wlad Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 No to już wiesz dlaczego były oszczędne i dlaczego wycofali najpierw zwykłe TDI, a obecnie jest afera z nowymi TDI O najnowszych wiem-ale zdradz o co chodzilo z 1,9TDI bo nie mam pojęcia.Z tego co wiem to nie mogły spełnić Euro 5 .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Poproszę w punktach dlaczego diesel nie nadaje się do miasta. Mówimy tutaj o małym samochodzie miejskim z silnikiem diesla i turbosprężarką który będzie pokonywał w 90% krótkie dystanse w mieście do pracy i z powrotem 4,5km w jedną stronę, : 1. ...... ? Bo hybryda rządzi w mieście. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 O najnowszych wiem-ale zdradz o co chodzilo z 1,9TDI bo nie mam pojęcia.Z tego co wiem to nie mogły spełnić Euro 5 .... Bo nie były w stanie spełnić tej normy. Wiele silników nie opłacało się modyfikować ze względu na ich konstrukcję i były wycofywane z oferty, nie tylko TDI. Honda miała fajne silniki benzynowe i też wyszły z oferty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Bo nie były w stanie spełnić tej normy. Wiele silników nie opłacało się modyfikować ze względu na ich konstrukcję i były wycofywane z oferty, nie tylko TDI. Honda miała fajne silniki benzynowe i też wyszły z oferty. No ale to nie oznacza że silnik był zly Po prostu był projektowany w czasach gdy nikt jeszcze nie śnił o E5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 No ale to nie oznacza że silnik był zly Po prostu był projektowany w czasach gdy nikt jeszcze nie śnił o E5. a dodatkowo byly projektowane przez inzynierow a nie ksiegowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 TDI mialo też często webasto w standardzie[np. Touran].. Który Touran? Nie mylisz czasem z ogrzewaniem powietrza i nadmuchem po rozgrzaniu silnika, ciepłem które pozostało w układzie chłodzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Mówimy tutaj o małym samochodzie miejskim z silnikiem diesla i turbosprężarką który będzie pokonywał w 90% krótkie dystanse w mieście do pracy i z powrotem 4,5km w jedną stronę, : Proponowałbym Ci rozważyć następujący scenariusz: Jeżeli mówimy o poruszaniu się po Bydgoszczy, to zakładając średnią prędkość miejską = 30km/h (tyle mam jeżdżąc po Wawie) to pojedyncza podróż na odległość 4.5km zabiera Ci około 10 minut. Dziesięć minut !!! Zakładając, że potrzebujesz pojazd na wszystkie pory roku i że odrzucasz rower oraz skuter (jako nieprzydatne w zimie) to ja bym proponował Ci zastanowić się poważnie nad jakimś mocno budżetowym jeździdłem. Ograniczając budżet do 3-5tys zł możesz sobie kupić całkowicie sprawne, niezawodne i nadal w miarę trwałe jeździdełko. Oczywiście, nie będzie jakoś specjalnie najmłodsze, ale po cholerę Ci młody samochód na 9km dziennie ??? Moja propozycja, to przysłowiowe auto za "czapkę gruszek", czyli np. Punto, Corsa, Corolla E10, Starlet, Micra, Almera, 206, C2, Twingo czy coś podobnego - najważniejsze to znaleźć niezajeżdżony egzemplarz, nie zgnity i w miarę trzymający się kupy. No i benzynowy, aby w zimie nie odczuć typowych wad diesla. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Który Touran? Nie mylisz czasem z ogrzewaniem powietrza i nadmuchem po rozgrzaniu silnika, ciepłem które pozostało w układzie chłodzenia? Na pewno 1 generacja przed i polift I tak-to było ogrzewanie spalinowe.Można bylo też zamówić wersję z programowaniem czyli w pełni postojowe.Standardowe wlączalo się po starcie silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 No ale to nie oznacza że silnik był zly Po prostu był projektowany w czasach gdy nikt jeszcze nie śnił o E5. Był zły, bo truł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 Jeżeli mówimy o poruszaniu się po Bydgoszczy, to zakładając średnią prędkość miejską = 30km/h (tyle mam jeżdżąc po Wawie) W Bydgoszczy można spokojnie założyć nawet odrobinę wyższą średnią, bo to jedno z niewielu dużych miast w Polsce, w którym nie ma korków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 W Bydgoszczy można spokojnie założyć nawet odrobinę wyższą średnią, bo to jedno z niewielu dużych miast w Polsce, w którym nie ma korków. Nic tylko pozazdrościc w Lublinie przecietnie wychodzi 22-24 km/h a bywa że jest ponizej 20 km/h - częściowo odpowiada za to ilośc samochodów a cześciowo sygnalizacja nastawiana gdzie się tylko da i zsynchronizowana w czerwona falę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 Nic tylko pozazdrościc w Lublinie przecietnie wychodzi 22-24 km/h a bywa że jest ponizej 20 km/h - częściowo odpowiada za to ilośc samochodów a cześciowo sygnalizacja nastawiana gdzie się tylko da i zsynchronizowana w czerwona falę Byłem tam raz, ale do dzisiaj mi zapadło w pamięć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 Byłem tam raz, ale do dzisiaj mi zapadło w pamięć. Do tego dochodzi bezwład? olewactwo? odpowiednich slużb miejskich - może nie placa im za myslenie? jaskrawym przykładem był remont jedego z bardziej ruchliwych skrzyzowań . W tym przypadku przez półtora roku nie zdążyli zmienic ustawień sygnalizacji na sasiednich skrzyżowaniach - mimo ze na zdrowy rozum skoro ulica jest zamknieta to nie potrzeba na niej zielonego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 16 Września 2016 Udostępnij Napisano 16 Września 2016 Nic tylko pozazdrościc w Lublinie przecietnie wychodzi 22-24 km/h a bywa że jest ponizej 20 km/h - częściowo odpowiada za to ilośc samochodów a cześciowo sygnalizacja nastawiana gdzie się tylko da i zsynchronizowana w czerwona falę We Wrocławiu jest dokładnie to samo. Do tego dochodzi "kochany" ITS, który tramwajom daje, w pierwszej kolejności, zielone na każdym większym skrzyżowaniu. Przez co, w niektórych kierunkach trzeba dwa cykle odstać, bo akurat się tram napatoczył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gokart Napisano 16 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2016 To się temat rozwinął ale bardzo się z tego cieszę. Wyniosłem z tego bardzo dużo a mianowicie, że w moim przypadku jednak benzyna to będzie dobry i bezpieczniejszy wybór. A jakie auto myślę, że będzie to mercedes A140 lub A160 w benzynie oczywiście. Jest idealny rozmiarami krótki przód wysoko się siedzi w sam raz dla kobitki która nie siedziała kilka lat za kółkiem. Wszystkim dziękuje za wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 (edytowane) 1. DPF - zabijesz go bardzo szybko. Jeśli tylko w mieście będzie jeździł to racja 2. Turbosprężarka - będzie miała ciężko przy ciągle niedogrzanym oleju. Jeśli będzie dynamicznie jeździł zimnym silnikiem to też prawda 3. Częste próby wypalania dpf-a, zakończone przedwcześnie, będą rozrzedzać olej paliwem (patrz pkt 2). Tylko w dieslach pokroju VW z prymitywnym DPF niczym 10 lat temu, bez dodatkowego tzw. piątego wtrysku czy płynu obniżającego temperaturę wypalania. Tych to nie dotyczy. Poza tym w mieście trzeba zmieniać olej co 10kkm, tak naprawdę. Miasto to ciężkie warunki pracy silnika i jakby ludzie czytali instrukcje obsługi, to by nie zajeżdżali silników. 4. Diesel - szczególne mały - wolno się nagrzewa - w zimie będzie zimno (chyba że - jak wspomnieli przedmówcy - będzie miał dodatkową nagrzewnicę). Dodatkowo zimny silnik oznacza skraplanie się wilgoci w środku. To + pkt 3 = konieczność częstszych wymian oleju i dużo większe zużycie paliwa, niż stereotypowy diesel. Większość ma. Z tych co szukałem, nie miał tylko Fiat i KIA (w opcji - raz zamontowali, raz nie, nie wiadomo wg. jakiego klucza). 5. W zimie duże zużycie prądu przez świece żarowe i dodatkowy ogrzewacz (jeśli będzie elektryczny) dadzą się we znaki akumulatorowi i alternatorowi. Prawda. Tak czy siak, jakbym większość przebiegu robił w mieście, to na pewno bym się na diesla nie zdecydował. Dodał bym jeszcze jeden punkt: 6. Przełożenia skrzyni biegów nie dostosowane do jazdy w mieście. Z plusów: moim 1.5 dCi we Fluence nigdy nie przekroczyłem 6,5l/100km w jeździe czysto miejskiej bo Bydgoszczy, na krótkich odcinkach. Ale zimą będzie tylko w trasy jeździł, a z żoną będziemy razem dojeżdżać do pracy benzynową Corollą, bo mi szkoda w mrozy na krótkich odcinkach diesla męczyć, na dodatek potencjalnie awaryjnego. Edytowane 19 Września 2016 przez teg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Poproszę w punktach dlaczego diesel nie nadaje się do miasta. Diesel w ogóle nie nadaje się do samochodu osobowego. JEDYNE plusy diesli to mniejsze zużycie i związany z tym większy zasięg na zbiorniku. Reszta to minusy - wibracje, hałas, kultura pracy, wolne nagrzewanie się, konieczność tankowania innej ropy zimą i wiele, wiele innych minusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Bardzo ciekawe stwierdzenie, bo widzisz, jezdze sobie okularem z dieslem 320cdi i jakos nie dostrzegam tych minusow... Kulture pracy ma wyzsza niz jakikolwiek 4cylindrowy silnik benzynowy, w trasie przy 160km/h jest ledwo 2900obrotow co przeklada sie na cisze w kabinie. Przy aktualnej aurze silnik nagrzewa sie do 92stopni w ciagu 5kilometrow, a zima jest niewiele dluzej, bo ma dogrzewacz spalinowy + drugi elektryczny(tak, ze od razu po odpaleniu leci cieple powietrze). W dodatku jest szybszy niz benzynowy odpowiednik(sprawdzane), a co najpiekniejsze pali od niego o polowe mniej. No i elastycznosc tego silnika powala na kolana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 (edytowane) Bardzo ciekawe stwierdzenie, bo widzisz, jezdze sobie okularem z dieslem 320cdi i jakos nie dostrzegam tych minusow... Kulture pracy ma wyzsza niz jakikolwiek 4cylindrowy silnik benzynowy, w trasie przy 160km/h jest ledwo 2900obrotow co przeklada sie na cisze w kabinie. Przy aktualnej aurze silnik nagrzewa sie do 92stopni w ciagu 5kilometrow, a zima jest niewiele dluzej, bo ma dogrzewacz spalinowy + drugi elektryczny(tak, ze od razu po odpaleniu leci cieple powietrze). W dodatku jest szybszy niz benzynowy odpowiednik(sprawdzane), a co najpiekniejsze pali od niego o polowe mniej. No i elastycznosc tego silnika powala na kolana. Porównaj to z jakimkolwiek silnikiem benzynowym V6 turbo lub R6 turbo . Podaj jeden plus diesla poza spalaniem. Ten Mercedes ma 6 cylindrów, więc zróbmy uczciwe porównanie. 2900 obrotów przy 160 km/h? Szału nie ma, jak odcięcie jest ciut ponad 4.000. Moje R6 ma podobne obroty przy tej prędkości... a odcinka powyżej 6.000 . Cisza w przypadku diesla to absurd, porównując do benzyny. 5 kilometrów to w Krakowie jakieś 20 minut... Czyli bardzo, bardzo długo. Edytowane 19 Września 2016 przez wladmar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Porównaj to z jakimkolwiek silnikiem benzynowym V6 turboCo ma benzyna v6 turbo do stwierdzenia, ze diesel nie nadaje sie do osobowki?Zreszta bralem sie z vectra 2.8turbo i ledwo mi uciekala. Biorac pod uwage to, ze ma 30koni wiecej roznica byla marginalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Co ma benzyna v6 turbo do stwierdzenia, ze diesel nie nadaje sie do osobowki? Zreszta bralem sie z vectra 2.8turbo i ledwo mi uciekala. Biorac pod uwage to, ze ma 30koni wiecej roznica byla marginalna. Podaj w czym diesel jest lepszy od benzyny w osobówce. Konkretnie. Przy czym nie porównuj diesla V6 do 0.8 w Matizie, bo to nie ma sensu. Ta sama moc, ta sama ilość cylindrów, turbo. Co jest lepsze, poza spalaniem? I na poważnie, bez bajek o o Vectrze 2.8 turbo, jeżeli auto jest sprawne i kierowca kumaty, to nie ma możliwości, żeby było jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 w trasie przy 160km/h jest ledwo 2900obrotow co przeklada sie na cisze w kabinie Na ciszę w kabinie największy wpływ mają opory powietrza, potem opon, a na końcu silnik.... No i 2900rpm w dieslu to nie jest "ledwo"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Na ciszę w kabinie największy wpływ mają opory powietrza, potem opon, a na końcu silnik.... No i 2900rpm w dieslu to nie jest "ledwo"... W przypadku diesla silnik jednak słychać cały czas. Jest ten klekot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 W przypadku diesla silnik jednak słychać cały czas. Jest ten klekot. Wiem. Tyle, że przy 160km/h to nie silnik będzie głównym zagłuszaczem, ale powietrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Wiem. Tyle, że przy 160km/h to nie silnik będzie głównym zagłuszaczem, ale powietrze... Wiadomo. Ale silnik też swoje doda. Nawet w przypadku dobrze wyciszonego diesla dochodzi ten warkot. W przypadku dobrze wyciszonej benzyny pozostaje szum powietrza i opon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Wiadomo. Ale silnik też swoje doda. Nawet w przypadku dobrze wyciszonego diesla dochodzi ten warkot. W przypadku dobrze wyciszonej benzyny pozostaje szum powietrza i opon. Wyjące benzynowe R4 jest faktycznie miodem na uszy w porównaniu do diesla. Dobrze wyciszony diesel to jest biały kruk? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Wyjące benzynowe R4 jest faktycznie miodem na uszy w porównaniu do diesla. Dobrze wyciszony diesel to jest biały kruk? Przy 160km/h mam 4krpm. To dużo? Bo nie wyje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Wyjące benzynowe R4 jest faktycznie miodem na uszy w porównaniu do diesla. Dobrze wyciszony diesel to jest biały kruk? Warczące dieslowe R4 to ciche jest? Nawet dobrze wyciszony diesel będzie zawsze głośniejszy, niż porównywalna benzyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Podaj w czym diesel jest lepszy od benzyny w osobówce. Konkretnie. Przy czym nie porównuj diesla V6 do 0.8 w Matizie, bo to nie ma sensu. Ta sama moc, ta sama ilość cylindrów, turbo. Co jest lepsze, poza spalaniem? I na poważnie, bez bajek o o Vectrze 2.8 turbo, jeżeli auto jest sprawne i kierowca kumaty, to nie ma możliwości, żeby było jak piszesz. Widzisz, dla mnie jest lepszy przez to, ze ma ciag na niskich obrotach. Bardzo nie lubie wycia silnika, a tutaj skrzynia sobie operuje między 1500-3000rpm, a ciag jest porownywalny z benzyna na odcince. Bylo jak pisze - vectra byla szybsza, ale niewiele. Zreszta czego sie spodziewales, leniwy automat, moze lpg i tylko 30koni wiecej - tu nie bedzie przyslowiowej katechezy. Na ciszę w kabinie największy wpływ mają opory powietrza, potem opon, a na końcu silnik.... No i 2900rpm w dieslu to nie jest "ledwo"... No to przejedz sie benzyna 1.8, ktora ma 5000rpm przy 160 i zobaczysz co slychac najbardziej A 2900rpm przy 5biegowej skrzyni uwazam za niezly wynik, chociaz mogloby byc lepiej. W211 z 7G ma 3000rpm, ale dopiero przy 200km/h. W przypadku diesla silnik jednak słychać cały czas. Jest ten klekot. Zalezy co kto woli. Mi sie dzwiek tych 6cylindrow w rzedzie bardzo podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Przy 160km/h mam 4krpm. To dużo? Bo nie wyje... Ja mam poniżej 4.000... I też nie wyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 No to przejedz sie benzyna 1.8, ktora ma 5000rpm przy 160 i zobaczysz co slychac najbardziej A dlaczego nie porównasz silnika V6 do V6, tylko do R4 1.8? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 (edytowane) Warczące dieslowe R4 to ciche jest? Nawet dobrze wyciszony diesel będzie zawsze głośniejszy, niż porównywalna benzyna. Niekoniecznie od 4minuty mamy test decybeli A dlaczego nie porównasz silnika V6 do V6, tylko do R4 1.8? Bo to mial byc dowod na to, ze silnik zaglusza opory powietrza i opony. Edytowane 19 Września 2016 przez atlantic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Widzisz, dla mnie jest lepszy przez to, ze ma ciag na niskich obrotach. Bardzo nie lubie wycia silnika, a tutaj skrzynia sobie operuje między 1500-3000rpm, a ciag jest porownywalny z benzyna na odcince. Jeszcze raz. Porównaj silniki podobne technicznie. V6 do V6, jak turbo w jednym, to i w drugim. Logiczne jest, że turbodiesel będzie wydawał się lepszy od wolnossącego silnika benzynowego.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Warczące dieslowe R4 to ciche jest? Nawet dobrze wyciszony diesel będzie zawsze głośniejszy, niż porównywalna benzyna. Miałem turbo benzynę. Teraz mam diesla. Jakoś jest duuużo ciszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Miałem turbo benzynę. Teraz mam diesla. Jakoś jest duuużo ciszej. O tej samej mocy? Czy o tej samej pojemności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 40KM mniej w benzynie, ale rozumiem do czego zmierzacie. Teraz już z pojęcia "każdy" robicie "konkretnie ten" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Jeszcze raz. Porównaj silniki podobne technicznie. V6 do V6, jak turbo w jednym, to i w drugim. Logiczne jest, że turbodiesel będzie wydawał się lepszy od wolnossącego silnika benzynowego.... Mam R6 to raz, dwa pokaz mi gdzie sa takie turbodoladowane silniki w samochodach 10-15letnich? Bo ja na palcach jednej reki policze. Dwa nawet jak zapakujesz turbo do tej benzyny v6 to bedzie miala z 320nm, gdzie ja mam 470 od 1800rpm. Wiem, ze taka benzyna jedzie juz przyzwoicie bez piłowania, ale to i tak nie ma podjazdu do wielocylindrowego diesla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Dwa nawet jak zapakujesz turbo do tej benzyny v6 to bedzie miala z 320nm, gdzie ja mam 470 od 1800rpm. Wiem, ze taka benzyna jedzie juz przyzwoicie bez piłowania, ale to i tak nie ma podjazdu do wielocylindrowego diesla. Liczysz moment na wale, czy na kołach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Mam R6 to raz, dwa pokaz mi gdzie sa takie turbodoladowane silniki w samochodach 10-15letnich? Bo ja na palcach jednej reki policze. Dwa nawet jak zapakujesz turbo do tej benzyny v6 to bedzie miala z 320nm, gdzie ja mam 470 od 1800rpm. Wiem, ze taka benzyna jedzie juz przyzwoicie bez piłowania, ale to i tak nie ma podjazdu do wielocylindrowego diesla. Tak, masturbuj się dalej momentem obrotowym na silniku, a nie na kołach... I na dodatek porównujesz to nadal do wersji wolnossącej... Dla przykładu w W203 masz V6 doładowane, jedyne 354KM i 450Nm. A nie twoje wymyślone 320Nm. Taki moment, rzędu 300Nm to mają benzynowe 1.6T R4... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atlantic Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 Liczysz moment na wale, czy na kołach? A znasz przelozenia skrzyni? Dla mnie liczy sie to, ze w praktyce moja dupohamownia mowi co jedzie, a co nie. Tak, masturbuj się dalej momentem obrotowym na silniku, a nie na kołach... I na dodatek porównujesz to nadal do wersji wolnossącej... Dla przykładu w W203 masz V6 doładowane, jedyne 354KM i 450Nm. A nie twoje wymyślone 320Nm. Taki moment, rzędu 300Nm to mają benzynowe 1.6T R4... To jest moment obrotowy tej vectry 2.8 v6 turbo...330nm od 1800rpm. Nadal nie doczekalem sie odpowiedzi gdzie sa takie doladowane silniki w cywilnych samochodach. 6cylindrowych turbodiesli jest sporo, a benzyn? Sila rzeczy musisz to przyrownywac do wolnossaka, bo w praktyce na naszych drogach takich silnikow prawie nie ma. Nie rozumiem co ma na celu dodawanie tutaj 350konnego stwora z kompresorem? Rownie dobrze mozesz to porownac do jakiegos 350konnego diesla, ktory ma z 800nm, tylko co z tego wynika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 19 Września 2016 Udostępnij Napisano 19 Września 2016 A znasz przelozenia skrzyni? Dla mnie liczy sie to, ze w praktyce moja dupohamownia mowi co jedzie, a co nie. To jest moment obrotowy tej vectry 2.8 v6 turbo... 330nm od 1800rpm. Nadal nie doczekalem sie odpowiedzi gdzie sa takie doladowane silniki w cywilnych samochodach. 6cylindrowych turbodiesli jest sporo, a benzyn? Sila rzeczy musisz to przyrownywac do wolnossaka, bo w praktyce na naszych drogach takich silnikow prawie nie ma. Nie rozumiem co ma na celu dodawanie tutaj 350konnego stwora z kompresorem? Rownie dobrze mozesz to porownac do jakiegos 350konnego diesla, ktory ma z 800nm, tylko co z tego wynika? Bo porównuję pojemność i technologię. Kompresor to tak samo jak turbodoładowanie, realizowane w ciut inny sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 Z plusów: moim 1.5 dCi we Fluence nigdy nie przekroczyłem 6,5l/100km w jeździe czysto miejskiej bo Bydgoszczy, na krótkich odcinkach. Wszystko co powyżej ok, ale nie porównujmy jazdy po Bydgoszczy jako miejskiej do innych miast, bo to nadużycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 20 Września 2016 Udostępnij Napisano 20 Września 2016 dlaczego diesel nie nadaje się do miasta Bo prędzej, czy później wjazd diesli do miasta będzie blokowany przez kategoryzacje pojazdów wg. emisji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
p i p p Napisano 21 Września 2016 Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Za wyjatkiem niskiego spalania (i zarazem wiekszego zasiegu) diesel ma same wady w stosunku do NoPb. Dawniej można było napisać "niższe spalanie dużo tańszego paliwa". Teraz nie... Ale! Jest jedna rzecz, o której chyba - nie widziałem - nikt nie wspomniał. Diesel jest wymagający zarówno pod względem obsługi jak i techniki jazdy. Jeździłem z wieloma osobami, których technika sprowadzała się do niszczenia całego układu napędowego, a na takie traktowanie nowoczesne diesle są bardzo wrażliwe. Dieslom trzeba poświęcić uwagę, czas, trzeba się skupić, żeby ich nie niszczyć. A wiele osób jest przekonanych, że to jest wszystko dostosowane, przeliczone i takie, że oni nic nie muszą. I jeśli ktoś nie chce się skupiać na aucie, powinien wybrać silnik benzynowy, który będzie bardziej tolerancyjny. Także diesel jest po prostu TRUDNY i wybór powinien przypominać wybór sprzętu sportowego. Wybieraj bardziej wymagający sprzęt jeśli jesteś już dobry na łatwym sprzęcie dla początkujących. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 21 Września 2016 Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Dawniej można było napisać "niższe spalanie dużo tańszego paliwa". Teraz nie... Ale! Jest jedna rzecz, o której chyba - nie widziałem - nikt nie wspomniał. Diesel jest wymagający zarówno pod względem obsługi jak i techniki jazdy. Jeździłem z wieloma osobami, których technika sprowadzała się do niszczenia całego układu napędowego, a na takie traktowanie nowoczesne diesle są bardzo wrażliwe. Dieslom trzeba poświęcić uwagę, czas, trzeba się skupić, żeby ich nie niszczyć. A wiele osób jest przekonanych, że to jest wszystko dostosowane, przeliczone i takie, że oni nic nie muszą. I jeśli ktoś nie chce się skupiać na aucie, powinien wybrać silnik benzynowy, który będzie bardziej tolerancyjny. Także diesel jest po prostu TRUDNY i wybór powinien przypominać wybór sprzętu sportowego. Wybieraj bardziej wymagający sprzęt jeśli jesteś już dobry na łatwym sprzęcie dla początkujących. pzdr a moglbys napisac cos wiecej o tej technice jazdy dieslem? Bo na swojego uruchamiam, jade odwiezc dziecko do szkoly, potem do pracy, gasze i tyle w temacie - powinienem cos wiecej robic? cos mniej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 21 Września 2016 Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Też się chętnie dowiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 21 Września 2016 Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Jako "przeciwnik diesla" - rowniez chetnie sie dowiem OCB Bo - mimo iz uwazam diesla za zlo, to czasem konieczne, ze wzgledu na ekonomie, w sumie sam rozwazam diesla w przyszlosci, bo niestety ale jest taniej. Podobnie jak z LPG (ktore jednak jest mniej upierdliwe bo ma tylko jedna powazna wade, ale za to prze-prze-okropna = maly zasieg) Po prostu - jak ktos jezdzi troche wiecej niz wokol komina, to jazda autem czysto benzynowym staje sie kosztownym luksusem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Września 2016 Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Podobnie jak z LPG (ktore jednak jest mniej upierdliwe bo ma tylko jedna powazna wade, ale za to prze-prze-okropna = maly zasieg) Pod jakim względem LPG jest mniej upierdliwe od diesla? Jedyną zaletą jest cena paliwa. Poza tym same wady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 21 Września 2016 Udostępnij Napisano 21 Września 2016 Podobnie jak z LPG (ktore jednak jest mniej upierdliwe bo ma tylko jedna powazna wade, ale za to prze-prze-okropna = maly zasieg) LPG ma mnóstwo wad - ale akurat zasięg samochodu to dzięki LPG masz większy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 21 Września 2016 Udostępnij Napisano 21 Września 2016 LPG ma mnóstwo wad - ale akurat zasięg samochodu to dzięki LPG masz większy... jesli chcesz miec najnizsza cene jazdy to zasieg masz mniejszy - lecisz tylko na gazie a na nim masz mniejszy zasieg niz jadac tylko na benzynie, jesli akceptujesz cene przejazdu wynikajaca ze sredniej ceny zbiornika gazu i benzyny to zasieg jest wiekszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.