Jump to content

Automat Powershift - "niska wydajność skrzyni biegów"


Kysior
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Kolega ma Volvo s60 z tą skrzynią, ale to chyba Forda jest, dlatego daję na ogólnym, żeby się do konkretnej marki nie ograniczać. Prosił, żeby zapytać tutaj, może ktoś pomoże rozwiązać problem:

 

Chodzi o dwusprzęgłówke PowerShift w Volvo, w której przy przebiegu 90kkm zalecono wymianę oleju. Mimo, że auto po gwarancji, to zrobiłem to w ASO (auto było z trasy, skrzynia rozgrzana, procedura trwała ok.2,5 godz. z kalibracją).

 

1) Następnego dnia skrzynia w trakcie jazdy bez powodu zredukowała bieg (zwiększając obroty silnika), przy równomiernym obciążeniu "skakało" po biegach, a po chwili przez pewien czas jechało tylko "na jedynce".

2) Kolejny dzień i znowu znowu pojawił się komunikat o "niskiej wydajności skrzyni biegów" a po kilku minutach nie była możliwa jazda do tyłu (po wybraniu R oczywiście).

3) Kolejny dzień to samo: komunikat o "niskiej wydajności skrzyni biegów". Przez kilkadziesiąt sekund auto jechało normalnie a potem tylko "na dwójce" niezależnie od obrotów.

4) itd., itp.

* Każdorazowo nie mogę ręcznie zmieniać biegów  (lub tylko w początkowej fazie ale po chwili już nie). 

* We wszystkich wypadkach zaczyna się od - uwaga - stosunkowo szybkiej jazdy w ostrym zakręcie - ślimak 270* na obwodnicy miasta, w prawo delikatnie pod górkę (ale uprzedzę, że to nie Trójkąt Bermudzki).

* Po wyłączeniu silnika sprawa się "normuje" ale praca skrzyni biegów nie jest szybka/płynna. 

* Dwie kolejne wizyty w ASO nic nie pomogły.

 

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu i usunięciu usterki. Z góry dziękuję 

 

Dopytałem, że olej wymieniano podobno statycznie. Na pierwszą myśl przychodzi mi tutaj zbyt mała ilość oleju, ale to chyba ASO by sprawdziło w pierwszej kolejności...

Spotkał się ktoś z podobnym problemem?

Link to comment
Share on other sites

12 minut temu, Kysior napisał:

Hej

 

Kolega ma Volvo s60 z tą skrzynią, ale to chyba Forda jest, dlatego daję na ogólnym, żeby się do konkretnej marki nie ograniczać. Prosił, żeby zapytać tutaj, może ktoś pomoże rozwiązać problem:

 

Chodzi o dwusprzęgłówke PowerShift w Volvo, w której przy przebiegu 90kkm zalecono wymianę oleju. Mimo, że auto po gwarancji, to zrobiłem to w ASO (auto było z trasy, skrzynia rozgrzana, procedura trwała ok.2,5 godz. z kalibracją).

 

1) Następnego dnia skrzynia w trakcie jazdy bez powodu zredukowała bieg (zwiększając obroty silnika), przy równomiernym obciążeniu "skakało" po biegach, a po chwili przez pewien czas jechało tylko "na jedynce".

2) Kolejny dzień i znowu znowu pojawił się komunikat o "niskiej wydajności skrzyni biegów" a po kilku minutach nie była możliwa jazda do tyłu (po wybraniu R oczywiście).

3) Kolejny dzień to samo: komunikat o "niskiej wydajności skrzyni biegów". Przez kilkadziesiąt sekund auto jechało normalnie a potem tylko "na dwójce" niezależnie od obrotów.

4) itd., itp.

* Każdorazowo nie mogę ręcznie zmieniać biegów  (lub tylko w początkowej fazie ale po chwili już nie). 

* We wszystkich wypadkach zaczyna się od - uwaga - stosunkowo szybkiej jazdy w ostrym zakręcie - ślimak 270* na obwodnicy miasta, w prawo delikatnie pod górkę (ale uprzedzę, że to nie Trójkąt Bermudzki).

* Po wyłączeniu silnika sprawa się "normuje" ale praca skrzyni biegów nie jest szybka/płynna. 

* Dwie kolejne wizyty w ASO nic nie pomogły.

 

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu i usunięciu usterki. Z góry dziękuję 

 

Dopytałem, że olej wymieniano podobno statycznie. Na pierwszą myśl przychodzi mi tutaj zbyt mała ilość oleju, ale to chyba ASO by sprawdziło w pierwszej kolejności...

Spotkał się ktoś z podobnym problemem?

Jak skrzynia forda to popytaj tutaj

https://forum.fordclubpolska.org/forumdisplay.php?f=151

Link to comment
Share on other sites

Krótko, na temat, w kolejności rosnących kosztów, co można zrobić:

1. Zrobić jeszcze raz kalibrację (można poza ASO).

2. Wymienić zestaw sprzęgieł.

3. Wymienić skrzynię (w Fordzie koszt regenerowanej ok. 12 kpln, nowej ok. 20 kpln).

  • dont like 1
Link to comment
Share on other sites

Cytuj

 "Mimo, że auto po gwarancji, to zrobiłem to w ASO (auto było z trasy, skrzynia rozgrzana, procedura trwała ok.2,5 godz. z kalibracją)."

 

Jechać do tego samego ASO i reklamować usługę, ewidentnie coś popsuli.

 

Wymiana oleju nie jest tak banalna jak w zwykłej skrzyni, chociaż nadal jest prosta (jeśli trzymać się ściśle procedur). Ale już w ASO powinni wiedzieć jak to się robi.

Wymiana dynamiczna to przerost formy nad treścią w PowerShift.

 

I oczywiście w razie dalszych pytań skierować się pod linka który podał @MarcG:)

Edited by Marcin L.
Link to comment
Share on other sites

No ok, ale przed wymianą oleju wszystko chodziło ok. Samochód ma dopiero 90kkm, za wcześnie chyba na takie akcje?


Nie, Ford Powershift - statystyka.

70,000 Ford Fiesta, Focus, EcoSport wyklepanych w latach 2011-2016 miało przynajmniej JEDNA naprawę/wymianę powershift na gwarancji u mnie.

Cała sprzedaż Ford Focus, Fiesta, EcoSport u mnie za lata 2011-2016 to ok 145,000 aut. (Manual nie jest w sprzedaży)

Ilość padów powershift prawie 50%.
Przeciętne km - 39k km do 1szej naprawy.

Ilość aut wymienionych ? Sporo- nie wiadomo bo Ford kazał podpisywać papiery żebyś dostał nowe auto.

Ford jest obecnie pozwany przed sądem federalnym za powershift - kara zobaczymy...


A wiec 90k km z Powershift to jest dość spore osiągniecie ....


bc7105a442201777b948c927ea5a2e7d.jpg

1eef56a7f0fc1ce87f42e05ddd352b11.jpg



Sent from my iCrap X using Tapacrap
  • shocked 1
Link to comment
Share on other sites

Z ciekawostek - rozmawiałem z kolegą przed chwilą. Ten ślimak, na którym się wszystko zaczyna, jest 5 minut jazdy od domu, więc jest jeszcze olej raczej chłodny. Jeśli przejedzie go powolutku, to potem ma kawałek obwodnicę (więc pewnie olej się rozgrzeje) i potem już nie ma takich jaj. Wygląda więc na to, że problem jest tylko na zimnym. Prosiłem, żeby przejechał się z ciekawości kawałek i z rozgrzanym olejem wjechał w ten ślimak, zobaczymy, co się stanie.

 

Natomiast ma ogólne wrażenie, że skrzynia, nawet jak błędu nie ma, do nie działa już tak miło jak przedtem.

Link to comment
Share on other sites

Jak dla mnie to sie nie robi wymiany dynamicznej bez zweryfikowania wcześniej stanu skrzyni. Aso powinno to wiedzieć i zaproponować zwykła wymiane.

 

Inna sprawa że to jest powód dla którego w używkach od DSG, EDC, Powershiftów lepiej trzymać się z daleka ;) Gdzieś czytałem że w USA ludzie nie chcą Dual Cluthów kupować.

Edited by cesarz
Link to comment
Share on other sites

Szczególnie, że Ford zrezygnował z montowania ich z EcoBoostami bo nie wytrzymywały.
Nie tylko turbo. Wszystko leciało w powershift. Jest powód dla którego powershift już nigdzie nie jest wkładany.




Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Hej
 
Kolega ma Volvo s60 z tą skrzynią, ale to chyba Forda jest, dlatego daję na ogólnym, żeby się do konkretnej marki nie ograniczać. Prosił, żeby zapytać tutaj, może ktoś pomoże rozwiązać problem:
 
Chodzi o dwusprzęgłówke PowerShift w Volvo, w której przy przebiegu 90kkm zalecono wymianę oleju. Mimo, że auto po gwarancji, to zrobiłem to w ASO (auto było z trasy, skrzynia rozgrzana, procedura trwała ok.2,5 godz. z kalibracją).
 
1) Następnego dnia skrzynia w trakcie jazdy bez powodu zredukowała bieg (zwiększając obroty silnika), przy równomiernym obciążeniu "skakało" po biegach, a po chwili przez pewien czas jechało tylko "na jedynce".
2) Kolejny dzień i znowu znowu pojawił się komunikat o "niskiej wydajności skrzyni biegów" a po kilku minutach nie była możliwa jazda do tyłu (po wybraniu R oczywiście).
3) Kolejny dzień to samo: komunikat o "niskiej wydajności skrzyni biegów". Przez kilkadziesiąt sekund auto jechało normalnie a potem tylko "na dwójce" niezależnie od obrotów.
4) itd., itp.
* Każdorazowo nie mogę ręcznie zmieniać biegów  (lub tylko w początkowej fazie ale po chwili już nie). 
* We wszystkich wypadkach zaczyna się od - uwaga - stosunkowo szybkiej jazdy w ostrym zakręcie - ślimak 270* na obwodnicy miasta, w prawo delikatnie pod górkę (ale uprzedzę, że to nie Trójkąt Bermudzki).
* Po wyłączeniu silnika sprawa się "normuje" ale praca skrzyni biegów nie jest szybka/płynna. 
* Dwie kolejne wizyty w ASO nic nie pomogły.
 
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu i usunięciu usterki. Z góry dziękuję 
 
Dopytałem, że olej wymieniano podobno statycznie. Na pierwszą myśl przychodzi mi tutaj zbyt mała ilość oleju, ale to chyba ASO by sprawdziło w pierwszej kolejności...
Spotkał się ktoś z podobnym problemem?

Zaczabym od sprawdzenia ilosci oleju oraz co tam tak naprawde wlali.

Mi ostatnio aso wlało 8l oleju do silnika do którego wchodzi 6.5....

wysłane z tel.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie to wygląda na niewłaściwy poziom oleju.

 

Automatami jeżdżę od 2000 r. Było ich kilka, na początku jak czytałem "złote" porady i sugestie ASO żeby wymieniać oleje to się do tego stosowałem, ale zawsze po takich wymianach były problemy (większe, mniejsze, ale były)

Odkąd przestałem to robić w kolejnych autach, a skrzynia pracowała jak fabryka przykazała to nie nic się nie psuło. 2 auta są w rodzinie i już z 10 lat jeżdżą bez wymian i nic się z nimi nie dzieje.

 

Oczywiście to nie reguła i proszę się nie sugerować moim wpisem ;]

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, OZI napisał:

Nie tylko turbo. Wszystko leciało w powershift. Jest powód dla którego powershift już nigdzie nie jest wkładany.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk
 

W EU w dieslach jest i tutaj ludzie twierdzą, że nie ma z nim problemów. :ok:

Link to comment
Share on other sites

46 minut temu, Twister74 napisał:

Oczywiście to nie reguła i proszę się nie sugerować moim wpisem ;]

 

To reguła w klasycznych automatach z konwerterem (i np Renault nie zalecało wymieniać oleju w klasycznym automacie w ogóle 8]).

Natomiast przy skrzyniach dwusprzęgłowych szczególnie z mokrym sprzęgłem zdecydowanie bym się tym nie sugerował. ;]  

Link to comment
Share on other sites

2 minuty temu, AstraC napisał:

W EU w dieslach jest i tutaj ludzie twierdzą, że nie ma z nim problemów. :ok:

 

Mam Powershift, śledziłem wiele wątków na jej temat. Można by powieść napisać. ;]

Napisałbym raczej że "nie ma z nią większych problemów". ;] 

A już na pewno nie 50% padów.

Link to comment
Share on other sites

Nieprawda, skrzynia nadal jest wkładana do diesli i z nimi pracuje prawidłowo. Poza tym to nie jest skrzynia Forda tylko Getraga.
Po za EU Diesel Focus czy Fiesta de facto nie istnieje. Sprzedaż w EU nie chce mi się szukać ale zakładam że 4/5 będzie manual.

WieC jeśli popatrzymy ile procentowo tych Gegtrang wyjezdza to niewiele vs cala swiatowe klepanie.

Czy pracuje prawidłowo, tego nie wiem ani Ty też nie. Trzeba by na statystykę Ford poptrzyc.

Wiem to:
Pozwy w USA, Canada, Australia.
W US konsumenci wygrali 25/4/2017 przed sądem federalnym.

Ford Thailand odkupił ok 250 Ford Focus i Fiesta z powershift- wszystkie kaputt.

Ford Brasil daje teraz 240,000 km gwarancji na powershift czyli wymieniamy, wymieniamy, wymieniamy i ... auto w koincu umiera.

USA 7 lat -100k miał gwarancji na powe swift.

EU pewnie nie ma problemu bo konsument jest traktowany jak idiota.


Teraz zacząłem grzebać i to co teraz montuje w EU Fiesta i Focus Diesel to jest zmodyfikowana oficjalnie 7x ....

Konstrukcja przytrzymująca sprzęgła jest znacznie zmniejszona, zamiast x punktow mocowania jest ich teraz więcej, są wydłużone - co ma teoretycznie zmniejszać wibracje.

Mocowanie silnika do skrzynintez się wg Ford zmienili.

Zmienili materiał i jego ilość na sprzęgła, etc etc.

Więc wg Ford powershift pozostaje w nazwie.... vs to co klepali do 2016.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

W EU w dieslach jest i tutaj ludzie twierdzą, że nie ma z nim problemów. :ok:
Możliwe że tak ale... ja z własnego doświadczenia wiem jak Ford operuje.

Jest powód dla którego sprzedałem po roku Mustang. Rozwiązanie mnie zadowala zarówno od strony podejście do klienta jak i finansowo, ale porozumienie między prawnikiem Ford a mną nie pozwala mi o tym pisać.

Ergo czy da się stwierdzić że 'ludzie nie narzekają' ?
Da ale są powody dla których nie narzekają... mogą być inne niż to co ludzie myślą.

Prawdopodobieństwo pary jest na pewno mniejsze po złych publikacjach, odkupowaniu auto, kompensacji i 7x zmianach w konstrukcji...



Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 
Mam Powershift, śledziłem wiele wątków na jej temat. Można by powieść napisać. ;]
Napisałbym raczej że "nie ma z nią większych problemów". ;] 
A już na pewno nie 50% padów.
To nie moja statystyka, ja totalnie nie mam żadnego zainteresowania w powershift.


To stwierdzenie oparte na:
- ilości pozwów do stanowych organizacji konsumenta vs ilość sprzedanych auto,
- pozwie Federalna Komisja Konsumentów vs Ford Australia,
- pozwie konsumenci vs Ford.

Z każdych tych 3 wynika za prawie 1/2 sprzedanych aut miała przynajmniej jeden problem z Powershift, nie koniecznie to znaczy że się rozsypał.


Znów 100% tych aut jest na benzynę, więc pewnie będzie różnica vs EU gdzie Diesel sprzedawał więcej niż benzyna w tych latach.

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites



...
 
Inna sprawa że to jest powód dla którego w używkach od DSG, EDC, Powershiftów lepiej trzymać się z daleka  Gdzieś czytałem że w USA ludzie nie chcą Dual Cluthów kupować.


Nie nasz wyboru.

Popatrzmy:

VeeDud.
1. Dsg fiasko z poprzednich lat.
2. 2018 % ileś tam razy poprawa padów DSG - praktycznie można powiedzieć że w modelach po aferze pady są % jedno cyfrowe.
3. Główna zasługa- usprawnienie obsługi klienta.
Na gwarancji wymiana czegoś z DSG to nie problem. VW reaguje.
Po gwarancji to też nie jest obecnie większy problem - lud raportuje że w ogromnej większości przypadków 'dobra wola rozciąga się teraz na ok 5-6 lat i do ok 130-140k km.

Koszt od 100% pokrycia do 30%.

Ford
1.odejście od Powershift-
2.dwa pozwy przed sądem federalnym nie pomagają ale... znów wydaje się że teraz problemy są roziwiazywane.

Hyundai
1.raporty z DCT Veloster, Elantra/i30, Tuscon.
2.Skala nie wiadome.
3. Obsługa klienta... Znam osobiście dwa przypadki gdzie Veloster został wymieniamy, bez żadnych większych walk.
Naprawa, druga Naprawa, wymiana silnika, wymiana auta.

Patrząc na obecną sprzedaż i30/Tuscon (manual brak) to wydaje się że za wcześnie coś powiedzieć. Obsługa klienta minimalizuje negatywne opinie.


Sent from my SM-N950F using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minut temu, OZI napisał:

EU pewnie nie ma problemu bo konsument jest traktowany jak idiota.

[...]

Z każdych tych 3 wynika za prawie 1/2 sprzedanych aut miała przynajmniej jeden problem z Powershift, nie koniecznie to znaczy że się rozsypał.

[...]

Znów 100% tych aut jest na benzynę, więc pewnie będzie różnica vs EU gdzie Diesel sprzedawał więcej niż benzyna w tych latach.

 

Biorąc pod uwagę powyższe, to te 50% wydaje się jednak prawdopodobne.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 godzin temu, Marcin L. napisał:

 

Biorąc pod uwagę powyższe, to te 50% wydaje się jednak prawdopodobne.

Smutne jest to, że jesteśmy traktowani jak idioci niestety. 

Choć ja oddam sprawiedliwość i Oplowi i Nissanowi, obie marki dokonywały napraw bez problemu, a Nissan nawet pod koniec 3 letniej gwarancji. Renault się krzywilo już niestety.

I powiem szczerze korzystałem z gwarancji przy różnych produktach, i nie przypominam sobie problemów. :ok:

Link to comment
Share on other sites

18 godzin temu, Twister74 napisał:

Dla mnie to wygląda na niewłaściwy poziom oleju.

 

Automatami jeżdżę od 2000 r. Było ich kilka, na początku jak czytałem "złote" porady i sugestie ASO żeby wymieniać oleje to się do tego stosowałem, ale zawsze po takich wymianach były problemy (większe, mniejsze, ale były)

Odkąd przestałem to robić w kolejnych autach, a skrzynia pracowała jak fabryka przykazała to nie nic się nie psuło. 2 auta są w rodzinie i już z 10 lat jeżdżą bez wymian i nic się z nimi nie dzieje.

 

Oczywiście to nie reguła i proszę się nie sugerować moim wpisem ;]

 

W jakich autach nie wymieniales???

Link to comment
Share on other sites

@ozi PSA montujest 6 biegowe hydrauliczne skrzynie, teraz chyba wprowadzają 8. Fiat 8 czy 9 biegowe też hydrauliczne. Honda/Toyota CVT, mazda chyba hydrauliczne wciąż także wybór jest jakiś tam
Wybór jest ale to zależy znów geograficznie od rynku.

Weźmy Hyundai i30.

Wersja bieda pierwsza z cennika ma 2.0l automat klasyczny.
1.6lTurbo - na który dużo % ludzi się decyduje ma już DCT.

EU jeśli dobrze pamiętam w ogóle nie ma 1.6lT w i30 ???

Teraz na pomiędzy 4,000 - 6,000 i30 jakiego każdego miesiąca wypycha Hyundai mój wsiowy dealer nie miał sprzedaży manual ani jednej sztuki w ciągu ostatnich 6 miesięcy.

W EU znów będziesz miał pewnie dealerów Hyundai gdzie żadnego DCT nie sprzedali :-)

CVT - mam właśnie Nissan z Hertz ... Auch! Ta skrzynia boli.

99b4c9acba1d21cb31bbb6a4228c25e8.jpg

Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Na forum Tucsona robiliśmy ankietę i wyszło:

55% silniki wolnossące 1,6 132 KM ;]

18% 1,6 T 177 KM

9% diesel 1.7 141 KM

8% diesel 1.7 115 KM

8% diesel 2.0 136 KM

1% diesel 2.0 185 KM

 

Napędy:

66% 6MT 2WD

14% 7DCT 4WD

12% 7DCT 2WD

8% 6MT 4WD

0% 6AT 4WD

 

Pona połowa Tucsonów ma silniki wolnossące 1.6, skrzynię manualną i napęd na przód - więc nie ma co się psuć ;]

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, rwIcIk napisał:

 

Pona połowa Tucsonów ma silniki wolnossące 1.6, skrzynię manualną i napęd na przód - więc nie ma co się psuć ;]

 

IMO calkiem slusznie ladne auto wyzej sie siedzi a jak sie pokreci wysoko to pojedzie. Jednak osobicie wolalbym jakas mala turbinke 1.2 albo 1.0

Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, wujekcybul napisał:

IMO calkiem slusznie ladne auto wyzej sie siedzi a jak sie pokreci wysoko to pojedzie. Jednak osobicie wolalbym jakas mala turbinke 1.2 albo 1.0

Mają wprowadzić do Tucsona 1.4 T.

To auto waży 1,6 t.

Link to comment
Share on other sites

Super Panowie, a wracając do tematu:  kolega protestował i na ciepło problem nie występuje. Może jechać tym samym ślimakiem do woli. Coś mi tu śmierdzi niewłaściwym poziomem oleju lub samym olejem. 

 

Polecicie w Krakowie jakiś dobry serwis tego typu skrzyń? Miałem kiedyś namiary na polecany serwis, ale zaginęły gdzieś. 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Kysior napisał:

Super Panowie, a wracając do tematu:  kolega protestował i na ciepło problem nie występuje. Może jechać tym samym ślimakiem do woli. Coś mi tu śmierdzi niewłaściwym poziomem oleju lub samym olejem. 

 

Polecicie w Krakowie jakiś dobry serwis tego typu skrzyń? Miałem kiedyś namiary na polecany serwis, ale zaginęły gdzieś. 

Najpierw niech jedzie tam gdzie robił - niech poprawiają jak spaprali. :ok:

Gdzie robił?

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, Kysior napisał:

ASO Volvo w Katowicach. Już dwa razy był I nie potrafią. A jeżdżenie tam to strata cennego czasu i pieniędzy. Dodatkowo za każdym razem jakiś czas bez auta. 

ASO Volvo w KR jest jak pamiętam, a dodatkowo niech spróbuje w Fordzie. Z serwisu byłem zadowolony w Ford Partner na Jasnogórskiej, albo na Powstańców. :ok:

Link to comment
Share on other sites

Oki, przekażę. Tymczasem wklejam jeszcze info zdobyte od ASO Katowice :

 

1. Olej oryginalny VOLVO

2.      Około 6 l

3.      Nie dolewaliśmy oleju przy kolejnych wizytach – poziom był prawidłowy.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Witam, mam smaxa z powershiftem i tutaj gdzie mieszkam mam jeden taki zakręt . Dosyć ostry w prawo i lekko w dół . Przy szybszym wejściu w niego skrzynia przechodzi w tryb awaryjny . Muszę stanąć zgasić auto i uruchomić ponownie . Przy wolniejszym pokonowyaniu go nic się nie dzieje. Aha zawsze to występuje jak auto jest nie rozgrzane , na ciepłym silniki wszystko jest ok


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, maciejka napisał:

Witam, mam smaxa z powershiftem i tutaj gdzie mieszkam mam jeden taki zakręt . Dosyć ostry w prawo i lekko w dół . Przy szybszym wejściu w niego skrzynia przechodzi w tryb awaryjny . Muszę stanąć zgasić auto i uruchomić ponownie . Przy wolniejszym pokonowyaniu go nic się nie dzieje. Aha zawsze to występuje jak auto jest nie rozgrzane , na ciepłym silniki wszystko jest ok
 

Czyli sprawa rozwiązana.

TTTM. ;]

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, maciejka napisał:

Witam, mam smaxa z powershiftem i tutaj gdzie mieszkam mam jeden taki zakręt . Dosyć ostry w prawo i lekko w dół . Przy szybszym wejściu w niego skrzynia przechodzi w tryb awaryjny .

 

Przypomniałeś mi że miałem dokładnie to samo w Lagunie III z klasycznym automatem. 8]

Ruszyłem (po dłuższym postoju) w górach z parkingu serpentyną w dół i na którymś zakręcie skrzynia wyrzuciła błąd i "wysiadły" wszystkie biegi.

Po "zrestartowaniu" samochodu wszystko wróciło do normy i nigdy więcej się nie powtórzyło.

 

W obecnym samochodzie z Powershift jeszcze mi się nie zdarzyło, ale może po prostu nie było odpowiednich warunków.

Link to comment
Share on other sites

Czyli sprawa rozwiązana.
TTTM. ;]
 

Najwidoczniej, obstawiam może jakiś czujnik w dupnym miejscu. Generalnie skrzynia bardzo fajna , trasę na Chorwację z przelotowka 170-180 zniosła pięknie .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.