Skocz do zawartości

Czujniki ciśnienia w kolach


dobromir

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś się orientuje czy czujniki ciśnienia w kołach podlegają gwarancji w Toyocie? Pacjent to chr i komunikat o niskim ciśnieniu 2 raz wyświetlony w przeciągu miesiąca, za pierwszym razem zrobiło się zimno i zostało dopompowane, teraz drugi raz i właściwie prawie nic nie fobiło a komunikat zniknął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było tak, że z rana, na mrozie sygnalizowały, a potem wraz z ogrzaniem/jazdą przestały?

Choć u mnie jak ciśnienie spadnie poniżej wartości którą sygnalizują, to dopiero dopompowanie powyżej jakiejś wartości spowoduje zgaśnięcie kontrolki (nie udało mi się na tyle podnieść ciśnienia samą jazdą, by kontrolka zgasła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, dobromir napisał(a):

Czy ktoś się orientuje czy czujniki ciśnienia w kołach podlegają gwarancji w Toyocie? Pacjent to chr i komunikat o niskim ciśnieniu 2 raz wyświetlony w przeciągu miesiąca, za pierwszym razem zrobiło się zimno i zostało dopompowane, teraz drugi raz i właściwie prawie nic nie fobiło a komunikat zniknął.

obstawiam okres 6 miesiecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, dobromir napisał(a):

Czy ktoś się orientuje czy czujniki ciśnienia w kołach podlegają gwarancji w Toyocie? Pacjent to chr i komunikat o niskim ciśnieniu 2 raz wyświetlony w przeciągu miesiąca, za pierwszym razem zrobiło się zimno i zostało dopompowane, teraz drugi raz i właściwie prawie nic nie fobiło a komunikat zniknął.

miałem tak , że podczas zimy na 3 kołach było 2,12-2,15 a na jednym 2,08 i wywaliło komunikat , że brak ciśnienia w kole  , dopompowałem do zalecanych 2,4 i komunikat nadal był , ale zniknął po przejechaniu kilkuset metrów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie podlega gwarancji, bo wszystko jest ok. Ja robię taki patent na zimę, najpierw pompuję wszystkie koła o 0,2-0,3 bar mniej, niż podaje instrukcja, wykonuję reset tpms i potem dopompowuję do właściwego ciśnienia. Wtedy te spadki ciśnienia przy chłodnych dniach nie spowodują od razu komunikatu. W Toyocie masz guzik resetu schowany głęboko pod kierownicą. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, rozumiem że macie jakieś sposoby na czujniki o zmianę temperatury, ale w tym wypadku już 2 zimy tak miałem że jak robiło się zimno to raz dopompowalem wszystkie koła i był spokój na rok, teraz też tak zrobiłem ale po miesiącu znów wywaliło komunikat, znowu dopompowalem i obecnie jest ok. Podejrzewam że skoro tym razem wróciło to pewnie niedługo znów się zaświeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

To nie podlega gwarancji, bo wszystko jest ok. Ja robię taki patent na zimę, najpierw pompuję wszystkie koła o 0,2-0,3 bar mniej, niż podaje instrukcja, wykonuję reset tpms i potem dopompowuję do właściwego ciśnienia. Wtedy te spadki ciśnienia przy chłodnych dniach nie spowodują od razu komunikatu. W Toyocie masz guzik resetu schowany głęboko pod kierownicą. 

 

TPMS złapie błąd jak ciśnienie we wszystkich kołach spadnie jednakowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, dobromir napisał(a):

Ok, rozumiem że macie jakieś sposoby na czujniki o zmianę temperatury, ale w tym wypadku już 2 zimy tak miałem że jak robiło się zimno to raz dopompowalem wszystkie koła i był spokój na rok, teraz też tak zrobiłem ale po miesiącu znów wywaliło komunikat, znowu dopompowalem i obecnie jest ok. Podejrzewam że skoro tym razem wróciło to pewnie niedługo znów się zaświeci.

 

To samo koło zglasza błąd? Możesz podejrzeć wartości ciśnienia na zegarach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

To samo koło zglasza błąd? Możesz podejrzeć wartości ciśnienia na zegarach?

Żeby to sprawdzić musiałbym pojedynczo dopompowyc jedno koło jechać na przejażdżkę i potem kolejne. System nie pokazuje które kolo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

TPMS złapie błąd jak ciśnienie we wszystkich kołach spadnie jednakowo?

Tak. Zarówno w Golfie, gdzie system jest oparty na układzie ABS, zimą tak miałem, że spadło wszędzie o 0,3 bar i komunikat, potem zacząłem stosować metodę, jak wyżej pisałem. Normalnie pompuję 2,4, ale najpierw dam na 2,2 później reset i krótka przejażdżka, aby zapamiętał obroty kół i dopiero wtedy dopompowuję na 2,4. Golf wyrzuca komunikat przy moich oponach, jak ciśnienie spadnie o 0,3 (testowałem jeżdżąc z manometrem), więc zrobiłem tak, aby japę darł od ok 1,9 bar. 

W BMW miałem czujniki w kołach i tam też dwa razy zimą wyrzucił komunikat, wejście w menu i wszędzie równo obniżone ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mmaciejosss napisał(a):

miałem tak , że podczas zimy na 3 kołach było 2,12-2,15 a na jednym 2,08 i wywaliło komunikat , że brak ciśnienia w kole  , dopompowałem do zalecanych 2,4 i komunikat nadal był , ale zniknął po przejechaniu kilkuset metrów 

 

W przypadku niezależnych czujników w każdym kole (jak to ma Suzuki, to nie jest oparte o ABS, tylko czujniki pokazują faktyczne ciśnienie) one uaktywniają się po przejechaniu jakiegoś kawałka, nie emitują sygnału radiowego cały czas, bo inaczej zbyt szybko padłaby bateria. Czyli trzeba dopompować, przejechać kilkaset metrów i dane się uaktualnią. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Zarówno w Golfie, gdzie system jest oparty na układzie ABS, zimą tak miałem, że spadło wszędzie o 0,3 bar i komunikat, potem zacząłem stosować metodę, jak wyżej pisałem. Normalnie pompuję 2,4, ale najpierw dam na 2,2 później reset i krótka przejażdżka, aby zapamiętał obroty kół i dopiero wtedy dopompowuję na 2,4. Golf wyrzuca komunikat przy moich oponach, jak ciśnienie spadnie o 0,3 (testowałem jeżdżąc z manometrem), więc zrobiłem tak, aby japę darł od ok 1,9 bar. 
W BMW miałem czujniki w kołach i tam też dwa razy zimą wyrzucił komunikat, wejście w menu i wszędzie równo obniżone ciśnienie.
Chcesz powiedzieć że w VW system nie porównuje prędkości kół względem siebie ale (lub też dodatkowo) obroty kół względem prędkości pojazdu?
Przecież prędkość pojazdu bierze właśnie z obrotu kół, no bo raczej nie z GPS...


pozdr.

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, leszcz napisał(a):

Chcesz powiedzieć że w VW system nie porównuje prędkości kół względem siebie ale (lub też dodatkowo) obroty kół względem prędkości pojazdu?
Przecież prędkość pojazdu bierze właśnie z obrotu kół, no bo raczej nie z GPS...


pozdr.

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka
 

Nie wiem, czy dobrze mnie zrozumiałeś. ABS "widzi" każde koło z osobna, natomiast tpms oparty na ABS działa zarówno wtedy, gdy w jednym kole obniży się ciśnienie, jak i wtedy, gdy we wszystkich kołach spadnie po równo. 

A tak odnośnie prędkości pojazdu, to zazwyczaj czujnik jednego koła daje sygnał do prędkościomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy dobrze mnie zrozumiałeś. ABS "widzi" każde koło z osobna, natomiast tpms oparty na ABS działa zarówno wtedy, gdy w jednym kole obniży się ciśnienie, jak i wtedy, gdy we wszystkich kołach spadnie po równo. 
A tak odnośnie prędkości pojazdu, to zazwyczaj czujnik jednego koła daje sygnał do prędkościomierza.
No właśnie dobrze i nie wiem czy to VW udoskonalił tą metodę czy jednak nadinterpretujesz zasadę jej działania.
W BMW system RPA (czyli ten oparty o DSC) porównywał jedynie prędkości kół względem siebie i nie potrafił rozpoznać ubytku we wszystkich kołach na tym samym poziomie. Myślałem że tak to działa we wszystkich markach, dlatego mnie to zaintrygowało

pozdr.

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, leszcz napisał(a):

No właśnie dobrze i nie wiem czy to VW udoskonalił tą metodę czy jednak nadinterpretujesz zasadę jej działania.
W BMW system RPA (czyli ten oparty o DSC) porównywał jedynie prędkości kół względem siebie i nie potrafił rozpoznać ubytku we wszystkich kołach na tym samym poziomie. Myślałem że tak to działa we wszystkich markach, dlatego mnie to zaintrygowało emoji848.png

pozdr.

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka
 

Jak działa w BMW opartym na samych obrotach kół, to nie wiem (wiem, że są tam dwa systemy z czujnikami i bez), natomiast w VW może być ta różnica, że prędkość pojazdu jest czytana również z algorytmu obrotów silnika, zapiętego biegu i przełożenia głównego skrzyni. Choć w sumie w starszych BMW prędkość też była widziana w różnych sterownikach, bo grzebałem kiedyś w mapie ECU od e46 i było wpisane przełożenie dyfra, a przebieg w zegarach, ABS i ECU różnił się nieco między sobą.

W pracy często przyjeżdżają do mnie ludzie i szczególnie zimą mówią, że im powietrze zeszło, bo komunikat, a to zwyczajnie obniżyło ciśnienie po równo z powodu temperatur. Tak bywa w przypadku obu systemów tpms.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

TPMS złapie błąd jak ciśnienie we wszystkich kołach spadnie jednakowo?

Przy fizycznych TPMS wydaje mi się, że tak powinno być, odczyty z ABS to dla mnie zagadka.

Edytowane przez ZUBERTO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

Tak. Zarówno w Golfie, gdzie system jest oparty na układzie ABS, zimą tak miałem, że spadło wszędzie o 0,3 bar i komunikat, potem zacząłem stosować metodę, jak wyżej pisałem. Normalnie pompuję 2,4, ale najpierw dam na 2,2 później reset i krótka przejażdżka, aby zapamiętał obroty kół i dopiero wtedy dopompowuję na 2,4. Golf wyrzuca komunikat przy moich oponach, jak ciśnienie spadnie o 0,3 (testowałem jeżdżąc z manometrem), więc zrobiłem tak, aby japę darł od ok 1,9 bar. 

W BMW miałem czujniki w kołach i tam też dwa razy zimą wyrzucił komunikat, wejście w menu i wszędzie równo obniżone ciśnienie.

 

Tak, chodziło mi o system oparty na ABS.

Kiedys zapaliło się w Citroenie i właśnie wszędzie było rowno, ale ok 0,3 mniej niż przy resecie. Jak są czujniki fizyczne to wiadomo,że zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciej__ napisał(a):

 

Tak, chodziło mi o system oparty na ABS.

Kiedys zapaliło się w Citroenie i właśnie wszędzie było rowno, ale ok 0,3 mniej niż przy resecie. Jak są czujniki fizyczne to wiadomo,że zadziała.

Jest to trochę zagadkowe i wskazuje, że system posiłkuje się dodatkowym pomiarem prędkości auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, ZUBERTO napisał(a):

Przy fizycznych TPMS wydaje mi się, że tak powinno być, odczyty z ABS to dla mnie zagadka.

U mnie w Suzuki tak jest. Ostatnio tak miałem w październiku, jak temperatura spadła z 20* do 3-4* - cisnienie spadło równo wszędzie poniżej 2.2, co wywołało alarm tpms.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kaczorek79 napisał(a):

Jest to trochę zagadkowe i wskazuje, że system posiłkuje się dodatkowym pomiarem prędkości auta.

 

Moze liczy nie tylko roznice pomiedzy kolami, ale rowniez odhylenie od punktu referencyjnego z mometu resetu :nie_wiem:
W kazdym razie bylem zdziwiony, ze zadzialalo.

Wczesniej mialem tylko 2 auta z fizycznymi czujnikami.

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

gdy we wszystkich kołach spadnie po równo. 

 

TPMS oparty na czujnikach ABS nie jest w stanie tej sytuacji rozpoznać. 

 

Musiałby się wspierać dodatkowymi czujnikami, np. przyśpieszenia z systemu kontroli trakcji. Ale całkowanie z takiego czujnika wprowadza bardzo duży błąd i byłoby trudno...

 

Może faktycznie z GPSu ?

 

  

16 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

natomiast w VW może być ta różnica, że prędkość pojazdu jest czytana również z algorytmu obrotów silnika, zapiętego biegu i przełożenia głównego skrzyni.

 

Czyli w skrócie prędkością obrotową kół... A to już przecież zna z czujnika ABS. 

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, grogi napisał(a):

 

TPMS oparty na czujnikach ABS nie jest w stanie tej sytuacji rozpoznać. 

 

Musiałby się wspierać dodatkowymi czujnikami, np. przyśpieszenia z systemu kontroli trakcji. Ale całkowanie z takiego czujnika wprowadza bardzo duży błąd i byłoby trudno...

 

Może faktycznie z GPSu ?

 

  

 

Czyli w skrócie prędkością obrotową kół... A to już przecież zna z czujnika ABS. 

Nie wiem, jak on to sobie liczy,  nie sądzę, by miał gps. Pierwszej zimy z Golfem kupiłem nowe opony, założyłem na auto i zrobiłem reset, tej samej zimy dwa razy miałem komunikat przy większych spadkach temperatury, następnie mierząc w pracy tym samym manometrem z atestem, wszędzie równo brakowało. Później wpadłem na pomysł robienia resetu przy niższym ciśnieniu i później dopompowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, kaczorek79 napisał(a):

Później wpadłem na pomysł robienia resetu przy niższym ciśnieniu i później dopompowaniu.

 

Mozna tez napompowac normalnie i zrobic reset dopiero jak postoi troche na zimnie ;)

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Maciej__ napisał(a):

 

To samo koło zglasza błąd? Możesz podejrzeć wartości ciśnienia na zegarach?

w Aurisach fabrycznie wywala blad cisnienia jesli spadnie na ktoryms kole ponizej 1,9 ;) zeby to przeprogramowac trzeba podlaczac komputerek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, mPh napisał(a):

w Aurisach fabrycznie wywala blad cisnienia jesli spadnie na ktoryms kole ponizej 1,9 ;) zeby to przeprogramowac trzeba podlaczac komputerek

 

W Astrze J tez chyba cos kolo tego, ale tam byly fizyczne czujniki z podgladem cisnienia na zegarach.

Dla mnie najlepsze mozliwe rozwiazanie, bo nie trzeba kontrolowac manometrem co jakis czas :ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Maciej__ napisał(a):

 

W Astrze J tez chyba cos kolo tego, ale tam byly fizyczne czujniki z podgladem cisnienia na zegarach.

Dla mnie najlepsze mozliwe rozwiazanie, bo nie trzeba kontrolowac manometrem co jakis czas :ok:

 

w Aurisie to kwestia wyposazenia, najbiedniejsza wersja nie ma podgladu, wyzsze wersje chyba maja ;) jedyne co mozna zrobic to reset przyciskiem w schowku :P zeby smieszniej bylo to modele do 2015 roku mialy mozliwosc przypisania tylko jednego zestawu czujnikow wiec jak ktos chcial miec 2 komplety kol to musial przeprogramowywac sterownik po kazdej przekladce :) mnie taka funkcjonalnosc, ktora mowi mi, ze na jednym kole mam ponizej 1,9, podczas gdy na pozostalych utrzymuje 2,4, nie rajcuje bo i tak wyczuje, ze cos jest nie teges wiec w obliczu braku mozliwosc wylaczenia funkcjonalnosci z poziomu software, rozebralem zegary i zaslepilem kontrolke czujnika cisnienia w oponach ;) wiem, ze to druciarstwo i fujka fujka ale zawsze moge przywrocic stan pierwotny

w Fabii 3 mam tez prosty komunikat bledu cisnienia ale tam moge zresetowac nastawe czujnika w radio do wartosci biezacej cisnienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2023 o 21:08, mmaciejosss napisał(a):

miałem tak , że podczas zimy na 3 kołach było 2,12-2,15 a na jednym 2,08 i wywaliło komunikat , że brak ciśnienia w kole  , dopompowałem do zalecanych 2,4 i komunikat nadal był , ale zniknął po przejechaniu kilkuset metrów 

Bo czujniki nie nadają ciągle ciśnienia, tylko w przypadku nagłej zmiany, lub jak zaczyna się kręcić koło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2023 o 21:45, Maciej__ napisał(a):

 

TPMS złapie błąd jak ciśnienie we wszystkich kołach spadnie jednakowo?

 

U mnie we wszystkich autach podaje wartość ciśnienia (i jest bardzo precyzyjny). Gdy w którymś kole spadnie ona poniżej zadanej minimalnej to alarmuje. Nie ma żadnej opcji resetu ani nic. IMO takie rzeczy to tylko w czujnikach opartych o pomiar prędkości toczenia kół a nie ciśnieniowych.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Ryb napisał(a):

U mnie we wszystkich autach podaje wartość ciśnienia (i jest bardzo precyzyjny). Gdy w którymś kole spadnie ona poniżej zadanej minimalnej to alarmuje. Nie ma żadnej opcji resetu ani nic. IMO takie rzeczy to tylko w czujnikach opartych o pomiar prędkości toczenia kół a nie ciśnieniowych.

Owszem, nie :ee:

 

W plebejskim Yarisie czujniki są w każdym kole i pokazują wartości dla każdego koła(również dość precyzyjnie).

Ale-jest możliwość zaprogramowania "ciśnienie odniesienia" aby alarm był jak ciśnienie spadnie o określoną wartość od wzorcowego ustawionego przez użytkownika.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2023 o 20:41, dobromir napisał(a):

Czy ktoś się orientuje czy czujniki ciśnienia w kołach podlegają gwarancji w Toyocie? Pacjent to chr i komunikat o niskim ciśnieniu 2 raz wyświetlony w przeciągu miesiąca, za pierwszym razem zrobiło się zimno i zostało dopompowane, teraz drugi raz i właściwie prawie nic nie fobiło a komunikat zniknął.

Przeca to norma w Toyocie 😄 Temperatura spada, odzywa się czujnik.

Dobić do 2,5 i wyresetować :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.