wesol Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 (edytowane) Cześć Jak w temacie, na tapecie jest kombi dla żony i wśród potencjalnych aut znalazła się również Mazda 6 z lat 2008-2012. Ale jak to jest z ta ruda w tych autach?? Zasłyszane opinie to takie,że ciężko znaleźć nieprzegnity egzemplarz i to w dodatku najczęściej od spodu. Wiem ,że Mazdy nie są ocynkowane nawet w tych najnowszych modelach. To jak to jest, mit czy prawda i czy interesować się w ogóle tym pojazdem?? Dodam ,że jako typy jest jeszcze Saab 93(ze względu na silniki Turbo),Laguna 3,może Volvo V70. Silniki tylko i wyłacznie benzyna. Edytowane 20 Sierpnia 2021 przez wesol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 (edytowane) taki OT odnośnie rdzy w Maździe https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=494&t=207695 swoją drogą wygląda to na nawet niepomalowany stelaż siedzenia - choć mogę się mylić , ale wygląda to na "surową" blachę... Edytowane 20 Sierpnia 2021 przez Pado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 Takie stare auto to raczej trzeba oglądać dany egzemplarz, bo duzo zależy od eksploatacji czy kraju gdzie jeździło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 11 minut temu, Pado napisał: taki OT odnośnie rdzy w Maździe https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=494&t=207695 swoją drogą wygląda to na nawet niepomalowany stelaż siedzenia - choć mogę się mylić , ale wygląda to na "surową" blachę... ostro W 22 letnim jeepie to miałem pod wykładziną wszystko jak nowe ale może to tzw "zdrowa rdza" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesol Napisano 20 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 Znaczy z tego wynik a,że pierwsze co muszę zrobic oglądając Mazdę to zdjąc tapicerkę z foteli :):) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dirkdiggler Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 Rdzewieje czy nie napewno konserwacja mocno pomaga. Tu niedawne zdjecie Mazda 6 2013. Aplikacja konserwacji była robiona 8 lat temu na nowe auto. Środek Innotec. Jak widać warto. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 37 minutes ago, Pado said: taki OT odnośnie rdzy w Maździe https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=494&t=207695 swoją drogą wygląda to na nawet niepomalowany stelaż siedzenia - choć mogę się mylić , ale wygląda to na "surową" blachę... Jak dla mnie to szukanie problemow, tam gdzie ich nie ma Ciekawe jak wygladaja takie stelaze w innych autach Tak czy owak Mazdy po 2012 raczej nie rdzewieja jakos bardziej niz inne auta... Moja jest z konca 2016 i poki co bez problemu, podwozie wyglada naprawde dobrze. Na jesieni moze przy okazji kolejnego przegladu zrobie dodatkowa konserwacje podwozia i tyle, na pewno nie zaszkodzi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 Godzinę temu, wesol napisał: Wiem ,że Mazdy nie są ocynkowane nawet w tych najnowszych modelach. Prawdziwy ocynk jest teraz dostępny w bardzo nielicznych autach, oczywiście premium. Reszta nie stosuje ocynku, bo po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 (edytowane) 9 minut temu, Maciej__ napisał: Jak dla mnie to szukanie problemow, tam gdzie ich nie ma Ciekawe jak wygladaja takie stelaze w innych autach W poprzednim Bravo i QQ były lakierowane (tył), w VW jeszcze nie sprawdzałem Generalnie gdybym o tym nie wiedział, to by mi nie przeszkadzało - ale gdybym zobaczył, że w nowym aucie mam pod dup!@ zardzewiały stelaż to bym się lekko wkurzył... Edytowane 20 Sierpnia 2021 przez Pado Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 1 minute ago, Pado said: W poprzednim Bravo i QQ były lakierowane (tył), w VW jeszcze nie sprawdzałem To jakies hobby, zeby sciagac poszycie foteli ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 1 minutę temu, Maciej__ napisał: To jakies hobby, zeby sciagac poszycie foteli ? nie przesadzajmy... ale jak już drążysz to w 2018 skłoniło mnie do sprawdzenia tego w poprzednich autach jak zobaczyłem jaka fuszerka jest w mazdach (na podstawie tego posta co wkleiłem) i nie trzeba nic ściągać- czasami jest tylko suwak do otwarcia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 1 hour ago, wesol said: Jak w temacie, na tapecie jest kombi dla żony i wśród potencjalnych aut znalazła się również Mazda 6 z lat 2008-2012. Ale jak to jest z ta ruda w tych autach?? Każdy kolejny model jest poprawiony i tym razem na pewno już nie będą już rdzewiały. Mazda to świetne auto na klimat, gdzie się dróg nie soli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 (edytowane) Koledze przerdzewiało mocowanie foteli KIA Sportage. Nigdy nie zaglądał pod fotel ale w pewnym momencie fotel zaczął się ruszać bo puściły mocowania. Auto miało wtedy 5 - 6 lat. Co do Mazdy to znam przypadek złomowania Mazdy 6 z 2007 lub 2008 roku. eżyciowe doświadczenie pokazuje że kupując nastoletnie auto najmniej problemów z rdzą będzie w autach francuskich. Edytowane 20 Sierpnia 2021 przez pejus1982 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qrak Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 2 hours ago, Maciej__ said: To jakies hobby, zeby sciagac poszycie foteli ? hobby nie...ale jak wozisz paażerow na tylnych siedzeniach i co ktoraś osoba mowi ze cos jej "śmierdzi rudą szmatą" ...to ludzie zaczynają szukać ..i znajdują 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 2 minutes ago, Qrak said: hobby nie...ale jak wozisz paażerow na tylnych siedzeniach i co ktoraś osoba mowi ze cos jej "śmierdzi rudą szmatą" ...to ludzie zaczynają szukać ..i znajdują A no to luz, u mnie z tylu nikt na szczescie nie jezdzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 2 godziny temu, wladmar napisał: Prawdziwy ocynk jest teraz dostępny w bardzo nielicznych autach, oczywiście premium. Reszta nie stosuje ocynku, bo po co? Nie wiem czy Francuzi stosują czy nie ale faktem jest że Laguna nie rdzewiała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 3 minuty temu, marcindzieg napisał: Nie wiem czy Francuzi stosują czy nie ale faktem jest że Laguna nie rdzewiała. Laguna miała dużo poważniejsze problemy, niż rdza Ale faktem jest, że francuskie rdzewieją mniej (albo nikt nie dojeżdża do etapu rdzewienia, bo mechanika z elektroniką padają wcześniej). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 5 godzin temu, wladmar napisał: Laguna miała dużo poważniejsze problemy, niż rdza Legenda - te problemy były tylko na początku produkcji L II zasilanych dieslem i szybko się ich pozbyto. Tak, wiem, legenda ma się dobrze. Sam chciałem II kupić, ale jak potrafiły wrócić na lawecie po 300km od wyjazdu z salonu to trochę mi przeszło. LII to lata 2001-2007, problemy usunięto jak widać 20 lat temu. 5 godzin temu, wladmar napisał: Ale faktem jest, że francuskie rdzewieją mniej (albo nikt nie dojeżdża do etapu rdzewienia, bo mechanika z elektroniką padają wcześniej). Spokojna głowa, te od PSA jeżdżą mimo obiegowych opinii całymi latami, a budy w porównaniu z VW są wieczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 6 godzin temu, marcindzieg napisał: Nie wiem czy Francuzi stosują czy nie ale faktem jest że Laguna nie rdzewiała. Jedynka rdzewiała całkiem normalnie czyli np. jak golf 3 czy fiat siena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 7 godzin temu, wladmar napisał: Laguna miała dużo poważniejsze problemy, niż rdza Ale faktem jest, że francuskie rdzewieją mniej (albo nikt nie dojeżdża do etapu rdzewienia, bo mechanika z elektroniką padają wcześniej). Która Laguna, chyba gen 2? Ja ma jak najlepsze doświadczenia z Renault, miałem Clio 12 lat od nowości do 200 kkm, mam tez Lagune 3 już 10 lat (też od nowości) i nic sie jej nie dzieje. Auto na tyle fajne i dobrze się nim jezdzi że na razie nie myslę o zmianie na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 Godzinę temu, volf6 napisał: Jedynka rdzewiała całkiem normalnie czyli np. jak golf 3 czy fiat siena Clio 1 też rdzewiało ale to już historia sprzed 30 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 11 godzin temu, dirkdiggler napisał: Rdzewieje czy nie napewno konserwacja mocno pomaga. Tu niedawne zdjecie Mazda 6 2013. Aplikacja konserwacji była robiona 8 lat temu na nowe auto. Środek Innotec. Jak widać warto. Robileś sam czy warsztat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dirkdiggler Napisano 20 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2021 8 minut temu, Gregor_BS napisał: Robileś sam czy warsztat? To zaczerpnięte z innego forum motoryzacji japońskiej Ale wiem kto robi takie rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
VVojteck Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 Która Laguna, chyba gen 2? Ja ma jak najlepsze doświadczenia z Renault, miałem Clio 12 lat od nowości do 200 kkm, mam tez Lagune 3 już 10 lat (też od nowości) i nic sie jej nie dzieje. Auto na tyle fajne i dobrze się nim jezdzi że na razie nie myslę o zmianie na nowy. Jak zmieniałem L3 na inne auto to miałem takie właśnie odczucia w większości przypadków: trudno było czymś uzasadnić zmianę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 14 godzin temu, volf6 napisał: Jedynka rdzewiała całkiem normalnie czyli np. jak golf 3 czy fiat siena Rdzewiały tylne nadkola. Ale dwójka i późniejsze nie miały już z tym problemów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 Godzinę temu, marcindzieg napisał: Rdzewiały tylne nadkola. Ale dwójka i późniejsze nie miały już z tym problemów. Sprzedawałem 17-letnie Megane II i tam nie było w ogóle rdzy! Oczywiście auto miało swoje inne wady, ale zabezpieczenie antykorozyjne to mistrzostwo. Auto nie było garażowane. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fosfor Napisano 21 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2021 Mondeo odrzuciliście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.