Maciej__ Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Jak widac, odwrot od diesla zaczyna przybierac kolejne fazy: https://moto.onet.pl/aktualnosci/nowa-skoda-fabia-z-diodami-i-bez-diesla-juz-mamy-zdjecia/38b0bex W Fabii po FL nie bedzie juz w ogole klekota w ofercie Ciekawe kto nastepny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 6 minut temu, Maciej__ napisał: Jak widac, odwrot od diesla zaczyna przybierac kolejne fazy: https://moto.onet.pl/aktualnosci/nowa-skoda-fabia-z-diodami-i-bez-diesla-juz-mamy-zdjecia/38b0bex W Fabii po FL nie bedzie juz w ogole klekota w ofercie Ciekawe kto nastepny? w sumie diesel ma jakiś sens imho gdzieś tak od klasy D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 14 minut temu, Maciej__ napisał: Jak widac, odwrot od diesla zaczyna przybierac kolejne fazy: https://moto.onet.pl/aktualnosci/nowa-skoda-fabia-z-diodami-i-bez-diesla-juz-mamy-zdjecia/38b0bex W Fabii po FL nie bedzie juz w ogole klekota w ofercie Ciekawe kto nastepny? Obstawiam, że tą decyzją chcą przesunąć klientów flotowych do Rapida, ewentualnie Octavi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 7 minut temu, spad napisał: Obstawiam, że tą decyzją chcą przesunąć klientów flotowych do Rapida, ewentualnie Octavi. Nie wiem czy w innych krajach Fabia tez jest tak popularna jak w PL we flotach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 50 minut temu, spad napisał: Obstawiam, że tą decyzją chcą przesunąć klientów flotowych do Rapida, ewentualnie Octavi. Rapid chyba od połowy roku tez ma nie mieć diesla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Godzinę temu, Maciej__ napisał: Jak widac, odwrot od diesla zaczyna przybierac kolejne fazy: https://moto.onet.pl/aktualnosci/nowa-skoda-fabia-z-diodami-i-bez-diesla-juz-mamy-zdjecia/38b0bex W Fabii po FL nie bedzie juz w ogole klekota w ofercie Ciekawe kto nastepny? Byłem ostatnio w salonie Seata - sprzedawca mówił że w ciągu 2 lat to w Seatach do Leona włącznie nie będzie diesla w ofercie. .. i dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 2 godziny temu, Maciej__ napisał: Jak widac, odwrot od diesla zaczyna przybierac kolejne fazy: https://moto.onet.pl/aktualnosci/nowa-skoda-fabia-z-diodami-i-bez-diesla-juz-mamy-zdjecia/38b0bex W Fabii po FL nie bedzie juz w ogole klekota w ofercie Ciekawe kto nastepny? A jak pisałem o tym parę lat temu, to nikt nie wierzył Obecnie diesli w ofercie nie mają już: - Suzuki - Mazda - Honda - Toyota (chyba już, albo za chwilę) Kto jeszcze? A za chwilę VW i w ogóle diesel w osobówkach się skończy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 42 minuty temu, wladmar napisał: A jak pisałem o tym parę lat temu, to nikt nie wierzył Obecnie diesli w ofercie nie mają już: - Suzuki - Mazda - Honda - Toyota (chyba już, albo za chwilę) Kto jeszcze? A za chwilę VW i w ogóle diesel w osobówkach się skończy Mylisz się w 75%, toyotę, hondę i mazde można kupić z dieslem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 31 minut temu, sdss napisał: Mylisz się w 75%, toyotę, hondę i mazde można kupić z dieslem. Mazda 2, 3 i 6 nie mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 3 godziny temu, maro_t napisał: w sumie diesel ma jakiś sens imho gdzieś tak od klasy D Trochę tęsknię za moim dieslem w C klasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Godzinę temu, wladmar napisał: Mazda 2, 3 i 6 nie mają. 6 zamówisz z dieslem: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 1 godzinę temu, wladmar napisał: Mazda 2, 3 i 6 nie mają. U nas w EU maja. Suzuki poza PL tez maja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Normy emisji są tak wyśrubowane że z diesla co było możliwe zostało wyciśnięte. nic więcej nie wymyślą. Era klekota w osobówkach kończy się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 1 godzinę temu, 51cent napisał: 6 zamówisz z dieslem: A faktycznie. Ale to już niedługo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Teraz będą wsadzać GPF w benzynach, ciekawe jak to się bzie miało do jazd na krótkich odcinkach w mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 6 minut temu, kartonik napisał: Teraz będą wsadzać GPF w benzynach, ciekawe jak to się bzie miało do jazd na krótkich odcinkach w mieście. Raczej będzie zupełnie bezproblemowy, bo ilość sadzy, produkowanej przez silnik benzynowy to pewnie 1/100 tego, co produkuje diesel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 Teraz będą wsadzać GPF w benzynach, ciekawe jak to się bzie miało do jazd na krótkich odcinkach w mieście.Pewnie będzie to tak poważny problem jak DKZ w benzynach montowane od dobrych pięciu lat. tabatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 8 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2018 26 minut temu, wladmar napisał: Raczej będzie zupełnie bezproblemowy, bo ilość sadzy, produkowanej przez silnik benzynowy to pewnie 1/100 tego, co produkuje diesel. Oraz znacznie wyższa temperatura spalin w benzynie, przez co filtr będzie się wypalał na bieżąco... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 6 godzin temu, format napisał: Pewnie będzie to tak poważny problem jak DKZ w benzynach montowane od dobrych pięciu lat. tabatalked DKZ w benzynach było montowane dużo wcześniej-mialem w V50 z 2005 roku.Było wymieniane po chyba 130kkm-w żadnym dieslu które mialem DKZ tak szybko się nie skończyło.Może powodem był pierwszy właściciel-a konkretnie właścicielka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 DKZ w benzynach było montowane dużo wcześniej-mialem w V50 z 2005 roku.Było wymieniane po chyba 130kkm-w żadnym dieslu które mialem DKZ tak szybko się nie skończyło.Może powodem był pierwszy właściciel-a konkretnie właścicielka:hmm:Wiem, natomiast dkz jest właściwie we wszystkich współczesnych benzynach wypuszczonych w ciągu ostatnich paru lat. Auta pokręciły już spore przebiegi w tym czasem i nikt w ogóle nie pamięta że ma taki podzespół. tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 35 minut temu, format napisał: Wiem, natomiast dkz jest właściwie we wszystkich współczesnych benzynach wypuszczonych w ciągu ostatnich paru lat. Auta pokręciły już spore przebiegi w tym czasem i nikt w ogóle nie pamięta że ma taki podzespół. tapatalked W wiekszosci diesli tez nie padaly zbyt szybko, chyba ze w tych co mialy 179kkm po przekroczeniu granicy Ogolnie to czy DPF, czy DKZ czy reszta drogich podzespolow, to rzadko kiedy problem pierwszego wlasiciela... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 16 godzin temu, maro_t napisał: w sumie diesel ma jakiś sens imho gdzieś tak od klasy D Diesel ma sens tylko jak robisz duże Przebiegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 4 godziny temu, wlad napisał: DKZ w benzynach było montowane dużo wcześniej-mialem w V50 z 2005 roku.Było wymieniane po chyba 130kkm-w żadnym dieslu które mialem DKZ tak szybko się nie skończyło.Może powodem był pierwszy właściciel-a konkretnie właścicielka ja miałem DKZ we Fiacie 1.4 T-Jet. Przez 10 lat i niecałe 200 tys. km nie sprawiło problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 18 minut temu, Lupus napisał: Diesel ma sens tylko jak robisz duże Przebiegi. Przy czym "duże" to ponad 50 kkm rocznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 13 godzin temu, kartonik napisał: Trochę tęsknię za moim dieslem w C klasie serio? W czym on był lepszy od T-Jeta, którego masz teraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 Lepsze czasy idą: TSI+DPF :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 Godzinę temu, Maciej__ napisał: W wiekszosci diesli tez nie padaly zbyt szybko, chyba ze w tych co mialy 179kkm po przekroczeniu granicy Chyba ze miały eksploatacje typowo miejską.Mialem Tourana ktory od nowości kręcił się po mieście-DKZ był wymieniony przy 160kkm.Z kolei Primera z 2,2DCi przy 250kkm nie dawała jeszcze żadnych objawow.Ale było to auto poleasingowe które pierwsze 160kkm zrobilo w 3 lata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 19 minut temu, maro_t napisał: serio? W czym on był lepszy od T-Jeta, którego masz teraz? Zima nie musiał odśnieżać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 19 minut temu, maro_t napisał: serio? W czym on był lepszy od T-Jeta, którego masz teraz? Przypuszczam, że przy prędkościach 160+ t-jet spali ze 2 razy tyle co diesel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 25 minut temu, wladmar napisał: Przy czym "duże" to ponad 50 kkm rocznie. 50 kkm rocznie to są średnie przebiegi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 6 minut temu, Lupus napisał: 50 kkm rocznie to są średnie przebiegi. Zgadza się, ale dla przeciętnego janusza 30 kkm to już duuuuużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 3 minuty temu, wladmar napisał: Zgadza się, ale dla przeciętnego janusza 30 kkm to już duuuuużo Kiedyś podjechałem na pierwszy przegląd w SKP trzyletnim focusem. Z przebiegiem ok 220 kkm. Koleś za mną też na pierwszy przegląd przyjechał trzyletnim swiftem. Wywiązała się rozmowa. Koleś nie mógł uwierzyć że tyle da się zrobić. Sam miał nakręcone trochę ponad 30... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 11 godzin temu, wladmar napisał: Raczej będzie zupełnie bezproblemowy, bo ilość sadzy, produkowanej przez silnik benzynowy to pewnie 1/100 tego, co produkuje diesel. No właśnie sobie myślę od kiedy benzyny tak dużo sadzy wydzielają, że potrzebny filtr cząstek stałych No ale z czegoś trzeba żyć. Im nowsze auta tym, więcej się psują przez te wszystkie wynalazki, które z założenia mają być niedopracowane, awaryjne po niedługim czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 2 minuty temu, tomy napisał: No właśnie sobie myślę od kiedy benzyny tak dużo sadzy wydzielają, że potrzebny filtr cząstek stałych Typowy ekowymysł. Trochę jest tam cząstek stałych, ale mieszkając w Polsce to nie ma znaczenia, to jakiś promil ogólnego zanieczyszczenia powietrza. Ale, oczywiście, im mniej trują tym lepiej. 2 minuty temu, tomy napisał: No ale z czegoś trzeba żyć. Im nowsze auta tym, więcej się psują przez te wszystkie wynalazki, które z założenia mają być niedopracowane, awaryjne po niedługim czasie. Bez przesady. Pomijamy VW, które to wynalazki są niedopracowane i awaryjne po niedługim czasie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 38 minut temu, maro_t napisał: serio? W czym on był lepszy od T-Jeta, którego masz teraz? @Lupus już wcześniej częściowo odpowiedział, tam gdzie dla MJ kończyło się średnie spalanie tam dla T-Jeta dopiero się zaczyna . J jak dla mnie to przy prędkościach autostradowych przyjemniejszy warkot silnika był w dieslu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 21 minut temu, wladmar napisał: Zgadza się, ale dla przeciętnego janusza 30 kkm to już duuuuużo Czyli jak rocznie robię max 15 tyś km to jestem Januszem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 2 minuty temu, kartonik napisał: Czyli jak rocznie robię max 15 tyś km to jestem Januszem Chodzi mi o to, że w świadomości janusza 10 kkm rocznie to norma, 20 to sporo, a 30 to "łopaaniee!". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 5 minut temu, kartonik napisał: @Lupus już wcześniej częściowo odpowiedział, tam gdzie dla MJ kończyło się średnie spalanie tam dla T-Jeta dopiero się zaczyna . J jak dla mnie to przy prędkościach autostradowych przyjemniejszy warkot silnika był w dieslu. czyli ile Ci pali średnio T-Jet a ile palił M-Jet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 6 minut temu, wladmar napisał: Bez przesady. Pomijamy VW, które to wynalazki są niedopracowane i awaryjne po niedługim czasie? Wszystko jedno, mam na myśli całokształt trwałości współczesnych aut, w dobie globalizacji coraz mniejsze ma znaczenie czy to vw czy inny wartburg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 2 minuty temu, wladmar napisał: Chodzi mi o to, że w świadomości janusza 10 kkm rocznie to norma, 20 to sporo, a 30 to "łopaaniee!". Jprdl 10 kkm to ja miesięcznie kręce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 2 minuty temu, tomy napisał: Wszystko jedno, mam na myśli całokształt trwałości współczesnych aut, w dobie globalizacji coraz mniejsze ma znaczenie czy to vw czy inny wartburg. Ma znaczenie. Ale tak czy owak współczesne auta są w zasadzie bezawaryjne* i jakość cały czas się polepsza. * - w okresie gwarancyjnym, czyli 5 lat i 150 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 MJ palił mi od 5-7 a T-Jet to jeszcze do końca nie mogę stwierdzić, bo mam go dopiero od października i praktycznie cały czas jeżdżę wokół komina, ale tak około 9 litrów bierze bez mrugnięcia okiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 2 minuty temu, Lupus napisał: Jprdl 10 kkm to ja miesięcznie kręce. W ASO jak przyjechałem na przegląd po 15 kkm po 5 miesiącach robili , z ich statystyk wynika, że rocznie klienci robią ok. 10 kkm i w zasadzie przyjeżdżają na przeglądy nie ze względu na przebieg, tylko co 12 miesięcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 2 minuty temu, wladmar napisał: W ASO jak przyjechałem na przegląd po 15 kkm po 5 miesiącach robili , z ich statystyk wynika, że rocznie klienci robią ok. 10 kkm i w zasadzie przyjeżdżają na przeglądy nie ze względu na przebieg, tylko co 12 miesięcy Ja 11 grudnia miałem 30 kkm i teraz pod koniec miesiąca muszę się umówić na 60 kkm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 9 minut temu, Lupus napisał: Jprdl 10 kkm to ja miesięcznie kręce. A ja rocznie. Po co krecić więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 2 minuty temu, Lupus napisał: Ja 11 grudnia miałem 30 kkm i teraz pod koniec miesiąca muszę się umówić na 60 kkm. No i przy takiej jeździe diesel wciąż ma sens Minusy diesla: - Droższy zakup - Coraz większe trudności z kupieniem (producenci się wycofują) - Droższa eksploatacja (przeglądy) - Większa awaryjność - Kultura pracy - Problemy ze sprzedażą (czyli niższa cena, ludzie już nie chcą używanych diesli) Plusy: - 20% niższe spalanie w porównaniu do nowoczesnej turbobenzyny o podobnej mocy. Przy takiej jeździe, jak Twoja, diesel nadal może mieć sens, w pozostałych przypadkach (auta osobowe!) nie. I nawet janusze zaczęli to rozumieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 1 minutę temu, Rado_ napisał: A ja rocznie. Po co krecić więcej? Ale diesla masz, diesla? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 1 minutę temu, wladmar napisał: Ale diesla masz, diesla? Zwariowałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 Godzinę temu, wladmar napisał: Przy czym "duże" to ponad 50 kkm rocznie. Ja robię 25 tys. km rocznie i obecnie mam diesla - tylko dlatego, że z automatyczną skrzynią to była najtańsza opcja Gdybym kupił Rav4 albo CX-5 to zapewne z wolnossąca benzyną 2.0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 9 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 14 minut temu, wladmar napisał: Chodzi mi o to, że w świadomości janusza 10 kkm rocznie to norma, 20 to sporo, a 30 to "łopaaniee!". Jak Janusz jeździ czysto prywatnie i nie mieszka daleko od roboty to tak w większości jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.