Skocz do zawartości

Małe auto z automatem no 5 tys.


Gokart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W końcu dojrzałem do decyzji żeby kupić żonie auto. I prosiłbym o pomoc w doborze, nie chce wydawać dużo na samochód gdyż żona bardzo długo nie jeździła i spodziewam się że auto często spotka się z ciałem obcym :-) Auto ma służyć do jazdy tylko i wyłącznie po mieście na krótkich trasach praca dom w jedną stronę 5 km. Wymagania auto jak najmniejsze, z wyposażenia obowiązkowo wspomaganie kierownicy, benzyna gdyż w takich warunkach chyba diesel się nie sprawdzi, budżet do 5 tys zł i najważniejsza rzecz automat musi być niech się kobieta skupi na kierowaniu a nie na zmienianiu biegów :-P. Patrzyłem na ofertę rynkową i jest wybór. Micra,klasa A,twingo,clio,polo,punto itd. Pytanie jak w tych autach sprawuja się automaty i jakie są koszty ewentualnych napraw. Aha przebieg roczny auta nie będzie większy niż 3 tys km. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

clio I ma dwie skrzynie - mb1 - 3 biegowa (biegi PRND21) i ad4 - 4 biegowa (biegi PRND321)...

twingo ma chyba tylko mb1...

mb1 jest starszą skrzynią...

od 1,5 roku ujeżdżam clio z taką skrzynką...

do miasta spokojnie 3 biegowa wystarczy...

jestem zadowolony ale jeżeli miałbym kupować teraz to kupiłbym ze skrzynką ad4 - więcej części zamiennych bo skrzynia stosowana była w nowszych modelach...

założenia miałem takie same z tym, że ja nie skupiałem się tak bardzo na wielkości...

generalnie samochód kupiłem za połowę budżetu a za resztę doprowadziłem do ładu...

jeżdżę dopóki nie padnie ;)

koszty napraw w clio są niskie oprócz belki z tyłu, której regeneracja to pewnie ok. 700 zł jak nie robisz jej sam oraz ew. regeneracji/naprawy skrzyni...

ale przy naprawie skrzyni może wyjść sama wymiana oleju i filtra co jest stosunkowo niedrogie albo naprawa główna, która już pewnie kilka tysięcy pochłonie...

ważne, żeby dobrze sprawdzić skrzynię przed kupnem to jej remontu można się wystrzec...

mimo wszystko następne małe, miejskie wozidło będzie też z automatem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam Daihatsu. Cuore małe, pali aż 4,5l. w mieście. Z automatem pewnie z 5? W dodatku jest sporo egzemplarzy z pełną elektryką, klimą i wspomaganiem. Nie psuje się w ogóle ale jak już się zepsuje to na trudno dostępną część można czekać nawet 4 dni!

Trevis to samo i chociaż zaskakująco pojemny to dodatkowo brzydki.

Sirion to już wielkościowo jak Punto czyli kolumbryna.

Jakby nie patrzeć, trzymaj się z daleka.

;)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem twojego postu to polecasz czy nie tego Cure ?. Bo twoja wypowiedź jakąś taką niespojna. Jeśli auto z automatem benzynowe spali w mieście 5 l to dla ciebie dużo? Hehe chciałbym kupić auto które by tyle paliło myślę że to nieosiągalny wynik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak siedzę i dumam 3biegi w clio ? Ale teraz dopiero doczytałem że piszesz o pierwszej generacji a mi chodzi raczej o drugą generację tego modelu. Ale dzięki za odpowiedź.

 

a ten budżet to na wszystko czy tylko na samochód a na ew. doprowadzenie do ładu jest oddzielny budżet?

bo z 5ką na wszystko do samego clio 2 podchodziłbym ostrożnie...można trafić dobrze ale i niekoniecznie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem twojego postu to polecasz czy nie tego Cure ?. Bo twoja wypowiedź jakąś taką niespojna. Jeśli auto z automatem benzynowe spali w mieście 5 l to dla ciebie dużo? Hehe chciałbym kupić auto które by tyle paliło myślę że to nieosiągalny wynik.

 

Klikamy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez koszt części zamiennych do skrzyń automatycznych w tych autach nie ma znaczenia. Jakakolwiek awaria skrzyni spowoduje koszt naprawy porównywalnej do wartości auta, czyli jak padnie skrzynia to auto na złomowanie. Teoretycznie można szukać skrzyni używki na podmianke ale koszt bedzie tez w okolicach 50% auta wiec czy to ma sens ?

Raczej radziłbym poszukać kobitce na początek auta z manualem. Odruch patrzenia na lewarek występuje tylko u bardzo początkujących kierowców i szybko mija. Zakładam że prawo jazdy robila i zdawała na manualu więc automat wprowadzi jeszcze dodatkowy zamęt u początkującej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 tys to ostateczny budżet i chciałbym się w tym zmieścić łącznie z ewentualnym doprowadzeniem auta do jazdy.

Żona ma prawo jazdy od dłuższego czasu ale auto prowadziła ostatni raz dobre 8 lat temu i z racji na jej 'nerwowosc' :-) chciałbym jej ułatwić start ponowny za kierownicą ale fakt że pewnie miesiąc za kółkiem i mogła by jeździć manualem.

Kurcze czy każda skrzynia automatyczna w tych autach o których mówimy w przypadku awarii tak ciągnie Po kieszeni ? A jak wygląda awaryjnosc skrzyni z mercu A ? Bo słyszałem że ewentualne koszty naprawy to kilka tyś zł.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem twojego postu to polecasz czy nie tego Cure ?...

Chcę przekazać, że to bardzo fajne, praktyczne autka a pod względem wyposażenia niemal bez konkurencji ale w warunkach polskich tylko dla odważnych lub głupich.

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Kurcze czy każda skrzynia automatyczna w tych autach o których mówimy w przypadku awarii tak ciągnie Po kieszeni ?
Tak, to co mogę doradzić to wymiana płynu hydraulicznego i filtra natychmiast po zakupie.

Jeśli skrzynia chodzi na ATF III to koszty nie zabijają.

 

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poważniejsza/główna naprawa każdej skrzyni automatycznej to spore koszty ocierające się maksymalnie o twój budżet ;)

ale można kupić samochód ze sprawną skrzynią (sprawdzić przed zakupem), wymienić olej i jeździć...

jeżeli na wszystko masz 5k a najtańsze clio 2 z automatem na otoszroto zaczynają się od 3500-3800 musisz znaleźć w miare ładny egzemplarz, żeby za dużo nie dopłacić, chociaż i tak jest szansa na przebicie 5k...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 tys to ostateczny budżet i chciałbym się w tym zmieścić łącznie z ewentualnym doprowadzeniem auta do jazdy.

Żona ma prawo jazdy od dłuższego czasu ale auto prowadziła ostatni raz dobre 8 lat temu i z racji na jej 'nerwowosc' :-) chciałbym jej ułatwić start ponowny za kierownicą ale fakt że pewnie miesiąc za kółkiem i mogła by jeździć manualem.

Kurcze czy każda skrzynia automatyczna w tych autach o których mówimy w przypadku awarii tak ciągnie Po kieszeni ? A jak wygląda awaryjnosc skrzyni z mercu A ? Bo słyszałem że ewentualne koszty naprawy to kilka tyś zł.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

 

Kupujesz auto w cenie dobrego roweru a w tym przedziale cenowym każda większa naprawa to spory wydatek. Nawet w manualu robienie skrzyni będzie ciągnęło po kieszeni, szczególnie w stosunku do ceny zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Przeciez koszt części zamiennych do skrzyń automatycznych w tych autach nie ma znaczenia. Jakakolwiek awaria skrzyni spowoduje koszt naprawy porównywalnej do wartości auta, czyli jak padnie skrzynia to auto na złomowanie.

 

Przepraszam że spytam, czy to jest przykazanie Boże czy kościelne, zabraniające wykonać naprawy kosztującej tyle co wartość rynkowa auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że spytam, czy to jest przykazanie Boże czy kościelne, zabraniające wykonać naprawy kosztującej tyle co wartość rynkowa auta?

 

Nie. Ale ktoś, kto kupuje auto za 5 kzł raczej nie jest przygotowany na takie naprawy. Bo mając drugie 5 kupi auto za 10. No chyba że Konik ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


chciałbym jej ułatwić start ponowny za kierownicą ale fakt że pewnie miesiąc za kółkiem i mogła by jeździć manualem.

 

To nie wsadzaj jej a automat, bo potem i tak będzie problem z manualem, od razu na głęboką wodę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem twojego postu to polecasz czy nie tego Cure ?. Bo twoja wypowiedź jakąś taką niespojna. Jeśli auto z automatem benzynowe spali w mieście 5 l to dla ciebie dużo? Hehe chciałbym kupić auto które by tyle paliło myślę że to nieosiągalny wynik.

O, widzę że kolega z tych, co to aronii od ironii nie odróżniają ;l

Edytowane przez kjk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale jak na wstępi ktoś się martwi kosztem naprawy auta z AT to niech sobie odpuści. 16 lat jeżdżę automatami i to najczęściej autami starszymi niż 5 lat i jeszcze w żadnym AT się nie zepsuła. Jak się pechowo trafi to brać używki z normalnie złomowanego auta, nie z rozbitka. Do opla są nawet po 600 zł Znajomy wymienił, bo myślał, ze mu się zepsuła, a tu okazało się , ze to nie skrzynia a wał korbowy w silniku kopnął w kalendarz. Stara skrzynia była bez zarzutu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O, widzę że kolega z tych, co to aronii od ironii nie odróżniają ;l

 

A kolega widzę z tych co sobie posty nabijają, nic nie wnoszącymi wypowiedziami.

 

Coś mi się wydaje, że te 5 tys zainwestuje jednak w coś z manualem, bo za dużo złomów jeździ i znając moje szczęście trafie na takiego który na starcie będzie potrzebował doinwestowania. A ja planuje kupić zmienić płyny jakieś drobiazgi i jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Coś mi się wydaje, że te 5 tys zainwestuje jednak w coś z manualem, bo za dużo złomów jeździ i znając moje szczęście trafie na takiego który na starcie będzie potrzebował doinwestowania. A ja planuje kupić zmienić płyny jakieś drobiazgi i jeździć.

 

do automatu musisz podejść jak do kolejnego elementu, który wymaga sprawdzenia. Krótka przejażdżka, sprawdzenie stanu oleju, powąchanie bagnetu, przełączanie po biegach i w zasadzie tyle.

Skrzynia to skrzynia, nie masz żadnej pewności, że do manuala ktoś nie wlał jakiegoś dziadostwa żeby tylko ją wyciszyć na czas sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem twojego postu to polecasz czy nie tego Cure ?. Bo twoja wypowiedź jakąś taką niespojna. Jeśli auto z automatem benzynowe spali w mieście 5 l to dla ciebie dużo? Hehe chciałbym kupić auto które by tyle paliło myślę że to nieosiągalny wynik.

kolega  od  zawsze  nie  poleca  aut  marki  daiajatsu  ( jakiś klon toyoty)  bo  sie  boi  ze  jak  ludzie  zaczną  kupować to  mu czaęsci  braknie  i  bedzie  musial  nawet  4 i  pół dnia  czekać ;l  

 

a jak  nie  kupisz  dajajatsu  to  zostaje  micra  - ale  tu  uwazaj  na  korozje  i  łancuszek  w  1.0  ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że jak padnie manual (bardzo rzadki przypadek w małych autach) to wymieni za grosze na inna używkę bo tego cała masa jesta jak padnie automat to nie dość że naszuka się żeby znaleźć to jeszcze ryzyko wpadki dużo większe. Sam koszt skrzyni automatycznej bedzie kilka razy wyższy a sama montaż jeszcze bardziej (plus oleje itp). Pomijam już fakt że byle Heniu automata mu nie przełoży.,

Oczywiście mozna sprawdzić przy zakupie i przy odrobinie szcześcia auto nie sypnie sie przez rok lub dwa. Tylko weź potem odsprzedaj takiego automata w warunkach polskich... kuzyn takie Clio sprzedawał chyba 8 miesięcy w bardzo przyzwoitym stanie.

Edytowane przez dwaoczka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam szukam w ogłoszeniach czegoś w moim przedziale cenowym.

Ok ale jak kupię coś z automatem co muszę zrobić na starcie mówię o skrzyni. Wymienić olej co pewnie kosztuje kilkaset złotych ale czy coś jeszcze?

Myślę że zobaczymy co się trafi. Jak uda się coś fajnego znaleźć w manualu to nie będę wybrzydzal

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Gokart
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam szukam w ogłoszeniach czegoś w moim przedziale cenowym.

Ok ale jak kupię coś z automatem co muszę zrobić na starcie mówię o skrzyni. Wymienić olej co pewnie kosztuje kilkaset złotych ale czy coś jeszcze?

Myślę że zobaczymy co się trafi. Jak uda się coś fajnego znaleźć w manualu to nie będę wybrzydzal

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

 

Jeśli producent dopuszcza wymianę oleju to tak, ale jesli nie i nie wiadomo kiedy był w ogołe zmieniany to nie ruszać. Po tym może być tylko gorzej. Pod warunkiem, że skrzynia działa bez zarzutu. Nie słychać jej pracy, nie szarpie, na postoju przy wrzuceniu na D (trzymając nogę na hamulcu) ma miękko załączyć i musi być odczuwalne że auto chce jechać. Po puszczeniu hamulca auto musi pełzać. Oczywiście spotkałem się ze skrzyniami, które nie pełzają, ale to najczęściej dotyczy zautomatyzowanego manuala.

W czasie jazdy zmiana biegów ma być praktycznie nieodczuwalna, bez szrpnięć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

punto 1 w tym budżecie z automatem to bardzo niezawodna skrzynia CVT... jezdzi sie tym jak skuterem

ale znalezc takie ze zdrową blacharką jest bardzo trudno.

osobiście jednak polecałbym skrzynie manualna i szukac zadbanej micry.

a i z doświadczenia wiem, ze niezależnie jakie auto kupujesz musisz liczyc około 1000 na pakiet startowy

ps. pomysł Jokiego nie jest zły ale starsze Daihatsu lubiły być mocno skorodowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli producent dopuszcza wymianę oleju to tak, ale jesli nie i nie wiadomo kiedy był w ogołe zmieniany to nie ruszać. Po tym może być tylko gorzej. Pod warunkiem, że skrzynia działa bez zarzutu. Nie słychać jej pracy, nie szarpie, na postoju przy wrzuceniu na D (trzymając nogę na hamulcu) ma miękko załączyć i musi być odczuwalne że auto chce jechać. Po puszczeniu hamulca auto musi pełzać. Oczywiście spotkałem się ze skrzyniami, które nie pełzają, ale to najczęściej dotyczy zautomatyzowanego manuala.

W czasie jazdy zmiana biegów ma być praktycznie nieodczuwalna, bez szrpnięć

 

taa...pozwolę się niezgodzić ;)

większość producentów samochodów nie zaleca wymiany płynu w skrzyniach niezależnie czy automatycznych czy manualnych...jakbyś jednak poszedł do producenta podzespołu jakim jest skrzynia to z kolei usłyszałbyś zupełnie inną odpowiedź na pytanie czy się wymienia...

 

nie wiem co to znaczy miękko załączyć ale moje 4,3 litra jak jest po odpaleniu po nocy i ma ok. 1400 obrotów to miękko nie załącza ;)

generalnie biegi przełączamy na hamulcu a po wbiciu D lub R albo zrzuceniu na N lub P powinno być czuć załączenie się biegu...po puszczeniu hamulca samochód powinien pełzać sam bez gazu ale...no właśnie są modele, które pełzają mocniej i słabiej...mam przykład w jednej marce, skrzynie bliźniacze różniące się liczbą biegów, silniki 2.0 i 4.3...ten mniejszy pełza baardzo delikatnie a ten większy zauważalnie...i powodem nie jest pojemność silnika bo mam też 1.4, które mocniej pełza niż to 2.0...

 

jazda powinna być bez większych szarpnięć...skrzynie powinno się sprawdzić na zimno jak działa i po przejażdżce jak będzie ciepła...

 

olej powinien być czerwony (najczęściej dexron III w tych modelach, których szukasz) i nie powinien pachnieć spalenizną...

jeżeli taki jest to wręcz nie trzeba go wymieniać moim zdaniem...

jakość oleju w wielu przypadkach powoduje nieprawidłowe działanie skrzyni!

 

Jeśli to jest zwykły, stary automat, który jeździ na ATF Dexron I/II/III to kupujesz filtr, uszczelkę miski, 2 bańki ATF i do przodu.

Cena jest do przeżycia.

Pozdrawiam BAS

 

potwierdzam :)

przy zmianie statycznej (jak olej jest czysty nie trzeba robić dynamicznej) ze skrzyni schodzi +/- połowa płynu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zmianie statycznej (jak olej jest czysty nie trzeba robić dynamicznej) ze skrzyni schodzi +/- połowa płynu...

Najlepiej to nie robić dynamicznej wcale, a walnąć trzy statyczne...

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W czasie jazdy zmiana biegów ma być praktycznie nieodczuwalna, bez szrpnięć

 

tu się nie zgodzę. Rozmawiamy o klasycznym, hydraulicznym automacie i tu zmiany mogą być wyczuwalne, szczególnie na zimno.

Oczywiście nie może urywać głowy czy wylewać kawy z kubka, ale nie będą to zmiany nieodczuwalne.

 


Jełśi nie wiesz kiedy i czy w ogóle był wymieniany olej to lepiej tego nie robić. Były przypadki, że po wymianie siadały elektrozawory, bo świeży olej wypłukał nagar, oraz były kłopoty z utrzymaniem ciśnienia

 

Jeżeli olej na bagnecie jest względnie czysty i nie pachnie niepokojąco to nic się od zmiany nie stanie. Jeżeli jest czarny jak smoła i wali spalenizną to takie auto się omija, a nie zaleca komuś niezmienianie oleju bo się zepsuje... i tak padnie bo jest w agonalnym stanie i tyle.

 

Myślę, że @@muzz rozpisał to wystarczająco dokładnie już. Co do samego ATF to też nie jest tak prosto, DIII to zbyt ogólna norma i jak producent nie ma swojej akceptacji to wypada się troszkę zagłębić w temat choćby tylko pod kątem wymaganych lepkości. Różnice wewnątrz DIII są spore i IMVHO rzucenie tego na żywioł nie jest najlepszym pomysłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 tys to ostateczny budżet i chciałbym się w tym zmieścić łącznie z ewentualnym doprowadzeniem auta do jazdy.

Żona ma prawo jazdy od dłuższego czasu ale auto prowadziła ostatni raz dobre 8 lat temu i z racji na jej 'nerwowosc' :-) chciałbym jej ułatwić start ponowny za kierownicą ale fakt że pewnie miesiąc za kółkiem i mogła by jeździć manualem.

Kurcze czy każda skrzynia automatyczna w tych autach o których mówimy w przypadku awarii tak ciągnie Po kieszeni ? A jak wygląda awaryjnosc skrzyni z mercu A ? Bo słyszałem że ewentualne koszty naprawy to kilka tyś zł.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

 

 

Pisałem wyżej.. chcesz dobre , małe , bezawaryjne z automatem na początek ? Poniżej Twoich 5kzł (myślę że "troche" zostanie) mam dla Ciebie propozycję idealną -> piękne czerwone Punto 2 1.2 z automatem lekko ponad 160kkm oryginalnego przebiegu ;) nawet nie jest poobijane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu się nie zgodzę. Rozmawiamy o klasycznym, hydraulicznym automacie i tu zmiany mogą być wyczuwalne, szczególnie na zimno.

Oczywiście nie może urywać głowy czy wylewać kawy z kubka, ale nie będą to zmiany nieodczuwalne.

 

 

 

 

Jeżeli olej na bagnecie jest względnie czysty i nie pachnie niepokojąco to nic się od zmiany nie stanie. Jeżeli jest czarny jak smoła i wali spalenizną to takie auto się omija, a nie zaleca komuś niezmienianie oleju bo się zepsuje... i tak padnie bo jest w agonalnym stanie i tyle.

 

Myślę, że @@muzz rozpisał to wystarczająco dokładnie już. Co do samego ATF to też nie jest tak prosto, DIII to zbyt ogólna norma i jak producent nie ma swojej akceptacji to wypada się troszkę zagłębić w temat choćby tylko pod kątem wymaganych lepkości. Różnice wewnątrz DIII są spore i IMVHO rzucenie tego na żywioł nie jest najlepszym pomysłem.

 

Nie każde auto z AT ma bagnet. Moje hydrauliczne w ogóle nie ma bagnetu.

 

Zimne lekko szarpnie ale do przodu, bo przekłada bieg na wyższych obrotach z tego względu, ze olej jest zimny i nie ma dostatecznego ciśnienia aby zmienić na niższych. Tak jest przy pierwszych (przynajmniej u mnie 200-300 m) potem jazda jest już niewyczuwalna, no chyba, że się jedzie na wysokich obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wyżej.. chcesz dobre , małe , bezawaryjne z automatem na początek ? Poniżej Twoich 5kzł (myślę że "troche" zostanie) mam dla Ciebie propozycję idealną -> piękne czerwone Punto 2 1.2 z automatem lekko ponad 160kkm oryginalnego przebiegu ;) nawet nie jest poobijane ;)

 

 

Mogę prosić o kilka fotek na [email protected].

 

Gdzie auto do obejrzenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@muzz

Jełśi nie wiesz kiedy i czy w ogóle był wymieniany olej to lepiej tego nie robić. Były przypadki, że po wymianie siadały elektrozawory, bo świeży olej wypłukał nagar, oraz były kłopoty z utrzymaniem ciśnienia

Tak. Tylko dlaczego jak ostatnio kumpel kupił samochód a skrzynia była ślamazarna a po czasie zaczęła przeciągać na biegach i nie chciała ich zmieniać a w końcu przestała ciagnąć do tylu to po zmianie starego czarnego oleju dynamicznie skrzynia chodzi jak złoto. Dodam samochód z lat '90.

Oleju w silniku lepiej tez nie zmieniać bo w końcu jak zalejesz nowy i może lepszy od tego co był to się silnik może rozszczelnić.

Bez przesady.

Bezmyślne zawierzanie producentowi, który większość samochodów widzi pewnie do przebiegu 100-200k km nie jest IMO najlepszym pomysłem.

Dodam, ze ja w 14 latku zmieniałem i mój ojciec tez chyba w 14 letnim.

Kumpel w 13 letnim.

Jakoś wszystkie jeżdżą i nie narzekają. A u ojca to żur był aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymian oleju w skrzyniach A/T powiem tyle. Volvo nie zaleca wymiany i skrzynie lubią padać. Kolega który specjalizuje się w serwisie Volvo zmienia klientom olej w skrzyniach i te o dziwo działają bez zarzutu przez długie kilometry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że jak padnie manual (bardzo rzadki przypadek w małych autach) to wymieni za grosze na inna używkę bo tego cała masa jesta jak padnie automat to nie dość że naszuka się żeby znaleźć to jeszcze ryzyko wpadki dużo większe. Sam koszt skrzyni automatycznej bedzie kilka razy wyższy a sama montaż jeszcze bardziej (plus oleje itp). Pomijam już fakt że byle Heniu automata mu nie przełoży.,

Oczywiście mozna sprawdzić przy zakupie i przy odrobinie szcześcia auto nie sypnie sie przez rok lub dwa. Tylko weź potem odsprzedaj takiego automata w warunkach polskich... kuzyn takie Clio sprzedawał chyba 8 miesięcy w bardzo przyzwoitym stanie.

 

ile razy padł Ci automat w aucie oraz jaki, skoro masz nt tyle do powiedzenia i znasz koszty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W końcu dojrzałem do decyzji żeby kupić żonie auto. I prosiłbym o pomoc w doborze, nie chce wydawać dużo na samochód gdyż żona bardzo długo nie jeździła i spodziewam się że auto często spotka się z ciałem obcym :-) Auto ma służyć do jazdy tylko i wyłącznie po mieście na krótkich trasach praca dom w jedną stronę 5 km. Wymagania auto jak najmniejsze, z wyposażenia obowiązkowo wspomaganie kierownicy, benzyna gdyż w takich warunkach chyba diesel się nie sprawdzi, budżet do 5 tys zł i najważniejsza rzecz automat musi być niech się kobieta skupi na kierowaniu a nie na zmienianiu biegów :-P. Patrzyłem na ofertę rynkową i jest wybór. Micra,klasa A,twingo,clio,polo,punto itd. Pytanie jak w tych autach sprawuja się automaty i jakie są koszty ewentualnych napraw. Aha przebieg roczny auta nie będzie większy niż 3 tys km. Dziękuję wszystkim za pomoc.

 

Raczej nierealny budżet. Ja szukałem auta z autmatem dla żony do 10kzł to był problem, skończyło się na deko większym budżecie.

Tak jak ktoś napisał, możesz szukać Punto2 czasem się trafiają a są dość tanie.

Edytowane przez Sherif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W końcu dojrzałem do decyzji żeby kupić żonie auto. I prosiłbym o pomoc w doborze, nie chce wydawać dużo na samochód gdyż żona bardzo długo nie jeździła i spodziewam się że auto często spotka się z ciałem obcym :-) Auto ma służyć do jazdy tylko i wyłącznie po mieście na krótkich trasach praca dom w jedną stronę 5 km. Wymagania auto jak najmniejsze, z wyposażenia obowiązkowo wspomaganie kierownicy, benzyna gdyż w takich warunkach chyba diesel się nie sprawdzi, budżet do 5 tys zł i najważniejsza rzecz automat musi być niech się kobieta skupi na kierowaniu a nie na zmienianiu biegów :-P. Patrzyłem na ofertę rynkową i jest wybór. Micra,klasa A,twingo,clio,polo,punto itd. Pytanie jak w tych autach sprawuja się automaty i jakie są koszty ewentualnych napraw. Aha przebieg roczny auta nie będzie większy niż 3 tys km. Dziękuję wszystkim za pomoc.

 

W tej cenie to niestety dobra Corsa B w automacie będzie, lub jej odpowiadające generacją samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wymian oleju w skrzyniach A/T powiem tyle. Volvo nie zaleca wymiany i skrzynie lubią padać. Kolega który specjalizuje się w serwisie Volvo zmienia klientom olej w skrzyniach i te o dziwo działają bez zarzutu przez długie kilometry.

To nie do końca tak ;)

Volvo twierdzi, że oleju w AT się nie wymienia w samochodach prywatnych... Ale mają też jakiś program wynajmu/leasingu samochodów z dość długą gwarancją...

I co?! Wtedy olej w skrzyni się wymienia co 60kkm :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być punto 2, corsa B lub nawet matiz jak ktoś w nim zamontuje automat :). Auto ma służyć tylko i wyłącznie do dojazdów do pracy, żeby się pokazać na mieście mam inne auto :oki: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nierealny budżet. Ja szukałem auta z autmatem dla żony do 10kzł to był problem, skończyło się na deko większym budżecie.

Tak jak ktoś napisał, możesz szukać Punto2 czasem się trafiają a są dość tanie.

Nie jest nierealny ale trzeba szukać blisko, nie konkretnego modelu tylko stanu techbicznego, szybko oglądać i się decydować.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być punto 2, corsa B lub nawet matiz jak ktoś w nim zamontuje automat :). Auto ma służyć tylko i wyłącznie do dojazdów do pracy, żeby się pokazać na mieście mam inne auto :oki: .

 

To szukaj Corsy B 1.4 automat, poza rdzą powinno się trzymać dość solidnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.