Skocz do zawartości

Auto do 20 pb+lpg


Cezarek

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, bochumil napisał(a):

Czyli zero konkretów.

 

Mieliśmy w domu samochody z gazem o 1997 r. Nie jestem w stanie spamiętać wszystkich argumentów które słyszałem przez ostatnie ćwierćwiecze ;) Początkowo była to nowość, więc strach i psucie silnika; następnie drogie instalacje i mało stacji, więc łowienie frajerów i chwilowa moda; regularnie na przestrzeni lat padały wzmianki o podnoszeniu akcyzy, która zabije opłacalność instalacji; gdzieś po drodze zakazy parkowania w garażach podziemnych; później bezpośredni wtrysk, hybrydy i inne rozwiązania, które wykluczają instalację; teraz piszesz, że koniec jakiejś umowy; za rok-dwa ktoś wyskoczy z nowym pomysłem.

 

Teraz mi się przypomniało - w ramach ciekawostki - świadomość na początku była taka, że mój tata o istnieniu filtra gazu, który trzeba wymieniać, dowiedział się po kilku latach z programu telewizyjnego ;] okazało się, że po 100k km wyglądał jak nowy.

 

Osobiście od kilku lat nie mam samochodu z lpg, bo zbyt często je zmieniam i za mało jeżdżę, żeby zakładać instalację; ale gdyby zaszła potrzeba to nie miałbym oporów, żeby auto zagazować. Zwłaszcza, że czasem łatwiej jest wydać 6k naraz, niż w ratach przy każdym tankowaniu ;)

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, pejus1982 napisał(a):

 

Kto ma instalacje to będzie jeździł, a obecne warsztaty montujące lpg będą żyły tylko z serwisu. Raz że montaż będzie się długo zwracał, a dwa że mało już aut na lpg. Co za tym idzie liczba takich stacji będzie stale się zwijać.

 

generalnie teraz LPG mają duże stacje które handlują innymi paliwami, więc takie pewnie się nie zwiną 

a małych co miały tylko LPG już zostało niewiele i takie pewnie z czasem znikną lub rozszerzą działalność 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, camel00 napisał(a):

Osobiście od kilku lat nie mam samochodu z lpg, bo zbyt często je zmieniam i za mało jeżdżę, żeby zakładać instalację; ale gdyby zaszła potrzeba to nie miałbym oporów, żeby auto zagazować. Zwłaszcza, że czasem łatwiej jest wydać 6k naraz, niż w ratach przy każdym tankowaniu ;)

 

pytanie jakie auto, ile jeździmy i tak dalej

przy założeniach że używka za 20kzł to raczej nie będzie nowoczesny oszczędny silnik, więc pewnie tak

ale do nowej hybrydy ? chyba bym się nie bawił 

 

a wracając do tematu, miałem forda 1.8 z LPG, i generalnie mechaniczna regulacja luzów nie jest jakimś problemem o ile jest na płytkach

ale producenci wprowadzili szklanki które się wymienia i wtedy to już robi się koszt - takich lepiej unikać 

mój focus c-max zrobił ponad 100kkm na LPG i nic mu nie było, raz robiłem kontrolę luzów gdzieś przy 160kkm i było OK

koszt robocizny nie był duży 200zł ? ale dochodziła uszczelka pokrywy i w sumie kilka dobry lat temu wyszło ponad 400zł (bez regulacji)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pejus1982 napisał(a):

Co za tym idzie liczba takich stacji będzie stale się zwijać.

Zwinąć się mogą mali, mogą nie powstawać nowe stacje z dystrybutorami LPG, ale o ile będzie dostępny na rynku i będzie się nadal sprzedawał to istniejące duże stacje będą nim handlowały.

W PL LPG jest na tyle popularne, że dokąd będzie opłacalny to tak szybko nie zaginie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, camel00 napisał(a):

Teraz mi się przypomniało - w ramach ciekawostki - świadomość na początku była taka, że mój tata o istnieniu filtra gazu, który trzeba wymieniać, dowiedział się po kilku latach z programu telewizyjnego ;] okazało się, że po 100k km wyglądał jak nowy.

 

Jutro Ci wrzucę zdjęcia filtrów LPG po przebiegu 10 tyś. km. Zaręczam Ci, że jak nowe nie wyglądają ;) Auto tankowane wyłącznie na Lotos/Orlen/Shell.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, ZUBERTO napisał(a):

Zwinąć się mogą mali, mogą nie powstawać nowe stacje z dystrybutorami LPG, ale o ile będzie dostępny na rynku i będzie się nadal sprzedawał to istniejące duże stacje będą nim handlowały.

W PL LPG jest na tyle popularne, że dokąd będzie opłacalny to tak szybko nie zaginie.


Ale ja nie miałem na myśli stacji sprzedaży paliwa LPG, ale stacji-punktów montujących instalacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jutro Ci wrzucę zdjęcia filtrów LPG po przebiegu 10 tyś. km. Zaręczam Ci, że jak nowe nie wyglądają Auto tankowane wyłącznie na Lotos/Orlen/Shell.  
Ja filtr fazy cieklej wymienilem raz przez 8lat i wygladal spoko, lotnej co 8/10tysi i nie jest zly a tankujemy gdzie sie da po drodze.

Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, bochumil napisał(a):

Jutro Ci wrzucę zdjęcia filtrów LPG po przebiegu 10 tyś. km. Zaręczam Ci, że jak nowe nie wyglądają ;) Auto tankowane wyłącznie na Lotos/Orlen/Shell.  

 

Nie musisz. Za każdym razem przy wymianie, gazownik mnie ganiał za tankowanie na Orlenie.

Jest też szansa, że gaz był kiedyś czystszy; mało prawdopodobne ale możliwe.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, slawek_l_83 napisał(a):

Ja filtr fazy cieklej wymienilem raz przez 8lat i wygladal spoko

 

Popularny filtr fazy ciekłej kosztuje całe 8,40 zł.

 

https://allegro.pl/oferta/valtek-kme-filtr-fazy-cieklej-elektrozaworu-oringi-12689773513

 

Przed inflacją kosztował pewnie z 6. Jego wymiana to standardowy klucz płaski i 5 minut roboty. Z uwagi na materiał filtracyjny, którym najczęściej jest bibuła, wymiana filtra co 8 lat to proszenie się o kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Chalek napisał(a):

SilesiaCars lpg ostatnio wrzucał jakiś artykuł z porównaniem gazu lpg w italii.

Oni tam wnogole nie importują z Rosji tylko z innych kierunków a cena jak u nas teraz. 

 

 

 

53% LPG we Włoszech pochodzi z krajów basenu Morza Śródziemnego. Mają blisko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, bochumil napisał(a):

 

53% LPG we Włoszech pochodzi z krajów basenu Morza Śródziemnego. Mają blisko.

 

Poza tym cena paliwa to głównie podatki 

U nas jest problem z infrastrukturą, LPG szło ze wschodu na kołach

Teraz musi przypłynąć i ew przyjechać z zachodu

Ale skoro ziemny udało się przekierować, to może z LPG też pójdzie sprawnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pejus1982 napisał(a):

Ale ja nie miałem na myśli stacji sprzedaży paliwa LPG, ale stacji-punktów montujących instalacje.

Co prawda znałem firmę pod nazwą Stacja LPG co prowadziła warsztat montujący i serwisujący instalacje LPG oraz chyba 3 stacje tankowania, ale nie wpadłbym na to co miałeś na myśli.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Koonrad napisał(a):

 

Poza tym cena paliwa to głównie podatki 

U nas jest problem z infrastrukturą, LPG szło ze wschodu na kołach

Teraz musi przypłynąć i ew przyjechać z zachodu

Ale skoro ziemny udało się przekierować, to może z LPG też pójdzie sprawnie 

Nawet przy 60% ceny benzyny się wciąż opłaca.

Jak wchodził bezpośredni wtrysk też było aj waj "LPG się skończy", a dalej i w takich montują wedle potrzeb ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ZUBERTO napisał(a):

Co prawda znałem firmę pod nazwą Stacja LPG co prowadziła warsztat montujący i serwisujący instalacje LPG oraz chyba 3 stacje tankowania, ale nie wpadłbym na to co miałeś na myśli.


Nieprecyzyjnie (błędnie) wyraziłem się. 

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Koonrad napisał(a):

 

pytanie jakie auto, ile jeździmy i tak dalej

przy założeniach że używka za 20kzł to raczej nie będzie nowoczesny oszczędny silnik, więc pewnie tak

ale do nowej hybrydy ? chyba bym się nie bawił 

 

a wracając do tematu, miałem forda 1.8 z LPG, i generalnie mechaniczna regulacja luzów nie jest jakimś problemem o ile jest na płytkach

ale producenci wprowadzili szklanki które się wymienia i wtedy to już robi się koszt - takich lepiej unikać 

mój focus c-max zrobił ponad 100kkm na LPG i nic mu nie było, raz robiłem kontrolę luzów gdzieś przy 160kkm i było OK

koszt robocizny nie był duży 200zł ? ale dochodziła uszczelka pokrywy i w sumie kilka dobry lat temu wyszło ponad 400zł (bez regulacji)

 

Ale to nie jest argument czy płytkami czy szklankami regulacja luzu się odbywa. Zawór tak samo pracuje niezależnie od paliwa. Grzybek opiera się o gniazdo zaworowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, r1sender napisał(a):

Ale to nie jest argument czy płytkami czy szklankami regulacja luzu się odbywa. Zawór tak samo pracuje niezależnie od paliwa. Grzybek opiera się o gniazdo zaworowe. 

 

Wymiana szklanek jest po prostu droższa i bardziej upierdliwa 

ale sama zasada działania zaworu i ew podpierania tak sama :ok:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.01.2024 o 16:22, bochumil napisał(a):

 

To samo będzie w Bravo 2 1.4Tjet ze skrzynią C635. To niestety nie jest auto do częstych wycieczek autostradami. Do tego w Bravo 1.4 Tjet jest specyficzny problem z porannym odpalaniem zimnego silnika. Nie dotyczy on wszystkich zagazowanych egzemplarzy i nie wiadomo z czego problem wynika. Wg jednych ze zwietrzałej benzyny, wg drugich źle wyregulowanej instalacji LPG - konieczne strojenie podczas jazdy z sondą AFR.
 
 
 

Nie ma to jak powtarzac formulki lpg forum.

Jak regulacja sonda AFR w Open Loop wplynie na problem koretk t-jetow ktore sa zbierane w Closed Loop?

Regulacja ARF sluzy tylko do tego zeby zaworow nie przypalic w Open Loop, i moze pomoc w regulacji przy durzym doladowaniu zeby miec lambda 0.85 i tylko tyle.  Mam taka sonde i powiem Tobie ze ten sam efekt regulacji bez problemu uzyskuje regulujac bez niej, bazujac na wskazaniach zwyklej sondy( z  pewnymi prostym trikiem polegajacym na zlapaniu punktu przejscia przez 0,6v i zwiekszeniu dawki w tym miejscu o 15%)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, camel00 napisał(a):

 

Nie musisz. Za każdym razem przy wymianie, gazownik mnie ganiał za tankowanie na Orlenie.

Jest też szansa, że gaz był kiedyś czystszy; mało prawdopodobne ale możliwe.

kiedyś sie tankowało na markowych stacjach bo prywaciarze oszukiwali, a teraz na orlenie jest tak syfiasty gaz że po paru tys. filtr fazy ciekłej jest tak zasyfiony  popiołem i opiłkami metalu że aż strach, tankuje na prywatnej stacji i gdy wymieniałem filtr po 15tys. to sie zastanawiałem czy nie zacząć wymieniać go co 30 tys. bo był tak czysty

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, ochkarol napisał(a):

Fajny OT na temat LPG ale co z wyborem auta?

No przecież jest w wątku reno megane, fiat bravo opel astra  i chewrolet, można dorzucić vag compact i szukać coś niepordzewialego. Wszystko to mniejwiecej jednakowe skrzypiące i stukające auta beda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, tower napisał(a):

Nie ma to jak powtarzac formulki lpg forum.

Jak regulacja sonda AFR w Open Loop wplynie na problem koretk t-jetow ktore sa zbierane w Closed Loop?

Regulacja ARF sluzy tylko do tego zeby zaworow nie przypalic w Open Loop, i moze pomoc w regulacji przy durzym doladowaniu zeby miec lambda 0.85 i tylko tyle.  Mam taka sonde i powiem Tobie ze ten sam efekt regulacji bez problemu uzyskuje regulujac bez niej, bazujac na wskazaniach zwyklej sondy( z  pewnymi prostym trikiem polegajacym na zlapaniu punktu przejscia przez 0,6v i zwiekszeniu dawki w tym miejscu o 15%)

 

 

Twój wywód nie zmienia postaci rzeczy. Problem w Bravo występuje dość często o czym świadczą posty na forach i grupach. Problem potwierdzają wszyscy znani w branży jak chociażby Silesia Cars. Nasz forumowy kolega @bielaPL z tego powodu demontował instalację w swoim Bravo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ochkarol napisał(a):

Fajny OT na temat LPG ale co z wyborem auta?

Poszukiwana była do tej pory Megane 3 1.6..

Ale jest jeszcze pomysł na peugeota 407 z 2.0 benzyna i LPG, ale tu pytanie ja z awaryjnoscia tego auta.. ktoś coś mógł by powiedzieć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Cezarek napisał(a):

Poszukiwana była do tej pory Megane 3 1.6..

Ale jest jeszcze pomysł na peugeota 407 z 2.0 benzyna i LPG, ale tu pytanie ja z awaryjnoscia tego auta.. ktoś coś mógł by powiedzieć 

Bardzo dobry silnik. Auto z tego co kojarzę spokrewnione z laguną. Chyba wsadzali tam automat Aisin AW TF-8 # SC ten sam co w ostatnich 307. Ale to trzeba by zweryfikować. Sama skrzynia bardzo dobra. Z tym silnikiem można dostać jeszcze ale to biały kruk, 308 tylko w kombi i tylko wypuszczany w Szwecji. Myślę że auto warte rozważenia i w dodatku jak na dzisiejsze czasy dość atrakcyjne cenowo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Cezarek napisał(a):

Poszukiwana była do tej pory Megane 3 1.6..

Ale jest jeszcze pomysł na peugeota 407 z 2.0 benzyna i LPG, ale tu pytanie ja z awaryjnoscia tego auta.. ktoś coś mógł by powiedzieć 

Nie wiem dlaczego, ale wszystkie P407, które do mnie przyjeżdżają są już raczej w stanie agonalnym. Bardzo szybko się zestarzały. Pieruńsko drogie zawieszenie w naprawach i zazwyczaj każdy model ma coś do zrobienia, pod maską plątanina kabli, tu pewnie problemy w przeszłości z BSI i naprawy przez domorosłych elektryków. Klima działa tylko w wybranych egzemplarzach. Z innych rzeczy, to auto się nie prowadzi w mieście (na trasie jest OK), hamulców nie ma, jedynie spowalniacze.

Przyrównując Megane 3, to dla mnie przepaść na korzyść Reno, nawet pomimo innego segmentu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

Nie wiem dlaczego, ale wszystkie P407, które do mnie przyjeżdżają są już raczej w stanie agonalnym. Bardzo szybko się zestarzały. Pieruńsko drogie zawieszenie w naprawach i zazwyczaj każdy model ma coś do zrobienia, pod maską plątanina kabli, tu pewnie problemy w przeszłości z BSI i naprawy przez domorosłych elektryków. Klima działa tylko w wybranych egzemplarzach. Z innych rzeczy, to auto się nie prowadzi w mieście (na trasie jest OK), hamulców nie ma, jedynie spowalniacze.

Przyrównując Megane 3, to dla mnie przepaść na korzyść Reno, nawet pomimo innego segmentu.

 

Na drogach tez juz praktycznie tego nie widac...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, bochumil napisał(a):

 

Twój wywód nie zmienia postaci rzeczy. Problem w Bravo występuje dość często o czym świadczą posty na forach i grupach. Problem potwierdzają wszyscy znani w branży jak chociażby Silesia Cars. Nasz forumowy kolega @bielaPL z tego powodu demontował instalację w swoim Bravo.

 

;] Co do demontażu to powiem jak to wyglądało jeszcze. LPG założyłem gdzieś jak auto miało chyba 2.5 roku, czyli prawie nówka. Pół roku jeździłem z nim, co i rusz śmigając do gaziarza, żeby z tym walczył. Po innych nie szukałem. Generalnie LPG założyłem nie dlatego że musiałem, tylko dlatego, że mogłem jeździć taniej. Nie zadziałało. Zaczęło wkurzać i denerwować. Więc zamiast lepić dalej druta albo sprzedawać auto z którego byłem wcześniej zadowolony postanowiłem to zdjąć. Auto wróciło do normy i znowu zaczęło być bezproblemowe. Także spróbowałem, nie wyszło i się wycofałem. Są gaziarze podobno co to ogarniają. Jak ktoś takiego ma to super. Ja nie miałem mimo że typek był polecany z 3 różnych źródeł.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bielaPL napisał(a):

Po innych nie szukałem.

 

No i może to był błąd. Są tacy co ogarniają temat całkiem dobrze i wbrew temu co tutaj napisano pomaga strojenie instalacji z sondą AFR i na korekty. Sama autoadaptacja na postoju tutaj nie zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bochumil napisał(a):

 

No i może to był błąd. Są tacy co ogarniają temat całkiem dobrze i wbrew temu co tutaj napisano pomaga strojenie instalacji z sondą AFR i na korekty. Sama autoadaptacja na postoju tutaj nie zadziała.

Panie ile ja się z nim najeździłem z tym komputerkiem ;] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.