Skocz do zawartości

Od jutra można rejestrować angliki


PanMaciej

Rekomendowane odpowiedzi

Przed chwilą rozmawiałem ze znajomym ma Mercedesa C200 anglika, rozmawiał z agentem na temat ubezpieczenia - 6000zł za samo OC.

Dlaczego? Bo nie wolno im stosować zniżek za bezszkodową jazdę + 200%.

033102bebe_1_prv.gifcool.gifsmile.gifzlosnik.gif

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niby tak a jednak nie. Czesto stoisz do lewoskretu a z przeciwka tak samo stoja. Wowczas siedzac w

> LHD nie musisz sie duzo wychylic zeby stwierdzic czy mozesz pojechac czy nie. W RHD bedzie

> totalnie na czuja. A znajac polska fantazje to wiadomo jak bedzie...

będzie jeszcze więcej skrzyżowań z oddzielną sygnalizacją do skrętu w lewo, która na pewno usprawni ruch wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Od piątku 29 maja 2015 r. można w Polsce zarejestrować samochód osobowy z kierownicą po prawej

> stronie, tzw anglika.

> Ciekawe, jak dużo tego będzie na ulicach i jak podskoczą ceny anglików

Ja się obawiam tylko jednego. Niskie ceny anglików skuszą tych młodych, których do tej pory nie było stać na mocny wózek.

Tacy pokupują jakieś stare WRXy czy inne wynalazki z pełnym przeświadczeniem, że nadmiar mocy rekompensuje wszystko - i brak widoczności i niewygodę i brak większej części mózgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Instruktorzy czy egzaminatorzy nie mają problemu ocenić czy kursant wykonuje lewoskręt bezpiecznie

> czy nie, a siedzą przecież po prawej stronie auta. Nawet ja jak jestem pasażerem to w mieście

> widzę co się dzieje na drodze.

Uważasz, że w tej sytuacji anglik skręci równie bezpiecznie, co LHD?

nieregulaminowy obrazek

L.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed chwilą rozmawiałem ze znajomym ma Mercedesa C200 anglika, rozmawiał z agentem na temat

> ubezpieczenia - 6000zł za samo OC.

> Dlaczego? Bo nie wolno im stosować zniżek za bezszkodową jazdę + 200%.

> Pozdrawiam BAS

Niech idzie do Warty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś nikt nie wspomina o utrudnieniach na wszelkiego rodzaju bramkach na autostradach i

> parkingach.

> Za jakich czas takie auta z polskimi tablicami bedą pewnie we wspomnianych sytuacjach wzbudzać

> uśmiech politowania

no na bramkach jest lipa, trzeba pas odpiac zeby dosiegnac do okienka oslabiony.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed chwilą rozmawiałem ze znajomym ma Mercedesa C200 anglika, rozmawiał z agentem na temat

> ubezpieczenia - 6000zł za samo OC.

> Dlaczego? Bo nie wolno im stosować zniżek za bezszkodową jazdę + 200%.

> Pozdrawiam BAS

OC za Mercedesa C200 (2200 pojemnosci, CDI, 2008 rok) bez zniżek to około 700 zł więc jakim cudem 6000 ? Nawet x4 nie sięgnie połowy tej kwoty. Poradź zmianę agenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OC za Mercedesa C200 (2200 pojemnosci, CDI, 2008 rok) bez zniżek to około 700 zł więc jakim cudem

> 6000 ? Nawet x4 nie sięgnie połowy tej kwoty. Poradź zmianę agenta.

Coś Ci się pomyliło, policzyłem dla mnie, bez zniżek, jakbym mieszkał w 00-950 i wychodzi 1100-4000zł/rok.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uważasz, że w tej sytuacji anglik skręci równie bezpiecznie, co LHD?

Nikt tak nie stoi do lewoskrętu jak narysowałeś, przecież się podjeżdża maksymalnie w lewo, ale tak, żeby nikt z przeciwka w nas nie walnął + samochody z przeciwka robią to samo + jak pojedzie samochód z przeciwka to zanim drugi zajmie jego miejsce to się robi luka przez, którą widać co się dzieje na pasach do jazdy na wprost i wydaje mi się (podkreślam- wydaje mi się, nie wiem, bo nigdy anglikiem nie jeździłem), że da się ten manewr wykonać bezpiecznie, może mniej komfortowo niż w samochodzie z kierownicą po lewej stronie, ale bezpiecznie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że po serii wypadków z ofiarami śmiertelnymi z udziałem "anglików" z ( do czego z pewnością dojdzie ) ktoś pójdzie po rozum do głowy i dziadostwo z naszych drug wyeliminuje. Jak przewijało się w tym wątku podstawowy argument za "anglikami" to ich atrakcyjna cena, czyli głównymi ich amatorami będą "szybcy i wściekli" bez gotówki i mózgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś Ci się pomyliło, policzyłem dla mnie, bez zniżek, jakbym mieszkał w 00-950 i wychodzi

> 1100-4000zł/rok.

> Pozdrawiam BAS

Przed chwilą liczyłem, użyłem strony AXA, Mercedes C200. W załączniku zrzut ekranu. Dodaj to co odjęli za zniżki i będziesz miał cenę, około 950 zł, dalej daleko od 6000 zł.

post-158757-14352530856899_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nikt tak nie stoi do lewoskrętu jak narysowałeś, przecież się podjeżdża maksymalnie w lewo, ale

> tak, żeby nikt z przeciwka w nas nie walnął + samochody z przeciwka robią to samo + jak

> pojedzie samochód z przeciwka to zanim drugi zajmie jego miejsce to się robi luka przez, którą

> widać co się dzieje na pasach do jazdy na wprost i wydaje mi się (podkreślam- wydaje mi się,

> nie wiem, bo nigdy anglikiem nie jeździłem), że da się ten manewr wykonać bezpiecznie, może

> mniej komfortowo niż w samochodzie z kierownicą po lewej stronie, ale bezpiecznie

Jasne, że nikt tak nie stoi do lewoskrętu, już myślałem, ze nie muszę tego objaśniać krok po kroku.

Podjedzie dalej i stanie na środku, po czym będzie się musiał wychylić zza kolumny skręcających z przeciwka, by dojrzeć, czy ktoś nie jedzie na wprost.

I jak się wychyli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przeciwka, by dojrzeć, czy ktoś nie jedzie na wprost.

> I jak się wychyli?

Jak się ustawi przy czyimś zderzaku to się nie wychyli. Możesz tu mnożyć sytuacje, ale nic z tego nie wyniknie. Wsiadź, przejedź się, nie jest tak dramatycznie jak piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się ustawi przy czyimś zderzaku to się nie wychyli. Możesz tu mnożyć sytuacje, ale nic z tego

> nie wyniknie. Wsiadź, przejedź się, nie jest tak dramatycznie jak piszesz.

Najwięcej mówią krzykacze którzy nigdy takim samochodem nie jeździli i tylko powtarzają zasłyszane urban legend, nie poradzisz niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się ustawi przy czyimś zderzaku to się nie wychyli. Możesz tu mnożyć sytuacje, ale nic z tego

> nie wyniknie. Wsiadź, przejedź się, nie jest tak dramatycznie jak piszesz.

Wiesz co, odnoszę wrażenie, ze dyskusja idzie w stronę, że właściwie nie ma żadnej różnicy między LHD, a RHD. Że to to samo tylko jacyś głupcy uważają, że jest różnica.

Po co w takim razie Anglia jeździ po lewej? Niech odwrócą ruch i się zunifikują z resztą Europy, będzie łatwiej dla wszystkich.

Także jeżeli przyjąłeś taki front, to moje dalsze argumenty nie mają już sensu, bo będę się produkował mnożąc przykłady, a Ty i tak powiesz, że wymyślam, bo skręcić się da, wyprzedzić też zaden problem i właściwie co ja wymyślam. Samochód jak każdy inny.

Także ja odpadam z tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Także ja odpadam z tego tematu.

Po prostu nie przepadam za dyskusją z teoretykiem jazdy. Ty mi prawisz znane komunały o wadach jazdy "anglikiem" - ja to wiem, ale to nie do końca przkreśla jazdę takim samochodem, a do tego straszysz jak Platforma PiS'em.

Żeby było jasne, nie polecam "anglika" jako jedynego i głównego samochodu w rodzinie, ale jako np. miejskie toczydło czy zabawkę w teren jak najbardziej.

Mojego poprzedniego "anglika" sprzedałem bo wróciłem do PL, teraz znów jestem na dłuższym posiedzeniu i cieszę się, że będę mógł zabrać samochód do PL jako drugi (taki do jazdy w mieście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jasne, że nikt tak nie stoi do lewoskrętu, już myślałem, ze nie muszę tego objaśniać krok po kroku.

> Podjedzie dalej i stanie na środku, po czym będzie się musiał wychylić zza kolumny skręcających z

> przeciwka, by dojrzeć, czy ktoś nie jedzie na wprost.

> I jak się wychyli?

normalnie. tak jak tysiące instruktorów w nauce jazdy, którzy muszą sami spojrzeć bo się kursantowi nie ufa grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gdzie zrobiłem błąd w wypowiedziach?

> Czy trzeba jeździć anglikiem, by wiedzieć, że potrzeba wymienić lampy, lusterka, prędkościomierz?

> Czy trzeba nim jeździć, by wiedzieć o utrudnionym wyprzedzaniu?

a czemu nie ma problemu z jazdą autami LHD w UK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czemu nie ma problemu z jazdą autami LHD w UK?

Jeździłem przez dwa lata polskim autem w UK. Kiepsko. Da się jeździć, oczywiście, ale jest to niewygodne i z pewnością bardziej niebezpieczne. A u nas z naszymi kierowcami i drogami byłoby jeszcze gorzej, jestem przekonany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem przez dwa lata polskim autem w UK. Kiepsko. Da się jeździć, oczywiście, ale jest to

> niewygodne i z pewnością bardziej niebezpieczne. A u nas z naszymi kierowcami i drogami byłoby

> jeszcze gorzej, jestem przekonany.

Pozwolę sobie zapytać Cię, jakie to niebezpieczeństwa czyhaly na Ciebie gdy podrozowales tam autem lhd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli nie ma problemu,to czemu Anglicy nie jezdza LHD

jezdzi sporo amerykanców i nie widać ich roztrzaskanych na co drugim słupie tak jak to przewiduje się w PL 270751858-jezyk.gif

Na mojej ulicy jest ze 30 domów i 3 auta LHD na brytyjskich rejestracjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeździłem przez dwa lata polskim autem w UK. Kiepsko. Da się jeździć, oczywiście, ale jest to

> niewygodne i z pewnością bardziej niebezpieczne. A u nas z naszymi kierowcami i drogami byłoby

> jeszcze gorzej, jestem przekonany.

ja miałem zabytek LHD i nie miałem żadnego problemu z jazdą zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiepsko się wyprzedzało, zwłaszcza że drogi tam są wąskie.

jezdzę prawie zawodowo i przez 9 lat wyprzedzałem co najwyżej traktor lub autobus zlosnik.gif

z mojej perspektywy: w UK drogi sa tak zorganizowane że nie ma potrzeby ani konieczności wyprzedzania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z mojej perspektywy: w UK drogi sa tak zorganizowane że nie ma potrzeby ani konieczności

> wyprzedzania

Potwierdzam!

Do tego oczywiście kultura jazdy, pojęcie które w PL jest obce większości kierowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jezdzi sporo amerykanców i nie widać ich roztrzaskanych na co drugim słupie tak jak to przewiduje

> się w PL

> Na mojej ulicy jest ze 30 domów i 3 auta LHD na brytyjskich rejestracjach

ale ja sie pytam czemu anglik nie kupuje przykladowo focusa LHD-przeciez nie ma problemu z jazda takim autem niewiem.gif

a bylby do przodu finansowo bo auto LHD sprzedalby na pewno sporo drozej ok.gif

w moim 50 -tysiecznym miasteczku widuje jedynie zabytkowe amerykance i VW ogorki,ktorych pewnie nie ma w innej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Potwierdzam!

> Do tego oczywiście kultura jazdy, pojęcie które w PL jest obce większości kierowców.

dokładnie ok.gif

dlatego z tej większości klientów o której piszesz, a która będzie jeździć tymi dziwadłami po drogach w PL słusznie TU chce podnieść OC o 50%.

a niech im jeszcze przy tankowaniu stacje benzynowe podniosą litr o kilka groszy grinser006.gif

może się nauczą palacz.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To czy ktoś wyskakuje na dzwona czy nie, to nie kwestia umiejscowienia kierownicy, a głupoty

> kierującego

> Dla mnie jazda anglikiem po PL jest tak samo bezpieczna jak "Europejczykiem"... nigdy nie miałem

> problemów... prosta sprawa - jak nie widzę to nie wyprzedzam...

Widze ze jako jeden z nielicznych masz do tego zdrowe podejscie. I oczywis ie zgadzam sie z toba.

Podobne bicie piany bylo jak wprowadzili mozliwosc jazdy na kat b motocyklem do 125. Tyyyle trupow ! I co? i nic, kto jezdzil ten jezdzi legalnie a kto nie jezdzil nie jezdzi nadal i czesc.

Podobne bicie pi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podobne bicie piany bylo jak wprowadzili mozliwosc jazdy na kat b motocyklem do 125. Tyyyle trupow

> ! I co? i nic, kto jezdzil ten jezdzi legalnie a kto nie jezdzil nie jezdzi nadal i czesc.

Tyle, że to są kompletnie różne sprawy. Jakieś analogii można by się doszukiwać, gdyby pozwolono np. jeździć motocyklami siedząc na nich tyłem do kierunku jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że to są kompletnie różne sprawy. Jakieś analogii można by się doszukiwać, gdyby pozwolono

> np. jeździć motocyklami siedząc na nich tyłem do kierunku jazdy...

Jest analogia - bicie piany przez ludz,i ktorzy kompletnie nie maja pojecia (w tym wypadku jazda anglikiem) a maja najwiecej w tej sprawie do powiedzeniai. W innej dziedzinie, kiedys, nazywalismy takich jebak teoretyk ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że to są kompletnie różne sprawy. Jakieś analogii można by się doszukiwać, gdyby pozwolono

> np. jeździć motocyklami siedząc na nich tyłem do kierunku jazdy...

Jak potrafisz jezdzic i myślisz na drodze, to kompletnie nie ma znaczenia czy siedzisz po prawej czy po lewej stronie.

A jak wariujesz i szalejesz, to europejskim autem tez się rozbijesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ja sie pytam czemu anglik nie kupuje przykladowo focusa LHD-

"bo nie" - tutaj robi się rzeczy według ustalonych zasad 270751858-jezyk.gif wiem że trudno to pojąć shocked.gif

przeciez nie ma problemu z jazda

> takim autem

problemu nie ma, ale byłoby to "odd"

> a bylby do przodu finansowo bo auto LHD sprzedalby na pewno sporo drozej

właśnie że nie szczególnie - ze zwykłym autem lhd bujałby sie niewiadomo ile czasu, ale auta typu amerykańce, lancie, itp ok.gif

> w moim 50 -tysiecznym miasteczku widuje jedynie zabytkowe amerykance i VW ogorki,ktorych pewnie

> nie ma w innej wersji.

ja na przykład mam starego Mini LHD zlosnik.gif (a był taki moment ze miałem dwa) - w ich przypadku lhd spowodowało ze były tansze i w lepszym stanie-kupowałem od żołnierzy którzy stacjonowali wczesniej w Niemczech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie

> dlatego z tej większości klientów o której piszesz, a która będzie jeździć tymi dziwadłami po

> drogach w PL słusznie TU chce podnieść OC o 50%.

> a niech im jeszcze przy tankowaniu stacje benzynowe podniosą litr o kilka groszy

> może się nauczą

w UK ubezpieczenie nie kosztuje wiecej na auto lhd- nie kosztowało w moim przypadku

skoro jazda takim autem jest w pełni legalna po co wprowadzać ograniczenia i kary za ich posiadanie? Zawiść? zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie

> dlatego z tej większości klientów o której piszesz, a która będzie jeździć tymi dziwadłami po

> drogach w PL słusznie TU chce podnieść OC o 50%.

Do tej pory OC na anglika kosztowało 55zł/miesiąc. Identycznie jak na auto sprowadzone z dowolnego innego kraju. Wiec mysle ze to się nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak potrafisz jezdzic i myślisz na drodze, to kompletnie nie ma znaczenia czy siedzisz po prawej

> czy po lewej stronie.

> A jak wariujesz i szalejesz, to europejskim autem tez się rozbijesz.

No i właśnie kolega ma zdrowe podejście. Niestety codziennie widzę bezmózgi po musi na siłę wyprzedzić żeby być te dwa auta do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że to są kompletnie różne sprawy. Jakieś analogii można by się doszukiwać, gdyby pozwolono

> np. jeździć motocyklami siedząc na nich tyłem do kierunku jazdy...

Kazdy pojazd jest troche inny i ma inne martwe pola widzenia.

Jak jedziesz motorem czy rowerem to widac naprawde duzo.

W maluchu tez widac bardzo dobrze.

Ale juz wiele wspolczesnych samochodow ma mocno ograniczona widzialnosc, poprzez bardzo szerkie slupki drzwiowe, powydziwiana tylna szybe, itd.

Sam wiesz, ze w niektorych samochodach widocznosc jest gorsza niz w innych i poprostu trzeba sie przyzwyczaic do jezdzenia takimi.

W wiekszych pojazdach jest jeszcze gorzej. W transicie czy czyms tej wielkosci masz jeszcze wiecej martwych pol i trzeba patrzec inaczej, przewidywac i wiedziec czego sie nie widzi i uwzgledniac to podczas manewrow.

W samochodzie ciezarowym lub autobusie jeszcze gorzej.

A jakos ludzie jezdza takimi sprzetami i to calkiem niezle im to wychodzi.

Powiem ci, ze jazda zwyklym samochodem z kierownica po prawej i tak widzisz duzo wiecej, niz np jadac 40 tonowym zestawem.

Takze to tylko kwestia przyzywczajenia.

Zrobilem ponad 60kkm autem RHD po Europie, glownie po Polsce. I jakos nigdy nie mialem z niczym problemu i bardzo dobrze mi sie takim autem jezdzilo poza problemami na bramkach autostradowych i parkingach platnych.

Teraz niedawno tez kupilem takie auto zeby miec w Polsce i nim jezdzic jak to przyjezdzam i bardzo sie ciesze, ze bede mogl go normalnie zarejestrowac a nie kombinowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dokładnie

> dlatego z tej większości klientów o której piszesz, a która będzie jeździć tymi dziwadłami po

> drogach w PL słusznie TU chce podnieść OC o 50%.

> a niech im jeszcze przy tankowaniu stacje benzynowe podniosą litr o kilka groszy

> może się nauczą

Czyli popierasz pomysl, zeby ubezpieczyciele szacowali skladki na podstawie jaka grupa kierowcow glownie jezdzi konkretnymi pojazdami?

Moim zdaniem to jest zamordyzm, na ktorym cierpia niwinni ludzie.

A niestety takie cos jest juz np w Irlandii i UK - tylko nie apropo samochodow RHD/LHD, tylko konkretnych marek i modeli.

Np ubezpieczenie civica z konca lat 90 kosztuje zwykle 2x wiecej niz podobnego auta ale innej marki.

A dlaczego? Bo takie civici to ulubione auta szalencow, ktorzy wariuja na drogach....

Uwazasz, ze to fair?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.