Piotrunio Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Ciekawe czy Koledzy "autokącikowicze" potwierdzają problemy opisane w poniższym artykule Czyżby cały koncern VW, ze względu na używane jednostki napędowe TSI/TFSI, miał poważny problem? Quote: Po artykule o kłopotach z silnikami koncernu Volkswagen, które zużywają nawet 2 litry oleju na 1000 km, Czytelnicy potwierdzają, że problem jest duży i wcale nie jednostkowy. Oto listy użytkowników aut z jednostkami TSI/TFSI... Artykuł nomen omen w niepopularnym (oskarżanym o korupcję - sponsorowane artykuły) czasopiśmie : Auto Świat Wcześniejszy, równie ciekawy artykuł : Auto Świat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Ciekawe czy Koledzy "autokącikowicze" potwierdzają problemy opisane w poniższym artykule Czyżby > cały koncern VW, ze względu na używane jednostki napędowe TSI/TFSI, miał poważny problem? > Quote: > Po artykule o kłopotach z silnikami koncernu Volkswagen, które zużywają nawet 2 litry oleju na 1000 > km, Czytelnicy potwierdzają, że problem jest duży i wcale nie jednostkowy. Oto listy > użytkowników aut z jednostkami TSI/TFSI... > Artykuł nomen omen w niepopularnym (oskarżanym o korupcję - sponsorowane artykuły) czasopiśmie : > Auto Świat > Wcześniejszy, równie ciekawy artykuł : > Auto Świat O problemach z rozrządem też mnóstwo pisali. POwstawały organizacje konsumentów - gdzie ludzie zbierali podpisy itp. I guzik to dało... VW też nic nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Potwierdzam na przykładzie kilkunastu egz. 1.8tsi/2.0tfsi Może nie aż tyle, ale "biora". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Ciekawe czy Koledzy "autokącikowicze" potwierdzają problemy opisane w poniższym artykule Czyżby > cały koncern VW, ze względu na używane jednostki napędowe TSI/TFSI, miał poważny problem? Przejeździłem 1.4 TSI (160 KM) 5 lat i niecałe 90k km. Raz miałem przypadek, że musiałem dolać 0,5l oleju pomiędzy wymianami (co 15k km). Jako główny czynnik ubywania oleju uznaję pałowanie na zimno. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 tyle dobrze, ze montują kontrolkę zbyt niskiego stanu oleju te nowsze z tego co czytam na forum LeonClubu biorą mniej uda sie przejeździć od wymiany do wymiany bez dolewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Przejeździłem 1.4 TSI (160 KM) 5 lat i niecałe 90k km. Raz miałem przypadek, że musiałem dolać 0,5l > oleju pomiędzy wymianami (co 15k km). Jako główny czynnik ubywania oleju uznaję pałowanie na > zimno. > mar00ha wszystkie przypadki opisane w artykule dotyczą silników 1.8/2.0, może 1.4 są pod tym względem lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fidel71 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Ciekawe czy Koledzy "autokącikowicze" potwierdzają problemy opisane w poniższym artykule Czyżby > cały koncern VW, ze względu na używane jednostki napędowe TSI/TFSI, miał poważny problem? > Quote: > Po artykule o kłopotach z silnikami koncernu Volkswagen, które zużywają nawet 2 litry oleju na 1000 > km, Czytelnicy potwierdzają, że problem jest duży i wcale nie jednostkowy. Oto listy > użytkowników aut z jednostkami TSI/TFSI... > Artykuł nomen omen w niepopularnym (oskarżanym o korupcję - sponsorowane artykuły) czasopiśmie : > Auto Świat > Wcześniejszy, równie ciekawy artykuł : > Auto Świat A jak na ironię w wątku obok wszyscy mówią, że się czepiam turbobenzyn pod kątem ich awaryjności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrunio Napisano 27 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Zastanawiałem się, czy celna uwaga, nie jest zawarta w ostatnim akapicie artykułu Quote: To nieprawda, że wszystkie biorą olej... Silniki TSI, TFSI, a także diesle TDI występują w wielu wersjach różniących się szczegółami. Niektóre zmiany wprowadza się stopniowo, testując je na klientach. Wiadomości o problemach docierają do producenta z opóźnieniem. Być może wadliwych silników TSI/TFSI wyprodukowano "tylko" kilka czy kilkadziesiąt tysięcy, ale dla klientów to żadne pocieszenie. Do tego, że wada występuje, VW przyznał się pośrednio, gdy zmodyfikował części do napraw. Niestety, VW nie pierwszy raz udaje, że nic się nie dzieje. Taki model biznesowy? Poza tym któryś z Kolegów w tym wątku słusznie zauważył, że opisywane są, praktycznie wyłącznie silniki 1.8/2.0 TSI. Wygląda na to, że problem nie dotyczy innych pojemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrunio Napisano 27 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Czyli inne pojemności TSI/TFSI są "bezpieczne", z tego wynika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Mój pije mniej niż 100ml/1000. Na 36kkm miedzy wymianami dolalem 2l, przy czym u mnie przeglady sa gdzieś co 1,5 roku wg. wskazań komputera. Fabia 1,4 16V też wciaga olej. Musialem jej dolać około 0,7 miedzy wymianami przy czym tutaj pierwsza wymiana była w okolicy 29kkm. 1,9TDi tez piło olej po miescie... 1,6TDi u ojca nie pije (ale za to tam były inne kwiatki). Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Ciekawe czy Koledzy "autokącikowicze" potwierdzają problemy opisane w poniższym artykule Czyżby > cały koncern VW, ze względu na używane jednostki napędowe TSI/TFSI, miał poważny problem? Moje 1.8TSI - przy 70kkm był wymieniony motor (wspomniane CDAA) ze względu na duże zużycie oleju, wcześniej w historii jest zapis że auto było w serwisie 4x bez oleju. Kolejny silnik od 50kkm spokój - bierze 1L na 10kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Czyli inne pojemności TSI/TFSI są "bezpieczne", z tego wynika Z mojego doświadczenia to nie wynika - po prostu nie mamy/mieliśmy we fabryce 1.4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Czyli inne pojemności TSI/TFSI są "bezpieczne", z tego wynika Hmm 1.2 może teraz już tak ale starsze wersje miały problemy z rozrządem. Co dziwne niegdyś zwolennicy Vaga twierdzili że tylko 1.2 jest kiepskie - a 1.8 i 2.0 wspaniałe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrunio Napisano 27 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Nie ta (czytaj: niewłaściwa) część globu : Quote: Dlaczego więc niemiecki koncern nie bierze całych kosztów naprawy wadliwych silników na siebie? No cóż, bierze, ale... nie w Europie. Przykładowo w USA firma miała nieprzyjemność zmierzyć się z pozwem zbiorowym wniesionym przez jej klientów - właścicieli modeli Audi A4, A5 i Q5 - i we wrześniu 2014 roku przegrała proces cywilny. Teraz każdy z potencjalnie poszkodowanych 126 tys. klientów może się zgłosić do VW po darmową naprawę, zaś gwarancję na silniki przedłużono z 4 lat/50 tys. mil do 8 lat/80 tys. mil. Zdaniem przedstawicieli VW/Audi jest to zupełnie inna historia, bo przecież silniki na rynek amerykański różnią się od tych sprzedawanych w Europie... Tyle że ten argument wydaje się tak cienki, jak pierścienie w motorach TSI. A tu cały artykuł: Auto Świat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > O problemach z rozrządem też mnóstwo pisali. POwstawały organizacje konsumentów - gdzie ludzie > zbierali podpisy itp. > I guzik to dało... Jak nic nie dało - wymiana łańcucha rozrządu (cały koszt - części i robocizna) w ASO kosztuje teraz ok. 600 PLN - a kosztowało 5 razy tyle Zrobili z tego taką samą czynność serwisową jak wymiana paska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Kłopoty technologiczno-konstrukcyjne silników, VW od wielu lat przerzuca na właścicieli. Umożliwia mu to prawo obowiązujące w krajach europejskich. Sytuacja jest radykalnie inna w USA i Australii. Ale to czwarty świat i bieda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrunio Napisano 27 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Moje 1.8TSI - przy 70kkm był wymieniony motor (wspomniane CDAA) ze względu na duże zużycie oleju, > wcześniej w historii jest zapis że auto było w serwisie 4x bez oleju. Kolejny silnik od 50kkm > spokój - bierze 1L na 10kkm Przez "4x bez oleju" rozumiesz, że z innego powodu, czy poziom oleju był aż tak niski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Jak nic nie dało - wymiana łańcucha rozrządu (cały koszt - części i robocizna) w ASO kosztuje teraz > ok. 600 PLN - a kosztowało 5 razy tyle > Zrobili z tego taką samą czynność serwisową jak wymiana paska ta ciekawe. robiłem to latem - same części to >1000 PLN netto (bo wymieniasz wszystko - nie tylko łancuch i napinacz, ale też zębatki). i to jest cena moja, po rabatach w hurtowni - nie ASO. a robocizna to tez kilka ładnych rbh. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Tata ma CHPA (czyli 1.4 TSI 140 koni). Dopóki jeździło na Castrolu Edge 5W30 brał lekko sobie podbierało olej (ale w granicach rozsądku). Po zmianie na Motul problem znikł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Przez "4x bez oleju" rozumiesz, że z innego powodu, czy poziom oleju był aż tak niski? Chyba poziom zszedł do minimum a właściciel chciał udokumentować że jest jakiś problem - nie wiem jak było bo to było nie za mojej kadencji. Grunt że wyszarpał wymianę, także nie jest tak źle jak przedstawia AŚ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Pewnie podobny problem jaki miała kilka lat wcześniej Toyota ze swoimi silnikami 1,4; 1,6 i 1,8 VVTi. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Ja pod tym względem mam chyba szczęście do samochodów. Megane 1.6 16V - nic. Megane 1.5dCi - nic. Skoda 1.4 CAXA - nic. Skoda 1.4 CHPA - nic. Może dlatego, że wymieniam olej co 15 tys. km.?? A może po prostu takie mi się trafiają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Czyli potwierdza sie to co przypuszczam. Do pierwszej wymiany u mnie też był spokój.. Potem 2 razy Castrol i po 100ml/1000 średnio.. Trzeba bedzie zalac motula. Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > ta ciekawe. robiłem to latem - same części to > a robocizna to tez kilka ładnych rbh. Znaczy od lata staniało. Robiłem 2 tygodnie temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrunio Napisano 27 Maja 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Ja pod tym względem mam chyba szczęście do samochodów. > Megane 1.6 16V - nic. > Megane 1.5dCi - nic. > Skoda 1.4 CAXA - nic. > Skoda 1.4 CHPA - nic. > Może dlatego, że wymieniam olej co 15 tys. km.?? A może po prostu takie mi się trafiają. Zbyt małe pojemności Problemy zaczynają się od 1.8 Jak będziesz wymieniał, to musisz przeskoczyć na minimum 2.5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Czyli potwierdza sie to co przypuszczam. Do pierwszej wymiany u mnie też był spokój.. Potem 2 razy > Castrol i po 100ml/1000 średnio.. Trzeba bedzie zalac motula. > Krawiec a to tez dziwne w 1.4 16v BBY (Seat, Skoda, VW) Castrol znikał... po wymianie ma Motula spalanie oleju prawie zniknelo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Czyli potwierdza sie to co przypuszczam. Do pierwszej wymiany u mnie też był spokój.. Potem 2 razy > Castrol i po 100ml/1000 średnio.. Trzeba bedzie zalac motula. > Krawiec Zmieniliśmy olej po 5kkm na zalecanego przez Skodę Catrola 5W30 (takim była zalana), ale do wymiany przy 20kkm (czyli po 15 tyś) coś tam sobie łykała i tata dał mi się namówić żeby wlać Motula 5w40 z normami VW (tym bardziej że i tak zmienia co 15kkm olej). Od czasu wymiany na Motula silnik nie wziął nawet grama oleju. Styl jazdy i trasy takie same. Podobno i silnik ciszej chodzi (ale IMO to placebo). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pr0mil Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 Miałem 2.0 tfsi i dolewałem oleju przy ostrej jeździe na krótkich odcinkach, czy bliskich trasach. W najgorszym momencie było to 2l między wymianą (15kkm). Natomiast na dłuższej trasie - 3 tyś km, na bagnecie nic nie ubyło. Zauważ, że to wciąganie oleju dotyczy nowszych konstrukcji EA888. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mar00ha_ Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Poza tym któryś z Kolegów w tym wątku słusznie zauważył, że opisywane są, praktycznie wyłącznie > silniki 1.8/2.0 TSI. Wygląda na to, że problem nie dotyczy innych pojemności. Artykułów nie czytałem przed swoją wypowiedzią. mar00ha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > ta ciekawe. robiłem to latem - same części to > a robocizna to tez kilka ładnych rbh. w IC zestaw z kołami jak dobrze pamiętam 550zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawli82 Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > a to tez dziwne > w 1.4 16v BBY (Seat, Skoda, VW) Castrol znikał... > po wymianie ma Motula spalanie oleju prawie zniknelo... ten silnik nie lubi castrola.Mobila 0w40 praktycznie nie wciaga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Krawiec Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 W mojej sluzbowej tez znika Castrol... Krawiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > W mojej sluzbowej tez znika Castrol... Castrol generalnie lubi znikać. Po zmianie na inny olej o takich samych parametrach zazwyczaj przestaje w ogóle znikać. Nie wiem z czego to wynika, ale z moich obserwacji tak jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 I tak i nie 1.4 TSI 180 KM 1 l na 1000 km 1.4 TSI 140 KM 0,5 l na 25000 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snowflake_ Napisano 27 Maja 2015 Udostępnij Napisano 27 Maja 2015 > Jak nic nie dało - wymiana łańcucha rozrządu (cały koszt - części i robocizna) w ASO kosztuje teraz > ok. 600 PLN - a kosztowało 5 razy tyle > Zrobili z tego taką samą czynność serwisową jak wymiana paska te 600 zl to chyba sama robocizna, jeszcze w aso ? masz na mysli wymiane kpl rozrzadu np w 1.8 tsi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > w IC zestaw z kołami jak dobrze pamiętam 550zł brałem z IC - ok 1200 było po rabatach rok temu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > brałem z IC - ok 1200 było po rabatach rok temu Dzisiaj kpl SWAGA (SW99130452) kosztuje w detalu 473 PLN, pytanie co tam jeszcze wymieniłeś bo to jest cena bez kół Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Dzisiaj kpl SWAGA (SW99130452) kosztuje w detalu 473 PLN, pytanie co tam jeszcze wymieniłeś bo to > jest cena bez kół Rozmowa dotyczy rozrządu do 1,8FSI/TFSI,który nadal występuje tylko w oryginale VAG,a Ty podałeś numer kompletu rozrządu do PSA 1,6 16v. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Rozmowa dotyczy rozrządu do 1,8FSI/TFSI,który nadal występuje tylko w oryginale VAG,a Ty podałeś > numer kompletu rozrządu do PSA 1,6 16v. Tak, wydawało mi się że Jimbo pisał o swojej taxi Do 1.8TSI faktycznie tylko rozrząd OE i w carsie kosztuje niecałe 1300 PLN dla klienta z ulicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > w IC zestaw z kołami jak dobrze pamiętam 550zł Nie uwierzę w to,jak sam długi łańcuch 06k109158AD kosztuje po rabatach blisko 300zł,a gdzie ślizgi,co dopiero koła. Za 600zł jak ktoś wcześniej napisał to może sobie wymienić ww. długi łańcuch,trzy ślizgi i wadliwy napinacz rozrządu. Cała reszta wtedy zostaje stara czyli koła,krótki łańcuch i cała reszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Rozmowa dotyczy rozrządu do 1,8FSI/TFSI,który nadal występuje tylko w oryginale VAG,a Ty podałeś > numer kompletu rozrządu do PSA 1,6 16v. akurat rozmowa dotyczy rozrządu w 1.6 THP taki mały wątek dygresyjny wynikł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > akurat rozmowa dotyczy rozrządu w 1.6 THP taki mały wątek dygresyjny wynikł... W takim razie wątek na osobny temat bo tytuł tego tematu mnie zmylił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Przez pierwszych kilka tysięcy ubyło minimalnie oleju - później nic. Podobno przy ostrym pałowaniu trochę oleju bierze - tak twierdził mechanik w ASO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > A jak na ironię w wątku obok wszyscy mówią, że się czepiam turbobenzyn pod kątem ich awaryjności W wolnossących hondach spalanie oleju jest przewidziane przez producenta ... Tak czy owak, w magiczny sposób twój TURBOdiesel oleju (nie napędowego) nie ma prawa brać, ale turbobenzyna oczywiście musi. Szkoda, że moja o tym nie wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Turbobenzyna nie - przecież silniki Fiata, Reno nie biorą oleju. Ale jak widać TSI ma jakieś problemy skoro tyle osób na nie narzeka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Turbobenzyna nie - przecież silniki Fiata, Reno nie biorą oleju. Ale jak widać TSI ma jakieś > problemy skoro tyle osób na nie narzeka. Moje turbo nie bierze nic. Chociaż niby powinno, bo dwie turbiny To znaczy coś tam ubywa od wymiany do wymiany, ale nie ma potrzeby dolewać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Moje turbo nie bierze nic. Chociaż niby powinno, bo dwie turbiny To znaczy coś tam ubywa od > wymiany do wymiany, ale nie ma potrzeby dolewać. oj każdy silnik bierze olej. jedne mniej inne więcej. te z turbo statystycznie pewnie więcej, ale tez nie oznacza to konieczności dolewek. do tego na zimno wiele silników rozcieńcza olej paliwem, dlatego kompensuje spalanie oleju, a potem właściciele twierdzą, że nic nie pali i nic nie dolewają. a wystarczy powąchać bagnet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > oj każdy silnik bierze olej. jedne mniej inne więcej. te z turbo statystycznie pewnie więcej, ale > tez nie oznacza to konieczności dolewek. Dla mnie "nie bierze" oznacza, że przez 20 kkm, czyli od wymiany do wymiany nie muszę dolewać. Wiadomo, że spada tak z maksimum prawie do minimum, ale to jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 Saab 2.0 Turbo - 330 tysięcy najechane i nie brał nic aż doczasu jak walnęła głowica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 28 Maja 2015 Udostępnij Napisano 28 Maja 2015 > Saab 2.0 Turbo - 330 tysięcy najechane i nie brał nic aż doczasu jak walnęła głowica No u mnie póki co bierze absolutnie minimalnie - przez 15 kkm coś tam ubyło może z 20% od maksimum do minimum, czyli tyle co nic. Ja jestem ze starej szkoły i uważam, że jak silnik bierze olej (powiedzmy litr na 5000), to jest zepsuty i kropka. Albo puszczają pierścienie, albo uszczelniacze albo jakiś inny wyciek. Silnik nie powinien brać oleju i kropka. A w każdym razie nie tyle, żeby dolewać od wymiany do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.