PAWELwaw84 Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 Ostatnio jakoś bardzo dużo pojawiło się głównie focusów z tym silnikiem na otomoto itp. Autka roczne, max 2 letnie i do sprzedania... Czy to wina jakiegoś dyskomfortu, coś w jeździe na dłuższą metę tym ludziom w nich nie odpowiada? Pytam Was, bo przecież sprzedający tego nie powie a wiem, że ktoś tutaj śmiga takim autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 Pojawiło się ich tyle, ile powinno się pojawić. Dla wyszukiwania 1.0 benzyna, moc 100-125 KM rocznik 2013 wzwyż otrzymałem 29 wyników. Dla benzyny 1.6 - 41 wyników. Jakąś teorię do tego dorobisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filemon Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Ostatnio jakoś bardzo dużo pojawiło się głównie focusów z tym silnikiem na otomoto itp. Autka > roczne, max 2 letnie i do sprzedania... Czy to wina jakiegoś dyskomfortu, coś w jeździe na > dłuższą metę tym ludziom w nich nie odpowiada? Pytam Was, bo przecież sprzedający tego nie > powie a wiem, że ktoś tutaj śmiga takim autem Ja dość dużo jeżdżę takowym i jakoś specjalnego dyskomfortu nie odczuwam. Znam jedną wypożyczalnię, która sprzedaje właśnie dwuletnie 1.0 Ecoboost'y, bo taką ma politykę, same białe, część kombi, część nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Ostatnio jakoś bardzo dużo pojawiło się głównie focusów z tym silnikiem na otomoto itp. Autka > roczne, max 2 letnie i do sprzedania... Czy to wina jakiegoś dyskomfortu, coś w jeździe na > dłuższą metę tym ludziom w nich nie odpowiada? Pytam Was, bo przecież sprzedający tego nie > powie a wiem, że ktoś tutaj śmiga takim autem Śmigam i jestem bardzo zadowolony. Inne wersje silnikowe też są sprzedawane jako roczne czy dwuletnie. Nie wiem co chcesz udowodnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Śmigam i jestem bardzo zadowolony. Inne wersje silnikowe też są sprzedawane jako roczne czy > dwuletnie. Nie wiem co chcesz udowodnić. To samo co handlarz Jay - po co dawać 2.0 tsi jak można 3.2 N/A. Bo tak lepiej, bo takie są mity. To święta wojna na udowodnienie że uturbione silniki nie dożyją 100 tys. km. Diesle jakoś dożywają, ale benzyny nie mają prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAWELwaw84 Napisano 3 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 Nic nie chcę udowodnić, tylko rozważam czy nie kupić takiego właśnie roczniaka z tym silnikiem i zastanawiam się czy to nie jest jakaś zorganizowana akcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Ja dość dużo jeżdżę takowym i jakoś specjalnego dyskomfortu nie odczuwam. A jak wychodzi spalanie autka z takim silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Śmigam i jestem bardzo zadowolony. Jaka wersja? Bo jak 125 KM, to patrząc w papiery nie jest tak źle - setka powyżej 11 sekund szału nie robi, ale jak na budżetowy kompakt ujdzie. Wersja 100 KM nie jedzie - 12.5 do 100 i Vmax 185 km/h (czyli przy jeździe autostradowej obroty bliskie maksymalnym) w żadnym wypadku nei można nazwać komfortowa jazdą w roku 2015. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > To samo co handlarz Jay - po co dawać 2.0 tsi jak można 3.2 N/A. Bo tak lepiej, bo takie są mity. > To święta wojna na udowodnienie że uturbione silniki nie dożyją 100 tys. km. Diesle jakoś dożywają, > ale benzyny nie mają prawa. Tylko malo ktory diesel ma 125 lub wiecej koni z litra... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Nic nie chcę udowodnić, tylko rozważam czy nie kupić takiego właśnie roczniaka z tym silnikiem i > zastanawiam się czy to nie jest jakaś zorganizowana akcja Jak na razie nie słyszałem, żeby coś w tych silnikach padało na potęgę. Jest cichy, żwawszy od wolnossącego 1,6 i zadowala się mniejszymi dawkami paliwa. Dla niektórych wadą będzie "niezagazowywalność" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > A jak wychodzi spalanie autka z takim silnikiem. To zależy jak jeździsz. Mnie w mieście pali 7,5 - 8,5 l/100 km. W trasie przy 90 km/h ok 4,5 litra. Na autostradzie przy 140 km/h ok. 7 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Jaka wersja? Bo jak 125 KM, to patrząc w papiery nie jest tak źle - setka powyżej 11 sekund szału > nie robi, ale jak na budżetowy kompakt ujdzie. Wersja 100 KM nie jedzie - 12.5 do 100 i Vmax > 185 km/h (czyli przy jeździe autostradowej obroty bliskie maksymalnym) w żadnym wypadku nei > można nazwać komfortowa jazdą w roku 2015. No i tu się trochę mylisz, bo przy 140 km/h mam 3,5 tys obr/min. Więcej hałasu dochodzi z kół i opływajacego powietrza niż z silnika. W 100-konnym jest podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Tylko malo ktory diesel ma 125 lub wiecej koni z litra... To naturalne, że benzyniak ma więcej KM z litra niż diesel. Nie dziwne więc, że turbobenzyna ma też więcej niż turbodiesel. Proporcjonalnie tyle samo więcej - śmiem twierdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Wersja 100 KM nie jedzie - 12.5 do 100 i Vmax 185 km/h (czyli przy jeździe autostradowej obroty bliskie maksymalnym) w żadnym wypadku nei > można nazwać komfortowa jazdą w roku 2015. A kto powiedział, że prędkość max. uzyskuje się na ostatnim biegu? Generalnie TB mają to do siebie, że na autostradzie nie potrzebują tylu obrotów co N/A, żeby jechać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > No i tu się trochę mylisz, bo przy 140 km/h mam 3,5 tys obr/min. Więcej hałasu dochodzi z kół i > opływajacego powietrza niż z silnika. W 100-konnym jest podobnie. Tak to już jest, że najwięcej nt. turbobenzyn mają do powiedzenia ci, którzy nigdy nimi nie jeździli. Ale co się na forum oczytali od innych, co też nie jeździli, to nikt im tego nie odbierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > To naturalne, że benzyniak ma więcej KM z litra niż diesel. Nie dziwne więc, że turbobenzyna ma też > więcej niż turbodiesel. Proporcjonalnie tyle samo więcej - śmiem twierdzić. Wiec i trwalosc (teoretycznie) moze byc mniejsza. Tyle, ze w nowoczesnych dieslach zawodzi raczej osprzet niz ciezkie metale typu blok, korby, tloki itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > To zależy jak jeździsz. Mnie w mieście pali 7,5 - 8,5 l/100 km. W trasie przy 90 km/h ok 4,5 litra. > Na autostradzie przy 140 km/h ok. 7 litrów. A ja mam pytanie nieco inne czy jezdziles autkiem po gorach np do Zakopanego od strony Krakowa? Lub gdziekolwiek gdzie sa dlugie podjazdy a nie goreczki ktore sie bierze z rozpedu? Bo po plaskim kazdy jedzie a chcialbym opinie jak to do gory ciagnie z 2-3 osobami na pokladzie i bagazem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 Po górach nie jeździłem, niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Po górach nie jeździłem, niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > No i tu się trochę mylisz, bo przy 140 km/h mam 3,5 tys obr/min. Więcej hałasu dochodzi z kół i > opływajacego powietrza niż z silnika. W 100-konnym jest podobnie. 140km/h przy 3,5krpm to ja miałem w 1.4 95KM NA. Wiec w tych Focusach obroty wcale nie są niższe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Jak na razie nie słyszałem, żeby coś w tych silnikach padało na potęgę. Jest cichy, żwawszy od > wolnossącego 1,6 i zadowala się mniejszymi dawkami paliwa. Dla niektórych wadą będzie > "niezagazowywalność" Szyszy to jest ale 1.6 a nie 1.0T. Ale w jezdzie na codzien i normalnej 1.0T w odczuciu kierowcy niedoswiadczonego jest szybszy. Co nie zmienia faktu, ze od dolu 1.0T w jezdzie na codzien ciagnie lepiej. Przy predkosciach autostradowych 1.0T spali wiecej. Tu porownanie akurat fiesty bo focusa nie ma. Takze nie ma co sie tak onanizowac nad turbo benzynami. jakiś tekst Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 Swoją drogą ciekawe czy po 100k km też będzie potrzebny remont silnika jak np. w Smarcie. Ma ktoś już tyle nakręcone? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prami Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Swoją drogą ciekawe czy po 100k km też będzie potrzebny remont silnika jak np. w Smarcie. Ma ktoś > już tyle nakręcone? http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-dl...ke-opinie/6fwgh Po 100tys przebiegu jak widać w teście silnik się dopiero dotarł i miał lepsze osiągi niż silnik fabrycznie nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Swoją drogą ciekawe czy po 100k km też będzie potrzebny remont silnika jak np. w Smarcie. Ma ktoś > już tyle nakręcone? IMO nie raczej padnie jak kolektor sie popsuje to chyba zintegrowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Szyszy to jest ale 1.6 a nie 1.0T. Napisałem "żwawszy" a nie szybszy. Lepiej reaguje na "gaz". Jazda jest przyjemniejsza. > Ale w jezdzie na codzien i normalnej 1.0T w odczuciu kierowcy > niedoswiadczonego jest szybszy. Jeżdżę od 35 lat. Przejechałem ok. 300 tys km. Nie wiem, czy to dostateczne doświadczenie. > Co nie zmienia faktu, ze od dolu 1.0T w jezdzie na codzien ciagnie lepiej. I o to mi chodzi. > Przy predkosciach autostradowych 1.0T spali wiecej. Dlaczego? > Tu porownanie akurat fiesty bo focusa nie ma. Tu porównanie focusa 1,6 i 1,0 oba 125 KM Ale to pewnie jakieś oszustwo > Takze nie ma co sie tak onanizowac nad turbo benzynami. > jakiś tekst ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dagie Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > 140km/h przy 3,5krpm to ja miałem w 1.4 95KM NA. Wiec w tych Focusach obroty wcale nie są > niższe... Sorki, pomyłka. Przy 140 km/h jest ok 3,0 kprm. Przy 130 km/h jest 2,75 kprm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > To zależy jak jeździsz. Mnie w mieście pali 7,5 - 8,5 l/100 km. W trasie przy 90 km/h ok 4,5 litra. > Na autostradzie przy 140 km/h ok. 7 litrów. Z grubsza tyle ile mój S-cross 1,6 NA Tyle, że ja mam 4x4 i trochę gorszą aerodynamikę. I jestem szczęśliwy, że mam taki archaiczny silnik bez modnego turbo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Napisałem "żwawszy" a nie szybszy. Lepiej reaguje na "gaz". Jazda jest przyjemniejsza. > Jeżdżę od 35 lat. Przejechałem ok. 300 tys km. Nie wiem, czy to dostateczne doświadczenie. Dlatego, ze po redukcji jest taki sam lub szybszy. > I o to mi chodzi. > Dlaczego? Mniejsza pojemnosc. Wolniejszy na ostatnim biegu. > Tu porównanie focusa 1,6 i 1,0 oba 125 KM > > Ale to pewnie jakieś oszustwo > ??? Nie wiem nie znam sie to chyba takie cos jak top gear? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Z grubsza tyle ile mój S-cross 1,6 NA Tyle, że ja mam 4x4 i trochę gorszą aerodynamikę. I jestem > szczęśliwy, że mam taki archaiczny silnik bez modnego turbo. I tu sie mylisz to nie jest archaiczny silnik rodem np z Opla czy Lanosa. Nowe 1.6 w Nissanie, Fordzie czy np Suzuki sa calkiem sprawne. Nie odstaja od malych turbo benzyn. Co innego 1.5T od Forda dostalbys po dupie tak, ze nie wiedzialbys jak sie nazywasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Swoją drogą ciekawe czy po 100k km też będzie potrzebny remont silnika jak np. w Smarcie. Ma ktoś > już tyle nakręcone? Właśnie to samo miałem zamiar napisać. Nie twierdzę, że zrobienie małej doładowanej benzyny która przejedzie bezawaryjnie tyle samo co wolnossący tej samej mocy jest niewykonalne. Potrzeba jednak do tego odpowiednich materiałów a całość powinna sporo ważyć i mieć swoje gabaryty. A ten ecoboost jest tani, mały i lekki... Na dużym niemieckim portalu ogłoszeniowym max. przebieg jaki znalazłem to 94kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Sorki, pomyłka. Przy 140 km/h jest ok 3,0 kprm. Przy 130 km/h jest 2,75 kprm. Przy 100km/h jest 2357obr./min, przy 130km/h jest 3065obr./min, przy 140km/h jest 3301obr./min. Chyba, że zmieniłeś opony na dużo wyższe albo prędkościomierz (co niemal pewne) zawyża prędkość, którą widzisz? Odpowiednio dla wersji 100KM, przy 100km/h jest 2697obr./min, przy 130km/h jest 3507obr./min, przy 140km/h jest 3776 obr./min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Tak to już jest, że najwięcej nt. turbobenzyn mają do powiedzenia ci, którzy nigdy nimi nie > jeździli. Jeżdziłem 2 litrową turbobenzyną... liczy się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Tak to już jest, że najwięcej nt. turbobenzyn mają do powiedzenia ci, którzy nigdy nimi nie > jeździli. Ale co się na forum oczytali od innych, co też nie jeździli, to nikt im tego nie > odbierze. Ja obecnie jeżdę turbobenzyną, mogę się wypowiadać w temacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Chyba, że zmieniłeś opony na dużo wyższe albo prędkościomierz (co niemal pewne) zawyża prędkość, > którą widzisz? To, że licznik zawyża to raczej norma, pytanie tylko-o ile Zmiana opon na większe/wyższe nie zmieni stosunku obroty/wskazanie prędkościomierza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > I tu sie mylisz to nie jest archaiczny silnik rodem np z Opla czy Lanosa. Nowe 1.6 w Nissanie, > Fordzie czy np Suzuki sa calkiem sprawne. Nie odstaja od malych turbo benzyn.. Pisząc "archaiczny" miałem na myśli, że już od dość długiego czasu produkowany z niewielkimi modyfikacjami. Znaczy, jak dobre, to po co kombinować. > Co innego 1.5T > od Forda dostalbys po dupie tak, ze nie wiedzialbys jak sie nazywasz. Ale ja nie twierdzę, że ten mój silnik to rakieta Twierdzę, że jest wystarczający do sprawnego poruszania mojego samochodu, w miarę oszczędny i bezawaryjny. Na "ćwiartkę" się z nim nie będę ustawiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > To, że licznik zawyża to raczej norma, pytanie tylko-o ile Różnie bywa > Zmiana opon na większe/wyższe nie zmieni stosunku obroty/wskazanie prędkościomierza Jeżeli promień opony jest ten sam, to nie zmienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filemon Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > A jak wychodzi spalanie autka z takim silnikiem. Dla mnie nie mierzalne Mi on zawsze pali 10L. Ale to ze względu na specyfikę użytkowania jako auto szkoleniowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Ja obecnie jeżdę turbobenzyną, mogę się wypowiadać w temacie? Ale tylko o tej, którą jeździsz - bo, jak widać, twoje wyobrażenia o 1.0 ecoboost trochę różnią się od rzeczywistości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 > Ale tylko o tej, którą jeździsz - bo, jak widać, twoje wyobrażenia o 1.0 ecoboost trochę różnią się > od rzeczywistości. Nie jeździłem, fakt. Patrząc w piapiery - tak sobie. Ale to chyba 3 cylindry? Jeździłem autem z trzema cylindrami i mam swoje zdanie. Turbo tu nic nie zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 3 Maja 2015 Udostępnij Napisano 3 Maja 2015 ... > Zmiana opon na większe/wyższe nie zmieni stosunku obroty/wskazanie prędkościomierza Naturalnie, że nie zmieni ale zmieni wskazania obrotomierza względem prędkości jazdy. O prędkość tutaj chodziło od początku przecież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > http://www.auto-swiat.pl/uzywane/test-dl...ke-opinie/6fwgh > Po 100tys przebiegu jak widać w teście silnik się dopiero dotarł i miał lepsze osiągi niż silnik > fabrycznie nowy. a gdzie tam, pewnie test sponsorowany. Jak na AK piszą, że sinik się na pewno rozpadnie do 100 tys. km, to znaczy że się na pewno rozpadnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > A ja mam pytanie nieco inne czy jezdziles autkiem po gorach np do Zakopanego od strony Krakowa? Lub > gdziekolwiek gdzie sa dlugie podjazdy a nie goreczki ktore sie bierze z rozpedu? Bo po plaskim > kazdy jedzie a chcialbym opinie jak to do gory ciagnie z 2-3 osobami na pokladzie i bagazem. A jakim problemem mają być góry dla samochodu z doładowanym silnikiem? Miałem Octavię 1.2 TSi i silnik ciągnął w zasadzie od najniższych obrotów. Nie było żadnego problemu z jazdą nawet załadowanym samochodem. Od niedawna jeżdżę chwilowo silnikami NA 1,6 16v w Megance i 1,4 16v w Thali i by jechały jako tako trzeba to kręcić powyżej 3,5-4 tys obrotów. Zdecydowanie lepiej jechało mi się 1,2 TSi niż 1,6 16v NA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek_l_83 Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > A jakim problemem mają być góry dla samochodu z doładowanym silnikiem? Miałem Octavię 1.2 TSi i > silnik ciągnął w zasadzie od najniższych obrotów. Nie było żadnego problemu z jazdą nawet > załadowanym samochodem. Od niedawna jeżdżę chwilowo silnikami NA 1,6 16v w Megance i 1,4 16v w > Thali i by jechały jako tako trzeba to kręcić powyżej 3,5-4 tys obrotów. Zdecydowanie lepiej > jechało mi się 1,2 TSi niż 1,6 16v NA. Dlatego się pytam jak taka mała pojemność radzi sobie z załadowanym autem i nie chodzi mi o górke małą tylko 3-5km po serpentynach jak się to rozpędza i czy trzeba w takiej pojemności ładować niskie biegi by jechało Bo w dużej pojemności zapinasz 4-5 i jedziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Na dużym niemieckim portalu ogłoszeniowym max. przebieg jaki znalazłem to 94kkm. Nie ma co lepić z tego spiskowej teorii - po prostu jak ktoś jeździ w DE dużo, to kupuje coś z dieslem, a często nawet coś większego niż focus. Takie 1.0 to będzie najczęściej miejski tyłkowóz. Ponieważ to jest dopiero 3 lata na rynku, to jeżdżąc w ten sposób ludzie jeszcze dużych przebiegów nie nakręcili. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Dlatego się pytam jak taka mała pojemność radzi sobie z załadowanym autem i nie chodzi mi o górke > małą tylko 3-5km po serpentynach jak się to rozpędza i czy trzeba w takiej pojemności ładować > niskie biegi by jechało > Bo w dużej pojemności zapinasz 4-5 i jedziesz mała pojemność z turbo nie zastępuje dużej pojemności. Jest po to, żeby mała pojemność lepiej jechała ja mam 1.4 turbo 120KM i po górach jeździ mi się całkiem przyzwoicie. Nie muszę tak redukować, samochód nie ma problemów z utrzymaniem stałej prędkości czy nawet przyspieszaniem pod górkę na wyższych biegach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 To zależy od silnika. Ja mam porównanie Laguna 2.0 Pb n/a 140 KM i Skoda Rapid 1.2 TSI 105 KM. Mając na względzie stosunek masy auta do mocy to te auta sa podobne. I lepiej sie jezdzi Laguną, bo ma mocny dół i długa górę i przyspiesza bez ociągania nawet na wysokich biegach. Rapid jest OK ale w wąskim zakresie obrotów, bo po 3,5 ty obr/min nic się nie dzieje trzeba zmieniać bieg. Mówiąc inaczej, o ile osiągi tych aut są porównywalne to jednak zakres uzytecznych obrotów w Rapidzie jest bardzo wąski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Dlatego się pytam jak taka mała pojemność radzi sobie z załadowanym autem i nie chodzi mi o górke > małą tylko 3-5km po serpentynach jak się to rozpędza i czy trzeba w takiej pojemności ładować > niskie biegi by jechało > Bo w dużej pojemności zapinasz 4-5 i jedziesz 1.0 125KM ciągnął od samiutkiego dołu do odcięcia Focus III fuj ale kupiłbym auto dla samego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 Ecoboost jest fajny. Fajnie jeździ (w fieście), mało pali. Co do trwałości to ja nie mam zaufania do silników Forda ale zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Nie jeździłem, fakt. Patrząc w piapiery - tak sobie. Ale to chyba 3 cylindry? Jeździłem autem z > trzema cylindrami i mam swoje zdanie. Turbo tu nic nie zmieni. Jak widać - zmienia trochę w kwestii obrotów przy prędkościach autostradowych. A na ten temat też wyraziłeś swoje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 4 Maja 2015 Udostępnij Napisano 4 Maja 2015 > Przy predkosciach autostradowych 1.0T spali wiecej. Więc jakim cudem 1.4 tsi przy tych prędkościach pali mniej niż 1.4 N/A ? > Takze nie ma co sie tak onanizowac nad turbo benzynami. > jakiś tekst Tylko czy aby na V biegu obroty w N/A nie są wyższe? Bo jeżeli tak, to nie jest to porównanie elastyczności silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.