stalan Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Byłem dziś na wymianie oleju ( pierwszej , nieobowiązkowej ,po przebiegu 1500 km) , skróconą nazwę na fakturze - " 5W40CASTROL PROF. OE " rozszyfrowałem jako - Castrol 5W40 Professional OE . Problem jest taki ,że wg specyfikacji producenta ,olej ten jest ...zielony !!! ,i bynajmniej nie chodzi tu o kolor butelki. Na bagnecie zaś zieleni ,jakoś nie mogę się dopatrzeć ...no nie wiem co robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Przyjechał frajer do skrojenia to został skrojony. Mechanik zajrzał na bagnet, zobaczył czysty olej (bo niby jaki ma być w nowym noPB po 1500km), olej i filtr wrzucił sobie do bagażnika i jest gitara. Żeby była jasność: absolutnie nic do Ciebie nie mam, opisałem to jak zostałeś potraktowany. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Kupiłbym specjalnie 1L oleju, wrócił do ASO i pokazał im korek. Nie pierwszy raz kiedy orżnęli kogoś w ASO, trafiło akurat na osobę, która trochę przeczytała i wyszło szydło z worka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 7 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 zobaczył czysty olej (bo niby jaki ma być w nowym noPB po 1500km), Przed wymianą sprawdzałem , zdążył pociemnieć , wlano nowy całkiem czysty ...ale nie zielony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 ASO... po prostu ASO Uczciwie to tylko u kolegi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Przed wymianą sprawdzałem , zdążył pociemnieć , wlano nowy całkiem czysty ...ale nie zielony.No to są 2 opcje: 1. Nie oszukali, zwyczajnie ktoś się pomylił przy wystawianiu faktury. 2. Leją Lotos 5w30 z beczki a kasują za droższy. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Dlatego ja w nowym aucie pierwszą, nieobowiąkową, wymianę (3200km) zrobiłem u znajomego i zaufanego mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 No to są 2 opcje: 1. Nie oszukali, zwyczajnie ktoś się pomylił przy wystawianiu faktury. 2. Leją Lotos 5w30 z beczki a kasują za droższy. Pozdrawiam BAS Opcja 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 No to są 2 opcje: 1. Nie oszukali, zwyczajnie ktoś się pomylił przy wystawianiu faktury. 2. Leją Lotos 5w30 z beczki a kasują za droższy. Pozdrawiam BAS Leją co mają pod ręką, nawet nie patrzą co leją. Albo nie wymieniają wcale tylko kasują za olej i wymianę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Olej to olej (filozoficznie)........ U mojego brata kiedyś w ASO Forda "wymienili" pasek rozrządu, który zerwał się ze starości po 2 dniach. Tak. Nawet nie sprawdzili w jakim jest stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Byłem dziś na wymianie oleju ( pierwszej , nieobowiązkowej ,po przebiegu 1500 km) , skróconą nazwę na fakturze - " 5W40CASTROL PROF. OE " rozszyfrowałem jako - Castrol 5W40 Professional OE . Problem jest taki ,że wg specyfikacji producenta ,olej ten jest ...zielony !!! ,i bynajmniej nie chodzi tu o kolor butelki. Na bagnecie zaś zieleni ,jakoś nie mogę się dopatrzeć ...no nie wiem co robić. To, że niektóre ASO to złodzieje wiadomo, ale po cholerę wymieniać olej po 1500 km?!? Trzeba wymieniać jak jest w instrukcji i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 7 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 No dobra ,nie jest już zbyt istotne jak do tego doszło ,i czy było to działanie celowe czy pomyłka . Pytanie...jak byście teraz postąpili na moim miejscu? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 No dobra ,nie jest już zbyt istotne jak do tego doszło ,i czy było to działanie celowe czy pomyłka . Pytanie...jak byście teraz postąpili na moim miejscu? . Podjechac do ASO i pogadac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 podjechać do ASO, poprosić kierownika serwisu i pokazać olej na bagnecie z pytaniem WTF? Pod żadnym pozorem nie dzwonić wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 No dobra ,nie jest już zbyt istotne jak do tego doszło ,i czy było to działanie celowe czy pomyłka . Pytanie...jak byście teraz postąpili na moim miejscu? . Tak jak piszą, jechać do ASO. Tylko zrób to w miarę wcześnie, bo olej ściemnieje w końcu i nic nie ugrasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Byłem dziś na wymianie oleju ( pierwszej , nieobowiązkowej ,po przebiegu 1500 km) , skróconą nazwę na fakturze Mnie kiedyś na fakturze wymienili filtr którego nie miałem fabrycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Kiedyś był zielony, ale teraz jest zwykły, przynajmniej w ASO Forda u mnie w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 To, że niektóre ASO to złodzieje wiadomo, ale po cholerę wymieniać olej po 1500 km?!? Trzeba wymieniać jak jest w instrukcji i tyle. Jak ja u siebie wymieniłem po 3200km to był czarny jak smoła i wyraźnie zmęczony. A ASO sugerowało zmianę po roku / 30kkm gdzie w moim przypadku byłoby to 30kkm. Skoro widziałem jak wyglądał po 3200km to aż boję się pomyśleć jakby wyglądał po 30kkm. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 7 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Kiedyś był zielony, ale teraz jest zwykły Jesteś pewien ? , nie chciał bym wyjść na idiotę i pieniacza . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Jesteś pewien ? Tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Jak ja u siebie wymieniłem po 3200km to był czarny jak smoła i wyraźnie zmęczony. A ASO sugerowało zmianę po roku / 30kkm gdzie w moim przypadku byłoby to 30kkm. Skoro widziałem jak wyglądał po 3200km to aż boję się pomyśleć jakby wyglądał po 30kkm. I ma to na coś wpływ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 I ma to na coś wpływ? W silnikach z wtryskiem bezpośrednim może mieć wpływ na przyspieszone tempo gromadzenia się nagaru. Tzn. sam kolor oleju niekoniecznie jest jakąś przesłanką, ale malejący odczyn pH już może nią być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pioor Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Jak ja u siebie wymieniłem po 3200km to był czarny jak smoła i wyraźnie zmęczony. A ASO sugerowało zmianę po roku / 30kkm gdzie w moim przypadku byłoby to 30kkm. Skoro widziałem jak wyglądał po 3200km to aż boję się pomyśleć jakby wyglądał po 30kkm. Trochę mnie to dziwi bo jeździłem 4 nowymi samochodami (benzynowe silniki fiata, skody i renault) i w żadnym nie miałem takiego objawu. Generalnie do 15kkm (przegląd co 15kkm) olej wyglądał prawie jak nowy . Oczywiście co przegląd widać było, że olej jest coraz ciemniejszy. Ale ja osobiście nie zauważam przewagi wymiany wcześniej niż pierwszy przegląd. Miałem kiedyś okazję porównać mojego fiata SC 1.1 bez wymienionego wcześniej oleju i innego, identycznego (odbierane razem) po wymianie, ale używany był przez wielu kierowców. Mój znacznie lepiej się zbierał na tej samej trasie, a kolega jak dojechał stwierdził, że nie mógł mnie dogonić . Moim zdaniem ważniejsze jest prawidłowe docieranie silnika niż wcześniejsza wymiana oleju. Po tych doświadczeniach nigdy nie wymieniałem wcześniej oleju, a nawet w Skodzie nie dolewałem oleju między przeglądami, mimo, że wszyscy twierdzili, że silnik go przepala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Jak ja u siebie wymieniłem po 3200km to był czarny jak smoła i wyraźnie zmęczony. A ASO sugerowało zmianę po roku / 30kkm gdzie w moim przypadku byłoby to 30kkm. Skoro widziałem jak wyglądał po 3200km to aż boję się pomyśleć jakby wyglądał po 30kkm. Ja już miałem kosztowną nauczkę, żeby nie patrzeć na interwały serwisowe tylko co 10-15 tys zmieniać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Ja już miałem kosztowną nauczkę, żeby nie patrzeć na interwały serwisowe tylko co 10-15 tys zmieniać. Zwlaszcze, ze koszty wymiany oleju to koszt mniejszy niz pelny bak paliwa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 No dobra ,nie jest już zbyt istotne jak do tego doszło ,i czy było to działanie celowe czy pomyłka . Pytanie...jak byście teraz postąpili na moim miejscu? . Tak jak piszą. Podjechać i pokazać. Prawdopodobnie dostaniesz jakiś gratis, moze robociznę za free przy następnym przeglądzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 W silnikach z wtryskiem bezpośrednim może mieć wpływ na przyspieszone tempo gromadzenia się nagaru. Tzn. sam kolor oleju niekoniecznie jest jakąś przesłanką, ale malejący odczyn pH już może nią być. I co, silnik wybuchnie po 100 kkm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Jak ja u siebie wymieniłem po 3200km to był czarny jak smoła i wyraźnie zmęczony. A ASO sugerowało zmianę po roku / 30kkm gdzie w moim przypadku byłoby to 30kkm. Skoro widziałem jak wyglądał po 3200km to aż boję się pomyśleć jakby wyglądał po 30kkm. I jaki to ma mierzalny wpływ na silnik? Producent chyba wie lepiej, niż ocena "na oko", że olej jest "zużyty". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Tak jak piszą. Podjechać i pokazać. Prawdopodobnie dostaniesz jakiś gratis, moze robociznę za free przy następnym przeglądzie. Ale z jakiego powodu ma dostać te gratisy, skoro ten olej : Kiedyś był zielony, ale teraz jest zwykły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Ja już miałem kosztowną nauczkę, żeby nie patrzeć na interwały serwisowe tylko co 10-15 tys zmieniać. Po ilu kkm rozwalił się silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 8 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Tylko czy ponad wszelką wątpliwość kolega rostex , ma rację twierdząc że teraz jest "zwykły" ...ja też nie chciał bym robić zbędnego dymu w błahej sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Jak już napisano - lepiej się upewnij, czy aby na pewno ma być teraz zielony. ASO oszukują masowo, ale jednak nie zawsze. Zanim się wysunie oskarżenie, warto być pewnym że ma ono solidne podstawy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 I co, silnik wybuchnie po 100 kkm? Na początek może np. stracić moc - i to znacznie wcześniej niż po 100 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luke16 Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Ja już miałem kosztowną nauczkę, żeby nie patrzeć na interwały serwisowe tylko co 10-15 tys zmieniać. Mam tak samo nie ważne jakie auto wymiana co 10-15 tys km a nie tak jak zaleca ASO czy producent... Leję Elfa i od wymiany do wymiany oleju nie ubywa a jednocześnie widzę jak olej wygląda czyli jest bardziej czysty niż brudny a świadczy o tym że silnik nie ma nagarów a koszt? 125zł z filtrami.... Z tego co pamiętam w dci renault ustaliło wymianę co 30 tys km a potem płacz i lament że panewki poszły... Miałem kumpla który pracował w ASO Citroena. Jak pogadaliśmy sobie kiedyś przy % to powiedział co się tam robi.... Oleju nie wymienia się przez 3 serwisy filtry pod kompresor i mazidło żeby wyglądały jak nowe. A nowe szły do szafki a potem dla pracowników i na allegro... Oczywiście faktura idzie do klienta... Znajomy jeszcze kiedyś kupił nową Felicję spotkał się z tym samym olej zamiast po wymianie być jasny był czarny jak smoła a za każdym razem na gwarancji jechał do ASO jak po iluś tam "wymianach" u nich zobaczył jaki jest olej więcej do nich nie pojechał i zaczął robić to sam... I tak działa ASO... Pamiętam faktury w byłej robocie na jakie kwoty oscylowały za byle pierdoły to jak szefu oddał na porządny serwis po 300 tys km Citroena to faktura przyszła na 8 tys zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Na początek może np. stracić moc - i to znacznie wcześniej niż po 100 kkm. A jak się zmienia olej co 10 kkm to nie straci? A jak co 5 kkm? Jakieś dowody na to, że auto traci moc, jak się zmienia olej zgodnie z zaleceniami producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 A jak się zmienia olej co 10 kkm to nie straci? Jak się zmienia częściej, to nagar przyrasta wolniej, Jakieś dowody na to, że auto traci moc, jak się zmienia olej zgodnie z zaleceniami producenta? Jeśli przy trzeciej wymianie oleju "zgodnie z harmonogramem" zawory wyglądają tak: a po rozebraniu, wyczyszczeniu i zwiększeniu częstotliwości wymiany oleju problem w tak drastycznej postaci mimo dużo wiekszego przebiegu już nie wrócił, to chyba jest coś na rzeczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Tylko czy ponad wszelką wątpliwość kolega rostex , ma rację twierdząc że teraz jest "zwykły" ...ja też nie chciał bym robić zbędnego dymu w błahej sprawie. Pytanie pierwsze - który to tak naprawdę olej, bo prof OE 5w40 jest zarówno edge jak i magnatec. Magnatec występuje też w wersji Ford (osobna karta)? Pytanie drugie - fabrycznie był zielony czy nie? W pierwszym poście piszesz, że sprawdziłeś i producent twierdzi jasno - zielony. Sprawdzałeś karty MSDS czy googla? Wszystkie trzy karty MSDS dla prof. oe 5w40, mówią że jest brązowy/bursztynowy, więc j/w co Ty sprawdzałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Tylko czy ponad wszelką wątpliwość kolega rostex , ma rację twierdząc że teraz jest "zwykły" ...ja też nie chciał bym robić zbędnego dymu w błahej sprawie. Napisałem jak jest w ASO Forda w moim mieście. Od jakiegoś czasu Castrol Proffesional który dostają w beczkach nie jest już zielony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stalan Napisano 8 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Faktycznie sprawdzałem tylko w Google , nie wszedłem na stronę producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Jak ja u siebie wymieniłem po 3200km to był czarny jak smoła i wyraźnie zmęczony. A ASO sugerowało zmianę po roku / 30kkm gdzie w moim przypadku byłoby to 30kkm. Skoro widziałem jak wyglądał po 3200km to aż boję się pomyśleć jakby wyglądał po 30kkm. To znaczy, ze miałeś najtańszy olej jaki może być na rynku. Dobre oleje nie ciemnieją tak szybko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 To znaczy, ze miałeś najtańszy olej jaki może być na rynku. Dobre oleje nie ciemnieją tak szybko czy Amsoil Signature 5W30 to dobry olej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 To znaczy, ze miałeś najtańszy olej jaki może być na rynku. Dobre oleje nie ciemnieją tak szybko Zadaj sobie następujące pytanie: od czego ciemnieje olej... A potem zastanów się, jak jakość oleju (jakkolwiek by ją zdefiniować) ma wpływ na w/w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Wg. mnie olej ciemnieje, bo ma kontakt z nagarami i stara się wypłukiwać, ew. nie dopuszczać do ich osiadania, a tu na AK utarło się stwierdzenie, że ten olej który NIE ciemnieje jest lepszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Zadaj sobie następujące pytanie: od czego ciemnieje olej... A potem zastanów się, jak jakość oleju (jakkolwiek by ją zdefiniować) ma wpływ na w/w. Napiszę tak Lotos 5W po 2 tys czarny jak smoła Total 10W po 3 tys lekko ściemnił (przez pierwszy tysiąc miałem problem z dostrzeżeniem go na bagnecie, trzeba było patrzeć pod pewnym kątem, zeby odbijał światło) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twister74 Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Wg. mnie olej ciemnieje, bo ma kontakt z nagarami i stara się wypłukiwać, ew. nie dopuszczać do ich osiadania, a tu na AK utarło się stwierdzenie, że ten olej który NIE ciemnieje jest lepszy Jak zasyfiony silnik to może i masz rację, a co jeśli silnik jest fabrycznie nowy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Jak zasyfiony silnik to może i masz rację, a co jeśli silnik jest fabrycznie nowy? Moim zdaniem wymyślacie teorie i tyle. Kupiłem nową kijankę, po kilku tys km fabryczny olej był czarny (silnik benzyna). Przy przebiegu 4 tys. km zmieniłem olej na Amsoil, znów po kilku tys był czarny. Następna wymiana po kolejnych 15 tys, znów olej szybko zrobił się czarny. Po prostu jaki się nie wleje to czarenieje szybko. We fiacie za to jest inaczej od nowości. Też lałem różne oleje i nigdy nie robiły się takie czarne jak w koreańcu. Tata mój miał dwa hyundaie i30 (benzynowe) i tam też olej robił się szybko czarny. Może taki urok silników na przykład? Na szczęście wyrosłem już z przejmowania się takimi rzeczami. Olej wymieniam regularnie, sprawdzam poziom, a nad resztą specjalnie nie dywaguję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Jak zasyfiony silnik to może i masz rację, a co jeśli silnik jest fabrycznie nowy? To możesz część o wypłukiwaniu wykreślić... Wg. mnie olej ciemnieje, bo ma kontakt z nagarami i stara się wypłukiwać, ew. nie dopuszczać do ich osiadania, a tu na AK utarło się stwierdzenie, że ten olej który NIE ciemnieje jest lepszy Pan wygrywa dużą bańkę... Oleju :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Jak zasyfiony silnik to może i masz rację, a co jeśli silnik jest fabrycznie nowy? Ale przecież tu nie chodzi o rozpuszczanie nagarów w starym silniku, a o wiązanie przez olej produktów procesu spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Po ilu kkm rozwalił się silnik? 190 tys.Pelny serwis aso. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Jak się zmienia częściej, to nagar przyrasta wolniej, Jeśli przy trzeciej wymianie oleju "zgodnie z harmonogramem" zawory wyglądają tak: a po rozebraniu, wyczyszczeniu i zwiększeniu częstotliwości wymiany oleju problem w tak drastycznej postaci mimo dużo wiekszego przebiegu już nie wrócił, to chyba jest coś na rzeczy. Jaki to silnik? Może problem raczej tkwi w silniku jako takim, a nie w oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.