Skocz do zawartości

Nowe do 180kzł


pejus1982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

mam w planach kupić nowe auto do 180kzł. Auto nie musi być na już, mogę spokojnie te kilka miesięcy poczekać. Z wymagań to troszkę podniesione, benzyna, raczej automat. Auto ma być dla rodziny 2+2, roczne przebiegi jakieś 15kkm. 
 

Myślałem nad KIA Sportage lub Tusconem ale tam podobno problemy z silnikami. Oglądałem jeszcze BMW X1 i tutaj tylko podstawa mieści się w cenie plus jakiś pakiet (mogę mieć dość duży rabat w BMW). Corolla Cross dla mnie za drogo wyceniona. Co jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, pejus1982 napisał(a):

Witam, 

 

mam w planach kupić nowe auto do 180kzł. Auto nie musi być na już, mogę spokojnie te kilka miesięcy poczekać. Z wymagań to troszkę podniesione, benzyna, raczej automat. Auto ma być dla rodziny 2+2, roczne przebiegi jakieś 15kkm. 
 

Myślałem nad KIA Sportage lub Tusconem ale tam podobno problemy z silnikami. Oglądałem jeszcze BMW X1 i tutaj tylko podstawa mieści się w cenie plus jakiś pakiet (mogę mieć dość duży rabat w BMW). Corolla Cross dla mnie za drogo wyceniona. Co jeszcze?

 

Kia i Hyundai mają problemy z GPF w wersjach 1.6 zwykłych i mild hybrid. W HEVach podobno problemu nie ma. Ja miałem podobne dylematy niedawno, wybrałem nissana quashqai, ale on jednak jest trochę mniejszy niż Sportage czy Tucson.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, pejus1982 napisał(a):

Witam, 

 

mam w planach kupić nowe auto do 180kzł. Auto nie musi być na już, mogę spokojnie te kilka miesięcy poczekać. Z wymagań to troszkę podniesione, benzyna, raczej automat. Auto ma być dla rodziny 2+2, roczne przebiegi jakieś 15kkm. 
 

Myślałem nad KIA Sportage lub Tusconem ale tam podobno problemy z silnikami. Oglądałem jeszcze BMW X1 i tutaj tylko podstawa mieści się w cenie plus jakiś pakiet (mogę mieć dość duży rabat w BMW). Corolla Cross dla mnie za drogo wyceniona. Co jeszcze?

 

Spokojnie budzetu starczy na Seata Ateca 2,0TSI 4x4 albo taniej 1,5TSI :ok: Zaleta Ateci jest klasyczne wnetrze, bez tabletow jak w Kia czy Hyundai.

Mazda CX-5 tez dobra opcja jesli nie zraza Cie silnik wolnossacy, dodatkowym plusem 6 lat gwarancji.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, maro_t napisał(a):

Ja miałem podobne dylematy niedawno, wybrałem nissana quashqai

8] przegapiłem ten wątek... gdzie mogę o tym poczytać?

 

Ja osobiście bym się targnął na forestera ;] ale mam zboczenie na 4x4, a mocy tutaj mało jest 😕 

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-dostepny-od-reki-ciekawa-konfiguracja-2-0eboxer-zimowe-opony-ID6ESgx1.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pejus1982 napisał(a):

Witam, 

 

mam w planach kupić nowe auto do 180kzł. Auto nie musi być na już, mogę spokojnie te kilka miesięcy poczekać. Z wymagań to troszkę podniesione, benzyna, raczej automat. Auto ma być dla rodziny 2+2, roczne przebiegi jakieś 15kkm. 
 

Myślałem nad KIA Sportage lub Tusconem ale tam podobno problemy z silnikami. Oglądałem jeszcze BMW X1 i tutaj tylko podstawa mieści się w cenie plus jakiś pakiet (mogę mieć dość duży rabat w BMW). Corolla Cross dla mnie za drogo wyceniona. Co jeszcze?

Wsiądź i przymierz się do takiego auta.

Ja przed zakupem zjeździłem wiele salonów.

Problem w koreańczykach nie z silnikiem, a z wypalaniem GPF.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pejus1982 napisał(a):

Witam, 

 

mam w planach kupić nowe auto do 180kzł. Auto nie musi być na już, mogę spokojnie te kilka miesięcy poczekać. Z wymagań to troszkę podniesione, benzyna, raczej automat. Auto ma być dla rodziny 2+2, roczne przebiegi jakieś 15kkm. 
 

Myślałem nad KIA Sportage lub Tusconem ale tam podobno problemy z silnikami. Oglądałem jeszcze BMW X1 i tutaj tylko podstawa mieści się w cenie plus jakiś pakiet (mogę mieć dość duży rabat w BMW). Corolla Cross dla mnie za drogo wyceniona. Co jeszcze?

 

Jeśli się uprzesz to chyba nawet sensowną RAV4 zmieścisz. Wychodzi cenowo lepiej niż ta Corolla.

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pejus1982 napisał(a):

 Oglądałem jeszcze BMW X1 i tutaj tylko podstawa mieści się w cenie plus jakiś pakiet (mogę mieć dość duży rabat w BMW). Corolla Cross dla mnie za drogo wyceniona. Co jeszcze?

Jezeli masz dość duży rabat w BWM, to nie ma nawet co patrzeć na Toyotę.

 

Zerknij na XC60 oraz Audi z wyprzedaży rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, prawoimotoryzacja napisał(a):

Jezeli masz dość duży rabat w BWM, to nie ma nawet co patrzeć na Toyotę.

 

Zerknij na XC60 oraz Audi z wyprzedaży rocznika.

to zależy czy chce kupić rabat czy auto ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, bielaPL napisał(a):

to zależy czy chce kupić rabat czy auto ;] 

To jeszcze lepiej, skoro może kupić fajne auto w fajnej cenie! 😁

 

Xc60 za 179 tys zł.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-xc-60-b4-benzyna-essential-automat-ID6F9HJE.html

 

Ani przez moment bym nie spojrzał na koreanczyka lub japońca, o których tutaj mowa, takiej ofercie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Moim zdaniem RAV4 w tej chwili ma najlepsze value for money. 

 

no nie wiem. Ceny startują od 146 900 na benzynę z manualem i FWD. A sensowna hybryda to już sporo powyzej 200. Wyraźnie zrobili miejsce w cenniku na Corollę Cross

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Zerknij na XC60 oraz Audi z wyprzedaży rocznika.

 

Za 180kPLN jesli w ogole cokolwiek znajdzie, to wyposazenie tych aut bedzie naprawde slabe.

A jak auto z zamiarem zakupu na dluzej, koszty utrzymania Audi lub Volvo beda duzo wyzsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, maro_t napisał(a):

 

no nie wiem. Ceny startują od 146 900 na benzynę z manualem i FWD. A sensowna hybryda to już sporo powyzej 200. Wyraźnie zrobili miejsce w cenniku na Corollę Cross

 

Zależy od założonego budżetu i wymagań. Mając 150 kzł i nie wymagając napędu na 4 najbardziej atrakcyjne są teraz Mazda CX-5 i RAV4. 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

To jeszcze lepiej, skoro może kupić fajne auto w fajnej cenie! 😁

 

Xc60 za 179 tys zł.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-xc-60-b4-benzyna-essential-automat-ID6F9HJE.html

 

Ani przez moment bym nie spojrzał na koreanczyka lub japońca, o których tutaj mowa, takiej ofercie.

nie no spoko, jeśli mu się podoba to na plus, grunt to nie kierować się głównie ceną "bo się opłaca" to i tak jest na tyle dużo kasy że aspekt opłacalności bym pominął i brał pod uwagę względy tylko własnego JA, potrzeb i preferencji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

A jak auto z zamiarem zakupu na dluzej, koszty utrzymania Audi lub Volvo beda duzo wyzsze.

O ile będą wyższe koszty utrzymania, bo wydaje mi się, że mogą być na takim samym poziomie, a jednak auta dużo lepsze.

 

Serwis merca, audi, nie wychodzi jakoś kosmicznie drogo wobec seata.

 

Kosmicznie drogi Serwis to był w Suzuki patrząc na klasę oraz cenę samochodu.

 

Serwis w japońcach masz co 15 tys km. W europejskich możesz jechać rwx na 2 lata, a olej wymienić sobie samemu.

 

I czego brakuje w wyposażeniu tego XC60?

Edytowane przez prawoimotoryzacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

O ile będą wyższe koszty utrzymania, bo wydaje mi się, że mogą być na takim samym poziomie, a jednak auta dużo lepsze.

 

Lepszy to bedzie przede wszystkim znaczek na masce...

To Volvo nie ma aktywnego tempomatu, swiatel matrycowych, monitorow matrwego pola i pewnie jeszcze innych dodatkow, ktore beda w Kia, Hyundai czy Mazdzie. Koszty serwisu tez beda wyzsze.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, bielaPL napisał(a):

nie no spoko, jeśli mu się podoba to na plus, grunt to nie kierować się głównie ceną "bo się opłaca" to i tak jest na tyle dużo kasy że aspekt opłacalności bym pominął i brał pod uwagę względy tylko własnego JA, potrzeb i preferencji

Owszem, lecz dla mnie opłacalność też ma znaczenie, gdyż zwrot kasy będzie przy sprzedaży- korzyść z dużego rabatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Owszem, lecz dla mnie opłacalność też ma znaczenie, gdyż zwrot kasy będzie przy sprzedaży- korzyść z dużego rabatu.

niezaprzeczalne, tak samo jak to że później użytkując auto o kwocie się zapomina za to pojawią się myśli, mogłem wziąć jednak tamto bym się z niego bardziej cieszył ;] 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Lepszy to bedzie przede wszystkim znaczek na masce...

To Volvo nie ma aktywnego tempomatu, swiatel matrycowych, monitorow matrwego pola i pewnie jeszcze innych dodatkow, ktore beda w Kia, Hyundai czy Mazdzie. Koszty serwisu tez beda wyzsze.

Nie patrz tylko na postrzeganie marki, gdyż w takim Volvo możesz liczyć na świetne siedzenia, które zapewniają bardzo dobry komfort jazdy, porządnie wykonane wnętrze z przyjemnych materiałów (KIA/Hyundai/Toyota - są pod tym względem dużo gorsze), bardzo dobrze działający napęd, wyciszenie, auto o segment większe od przywołanych QQ, Tucson, Sportage. Do tego samochód rewelacyjnie trzymający wartość.

 

Owszem, matryce zawsze mile widziane, to fakt. Tempomat aktywny - jeżdżąc głownie w trasie w Polsce nie używam. Na zachodzie owszem może się przydać.

 

Mazda CX-5 również jest spoko opcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bielaPL napisał(a):

niezaprzeczalne, tak samo jak to że później użytkując auto o kwocie się zapomina za to pojawią się myśli, mogłem wziąć jednak tamto bym się z niego bardziej cieszył ;] 

Albo mogłem dołożyć jeszcze te 10 tys. zł i kupić jednak coś lepszego. Dla mnie jednak byłaby różnica mieć X1 w tej samej cenie co Tucson, gdyż X1 będzie samochodem po stokroć lepszym, a przede wszystkim dającym frajdę z prowadzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Lepszy to bedzie przede wszystkim znaczek na masce...

To Volvo nie ma aktywnego tempomatu, swiatel matrycowych, monitorow matrwego pola i pewnie jeszcze innych dodatkow, ktore beda w Kia, Hyundai czy Mazdzie. Koszty serwisu tez beda wyzsze.

 

no i ma silnik 2.0 które, delikatnie mówiąc, nie słynie z ekonomicznego zużycia paliwa

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Albo mogłem dołożyć jeszcze te 10 tys. zł i kupić jednak coś lepszego. Dla mnie jednak byłaby różnica mieć X1 w tej samej cenie co Tucson, gdyż X1 będzie samochodem po stokroć lepszym, a przede wszystkim dającym frajdę z prowadzenia.

byś się zdziwił jaką ludzie czasem mają definicję "frajdy", mam szwagra który jeździ autami z 15 lat już i dalej nie bardzo rozróżnia diesla, benzynę czy hybrydę ;] za to dacia dokker była cool bo miała spory bagażnik i lepiej mu się to podobało niż np corolla w kombi z hybrydą ;] 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bielaPL napisał(a):

byś się zdziwił jaką ludzie czasem mają definicję "frajdy", mam szwagra który jeździ autami z 15 lat już i dalej nie bardzo rozróżnia diesla, benzynę czy hybrydę ;] za to dacia dokker była cool bo miała spory bagażnik i lepiej mu się to podobało niż np corolla w kombi z hybrydą ;] 

 

no i dobrze. Samochody mają być dla wszystkich o różnych podejściach i wymaganiach

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, bielaPL napisał(a):

byś się zdziwił jaką ludzie czasem mają definicję "frajdy", mam szwagra który jeździ autami z 15 lat już i dalej nie bardzo rozróżnia diesla, benzynę czy hybrydę ;] za to dacia dokker była cool bo miała spory bagażnik i lepiej mu się to podobało niż np corolla w kombi z hybrydą ;] 

I to jest najważniejsze, że pojęcie frajdy dla każdego może być inne, a przede wszystkim fajnie, że jeszcze coś cieszy w życiu! :)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Albo mogłem dołożyć jeszcze te 10 tys. zł i kupić jednak coś lepszego. Dla mnie jednak byłaby różnica mieć X1 w tej samej cenie co Tucson, gdyż X1 będzie samochodem po stokroć lepszym, a przede wszystkim dającym frajdę z prowadzenia.

 

Tylko na AK da sie kupic wypasione premiumy w cenach marek popularnych ;]

 

  • Lubię to 1
  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, maro_t napisał(a):

 

no i ma silnik 2.0 które, delikatnie mówiąc, nie słynie z ekonomicznego zużycia paliwa

Te silniki z miękką hybrydą są naprawdę ekonomiczne. Znajomy w takim samochodzie ma średnie spalanie ok.8l.

 

W V60 spalanie też na plus było. Poszperam w swoich testowych zasobach wyników spalania.

 

Właśnie odpaliłem test pertyna i podniósł,  że spalanie nie jest super niskie - średnia 9,8 u niego.

Edytowane przez prawoimotoryzacja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Te silniki z miękką hybrydą są naprawdę ekonomiczne. Znajomy w takim samochodzie ma średnie spalanie ok.8l.

 

W V60 spalanie też na plus było. Poszperam w swoich testowych zasobach wyników spalania.

 

Właśnie odpaliłem test pertyna i podniósł,  że spalanie nie jest super niskie - średnia 9,8 u niego.

 

ja słyszałem trochę co innego: że silniki dobre i trwałe ale strasznie żłopią paliwo ;)

No ale to tylko wyczytane opinie. Ja tam się raczej nigdy nie kierowałem marką wybierając samochód, tylko tym na ile spełnia moje wymagania i co dostaję w zamian za włożone pieniądze. Volvo imho tak samo dobre jak wszystko inne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pejus1982 napisał(a):

Witam, 

 

mam w planach kupić nowe auto do 180kzł. Auto nie musi być na już, mogę spokojnie te kilka miesięcy poczekać. Z wymagań to troszkę podniesione, benzyna, raczej automat. Auto ma być dla rodziny 2+2, roczne przebiegi jakieś 15kkm. 
 

Myślałem nad KIA Sportage lub Tusconem ale tam podobno problemy z silnikami. Oglądałem jeszcze BMW X1 i tutaj tylko podstawa mieści się w cenie plus jakiś pakiet (mogę mieć dość duży rabat w BMW). Corolla Cross dla mnie za drogo wyceniona. Co jeszcze?

 

W tej cenie wyrwiesz tarraco/kodiaqa z sensowym wyposażeniem 150Km/DSG, jeśli nie potrzebujesz tak dużego bagażnika to jeszcze karoq/ateca/tiguan w tej cenie będą z mocniejszym silnikiem. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na placu boju zostaje więc: Ateca, X1, CX5, Tiguan, QQ, może Ford Kuga. CX60 troszkę chyba zbyt drogie. Tata ma X1 z 2020 roku i to auto jest całkiem fajne, nowy model to tablety więc muszę zobaczyć co i jak. Faworytem jest dla mnie Mazda, ale w sobotę zrobię objazd po salonach.

Edytowane przez pejus1982
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, pejus1982 napisał(a):

Na placu boju zostaje więc: Ateca, X1, CX5, Tiguan, QQ, może Ford Kuga. CX60 troszkę chyba zbyt drogie. Tata ma X1 z 2020 roku i to auto jest całkiem fajne, nowy model to tablety więc muszę zobaczyć co i jak. Faworytem jest dla mnie Mazda, ale w sobotę zrobię objazd po salonach.

 

Kuga niestety ma automat albo z dieslem, albo z hybryda.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, nikt-znany napisał(a):

a nauczyli się robić sensowne automaty czy jak kiedyś między pedał gazu a silnik montują gumę od majtek?

 

Gumę od majtek.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, pejus1982 napisał(a):

Na placu boju zostaje więc: Ateca, X1, CX5, Tiguan, QQ, może Ford Kuga. CX60 troszkę chyba zbyt drogie. Tata ma X1 z 2020 roku i to auto jest całkiem fajne, nowy model to tablety więc muszę zobaczyć co i jak. Faworytem jest dla mnie Mazda, ale w sobotę zrobię objazd po salonach.

A XC60?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

A XC60?

 

Na otomoto sa 2 szt na 70 kilka  w cenie ponizej 200kPLN i to jeszcze z jakims finansowaniem...

Znalazles najtansze ogloszenie na wabia, realne za sensowne XC60 trzeba dac 220-230kPLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Na otomoto sa 2 szt na 70 kilka  w cenie ponizej 200kPLN i to jeszcze z jakims finansowaniem...

Znalazles najtansze ogloszenie na wabia, realne za sensowne XC60 trzeba dac 220-230kPLN.

Do ustalenia co i jak. W Volvo masz rabat min. 15%, a za 220 tys zł masz już bardzo fajny konfig pod zamówienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Na otomoto sa 2 szt na 70 kilka  w cenie ponizej 200kPLN i to jeszcze z jakims finansowaniem...

Znalazles najtansze ogloszenie na wabia, realne za sensowne XC60 trzeba dac 220-230kPLN.

Da się za tyle kupić, bo cennik zaczyna się od 211kzł. Wyrwanie 15-16% rabatu nie powinno być problemu. Tyle, że to będzie najsłabsza wersja, bez napędu AWD.

Pytanie co komu potrzebne.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Do ustalenia co i jak. W Volvo masz rabat min. 15%, a za 220 tys zł masz już bardzo fajny konfig pod zamówienie.

 

Wg mnie sensowny konfig sie zaczyna od wersji Core, a i tak jeszcze cos trzeba dorzucic:

 

image.png.9343f5fba4b886050d62006861ef293a.png

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, sherif napisał(a):

Da się za tyle kupić, bo cennik zaczyna się od 211kzł. Wyrwanie 15-16% rabatu nie powinno być problemu. Tyle, że to będzie najsłabsza wersja, bez napędu AWD.

Pytanie co komu potrzebne.

 

Ta wersja nie ma nawet czujnikow parkowania z przodu, czy kamery ;)

 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na placu boju zostaje więc: Ateca, X1, CX5, Tiguan, QQ, może Ford Kuga. CX60 troszkę chyba zbyt drogie. Tata ma X1 z 2020 roku i to auto jest całkiem fajne, nowy model to tablety więc muszę zobaczyć co i jak. Faworytem jest dla mnie Mazda, ale w sobotę zrobię objazd po salonach.
Z tego co tu wymieniłeś to tylko tiguan.

Ja bym poszedł po sportage ew crv ale chyba za mało $$
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Ta wersja nie ma nawet czujnikow parkowania z przodu, czy kamery ;)

 

Nie ma też masażu i wentylacji foteli :phi:.

Generalnie wcześniej (przed MY23) było to lepiej zoorganizowane. Było kilka wersji, ale masę pakietów oraz dodatków które można było dowolnie sobie dodawać.

Obecnie trzeba wskakiwać w wyższe wersje, dzięki czemu mam takie bajery jak 4-stefowa klima, szyberdach czy HUD ;).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.