Skocz do zawartości

Jakie dzienne LED okrągłe ? kto co poleca ?


andre1992

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, szukam jak najmocniej świecących w rozsądnej cenie świateł do jazdy dziennej LED okrągłych.
Wiem że w Golfie V w halogeny potrzeba 90mm a szkoda bo z 70mm było by łatwiej icon_smile.gif

Pytanie moje jest następujące, czy ktoś kupował , i może polecić mi firmę, ewentualnie sprzedawce - na serwisach aukcyjnych jest tego sporo :(

Dzięki pub.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W yarisce założyłem ledy, odżałowałem i wydałem za nie 200zł. Mam je drugi rok i działają tak jak w dniu zakupu. Nie parują, mają odpowietrzniki, obudowa metalowa. A świecą meeeega jasno, w nocy można jezdzić prawie bez świateł :D Polecam Ci bez wątpienia, Jak coś to Ci moge foty zrobić tego jak świeci itp.

 

Kupiłem je u nas na miejscu w Częstochowie, ale chcąc Ci pokazać światła natrafiłem na aukcję gościa który to sprzedaje(kupiłem u niego w sklepie) i to dokładnie na taki model co ja mam :)

 

http://allegro.pl/okragle-swiatla-do-jazdy-dziennej-1-smd-3w-noxon-i5742267434.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, szukam jak najmocniej świecących w rozsądnej cenie świateł do jazdy dziennej LED okrągłych.

Wiem że w Golfie V w halogeny potrzeba 90mm a szkoda bo z 70mm było by łatwiej icon_smile.gif

Pytanie moje jest następujące, czy ktoś kupował , i może polecić mi firmę, ewentualnie sprzedawce - na serwisach aukcyjnych jest tego sporo :(

Dzięki pub.gif

Kiedyś szukałem do samochodu ojca okrągłych, bo chciał coś założyć. Upatrzyłem mu takie http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-nssc-510l-hp-okragle-12v-i4912231740.html

Świecą naprawdę nieźle, widać że to porządne diody (moc i barawa na oko podobna jak w wielu ledach fabrycznych), a nie te ledwo widoczne paseczki po 20 zł.

Jeździ już na nich ze 2 lata i działają bez problemu  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dają deklarację (którą sobie można podetrzeć tyłek) zamiast dać kopię wyciągu z homologacji :facepalm:

poza tym - to są lampy dwufunkcyjne, bo również powinny świecić jako światło postojowe. przynajmniej tak są homologowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-4smd-okragle-7cm-i4920024541.html

Mam takie. Nie parują, ale przewodziki w instalacji i przy reflektorach łatałem już 2 razy (łamią się).

 

Pół roku temu wymieniłem diody na trochę bardziej naturalną barwę, wciąż bez zastrzeżeń :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę kłamią :oki:

"Nasze światła posiadają osobny moduł - AUTOMAT. Najlepsze z możliwych rozwiązań dla świateł dziennych"

 

najlepsze to są takie, co takiego osobnego automata nie mają. dwie lampy i przewody i to wszystko :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


najlepsze to są takie, co takiego osobnego automata nie mają. dwie lampy i przewody i to wszystko :ok:

 

moim zdaniem jednak lepszy jest automat osobno. Łatwiej schować go przy aku i dać +, masę i sygnał z pozycji. Kable od lampek przeciągnąć i wpiąć. Niż ciągnąc sygnał i kable w szeregu, ale to kwestia gustu.

Do tego automat osobno daje większe możliwości przy ew awarii i zostawia więcej miejsca w DRL na radiator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem jednak lepszy jest automat osobno. Łatwiej schować go przy aku i dać +, masę i sygnał z pozycji. Kable od lampek przeciągnąć i wpiąć. Niż ciągnąc sygnał i kable w szeregu, ale to kwestia gustu.

Do tego automat osobno daje większe możliwości przy ew awarii i zostawia więcej miejsca w DRL na radiator.

 

No i czasem automat nie daje rady. Np u mnie w aucie nie dziala. Bo napiecie w instalacji czasem spada ponizej progu aktywacji. I to nie tylko moj egzemplarz, to dosc powszechny sproblem na forum i pare osob musialo juz kombinowac z innym sterownikiem albo przekaznikami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i każda lampa ma osobny moduł sterujący? Każdą osobno trzeba podpiąć do sygnału z pozycji?

każda lampa ma 3 przewody: "+", "-" i sygnał z postojówki. możesz kable połączyć i wtedy z 6 zrobić 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


No i czasem automat nie daje rady. Np u mnie w aucie nie dziala. Bo napiecie w instalacji czasem spada ponizej progu aktywacji.

 

to jakie jest napięcie aktywacji, 14V?

Zazwyczaj jest 13-13,5V a poniżej tego napięcie przy sprawnym ukł. ładowania nie spada.

 


każda lampa ma 3 przewody: "+", "-" i sygnał z postojówki. możesz kable połączyć i wtedy z 6 zrobić 3

 

ja bym jednak wolał jeden element sterujący na dwie lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jakie jest napięcie aktywacji, 14V?

Zazwyczaj jest 13-13,5V a poniżej tego napięcie przy sprawnym ukł. ładowania nie spada.

 

 

 

 

ja bym jednak wolał jeden element sterujący na dwie lampy.

 

Nie wiem, chinczyk nie napisał :D ale nawet na 13,1 bywają problemy. Jak sprawdzałem na ELMem + Torque to przy wolnych obrotach nawet spadało na 12,9. Tak to japonskie mózgi wykminiły :) i tak jak pisałem. Gdyby to tylko u mnie, to bym szukał nowego alternatora ;) ale to problem, z którym mierzyło się wiele osób na civicowych forach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wiecie może jak to współpracuje z rozwiniętą szyną CAN ? Pytam bo w Golfie V miałem problem z postojówkami, nawet jak kupiłem 3 różne sztuki z CAN BUSEM mrugały i gasły. Dopiero 4 komplet dał radę. Nie będzie żadnego błędu, związanego z poborem prądu przy teoretycznie wyłączonych światłach gdy świecić będą dzienne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Nie będzie żadnego błędu, związanego z poborem prądu przy teoretycznie wyłączonych światłach gdy świecić będą dzienne ?

 

Światła nie będą wyłączone teoretycznie (mijania), one będą wyłączone. Sądzisz, że jazda z wyłączonymi mijania (na normalnych rynkach) będzie skutkowała błędem? 8]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy wiecie może jak to współpracuje z rozwiniętą szyną CAN ? Pytam bo w Golfie V miałem problem z postojówkami, nawet jak kupiłem 3 różne sztuki z CAN BUSEM mrugały i gasły. Dopiero 4 komplet dał radę. Nie będzie żadnego błędu, związanego z poborem prądu przy teoretycznie wyłączonych światłach gdy świecić będą dzienne ?

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1778153.html

Można założyć przekażnik ( ta zrobiłem w Espace 3- jedno z pierwszych dzieci magistrali CAN)

Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki ( powinny być przełączne lub rozwierne by skorzystać z gaszenia dziennych przy włączeniu postojowych) w szereg z plusem po stacyjce do dziennych( to już pewnie masz podłączone) przewód sterujący podłączyć do minusa ( masa pojazdu) da to pewne świecenie i gaszenie dziennych.

 

BTW na Allegro są dostępne oporniki dużej mocy 10 Ohm/50W, reklamowane jako "Kasownik błędu CAN", Chyba nie tędy droga, zwłaszcza ze w tych rezystorach wydziela się dużo ciepła. Poza tym oferowane są one np. po  23 zł, zaś w sklepach z częściami elektronicznymi identyczne rezystory są nawet po 7 zł ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, chinczyk nie napisał :D ale nawet na 13,1 bywają problemy. Jak sprawdzałem na ELMem + Torque to przy wolnych obrotach nawet spadało na 12,9. Tak to japonskie mózgi wykminiły :) i tak jak pisałem. Gdyby to tylko u mnie, to bym szukał nowego alternatora ;) ale to problem, z którym mierzyło się wiele osób na civicowych forach.

 

ELM+Torque czy inne apk nie są do końca wiarygodne jeżeli o podawanie napięcia chodzi.

Automat powinien być podpinany wprost do aku i wtedy spadki napięcia <13,8V nie występuje. Chyba, że coś się pozmieniało i na alternatorze też już ekoterroryzm się panoszy.

 

 

 

A czy wiecie może jak to współpracuje z rozwiniętą szyną CAN ?

 

ale to jest twór poza CANem, wpinasz + na aku, - na masę i sygnał. Nie ma co kontrolować, więc nie ma jak wywalić błędu.

 

 

 

Pytam bo w Golfie V miałem problem z postojówkami, nawet jak kupiłem 3 różne sztuki z CAN BUSEM mrugały i gasły.

a było założyć normalne żarówki, ale nie LED i kombinowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ELM+Torque czy inne apk nie są do końca wiarygodne jeżeli o podawanie napięcia chodzi.
Automat powinien być podpinany wprost do aku i wtedy spadki napięcia <13,8V nie występuje. Chyba, że coś się pozmieniało i na alternatorze też już ekoterroryzm się panoszy.

 

Miałem podłączony bezpośrednio pod aku. Nie działa tak jak powinno :) i to nie tylko mi. Nie mam jak jeżdzić z podpiętym woltomierzem pod aku, żeby sprawdzić odczyty na multimetrze więc nie wiem ile tam jest faktycznie. Ale fakt faktem, automaty w Civicu UFO się nie zawsze sprawdzają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ELM+Torque czy inne apk nie są do końca wiarygodne jeżeli o podawanie napięcia chodzi.

Automat powinien być podpinany wprost do aku i wtedy spadki napięcia <13,8V nie występuje. Chyba, że coś się pozmieniało i na alternatorze też już ekoterroryzm się panoszy.

 

Tak pozmieniało się. Teraz w nowszych rozwiązaniach zamiast prostego regulatora prądu ładowania stosuje się układy mikroprocesorowe z programowymi algorytmami ładowania(często jest to komputer nadwozia BCM). W takich instalacjach napięcie potrafi się zmieniać w trakcie jazdy od 15V do 12V. Ładowaniem steruje program wg swojego widzimisię, tak by nie potrzebnie nie gazować akumulatora i utrzymywać na dłuższy czas dobre parametry prądu rozruchowego. Zaczęło się to wraz z wejściem systemów start/stop ale ogarnęło z rozpędu także tradycyjne kluczykowce-stacyjkowce.

Niestety do tego typu samochodów klasyczne automaty komparatorowe załączające i wyłączające  DRL nie nadają się. Ale są nowsze rozwiązania w których dla zgaszenia lampek dodano kryterium obecności napięcia tzw po stacyjce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pozmieniało się. Teraz w nowszych rozwiązaniach zamiast prostego regulatora prądu ładowania stosuje się układy mikroprocesorowe z programowymi algorytmami ładowania. Ale są nowsze rozwiązania w których dla zgaszenia lampek dodano kryterium obecności napięcia tzw po stacyjce.

 

Automaty, mikroprocesory, algorytmy... :facepalm::phi:

Chcesz powiedzieć, że w nowszych rozwiązaniach są już 4 przewody? 8]

Wystarczy przecież minus, plus pozycyjnych (do zgaszenia DRL), plus po zapłonie (do zapalenia DRL) i jeden zwykły przekaźnik i działa ! ! ! :phi::hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, są 4 przewody do włączenia się w samochód. Sam taki mam  2x +- akumulatora, 1x do gaszenia z pozycyjnych i 1x zasilanie po stacyjce. Teoretycznie wystarczyłyby 3, ten + aku dać także do linii po stacyjce. Niestety/stety mam w orlando taki właśnie system ładowania  - potocznie zwą to inteligentne ładowanie akumulatora ;) . Twój prosty układ jak najbradziej zadziała, ma jedną wadę, że swiatła DRL zapalą się już po przekręceniu stacyjki a nie dopiero na uruchomionym silniku. Wada niewielka, ale niektórych drażni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi dziennymi jest kłopot, jeśli chodzi o kupno. Najwyższa półka która bardzo kusi to granice 300-400zł i więcej :D

Jestem ciekaw spostrzeżeń forumowiczów jeśli chodzi o tańsze wyroby za około 100zł :)

Dzięki za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Panowie a jest szansa na jakieś sensowne światła dzienne ale o b. małej średnicy, tj ok 6.5cm ?

 

15sek w googlu

http://www.denken.com.pl/index.php?p773,swiatla-do-jazdy-dziennej-66mm-de6009-profesjonalne-reflektory-led-drl-uniwersalne-okragle-6-6cm-z-homologacja-rl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki, szukałem na allegro. Tych trochę cena zaporowa, ale ważne, że są już takie małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.