Skocz do zawartości

Rabaty na premiumy


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

9 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Cos mi sie zdaje, ze do hybryd wliczaja rowniez wszystkie MHEV co jest wg mnie bez sensu ;)

 

 

 

Chyba tak, ale tendencja w tym roku jest oczywista - odwrót od diesli trwa, elektryki tracą, hybrydy zyskują (czyli tak czy owak benzyniaki). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, wladmar napisał(a):

 

Chyba tak, ale tendencja w tym roku jest oczywista - odwrót od diesli trwa, elektryki tracą, hybrydy zyskują (czyli tak czy owak benzyniaki). 

 

Diesla to juz nawet ciezko kupic, zostaly tylko marki premium i jakies niedobitki w VAG i PSA.

Co akurat bardzo cieszy ;]

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał(a):

 

Diesla to juz nawet ciezko kupic, zostaly tylko marki premium i jakies niedobitki w VAG i PSA.

Co akurat bardzo cieszy ;]

 

 

Mazda ma ciekawego diesla w CX-60 i CX-80 (o ile w ogóle połączenie diesel + Mazda może być ciekawe ;]). 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, sherif napisał(a):

 

Nie wiem co Ci ludzie widzą w Mercach ;), kolega też na dniach odbiera E-klasę. Pierwszy raz kupował nowe auto (prywatnie).

 

Do mnie również nie przemawiają, ale każdy ma u nas wolną rękę w założonym budżecie 👍

Ja chwile też myślałem o klasie C, ale jednak nieeee.

45 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Mazda ma ciekawego diesla w CX-60 i CX-80 (o ile w ogóle połączenie diesel + Mazda może być ciekawe ;]). 

 

Auto ciekawe ale ilość wezwań serwisowych i usterek które non stop są zgłaszane i opisywane na grupach CX60 szybko mnie wyleczyła.

Ale faktycznie tym dieslem 3,3 fajnie się jeździ a spalanie jest fantastyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Elephant napisał(a):

Auto ciekawe ale ilość wezwań serwisowych i usterek które non stop są zgłaszane i opisywane na grupach CX60 szybko mnie wyleczyła.

Ale faktycznie tym dieslem 3,3 fajnie się jeździ a spalanie jest fantastyczne.

 

Auto jest świetne, chyba najlepsza Mazda w historii (nie jestem targetem, za duże jak na moje potrzeby). Jednak japończyk (a szczególnie Mazda) + diesel jednak jest chyba mocno ryzykownym połączeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

Sprzedaz EV w PL to chyba okolice 3-4% calego wolumenu ;)

 

i niech tak zostanie, nikt tu nie chce korkow na buspasach, braku darmowych miejsc do parkowania w centrum :jem:

Godzinę temu, wladmar napisał(a):

odwrót od diesli trwa

 

tego nie rozumiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wladmar napisał(a):

 

Chyba tak, ale tendencja w tym roku jest oczywista - odwrót od diesli trwa, elektryki tracą, hybrydy zyskują (czyli tak czy owak benzyniaki). 

Pokaż gdzie te elektryki tracą? 😁😅

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

AK twierdzi, ze Toyota rdzewieje juz w salonie, a tu prosze cztery modele w pierwszej 5-ce ;)

Tutaj troche wiecej danych:

A jak ma być skoro tak szybko rdzewieją, że ludzie nie nadążają zmieniać ;]

3 godziny temu, Elephant napisał(a):

Auto ciekawe ale ilość wezwań serwisowych i usterek które non stop są zgłaszane i opisywane na grupach CX60 szybko mnie wyleczyła.

 

Skasuj to, bo przyjdzie taki jeden kolega i Ci wyjaśni... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Rado_ napisał(a):

Bez gwiazdy nie ma jazdy ;]

Te nowe nie mają już celowników, więc to nie to samo ;)

 

3 godziny temu, wladmar napisał(a):

 

Mazda ma ciekawego diesla w CX-60 i CX-80 (o ile w ogóle połączenie diesel + Mazda może być ciekawe ;]). 

Subaru też miało ;).

Mazda z tym dieslem spóźniła się dobrych 10lat, te poprzednie 2.0 to też był niewypał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sherif napisał(a):

Nie wiem co Ci ludzie widzą w Mercach

Hm  może komus sie podoba czy odpowiada wypozażeniowo/cenowo?

Dla jasności nie mam i nie planuje aktualnie kupna mercedesa ... ale 

 

co nie tak jest np z taka ofertą? https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/mercedes-benz-glc-pakiet-amg-advanced-night-ID6GpiQL.html

ew co innego mozna by za te pieniadze kupić i w czym to jest lepsze? - ok wiem że mozn kupić Dustera i sporo kasy zostanie - ale załóżmy że wydajemy około 250000 zł i chcemy sprawnego do przemieszczania się diesla w lekko podwyższonej budzie - to co zamiast i dlaczego to a nie Mercedes?

Nie pytam absolutnie prowokacyjnie chcę się dowiedzieć

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, delco napisał(a):

Hm  może komus sie podoba czy odpowiada wypozażeniowo/cenowo?

Dla jasności nie mam i nie planuje aktualnie kupna mercedesa ... ale 

 

co nie tak jest np z taka ofertą? https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/mercedes-benz-glc-pakiet-amg-advanced-night-ID6GpiQL.html

ew co innego mozna by za te pieniadze kupić i w czym to jest lepsze? - ok wiem że mozn kupić Dustera i sporo kasy zostanie - ale załóżmy że wydajemy około 250000 zł i chcemy sprawnego do przemieszczania się diesla w lekko podwyższonej budzie - to co zamiast i dlaczego to a nie Mercedes?

Nie pytam absolutnie prowokacyjnie chcę się dowiedzieć

Fajny, nowy model 💪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, sherif napisał(a):

Mazda z tym dieslem spóźniła się dobrych 10lat, te poprzednie 2.0 to też był niewypał.

 

W tym segmencie diesel raczzej jeszcze dlugo bedzie sie dobrze trzymal...

Poprzedni diesel to 2,2 i faktycznie nie byl zbyt udany, szczegolnie na poczatku produkcji.

3,3 to rozwiniecie silnika 2,2, wiec roznie moze byc ;)

Daja 6 lat gwarancji, wiec pierwszy wlasiciciel raczej nie musi sie martwic ;]

Silnika 3,0 noPB finalnie w EU w ogole nie bedzie.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, sherif napisał(a):

Nie wiem co Ci ludzie widzą w Mercach ;), kolega też na dniach odbiera E-klasę. Pierwszy raz kupował nowe auto (prywatnie).

 

Normalnie też bym wolał BMW ale miałem ostatnio okazję przejechać się jednym i drugim i wybrałbym chyba MB. BMW wydaje się jakieś takie szorstkie... Może to ja się starzeję?

 

A w ogóle to najlepsze ceny teraz to chyba na Volvo XC90 są.

:ok:

 

3 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Diesla to juz nawet ciezko kupic, zostaly tylko marki premium i jakies niedobitki w VAG i PSA.

Co akurat bardzo cieszy ;]

 

 

Zależy kogo. Zastąpili diesle benzynami, które emitują 2x tyle CO2.

:nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, delco napisał(a):

Hm  może komus sie podoba czy odpowiada wypozażeniowo/cenowo?

Dla jasności nie mam i nie planuje aktualnie kupna mercedesa ... ale 

 

co nie tak jest np z taka ofertą? https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/mercedes-benz-glc-pakiet-amg-advanced-night-ID6GpiQL.html

ew co innego mozna by za te pieniadze kupić i w czym to jest lepsze? - ok wiem że mozn kupić Dustera i sporo kasy zostanie - ale załóżmy że wydajemy około 250000 zł i chcemy sprawnego do przemieszczania się diesla w lekko podwyższonej budzie - to co zamiast i dlaczego to a nie Mercedes?

Nie pytam absolutnie prowokacyjnie chcę się dowiedzieć

To było pytanie retoryczne. Oczywiście każdy kupuje co mu pasuje. Sam zastanawiałem się nad (starą) E-klasą, ale obiecałem sobie że nie kupię więcej długiego kombi ;). Mnie osobiście odpycha środek tych aut, finalnie wybrałem Volvo.

A Ty ? Wyboru trochę jest: X3, wspomniana Mazda, Q5, Stelvio, Sportage, itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, sherif napisał(a):

Te nowe nie mają już celowników, więc to nie to samo ;)

 

ZTCW w niektórych modelach można zamówić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, janusz napisał(a):

Skasuj to, bo przyjdzie taki jeden kolega i Ci wyjaśni... 

 

 

Eee tam, zwisa mi to. Byłem mocno napalony,. jeździłem,.miałem już fajna ofertę i tylko klepać. Ale jak znalazlem grupę na FB gdzie ludzie opisują wibracje wałów, problemy z tempomatem, skrzypiące zawieszenie, uporczywe komunikaty o zmęczeniu itd to dalem sobie spokój.

Jeżeli komuś pasuje to jego wybór,.mój pewnie wielu też nie spodoba się.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał(a):

Mnie osobiście odpycha środek tych aut, finalnie wybrałem Volvo

Ok - myslaem że jest jakiś istotny problem mechaniczny...

Ja po Volvo wybralem Stelvio ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, delco napisał(a):

Ok - myslaem że jest jakiś istotny problem mechaniczny...

Ja po Volvo wybralem Stelvio ;) 

Chyba nie, bo z tych lepiejszych marek mają nr1 w pl ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Ale CO2 nie jest jedynym co emitują...

 

Owszem, dużo się pisze o NOx. Sęk w tym, że diesle z Euro6 emitują ich tyle co benzyny z Euro4. W dodatku nawet porównując Euro6 do Euro6 ta różnica liczona jest w setnych grama na kilometr a różnica w CO2 to dokładnie dwa razy tyle (1,0g/km dla benzyny i 0,5g/km dla diesla).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ryb napisał(a):

 

Owszem, dużo się pisze o NOx. Sęk w tym, że diesle z Euro6 emitują ich tyle co benzyny z Euro4. W dodatku nawet porównując Euro6 do Euro6 ta różnica liczona jest w setnych grama na kilometr a różnica w CO2 to dokładnie dwa razy tyle (1,0g/km dla benzyny i 0,5g/km dla diesla).

 

 

Jak jest nowy i niezepsuty. Wymaga to precyzyjnego dawkowania paliwa. Jest OK dopóki się nie zepsuje. A psuje się szybko. Wystarczy zatankować gorsze paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał(a):

Jak jest nowy i niezepsuty.

 

Ale to tak jak z każdym, benzynowe silniki też można zepsuć, nie raz widziałem za takim chmurę spalanego oleju. Jestem pierwszy, który się podpisze pod postulatami o częste i drobiazgowe kontrole czystości spalin oraz większą odpowiedzialność po stronie stacji kontroli przy przeglądach okresowych.

 

 

1 minutę temu, marcindzieg napisał(a):

Wymaga to precyzyjnego dawkowania paliwa. Jest OK dopóki się nie zepsuje. A psuje się szybko. Wystarczy zatankować gorsze paliwo.

 

Tu akurat paradoksalnie problem trochę zniknął bo diesle z Euro 6 po zatankowaniu złego paliwa i zepsuciu się po prostu nie pojadą wcale. To nie stare TeDeIki, które dymiły ale jechały na wszystkim. Te się psują o wiele skuteczniej.

;]

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Jak jest nowy i niezepsuty. Wymaga to precyzyjnego dawkowania paliwa. Jest OK dopóki się nie zepsuje. A psuje się szybko. Wystarczy zatankować gorsze paliwo.

Ale piszesz o silnikach diesla czy też o silnikach benzynowych?

No chyba że któryś z nich się nie psuje i nie wymaga regularnego serwisowania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ryb napisał(a):

Ale to tak jak z każdym, benzynowe silniki też można zepsuć, nie raz widziałem za takim chmurę spalanego oleju. Jestem pierwszy, który się podpisze pod postulatami o częste i drobiazgowe kontrole czystości spalin oraz większą odpowiedzialność po stronie stacji kontroli przy przeglądach okresowych.

Tak ale dużo wolniej i trudniej. Mimo wszystko.

 

2 minuty temu, delco napisał(a):

Ale piszesz o silnikach diesla czy też o silnikach benzynowych?

No chyba że któryś z nich się nie psuje i nie wymaga regularnego serwisowania...

Już nie udowadniaj mi że wtryskiwacz w dieslu pracujący z wielokrotnie wyższym ciśnieniem jest tak samo podatny na awarie jak dowolna benzyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Już nie udowadniaj mi że wtryskiwacz w dieslu pracujący z wielokrotnie wyższym ciśnieniem jest tak samo podatny na awarie jak dowolna benzyna.

Nie mam zamiaru nic udowadniać.... tylko nieśmiało Pragnę zauważyć że jak wtryskiwacz jest niesprawny to należy go wymienić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, delco napisał(a):

Nie mam zamiaru nic udowadniać.... tylko nieśmiało Pragnę zauważyć że jak wtryskiwacz jest niesprawny to należy go wymienić

Oczywiście. Ale ile razy słyszałeś że ktoś wymieniał wtryskiwacz w benzynie? Ile znasz zakładów regenerujących wtryskiwacze benzynowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Tak ale dużo wolniej i trudniej. Mimo wszystko.

 

Rozróżnijmy proszę problem złych silników od problemu złych użytkowników. Bo trudno uznać, że diesle są złe dlatego, że w takim kraju jak Polska użytkownicy są źli. Równie dobrze można uznać, że wymiany oleju są złe, bo w Polsce ludzie robią je na własną rękę żeby zaoszczędzić a przepracowany wylewają do kanalizacji.

 

 

8 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Już nie udowadniaj mi że wtryskiwacz w dieslu pracujący z wielokrotnie wyższym ciśnieniem jest tak samo podatny na awarie jak dowolna benzyna.

 

Nowoczesny diesel z zepsutym wtryskiwaczem po prostu nie pojedzie bo elektronika to wykryje i nie pozwoli tak jeździć żeby nie zabić DPFa. Podobnie jak silnik benzynowy nie pozwoli zabić GPFa i też nie pojedzie. Problemem są wyłącznie ci, którzy te systemy wycinają i dokonują modyfikacji oprogramowania* - za to się powinno urywać jaja.

 

 

 

 

* Nawet na tym kąciku nietrudno znaleźć "dobre rady" w stylu "Masz błąd DPFa? Problemy z wypalaniem? Wytnij to cholerstwo, mogę polecić dobry warsztat, który to zrobi".

:oslabiony:

 

 

 

3 minuty temu, marcindzieg napisał(a):

Oczywiście. Ale ile razy słyszałeś że ktoś wymieniał wtryskiwacz w benzynie? Ile znasz zakładów regenerujących wtryskiwacze benzynowe?

 

Można stąd wyciągnąć też wniosek, że auta benzynowe potrafią jeździć z niesprawnymi.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Oczywiście. Ale ile razy słyszałeś że ktoś wymieniał wtryskiwacz w benzynie? Ile znasz zakładów regenerujących wtryskiwacze benzynowe?

No ale to o czym piszesz świadczy ewentualnie o wyższej czy niższej awaryjności określonych części w zależności od tego czy dotyczą silnika benzynowego czy diesla. Natomiast zakładając że silnik jest sprawny technicznie to generalnie Ja zarzutów do silnika diesla nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
2 minuty temu, marcindzieg napisał(a):

No ale na całym świecie są źli użytkownicy?

 

Oczywiście. Dodajmy oszustwa VW* i idącą za tym złą prasę a przy niezbyt rozgarniętej opinii publicznej (vide wyniki wyborów) będziesz miał taki efekt jaki mamy.

 

 

 

 

* ZTCW to przy benzynach też oszukiwał ale to już nie stało się takie medialne.

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, marcindzieg napisał(a):

No ale na całym świecie są źli użytkownicy?

Podobnie jak na całym świecie są osoby lubiące spaghetti albo krwistego steka, na całym świecie są abstynenci Albo pijacy... Ale to problem robi się bardziej Filozoficzny i kieruje się w stronę dyskusji Akademickiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, delco napisał(a):

Podobnie jak na całym świecie są osoby lubiące spaghetti albo krwistego steka, na całym świecie są abstynenci Albo pijacy... Ale to problem robi się bardziej Filozoficzny i kieruje się w stronę dyskusji Akademickiej

No nie - kolega wyżej napisał że to jest problem tylko polskiego Janusza. A to nieprawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, marcindzieg napisał(a):

No nie - kolega wyżej napisał że to jest problem tylko polskiego Janusza. A to nieprawda.

 

Zmieniam zatem na każdego Janusza, nie tylko polskiego. Cały świat powinien walczyć z Januszami motoryzacji zamiast wyrzucać z rynku dobre i dopracowane technologie żeby Janusze nie mieli okazji ich psuć.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Zmieniam zatem na każdego Janusza, nie tylko polskiego. Cały świat powinien walczyć z Januszami motoryzacji zamiast wyrzucać z rynku dobre i dopracowane technologie żeby Janusze nie mieli okazji ich psuć.

 

Hmmm... A może to nie problem Janusza tylko jednak technologii? :)

Psucie się Fiatów też podobno jest problemem użytkowników ;]

Edytowane przez marcindzieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, marcindzieg napisał(a):

Hmmm... A może to nie problem Janusza tylko jednak technologii? :)

 

Umówmy się, że oceny technologii dokonuje się w stanie niezepsutym. W stanie zepsutym nie ma sensu niczego porównywać bo stan zepsucia jest czynnikiem komplikującym, który uniemożliwia wszelkie porównania.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Ryb napisał(a):

 

Owszem, dużo się pisze o NOx. Sęk w tym, że diesle z Euro6 emitują ich tyle co benzyny z Euro4. W dodatku nawet porównując Euro6 do Euro6 ta różnica liczona jest w setnych grama na kilometr a różnica w CO2 to dokładnie dwa razy tyle (1,0g/km dla benzyny i 0,5g/km dla diesla).

 

 

 

Pojezdzij rowerem po drodze publicznej to zrozumiesz roznice miedzy kilku czy klikunastoletnim dieslem a noPB ;]

Na jedneo smrodzacego noPB przypada chyba ze 20 smierdzacyh i kopcacych sadza klekotow...

Serio, silniki diesla nigdy nie powinny trafic do aut osobowych, a juz w szczegolnosci do miast :chory:

 

 

 

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał(a):

Pojezdzij rowerem po drodze publicznej to zrozumiesz roznice miedzy kilku czy klikunastoletnim dieslem a noPB ;]

Na jedneo smrodzacego noPB przypada chyba ze 20 smierdzacyh i kopcacych sadza klekotow...

Serio, silniki diesla nigdy nie powinny trafic do aut osobowych, a juz w szczegolnosci do miast :chory:

 

Ale zdajesz sobie sprawę z kilku podstawowych rzeczy?

 

1. Ludzki nos to nie jest specjalnie precyzyjny przyrząd pomiarowy, większość tego co Cię naprawdę truje nim nie wykryjesz.

2. Mówimy tu o sprawnych samochodach.

3. Mówimy tu o samochodach spełniających współczesne(!) normy, a nie te sprzed kilkunastu lat bo nagonka na diesle powinna być w takim razie kilkanaście lat temu a nie teraz.

4. W ciężarowych diesle nie smrodzą i nie klekoczą?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ryb napisał(a):

 

Ale zdajesz sobie sprawę z kilku podstawowych rzeczy?

 

1. Ludzki nos to nie jest specjalnie precyzyjny przyrząd pomiarowy, większość tego co Cię naprawdę truje nim nie wykryjesz.

2. Mówimy tu o sprawnych samochodach.

3. Mówimy tu o samochodach spełniających współczesne(!) normy, a nie te sprzed kilkunastu lat bo nagonka na diesle powinna być w takim razie kilkanaście lat temu a nie teraz.

4. W ciężarowych diesle nie smrodzą i nie klekoczą?

 

 

Mozemy sobie tu dyskutowac do usranej smierci, ale nic to juz nie zmieni ;]

Na szczescie temat diesli w autach osobowych odchodzi do lamusa :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Mozemy sobie tu dyskutowac do usranej smierci, ale nic to juz nie zmieni ;]

Na szczescie temat diesli w autach osobowych odchodzi do lamusa :ok:

 

W SUVach i terenówkach (zwłaszcza większych) mają się świetnie.

:ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, delco napisał(a):

No i można kupić Mercedesa hybrydę plug in z dieslem:old:

 

To akurat jest IMO trochę dziwne rozwiązanie bo diesel nie lubi pracy na zimno. Ale jeśli jeździsz 10-20km z dziećmi do przedszkola na prądzie a na trasy masz do dyspozycji wszystkie zalety diesla to może nie jest takie głupie.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ryb napisał(a):

 

To akurat jest IMO trochę dziwne rozwiązanie bo diesel nie lubi pracy na zimno. Ale jeśli jeździsz 10-20km z dziećmi do przedszkola na prądzie a na trasy masz do dyspozycji wszystkie zalety diesla to może nie jest takie głupie.

 

Rozmawiałem około roku temu z dość dalekim znajomym który ma taki silnik - twierdzi że praktycznie zasięg na prądzie w mieście ma około 60 km -co wystarcza że na co dzień silnik Diesla nie uruchamia się wcale(chyba że naciśnie pedał gazu do końca i trzyma - bo krótkie naciśnięcie podobno nie powoduje uruchomienia silnika diesla). Podobno gdzieś w opcjach ma ustawienie które powoduje że samochód chętniej bądź mniej chętnie włącza silnik spalinowy. 

Natomiast na trasie przy wszystkich hamowaniach samochód doładowywuje baterie co Pewnie owocuje dyskretnie niższym spalaniem

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcindzieg napisał(a):

No nie - kolega wyżej napisał że to jest problem tylko polskiego Janusza. A to nieprawda.

Nie mam z tym żadnego problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.