andre1992 Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 Witam wszystkich, szukam jak najmocniej świecących w rozsądnej cenie świateł do jazdy dziennej LED okrągłych.Wiem że w Golfie V w halogeny potrzeba 90mm a szkoda bo z 70mm było by łatwiej Pytanie moje jest następujące, czy ktoś kupował , i może polecić mi firmę, ewentualnie sprzedawce - na serwisach aukcyjnych jest tego sporo Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NobSon Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 W yarisce założyłem ledy, odżałowałem i wydałem za nie 200zł. Mam je drugi rok i działają tak jak w dniu zakupu. Nie parują, mają odpowietrzniki, obudowa metalowa. A świecą meeeega jasno, w nocy można jezdzić prawie bez świateł :D Polecam Ci bez wątpienia, Jak coś to Ci moge foty zrobić tego jak świeci itp. Kupiłem je u nas na miejscu w Częstochowie, ale chcąc Ci pokazać światła natrafiłem na aukcję gościa który to sprzedaje(kupiłem u niego w sklepie) i to dokładnie na taki model co ja mam http://allegro.pl/okragle-swiatla-do-jazdy-dziennej-1-smd-3w-noxon-i5742267434.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WITEK Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 Osram robi super fajne okrągłe połączone z p.mgielnymi Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubajg Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 Witam wszystkich, szukam jak najmocniej świecących w rozsądnej cenie świateł do jazdy dziennej LED okrągłych. Wiem że w Golfie V w halogeny potrzeba 90mm a szkoda bo z 70mm było by łatwiej Pytanie moje jest następujące, czy ktoś kupował , i może polecić mi firmę, ewentualnie sprzedawce - na serwisach aukcyjnych jest tego sporo Dzięki Kiedyś szukałem do samochodu ojca okrągłych, bo chciał coś założyć. Upatrzyłem mu takie http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-nssc-510l-hp-okragle-12v-i4912231740.html Świecą naprawdę nieźle, widać że to porządne diody (moc i barawa na oko podobna jak w wielu ledach fabrycznych), a nie te ledwo widoczne paseczki po 20 zł. Jeździ już na nich ze 2 lata i działają bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 dają deklarację (którą sobie można podetrzeć tyłek) zamiast dać kopię wyciągu z homologacji poza tym - to są lampy dwufunkcyjne, bo również powinny świecić jako światło postojowe. przynajmniej tak są homologowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 Polecam okrągłe Magneti Marelli mają 70mm i kosztują ok.150-170zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 17 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 u mnie niestety ale tylko i wyłącznie wchodzą w gre 90mm Ale dziękuję za propozycje ! Macie racje lepiej kupić coś lepszego niż dać grosze za byle co ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 89x98 mm http://www.was.eu/download/specyfikacja-techniczna-rysunek-243.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-dzienne-4smd-okragle-7cm-i4920024541.html Mam takie. Nie parują, ale przewodziki w instalacji i przy reflektorach łatałem już 2 razy (łamią się). Pół roku temu wymieniłem diody na trochę bardziej naturalną barwę, wciąż bez zastrzeżeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 17 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2015 trochę kłamią "Nasze światła posiadają osobny moduł - AUTOMAT. Najlepsze z możliwych rozwiązań dla świateł dziennych" najlepsze to są takie, co takiego osobnego automata nie mają. dwie lampy i przewody i to wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 Osram robi super fajne okrągłe połączone z p.mgielnymi jak budżet nie jest problemem to : OSRAM LEDFOG101 dzienne i p-mgielne w jednym...minus: koszt okolo 900 pln Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 najlepsze to są takie, co takiego osobnego automata nie mają. dwie lampy i przewody i to wszystko moim zdaniem jednak lepszy jest automat osobno. Łatwiej schować go przy aku i dać +, masę i sygnał z pozycji. Kable od lampek przeciągnąć i wpiąć. Niż ciągnąc sygnał i kable w szeregu, ale to kwestia gustu. Do tego automat osobno daje większe możliwości przy ew awarii i zostawia więcej miejsca w DRL na radiator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 zobacz ten przykład: http://www.was.eu/index/product/1198 mała porządna homologowana lampa i tylko przewody. zero dodatków potencjalnie do zepsucia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 i każda lampa ma osobny moduł sterujący? Każdą osobno trzeba podpiąć do sygnału z pozycji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 moim zdaniem jednak lepszy jest automat osobno. Łatwiej schować go przy aku i dać +, masę i sygnał z pozycji. Kable od lampek przeciągnąć i wpiąć. Niż ciągnąc sygnał i kable w szeregu, ale to kwestia gustu. Do tego automat osobno daje większe możliwości przy ew awarii i zostawia więcej miejsca w DRL na radiator. No i czasem automat nie daje rady. Np u mnie w aucie nie dziala. Bo napiecie w instalacji czasem spada ponizej progu aktywacji. I to nie tylko moj egzemplarz, to dosc powszechny sproblem na forum i pare osob musialo juz kombinowac z innym sterownikiem albo przekaznikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 i każda lampa ma osobny moduł sterujący? Każdą osobno trzeba podpiąć do sygnału z pozycji? każda lampa ma 3 przewody: "+", "-" i sygnał z postojówki. możesz kable połączyć i wtedy z 6 zrobić 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 No i czasem automat nie daje rady. Np u mnie w aucie nie dziala. Bo napiecie w instalacji czasem spada ponizej progu aktywacji. to jakie jest napięcie aktywacji, 14V? Zazwyczaj jest 13-13,5V a poniżej tego napięcie przy sprawnym ukł. ładowania nie spada. każda lampa ma 3 przewody: "+", "-" i sygnał z postojówki. możesz kable połączyć i wtedy z 6 zrobić 3 ja bym jednak wolał jeden element sterujący na dwie lampy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 ten element sterujący jest w lampach. po kiego grzyba kolejne pudełko narażone na wstrząsy, zmiany temperatury i wilgoć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomata Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 Tak a propo. Dużo jest z tym roboty? Bo u mnie za montaż elektryk wola 150zl. Pewnie dam rade sam ale pogoda nie sprzyja, a garażu brak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 eee to można jeszcze zapłacić, jeśli demontuje zderzak, montuje lampy, podpina i składa do kupy tak, jak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 to jakie jest napięcie aktywacji, 14V? Zazwyczaj jest 13-13,5V a poniżej tego napięcie przy sprawnym ukł. ładowania nie spada. ja bym jednak wolał jeden element sterujący na dwie lampy. Nie wiem, chinczyk nie napisał :D ale nawet na 13,1 bywają problemy. Jak sprawdzałem na ELMem + Torque to przy wolnych obrotach nawet spadało na 12,9. Tak to japonskie mózgi wykminiły i tak jak pisałem. Gdyby to tylko u mnie, to bym szukał nowego alternatora ale to problem, z którym mierzyło się wiele osób na civicowych forach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 18 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 A czy wiecie może jak to współpracuje z rozwiniętą szyną CAN ? Pytam bo w Golfie V miałem problem z postojówkami, nawet jak kupiłem 3 różne sztuki z CAN BUSEM mrugały i gasły. Dopiero 4 komplet dał radę. Nie będzie żadnego błędu, związanego z poborem prądu przy teoretycznie wyłączonych światłach gdy świecić będą dzienne ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 18 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2015 Nie będzie żadnego błędu, związanego z poborem prądu przy teoretycznie wyłączonych światłach gdy świecić będą dzienne ? Światła nie będą wyłączone teoretycznie (mijania), one będą wyłączone. Sądzisz, że jazda z wyłączonymi mijania (na normalnych rynkach) będzie skutkowała błędem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 A czy wiecie może jak to współpracuje z rozwiniętą szyną CAN ? Pytam bo w Golfie V miałem problem z postojówkami, nawet jak kupiłem 3 różne sztuki z CAN BUSEM mrugały i gasły. Dopiero 4 komplet dał radę. Nie będzie żadnego błędu, związanego z poborem prądu przy teoretycznie wyłączonych światłach gdy świecić będą dzienne ? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1778153.html Można założyć przekażnik ( ta zrobiłem w Espace 3- jedno z pierwszych dzieci magistrali CAN)Cewka przekaźnika równolegle z żarówką postojowych a styki ( powinny być przełączne lub rozwierne by skorzystać z gaszenia dziennych przy włączeniu postojowych) w szereg z plusem po stacyjce do dziennych( to już pewnie masz podłączone) przewód sterujący podłączyć do minusa ( masa pojazdu) da to pewne świecenie i gaszenie dziennych. BTW na Allegro są dostępne oporniki dużej mocy 10 Ohm/50W, reklamowane jako "Kasownik błędu CAN", Chyba nie tędy droga, zwłaszcza ze w tych rezystorach wydziela się dużo ciepła. Poza tym oferowane są one np. po 23 zł, zaś w sklepach z częściami elektronicznymi identyczne rezystory są nawet po 7 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 Nie wiem, chinczyk nie napisał :D ale nawet na 13,1 bywają problemy. Jak sprawdzałem na ELMem + Torque to przy wolnych obrotach nawet spadało na 12,9. Tak to japonskie mózgi wykminiły i tak jak pisałem. Gdyby to tylko u mnie, to bym szukał nowego alternatora ale to problem, z którym mierzyło się wiele osób na civicowych forach. ELM+Torque czy inne apk nie są do końca wiarygodne jeżeli o podawanie napięcia chodzi. Automat powinien być podpinany wprost do aku i wtedy spadki napięcia <13,8V nie występuje. Chyba, że coś się pozmieniało i na alternatorze też już ekoterroryzm się panoszy. A czy wiecie może jak to współpracuje z rozwiniętą szyną CAN ? ale to jest twór poza CANem, wpinasz + na aku, - na masę i sygnał. Nie ma co kontrolować, więc nie ma jak wywalić błędu. Pytam bo w Golfie V miałem problem z postojówkami, nawet jak kupiłem 3 różne sztuki z CAN BUSEM mrugały i gasły. a było założyć normalne żarówki, ale nie LED i kombinowanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 jak budżet nie jest problemem to : OSRAM LEDFOG101 dzienne i p-mgielne w jednym...minus: koszt okolo 900 pln Chyba dają 5 lat gwarancji na to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 20 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Uważam że warto było te postojówki kupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 ELM+Torque czy inne apk nie są do końca wiarygodne jeżeli o podawanie napięcia chodzi.Automat powinien być podpinany wprost do aku i wtedy spadki napięcia <13,8V nie występuje. Chyba, że coś się pozmieniało i na alternatorze też już ekoterroryzm się panoszy. Miałem podłączony bezpośrednio pod aku. Nie działa tak jak powinno i to nie tylko mi. Nie mam jak jeżdzić z podpiętym woltomierzem pod aku, żeby sprawdzić odczyty na multimetrze więc nie wiem ile tam jest faktycznie. Ale fakt faktem, automaty w Civicu UFO się nie zawsze sprawdzają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 A czy wiecie może jak to współpracuje z rozwiniętą szyną CAN ? 9. ŚWIATŁA SĄ KOMPATYBILNE Z SZYNĄ CANBUS To jest tzw. markietyngowy bełkot i nic wspólnego nie mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 22 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2015 ELM+Torque czy inne apk nie są do końca wiarygodne jeżeli o podawanie napięcia chodzi. Automat powinien być podpinany wprost do aku i wtedy spadki napięcia <13,8V nie występuje. Chyba, że coś się pozmieniało i na alternatorze też już ekoterroryzm się panoszy. Tak pozmieniało się. Teraz w nowszych rozwiązaniach zamiast prostego regulatora prądu ładowania stosuje się układy mikroprocesorowe z programowymi algorytmami ładowania(często jest to komputer nadwozia BCM). W takich instalacjach napięcie potrafi się zmieniać w trakcie jazdy od 15V do 12V. Ładowaniem steruje program wg swojego widzimisię, tak by nie potrzebnie nie gazować akumulatora i utrzymywać na dłuższy czas dobre parametry prądu rozruchowego. Zaczęło się to wraz z wejściem systemów start/stop ale ogarnęło z rozpędu także tradycyjne kluczykowce-stacyjkowce. Niestety do tego typu samochodów klasyczne automaty komparatorowe załączające i wyłączające DRL nie nadają się. Ale są nowsze rozwiązania w których dla zgaszenia lampek dodano kryterium obecności napięcia tzw po stacyjce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 22 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2015 Tak pozmieniało się. Teraz w nowszych rozwiązaniach zamiast prostego regulatora prądu ładowania stosuje się układy mikroprocesorowe z programowymi algorytmami ładowania. Ale są nowsze rozwiązania w których dla zgaszenia lampek dodano kryterium obecności napięcia tzw po stacyjce. Automaty, mikroprocesory, algorytmy... Chcesz powiedzieć, że w nowszych rozwiązaniach są już 4 przewody? Wystarczy przecież minus, plus pozycyjnych (do zgaszenia DRL), plus po zapłonie (do zapalenia DRL) i jeden zwykły przekaźnik i działa ! ! ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 22 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 22 Listopada 2015 Tak, są 4 przewody do włączenia się w samochód. Sam taki mam 2x +- akumulatora, 1x do gaszenia z pozycyjnych i 1x zasilanie po stacyjce. Teoretycznie wystarczyłyby 3, ten + aku dać także do linii po stacyjce. Niestety/stety mam w orlando taki właśnie system ładowania - potocznie zwą to inteligentne ładowanie akumulatora . Twój prosty układ jak najbradziej zadziała, ma jedną wadę, że swiatła DRL zapalą się już po przekręceniu stacyjki a nie dopiero na uruchomionym silniku. Wada niewielka, ale niektórych drażni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 23 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 23 Listopada 2015 @@wszim dzięki za wyjaśnienie. Nie miałem zielonego pojęcia, że to już tak daleko zaszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2015 Panowie a jest szansa na jakieś sensowne światła dzienne ale o b. małej średnicy, tj ok 6.5cm ? Akurat Lancia ma takie p.mgielne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andre1992 Napisano 25 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Z tymi dziennymi jest kłopot, jeśli chodzi o kupno. Najwyższa półka która bardzo kusi to granice 300-400zł i więcej :D Jestem ciekaw spostrzeżeń forumowiczów jeśli chodzi o tańsze wyroby za około 100zł Dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 25 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Panowie a jest szansa na jakieś sensowne światła dzienne ale o b. małej średnicy, tj ok 6.5cm ? 15sek w googlu http://www.denken.com.pl/index.php?p773,swiatla-do-jazdy-dziennej-66mm-de6009-profesjonalne-reflektory-led-drl-uniwersalne-okragle-6-6cm-z-homologacja-rl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 15sek w googlu http://www.denken.com.pl/index.php?p773,swiatla-do-jazdy-dziennej-66mm-de6009-profesjonalne-reflektory-led-drl-uniwersalne-okragle-6-6cm-z-homologacja-rl Dzięki, szukałem na allegro. Tych trochę cena zaporowa, ale ważne, że są już takie małe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.