Skocz do zawartości

3 foteliki z tyłu, czyli auto dla matki 2 + 3


dizzastar

Rekomendowane odpowiedzi

Tematów już było kilka, ale zapytam jeszcze raz.

 

Mało wybredna koleżanka szuka dla swojej rodziny samochodu 2 + 3. Ma doświadczenie ok. 15 lat jako kierowca, natomiast z racji płci woli auta mniejsze niż większe. Dlatego amerykańskie fury 7 os i autobusy typu Vito odpadają.

 

Archiwum podpowiada  głównie S-maxa i auta francuskie (na których się nie znam). Zastanawiam się, czy Dacia Lodgy da radę, może Kia Soul? A może jakiś typowy kombiak?

 

Założenia:

- budżet 40-50 tys. PLN

- możliwość montażu 3 fotelików na tylnej kanapie - najważniejsze (!)

- możliwie niewielki gabaryt zewnętrzny (kolosy odpadają)

- auto świeże, młode, bezproblemowe, bezwypadkowe - warunek konieczny

- silnik - jak na razie - nieistotny

- wypas - niekonieczny

 

Co polecicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega w takiej sytuacji powozi Mazdę 5

Send from iPhone by Tapatalk

 

Zupełnie nie polecam. W stosunku do Smaxa to padaka pod każdym względem od miejsca, przez rudą po usterki. Ten samochód nie ma nic związanego z mazdą, w sensie bezawaryjności, może poza cenami części niektórych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od dwóch tygodni jeżdżę takim Multispace (nawet kolor takie sam):

 

from-price-list-multispace.jpg

Wcześniej miałem Xsarę Picasso i ten jest dużo przestronniejszy!

Mnóstwo schowków, odsuwane drzwi niszczą system (przy dziecku rewelacja).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Archiwum podpowiada  głównie S-maxa i auta francuskie (na których się nie znam). Zastanawiam się, czy Dacia Lodgy da radę, może Kia Soul? A może jakiś typowy kombiak?

 

Co polecicie?

jeśli wybredna koleżanka się nieco szanuje i ma poczucie własnej godności to nie kupi daćki :oki:

z francowatych to SCENIC i PICASSO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tematów już było kilka, ale zapytam jeszcze raz.

 

Mało wybredna koleżanka szuka dla swojej rodziny samochodu 2 + 3. Ma doświadczenie ok. 15 lat jako kierowca, natomiast z racji płci woli auta mniejsze niż większe. Dlatego amerykańskie fury 7 os i autobusy typu Vito odpadają.

 

Archiwum podpowiada  głównie S-maxa i auta francuskie (na których się nie znam). Zastanawiam się, czy Dacia Lodgy da radę, może Kia Soul? A może jakiś typowy kombiak?

 

Założenia:

- budżet 40-50 tys. PLN

- możliwość montażu 3 fotelików na tylnej kanapie - najważniejsze (!)

- możliwie niewielki gabaryt zewnętrzny (kolosy odpadają)

- auto świeże, młode, bezproblemowe, bezwypadkowe - warunek konieczny

- silnik - jak na razie - nieistotny

- wypas - niekonieczny

 

Co polecicie?

 

 

W Lodgy i Mazdzie 5 to się nie zmieszczą 3 foteliki z tyłu. W miarę wygodnie to się mieszczą w samochodach klasy S-Max, wszystko niżej typu Picasso, Scenic to ciasnota i problemy z zapinaniem 3 fotelików. Prędzej już Partner, Kangoo.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Lodgy i Mazdzie 5 to się nie zmieszczą 3 foteliki z tyłu. W miarę wygodnie to się mieszczą w samochodach klasy S-Max, wszystko niżej typu Picasso, Scenic to ciasnota i problemy z zapinaniem 3 fotelików. Prędzej już Partner, Kangoo.

 

Pzdr

jaka ciasnota jak w XP masz trzy oddzielne siedzenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pan wodzu chyba nie siedział ani w sceniku ani w XP, że takie dyrdymały pisze :no:

 

Przez 2 lata jeździłem Rezzo, przez rok jeździłem XP, przez miesiąc Sceniciem 2 i od roku S-Max. Wszystko z 3 fotelikami bo mam 3 dzieci.

 

Coś jeszcze ? Ile masz dzieci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... i w tym SC2 woziłeś z tyłu 3 dziecków i było be, bo siedzenie "Każde na 3/4 dupy".

to może doopa jakaś niestandardowa? może SLIMFAST potrzebny?

szerokość II rzędu:

SCII: 1502 mm

S-MAX: 1535 mm

 

czyli różnica 3,3 cm! :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Przez rok woziłem 2 fotelki plus żona w środku

 

Jednak nawet osoba dorosła zajmuje mniej miejsca niż taki fotelik 15-36kg.

Nie wyobrażam sobie (choć pewnie "na wcisk") jest to możliwe 3ch Diono Monterey 2 w S-max.

 

P.S. Dla szanownej koleżanki, która poszukuje auta, polecałbym 5008 - dobre ceny, rozmiar ciut mniejszy niż s-max, wygląd rewelacyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


czyli różnica 3,3 cm! :facepalm:

 

Na samo 3.3 cm robi różnicę, wystarczy że fotele zewnętrzne są bardziej rozsunięte (bliżej drzwi) i nagle na środkowym robi się więcej miejsca.

Gdyby to faktycznie w XP czy SII 3.3 cm robiło tę różnicę w stosunku do S-max to środkowy fotel byłby węższy od zewnętrznych właśnie o 3.3cm a IMHO jest to faktycznie 3/4 normalnego fotela.

Mam porównanie s-max i XGPII i o ile przednie fotele w XGPII są rewelacyjne i spoooooro większe niż w s-max, to tylne stołki w XGPII zarówno zewnętrzne jak i środkowy są dla osoby dorosłej mniej wygodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<Co polecicie?

 

Kolega  pracy mial ten sam dylemat,co Ty.Wcześniej jeździł passatem kombi z 2008r.Urodziło mu się3 dziecko i szukał czegoś,co pozwoli na 3 foteliki z tyłu.Kupił S-max'a 2.0 D i jest bardzo zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę polecić Espace IV generacji ewentualnie grand Scenic. Espace bardzo miło mnie zaskoczyło widocznością, zwrotnością i komfortem jazdy. Z parkowaniem nie miałem większych problemów nawet na ciasnych sklepowych parkingach. Z tyłu każdy fotel można osobno ustawić jak się tylko chce. Bez problemu znaleźliśmy komfortowe ustawienie dla 2 fotelików i żony na tylnych fotelach.

Do scenica się przymierzałem, jest troszkę ciaśniej niż w Espace. Różnica 5 cm szerokości auta oraz 16 cm długości. Za to bagażnik, który jest dla mnie ważnym kryterium przy wyborze auta jest największy w Espace. Wózek wrzuca się bez składania i zostaje jeszcze sporo miejsca. Po wyjęciu foteli robi się mały dostawczak.

Porównując wymiary Espace z polecanym przez kolegów z S-maxem:

11 cm dłuższy S-max

2 cm szerszy S-max

7 cm wyższe Espace

Pojemność bagażnika porównywalna. 6 litrów przy minimalnej pojemności jest wielkością pomijalną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka słów od praktyka...... z czteroma fotelikami. ;-)

 

pierwsza uwaga:

Jeśli koleżanka chce upchać 3 foteliki na tylnej kanapie, to albo będzie musiała poszukać max szerokiego auta, albo mocno przyłoży się do optymalizacji szerokości fotelików. Tak się nieszczęśliwie składa, że foteliki grupy "drugiej", czyli tak gdzieś powyżej 9kg, potrafią być idiotycznie szerokie. Wiele zatem zależy od tego, w jakim wieku koleżanka ma te dzieci i jakich fotelików używa. Co więcej - czy byłaby w stanie wymienić jeden model fotelika na drugi, aby się wszystko pomieściło w jednym rzędzie?

 

druga uwaga:

Pokaż jej samochód, który ma odsuwane tylne drzwi. Z punktu widzenia wygody pakowania dzieci do fotelików ten element jest moim zdaniem kluczowy. W zasadzie bez porównania lepiej, aniżeli w nadwoziu z drzwiami klasycznie otwieranymi.

Niestety, jeśli odsuwane drzwi staną się ważne, mocno ogranicza to wybór potencjalnych modeli.

 

trzecia uwaga:

Samochody rodzinne, które są w stanie obsłużyć rodzinę 2+3, w szczególności taką z fotelikami, można podzielić na dwie kategorie - nadmuchane kompakty oraz minivany.

Do pierwszej kategorii można zaliczyć C-Maxa, C4 Picasso, Verso, Tourana, Scenica. Do drugiej: Sharana, Mazdę 5, Citroena C8.

Główna różnica pomiędzy tymi grupami dotyczy dwóch rzeczy: konstrukcji drzwi tylnych oraz SZEROKOŚCI nadwozia. Te drugie są istotnie szerszymi samochodami, co może okazać się trudne do przełknięcia dla koleżanki. Jednym słowem - musiała by się nauczyć manewrować taką kobyłą, bo różnica jest mocno odczuwalna.

 

Ale na szczęście mamy na rynku samochody "kompromisowe":

 - Ford C-Max Grand, który nadwozie ma dość zwarte ale ma fajne odsuwane drzwi

 - cała klasa kombivanów, czyli Partner/Berlingo/Doblo, które przy dość zwartych gabarytach dają wygodę we wchodzeniu na tylną kanapę (odsuwane drzwi) a jednocześnie nie są zbyt wielkie na zewnątrz - ale z całą pewnością trzeba by się zastanowić, czy koleżanka chce jeździć czymś, co urodziło się dostawczakiem?

 - Dacia MCV - pojazd o zaskakującej szerokości na tylnej kanapie, dający możliwość zapakowanie trzech fotelików i jednocześnie dysponujący ponadprzeciętną pojemnością bagażnika. Niestety, jest dość długa. No i, komuś może przeszkadzać, że to Dacia.

 - Same C-Maxy, Xsary Picasso bądź C4 Picasso, Tourany czy inne Verso również stanową ciekawą grupę propozycji dla rodziny 2+3. Ale przy tych nadwoziach należy zrezygnować z przesuwanych tylnych drzwi. Chciałem tu pokazać, że wiele zależy od tego, czy to udogodnienie jest warte ograniczenia palety modeli do wyboru, czy nie.

 

Temat jest mi znany, bowiem w tej chwili doradzam mojemu kumplowi z roboty, który ma właśnie rodzinkę 2+3. Moja propozycja to C-Max I FL z silnikiem 1.6HDI. Ale kumpel ma 2x mniejszy budżet, aniżeli wspomniana koleżanka. Natomiast..... kolega zaczyna mocno się przyglądać nadwoziom z przesuwanymi tylnymi drzwiami, bo pojeździł sobie moim Citro C8.

 

Przedstaw jej ww opcje. Ciekawe, co ona na to.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Bartłomiej - nie wiem, czy współcześnie jest to przez jakąś fabrykę praktykowane, ale moje audi 100 avant w Niemczech miało homologację na 7 osób. Pięć w kabinie plus dwa foteliki instalowane w przestrzeni bagażowej na oparciach kanapy. Z tym, że w chwili rejestracji w Polsce, od razu pojemność spadała do 5 osób. I to może być przeszkodą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucy - ja myślę, że w tym wątku należy podejść na poważnie do kwestii użytkowej tego samochodu. Nie szukamy tu modelu, który da się na siłę zarejestrować na 7 osób, tylko takiego, w którym kobitka wygodnie umieści swoje 3 młode i jeszcze pojedzie tym wszędzie tam, gdzie potrzebuje: na zakupy, do przedszkola czy na wakacje. A takich kryteriów nie spełnia już Twoje Audi 100 czy nawet Merc W124 kombi, bo one też bywały homologowane na 7 osób.

Załóżmy, że mamy tu do upchnięcia na tylnej kanapie 3 foteliki w najgorszej konfiguracji, tzn. 3 x 9+kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Bartłomiej, ze wszystkim sie zgadzam, poza umieszczeniem Mazdy 5 w towarzystwie C8 czy Sharana - to auto poza fajnym wyglądem i odsuwanymi drzwiami nie oferuje niczego dla rodziny większej niz 2+2.

Kryterium doboru auta gdzie ma sievz tylu pomiescic 3 foteliki powinien być rozmiar tylnego fotela + IsoFix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucy - ja myślę, że w tym wątku należy podejść na poważnie do kwestii użytkowej tego samochodu. Nie szukamy tu modelu, który da się na siłę zarejestrować na 7 osób, tylko takiego, w którym kobitka wygodnie umieści swoje 3 młode i jeszcze pojedzie tym wszędzie tam, gdzie potrzebuje: na zakupy, do przedszkola czy na wakacje. A takich kryteriów nie spełnia już Twoje Audi 100 czy nawet Merc W124 kombi, bo one też bywały homologowane na 7 osób.

Załóżmy, że mamy tu do upchnięcia na tylnej kanapie 3 foteliki w najgorszej konfiguracji, tzn. 3 x 9+kg

 

To bardzo fajna opcja do okazjonalnego wożenia... Dostępna była np. w V70 i jest dalej w E-Class, nawet w W212...

 

01v70_3rdseat.jpg

 

w212wagon2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Bartłomiej - nie wiem, czy współcześnie jest to przez jakąś fabrykę praktykowane, ale moje audi 100 avant w Niemczech miało homologację na 7 osób. Pięć w kabinie plus dwa foteliki instalowane w przestrzeni bagażowej na oparciach kanapy. Z tym, że w chwili rejestracji w Polsce, od razu pojemność spadała do 5 osób. I to może być przeszkodą.

 

Miały też tak starsze Mercedesy i Volvo. Jechałem kiedyś takim Mercem w D jako taxi, siedziałem z tyłu. Ledwo wszedłem i wyszedłem a oczy miałem przed tylnią szybą. IMHO normalny, pełnowymiarowy fotelik tam nie wejdzie a nawet jeżeli to ja dziękuje bardzo na czworka dzieciaka tam wpinać i wypinać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Bartłomiej - nie wiem, czy współcześnie jest to przez jakąś fabrykę praktykowane, ale moje audi 100 avant w Niemczech miało homologację na 7 osób. Pięć w kabinie plus dwa foteliki instalowane w przestrzeni bagażowej na oparciach kanapy. Z tym, że w chwili rejestracji w Polsce, od razu pojemność spadała do 5 osób. I to może być przeszkodą.

 

No tak, super audi jest najlepsze, a po tym już takich z takimi bajerami nie robili i nie robią...

 

Patent z dwoma siedzeniami w bagażniku, tyłem do kierunku jazdy jest znany, i można to spotkać w Volvo, Mercedesach, nawet w Peugotach 370SW czy chociażby ostatnio też u Tesli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, super audi jest najlepsze, a po tym już takich z takimi bajerami nie robili i nie robią...

 

Patent z dwoma siedzeniami w bagażniku, tyłem do kierunku jazdy jest znany, i można to spotkać w Volvo, Mercedesach, nawet w Peugotach 370SW czy chociażby ostatnio też u Tesli...

 

A teraz wytłumacz polskiemu panu policjantowi podczas kontroli drogowej przewóz dzieci w ten sposób w Polsce dowolnym z tych samochodów - powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Chcialbys, zeby tam siedzialy Twoje dzieci w momencie najechania na tyl ?

 

Dot. to też wszelkiej maści minivanów/SUV gdzie dodano 2 miejsca w bagażniku przodem do kierunku jazdy.

W takim Kaszkaju, czy SantaFe, czy też Captivie, Touranie górna krawędź 2 tylnych foteli prawie styka się z szybą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dot. to też wszelkiej maści minivanów/SUV gdzie dodano 2 miejsca w bagażniku przodem do kierunku jazdy.

W takim Kaszkaju, czy SantaFe, czy też Captivie, Touranie górna krawędź 2 tylnych foteli prawie styka się z szybą.

 

W SUVie jakoś to sprawiało wrażenie większej przestrzeni i odległości niż w takim starym Mercu. W tym ostatnim twarz miałem kilkanaście cm od tylniej szyby. W razie najechania nic specjalnie nie chroniło. SUVy te co wymieniłem to nieco nowsze konstrukcje, więc pod względem bezpieczeństwa powinno być znacznie lepiej.

Osobiście na dłuższych trasach dzieciaków w trzecim rzędzie nie wsadziłbym do żadnego z tych aut. Oczywiście co innego full SUV pokroju Q7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W SUVie jakoś to sprawiało wrażenie większej przestrzeni i odległości niż w takim starym Mercu. W tym ostatnim twarz miałem kilkanaście cm od tylniej szyby. W razie najechania nic specjalnie nie chroniło. SUVy te co wymieniłem to nieco nowsze konstrukcje, więc pod względem bezpieczeństwa powinno być znacznie lepiej.

Osobiście na dłuższych trasach dzieciaków w trzecim rzędzie nie wsadziłbym do żadnego z tych aut. Oczywiście co innego full SUV pokroju Q7.

To gdzie miałeś nogi? Wystawione na zewnątrz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież te samochody są do tego homologowane.

Ale my tu o czymś innym mówimy: nie o okazjonalnym przewożeniu dzieci w bagażniku, tylko o codziennym WYGODNYM jeździdle, w którym kobitka będzie wozić swoją trójkę pociech. Moim zdaniem dyskusja zbyt daleko odeszła od głównego zapytania.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekazałem koleżance cały elaborat, opisy i przykładowe aukcje. Ona przeczytała wszystko jednym tchem i obiecała przeanalizować raz jeszcze wszystkie aukcje, i jak obiecała, tym razem nie będzie sugerować się jedynie kolorem nadwozia :)

Stay tuned!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.