Skocz do zawartości

Jeep Grand Wagoneer 2021


dzidzia

Rekomendowane odpowiedzi

Jeep właśnie pokazał koncept nowego Wagoneera, który w 90% będzie odpowiadał wersji produkcyjnej. W odróżnieniu do nowego Grand Cherokee, który będzie oparty na platformie Giorgio Alfy, Wagoneer będzie oparty na ramie. Dostępne warianty 5 i 7-mio osobowe.  Produkcja 2021.

 

 

440114-jeep-dans-le-marche-du-grand-luxe-avec-le-grand-wagoneer.jpeg

440116-jeep-dans-le-marche-du-grand-luxe-avec-le-grand-wagoneer.jpeg

440128-jeep-dans-le-marche-du-grand-luxe-avec-le-grand-wagoneer.jpeg

440155-jeep-dans-le-marche-du-grand-luxe-avec-le-grand-wagoneer.jpeg

440156-jeep-dans-le-marche-du-grand-luxe-avec-le-grand-wagoneer.jpeg

440161-jeep-dans-le-marche-du-grand-luxe-avec-le-grand-wagoneer.jpeg

440167-jeep-dans-le-marche-du-grand-luxe-avec-le-grand-wagoneer.jpeg

Edytowane przez dzidzia
  • Lubię to 2
  • Nie lubię tego 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, sherif napisał:

Promocja na wyświetlacze była na Ali :] ..

IMO z roku na rok to te Jeepy tracą swoją tożsamość 8-).

 

Serio jaką tożsamość? Jak duży jest dzisiaj rynek na surowe terenówki? Firma musi produkować i sprzedawać, żeby przetrwać a nie produkować auta dla garstki fanów. Jak Porsche wprowadzał Cayenne czy Panamere to tak samo fani mówili, a jak dzisiaj wygląda sprzedaż Porsche?

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, dzidzia napisał:

 

Serio jaką tożsamość? Jak duży jest dzisiaj rynek na surowe terenówki? Firma musi produkować i sprzedawać, żeby przetrwać a nie produkować auta dla garstki fanów. Jak Porsche wprowadzał Cayenne czy Panamere to tak samo fani mówili, a jak dzisiaj wygląda sprzedaż Porsche?

Tylko te terenówki czy SUVy mogłby by jakoś wyglądać i choć trochę nawiązywać do korzeni marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, sherif napisał:

Tylko te terenówki czy SUVy mogłby by jakoś wyglądać i choć trochę nawiązywać do korzeni marki.

 

Wiesz dlaczego nie nawiązują do korzeni bo nikt tego by nie kupił. Tak, wiem, zaraz napiszesz, że ty i twoi dwaj koledzy by kupili, ale jest was tylko trzech, a setki tysięcy klientów chce czegoś innego. Choć w sumie nie wiem czego oczekujesz od Jeepa, że będzie nawiązywał do Willysa? Nikt nie chce już siermiężnych terenówek. I pewnie producenci to zbadali zanim wypuścili współczesne samochody. Pewnie uznali, że lepiej robić je mięciutki i wygodne a miłośnicy spartańskich wersji po prostu je sobie ogołocą. A reszta będzie miała mięciutko i wygodnie, i tego sprzedadzą najwięcej.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, spad napisał:

 

Wiesz dlaczego nie nawiązują do korzeni bo nikt tego by nie kupił. Tak, wiem, zaraz napiszesz, że ty i twoi dwaj koledzy by kupili, ale jest was tylko trzech, a setki tysięcy klientów chce czegoś innego. Choć w sumie nie wiem czego oczekujesz od Jeepa, że będzie nawiązywał do Willysa? Nikt nie chce już siermiężnych terenówek. I pewnie producenci to zbadali zanim wypuścili współczesne samochody. Pewnie uznali, że lepiej robić je mięciutki i wygodne a miłośnicy spartańskich wersji po prostu je sobie ogołocą. A reszta będzie miała mięciutko i wygodnie, i tego sprzedadzą najwięcej.

 

terenówką jest wrangler i tego jeep się trzyma

reszta to suv i tak było już od czasów pierwszego grand cheeroke ZJ, było mięciusio, wygodnie, wszystko obite fajne skórą + dwa komputerki jeden przy lewarku drugi na podsufitce ;] 

w nawiązaniu do korzeni może chodzi bardziej o wygląd, bo wyszedł im trochę range rover ;] 

1998 JEEP GRAND CHEROKEE CUSTOM SUV - 184207 Sold* at Palm Beach 2015 - Lot  #622 1998 JEEP GRAND CHEROKEE CUSTOM SUV  https://BarrettJacksonCDN.azureedge.net/staging/carlist/items/Fullsize/Cars/184207/184207_Front_3-4_Web  ...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mPh napisał:

Przecież to samochód dla bogatych Amerykanek do dowożenia dzieci do szkoły a nie terenówka do szlajania się po bezdrożach.

Nie wiem czy dla bogatych. Tam to pewnie kosztuje tyle, ile u nas lepiej wyposażony kompakt.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mPh napisał:

@marcindzieg myślałem że biedni w Stanach wożą dzieci do szkoły kombiakami z drewnem zamiast karoserii, średnio zamożni minivanami a bogaci suvami

A to by się musiał ktoś z chłopaków z USA wypowiedzieć. Ja tylko jestem w stanie oglądnąć cennik. I zazdroszczę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mPh napisał:

@marcindzieg myślałem że biedni w Stanach wożą dzieci do szkoły kombiakami z drewnem zamiast karoserii, średnio zamożni minivanami a bogaci suvami

 

Samochód w US mało świadczy o człowieku, często na samochodzie w "leasie" i Jordanach "status" się kończy. 

Edytowane przez chojny
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, marcindzieg napisał:

Nie wiem czy dla bogatych. Tam to pewnie kosztuje tyle, ile u nas lepiej wyposażony kompakt.

 

Piszą, że podstawowa wersja 75 tysięcy $, full ponad 100 tysięcy. Przy przeciętnym wynagrodzeniu 56 tysięcy rocznie (brutto, oczywiście) to auto jest drogie dla nich. Dla zamożnych. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wladmar napisał:

 

Piszą, że podstawowa wersja 75 tysięcy $, full ponad 100 tysięcy. Przy przeciętnym wynagrodzeniu 56 tysięcy rocznie (brutto, oczywiście) to auto jest drogie dla nich. Dla zamożnych. 

 

Porownywalnie drogie, co u nas Opel Astra dla kogos ze srednia krajowa ;)

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wladmar napisał:

 

Piszą, że podstawowa wersja 75 tysięcy $, full ponad 100 tysięcy. Przy przeciętnym wynagrodzeniu 56 tysięcy rocznie (brutto, oczywiście) to auto jest drogie dla nich. Dla zamożnych. 

 

Nie do końca - klasę średnią u nich stać na takie auto a u nas nie. Inna sprawa, że tam tak nie inwestują w auta jak u nas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Porownywalnie drogie, co u nas Opel Astra dla kogos ze srednia krajowa ;)

 

 

No nie, nie da się przełożyć bezpośrednio brutto tam i brutto u nas - dochodzi ubezpieczenie medyczne, wyższe koszty utrzymania i tak dalej. Ktoś zarabiający 4.500 $ w USA raczej takiego Jeepa nie kupi - to jednak auto dla bardziej zamożnych. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

 

No nie, nie da się przełożyć bezpośrednio brutto tam i brutto u nas - dochodzi ubezpieczenie medyczne, wyższe koszty utrzymania i tak dalej. Ktoś zarabiający 4.500 $ w USA raczej takiego Jeepa nie kupi - to jednak auto dla bardziej zamożnych. 

 

Ja wiem, ze tego sie nie da tak latwo porownac ;)

Aczkolwiek u nas ktos zarabiajacy srednia krajowa tez raczej nie kupi nowej Astry bez sporych wyrzeczen...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, wladmar napisał:

 

Tylko że klasa średnia tam to znacznie, znacznie więcej, niż 4500 $ miesięcznie. 

 

Zgadza się, ale tej klasy średniej jest tam całkiem sporo 👍 Znacznie więcej niż u nas zamożnych

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ja wiem, ze tego sie nie da tak latwo porownac ;)

Aczkolwiek u nas ktos zarabiajacy srednia krajowa tez raczej nie kupi nowej Astry bez sporych wyrzeczen...

 

No dokłanie. To oznacza odkładnie tej pensji nie wydając ani grosza (centa) przez 2 lata. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bielaPL napisał:

 

terenówką jest wrangler i tego jeep się trzyma

reszta to suv i tak było już od czasów pierwszego grand cheeroke ZJ, było mięciusio, wygodnie, wszystko obite fajne skórą + dwa komputerki jeden przy lewarku drugi na podsufitce ;] 

w nawiązaniu do korzeni może chodzi bardziej o wygląd, bo wyszedł im trochę range rover ;] 

 

 

 

Pojawiły się już pierwsze rendery po przeróbkach i z takim drzewem wygląda 👍 i jest nawiązanie do korzeni starego Wagonerra

 

20200904_021256.jpg?resize=768,432&ssl=1

  • Lubię to 1
  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spad napisał:

 

Wiesz dlaczego nie nawiązują do korzeni bo nikt tego by nie kupił. Tak, wiem, zaraz napiszesz, że ty i twoi dwaj koledzy by kupili, ale jest was tylko trzech, a setki tysięcy klientów chce czegoś innego. Choć w sumie nie wiem czego oczekujesz od Jeepa, że będzie nawiązywał do Willysa? Nikt nie chce już siermiężnych terenówek. I pewnie producenci to zbadali zanim wypuścili współczesne samochody. Pewnie uznali, że lepiej robić je mięciutki i wygodne a miłośnicy spartańskich wersji po prostu je sobie ogołocą. A reszta będzie miała mięciutko i wygodnie, i tego sprzedadzą najwięcej.

Ja akurat nie jestem targetem (miałem przez kilka lat GC w firmie). Nie chodzi mi też, żeby każde auto robić na ramie, wkładać reduktory i zawieszenie od Willisa. Tutaj i tak rozmawiamy o wyglądzie a te auta dla mnie nie mają charakteru, jak się popatrzy na gamę modeli i to jak się to zmieniało przez kilka lat to każde wygląda inaczej i wstawienie 20 LCD tego nie zmieni. Brakuje im jakieś spójności i jednolitości marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, sherif napisał:

Tylko te terenówki czy SUVy mogłby by jakoś wyglądać i choć trochę nawiązywać do korzeni marki.

 

Racja. Ja wolałbym to. Też nowe ale jednak choć trochę nawiązuje. I nie stracił walorów terenowych, mimo że są realizowane w zupełnie inny sposób.

 

defender-2019-1224.jpg

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Dark_Knight napisał:

 

Racja. Ja wolałbym to. Też nowe ale jednak choć trochę nawiązuje. I nie stracił walorów terenowych, mimo że są realizowane w zupełnie inny sposób.

 

 

 

 

Tylko, że Wagoneer to zawsze był luksusowy SUV a nie terenówka jak Defender więc porównanie nietrafione.

 

1986-jp-grand-wagoneer-4dr-lft-frntcup7v

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, dzidzia napisał:

 

Tylko, że Wagoneer to zawsze był luksusowy SUV a nie terenówka jak Defender więc porównanie nietrafione.

 

1986-jp-grand-wagoneer-4dr-lft-frntcup7v

 

 

 

 

Chodziło mi o to, że udało się jakoś nawiązać do poprzednika. Na tym renderze wyżej wersja Wagoneera z drewnem też wygląda już dużo lepiej.

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dark_Knight napisał:

 

Chodziło mi o to, że udało się jakoś nawiązać do poprzednika. Na tym renderze wyżej wersja Wagoneera z drewnem też wygląda już dużo lepiej.

 

 

 

 

I jak czytałem komentarze z US to większość liczyła na to drewno - Wagoneer był z tym utożsamiany. Może  w wersji produkcyjnej pojawi się w opcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, dzidzia napisał:

 

I jak czytałem komentarze z US to większość liczyła na to drewno - Wagoneer był z tym utożsamiany. Może  w wersji produkcyjnej pojawi się w opcji. 

 

Jeśli nie, to tunerzy szybko sobie z tym poradzą. Jeep ma tam ogromny rynek aftermarketowych dodatków.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marcindzieg napisał:

Nie wiem czy dla bogatych. Tam to pewnie kosztuje tyle, ile u nas lepiej wyposażony kompakt.

 

Grand Wagoneer ma kosztowac 100k papieru. To chyba ciut wiecej niz kompakt 😄 

Mały Wagoneer (bez grand) w okolicy 60k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Filipfm napisał:

 

Grand Wagoneer ma kosztowac 100k papieru. To chyba ciut wiecej niz kompakt 😄 

Mały Wagoneer (bez grand) w okolicy 60k

Jeśli liczysz bezwzględne wartości to tak. Ale porównaj do zarobków. Tu masz 4000 zł, tam masz 4000 $.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, marcindzieg napisał:

Jeśli liczysz bezwzględne wartości to tak. Ale porównaj do zarobków. Tu masz 4000 zł, tam masz 4000 $.

 

Mala korekta - 

100k ma kosztowac wypas, 75 entry, a 60 nieGrand.

 

Nadal 100k to duzo nawet w US, szczegolnie, ze auta tam sa tansze niz u nas.

Pisales o kompaktach - Civic tam kosztuje od 22 do 28k USD. Czyli GW to lekko licząc 3-4 aut klasy kompakt. 

 

pisales 

16 minut temu, Filipfm napisał:

Nie wiem czy dla bogatych. Tam to pewnie kosztuje tyle, ile u nas lepiej wyposażony kompakt.

 

no i mozliwe, ze jezeli przyjmiesz za lepiej wyposazony kompakt u nas A45AMG to faktycznie jestesmy na cenach 300k PLN+ i faktycznie jestesmy bilsko cen GW w US, ale jednak lepiej wyposazony kompakt (nie mowie o wersjach sportowych i premiumach) kosztuje w przedziale 100-130kPLN. 

 

edit: 

aaa chyba, ze przeliczasz, ze dla nas 1PLN to tyle co dla Yanks 1USD to chyba troche naciagnales ;) 

 

 

 

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Filipfm napisał:

aaa chyba, ze przeliczasz, ze dla nas 1PLN to tyle co dla Yanks 1USD to chyba troche naciagnales ;) 

Mówią że to dobry przelicznik do przybliżeń. Bo mimo że tam mieszkania czy opieka medyczna są drogie to np. żywność jest tania, ubrania są tanie, paliwo jest tanie. Niech się zresztą wypowie @HanYs czy @Florydziak_Florydziak_Flor .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, marcindzieg napisał:

Mówią że to dobry przelicznik do przybliżeń. Bo mimo że tam mieszkania czy opieka medyczna są drogie to np. żywność jest tania, ubrania są tanie, paliwo jest tanie. Niech się zresztą wypowie @HanYs czy @Florydziak_Florydziak_Flor .

 

To trudno powiedzieć bo struktura wydatków jest inna, ale generalnie tak trzeba liczyć.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał:

 

To trudno powiedzieć bo struktura wydatków jest inna, ale generalnie tak trzeba liczyć.

 

Płacisz za ubezpieczenie zdrowotne 80$, jak w Polsce? Nawet zakładając, że średnią krajową zarabia klasa średnia (mocno naciągane, no  ale niech bedzie) to nie jest samochód dla zarabiających takie pieniądze. 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba w US jest wieksza roznica kosztow pomiedzy miastami i stanami.

Natomiast porownanie cen samochodow jest o tyle ciekawe, ze gdyby dla Yankesa wydac 100kUSD na auto to tyle co dla nas 100kPLN to chyba flota by sie nieco roznila ;) a jednak udział aut za 100k w rynku tam raczej nie jest na poziomie kompaktów u nas, bo po prostu potrzeby motoryzacyjne mozna zaspokoic za nizsza kwote niz u nas (przeliczajac 1:1)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Filipfm napisał:

I chyba w US jest wieksza roznica kosztow pomiedzy miastami i stanami.

Natomiast porownanie cen samochodow jest o tyle ciekawe, ze gdyby dla Yankesa wydac 100kUSD na auto to tyle co dla nas 100kPLN to chyba flota by sie nieco roznila ;) a jednak udział aut za 100k w rynku tam raczej nie jest na poziomie kompaktów u nas, bo po prostu potrzeby motoryzacyjne mozna zaspokoic za nizsza kwote niz u nas (przeliczajac 1:1)

 

 

No i mimo iż auta są tańsze, jednak przeciętna wieku to 12 lat. Czyli większość kupuje używki. Nowe auta to 5% zarejestrowanych. 

 

https://www.caranddriver.com/news/a33457915/average-age-vehicles-on-road-12-years/ 

Edytowane przez wladmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, dzidzia napisał:

 

 

Pojawiły się już pierwsze rendery po przeróbkach i z takim drzewem wygląda 👍 i jest nawiązanie do korzeni starego Wagonerra

 

20200904_021256.jpg?resize=768,432&ssl=1

 

ciekawe czy w dzisiejszych czasach Amerykanie nadal akcpetują drzwi samochodowe wykończone panelami podłogowymi? Myślałem że to się skończyło około lat 80-tych, ale ja Amerykę znam tylko z filmów. ;] Tak czy inaczej okropne to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wladmar napisał:

 

Płacisz za ubezpieczenie zdrowotne 80$, jak w Polsce? Nawet zakładając, że średnią krajową zarabia klasa średnia (mocno naciągane, no  ale niech bedzie) to nie jest samochód dla zarabiających takie pieniądze. 

Podobnie jak u nas nowa Astra dla zarabiających 4 kzł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, wladmar napisał:

 

Piszą, że podstawowa wersja 75 tysięcy $, full ponad 100 tysięcy. Przy przeciętnym wynagrodzeniu 56 tysięcy rocznie (brutto, oczywiście) to auto jest drogie dla nich. Dla zamożnych. 

Dla przeciętnych zjadaczy chleba takie auto jest nieosiągalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, wladmar napisał:

 

No i mimo iż auta są tańsze, jednak przeciętna wieku to 12 lat. Czyli większość kupuje używki. Nowe auta to 5% zarejestrowanych. 

 

https://www.caranddriver.com/news/a33457915/average-age-vehicles-on-road-12-years/ 

Chyba jakieś wsiowe stany psują średnią. W moich okolicach jest sporo dealerów samochodowych i rotacja na placach jest bardzo duża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, HanYs napisał:

Chyba jakieś wsiowe stany psują średnią. W moich okolicach jest sporo dealerów samochodowych i rotacja na placach jest bardzo duża.

ha, też tak mogę napisać o mojej okolicy (Warszawa) niemal same nowe i drogie fury ;). Przejedź się do Idaho czy nawet na północ Wisconsin tam już tak nowo nie będzie. Za to na ulicach czasem jeszcze widziałem używane na codzień klasyki a to może sporo zaniżać średnią. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.