Skocz do zawartości

Niedrogie auto do przebiegów rocznych ok 40-45 tyś km


Tenenberg

Rekomendowane odpowiedzi

Kuzyn dostał awans ale będzie musiał jeździć rocznie około 40-45 tyś km co i tak wyjdzie dla niego korzystnie. Jakie auto można polecić do tego celu? hmm.gif

Temat nowego auta odpada.

Dużą część trasy może jechać ekspresówką.

Oczekiwania od auta:

-cena do 30 tyś pln

-skrzynia 6tka lub/i przyzwoite wyciszenie

-zawieszenie nastawione na komfort

-segment minimum C

-dobra współpraca z LPG

-brak problemów z rdzą

-nadwozie z bagażnikiem minimum 420l, bo częste wyjazdy będą codziennością

-sterowanie radiem z kierownicy

Sam mu podpowiadam corollę X gen 1.6, bo ma skrzynię 6tkę, da się założyć LPG (tylko ciekawe jak ten silnik to znosi hmm.gif ). Można wierzyć w jakość Toyoty w tej generacji?

Może ktoś przerabia takie przebiegi do pracy i może coś podpowiedzieć? hmm.gif

EDIT:

Niech ma te minimum 10s do setki i jakoś przyzwoicie wyprzedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kuzyn dostał awans ale będzie musiał jeździć rocznie około 40-45 tyś km co i tak wyjdzie dla niego

> korzystnie. Jakie auto można polecić do tego celu?

> Temat nowego auta odpada.

> Dużą część trasy może jechać ekspresówką.

> Oczekiwania od auta:

> -cena do 30 tyś pln

> -skrzynia 6tka lub/i przyzwoite wyciszenie

> -zawieszenie nastawione na komfort

> -segment minimum C

> -dobra współpraca z LPG

> -brak problemów z rdzą

> -nadwozie z bagażnikiem minimum 420l, bo częste wyjazdy będą codziennością

> -sterowanie radiem z kierownicy

> Sam mu podpowiadam corollę X gen 1.6, bo ma skrzynię 6tkę, da się założyć LPG (tylko ciekawe jak

> ten silnik to znosi ). Można wierzyć w jakość Toyoty w tej generacji?

chyba ktoś pisał na forum że ogólnie Toyoty słabo znoszą lpg ok.gif

> Może ktoś przerabia takie przebiegi do pracy i może coś podpowiedzieć?

w wieku 18-19 lat robiłem rocznie do szkoły + jakieś tam wycieczki ok. 40tyś km na rok, zgadniesz czym?

Pandą w lpg, i żyje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba ktoś pisał na forum że ogólnie Toyoty słabo znoszą lpg

> w wieku 18-19 lat robiłem rocznie do szkoły + jakieś tam wycieczki ok. 40tyś km na rok, zgadniesz

> czym?

> Pandą w lpg, i żyje

Nie wiele mniej robiłem w okolicach 12 lat temu fiatem uno z chyba 85 roku. Nie znaczy to, że teraz kuzyn chciałby także tyle nim jeździć grinser006.gif

EDIT

Przesadziłem więcej jak w okolicach 30tyś km uniakiem w rok nie zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Inny kuzyn ma to auto od paru miesięcy. Bardzo dobra relacja ceny do tego co oferuje. Kufer ma

> chyba 400l a tak poza tym chyba spełnia wymagania

> Tylko jak z hałasem przy prędkościach autostradowych?

mam bravo sport , i niestety przy większych prędkościach jest szum , w porównaniu z poprzednią alfą 156 FL jtd jest głośniej , alfa była cicha , wiec nie bardzo polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości czemu koniecznie benzyna przy takich przebiegach? Diesel spali znacząco mniej przy większej dynamice.

Ostatnio przymierzam się do zmiany auta i porównując np. przyspieszenie na IV biegu 140 konny Diesel ma średnio 3 sekundy mniej od 60-100km/h od 140 konnych benzyn turbo i nawet 7 sekund przewagi nad 140 konnymi benzynami wolnossącymi. Spalaniem również bardzo się różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak z ciekawości czemu koniecznie benzyna przy takich przebiegach? Diesel spali znacząco mniej przy

> większej dynamice.

> Ostatnio przymierzam się do zmiany auta i porównując np. przyspieszenie na IV biegu 140 konny

> Diesel ma średnio 3 sekundy mniej od 60-100km/h od 140 konnych benzyn turbo i nawet 7 sekund

> przewagi nad 140 konnymi benzynami wolnossącymi. Spalaniem również bardzo się różnią.

Chodzi o koszty ewentualnych napraw wraz z wszelkimi innymi. Wydaje nam się że LPG wyjdzie najtaniej.

W autach z silnikiem turbo benzynowym patrzyłbym na elastyczność wobec turbo diesla bieg niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak z ciekawości czemu koniecznie benzyna przy takich przebiegach? Diesel spali znacząco mniej przy

> większej dynamice.

> Ostatnio przymierzam się do zmiany auta i porównując np. przyspieszenie na IV biegu 140 konny

> Diesel ma średnio 3 sekundy mniej od 60-100km/h od 140 konnych benzyn turbo i nawet 7 sekund

> przewagi nad 140 konnymi benzynami wolnossącymi. Spalaniem również bardzo się różnią.

Ja bym tego tak bezpośrednio nie porównywał. Mój 90 konny citroen C4 jedzie podobnie do 163 konnego volvo na tych samych obrotach wink.gif. Ale różnica polega na tym, że tam gdzie w dieslu kończy się przyspieszanie, w volvo dopiero zaczyna się moc (volvo zaczyna przyspieszać powyżej 3500 obr./min.)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety uprzedzenia ma do II gen. Na Lagunę III to chyba za mały budżet.

Żelazka Sport, czyli Megi 2 nie proponuję zatem, bo utrzymanie droższe.

L3 może być kłopot że znalezieniem 2,0t zdrowego, N/A pod lpg to średni pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kuzyn dostał awans ale będzie musiał jeździć rocznie około 40-45 tyś km co i tak wyjdzie dla niego

> korzystnie. Jakie auto można polecić do tego celu?

> Temat nowego auta odpada.

> Dużą część trasy może jechać ekspresówką.

> Oczekiwania od auta:

> -cena do 30 tyś pln

> -skrzynia 6tka lub/i przyzwoite wyciszenie

> -zawieszenie nastawione na komfort

> -segment minimum C

> -dobra współpraca z LPG

> -brak problemów z rdzą

> -nadwozie z bagażnikiem minimum 420l, bo częste wyjazdy będą codziennością

> -sterowanie radiem z kierownicy

> Sam mu podpowiadam corollę X gen 1.6, bo ma skrzynię 6tkę, da się założyć LPG (tylko ciekawe jak

> ten silnik to znosi ). Można wierzyć w jakość Toyoty w tej generacji?

> Może ktoś przerabia takie przebiegi do pracy i może coś podpowiedzieć?

> EDIT:

> Niech ma te minimum 10s do setki i jakoś przyzwoicie wyprzedza.

Ja miałem Corollę E12 z2006 roku, silnik 1.6 benzynowa fajnie się zbierała ale wpieeeeer...ła równo, pchnąłem ją czym prędzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z założeń:

> - cena do 30kzł,

> - segment min. C

> Co więc nowego proponujesz?

Chodzi o to ze to nie ma sensu - za 30 tys kupi juz stare auto ktore bedzie wymagac non stop jakis wymian czesci. Wiec to auto bedzie stalo w warsztacie zamiast dowozic znajomego do pracy.

Niech dolozy, kupi nowe to przynajmniej 2-3 lata pojezdzi bezproblemowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi o to ze to nie ma sensu - za 30 tys kupi juz stare auto ktore bedzie wymagac non stop jakis

> wymian czesci. Wiec to auto bedzie stalo w warsztacie zamiast dowozic znajomego do pracy.

> Niech dolozy, kupi nowe to przynajmniej 2-3 lata pojezdzi bezproblemowo.

Ja takie wątki interpretuje dosłownie...a nie na zasadzie "niech dołoży", albo niech "kupi Pandę z LPG" itd..

Argument, że kupi za 30ktzł, stare i będzie wymagać non stop wymiany części,

przemawia do mnie tak samo jak pakiet startowy do używki w cenie 10kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być LPG ? W długich trasach jest uciążliwe (zasięg).

Bo jeśli może być diesel, to może exeo - czyli A4B7 w cenie poniżej Octavii.

2,0 TDi CR, 150 km/h jest cisza, 170 km/h jeszcze komfortowo, 200 daje radę, ale powyżej 170 to już się dostojnie rozpędza.

Ewentualnie - jeśli LPG jest "must have" - stare 1,6 102 KM - jechać to nie będzie, ale LPG połknie jak Rom zasiłek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jutro ma się w skodzie podpytać ...

> Mój kuzyn to większa sknera ode mnie

Ja tez jestem sknera, ale gdybym mial robic 50kkm rocznie i to jeszcze sluzbowo, to bym sie nie bawil w uzywke.

Szczegolnie, za chwile bedzie szukal kolejnej bo ile pojezdzi takim autem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tez jestem sknera, ale gdybym mial robic 50kkm rocznie i to jeszcze sluzbowo, to bym sie nie

> bawil w uzywke.

> Szczegolnie, za chwile bedzie szukal kolejnej bo ile pojezdzi takim autem?

Też mu to mówiłem. Zapytałem go czy będzie mu się chciało tak często używanego auta szukać. Fakt faktem wspomniałem mu coś o autach używanych np Toyoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.