Skocz do zawartości

Piękne elektroniczne zegary w Alfie


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

Szkoda, straciła jeden ze swoich atutów :(, a jeszcze niedawno szef Alfy wypowiadał się tak:

 

Tak mało ekranów, jak to tylko możliwe" - wyjaśnił Imparato. "Nie sprzedaję iPadów ubranych w auto. Sprzedaję alfy romeo" - dodał.

 

https://autokult.pl/jak-najmniej-ekranow-szef-alfy-romeo-chce-wnetrz-przyjaznych-kierowcom,6809484489111169a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Marcin79 napisał(a):

To jest jakieś nieporozumienie. Do tego za dwa lata ma podobno wejść w pełni elektyczna Giulia QV. Czy oni są poważni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sherif napisał(a):

Szkoda, straciła jeden ze swoich atutów :(, a jeszcze niedawno szef Alfy wypowiadał się tak:

 

Tak mało ekranów, jak to tylko możliwe" - wyjaśnił Imparato. "Nie sprzedaję iPadów ubranych w auto. Sprzedaję alfy romeo" - dodał.

 

https://autokult.pl/jak-najmniej-ekranow-szef-alfy-romeo-chce-wnetrz-przyjaznych-kierowcom,6809484489111169a

Ten ekran jest zwyczajnie słaby.  Ja jeździe testowej zakochałem się w właśnie zegarach analogowych... super były. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Marcin79 napisał(a):

Ten ekran jest zwyczajnie słaby.  Ja jeździe testowej zakochałem się w właśnie zegarach analogowych... super były. 

Ja też, mimo że cała reszta była słaba. Miałem nadzieję, że przynajmniej u nich analogowe zegary, charakterystyczne dla Alfy zostaną na dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Marcin79 napisał(a):

U mnie to było ironicznie " super " są beznadziejne !

no, już później doczytałem :)

 

natomiast samo auto jest dalej świetne (zarówno Stelvio jak i Giulia) i bardzo dobrze jeździ. Niestety po podwyżkach cen nie wygląda już zbyt dobrze. Na dzisiaj taniej można kupić Q7 niż Stelvio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bergerac napisał(a):

no, już później doczytałem :)

 

natomiast samo auto jest dalej świetne (zarówno Stelvio jak i Giulia) i bardzo dobrze jeździ. Niestety po podwyżkach cen nie wygląda już zbyt dobrze. Na dzisiaj taniej można kupić Q7 niż Stelvio.

Widocznie mają polski drabek w 4d . Widocznie dobra sprzedaż ich przerosła i chcą aby w salonach było cicho tak jak kiedyś :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Marcin79 napisał(a):

 

Auto nadal wygląda bardzo ładnie i świeżo. Fajna tapicerka. Ale opony 225 w aucie, które ma być podobno szybkie to jakby słabo. A same zegary wyjątkowo brzydkie i nawet nie dali czerwonych wskazówek. Może przy kolejnym lifcie wgrają jakieś ładniejsze.

:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, bergerac napisał(a):

ja jestem rozczarowany, mi się właśnie bardzo podobały zegary analogowe w Alfie. 

 

Mi się bardzo podobały analogowe zegary w poprzednim Jagu. Byłem zdania, że nic więcej do szczęścia nie potrzeba. Teraz mam cyfrowe i jak trochę pojeździłem to bym się za nic w świecie już z powrotem nie zamienił.

 

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

A same zegary wyjątkowo brzydkie i nawet nie dali czerwonych wskazówek. Może przy kolejnym lifcie wgrają jakieś ładniejsze.

:facepalm:

 

Będą "skórki" na zegary jak kiedyś do WinAmp'a ;) 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, fred77 napisał(a):

Niedługo w samochodach to zamiast okien będą ekrany.

 

Dobry pomysł. I kamery na zewnątrz, żeby na tych ekranach był właściwy obraz. Szyb nie trzeba myć, brak martwego pola - same zyski ;) 🤣

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Majkiel napisał(a):

 

Dobry pomysł. I kamery na zewnątrz, żeby na tych ekranach był właściwy obraz. Szyb nie trzeba myć, brak martwego pola - same zyski ;) 🤣

 

Ja będę widział Freda a Fred mi nie będzie do auta zaglądał. Jestem za.

;]

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Auto nadal wygląda bardzo ładnie i świeżo. Fajna tapicerka. Ale opony 225 w aucie, które ma być podobno szybkie to jakby słabo. A same zegary wyjątkowo brzydkie i nawet nie dali czerwonych wskazówek. Może przy kolejnym lifcie wgrają jakieś ładniejsze.

:facepalm:

ale tam jest mieszane ogumienie, przód 225 a tył 255

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Mi się bardzo podobały analogowe zegary w poprzednim Jagu. Byłem zdania, że nic więcej do szczęścia nie potrzeba. Teraz mam cyfrowe i jak trochę pojeździłem to bym się za nic w świecie już z powrotem nie zamienił.

 

Niemożliwe, jednak lepiej mieć przed sobą np nawigację niż czerwone wskazówki. Choć Alfa mogła na to nie wpaść i nie ma takiej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, wujek napisał(a):

Niemożliwe, jednak lepiej mieć przed sobą np nawigację niż czerwone wskazówki. Choć Alfa mogła na to nie wpaść i nie ma takiej opcji.

 

Analogowe zegary w Jagu też miały pomiędzy nimi ekran na którym wyświetlały się podpowiedzi z nawigacji, więc tu nawet nie chodzi o wartość użytkową. Bardziej o możliwość konfiguracji bo gdy zamiast dwóch zegarów chcę sobie zrobić np. jeden na środku to mogę. I czasem korzystam. Dodatkowo oczywiście mają ładniejszą grafikę i mogą przezentować więcej informacji. Same zalety, tak się przyzwyczaiłem, że już nie chciałbym auta z tradycyjnymi*.

 

 

 

* Oczywiście nie musi to dotyczyć wszystkich aut bo jak rozdzielczość ekranu zegarów jest słaba lub są brzydkie lub mało konfigurowalne lub występują inne fakapy producenta to pewnie wolałbym się w takim wypadku trzymać od tego rozwiązania z daleka. Ale gdy jest zrobione dobrze to naprawdę fajna rzecz.

 

 

 

Edytowane przez Furvus_Eques
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.03.2023 o 09:02, Furvus_Eques napisał(a):

 

Mi się bardzo podobały analogowe zegary w poprzednim Jagu. Byłem zdania, że nic więcej do szczęścia nie potrzeba. Teraz mam cyfrowe i jak trochę pojeździłem to bym się za nic w świecie już z powrotem nie zamienił.

 

 

Kiedyś to było....

 

FB_IMG_1657434144519.jpg.ba2bbb15a7558a144d2e2e6f4e45baab.jpg

 

 

  • Lubię to 6
  • Kocham 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Cinos napisał(a):

swoja droga ciezko uwierzyc ze to ten sam ekran generuje

 

Alfa_Romeo-Giulia-2023-1600-23.jpg

Alfa_Romeo-Giulia-2023-1600-25.jpg

 

ale ten przód dokoksowali tymi lampami

 

Alfa_Romeo-Giulia-2023-1600-26.jpg

Co z tego jak z tą ceną to jest kosmos  .

 

Mam ofertę na bmw 3 2.0i ( 184 kuce ) xdrive , mpakiet za lekko ponad 200 tys w darmowym leasingu .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Marcin79 napisał(a):

Co z tego jak z tą ceną to jest kosmos  .

 

Mam ofertę na bmw 3 2.0i ( 184 kuce ) xdrive , mpakiet za lekko ponad 200 tys w darmowym leasingu .

cena jest kosmiczna, lepszą ofertę można dostać na Q7 niż na Stelvio :)

 

Jak się chcę dobrą wersję, to około 300 koła trzeba przygotować :) Auto jest świetne, ale IMO cena rozwala system. 

 

CO do zegarów na tym drugim zdjęciu nie wyglądają najgorzej, chociaż i tak jestem rozczarowany zmianą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, Marcin79 napisał(a):

Co z tego jak z tą ceną to jest kosmos  .

 

Mam ofertę na bmw 3 2.0i ( 184 kuce ) xdrive , mpakiet za lekko ponad 200 tys w darmowym leasingu .

weź Arteona to odkupie go potem od Ciebie ;]

https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-arteon-r-line-2-0-tsi-190-km-dsg-plichta-gdansk-ID6ErUu5.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie jedne z ładniejszych wirtualnych zegarów, ale nic nie dorówna tym analogowym przed liftingiem :( . Niestety musimy się przyzwyczaić, że zaraz nigdzie nie będzie analogowych- zarówno moda jak i czasy cięcia kosztów wszędzie (przy stale drożejących autach :bzik:) zaraz do tego doprowadzą.

Nie rozumiem jednego. Swego czasu zegary wirtualne były w wielu modelach w opcji, a standardem były analogowe. Mi to się logicznie nie składało, bo chiński wystandaryzowany wyświetlacz, to rozwiazanie tańśze. Po pierwsze jest tańszy w produkcji niż takie zegary analogowe, które składają się z pierdyliarda części, które wszystkie należy zaprojektować, wyprodukować, zmontować. Po drugie - jeden wyświetlacz wkładają do wielu modeli.

 

Ja tego szaleństwa nie rozumiem - mam zegary wirtualne, bo auto już było tam skonfigurowane (sam z siebie nie dopłaciłbym za to 1500 zł) i szczerze mówiąc, przez 99% czasu korzystam z klasycznego widoku - okrągły prędkościomierz i obrotomierz (ten 1% to zaraz jak odebrałem auto i testowałem różne kombinacje). Wartość dodana może by i była przy korzystaniu z fabrycznej nawigacji... ale ze względu na opóźnienie z jakim wychodzą aktualizacje tych map i brak danych o natężeniu ruchu, nie korzystam z niej, bo nawigacja przez carplay jest bardziej użyteczna. Nonsens. Miałem wcześniej ten sam model auta z analogowymi i były IMO bardziej czytelne.

 

Jeszcze a propos alfy - tymi przednimi światłami po lifcie w Stelvio i Giulii dali co pieca - są piękne. Niestety dali do pieca też z cenami - Stelvio 280 KM  z napędem na 4 koła, to w cenniku 280 000 zł....to jak BMW X3 330i, Porsche Macan :totalszok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Manx napisał(a):

Jeszcze a propos alfy - tymi przednimi światłami po lifcie w Stelvio i Giulii dali co pieca - są piękne. Niestety dali do pieca też z cenami - Stelvio 280 KM  z napędem na 4 koła, to w cenniku 280 000 zł....to jak BMW X3 330i, Porsche Macan :totalszok:

 

Ceny poszalały. Coś w weekend grzebałem na kompie a w tle leciała TVN Burbo zakup kontrolowany. Testowali DS7 za ponad 300kPLN :) to sie będzie sprzedawało w homeopatycznych ilościach. Ostatnio w korku moja :piekna: zwróciła uwagę na DS4 - sprawdzilismy cennik. Start ponizej 150 k za bazę z dychawicznym 1.2T, chwile pozniej pojawia sie diesel za 150k, tez niezbyt mocarny (130KM), najmocniejsza jest PHEV, ktora sie zaczyna od 185k a konczy na 250 😄 zreszta 1.2T i diesel w topowych wersjach przekraczaja 200k. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Filipfm napisał(a):

 

Ceny poszalały. Coś w weekend grzebałem na kompie a w tle leciała TVN Burbo zakup kontrolowany. Testowali DS7 za ponad 300kPLN :) to sie będzie sprzedawało w homeopatycznych ilościach. Ostatnio w korku moja :piekna: zwróciła uwagę na DS4 - sprawdzilismy cennik. Start ponizej 150 k za bazę z dychawicznym 1.2T, chwile pozniej pojawia sie diesel za 150k, tez niezbyt mocarny (130KM), najmocniejsza jest PHEV, ktora sie zaczyna od 185k a konczy na 250 😄 zreszta 1.2T i diesel w topowych wersjach przekraczaja 200k. 

Ceny to totalnie powariowały. Tyle złota za auto z 1.2 pod maską :facepalm:

Ja widziałem w salonie Skody Karoq za 150 k zł za silnikiem 1.0 i manualem. W weekend oglądałem test auta za ponad 400 000 zł - pod maską zaledwie 4-cylindrowe 2.0 300 KM (auto nazywa się maserati grecale, ale nawet tak zacna marka nie uzasadnia takiej ceny za taką konfigurację).

 

W Alfie w sumie jedno jest dobre - te auta są już tak drogie, że mało kto je kupuje, dzięki czemu na wyprzedazy rocznika jest wybór, a można dostać solidny rabat (czytałem o 50-60k od cennika) :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Marcin79 napisał(a):

Co z tego jak z tą ceną to jest kosmos  .

 

Mam ofertę na bmw 3 2.0i ( 184 kuce ) xdrive , mpakiet za lekko ponad 200 tys w darmowym leasingu .

BMW 3 za lekki ponad 200 tyś. to raczej dosyć biedna wersja? No chyba że dostałeś 100 tys. rabatu.

 

Realna cena (transakcyjna, nie katalogowa) Veloce z dodatkami (czyli prawie max dla tej wersji) to poniżej 260 tys. zł. Raczej nie kupi się w tej cenie 330i xdrive z porównywalnym wyposażeniem. Jak dla mnie oferta nie jest zła, niestety w moim przypadku nie do przeskoczenia jest ilość miejsca w środku i mały bagażnik.

Edytowane przez kadu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Filipfm napisał(a):

 

Ceny poszalały. Coś w weekend grzebałem na kompie a w tle leciała TVN Burbo zakup kontrolowany. Testowali DS7 za ponad 300kPLN :) to sie będzie sprzedawało w homeopatycznych ilościach. Ostatnio w korku moja :piekna: zwróciła uwagę na DS4 - sprawdzilismy cennik. Start ponizej 150 k za bazę z dychawicznym 1.2T, chwile pozniej pojawia sie diesel za 150k, tez niezbyt mocarny (130KM), najmocniejsza jest PHEV, ktora sie zaczyna od 185k a konczy na 250 😄 zreszta 1.2T i diesel w topowych wersjach przekraczaja 200k. 

 

Był parę miesięcy temu DS7 w wynajmie w tak śmiesznych (stosunkowo) pieniądzach, że aż się zastanawiałem czy nie pojechać takiego pooglądać. Rynek weryfikuje takie pomysły.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Był parę miesięcy temu DS7 w wynajmie w tak śmiesznych (stosunkowo) pieniądzach, że aż się zastanawiałem czy nie pojechać takiego pooglądać. Rynek weryfikuje takie pomysły.

 

Moze w wynajmie producenta,bo zewn firmy leasingowe wcale tego nie promują. Samochody z dużą utrata potrafią być bardzo drogie w racie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, sherif napisał(a):

Moze w wynajmie producenta,bo zewn firmy leasingowe wcale tego nie promują. Samochody z dużą utrata potrafią być bardzo drogie w racie.

 

W Arvalu był. Coś lekko ponad 2k netto przy rocznym przebiegu 25kkm. Wliczone ubezpieczenie i serwis. W porównaniu do innych ofert to było kilkaset zł taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

W Arvalu był. Coś lekko ponad 2k netto przy rocznym przebiegu 25kkm. Wliczone ubezpieczenie i serwis. W porównaniu do innych ofert to było kilkaset zł taniej.

Tyle to Arval za kile wola.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, bochumil napisał(a):

 

Faktycznie ta szpara w nadkolu trochę razi. Już bym wolał dać 18” na większym profilu bo tak to trochę koza. Nie wiem czy jest jeszcze wyżej niż poprzednia wersja - takie zabiegi widziałem w Giuliettach. Im nowsze tym stały wyżej i wyglądały później wręcz komicznie.

Idealnych aut nie więc Giulia jest u mnie na liście tym bardziej, że żona się uparła. Chce i koniec. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, kadu napisał(a):

Realna cena (transakcyjna, nie katalogowa) Veloce z dodatkami (czyli prawie max dla tej wersji) to poniżej 260 tys. zł

U jakiego dealera to chętnie sprawdzę? Mówisz o aucie nowym, niezarejestrowanym przez dealera? Cena poniżej 260 kPLN byłaby OK :ok: 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kadu napisał(a):

BMW 3 za lekki ponad 200 tyś. to raczej dosyć biedna wersja? No chyba że dostałeś 100 tys. rabatu.

 

Realna cena (transakcyjna, nie katalogowa) Veloce z dodatkami (czyli prawie max dla tej wersji) to poniżej 260 tys. zł. Raczej nie kupi się w tej cenie 330i xdrive z porównywalnym wyposażeniem. Jak dla mnie oferta nie jest zła, niestety w moim przypadku nie do przeskoczenia jest ilość miejsca w środku i mały bagażnik.

Za 260k to i ja bym wziął czipnal i odblokował Vmax. Ale obstawiam, ze to jakiś dziwoląg zarajestrowany plus w ich dość drogim leasingu.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wujek napisał(a):

Za 260k to i ja bym wziął czipnal i odblokował Vmax. Ale obstawiam, ze to jakiś dziwoląg zarajestrowany plus w ich dość drogim leasingu.

Poprzednia wersja Stelvio 200 KM była bardzo podatna do chiptuningu. Silnik był praktycznie ten sam co w wersji 280KM i chip tuning dawał możliwość zrobienia go na przedział 280-310KM bez żadnego ryzyka.

 

Niestety po lifcie się to zmieniło, wyrzucili parę elementów ze słabszego silnika i podniesienie mocy zrobiło się mocno ryzykowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, bergerac napisał(a):

Poprzednia wersja Stelvio 200 KM była bardzo podatna do chiptuningu. Silnik był praktycznie ten sam co w wersji 280KM i chip tuning dawał możliwość zrobienia go na przedział 280-310KM bez żadnego ryzyka.

 

Niestety po lifcie się to zmieniło, wyrzucili parę elementów ze słabszego silnika i podniesienie mocy zrobiło się mocno ryzykowne.

Szkoda bo można było sporo zaoszczędzić. Zakładam, ze wersja 280KM to już będzie 300k a tu już zaczyna się mocne premium. A i tańsze mocne suvy dla ludu od VAG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.