Skocz do zawartości

Co kupić, gwarancja, automat, 70kpln


bizz

Rekomendowane odpowiedzi

Dylemat mam okrutny. Chciałbym jak najtaniej kupić wygodne, duże auto z automatyczną skrzynią i 4letnią gwarancją. 

 

Co mam na oku:

 

1. Fiat Tipo - mam na mailu ofertę na 1.6 automat, wersja Lounge plus pakiet Business, felgi 17, lakier metalic - 66400. Gwarancję mogę zrobić do 5 lat.

 

2. Skoda Fabia - tak samo, oferta na Fabię Kombi, 1.2 TSI DSG, 67500, gwarancja też do 5 lat. 

 

3. Renault Megane - tutaj hatchbacka mają w salonie w Kato za 56900 z przebiegiem 40kkm, z czerwca 2015 i mogę gwarancję do 2020 wydłużyć:

 

https://www.olx.pl/oferta/renault-megane-megane-1-2-16v-130km-tce-limited-edc-automatyczna-skrzynia-6-CID5-IDhFr1J.html#48ae75217c

 

4. Nowa Meganka, w starej budzie, 68900 za kombi - 

https://www.olx.pl/oferta/renault-megane-grandtour-limited-tce130-automat-2016-rabat-CID5-IDeOG19.html#48ae75217c

 

Nie znam silnika 1.2 TCe, kumpel ma 1.4 TCe z 2013 roku i chwali osiągi ale narzeka na spalanie, jak mniemam gazu tam nie wsadzę, a średnie 9 litrów na sto, to trochę sporo.

 

Auto może być używką, demówką, jest mi to obojętne. Jedyny wymóg to gwarancja na 4 lata do przodu od momentu zakupu. 

 

Musi być automat (chyba, że jakaś mega okazja w stylu Mondeo albo SuperB w tej cenie), najchętniej diesel lub LPG, najchętniej kombi. Minimum wyposażenia to klima automat na dwie strefy, tempomat, podgrzewane fotele. Jakieś skromne wyjątki akceptuję, np. Tipo ma klimę automat ale jedna strefa....

 

Czego szukać jeszcze, albo co brać z powyższej trójki?

 

Póki co najbliżej mi do Megane, ale nie znam silnika, później Tipo - mogę fabrycznie wsadzić gaz i mieć gwarancję utrzymaną, na końcu Fabia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


gwarancja też do 5 lat. 

 

Do 4 raczej.

 

Jeśli dużo jeździsz to największe koszty wygeneruje paliwo.

Celowałbym w możliwość montażu LPG, choć przy oszczędnych turbo benzynach czasem kalkulacje nie są już tak oczywiste.

 

Megane vs Tipo chyba bym porównał konkretniej i coś wybrał z tej dwójki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy Megane TCe to wtrysk bezpośredni (jak w nowych 1,2 TCe), czy może wielopunkt, 0,9 TCe to wielopunkt i mam fabryczne lpg (w Dacii)

Spalanie faktycznie spore, jak gnieciesz, u mnie od 5,5 spokojnie do 9,5 pełnym ogniem bez ECO  :oki:

Edit. Doczytałem, że MEgane to 1,2 TCe, tam chyba wtrysk bezpośredni już  :(

Edytowane przez Pipper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy Megane TCe to wtrysk bezpośredni (jak w nowych 1,2 TCe), czy może wielopunkt, 0,9 TCe to wielopunkt i mam fabryczne lpg (w Dacii)

Spalanie faktycznie spore, jak gnieciesz, u mnie od 5,5 spokojnie do 9,5 pełnym ogniem bez ECO :oki:

Edit. Doczytałem, że MEgane to 1,2 TCe, tam chyba wtrysk bezpośredni już :(

1.2 przy gnieceniu raczej się w 9.5 nie zamknie ;]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.2 TCe 130 pali w granicach 7l.

/na podstawie autocentrum i honestjohn.co.uk/

 

 

widziałem testy na autocentrum, niestety zbyt krótkie żeby wyrobić opinię.. interesuje mnie głównie spalanie na tempomacie 150 km/h przez dłuższy czas, sporo jeżdżę na różne wycieczki po Europie i np. nocą do Chorwacji rzadko schodzę z tempomatu i tej prędkości... obawiam się, że tak mały silnik spali minimum 9 litrów przy tej prędkości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Czego szukać jeszcze, albo co brać z powyższej trójki?

Ceną się nie łapie, ale wyposażeniem, zużyciem paliwa i komfortem już tak: SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet 2WD Premium A/T za 80.900 zł.

A z wymienionych to bym celował w Tipo...kombi. ;]

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem testy na autocentrum, niestety zbyt krótkie żeby wyrobić opinię.. interesuje mnie głównie spalanie na tempomacie 150 km/h przez dłuższy czas, sporo jeżdżę na różne wycieczki po Europie i np. nocą do Chorwacji rzadko schodzę z tempomatu i tej prędkości... obawiam się, że tak mały silnik spali minimum 9 litrów przy tej prędkości...

A jaki inny benzynowy spali mniej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ceną się nie łapie, ale wyposażeniem, zużyciem paliwa i komfortem już tak: SX4 S-Cross 1.0 Boosterjet 2WD Premium A/T za 80.900 zł.

A z wymienionych to bym celował w Tipo...kombi. ;]

 

Powodzenia.

 

też obstawiam Tipo kombi, ale nikt nie jest w stanie podać daty od kiedy będą dostępne w salonach, do lutego, marca mogę poczekać, dłużej nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Chciałbym jak najtaniej kupić wygodne, duże auto z automatyczną skrzynią ...

...

2. Skoda Fabia - oferta na Fabię Kombi, 1.2 TSI DSG, 67500(ile???!!!), gwarancja też do 5 lat. 

 

Naprawdę bierzesz to pod uwagę??? 8]

 

Może Pulsar z CVT? Jest trochę rocznych aut na rynku w okolicach 50-60k sprzedawanych przez salony (pewnie po wypożyczalniach), nowy nawet nie wiem ile, ale podejrzewam, że za 70k do kupienia.

Edytowane przez Duny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę bierzesz to pod uwagę??? 8]

 

Może Pulsar z CVT? Jest trochę rocznych aut na rynku w okolicach 50-60k sprzedawanych przez salony (pewnie po wypożyczalniach), nowy nawet nie wiem ile, ale podejrzewam, że za 70k do kupienia.

 

Nie mam przekonania do CVT, ani do Nissana. Kiedyś mój ojciec kupował zawsze nowe Nissany, ale po jednej awanturze z fatalną jakościowo Primerą gdzie kazali mu spadać na drzewo (deska rozdzielcza się rozjechała na dwie części, szpara na dwa centymetry) już nic u nich nie kupił. Wiem, to głupie, ale ja też uparty jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę bierzesz to pod uwagę??? 8]

 

Może Pulsar z CVT? Jest trochę rocznych aut na rynku w okolicach 50-60k sprzedawanych przez salony (pewnie po wypożyczalniach), nowy nawet nie wiem ile, ale podejrzewam, że za 70k do kupienia.

 

Biorę, w sumie kumpel właśnie taką zamówił i dlatego biorę pod uwagę, bo oglądałem, jechałem, fajne auto tylko małe.

 

Znalazłem teraz Megankę, która ma wszystko za wyjątkiem automatu - dobrą cenę, mikry przebieg, kombi, diesel - miałem już wcześniej dwa auta z dci i lubię ten silnik.

 

Do czego można się przyczepić? Tak wiem, że cena netto plus VAT.

 

http://otomoto.pl/oferta/renault-megane-limited-jak-nowy-krajowy-gwarancja-ID6yvxct.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DO tego, że nie ma automatu :)

 

Megane wyjdzie aktualnie najkorzystniej, ale nie ten egzemplarz. 

 

A dlaczego nie ten? 

 

Z automatami są tylko 1.2 TCe 130 KM, przy dci to będzie pożeracz paliwa... Choć automatu żal, to jednak moje 35-40 kkm rocznie robi swoje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z automatami są tylko 1.2 TCe 130 KM, przy dci to będzie pożeracz paliwa... Choć automatu żal, to jednak moje 35-40 kkm rocznie robi swoje...

No to w Tipo 1.6 też przy tych autostradowych 150km/h spalanie też będzie pod 10 litrów. Jeśli ma być szybko i mało palić to tylko diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w Tipo 1.6 też przy tych autostradowych 150km/h spalanie też będzie pod 10 litrów. Jeśli ma być szybko i mało palić to tylko diesel.

 

no ok, tylko Tipo spali LPG, choćby i 12 litrów...

jakby nie brak hatchbacka i kombi, to już bym kupił, ale sedan jest IMO max niepraktyczny przy dziecku i więcej nie chcę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w ogóle, to zdaje się Ty byłeś pierwszym obrońcą starych paździerzy premium, jakie to są wspaniałe, bo są komfortowe i się nie psują.

Coś się zmieniło czy ja coś pomieszałem? :D

 

Nadal jestem, pod warunkiem że stać Cię na ich utrzymanie. Jak się okazało, mnie nie stać żeby jeździć tym na codzień i jako wołu roboczego potrzebuję czegoś nowego z gwarancją i zastępczakiem. BMW zostaje, ale jego remont pochłonie ze dwa miesiące i trzy razy więcej kasy niż zakładałem na początku. 

Więc przyznaję, jestem zbyt biedny by jeździć nastoletnim premiumem na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego samego wniosku już dawno doszli w cywilizowanych krajach. Tylko oprócz umiejętności liczenia TCO mają jeszcze trochę lepszą relację zarobków do ceny aut ;]

 

 

w sumie stać mnie utrzymywać toto na zamiennikach, ale jaki to ma wtedy sens? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładanie oszczędności na paliwie po założeniu LPG może być obecnie nieco ryzykowne, bo nie wiadomo czy czegoś w podatkach nie namieszają i LPG przestanie się opłacać w porównaniu z nowoczesnymi turbo benzynami. Dlatego chyba lepiej szukać jednak diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładanie oszczędności na paliwie po założeniu LPG może być obecnie nieco ryzykowne, bo nie wiadomo czy czegoś w podatkach nie namieszają i LPG przestanie się opłacać w porównaniu z nowoczesnymi turbo benzynami. Dlatego chyba lepiej szukać jednak diesla.

 

Jak coś padnie w dieslu to lepiej jeździć byle jaką benzyną.... i tak można w kółko gdybać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale przecież chce auto z gwarancją, to czym się martwić?

Z resztą te całe kłopoty z dieslami to dotyczą igieł z zachodu co to zostały zajeżdżone na krótkich dystansach przez dziadków lekarzy, co tylko do kościoła jeździli.

Znajomy ma 7 letniego paska 170KM 2.0TDI i 250kkm nalotu i zero awarii. Ale auto kupione w salonu, a nie igła z przebiegiem 150kkm, w której trzeba cały osprzęt wymieniać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam przekonania do CVT, ani do Nissana. Kiedyś mój ojciec kupował zawsze nowe Nissany, ale po jednej awanturze z fatalną jakościowo Primerą gdzie kazali mu spadać na drzewo (deska rozdzielcza się rozjechała na dwie części, szpara na dwa centymetry) już nic u nich nie kupił. Wiem, to głupie, ale ja też uparty jestem.

Przecież piszesz o Megane. Fakt, atrakcyjniejszy design, ale technicznie Nissan to praktycznie Renault. Do tego składany w Hiszpanii, na lini obok innych Renault ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal jestem, pod warunkiem że stać Cię na ich utrzymanie. Jak się okazało, mnie nie stać żeby jeździć tym na codzień i jako wołu roboczego potrzebuję czegoś nowego z gwarancją i zastępczakiem. BMW zostaje, ale jego remont pochłonie ze dwa miesiące i trzy razy więcej kasy niż zakładałem na początku. 

Więc przyznaję, jestem zbyt biedny by jeździć nastoletnim premiumem na codzień.

 

Czyli doszedłeś w końcu do wniosku standardowego szaraczka, że NOWY wbrew pozorom ma sens.

Witaj w rzeczywistości w takim razie  :oki:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież piszesz o Megane. Fakt, atrakcyjniejszy design, ale technicznie Nissan to praktycznie Renault. Do tego składany w Hiszpanii, na lini obok innych Renault ;]

 

W to nie wnikam, mam sentyment do Renault, bo Clio II było pierwszym autem kupionym po ślubie, zresztą życie nam uratowało, potem Megane I, Scenic IphII, długa przerwa i albo powrót do Megane 3, albo Tipo kombi, jak w końcu zaczną sprzedawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli doszedłeś w końcu do wniosku standardowego szaraczka, że NOWY wbrew pozorom ma sens.

Witaj w rzeczywistości w takim razie  :oki:

 

Ja wiedziałem że ma sens, z tym się nie spierałem jak @@konik, ja po prostu mam odruch wymiotny jak mam takimi puszkami jeździć, ale zdroworozsądkowo jedno takie auto w domu musi być, dopóki nie będzie mnie stać na serwisowanie starego premium w renomowanym warsztacie na oryginalnych częściach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega ktory jest kierownikiem serwisu renault stwierdzil tak: uciekaj jak najdalej od TCe. Silnik mocno syfiasty ;)

 

To samo mówi mi kolega który pracuje w Skodzie a propos tsi, oraz drugi z Hyundaia, tyle że tu silnika już nie wymienię, ale też ostrzegał. Wbrew pozorom obaj polecają dci z Renault i hdi Peugeota/Citroena oraz same auta jako coraz lepsze jakościowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo duzo napraw gwarancyjnych, to tlok wypalony, konsumcja oleju, slaby osprzet.

 

 

A może kilka argumentów na poparcie? Czy to tylko tak sobie rzucone ?

 

Mi ten mój znajomek mówił przede wszystkim o oleju, że zżera duże ilości, których nie sprecyzował, ale nazwał to zjawisko "chorym" w nowych autach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo mówi mi kolega który pracuje w Skodzie a propos tsi, oraz drugi z Hyundaia, tyle że tu silnika już nie wymienię, ale też ostrzegał. Wbrew pozorom obaj polecają dci z Renault i hdi Peugeota/Citroena oraz same auta jako coraz lepsze jakościowo.

 

Aktualne 1.4 TSI 140/150 KM i 1.8 TSI 180 KM nie generuje żadnych problemów, opinia potwierdzona u zaprzyjaźnionego mechanika w ASO Skody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo mówi mi kolega który pracuje w Skodzie a propos tsi, oraz drugi z Hyundaia, tyle że tu silnika już nie wymienię, ale też ostrzegał. Wbrew pozorom obaj polecają dci z Renault i hdi Peugeota/Citroena oraz same auta jako coraz lepsze jakościowo.

1.5dCi to bardzo fajna jednostka - trzeba ją tylko nieco częściej niż katalogowe 30kkm serwisować.

2.0hdi też jest bardzo udany. 1.6hdi jest bardzo przyjemnym silnikiem - ale trochę "specjalnej troski". W tym przypadku serwis co 15kkm to już max.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.