Skocz do zawartości

[KzAK] min 200 KM 4/5 drzwi, nie kombi. Do wydania 20 tys


Bravus

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry.

Szukam inspiracji, natchnienia, podpowiedzi. Czas zacząć badać rynek, tylko jeszcze nie sprecyzowałem co chce kupić. Najpóźniej do maja/czerwca chciałbym zmienić auto. Był już kiedyś podobny wątek z mojej strony, kupiłem jednak półśrodek w postaci Lexusa IS200. Auto jak najbardziej poprawne, ale jest zbyt wolne oraz ma za krótką skrzynię.

Wymagania mam raczej jasne:
1) Silnik : fabrycznie minimum 200 KM, ilość cylindrów dowolna ze wskazaniem na V8, ale nie koniecznie. Silniki turbodoładowane też są akceptowalne ( wyjątkiem są auta ze zmienionym softem, gdzie przed programem było fabrycznie mniej niż 200 KM ). Jedyny diesel jaki wchodzi w grę to 3.0d od BMW ( nawet ten 193 KM ).
2) Nadwozie 4/5 furtek, ale nie kombi. SUV`y itp nie są skreślane.
3) Niestety, ale VAG`i odpadają. Saaby również. "Amerykańce" także.
4) Skrzynia biegów: manualna lub nawet faworyzowany jest automat ( ale klasyczny hydrauliczny min 5 biegów ). CVT i zautomatyzowane skrzynie odpadają.
5) Komfort i wypas powinien być jak najwyższy. Jak najciszej w środku, trzeszczące plastiki doprowadzają mnie do szału.
6) Jak najmniej korozji.

Po głowie chodzą mi:

- Lexus GS II 300/430, ale rynek jest ubogi w te auta ( zwłaszcza w V8 )
- BMW E39/E38 ale tutaj to może być szukanie igły w stogu siana. E34 i E32 też są brane pod uwagę.
- Myślałem też na Mercedesem W203 ( C klasa ) 320 benz, ( ale tutaj mam mieszane uczucia, rdza, elektryka itd )

W założeniach mieści się na pewno sporo aut marki Volvo, ale miałem już 3 szt aut z tego koncernu. Mimo wszystko Volvo nie skreślam, ale musiałby to być na prawdę fajny egzemplarz, a co ważniejsze nie trzeszczący egzemplarz.

Koszty utrzymania są sprawą drugorzędną. Autem prywatnym robię max 5000 rocznie. Koszty pakietu startowego też są nie istotne. Miło by było jakby podstawowe części eksploatacyjne były dostępne w hurtowniach.

Czy jestem skazany tylko na Lexusa lub BMW ? Ma ktoś jakiś pomysł, co dodać do potencjalnej listy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort i wypas będzie wyższy np w e46 niż e34. Auto lekkie (1400 kg), 2.8 193KM objeżdża sporo cięższe i większe V8 <300KM. Zdrowy motor robi setkę w 7s. i spokojnie się nakręca do 240 km/h. 330i może być tylko lepsze. U mnie wewnątrz kompletna cisza, głośniej było w e39 ze skórzaną tapicerką, bo trzeszczało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort i wypas będzie wyższy np w e46 niż e34. Auto lekkie (1400 kg), 2.8 193KM objeżdża sporo cięższe i większe V8 <300KM. Zdrowy motor robi setkę w 7s. i spokojnie się nakręca do 240 km/h. 330i może być tylko lepsze. U mnie wewnątrz kompletna cisza, głośniej było w e39 ze skórzaną tapicerką, bo trzeszczało.

W przypadku E34 oraz E32 jestem gotów na pewne ustępstwa. Zdaję sobie sprawę, że to auta z poprzedniej epoki. Klimat tych aut mi po prostu pasuje w przeciwieństwie do  porównywalnego z nimi Lexusa GS300 lub LS pierwszej generacji ( czyli do 97 roku ).

E46 jest wielkości mojego aktualnego auta, celowałbym raczej w coś klasę wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak e46 za małe, to podobnie, jak kolega wyżej zaproponuję st220. Fajnie jeździ, ma długą skrzynię, szczególnie 5 i 6 bieg, ale trójka jest bardzo krótka. Silnik fajnie warczy. Sporo części pasuje od normalnych Mondeo.

Dzięki. Nie jestem ani zachwycony, ani zdegustowany. Być może jak się przejadę to mnie przekona. Filmy na YT pokazują, że jedzie to w akceptowalny dla mnie sposób.

Bardziej obawiam się o ewentualny komfort  ( niski profil opon ), ale tutaj też mogę być w miarę elastyczny, jak auto będzie miało w sobie to coś. Z drugiej strony ciężki silnik w ośce, może psuć radość z jazdy... Tak wiem, marudny jestem ;)

Zaproponuje ktoś coś jeszcze ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort i wypas będzie wyższy np w e46 niż e34. Auto lekkie (1400 kg), 2.8 193KM objeżdża sporo cięższe i większe V8 <300KM. Zdrowy motor robi setkę w 7s. i spokojnie się nakręca do 240 km/h. 330i może być tylko lepsze. U mnie wewnątrz kompletna cisza, głośniej było w e39 ze skórzaną tapicerką, bo trzeszczało.

 

chyba sobie kpisz, e 46 wygodniejsze od e34 ??? dobre żarty ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Myślałem też na Mercedesem W203 ( C klasa ) 320 benz, ( ale tutaj mam mieszane uczucia, rdza, elektryka itd )

Właściwie to mógłbyś szukać też C230/C280,będzie po lifcie i nie powinien korodować.Elektryki nie ma co się bać jeśli nikt tam nie grzebał. Nie wiem tylko czy 20tys starczy, chociaz ceny poleciały na ryj bo jest juź 3 gen do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectra C wchodzi na listę, muszę tylko określić czy 2.8T nie jest jakoś nadzwyczaj awaryjne oraz czy budżet będzie wystarczający.
Crown Victoria to jednak zbyt duży egzotyk.
Sercu najbliżej do V8. W takim E34 540 automat będzie chyba czterobiegowy, manualnych skrzyń było w nich raczej niewiele.
Co do GS`a i trzeszczących plastików, to się nie zgodzę. Jeździłem II gen i było bardzo cicho.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vectra C wchodzi na listę, muszę tylko określić czy 2.8T nie jest jakoś nadzwyczaj awaryjne oraz czy budżet będzie wystarczający.

Crown Victoria to jednak zbyt duży egzotyk.

Sercu najbliżej do V8. W takim E34 540 automat będzie chyba czterobiegowy, manualnych skrzyń było w nich raczej niewiele.

Co do GS`a i trzeszczących plastików, to się nie zgodzę. Jeździłem II gen i było bardzo cicho.

 

W E34 540i masz 5HP30 czyli automat 5 biegowy, całkiem żwawy, a manuala też sie da znaleźć. Z manualem osiągi są z zupełnie innej ligi niż jakieś tam mondea st220 i tym podobne niby szybkie auta ;]

 

http://www.zeperfs.com/duel3211-2250.htm

 

poza tym E34 540i już tylko drożeje, więc nie masz utraty wartości. już pomijam fakt że RWD i prawie 300KM to kupa zabawy której nie dadzą CI przednionapędowe śmietniki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thesis oraz Vel Satis to raczej dla masochistów. Nie jestem targetem tych wynalazków.  Chciałbym mieć świadomość, że auto odpali i dojedzie na mazury i z powrotem. Vel Satisem jeździłem, wygodne to nie powiem, ale nie dla mnie.
E34 oraz E39 były brane pod uwagę od samego początku.

@@konik Belgia czy lokalny rynek ?
Nie chcesz czegoś przytargać przy okazji ? ;]

Edit: E34 w turasie jest jednym z nielicznych kombi jakie byłbym w stanie zaakceptować. Tylko musi mieć ten podwójny ( sprawny ) szyberdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry.

Szukam inspiracji, natchnienia, podpowiedzi. Czas zacząć badać rynek, tylko jeszcze nie sprecyzowałem co chce kupić. Najpóźniej do maja/czerwca chciałbym zmienić auto. Był już kiedyś podobny wątek z mojej strony, kupiłem jednak półśrodek w postaci Lexusa IS200. Auto jak najbardziej poprawne, ale jest zbyt wolne oraz ma za krótką skrzynię.

Wymagania mam raczej jasne:

1) Silnik : fabrycznie minimum 200 KM, ilość cylindrów dowolna ze wskazaniem na V8, ale nie koniecznie. Silniki turbodoładowane też są akceptowalne ( wyjątkiem są auta ze zmienionym softem, gdzie przed programem było fabrycznie mniej niż 200 KM ).

Ma ktoś jakiś pomysł, co dodać do potencjalnej listy.

Pozdrawiam

Legacy h6
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thesis oraz Vel Satis to raczej dla masochistów. Nie jestem targetem tych wynalazków.  Chciałbym mieć świadomość, że auto odpali i dojedzie na mazury i z powrotem. Vel Satisem jeździłem, wygodne to nie powiem, ale nie dla mnie.

E34 oraz E39 były brane pod uwagę od samego początku.

@@konik Belgia czy lokalny rynek ?

Nie chcesz czegoś przytargać przy okazji ? ;]

Edit: E34 w turasie jest jednym z nielicznych kombi jakie byłbym w stanie zaakceptować. Tylko musi mieć ten podwójny ( sprawny ) szyberdach.

Kurcże ten dach podwójny jest genialny, choć zastanawiam sięnad głosnością  podczas jazdy.

Plus czy istniałaby możliwość podmiany metalu na szkło  :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry.

Szukam inspiracji, natchnienia, podpowiedzi. Czas zacząć badać rynek, tylko jeszcze nie sprecyzowałem co chce kupić. Najpóźniej do maja/czerwca chciałbym zmienić auto. Był już kiedyś podobny wątek z mojej strony, kupiłem jednak półśrodek w postaci Lexusa IS200. Auto jak najbardziej poprawne, ale jest zbyt wolne oraz ma za krótką skrzynię.

Wymagania mam raczej jasne:

1) Silnik : fabrycznie minimum 200 KM, ....

2) Nadwozie 4/5 furtek, ale nie kombi. ....

4) Skrzynia biegów: manualna lub nawet faworyzowany jest automat ( ale klasyczny hydrauliczny min 5 biegów ....

5) Komfort i wypas powinien być jak najwyższy. Jak najciszej w środku, trzeszczące plastiki doprowadzają mnie do szału.

6) Jak najmniej korozji.

Po głowie chodzą mi:

....

- Myślałem też na Mercedesem W203 ( C klasa ) 320 benz, ( ale tutaj mam mieszane uczucia, rdza, elektryka itd )

.....

Np. ten konkretny samochód: http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=222309402&scopeId=C&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&zipcode=&climatisation=&isSearchRequest=true&adLimitation=&maxPrice=5000&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=178&pageNumber=1#

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba sobie kpisz, e 46 wygodniejsze od e34 ??? dobre żarty ;]

Na pewno jest ciszej w e46, a o to autorowi chodziło. E34 ma lepsze tłumienie nierówności jezdni. Porównujemy auta, które dzieli równo 10 lat, nie zapominaj o tym, tym bardziej, że jeden to nastolatek, a drugi już dawno pełnoletni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest ciszej w e46, a o to autorowi chodziło. E34 ma lepsze tłumienie nierówności jezdni. Porównujemy auta, które dzieli równo 10 lat, nie zapominaj o tym, tym bardziej, że jeden to nastolatek, a drugi już dawno pełnoletni.

 

jeździłem wieloma E46 i E34 540, mam E34 530v8 i mocno bym się kłócił z tą głośnością ;) Poza tym akurat V8 w E34 jest idealnie wytłumione, słychać go dokładnie tyle ile potrzeba, poza tym weź pod uwagę że masz znacznie niższe obroty w takiej 540 niż nawet w 330i (6ka w E46 ma krótszy nadbieg niż 5ka w E34) a i most przy M60 jest dłuższy. Najlepiej z tego wszystkiego wytłumione jest chyba E38 czy E39 ale to inna para kaloszy, IMO jak brać to E34 bo jako jedyne z w/w drożeje i powoli staje się poszukiwanym autem.

 

Do tego dochodzi np taki szczegół jak klaustrofobiczne wnętrze w E46 i wieczne problemy z wahaczami na naszych drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem rynek E34. To auto już jest drogie. W moim budżecie wyboru za dużego to nie ma. Belgia, Holandia, Litwa, Niemcy "igły" znacznie przekraczają założoną kwotę.
Jak mam kupić auto, to chciałbym nim jeździć. Chciałbym pominąć wysiłek potrzebny na odgruzowanie agro-poprawek, bo to zazwyczaj jest najdroższe.
E34 ma niezaprzeczalną zaletę. Staje się autem z duszą, co za tym idzie nie będzie już tanieć, jak wspomniał kilkukrotnie KoNik.

Chyba wstępna decyzja zapadła. Zawężam krąg do wcześniej wymienionych, czyli BMW E39. E38 oraz Lexusów GS300/430.

AMG fajne, ale ruda już pewnie swoje zrobiła.
C5 Mk 2 też zacne auto, miałem z wypożyczalni przez kilka dni. Wygoda i komfort więcej niż zadowalające.

Doszedłem do wniosku, że ośką nie będę chyba jeździł, co mocno zawęziło potencjalne zakupy.
IS200 jeść nie woła, jeździ, skręca, hamuje. Na szczęście nie muszę go sprzedać, żeby coś kupić, dlatego będę badał rynek na bieżąco. Dopiero jak kupię następne auto, to go pogonię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 tysięcy to nie jest budżet na V8. 

 

Chyba że masz do wydania 20 tysięcy co rok na naprawy.

Uzasadnij proszę, na jakiej podstawie tak twierdzisz.

W pierwszym poście masz napisane, że koszty utrzymania nie są istotne. Nie będę pisał dlaczego. Jak już poruszyłeś ten temat, to powiem Ci że utrzymanie ewentualnego V8, będzie mnie kosztować tyle co przeciętnego "Kowalskiego" utrzymanie czterocylindrowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ile kosztuje utrzymanie E39 V8 - dziękuje postoje.

Odpowiem Ci tak. Trzeba wiedzieć co kupić.

Jak ktoś Ci opowiadał ile kosztuje zrobienie rozrządu z wymianą vanosów w 4.4 po lifcie, to pewnie się przestraszyłeś. Kwota jest astronomiczna, zgadzam się.

W przypadku BMW nie odrzucam 3.0d, nie jest powiedziane że V8 to pewniak. 3.0d niewielkim nakładem robisz na 230-240 KM ważne aby z momentem nie przesadzić.

V8 z przed liftu problematyczne bardzo nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam były nawet te kwestie proste eksploatacyjne który były dużo droższe niz do V6. Musiałbym kolege jutro podpytać dokładnie ale bardzo narzekał.

 

A co do problamatyczności - mocne stare auta zawsze będą problematyczne. Non-Stop się coś będzie sypać. Jak jesteś nastawiony na duże wydatki - to ok. Jakbym mógł sobie pozwolić na takie wydatki to tez pewnie bym kupił np E46 M3 i się nie przejmował ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam były nawet te kwestie proste eksploatacyjne który były dużo droższe niz do V6. Musiałbym kolege jutro podpytać dokładnie ale bardzo narzekał.

 

A co do problamatyczności - mocne stare auta zawsze będą problematyczne. Non-Stop się coś będzie sypać. Jak jesteś nastawiony na duże wydatki - to ok. Jakbym mógł sobie pozwolić na takie wydatki to tez pewnie bym kupił np E46 M3 i się nie przejmował ;)

 

nie wiem jak jest w E39, ale użytkując E34 z M60 w zasadzie na co dzień nie zauważyłem utrudnień odbiegających od innych silników BMW z tamtych lat. Jedynym problemem jest w zasadzie tylko miejsce w komorze silnika (np bardzo ciężki dostęp do rozrusznika, kolektorów wydechowych czy poduszek do silnika) - co powoduje u mechaników podwyższone ceny usług - plus  rzeczy oczywiste jak ilosć świec, cewek etc.

 

a rozważałeś może E32/E34 z M30B35? IMO to dość rozsądny wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry........

 

kup E38 740. Znajdziesz w miarę auto za 20 tysięcy. Włożysz na początek 5-10 w zależności od szczęścia i będziesz baaardzo zadowolony. Dynamiczne (7 sek do 100 i v max 250km/h), wygodne i nic nie trzeszczy.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


IS200 jeść nie woła, jeździ, skręca, hamuje.

 

tylko zdajesz sobie sprawę, że jazda GSem i ISem różni się diametralnie?

ostatnio miałem okazję porównać i prowadzenie jest o niebo lepsze w IS mk1 niż w GS mk2...

za to komfort i cisza nieporównywalnie rządzi w tym porównaniu w GS...

silnik to jak dla mnie jest nawet przesadnie cichy, nawet na końcowych przelotowych tłumikach... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ile kosztuje utrzymanie E39 V8 - dziękuje postoje.

ile? :)

bo ja Ci mogę rozpisać dość dokładnie 5 lat używania E38 (czyli taki "worst case scenario" względem E39)... które kupiłem świadomie zaniedbane... i powiem Ci że bardzo daleko do 20 tys PLN rocznie "na naprawy"... nawet jak do napraw dorzucisz kompletną "renowację" to nijak ta kwota nie ma znamion realnych kosztów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak jest w E39, ale użytkując E34 z M60 w zasadzie na co dzień nie zauważyłem utrudnień odbiegających od innych silników BMW z tamtych lat. Jedynym problemem jest w zasadzie tylko miejsce w komorze silnika (np bardzo ciężki dostęp do rozrusznika, kolektorów wydechowych czy poduszek do silnika) - co powoduje u mechaników podwyższone ceny usług - plus  rzeczy oczywiste jak ilosć świec, cewek etc.

 

a rozważałeś może E32/E34 z M30B35? IMO to dość rozsądny wybór.

 

No własnie słaby dostęp do cześci będzie generował koszty - bo ze względy na wiek takie rzeczy jak alternator, rozrusznik, pompa wody, wszelkie rolki itd itp będą się sypać. Więc trzeba być na to przygotowanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie słaby dostęp do cześci będzie generował koszty - bo ze względy na wiek takie rzeczy jak alternator, rozrusznik, pompa wody, wszelkie rolki itd itp będą się sypać. Więc trzeba być na to przygotowanym.

ale dostępność części w sklepach jest wzorowa. Konik pisze o dostępności DO CZĘŚCI pod maską. co przekłada się na rbh mechanika, ale nie jest to zabójcze w żadnym stopniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w bmw ale zaopatrzenie w części do GSa mk2 nie jest złe...szczególnie eksploatacyjnych...

dostęp pod maską też nie jest tragiczny...

wiadomo jak siedzi v8 to niektóre rzeczy siłą rzeczy będą cięższe do wymiany ale bez przesady...do wymiany rozrządu czy paska wielorowkowego z napinaczem w volvo v40 silnik trzeba odpinać z poduszek i podnosić go z jednej strony i mimo tego, nie wiem kto i jak to tam wymienia - jest tam strasznie mało miejsca...

nie ma co demonizować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale właśnie o to mi chodzi. 

 

Może u parciarzy można coś tanio zrobić - ale już się nauczyłem że niesprawdzony mechanik robi tylko koszty.

 

Do takich aut trzeba kogoś kto ma takie auto obcykane - a taki tani nie będzie.

dobry mechanik ogólnie tani nie jest. niezależnie od marki. także pisanie ze BMW jest drogie w utrzymaniu, bo mechanicy drodzy, jest trochę mało poważne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobry mechanik ogólnie tani nie jest. niezależnie od marki. także pisanie ze BMW jest drogie w utrzymaniu, bo mechanicy drodzy, jest trochę mało poważne...

 

Ja nie mówie że do BMW - tylko ogólnie do marek Premium. Czy to będzie BMW, czy Merc czy stare Saaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zauważyłem, żebym więcej płacił za RBH w warsztacie od BMW niż płaciłem od Fordów, Peugeota, Hondy, czy Volvo czy innych aut które miałem.

różnią się oczywiście między autami koszta (wyrażone w RBH) za wybrane komponenty, zależnie od ich konstrukcji... tj wymiana rozrządu w Audi A4 gdzie demontujesz zderzak jest droższa niż w kadecie, gdzie masz piękny dostęp. ale premium tutaj nic nie ma do rzeczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam, że koszty eksploatacji nie są dla mnie istotne. Ceny części w kilku hurtowniach mam z rabatem warsztatowym. Mam dostęp do bardzo dobrze wyposażonego warsztatu. Na oryginalne części z BMW też mam rabat. ;] Dodatkowo dwóch lewych rąk to raczej nie mam. W ostateczności bardzo dobrzy znajomi prowadzą warsztat ze specjalizacją BMW.

Odpowiadając na Wasze propozycje.

Kappa to ośka, więc odpada.
Paśnik W8... Primo to VAG, Secudno to też masochizm, Tercio, to wcale tyłka nie urywa, ani to rakieta, ani to się nie prowadzi.

Co do różnicy w stylach IS`a i GS`a, to oczywiście zdaję sobie sprawę, że to dwa odmienne auta. GS`em jeździłem, odpowiada mi jego komfort i prowadzenie.
Na co dzień mam niewygodne auto służbowe, do zabawy mam bardzo niewygodną terenówkę. Potrzebuje jakiejś odskoczni.
Na GS`a zdecyduję się, jak trafię nie polepionego GS430. Nie chciałbym kupić GS300 i później żałować że 230 koni na ten gabaryt to za mało. ( chociaż źle nie jest ).

Ciśnienia wielkiego też nie mam, dlatego daję sobie dwa, trzy miesiące na poszukiwania. ( chyba pierwszy raz w życiu  :hehe:  ), zazwyczaj nie ruszałem się po auto dalej jak 100 kilometrów od domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.