Skocz do zawartości

Wielka kontrola stacji benzynowych


format

Rekomendowane odpowiedzi

KLIK

Quote:


Poprawia się jakość paliw na polskich stacjach. W ubiegłym roku Inspekcja Handlowa skontrolowała 1395 stacji i zakwestionowała paliwo jedynie na 65 z nich. Znacznie gorzej wypadła kontrola dystrybutorów - 60 proc. z nich zawyża wskazania. Kupując 20 litrów paliwa, realnie tankujesz o litr mniej.

Inspekcja Handlowa zaprezentowała wyniki kontroli stacji benzynowych, prowadzonych od 20 stycznia do 31 grudnia 2014 r. Ze sprawdzonych 1395 stacji 65 oferowało paliwo złej jakości.


Pełna lista nieprawidłowości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W związku z tym pozdrawim tych, co liczą zużycie wg dystrybutora

Ja liczę i tak i tak.

Zawsze wg komputera wychodzi mniejsze spalanie. zlosnik.gif

Co ciekawe, w trasie ponad 3000km za granicą spalanie z komputera pokryło się z wyliczonym na podstawie tankowań kara.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jeszcze inaczej. Przetestowałem wszystkie dystrybutory na jednym: "oszole" i okazało się, że na paliwie z jednego z nich zajeżdża się znacznie dalej. I teraz się go trzymam.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem jeszcze inaczej. Przetestowałem wszystkie dystrybutory na jednym: "oszole" i okazało się,

> że na paliwie z jednego z nich zajeżdża się znacznie dalej. I teraz się go trzymam.

Mnie pali najmniej na paliwie z jednej, nowo otwartej stacji Orlenu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem jeszcze inaczej. Przetestowałem wszystkie dystrybutory na jednym: "oszole" i okazało się,

> że na paliwie z jednego z nich zajeżdża się znacznie dalej. I teraz się go trzymam.

W Białymstoku na Produkcyjnej? Jaki numer dystrybutora? Sprawdzę i ja wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowości w tym nie ma żadnej. Ot, zaprezentowali sobie zestawienie i podsumowanie tego, co i tak doskonale i przejrzyście co ważniejsze widać na takiej mapce na stronie UOKiK:

UOKiK mapa stacji

Z tych kontroli wynika w zasadzie jasno, że paliwa w PL jednak nie są tak złe jak szeroko się pisze w internecie: wizyta na stacji i koniec jazdy. Jakiś odsetek nieprawidłowości był, jest i będzie. Pozostaje jednak jeszcze kwestia, czego dotyczą owe nieprawidłowości: jeśli ON nie spełnia delikatnie norm odnośnie odporności na utlenianie czy zawartości siarki, to mówiąc najogólniej żaden układ wtryskowy od tego nie umrze a użytkownik nie odczuje. Z drugiej strony, alarmujący może być fakt wykrycia czegoś takiego na konkretnej stacji.

Natomiast dla pełnego obrazu sytuacji warto przypomnieć, że z odpornością na utlenianie to głównie stacje Orlenu z ichnim paliwem miały problem - jakby nie było, wpadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież ilośc sprzedawanego paliwa na stacji można bardzo łatwo zweryfikować wlewając do bańki czy

> kanistra z dokładną podziałką, ewentualnie zważyć na dobrej wadze.

Wow! Poważnie można coś takiego zrobić?! Genialne! 001.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Daj sobie spokoj z tą ironiąl ludzie wyżej piszą w domysle ze nie wierzą przepływomierzom w

> polskich stacjach a sami nie wpadli na to że można to sprawdzić w 5 minut.

Swoją drogą, ile waży decymetr sześcienny benzyny 98 w temperaturze 7 stopni Celsjusza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>... na stacji Auchan,

> tak po zerknięciu na ten wykaz chyba zacznę tam tankować (poz. 276).

Mam po drodze i od czasu do czasu zajeżdżam. Jako jedyni ze stacji na których tankowałem, na dystrybutorach umieścili informację, że paliwo zawiera biododatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakkolwiek sceptycznie podchodziłem do tankowania na stacji Auchan,

> tak po zerknięciu na ten wykaz chyba zacznę tam tankować (poz. 276).

ja mam stację Auchan obok pracy. Do jakości paliwa nic nie mam, ale byłem tam dwa razy i za każdym razem byłem wkurzony. Nie dość, że ciągle kolejki i trzeba długo czekać, to za pierwszym razem jak zatankowałem, podjeżdżam do kasy (nie ma budynku z kasami, są budki, do których się podjeżdża autem), daję kartę, a pani mówi, że kartą nie można, padły terminale. To pytam, co więc mam zrobić, ona mnie nie wypuści bez płacenia, kasy nie mam, ona nie wie co mam zrobić. To zostawiłem samochód okrakiem na krawężniku między dystrybutorami, a kasami i poszedłem do pobliskiego centrum handlowego do bankomatu. Była godzina około 7.45, CH czynne od 8.00, temperatura -8 stopni, więc sobie jeszcze pomarzłem czekając aż otworzą. Jak wybrałem kasę, wróciłem na stację, to akurat wieszali na dystrybutorach kartki o płatności tylko gotówką. Powiedziałem sobie, że więcej tam nie pojadę, ale się złamałem. Jednak 50 gr taniej na litrze działa na psychikę hehe.gif. Za drugim razem trafiłem na jakiegoś przygłuchego pana w budce na kasie, któremu kilka razy krzyczałem numer rejestracyjny do faktury, a i tak się pomylił. Przez ten czas deszcz mi napadał do samochodu przez otwartą szybę, bo akurat mocno lało. Teraz już naprawdę więcej tam nie zamierzam jechać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To zaleta bo przy zwykłej stacji niekoniecznie miałbyś taką możliwość a terminale też miewają

> awarie.

miałem ze dwa razy taki przypadek na "zwykłych stacjach" jak też były jakieś problemy z terminalem. Tam nikt nie robił problemu. Spisali moje dane, pojechałem, następnego dnia przejeżdżając zapłaciłem i tyle ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem ze dwa razy taki przypadek na "zwykłych stacjach" jak też były jakieś problemy z terminalem.

> Tam nikt nie robił problemu. Spisali moje dane, pojechałem, następnego dnia przejeżdżając

> zapłaciłem i tyle

Ja bym tam więcej nie zajechał gdyby nie zgodzili się na płatność przelewem.

Tym bardziej, że nie chciałoby mi się gonić 500km. tylko po to aby zapłacić.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym tam więcej nie zajechał gdyby nie zgodzili się na płatność przelewem.

> Tym bardziej, że nie chciałoby mi się gonić 500km. tylko po to aby zapłacić.

No tak. W trasie mi się takie problemy jeszcze nie zdarzyły. Inna sprawa, że jadąc gdzieś dalej, zawsze staram się mieć trochę gotówki. Na codzień jej prawie wcale nie używam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem jeszcze inaczej. Przetestowałem wszystkie dystrybutory na jednym: "oszole" i okazało się,

> że na paliwie z jednego z nich zajeżdża się znacznie dalej. I teraz się go trzymam.

Chcialem juz o namiar krzyczec, ale przypomnialem se ze na LPG jezdze grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znacznie gorzej wypadła kontrola

> dystrybutorów - 60 proc. z nich zawyża wskazania. Kupując 20 litrów paliwa, realnie tankujesz

> o litr mniej.

Kiedyś słyszałem, że dystrybutory nie muszą być ustawione na "zero" tylko mają właśnie taką tolerancję +-3% lub 5% (nie pamiętam) i, że na większości stacji tak jest, że pokazuje więcej niż daje i, że najbardziej kłamie na takim "skokowym dolewaniu" a jak idzie pełnym pistoletem cały czas to mniej. Ale czy tak jest na prawdę to nie wiem niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiedyś słyszałem, że dystrybutory nie muszą być ustawione na "zero" tylko mają właśnie taką

> tolerancję +-3% lub 5% (nie pamiętam) i, że na większości stacji tak jest, że pokazuje więcej

> niż daje i, że najbardziej kłamie na takim "skokowym dolewaniu" a jak idzie pełnym pistoletem

> cały czas to mniej. Ale czy tak jest na prawdę to nie wiem

5% a może 50%, bo widzę, że dla niektórych to żadna różnica hehe.gif

Chyba jednak źle usłyszałeś

Quote:

Dystrybutory paliw płynnych są zgodnie z międzynarodową klasyfikacją urządzeń pomiarowych klasy 0.5, co oznacza, że błąd pomiarowy ilości wydawanych paliw nie może przekraczać 0,5 procenta przy ilości wydanego paliwa powyżej 2 litrów (tzw. dawka minimalna).


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5% a może 50%, bo widzę, że dla niektórych to żadna różnica

> Chyba jednak źle usłyszałeś

> Quote:

> Dystrybutory paliw płynnych są zgodnie z międzynarodową klasyfikacją urządzeń pomiarowych klasy

> 0.5, co oznacza, że błąd pomiarowy ilości wydawanych paliw nie może przekraczać 0,5 procenta

> przy ilości wydanego paliwa powyżej 2 litrów (tzw. dawka minimalna).

Dzięki ok.gif na pewno mi ktoś mówił, że więcej niż 0.5% , bo sam się zdziwiłem, że duża ta tolenracja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobiłem jeszcze inaczej. Przetestowałem wszystkie dystrybutory na jednym: "oszole" i okazało się,

> że na paliwie z jednego z nich zajeżdża się znacznie dalej. I teraz się go trzymam.

Zostawili jeden dystrybutor dla pracowników - miło ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakkolwiek sceptycznie podchodziłem do tankowania na stacji Auchan,

> tak po zerknięciu na ten wykaz chyba zacznę tam tankować (poz. 276).

Od czasu do czasu tankuję na Auchan paliwo a dokładnie 95. Jak zatankuję to samo paliwo na Shell (dawne Neste) to pali mi zawsze mniej palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.