Skocz do zawartości

Audi E-tron GT


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

Nagle na rynku pojawił się wysyp tego. Dealerzy rok temu chcieli $20-$30K powyżej MSRP. Obecnie cena wywoławcza jest $5K poniżej MSRP (oficjalny rabat od Audi) a podobno daje się dodatkowo jakiś rabat wytargować. 
 

Samochod zdumiewająco ładny, ale przeraża bardzo mały zasięg - tylko 380 km, choć podobno dzięki dwubiegowe skrzyni biegów zużycie prądu na autostradzie jest znacznie mniejsze niż np. w Tesli i jadąc 140 km/h nadal daje się przejechać ponad 300 km. To podobna wartość jak Model 3, jednak znacznie mniej niż Model S który jest w podobnej cenie. 

 

Tesla otwiera superchargery dla innych samochodów i ładowanie takiego Audi będzie z czasem coraz łatwiejsze - niewielki zasięg nie będzie tak bolał. 
 

Na plus w stosunku do Tesli jest normalne wnętrze - skóra, normalne guziki zamiast ekranów dotykowych. Za to systemy automatycznej jazdy praktycznie nie istnieją i trzeba samemu kierować - w wersji Prestige jest coś typu aktywny tempomat  ale to nadal lata za konkurencją. 
 

Co sądzicie o takim samochodzie? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

Nagle na rynku pojawił się wysyp tego. Dealerzy rok temu chcieli $20-$30K powyżej MSRP. Obecnie cena wywoławcza jest $5K poniżej MSRP (oficjalny rabat od Audi) a podobno daje się dodatkowo jakiś rabat wytargować. 
 

Samochod zdumiewająco ładny, ale przeraża bardzo mały zasięg - tylko 380 km, choć podobno dzięki dwubiegowe skrzyni biegów zużycie prądu na autostradzie jest znacznie mniejsze niż np. w Tesli i jadąc 140 km/h nadal daje się przejechać ponad 300 km. To podobna wartość jak Model 3, jednak znacznie mniej niż Model S który jest w podobnej cenie. 

 

Tesla otwiera superchargery dla innych samochodów i ładowanie takiego Audi będzie z czasem coraz łatwiejsze - niewielki zasięg nie będzie tak bolał. 
 

Na plus w stosunku do Tesli jest normalne wnętrze - skóra, normalne guziki zamiast ekranów dotykowych. Za to systemy automatycznej jazdy praktycznie nie istnieją i trzeba samemu kierować - w wersji Prestige jest coś typu aktywny tempomat  ale to nadal lata za konkurencją. 
 

Co sądzicie o takim samochodzie? 

 

U mnie troche tego jezdzi (choc nie za duzo), to generalnie Taycan w budzie Audi z tego co czytalem.

Zasieg slaby fakt, siedzialem w tym no z tylu z miejscem jest bardzo slabo ale ogolnie ladny samochod :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, jaceq napisał(a):

 

U mnie troche tego jezdzi (choc nie za duzo), to generalnie Taycan w budzie Audi z tego co czytalem.

Zasieg slaby fakt, siedzialem w tym no z tylu z miejscem jest bardzo slabo ale ogolnie ladny samochod :)


Miejsce z tyłu mi zbędne. Zaleta GT nad Taycanem to normalne guziki zamiast ekranów. Niestety ten zasięg przeraża. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Miejsce z tyłu mi zbędne. Zaleta GT nad Taycanem to normalne guziki zamiast ekranów. Niestety ten zasięg przeraża. 

 

Zasieg wyglada faktycznie kiepsko :(

W Taycanie tez tak slabo to wyglada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Miejsce z tyłu mi zbędne. Zaleta GT nad Taycanem to normalne guziki zamiast ekranów. Niestety ten zasięg przeraża. 

Kup na początek Leafa 24 kWh z zasięgiem 80-100 km, to później 300-400 km będzie zachwycać, a nie przerażać ;) 

  • Haha 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

Samochod zdumiewająco ładny, ale przeraża bardzo mały zasięg - tylko 380 km, choć podobno dzięki dwubiegowe skrzyni biegów zużycie prądu na autostradzie jest znacznie mniejsze niż np. w Tesli i jadąc 140 km/h nadal daje się przejechać ponad 300 km. To podobna wartość jak Model 3, jednak znacznie mniej niż Model S który jest w podobnej cenie. 

 

Carwow na YT ma co jakiś czas filmy z kategorii "electric cars until they DIED" w których jadą na  trasie elektrykami dopóki całkowicie nie zdechną. 

 

Poniżej przykładowo ostatni z serii. Audi q4 padło po 378 kilometrach (75% deklarowanego), Tesla Y long range przejechała 459 km (81%)

Tesla 3 była miesiąc temu z zasięgiem 467 km (75%). Audi e-tron testowali 3 lata temu i przejechał 332 km (81%) - w tym ostatnim była też Tesla 3 która przejechała wówczas 435km (78%)

 

Czyli można założyć, że elektryki (inne marki miały podobną zależność zasięgu realnego do deklarowanego) są w stanie zrobić na trasie maks. 75-80% deklarowanego zasięgu (ew. ~70% jeżeli mamy słabą psychikę)

 

Edytowane przez camel00
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

Nagle na rynku pojawił się wysyp tego. Dealerzy rok temu chcieli $20-$30K powyżej MSRP. Obecnie cena wywoławcza jest $5K poniżej MSRP (oficjalny rabat od Audi) a podobno daje się dodatkowo jakiś rabat wytargować. 
 

Samochod zdumiewająco ładny, ale przeraża bardzo mały zasięg - tylko 380 km, choć podobno dzięki dwubiegowe skrzyni biegów zużycie prądu na autostradzie jest znacznie mniejsze niż np. w Tesli i jadąc 140 km/h nadal daje się przejechać ponad 300 km. To podobna wartość jak Model 3, jednak znacznie mniej niż Model S który jest w podobnej cenie. 

 

Tesla otwiera superchargery dla innych samochodów i ładowanie takiego Audi będzie z czasem coraz łatwiejsze - niewielki zasięg nie będzie tak bolał. 
 

Na plus w stosunku do Tesli jest normalne wnętrze - skóra, normalne guziki zamiast ekranów dotykowych. Za to systemy automatycznej jazdy praktycznie nie istnieją i trzeba samemu kierować - w wersji Prestige jest coś typu aktywny tempomat  ale to nadal lata za konkurencją. 
 

Co sądzicie o takim samochodzie? 

Kolegi brat, powozi takim na FL już od ponad roku. Póki co zadowolony, fajnie podobno to jeździ a przesiadł się ze sportowego auta.

Jak na Audi to IMO całkiem ładnie im to wyszło :ok:.

Odnośnie zasięgu to sam musisz sobie odpowiedzieć gdzie jeździsz i jaka jest sytuacja z ładowarkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, sherif napisał(a):

Kolegi brat, powozi takim na FL już od ponad roku. Póki co zadowolony, fajnie podobno to jeździ a przesiadł się ze sportowego auta.

Jak na Audi to IMO całkiem ładnie im to wyszło :ok:.

Odnośnie zasięgu to sam musisz sobie odpowiedzieć gdzie jeździsz i jaka jest sytuacja z ładowarkami.

 

Z ładowarkami nie jest wesoło, ale będzie się poprawiać w miarę udostępniania superchargerów Tesli dla innych samochodów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

Co sądzicie o takim samochodzie? 

 

Ja jestem napalony jak Arab na kurs pilotażu przed 9/11 ;)

 

Raczej, a może na pewno nie mój pułap cenowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, camel00 napisał(a):

Czyli można założyć, że elektryki (inne marki miały podobną zależność zasięgu realnego do deklarowanego) są w stanie zrobić na trasie maks. 75-80% deklarowanego zasięgu (ew. ~70% jeżeli mamy słabą psychikę)

 

Dodaj, że w UK jest ograniczenie 70mph (około 110km/h) ;]

 

Nie to że być złośliwym ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem artykuły ze wsrod facetow spada testosteron, przez mały ruch, mało treningu siłowego, praca zdalna, brak rywalizacji etc.

ale jak mając tyle floty jak Ty, ogladasz sie za elektrykiem?

to jest fajne Audi, a nie jakiś paździerz na prąd

 

 

 

 

  • Lubię to 2
  • Kupa 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

Nagle na rynku pojawił się wysyp tego. Dealerzy rok temu chcieli $20-$30K powyżej MSRP. Obecnie cena wywoławcza jest $5K poniżej MSRP (oficjalny rabat od Audi) a podobno daje się dodatkowo jakiś rabat wytargować. 
 

Samochod zdumiewająco ładny, ale przeraża bardzo mały zasięg - tylko 380 km, choć podobno dzięki dwubiegowe skrzyni biegów zużycie prądu na autostradzie jest znacznie mniejsze niż np. w Tesli i jadąc 140 km/h nadal daje się przejechać ponad 300 km. To podobna wartość jak Model 3, jednak znacznie mniej niż Model S który jest w podobnej cenie. 

 

Tesla otwiera superchargery dla innych samochodów i ładowanie takiego Audi będzie z czasem coraz łatwiejsze - niewielki zasięg nie będzie tak bolał. 
 

Na plus w stosunku do Tesli jest normalne wnętrze - skóra, normalne guziki zamiast ekranów dotykowych. Za to systemy automatycznej jazdy praktycznie nie istnieją i trzeba samemu kierować - w wersji Prestige jest coś typu aktywny tempomat  ale to nadal lata za konkurencją. 
 

Co sądzicie o takim samochodzie? 


 

Sądzę ze to maleństwo jest i bierz Tesle. Byłem oglądać, tak ciasne ze nawet nie wziąłem na jazdę testowa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się tym dziś i mi pasuje. Ilość miejsca w sam raz - więcej niż w Cayman ale na tyle mało ze czuje się wygodnie. Siedzenia zajebiste. Przyspieszenie przyzwoite choć to nie jest Plaid. Największy problem - jak jest wersja w kolorach które się żonie podobają, to albo wyposażenie bida albo RS GT za kilkadziesiąt tysięcy ekstra. lokalny dealer ma ich ze 30 sztuk na placu, cena jest nie do negocjacji ale da się coś ugrać zawyżając cenę Porsche. 
 

Po przejażdżce Modelem S, Audi to niebo i ziemia - jakość wykończenia, dźwięk zamykanych drzwi, normalne przełączniki, Tesla to straszny szmelc. Tylko ten zasięg i dostępność ładowarek…

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Cinos napisał(a):

czytałem artykuły ze wsrod facetow spada testosteron, przez mały ruch, mało treningu siłowego, praca zdalna, brak rywalizacji etc.

ale jak mając tyle floty jak Ty, ogladasz sie za elektrykiem?

to jest fajne Audi, a nie jakiś paździerz na prąd

 

 

 

 


Nie lubię dźwięku turbodoładowanych silników. Nie lubię 4 i 6 cylindrów. Jak mam słuchać tego, to wolę ciszę. Opcją jest nadal Corvette, bo jako jeden z dwóch branych pod uwagę samochodów ma normalny V8 (drugi to Lexus LC500). Poza tym czas chyba przejść na prąd. Wystarczająco w życiu zniszczyłem tą planetę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

Ja jestem napalony jak Arab na kurs pilotażu przed 9/11 ;)

 

Raczej, a może na pewno nie mój pułap cenowy.


Porsche właśnie ogłosiło spore podwyżki cen na 2024 Cayman = używane skoczą do góry ;) Muszę poczekać ze dwa tygodnie aż rynek zareaguje. A jednocześnie pula potencjalnych kupców samochodu za $120K gwałtownie się skurczyła z uwagi na podwyżki stop procentowych = dealerzy w końcu zaczynają trząść portkami a co za tym idzie dawać rabaty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

 

Z ładowarkami nie jest wesoło, ale będzie się poprawiać w miarę udostępniania superchargerów Tesli dla innych samochodów. 

Tak dużo w trasy jeszcze jeździsz?

Kiedyś pisałeś, że i tak w Volvo sporo ogaraniasz na prądzie a to ma zasięg 40, 50km ;).

Poza tym masz chyba jeszcze drugie auto.

Imho jedne auto ev wdomu to dobre i fajne rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, sherif napisał(a):

Tak dużo w trasy jeszcze jeździsz?

Kiedyś pisałeś, że i tak w Volvo sporo ogaraniasz na prądzie a to ma zasięg 40, 50km ;).

Poza tym masz chyba jeszcze drugie auto.

Imho jedne auto ev wdomu to dobre i fajne rozwiązanie.


Córka i zięć mieszkają w Ocala, FL więc często tą trasę pokonujemy teraz. 133 mile w jedną stronę czyli e-tron GT nie da rady na jednym ładowaniu. Ale po drodze są dwa miejsca z 320 kWh ładowarkami = 10 minut przerwy i można jechać dalej. Jak się bachor urodzi to będzie dużo częściej - elektryk by się przydał. Tyle że naładowanie go na publicznej ładowarce jest przerażająco drogie - znacznie droższe niż benzyna. 

Edytowane przez Florydziak_Florydziak_Flor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Córka i zięć mieszkają w Ocala, FL więc często tą trasę pokonujemy teraz. 133 mile w jedną stronę czyli e-tron GT nie da rady na jednym ładowaniu. Ale po drodze są dwa miejsca z 320 kWh ładowarkami = 10 minut przerwy i można jechać dalej. Jak się bachor urodzi to będzie dużo częściej - elektryk by się przydał. Tyle że naładowanie go na publicznej ładowarce jest przerażająco drogie - znacznie droższe niż benzyna. 

 

U córki z gniazdka nie możesz naładować? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, camel00 napisał(a):

Czyli można założyć, że elektryki (inne marki miały podobną zależność zasięgu realnego do deklarowanego) są w stanie zrobić na trasie maks. 75-80% deklarowanego zasięgu (ew. ~70% jeżeli mamy słabą psychikę)

Dobry wniosek ale nazbyt uproszczony. 
Najlepsza ogólna baza jest na EV-database. 
I dla e-tron RS wygląda to tak. 
 

 

15B75E43-52F2-42C6-B921-5013B91BFB38.jpeg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Nie lubię dźwięku turbodoładowanych silników. Nie lubię 4 i 6 cylindrów. Jak mam słuchać tego, to wolę ciszę. Opcją jest nadal Corvette, bo jako jeden z dwóch branych pod uwagę samochodów ma normalny V8 (drugi to Lexus LC500). Poza tym czas chyba przejść na prąd. Wystarczająco w życiu zniszczyłem tą planetę. 

no może faktycznie, co kto lubi

 

ja jak uslyszalem fabryczny wydech rs5 na ulicy, czy nawet fiesty st (3 garnki) to dla mnie o niebo fajniech takim niz bezszelestym albo gwizdzacym elektrykiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, mrBEAN napisał(a):

Dobry wniosek ale nazbyt uproszczony. 
Najlepsza ogólna baza jest na EV-database. 
I dla e-tron RS wygląda to tak. 
 

 

15B75E43-52F2-42C6-B921-5013B91BFB38.jpeg


375 km przy 110 km/h to bardzo kiepski wynik. Jednak moja normalna prędkość na autostradzie to 140-150 km/h i wtedy zasięg dodatkowo spada. Do tego u mnie nie „umiarkowanej”

pogody i trzeba doliczyć zużycie prądu przez klimatyzację chodzącą na dużych obrotach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Porsche właśnie ogłosiło spore podwyżki cen na 2024 Cayman = używane skoczą do góry ;) Muszę poczekać ze dwa tygodnie aż rynek zareaguje. A jednocześnie pula potencjalnych kupców samochodu za $120K gwałtownie się skurczyła z uwagi na podwyżki stop procentowych = dealerzy w końcu zaczynają trząść portkami a co za tym idzie dawać rabaty. 

W Polsce kilka dni temu np 911 Turbo podrożało o 80 kzł. Dostępność 911-tek coraz lepsza, jeszcze 6 miesięcy temu czas oczekiwania ok 1,5 roku, dzisiaj są sztuki do konfiguracji i odbioru za 3 miesiące.  Coś złego dzieje się w branży moto.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


375 km przy 110 km/h to bardzo kiepski wynik. Jednak moja normalna prędkość na autostradzie to 140-150 km/h i wtedy zasięg dodatkowo spada. Do tego u mnie nie „umiarkowanej”

pogody i trzeba doliczyć zużycie prądu przez klimatyzację chodzącą na dużych obrotach. 

Dlatego pisałem, że wóz nie dla Ciebie 😌

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Łukasz___F napisał(a):

W Polsce kilka dni temu np 911 Turbo podrożało o 80 kzł. Dostępność 911-tek coraz lepsza, jeszcze 6 miesięcy temu czas oczekiwania ok 1,5 roku, dzisiaj są sztuki do konfiguracji i odbioru za 3 miesiące.  Coś złego dzieje się w branży moto.


Bylem wczoraj u dealera Audi - plac mają zawalony nowymi samochodami. Wszystko co sobie wymarzysz jest od ręki, bez czekania. Jak sprawdzisz co jest od ręki u Tesli to podobnie - dowolną kombinację kolorów i wyposażenia masz od ręki w S, X i 3. Tylko w Y na niektóre kombinacje trzeba czekać. Jak sprawdzam na Autotrader to samochodów na sprzedaż jest zwariowane ilości i ceny zaczynaja powoli być atrakcyjne. Z pracy mam informacje ze ilość nowych kredytów na samochody spadła o kilkadziesiąt procent a jak jakieś są brane to na znacznie mniejsze kwoty czyli najbardziej spadek sprzedaży dotyka drogie samochody. Amerykanie wszystko na kredyt kupują i zazwyczaj mają jakąś max kwotę jaką mogą użyć na spłatę kredytu miesięcznie - tak jak dawniej $700 miesięcznie pozwalało ci kupić Mercedesa S, tak teraz ledwo na C starcza.  

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Bylem wczoraj u dealera Audi - plac mają zawalony nowymi samochodami. Wszystko co sobie wymarzysz jest od ręki, bez czekania. Jak sprawdzisz co jest od ręki u Tesli to podobnie - dowolną kombinację kolorów i wyposażenia masz od ręki w S, X i 3. Tylko w Y na niektóre kombinacje trzeba czekać. Jak sprawdzam na Autotrader to samochodów na sprzedaż jest zwariowane ilości i ceny zaczynaja powoli być atrakcyjne. Z pracy mam informacje ze ilość nowych kredytów na samochody spadła o kilkadziesiąt procent a jak jakieś są brane to na znacznie mniejsze kwoty czyli najbardziej spadek sprzedaży dotyka drogie samochody. Amerykanie wszystko na kredyt kupują i zazwyczaj mają jakąś max kwotę jaką mogą użyć na spłatę kredytu miesięcznie - tak jak dawniej $700 miesięcznie pozwalało ci kupić Mercedesa S, tak teraz ledwo na C starcza.  

W PL Tesla obniżyła ceny dość znacznie, Audi sypie rabatami ponad 20%, sporo jest od ręki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


375 km przy 110 km/h to bardzo kiepski wynik. Jednak moja normalna prędkość na autostradzie to 140-150 km/h i wtedy zasięg dodatkowo spada. Do tego u mnie nie „umiarkowanej”

pogody i trzeba doliczyć zużycie prądu przez klimatyzację chodzącą na dużych obrotach. 


Jeśli chcesz jeździć EV, szczególnie innym niż Tesla, to musisz zrewidować swoją normalną prędkość i przenieść się w rejony 120 km/h. Teslą na Florydzie można szybciej, bo sieć SC jest imponująca. 

Tesla nie otworzy wszystkich ładowarek dla innych, ma osiągnąć tylko jakiś procent, aby załapać się na dofinansowania. 
 

 

W dniu 31.03.2023 o 14:16, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

podobno dzięki dwubiegowe skrzyni biegów zużycie prądu na autostradzie jest znacznie mniejsze niż np. w Tesli

 

Niemożliwe, Tesla ma aktualnie najbardziej efektywne silniki, a i współczynniki oporu powietrza na pewno nie są gorsze niż w Audi. 

 

I jeszcze o jakości wykończenia, wyciszeniu i itp. Tu nie ma dyskusji, gruby eTron bije każdą Teslę. 
 

Polecam pooglądać Bjojrna https://youtube.com/@bjornnyland

 

Na pewno przetestował ten model gruntownie. 


 

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, HelixSv napisał(a):


Jeśli chcesz jeździć EV, szczególnie innym niż Tesla, to musisz zrewidować swoją normalną prędkość i przenieść się w rejony 120 km/h. Teslą na Florydzie można szybciej, bo sieć SC jest imponująca. 

Tesla nie otworzy wszystkich ładowarek dla innych, ma osiągnąć tylko jakiś procent, aby załapać się na dofinansowania. 
 

 

 

Niemożliwe, Tesla ma aktualnie najbardziej efektywne silniki, a i współczynniki oporu powietrza na pewno nie są gorsze niż w Audi. 

 

I jeszcze o jakości wykończenia, wyciszeniu i itp. Tu nie ma dyskusji, gruby eTron bije każdą Teslę. 
 

Polecam pooglądać Bjojrna https://youtube.com/@bjornnyland

 

Na pewno przetestował ten model gruntownie. 


 


Silnik elektryczny jest progresywnie coraz mniej ekonomiczny wraz z rosnącymi obrotami. Dlatego Porsche zdecydowało się na dwubiegową skrzynie w Taycan - właśnie po to by poprawić zasięg na niemieckich autostradach gdzie jednak ludzie osiągają spore prędkości. Tesla oryginalnie też planowała dwubiegową skrzynie w Roadsterze ale za nic nie mogli zrobić czegoś co by było wystarczająco trwałe i w końcu zrezygnowali, dając w zamian coraz mocniejsze silniki. Skrzynia biegów ma jeden problem - dodatkowe koła zębate dają dodatkowe opory co powoduje zwiększone zużycie energii i rachunek wcale nie jest taki prosty. Co widać dobrze jak popatrzysz na zużycie energii na kilometr. Model S ma 124 MPGE w mieście i 115 na autostradzie. Taycan ma 76 MPGE w mieście i 84 na autostradzie - bez tej skrzyni miałby pewnie jakieś 60-65 na autostradzie. Tesla umie zrobić znacznie bardziej efektywne silniki i falowniki niż reszta firm + ich samochody są dużo bardziej aerodynamiczne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno - Tesla jak daje 100 kWh akumulator to możesz użyć jego całej pojemności. Audi daje 95 kWh, ale tylko 86 kWh jest używalne. Samochód nigdy się nie ładuje do 100% i nigdy nie pozwala na rozładowanie do 0%. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Silnik elektryczny jest progresywnie coraz mniej ekonomiczny wraz z rosnącymi obrotami. Dlatego Porsche zdecydowało się na dwubiegową skrzynie w Taycan - właśnie po to by poprawić zasięg na niemieckich autostradach gdzie jednak ludzie osiągają spore prędkości. Tesla oryginalnie też planowała dwubiegową skrzynie w Roadsterze ale za nic nie mogli zrobić czegoś co by było wystarczająco trwałe i w końcu zrezygnowali, dając w zamian coraz mocniejsze silniki. Skrzynia biegów ma jeden problem - dodatkowe koła zębate dają dodatkowe opory co powoduje zwiększone zużycie energii i rachunek wcale nie jest taki prosty. Co widać dobrze jak popatrzysz na zużycie energii na kilometr. Model S ma 124 MPGE w mieście i 115 na autostradzie. Taycan ma 76 MPGE w mieście i 84 na autostradzie - bez tej skrzyni miałby pewnie jakieś 60-65 na autostradzie. Tesla umie zrobić znacznie bardziej efektywne silniki i falowniki niż reszta firm + ich samochody są dużo bardziej aerodynamiczne. 


Rozmowa była o Etronie vs Tesla Y/S (popraw mnie, jak się mylę). 
Etron bierze więcej prądu na km czy milę, bez względu na ilość skrzyń biegów, bo to wielka i ciężka kobyła jest. 
 

Z reszta, nie trzeba o tym dyskutować. 
Przejedź się jednym i drugim w tym samym miejscu i w takich samych warunkach, to zobaczysz. 
 

EDIT

Kurczę, @Florydziak_Florydziak_Flor pomyliłem modele. Miałem na myśli Audi e-tron (aktualna nazwa Audi Q8 e-tron). E-tron GT nigdy nie zaprzątał mojej uwagi.

Mój błąd jednak nie zmienia za dużo, nadal każda Tesla poza wielkim X jest bardziej energooszczędna. 

Życzę owocnych rozmyślań, raz się żyje. ;]

Edytowane przez HelixSv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, HelixSv napisał(a):


Rozmowa była o Etronie vs Tesla Y/S (popraw mnie, jak się mylę). 
Etron bierze więcej prądu na km czy milę, bez względu na ilość skrzyń biegów, bo to wielka i ciężka kobyła jest. 
 

Z reszta, nie trzeba o tym dyskutować. 
Przejedź się jednym i drugim w tym samym miejscu i w takich samych warunkach, to zobaczysz. 


Przejechałem się jednym i drugim. Model S odpada z wielu powodów:

- jakość wykończenia. Jest katastrofalnie kiepska. Nierówne szczeliny, trzeszczący plastik w nowym samochodzie, materiały wnętrza jak z Walmart. 
- opatrzenie - za dużo tego jeździ i pomimo że sylwetka nadal ładna, to jednak samochód jest nudny

- Elon Musk - o ile dawniej lubiłem tego gościa, to jego idiotyczne ruchy w ciągu ostatniego roku z kawałkiem nie pozwalają mi na zakup samochodu Tesli. 
- utrata wartości - po ostatnich manewrach z cenami strach kupić Teslę bo Elon może zdecydować że dla zwiększenia sprzedaży obniży cenę o następne $10K.

- technologia - jednak 3 czy Y są znacznie lepiej technologicznie zaprojektowane, S nadal

jest na starej architekturze co odbija się na niezawodności i prędkości ładowania. 

 

Zalety Tesli są znane - zasięg, osiągi, superchargery i autopilot. I dlatego nadal się zastanawiam czy jednak się nie złamać i nie kupić S. Ale za każdym razem jak wsiądę do tego samochodu to mnie odrzuca. 
 

Zasięg jest mało ważny bo to ma być samochód dla przyjemności a nie na trasy. Autopilot - to jedyny powód dla którego ciężko podjąć decyzję o nie Tesli. Wygoda z tego że samochód sam się zajmuje kierowaniem jest jednak olbrzymia. 

Edytowane przez Florydziak_Florydziak_Flor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

Jeszcze jedno - Tesla jak daje 100 kWh akumulator to możesz użyć jego całej pojemności. Audi daje 95 kWh, ale tylko 86 kWh jest używalne. Samochód nigdy się nie ładuje do 100% i nigdy nie pozwala na rozładowanie do 0%. 


Tak, Tesla ma mniejsze bufory (i min i Max). Dla odpowiedzialnego użytkownika, który nie ładuje codziennie do 100%, to jest spora zaleta. Nie trzeba wozić dodatkowych kilogramów, a przed trasą można naładować do 100% i zasięg jest większy. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, HelixSv napisał(a):


Tak, Tesla ma mniejsze bufory (i min i Max). Dla odpowiedzialnego użytkownika, który nie ładuje codziennie do 100%, to jest spora zaleta. Nie trzeba wozić dodatkowych kilogramów, a przed trasą można naładować do 100% i zasięg jest większy. 


Inni producenci się panicznie boją żeby nie musieć na gwarancji zmieniać akumulatorów na nowe. Tesla wie że ich akumulatory bez problemu wytrzymują 160 tys. km.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Przejechałem się jednym i drugim. Model S odpada z wielu powodów:

- jakość wykończenia. Jest katastrofalnie kiepska. Nierówne szczeliny, trzeszczący plastik w nowym samochodzie, materiały wnętrza jak z Walmart. 
- opatrzenie - za dużo tego jeździ i pomimo że sylwetka nadal ładna, to jednak samochód jest nudny

- Elon Musk - o ile dawniej lubiłem tego gościa, to jego idiotyczne ruchy w ciągu ostatniego roku z kawałkiem nie pozwalają mi na zakup samochodu Tesli. 
- utrata wartości - po ostatnich manewrach z cenami strach kupić Teslę bo Elon może zdecydować że dla zwiększenia sprzedaży obniży cenę o następne $10K.

- technologia - jednak 3 czy Y są znacznie lepiej technologicznie zaprojektowane, S nadal

jest na starej architekturze co odbija się na niezawodności i prędkości ładowania. 

 

Zalety Tesli są znane - zasięg, osiągi, superchargery i autopilot. I dlatego nadal

się zastanawiam czy jednak się nie złamać i nie kupić S. Ale za każdym razem jak wsiądę do tego samochodu to

mnie odrzuca. 


Ja Ciebie nie zachęcam do Tesli. Odniosłem się jedynie do błędnej tezy, że eTron bierze mniej prądu. :ok:
 

Od 3 tygodni mam Y z Chin, jakość wykonania jest bez zarzutu (podobno te Niemiec czy Stanów mają statystycznie więcej niedoróbek). Bardzo mi się podoba np. całkowity brak przeklętego piano-black, logika i szybkość systemu (dwie klasy lepiej  od VW ID4) i kilka innych rzeczy.  

Ale drażni mnie twarde zawieszenie, niski bagażnik, duży promień zawracania, niedorobiony asystent parkowania,…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

Jeszcze jeden drobiazg który jest na plus dla Tesli - Audi ma spore koszty serwisowania - co 20 tys. mil / dwa lata zmienia się sporo płynów w samochodzie co kosztuje kilka tysięcy. 


Tak, to jest znana choroba tradycyjnych producentów. Chcą zarabiać na serwisie, bo mają kiepskie marże na sprzedaży samochodów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2023 o 14:16, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):

Nagle na rynku pojawił się wysyp tego. Dealerzy rok temu chcieli $20-$30K powyżej MSRP. Obecnie cena wywoławcza jest $5K poniżej MSRP (oficjalny rabat od Audi) a podobno daje się dodatkowo jakiś rabat wytargować. 
 

Samochod zdumiewająco ładny, ale przeraża bardzo mały zasięg - tylko 380 km, choć podobno dzięki dwubiegowe skrzyni biegów zużycie prądu na autostradzie jest znacznie mniejsze niż np. w Tesli i jadąc 140 km/h nadal daje się przejechać ponad 300 km. To podobna wartość jak Model 3, jednak znacznie mniej niż Model S który jest w podobnej cenie. 

 

Tesla otwiera superchargery dla innych samochodów i ładowanie takiego Audi będzie z czasem coraz łatwiejsze - niewielki zasięg nie będzie tak bolał. 
 

Na plus w stosunku do Tesli jest normalne wnętrze - skóra, normalne guziki zamiast ekranów dotykowych. Za to systemy automatycznej jazdy praktycznie nie istnieją i trzeba samemu kierować - w wersji Prestige jest coś typu aktywny tempomat  ale to nadal lata za konkurencją. 
 

Co sądzicie o takim samochodzie? 

 

Jestem na tak, bo bardzo ładny.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał(a):


Córka i zięć mieszkają w Ocala, FL więc często tą trasę pokonujemy teraz. 133 mile w jedną stronę czyli e-tron GT nie da rady na jednym ładowaniu. Ale po drodze są dwa miejsca z 320 kWh ładowarkami = 10 minut przerwy i można jechać dalej. Jak się bachor urodzi to będzie dużo częściej - elektryk by się przydał. Tyle że naładowanie go na publicznej ładowarce jest przerażająco drogie - znacznie droższe niż benzyna. 

 

133 mil to i tak bez sikania i obiadu nie da się przejechać więc ładowanie po drodze nie będzie problemem. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.