Skocz do zawartości

Prostownik mikroprocesorowy, a ładowanie "na samochodzie"


Fidel71

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety twoja opinia i prawa fizyki sie nawzajem nie lubią. Sterując odpowiednio napięciem i prądem ładowania można nie tylko ze naładować akumulator ale także usunąć jego częściowe zasiarczenie = odnowić go. Przetwornikiem transformatorowej tego nie osiągniesz. Poczytaj o ogniwach ołowiowych i o ich chemii - dowiesz sie dużo ciekawych rzeczy.

przeczytaj jeszcze raz, ze zrozumieniem, co napisałem.

w prostowniku z lidla nie masz żadnego sterowania - są dwie sztywne wartości prądu ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co potrzebujesz.

Taki lidlowy ma genialną zaletę - kompletną bezobsługowość. Średnio bystry szympans to podłączy, może to zostawić na całą zimę, żeby sobie podładowywał aku w aucie które stoi nieruszane - kupiłem takie dwa kiedyś swojemu dziadkowi do matiza, który wyjeżdżał raz na dwa miesiące z garażu i dziadkowi żony do volva, które wyjeżdza raz w tygodniu do kościoła.

Ma jedna sporą wadę która wyklucza go jako "podtrzymanie zimowe/sezonowe" mianowicie po zaniku napięcia sieciowego sam się nie uruchomi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyczny transformatorowy ma jeszcze jedną zaletę-jest praktycznie wieczny (oczywiście taki dobrze wykonany) natomiast taki "lidlowy" to pewnie dłużej niż 10 lat nie pociągnie ;]

 

Nom, to wychodzi amortyzacja na poziomie 8-12 zł rocznie... :hehe: A jak padnie "klasyczny" to wtedy dopiero wstyd przed Ryśkiem  :phi:

Ja tam nie lubię się doktoryzować w takich tematach, rozrusznik nie kręci lub słabo-prostownik, ładowanie, jeśli sytuacja się notorycznie powtarza, aku na śmietnik jeśli nie ma upływu prądu w aucie i poprawne ładowanie.

Automatyczny z OBI od kilkunastu lat daje radę do tego typu zastosowań, a statystycznie mam więcej aut niż przeciętny Kowalski, zatem  te 10 lat już dawno wyrobiłem  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klasyczny transformatorowy ma jeszcze jedną zaletę-jest praktycznie wieczny (oczywiście taki dobrze wykonany) natomiast taki "lidlowy" to pewnie dłużej niż 10 lat nie pociągnie ;]

Mnie w jednym transformatorowym wysiadł elektromagnetyczny bezpiecznik. Po 40 latach ;] Ale w wolnej chwili go zastąpię "esem" i dalej będzie działał ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem. Także o tym, ze jak aku padnie całkowicie to prostownik z Lidla nie chce go łądować i trzeba użyć jednak tradycyjnego prostownika. Czyżby ktoś nie przewidział takiej sytuacji? No i podobne ładowarki oferuje także Biedronka.

Jak juz jeden z kolegów napisał trafo jednak jest, bo ze względów bezpieczeństwa musi byc jednak separacja galwaniczna obwodów.

A co do uszkodzeń przepięciami. Wiele osób doswiadczyło uszkodzeń sprzetu RTV na skutek przepięc z  sieci. Gwarancje tego nie obejmują, mozna co najwyżej ubezpieczyć sprzęt albo domagac się odszkodowania od ZE. Dlaczego niektóre impulsy sa przepuszczane przez zabezpieczenia elektroniki czy ochronniki w instalacji? Bo są bardzo szybkie.

Marek F. proponuje ładowarkę dostepną w USA za 125 $. Czyli ok. 500 zł, a wiec ponad 8 razy droższą od Lidlowskiej w PL. Czemu tak drogo? A może jednak ma jakieś zabezpieczenia wychwytujace nawet bardzo szybki impulsy przepięciowe? :hmm:

Reasumując - oczywiście jak ktoś chce to niech ładuje bez odpinania klem, ale ja bym jednak tak nie robił

 

ale rtv to nie prostownik ładujący aku !

Tam często masz zwykłe trafo, nie ma też separacji. W takim prostowniku przy przepięciu najwyżej padnie on sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w jednym transformatorowym wysiadł elektromagnetyczny bezpiecznik. Po 40 latach ;] Ale w wolnej chwili go zastąpię "esem" i dalej będzie działał ;]

 

On pewnie prądu żre więcej w skali miesiąca niż taki automatyczny kosztuje  ;]  Z demobilów kiedyś zakupowali ludzie graty od różnych radiostacji i z tego robili prostowniki, podobno dobre i trwałe swoją drogą made in CCCP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Używałem tego CTEK'a i jak dla mnie przerost formy nad treścią. Kumpel zapłacił za niego 250zł i narzeka że wolno ładuje aku ...

I bierze mój zasilacz, który spróbuje szarpnąć nawet aku rozładowany do zera

 

A lidlowy ma swoje ograniczenia, ale wart jest 60zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu kupiłem prostownik automatyczny z Lidla, mikroprocesor steruje całym procesem ładowania jeśli wierzyć opisowi.

 

Czy takim wynalazkiem można ładować akumulator podłączając się bezpośrednio do akumulatora zamontowanego w samochodzie BEZ ODPINANIA klem?

 

Czy cokolwiek może się stać? 

mam dwie ładowarki z Lidla kupione jeszcze w 2010 roku. Instrukcja zaleca odłączanie klem w czasie ładowania akumulatora. Ja jednak nie odłączam klem, w czasie ładowania nie włączam zapłonu, nic niepokojącego do tej pory nie zaobserwowałem.

Ładowarka ta ma ograniczenie napięcia ładowania do 14,5V (14,7V w warunkach zimowych) zgodne z zaleceniami ładowania nowoczesnych akumulatorów, elektrolit w czasie ładowania nie gazuje intensywnie i nie nagrzewa się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom, to wychodzi amortyzacja na poziomie 8-12 zł rocznie... :hehe: A jak padnie "klasyczny" to wtedy dopiero wstyd przed Ryśkiem  :phi:

Ja tam nie lubię się doktoryzować w takich tematach, rozrusznik nie kręci lub słabo-prostownik, ładowanie, jeśli sytuacja się notorycznie powtarza, aku na śmietnik jeśli nie ma upływu prądu w aucie i poprawne ładowanie.

Automatyczny z OBI od kilkunastu lat daje radę do tego typu zastosowań, a statystycznie mam więcej aut niż przeciętny Kowalski, zatem  te 10 lat już dawno wyrobiłem  :oki:

Dla komisów/handlarzy to raczej ten z lidla to nie za bardzo się nadaje, tutaj pożądane by były jakieś duże prostowniki, najlepiej z funkcja startu ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma jedna sporą wadę która wyklucza go jako "podtrzymanie zimowe/sezonowe" mianowicie po zaniku napięcia sieciowego sam się nie uruchomi.

 

W instrukcji jest napisane, że po podłączeniu prostownik automatycznie przechodzi w tryb podtrzymania żywotności akumulatora. Dopiero jak chcesz przełączyć go na ładowanie to musisz poklikać guziczkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla komisów/handlarzy to raczej ten z lidla to nie za bardzo się nadaje, tutaj pożądane by były jakieś duże prostowniki, najlepiej z funkcja startu ;]

 

Ja jestem detalista, aczkolwiek jak przychodzą mrozy to wraca mi temat zakupu startera. Sam prostownik wystarcza, spokojnie uzupełnia braki w aku, a auta niestety jak po kilka tyg nie odpalane to dość często w warunkach zimowych odmawiają posłuszeństwa. Duży prostownik mi nie potrzebny, kto by mi go targał  :phi:

Teraz odpalają auta ze starterów wielkości dysku 2.5 " ale na taki chyba się nie pokuszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Teraz odpalają auta ze starterów wielkości dysku 2.5 " ale na taki chyba się nie pokuszę.

 

az mnie zaciekawiles i poszukalem na aliexp.. i faktycznie sa takie wynalazlki 8]

 

tylko zastanawiam sie jak takie malenstwo da rade ruszyc mojego zamarznietego 2.2litra... do ktorego zalecaja aku o pradzie rozruchu 780A (a nawet wieksze)

 

 

jakis przykladowo-losowy http://www.aliexpress.com/item/Mini-portable-car-jump-starter-multi-function-diesel-power-bank-bateria-battery-12V-8000mAh-car-charger/32557468865.html?spm=2114.01020208.3.213.A6iuVI&ws_ab_test=searchweb201556_3,searchweb201644_3_10001_10002_10005_10006_10003_10004_62_9900,searchweb201560_2,searchweb1451318400_6150

 

Output Voltage:
    12V
Baterry Capacity:
    12000 mAh
Starting current:
    300A
Peak current:
    600A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak z trochę innej beczki. Czy proces ładowania jest aż tak skomplikowany, że musi nim sterować mikroprocesor?

Nie. Ale zawsze może to zrobić lepiej: szybciej, przy mniejszych stratach energii, bezpieczniej dla akumulatora itd.

Owszem. Podobno jeszcze lepiej gdy jest to prostownik jednopołówkowy

Impulsowy prostownik ładuje przecież bardzo podobnie do jednopołówkowego - krótki impuls prądu, po czym cisza - aku może się schłodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

az mnie zaciekawiles i poszukalem na aliexp.. i faktycznie sa takie wynalazlki 8]

 

tylko zastanawiam sie jak takie malenstwo da rade ruszyc mojego zamarznietego 2.2litra... do ktorego zalecaja aku o pradzie rozruchu 780A (a nawet wieksze)

 

 

jakis przykladowo-losowy http://www.aliexpress.com/item/Mini-portable-car-jump-starter-multi-function-diesel-power-bank-bateria-battery-12V-8000mAh-car-charger/32557468865.html?spm=2114.01020208.3.213.A6iuVI&ws_ab_test=searchweb201556_3,searchweb201644_3_10001_10002_10005_10006_10003_10004_62_9900,searchweb201560_2,searchweb1451318400_6150

 

Output Voltage:

    12V

Baterry Capacity:

    12000 mAh

Starting current:

    300A

Peak current:

    600A

 

Sporo filmików jest, pasek 2.0 TDI bez akumulatora ruszył za 3 razem

 

https://www.youtube.com/results?search_query=jumpstarter

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

az mnie zaciekawiles i poszukalem na aliexp.. i faktycznie sa takie wynalazlki 8]

 

tylko zastanawiam sie jak takie malenstwo da rade ruszyc mojego zamarznietego 2.2litra... do ktorego zalecaja aku o pradzie rozruchu 780A (a nawet wieksze)

nie!

 

polecam osobiscie ctek mxs 5.0, startuje automatycznie jesli podczas ładowania braknie pradu. ładuje max do 16V (recond)jak zwykly prostownik, posiada kompensacje temperatury(podbija delikanie napiecie w przypadku niskiej temperatury)

ctek ładuje najpierw stałym pradem do okresolnego napiecia, pozniej po osiagnieciu max napiecia obniza natezenie pradu. wygodne i bezobsługowe bo nie wygotujesz sobie akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest napisane, że po podłączeniu prostownik automatycznie przechodzi w tryb podtrzymania żywotności akumulatora. Dopiero jak chcesz przełączyć go na ładowanie to musisz poklikać guziczkiem.

przeczytaj jeszcze raz, co napisał: po zaniku napięcia sieciowego sam się nie uruchomi

 

 

 

Ma jedna sporą wadę która wyklucza go jako "podtrzymanie zimowe/sezonowe" mianowicie po zaniku napięcia sieciowego sam się nie uruchomi.

to prawda :ok:

muszę przez to doglądać w garażu, czy ktoś przypadkiem nie "wywalił korków"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


tylko zastanawiam sie jak takie malenstwo da rade ruszyc mojego zamarznietego 2.2litra... do ktorego zalecaja aku o pradzie rozruchu 780A (a nawet wieksze)

Rusza, widziałem na własne oczy. Były sąsiad, garażowy blacharz-lakiernik ma taki powerbank USB z dodatkowym wyjściem 12V.

Na początku go wyśmiałem, kiedy podszedł z tym do auta a za chwile mina mi zrzedła.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On pewnie prądu żre więcej w skali miesiąca niż taki automatyczny kosztuje ;] Z demobilów kiedyś zakupowali ludzie graty od różnych radiostacji i z tego robili prostowniki, podobno dobre i trwałe swoją drogą made in CCCP.

No ale on nie chodzi caly czas, jest uzywany sporadycznie przez dobę raz na ileś tygodni, więc to nie problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rusza, widziałem na własne oczy. Były sąsiad, garażowy blacharz-lakiernik ma taki powerbank USB z dodatkowym wyjściem 12V.

Na początku go wyśmiałem, kiedy podszedł z tym do auta a za chwile mina mi zrzedła.

;)

 

Na filmie wyżej rady nie dał :hmm:

Osobiście zamiast czegoś takiego wolał bym kupić żółtą optimę plus jakieś kabelki  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie!

 

polecam osobiscie ctek mxs 5.0, startuje automatycznie jesli podczas ładowania braknie pradu. ładuje max do 16V (recond)jak zwykly prostownik, posiada kompensacje temperatury(podbija delikanie napiecie w przypadku niskiej temperatury)

ctek ładuje najpierw stałym pradem do okresolnego napiecia, pozniej po osiagnieciu max napiecia obniza natezenie pradu. wygodne i bezobsługowe bo nie wygotujesz sobie akumulatora.

Funkcja "recond" i zalecenia dotyczące ładowania akumulatora Centra Futura (innych klasy premium też) z forum elektrody:  http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1589654-30.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcja "recond" i zalecenia dotyczące ładowania akumulatora Centra Futura (innych klasy premium też) z forum elektrody:  http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1589654-30.html

no jest tam wielka wojna :)ctek pisze w instrukcji :

"Program Recond 15,8V/1,5A Stosować do przywrócenia energii rozładowanym akumulatorom mokrymi Ca/Ca. Regenerację akumulatora należy przeprowadać raz w roku oraz po całkowitym rozładowaniu, aby zmaksymalizować jego żywotność i pojemność. W programie Recond dodatkowo do programu dla zwykłych akumulatorów dodawany jest ETAP 6. Częste stosowanie programu Recond może powodować zmniejszenie ilości wody w akumulatorze i skracać żywotność elektroniki. Prosimy skontaktować się ze sprzedawcą pojazdu i akumulatora w celu uzyskania porady."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie! Właśnie miałem pisać, że tego mi brakuje w tym lidlowskim... Teraz wiem czego szukać :)

 

proszę bardzo - złącze wytrzymuje minimum 20A więc jest solidne i nie będzie psuło całości układu , do tego wytrzymałe mechanicznie 

 

mam u siebie zrobione tak dwa prostowniki i złączki przy każdym urządzeniu/pojeździe/przyczepie  :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj jakiś link, to popatrzę, bo tez regularnie w audi aku rozladowuję z nieuzywania.

 

Zanim wykosztujesz się :phi: na wtyk gniazda zapalniczki sprawdź, czy gniazdo jest zależne od włączonego zapłonu. Jeśli jest, to przy wyłączonym zapłonie może być problem z takim rodzajem podłączenia ładowarki... :hmm:;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj jeszcze raz, co napisał: po zaniku napięcia sieciowego sam się nie uruchomi

 

Używam okazjonalnie ładowarkę z Aldi (na wzór i podobieństwo lidlowej, ale z wyświetlaczem :phi: ) do 4oo, a do "zimowania" 2oo Oxford oximiser 900 (czy jakoś tak).

Ten drugi na 100%, a ten samochodowy (posiadający jednakże funkcję "2oo") raczej też - po podłączeniu do sieci startują automatycznie.

Tak na chłopski rozum - czym różni się ponowne pojawienie się napięcia po jego zaniku? Wydaje mi się, że ładowarka rozpozna to jako włączenie do sieci i zacznie ładować... :hmm:  muszę sprawdzić organoleptycznie :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam okazjonalnie ładowarkę z Aldi (na wzór i podobieństwo lidlowej, ale z wyświetlaczem hi: ) do 4oo, a do "zimowania" 2oo Oxford oximiser 900 (czy jakoś tak).

Ten drugi na 100%, a ten samochodowy (posiadający jednakże funkcję "2oo") raczej też - po podłączeniu do sieci startują automatycznie.

Tak na chłopski rozum - czym różni się ponowne pojawienie się napięcia po jego zaniku? Wydaje mi się, że ładowarka rozpozna to jako włączenie do sieci i zacznie ładować... :hmm: muszę sprawdzić organoleptycznie hi:

Lidlowa nie startuje automatycznie.

Wysłane z mojego XT1032

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używam okazjonalnie ładowarkę z Aldi (na wzór i podobieństwo lidlowej, ale z wyświetlaczem :phi: ) do 4oo, a do "zimowania" 2oo Oxford oximiser 900 (czy jakoś tak).

Ten drugi na 100%, a ten samochodowy (posiadający jednakże funkcję "2oo") raczej też - po podłączeniu do sieci startują automatycznie.

Tak na chłopski rozum - czym różni się ponowne pojawienie się napięcia po jego zaniku? Wydaje mi się, że ładowarka rozpozna to jako włączenie do sieci i zacznie ładować... :hmm:  muszę sprawdzić organoleptycznie :phi:

 

nie jest na tyle inteligentna żeby wykryła aku 6V i 12V i chęć ładowania zwykłego czy zimowego = po włączeniu diadnozuje że aku jest podłączony poprawnie i że jest i czeka na decyzję 

 

niewiele jest prostowników startujących po podłączeniu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

az mnie zaciekawiles i poszukalem na aliexp.. i faktycznie sa takie wynalazlki 8]

 

tylko zastanawiam sie jak takie malenstwo da rade ruszyc mojego zamarznietego 2.2litra... do ktorego zalecaja aku o pradzie rozruchu 780A (a nawet wieksze)

 

 

jakis przykladowo-losowy http://www.aliexpress.com/item/Mini-portable-car-jump-starter-multi-function-diesel-power-bank-bateria-battery-12V-8000mAh-car-charger/32557468865.html?spm=2114.01020208.3.213.A6iuVI&ws_ab_test=searchweb201556_3,searchweb201644_3_10001_10002_10005_10006_10003_10004_62_9900,searchweb201560_2,searchweb1451318400_6150

 

Output Voltage:

    12V

Baterry Capacity:

    12000 mAh

Starting current:

    300A

Peak current:

    600A

Przejrzałem troche Ali i wydaje mi się, że ten byłby dobrym wyborem. Duzo pozytywnych komentarzy i 52 USD czyli 210 zł z dostawa do PL

 

Item specifics

Battery Power: 68800mAH Brand Name: Multi-Function Car Jump Starter 68800mAH Battery Cell Composition: ABS Flame retardant material Item Width: 7.9 cm Battery Average Life: More Than 3000 Times Battery Charge Time: 4-6hours Output Power: 5V 2A 12V2A; 16V 3.5A; 19V 3.5A Item Height: 4 cm Voltage: 12V Battery Specific: Works For 12V Petrol & Diesel Car / Motorcycle / Digital Products Car Maker: Volkswagen Number Of Batteries: 1 Item Length: 16.5 cm Item Type: Battery Charging Units Item Weight: 1.2 kg Brand Name: Multi-Function Car Jump Starter 68800mAH Voltage: 12v Feature: Works For 12V Petrol Car / Motorcycle / Digital Products Standard: GB/T 18287-2000 Main Function: Power Supply / Start Car Engine / Lighting Start Current / Peak Current: 300A / 600A Applicable Temperature Range: 0 ~ 85 Celsius Degrees USB Output: 5V=2A ( Four USB Port) Special Feature: Car Emergency Power Bank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest na tyle inteligentna żeby wykryła aku 6V i 12V i chęć ładowania zwykłego czy zimowego = po włączeniu diadnozuje że aku jest podłączony poprawnie i że jest i czeka na decyzję 

 

niewiele jest prostowników startujących po podłączeniu 

ctek (napewno mxs 5.0) startuje z ostatnio wybranym programem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ctek (napewno mxs 5.0) startuje z ostatnio wybranym programem.

Odnośnie Ctek mxs 5.0 mam takie pytanko bo właśnie parę dni temu zaopatrzyłem się w niego. Chodzi o tę kompensacje temperatury czyli podbijanie  napięcia w przypadku niskiej temperatury, ostatnio podłączyłem do aku a ponieważ w garażu była temp. ok 0 st. C to Ctek zwiększył napięcie ładowania do ok. 14,95 V, to jednak trochę za dużo i bałem się że wygotuje mi akumulator, a mam bez otwieranych cel i nie mogę uzupełnić wody (Bosch S4). Co o tym sądzisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ctek zwiększył napięcie ładowania do ok. 14,95 V, to jednak trochę za dużo i bałem się że wygotuje mi akumulator, a mam bez otwieranych cel i nie mogę uzupełnić wody (Bosch S4). Co o tym sądzisz ?

 

mysle ze nie masz sie co przejmowac ;) nateznie bylo na tyle niskie ze gazowanie bylo zapewne minimalne, a czas ladowania krótki. alternator przy duzym mrozie tez podaje napiecie wyzsze niz 14.4 i nic sie negatywnego nie dzieje, ale kto o tym mysli. uzywałes trybu z autem czy agm(sniezynka)?

btw mecze swoj stary akumulator tym trybem recond zeby zobaczyc czy to wogle cos daje przy starych struclach i juz jest po 3-4 przejsciach i naprawde nie widac ubytku wody w aku, przed procesem bylo 1,5cm ponad płyty i teraz tez jest tyle. duzo wieksza szkodzy mozna zrobic sobie tradycjnym prostownikiem pozostawiajac go bez nadzoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mysle ze nie masz sie co przejmowac ;) nateznie bylo na tyle niskie ze gazowanie bylo zapewne minimalne, a czas ladowania krótki. alternator przy duzym mrozie tez podaje napiecie wyzsze niz 14.4 i nic sie negatywnego nie dzieje, ale kto o tym mysli. uzywałes trybu z autem czy agm(sniezynka)?

btw mecze swoj stary akumulator tym trybem recond zeby zobaczyc czy to wogle cos daje przy starych struclach i juz jest po 3-4 przejsciach i naprawde nie widac ubytku wody w aku, przed procesem bylo 1,5cm ponad płyty i teraz tez jest tyle. duzo wieksza szkodzy mozna zrobic sobie tradycjnym prostownikiem pozostawiajac go bez nadzoru.

Robiłem trybem z autem, bo jak dałem agm to przy tej temperaturze dawał ponad 15 V (a powinien 14,7) czyli prawie że robiłbym mu recond ;) . Co ciekawe to robiłem też ładowanie w temp. otoczenia ok 18 st. C i też napięcie było lekko podniesione do około 14,52 V i dla eksperymentu podgrzałem ładowarkę farelką to dopiero napięcie spadło nawet poniżej 14,4 V. Ciekawe w jakiej temp. otoczenia on podaje idealnie 14,4 V :hmm: . Mocno mnie pocieszyłeś tym, że robiłeś kilka razy recond (czyli napięcie ponad 15 V) i nie zauważyłeś ubytku wody, to dla mnie bardzo cenna informacja :oki: Może ktoś też ma jakieś doświadczenie z ładowaniem akumulatora napięciem powyżej 14,4V w kontekście ubytków wody ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Przejrzałem troche Ali i wydaje mi się, że ten byłby dobrym wyborem. Duzo pozytywnych komentarzy i 52 USD czyli 210 zł z dostawa do PL

 

no spoko, ale to juz spora skrzynka i ponad kilogram wagi, wiec sprzet raczej do auta/garazu. Ten wskazany przeze mnie jest na tyle maly ze mozna go wrzucic do plecka (i to nawet mimo 0.5kg wagi) i uzywac jak powerbanku na wycieczce ;)

 

druga sprawa ze tego malucha wrzuce nawet pod kanape w motocyklu a tego duzego juz raczej nie wcisne ;)

 

 

zreszta - jak dla mnie to i tak sprzet raczej nie pierwszej potrzeby wiec tylko ciekawosc mna kierowala, bo kupowac raczej nie zamierzam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no spoko, ale to juz spora skrzynka i ponad kilogram wagi, wiec sprzet raczej do auta/garazu. Ten wskazany przeze mnie jest na tyle maly ze mozna go wrzucic do plecka (i to nawet mimo 0.5kg wagi) i uzywac jak powerbanku na wycieczce ;)

 

druga sprawa ze tego malucha wrzuce nawet pod kanape w motocyklu a tego duzego juz raczej nie wcisne ;)

 

 

zreszta - jak dla mnie to i tak sprzet raczej nie pierwszej potrzeby wiec tylko ciekawosc mna kierowala, bo kupowac raczej nie zamierzam ;)

No tak, ale patrzyłeś jaki jest koszt dostawy do PL Twojego urządzenia? ;] No i nie wiadomo, czy on pozwoli na odpalenie diesla na mrozie :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale patrzyłeś jaki jest koszt dostawy do PL Twojego urządzenia? ;] No i nie wiadomo, czy on pozwoli na odpalenie diesla na mrozie :hmm:

 

no cena wysylki zabija... ale to konkretnie tego, pewnie jakby lepiej poszukac to sie znajdzie drugi ktory to wysle zwykla poczta :)

 

inna sprawa ze w szukajke wpisalem diesel booster ;) a oba te slowa przy tym malenstwie wystepuja :D ... w sumie moze malego diesla ruszy :)

 

Po prostu fajnie byloby miec w plecaku powerbank ktory zasili komorke, a w razie 'W' wesprze diesla albo motocykl przy odpalaniu jak pradu braknie ;) - zeby nie szukac po wsi kabli czy na pych walczyc.

 

 

 

PS. moje benzynowe Bravo da sie na pych zapalic z walnietym aku, ale wtedy nie ma np. wspomagania - juz to przerabialem jak mi sie upalila cela w aku, odpalic dalem rade, ale jazda z dyskoteka na desce i bez wspomagania kierownicy (jest elektryczne) to pelna lipa :) . Jak padnie aku w  AVE 2.2D z automatem to nawet nie mam pomyslu od czego zaczac zapalnie na pych :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak z trochę innej beczki. Czy proces ładowania jest aż tak skomplikowany, że musi nim sterować mikroprocesor?

 

Są różne rodzaje ładowania - od prostego trzymania napięcia i prądu do specjalnych kształtów impulsów ładujących, mających na celu regenerację warstwy czynnej akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Używałem tego CTEK'a i jak dla mnie przerost formy nad treścią. Kumpel zapłacił za niego 250zł i narzeka że wolno ładuje aku ...

I bierze mój zasilacz, który spróbuje szarpnąć nawet aku rozładowany do zera

 

 

Na stronie podają że ten ctek ma maks 7A więc to chyba całkiem sporo.

Nie wiem jeszcze co rozumiesz pod rozładowany do zera, ale jak napięcie będzie bardzo niskie (takie którego nie będzie chciała ruszyć dobra ładowarka to i tak raczej nic już z tego akumulatora nie będzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak ma się do całej powyższej teorii ładowanie akumulatorów typu AGM ? Czy ładowarki Lidlowe oraz transformatorowe "klasyczne" nadają się do tego typu rozwiązania ?

 

Jakoś alternator w aucie problemu nie ma to i prostownikiem też da się naładować, byleby z prądem nie przesadzić w ostatniej fazie czyli w zasadzie już  po naładowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest na tyle inteligentna żeby wykryła aku 6V i 12V i chęć ładowania zwykłego czy zimowego = po włączeniu diadnozuje że aku jest podłączony poprawnie i że jest i czeka na decyzję 

 

niewiele jest prostowników startujących po podłączeniu 

 

Mam biedronkowy prostownik i startuje automatycznie po wykryciu napięcia akumulatora. Można ewentualnie podnieść prąd ładowania klikając przycisk "zimowy". Można go więc na stałe zostawić na zimę i będzie odporny na zaniki napięcia. Oczywiście będzie cały czas "ładować", ze względu na wspomniane prądy upływu i konsumpcję prądu przez elektroniczne systemy autka.

 

Ciekawostka jest taka, że prostownik ma dwa zakresy napięć:

- jeśli napięcie jest poniżej 8V, to uważa, że akku jest 6V

- jeśli napięcie jest powyżej 10V, to uważa, że akku jest 12V.

Ale jeśli napięcie na rozładowanym akku 12V jest między 8-10V, czyli między tymi dwoma zakresami, to biedronkowy prostownik wywala błąd i nie chce ładować. Ale wtedy wystarczy do obwodu wpiąć na chwilę szeregowo akumulatorek AA 1,5V (albo 2 albo 3 takie akumulatorki w zależności od sytuacji) i wtedy wykrywa "powiększone" napięcie i rozpoczyna normalny cykl ładowania 12V. Jak się szybko (poniżej 1 sekundy) odłączy akumulatorek AA i podłączy zacisk pod klemę właściwego akumulatora, to prostownik z biedronki jest w stanie uratować akumulator.

 

Inna sprawa czy tak uratowany akumulator będzie jeszcze na tyle sprawny, żeby posłużyć trochę w aucie, ale do doraźnego poratowania się metoda jest dobra. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam biedronkowy prostownik i startuje automatycznie po wykryciu napięcia akumulatora. Można ewentualnie podnieść prąd ładowania klikając przycisk "zimowy". Można go więc na stałe zostawić na zimę i będzie odporny na zaniki napięcia. Oczywiście będzie cały czas "ładować", ze względu na wspomniane prądy upływu i konsumpcję prądu przez elektroniczne systemy autka.

 

Ciekawostka jest taka, że prostownik ma dwa zakresy napięć:

- jeśli napięcie jest poniżej 8V, to uważa, że akku jest 6V

- jeśli napięcie jest powyżej 10V, to uważa, że akku jest 12V.

Ale jeśli napięcie na rozładowanym akku 12V jest między 8-10V, czyli między tymi dwoma zakresami, to biedronkowy prostownik wywala błąd i nie chce ładować. Ale wtedy wystarczy do obwodu wpiąć na chwilę szeregowo akumulatorek AA 1,5V (albo 2 albo 3 takie akumulatorki w zależności od sytuacji) i wtedy wykrywa "powiększone" napięcie i rozpoczyna normalny cykl ładowania 12V. Jak się szybko (poniżej 1 sekundy) odłączy akumulatorek AA i podłączy zacisk pod klemę właściwego akumulatora, to prostownik z biedronki jest w stanie uratować akumulator.

 

 

Czyli jak zwykle Polak potrafi :oki:  Twój patent powinien być rozpowszechniony, a projektanci tych prostowników trochę przemyśleć swoje konstrukcje. Ja bym jeszcze zmodyfikował  - koszyk na akumulatorki (tak a propos 1,2 V chyba, nie 1,5 V chyba że takie http://rad-wik.pl/pl/p/Baterie-ladowalne-Pure-Energy-R6-blister-4szt/4268ale wychodza dużo drożej niż tanie NiMH np.http://allegro.pl/4szt-bateria-akumulatorki-aa-r6-4700mah-paluszki-i5756734782.html) i przełącznik - ładowania przez akumulatorki i bez nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak zwykle Polak potrafi :oki:  Twój patent powinien być rozpowszechniony, a projektanci tych prostowników trochę przemyśleć swoje konstrukcje. Ja bym jeszcze zmodyfikował  - koszyk na akumulatorki (tak a propos 1,2 V chyba, nie 1,5 V chyba że takie http://rad-wik.pl/pl/p/Baterie-ladowalne-Pure-Energy-R6-blister-4szt/4268ale wychodza dużo drożej niż tanie NiMH np.http://allegro.pl/4szt-bateria-akumulatorki-aa-r6-4700mah-paluszki-i5756734782.html) i przełącznik - ładowania przez akumulatorki i bez nich

 

Dramatyzujesz... Wystarczy mniej inteligentny prostownik bez funkcji automatycznego wyboru napięcia :)

 

Tak samo muszę kombinować przy ładowarce aku AA, bo jak akumulator zbyt rozładowany, to nie chce go ładować... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dramatyzujesz... Wystarczy mniej inteligentny prostownik bez funkcji automatycznego wyboru napięcia :)

 

Tak samo muszę kombinować przy ładowarce aku AA, bo jak akumulator zbyt rozładowany, to nie chce go ładować... 

Ale prostowniki z Lidla czy Biedronki maja wielu fanów.

A co do drugiej części - dziwne, ja jeszcze nie trafiłem na taką ładowarkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie samochodowego akumulatora kwasowo - ołowiowego! :facepalm: Nie wyobrażam sobie co trzeba by zrobić żeby zaszkodzić takiemu przy ładowaniu :hehe: .

 

 

Nie potrzeba wielkiej wyobraźni, tylko trochę wiedzy. Długotrwale obecne zbyt wysokie napięcie ładowania - najprostszy przykład. Więcej na ten temat - w książkach.

 

 

> Instalacją w samochodzie też nie trzeba sobie głowy zawracać, bo sam akumulator jest "buforem" który niczego złego do niej nie dopuści.

 

Z tym bym polemizował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.