Skocz do zawartości

Diagnostyka huczącego łożyska


gilbert3

Rekomendowane odpowiedzi

Taki dylemat jest, bo huczy łożysko w tylnym kole... tylko nie wiadomo w którym. Zgodnie z zasadą jeden rabin powie tak, a drugi powie nie, mi wydaje się, że lewe, a mechanikowi że prawe. Dzieciom siedzącym z tyłu zadałem pytanie które - twierdzą, że chyba lewe (czyli wychodzi na moje), ale ręki nie dadzą sobie uciąć. Jest też taka opcja, że oba łożyska hałasują, choć nie za bardzo mi się chce w to wierzyć -ale i taką opcję biorę pod uwagę. 

I teraz tak, z mechanikiem nie mogę się dogadać w tej kwestii, zresztą trudno na niego naciskać, bo to dusza człowiek, jak zrobi prawe a się okaże, że nie ma racji, to umywa ręce - mówi, że to ode mnie zależy które ma wymienić i to zrobi - zresztą tak jak już wspomniałem nie ma gwarancji, że to nie oba łożyska są walnięte. Niestety diagnostyka na podnośniku nie za dużo wnosi do sytuacji, bo z każdego koła coś tam słychać.

 

Podsumowując: 

- jakie metody diagnostyki oprócz osłuchowej, może zaprząc do tego elektronikę? 

- wymieniać oba profilaktycznie, bo jeśli wysypało się jedno to wysypie drugie zaraz (nigdy nie miałem w swoich samochodach takiej awarii)? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, sherif napisał(a):

Odsłuch na zakrętach lub stetoskop.

Ja kiedyś wymieniłem dwa z tyłu.. a huczały opony :phi:

opony wykluczyłem, wymieniłem niedawno. 

 

53 minuty temu, Danielpoz. napisał(a):

Wchodzisz no w prawy łuk. Jeśli przestaje huczeć to prawe jest do wymiany.

 

to brzmi logicznie, dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, mati_lecha napisał(a):

To może właśnie opony jak wymieniłeś?

 

Nie, wymieniłem opony właśnie z powodu huczenia, bo były stare choć bieżnik jeszcze ok, myślałem że to one. 

 

2 minuty temu, WaWeR napisał(a):

Podaję hasło.
Stetoskop

 

Skąd ja ci wytrzasnę stetoskop, nie posiadam takich lekarskich atrybutów. 

Chodzi o taki? 

https://allegro.pl/oferta/stetoskop-warsztatowy-diagnostyczny-dla-mechanikow-11236825649?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=N2IyMDkxODYtY2FjYy00YzkwLThiM2YtZjNiMWFhODc5MWU0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=1a613360-932c-4c61-bdf7-175f280c663d

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Danielpoz. napisał(a):

Wchodzisz no w prawy łuk. Jeśli przestaje huczeć to prawe jest do wymiany.

Przy łożyskach kulkowych dwurzędowych ta metoda się nie sprawdza:)

 

Godzinę temu, gilbert3 napisał(a):

Niestety diagnostyka na podnośniku nie za dużo wnosi do sytuacji, bo z każdego koła coś tam słychać.

Zdjąć klocki/zaciski i dopiero kręcić. 

Jeśli cisza to pojeździć jeszcze kilka miesięcy-problem będzie się nasilał i po jakimś czasie już da się w ten sposób zdiagnozować;]

 

Godzinę temu, gilbert3 napisał(a):

może zaprząc do tego elektronikę? 

Mozna by dać przy piastach jakieś mikrofony i osłuchiwać w trakcie jazdy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, Waldek40 napisał(a):

podnieść auto i zakręcić kołem

Powiedz, że czytałeś co napisałem, czy za dużo tekstu ;]

 

7 godzin temu, sherif napisał(a):

Odsłuch na zakrętach lub stetoskop.

Ja kiedyś wymieniłem dwa z tyłu.. a huczały opony :phi:

Ten stetoskop to wystarczy taki jak wkleiłem wyżej?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, gilbert3 napisał(a):

Ten stetoskop to wystarczy taki jak wkleiłem wyżej?  

Wystarczy drewniany kij od miotły.
Jeden koniec przytykam do mocowania piasty a drugi do ucha.
Druga osoba kręci wtedy kołem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, gilbert3 napisał(a):

Taki dylemat jest, bo huczy łożysko w tylnym kole... tylko nie wiadomo w którym. Zgodnie z zasadą jeden rabin powie tak, a drugi powie nie, mi wydaje się, że lewe, a mechanikowi że prawe. Dzieciom siedzącym z tyłu zadałem pytanie które - twierdzą, że chyba lewe (czyli wychodzi na moje), ale ręki nie dadzą sobie uciąć. Jest też taka opcja, że oba łożyska hałasują, choć nie za bardzo mi się chce w to wierzyć -ale i taką opcję biorę pod uwagę. 

I teraz tak, z mechanikiem nie mogę się dogadać w tej kwestii, zresztą trudno na niego naciskać, bo to dusza człowiek, jak zrobi prawe a się okaże, że nie ma racji, to umywa ręce - mówi, że to ode mnie zależy które ma wymienić i to zrobi - zresztą tak jak już wspomniałem nie ma gwarancji, że to nie oba łożyska są walnięte. Niestety diagnostyka na podnośniku nie za dużo wnosi do sytuacji, bo z każdego koła coś tam słychać.

 

Podsumowując: 

- jakie metody diagnostyki oprócz osłuchowej, może zaprząc do tego elektronikę? 

- wymieniać oba profilaktycznie, bo jeśli wysypało się jedno to wysypie drugie zaraz (nigdy nie miałem w swoich samochodach takiej awarii)? 

 

Nie dawno miałem podobny problem ,z tym że huczało prawe z przodu.mechanik podniósł koło zakręcił i juz było słychać że łozysko ,pózniej lewe i była cisza.Wymienił te zdiagnozowane na FAG i jest cisza..Generalnie na zimówkach było cicho zawsze,to wykluczyłem opony ..

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mati_lecha napisał(a):

p.s.

Mam identyczny problem. Na początek chcę zmienić Koła tył z przodem. 

 

Jesteśmy na AK- sprzedaj gruza i kup nowego :old: a nie jakimś łożyskiem się przejmujesz.

 

A serio to u mnie metoda z jazdą po łuku bezbłednie wskazała łożysko w Golfie V.

I ciekawostka: lewe padło przy około 90kkm, prawe nadal fabryczne, przebeig ma 225kkm.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten konkretnie to nie wiem ale ogólnie tak. Tego typu

Wysłane z mojego SM-A536B przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy później...

Metofa " na pasy"

W tylu sida dorosła rozgarnięta rowo slyszaca na oba uszy osoba. Zakłada pas tylny raz z lewej strony raz z prawej. Zakłada w ten sposób że pas ma przechodzić przez głowę na ucho. (Wiem głupio to wyglada)

Z tej strony gdzie "glosniej" slychac tam lozysko do wymiany.

Mocowanie pasa (zwijacz) jest najczesciej* zamocowany nisko do karoseri w okolicach tylnego kola. Pas mimo ze z materiaku dość dobrze przenosci wibracje i dzwieki.

* ta metoda nie działa gdy zwijal jest zamontowanym w innym miejscu np zintegrowany z fotelem lub pod sufitem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.