Skocz do zawartości

Oszustwo olejowe w ASO ?


stalan

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dziś na wymianie oleju ( pierwszej , nieobowiązkowej ,po  przebiegu 1500 km)  ,  skróconą nazwę na fakturze  - " 5W40CASTROL PROF. OE " rozszyfrowałem jako -  Castrol 5W40 Professional OE . Problem jest taki ,że wg specyfikacji producenta ,olej ten jest ...zielony !!! ,i bynajmniej nie chodzi tu o kolor butelki. Na bagnecie zaś zieleni ,jakoś nie mogę się dopatrzeć  ...no nie wiem co robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjechał frajer do skrojenia to został skrojony.

Mechanik zajrzał na bagnet, zobaczył czysty olej (bo niby jaki ma być w nowym noPB po 1500km), olej i filtr wrzucił sobie do bagażnika i jest gitara.

Żeby była jasność: absolutnie nic do Ciebie nie mam, opisałem to jak zostałeś potraktowany.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą sprawdzałem , zdążył pociemnieć , wlano nowy całkiem czysty ...ale nie zielony.

No to są 2 opcje:

1. Nie oszukali, zwyczajnie ktoś się pomylił przy wystawianiu faktury.

2. Leją Lotos 5w30 z beczki a kasują za droższy.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to są 2 opcje:

1. Nie oszukali, zwyczajnie ktoś się pomylił przy wystawianiu faktury.

2. Leją Lotos 5w30 z beczki a kasują za droższy.

Pozdrawiam BAS

 

Leją co mają pod ręką, nawet nie patrzą co leją. Albo nie wymieniają wcale tylko kasują za olej i wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś na wymianie oleju ( pierwszej , nieobowiązkowej ,po  przebiegu 1500 km)  ,  skróconą nazwę na fakturze  - " 5W40CASTROL PROF. OE " rozszyfrowałem jako -  Castrol 5W40 Professional OE . Problem jest taki ,że wg specyfikacji producenta ,olej ten jest ...zielony !!! ,i bynajmniej nie chodzi tu o kolor butelki. Na bagnecie zaś zieleni ,jakoś nie mogę się dopatrzeć  ...no nie wiem co robić.

 

To, że niektóre ASO to złodzieje wiadomo, ale po cholerę wymieniać olej po 1500 km?!? Trzeba wymieniać jak jest w instrukcji i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ,nie jest już zbyt istotne  jak do tego doszło ,i czy było to działanie celowe czy pomyłka . Pytanie...jak byście teraz postąpili na moim miejscu? .

 

Tak jak piszą, jechać do ASO. Tylko zrób to w miarę wcześnie, bo olej ściemnieje w końcu i nic nie ugrasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że niektóre ASO to złodzieje wiadomo, ale po cholerę wymieniać olej po 1500 km?!? Trzeba wymieniać jak jest w instrukcji i tyle.

 

Jak ja u siebie wymieniłem po 3200km to był czarny jak smoła i wyraźnie zmęczony. A ASO sugerowało zmianę po roku / 30kkm gdzie w moim przypadku byłoby to 30kkm. Skoro widziałem jak wyglądał po 3200km to aż boję się pomyśleć jakby wyglądał po 30kkm.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja u siebie wymieniłem po 3200km to był czarny jak smoła i wyraźnie zmęczony. A ASO sugerowało zmianę po roku / 30kkm gdzie w moim przypadku byłoby to 30kkm. Skoro widziałem jak wyglądał po 3200km to aż boję się pomyśleć jakby wyglądał po 30kkm.

 

I ma to na coś wpływ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ma to na coś wpływ? 

 

W silnikach z wtryskiem bezpośrednim może mieć wpływ na przyspieszone tempo gromadzenia się nagaru. Tzn. sam kolor oleju niekoniecznie jest jakąś przesłanką, ale malejący odczyn pH już może nią być. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja u siebie wymieniłem po 3200km to był czarny jak smoła i wyraźnie zmęczony. A ASO sugerowało zmianę po roku / 30kkm gdzie w moim przypadku byłoby to 30kkm. Skoro widziałem jak wyglądał po 3200km to aż boję się pomyśleć jakby wyglądał po 30kkm.

Trochę mnie to dziwi bo jeździłem 4 nowymi samochodami (benzynowe silniki fiata, skody i renault) i w żadnym nie miałem takiego objawu. Generalnie do 15kkm (przegląd co 15kkm) olej wyglądał prawie jak nowy :). Oczywiście co przegląd widać było, że olej jest coraz ciemniejszy. Ale ja osobiście nie zauważam przewagi wymiany wcześniej niż pierwszy przegląd. Miałem kiedyś okazję porównać mojego fiata SC 1.1 bez wymienionego wcześniej oleju i innego, identycznego (odbierane razem) po wymianie, ale używany był przez wielu kierowców. Mój znacznie lepiej się zbierał na tej samej trasie, a kolega jak dojechał stwierdził, że nie mógł mnie dogonić :hehe:. Moim zdaniem ważniejsze jest prawidłowe docieranie silnika niż wcześniejsza wymiana oleju. Po tych doświadczeniach nigdy nie wymieniałem wcześniej oleju, a nawet w Skodzie nie dolewałem oleju między przeglądami, mimo, że wszyscy twierdzili, że silnik go przepala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja u siebie wymieniłem po 3200km to był czarny jak smoła i wyraźnie zmęczony. A ASO sugerowało zmianę po roku / 30kkm gdzie w moim przypadku byłoby to 30kkm. Skoro widziałem jak wyglądał po 3200km to aż boję się pomyśleć jakby wyglądał po 30kkm.

 

Ja już miałem kosztowną nauczkę, żeby nie patrzeć na interwały serwisowe tylko co 10-15 tys zmieniać. :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ,nie jest już zbyt istotne  jak do tego doszło ,i czy było to działanie celowe czy pomyłka . Pytanie...jak byście teraz postąpili na moim miejscu? .

 

Tak jak piszą. Podjechać i pokazać.

Prawdopodobnie dostaniesz jakiś gratis, moze robociznę za free przy następnym przeglądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja u siebie wymieniłem po 3200km to był czarny jak smoła i wyraźnie zmęczony. A ASO sugerowało zmianę po roku / 30kkm gdzie w moim przypadku byłoby to 30kkm. Skoro widziałem jak wyglądał po 3200km to aż boję się pomyśleć jakby wyglądał po 30kkm.

 

I jaki to ma mierzalny wpływ na silnik? Producent chyba wie lepiej, niż ocena "na oko", że olej jest "zużyty".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już miałem kosztowną nauczkę, żeby nie patrzeć na interwały serwisowe tylko co 10-15 tys zmieniać. :)

Mam tak samo nie ważne jakie auto wymiana co 10-15 tys km a nie tak jak zaleca ASO czy producent... Leję Elfa i od wymiany do wymiany oleju nie ubywa a jednocześnie widzę jak olej wygląda czyli jest bardziej czysty niż brudny a świadczy o tym że silnik nie ma nagarów a koszt? 125zł z filtrami....  Z tego co pamiętam w dci renault ustaliło wymianę co 30 tys km a potem płacz i lament że panewki poszły... 

 

Miałem kumpla który pracował w ASO Citroena. Jak pogadaliśmy sobie kiedyś przy % to powiedział co się tam robi.... Oleju nie wymienia się przez 3 serwisy filtry pod kompresor i mazidło żeby wyglądały jak nowe. A nowe szły do szafki a potem dla pracowników i na allegro... Oczywiście faktura idzie do klienta... 

Znajomy jeszcze kiedyś kupił nową Felicję spotkał się z tym samym olej zamiast po wymianie być jasny był czarny jak smoła a za każdym razem na gwarancji jechał do ASO jak po iluś tam "wymianach" u nich zobaczył jaki jest olej więcej do nich nie pojechał i zaczął robić to sam... I tak działa ASO... Pamiętam faktury w byłej robocie na jakie kwoty oscylowały za byle pierdoły to jak szefu oddał na porządny serwis po 300 tys km Citroena to faktura przyszła na 8 tys zł... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak się zmienia olej co 10 kkm to nie straci? 

 

Jak się zmienia częściej, to nagar przyrasta wolniej, 

 

 

 

Jakieś dowody na to, że auto traci moc, jak się zmienia olej zgodnie z zaleceniami producenta?

 

 

Jeśli przy trzeciej wymianie oleju "zgodnie z harmonogramem" zawory wyglądają tak:

 

Gasoline-Direct-Injection-Deposits-770x5

 

a po rozebraniu, wyczyszczeniu i zwiększeniu częstotliwości wymiany oleju problem w tak drastycznej postaci mimo dużo wiekszego przebiegu już nie wrócił, to chyba jest coś na rzeczy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tylko czy ponad wszelką wątpliwość kolega rostex , ma rację twierdząc że teraz jest "zwykły" ...ja też nie chciał bym robić zbędnego dymu w błahej sprawie.

 

Pytanie pierwsze - który to tak naprawdę olej, bo prof OE 5w40 jest zarówno edge jak i magnatec. Magnatec występuje też w wersji Ford (osobna karta)?

Pytanie drugie - fabrycznie był zielony czy nie?

 

W pierwszym poście piszesz, że sprawdziłeś i producent twierdzi jasno - zielony. Sprawdzałeś karty MSDS czy googla?

Wszystkie trzy karty MSDS dla prof. oe 5w40, mówią że jest brązowy/bursztynowy, więc j/w co Ty sprawdzałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy ponad wszelką wątpliwość kolega rostex , ma rację twierdząc że teraz jest "zwykły" ...ja też nie chciał bym robić zbędnego dymu w błahej sprawie.

 

Napisałem jak jest w ASO Forda w moim mieście. Od jakiegoś czasu Castrol Proffesional który dostają w beczkach nie jest już zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja u siebie wymieniłem po 3200km to był czarny jak smoła i wyraźnie zmęczony. A ASO sugerowało zmianę po roku / 30kkm gdzie w moim przypadku byłoby to 30kkm. Skoro widziałem jak wyglądał po 3200km to aż boję się pomyśleć jakby wyglądał po 30kkm.

 

To znaczy, ze miałeś najtańszy olej jaki może być na rynku. Dobre oleje nie ciemnieją tak szybko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, ze miałeś najtańszy olej jaki może być na rynku. Dobre oleje nie ciemnieją tak szybko

 

Zadaj sobie następujące pytanie: od czego ciemnieje olej... 

 

A potem zastanów się, jak jakość oleju (jakkolwiek by ją zdefiniować) ma wpływ na w/w. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadaj sobie następujące pytanie: od czego ciemnieje olej... 

 

A potem zastanów się, jak jakość oleju (jakkolwiek by ją zdefiniować) ma wpływ na w/w. 

 

Napiszę tak

Lotos 5W po 2 tys czarny jak smoła

Total 10W po 3 tys lekko ściemnił (przez pierwszy tysiąc miałem problem z dostrzeżeniem go na bagnecie, trzeba było patrzeć pod pewnym kątem, zeby odbijał światło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie olej ciemnieje, bo ma kontakt z nagarami i stara się wypłukiwać, ew. nie dopuszczać do ich osiadania, a tu na AK utarło się stwierdzenie, że ten olej który NIE ciemnieje jest lepszy  ;l

 

Jak zasyfiony silnik to może i masz rację, a co jeśli silnik jest fabrycznie nowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zasyfiony silnik to może i masz rację, a co jeśli silnik jest fabrycznie nowy?

 

Moim zdaniem wymyślacie teorie i tyle. Kupiłem nową kijankę, po kilku tys km fabryczny olej był czarny (silnik benzyna). Przy przebiegu 4 tys. km zmieniłem olej na Amsoil, znów po kilku tys był czarny. Następna wymiana po kolejnych 15 tys, znów olej szybko zrobił się czarny. Po prostu jaki się nie wleje to czarenieje szybko. We fiacie za to jest inaczej od nowości. Też lałem różne oleje i nigdy nie robiły się takie czarne jak w koreańcu. Tata mój miał dwa hyundaie i30 (benzynowe) i tam też olej robił się szybko czarny. Może taki urok silników na przykład?

Na szczęście wyrosłem już z przejmowania się takimi rzeczami. Olej wymieniam regularnie, sprawdzam poziom, a nad resztą specjalnie nie dywaguję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zasyfiony silnik to może i masz rację, a co jeśli silnik jest fabrycznie nowy?

 

To możesz część o wypłukiwaniu wykreślić...

 

Wg. mnie olej ciemnieje, bo ma kontakt z nagarami i stara się wypłukiwać, ew. nie dopuszczać do ich osiadania, a tu na AK utarło się stwierdzenie, że ten olej który NIE ciemnieje jest lepszy  ;l

 

Pan wygrywa dużą bańkę... 

 

Oleju :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zmienia częściej, to nagar przyrasta wolniej, 

 

 
 

 

 

Jeśli przy trzeciej wymianie oleju "zgodnie z harmonogramem" zawory wyglądają tak:

 

Gasoline-Direct-Injection-Deposits-770x5

 

a po rozebraniu, wyczyszczeniu i zwiększeniu częstotliwości wymiany oleju problem w tak drastycznej postaci mimo dużo wiekszego przebiegu już nie wrócił, to chyba jest coś na rzeczy. 

 

Jaki to silnik? Może problem raczej tkwi w silniku jako takim, a nie w oleju...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.