Skocz do zawartości

LPG a mróz?


bizz

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj na dwóch stacjach Shell odmówili mi zatankowania gazu ze względu na mróz - pierwszy raz się z tym spotkałem - powie mi ktoś dlaczego tak?

Druga sprawa - spieszyłem się i odkręciłem korek wlewu gazu, później dostałem info, że mi nie naleją i z rozpędu odjechałem z korkiem na dachu. Mogę tak jeździć jakieś dwa dni do czasu aż znajdę chwilę żeby kupić nowy korek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę tak jeździć jakieś dwa dni do czasu aż

> znajdę chwilę żeby kupić nowy korek?

Korek to tylko zaslepka zeby brud sie nie dostawal. Gaz ci nie ucieknie - wiec spoko. Jak boisz sie brudu zaklei powertapem az do kupna korka - na stacji benzynowej maja ich pelno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę tak jeździć jakieś dwa dni do czasu aż

> Korek to tylko zaslepka zeby brud sie nie dostawal. Gaz ci nie ucieknie - wiec spoko

Dzięki, to moje pierwsze auto z LPG, więc nie wiedziałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj na dwóch stacjach Shell odmówili mi zatankowania gazu ze względu na mróz - pierwszy raz się

> z tym spotkałem - powie mi ktoś dlaczego tak?

niekiedy pracownikom stacji się po prostu nie chce crazy.gif

> Druga sprawa - spieszyłem się i odkręciłem korek wlewu gazu, później dostałem info, że mi nie

> naleją i z rozpędu odjechałem z korkiem na dachu. Mogę tak jeździć jakieś dwa dni do czasu aż

> znajdę chwilę żeby kupić nowy korek?

zależy w jakim miejscu masz wlew gazu, jak coś, to oczyścić, korek nowy założyć i jeździć waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj na dwóch stacjach Shell odmówili mi zatankowania gazu ze względu na mróz - pierwszy raz się

> z tym spotkałem - powie mi ktoś dlaczego tak?

nie chciało im się tyłka z ciepłego ruszaĆ, niby jest jakiś przepis że się niepowinno ale skoro u mnie nie mam z tym problemu przy tych temp spineyes.gif

> Druga sprawa - spieszyłem się i odkręciłem korek wlewu gazu, później dostałem info, że mi nie

> naleją i z rozpędu odjechałem z korkiem na dachu. Mogę tak jeździć jakieś dwa dni

możesz nawet dłużej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj na dwóch stacjach Shell odmówili mi zatankowania gazu ze względu na mróz - pierwszy raz się

> z tym spotkałem - powie mi ktoś dlaczego tak?

hmm.gif Może boją się, że jak im się trochę LPG wyleje to butan nie odparuje i będzie kałuża wink.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tylko brud moze uszkodzic wielozawor

poprzednim autem jeździłem 5 lat bez żadnego korka na wlewie gazu i nic się nie stało.

ba, nawet tego nie czyściłem żadną szmatką przed tankowaniem.

także te kilka dni żadnego problemu nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj na dwóch stacjach Shell odmówili mi zatankowania gazu ze względu na mróz - pierwszy raz się

> z tym spotkałem - powie mi ktoś dlaczego tak?

Poniżej -20 mają prawo nie obsłużyć, trzeba się z tym liczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie chciało im się tyłka z ciepłego ruszaĆ,

a wiesz, że niektóre dystrybutory LPG mają podany zakres temperatur w jakich mogą pracować i często to jest -15 do +50*C

A czasem -10/+40

Nie zawsze jest tak, że się tyłka nie chce ruszyć... cfaniaczek.gif

a poza tym co to za problem sobie samemu zatankować

co w tankowaniu gazu jest takiego trudnego ?

może benzynkę też powinien ktoś wychodzić tankować ? screwy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a poza tym co to za problem sobie samemu zatankować

> co w tankowaniu gazu jest takiego trudnego ?

A nie uważasz że po pierwsze trzeba mieć do tego uprawniania, a po drugie nie sądzisz że zatankowanie gazu jednak jest trudniejsze niż benzyny ?

> może benzynkę też powinien ktoś wychodzić tankować ?

Często wychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie uważasz że po pierwsze trzeba mieć do tego uprawniania, a po drugie nie sądzisz że

> zatankowanie gazu jednak jest trudniejsze niż benzyny ?

>

W cywilizowanej Europie samemu się tankuje gaz i jakoś nie słychać o tragicznych wypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a poza tym co to za problem sobie samemu zatankować

> co w tankowaniu gazu jest takiego trudnego ?

> może benzynkę też powinien ktoś wychodzić tankować ?

Problem taki sam jak jazda autobusem, każdy bardziej rozgarnięty kierowca da radę. I w obu przypadkach jak nawywijasz to później mogą być konsekwencje za brak uprawnień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niekiedy pracownikom stacji się po prostu nie chce

Nie do końca. zlosnik.gif

LPG jest mieszaniną propanu i butanu. Właściwości fizykochemiczne każdego z tych gazów i procentowy udział w mieszaninie ma znaczący wpływ na właściwości mieszaniny LPG szczególnie zimą. Decydujący wpływ mają w tym wypadku temperatury parowania obu gazów. Propan odparowuje już w temperaturze ok. -42 stopnie, natomiast butan już powyżej -0,6 C.Zbyt duży udział butanu w mieszaninie LPG zimą powoduje znaczące obniżenie ciśnienia w zbiorniku.Może więc to jest przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie uważasz że po pierwsze trzeba mieć do tego uprawniania

tak w szczególności na zachodzie..., wiesz po co u nas są te uprawnienia ? po to aby czerpać z tego zyski ze szkoleń...

a po drugie nie sądzisz że

> zatankowanie gazu jednak jest trudniejsze niż benzyny ?

w czym ?

> Często wychodzi.

przez wymysł krawaciarzy... "v pałerka może zaleję ? "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W cywilizowanej Europie samemu się tankuje gaz i jakoś nie słychać o tragicznych wypadkach.

Tyle, że np w Niemczech czy Holandii, jest zupełnie inny wlew i pistolet - IMHO bezpieczniejszy niż u nas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że np w Niemczech czy Holandii, jest zupełnie inny wlew i pistolet - IMHO bezpieczniejszy niż

> u nas...

Ale już we Francji spotkałem takie same jak u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nigdy nie mialem problemu z tankowaniem w mrozy...

> jedynie bezposrednio przed burza odmowili

a ja dzisiaj na trzech sieciówkach nie zatankowałem oslabiony.gif

dopiero na prywatnej nalali bezproblemowo niewiem.gif

dla mnie to znowu jakieś cuda, od 7lat mam LPG i nie było takich jaj, -15'C to nie jest jakiś arktyczny mróz

co będzie jak spadnie do -30'C hmm.gif

problemem nie jest lenistwo obsługi, mają zakaz info od znajomego niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie tak, że w tych temperaturach nie sa w stanie odmierzyć dokladnie tego LPG - po prostu dostaniesz więcej gazu za tą samą kasę zlosnik.gif

jak będzie bardzo gorąco, to na pewno niczego nie wyłączą i najwyzej dostaniesz mniej gazu za to samo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie do końca.

> LPG jest mieszaniną propanu i butanu. Właściwości fizykochemiczne każdego z tych gazów i procentowy

> udział w mieszaninie ma znaczący wpływ na właściwości mieszaniny LPG szczególnie zimą.

> Decydujący wpływ mają w tym wypadku temperatury parowania obu gazów. Propan odparowuje już w

> temperaturze ok. -42 stopnie, natomiast butan już powyżej -0,6 C.Zbyt duży udział butanu w

> mieszaninie LPG zimą powoduje znaczące obniżenie ciśnienia w zbiorniku.Może więc to jest

> przyczyną?

wszytsko się zgadza, tylko że na stacji jest pompa która wytwarza ciśnienie

zresztą ja dziś tankowałem przy -15'C na stacji gdzie zbiornik jest na powierzchni, a obok Orlen ma zbiorniki podziemne (cieplej) i wisi kartka awaria icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to nie tak, że w tych temperaturach nie sa w stanie odmierzyć dokladnie tego LPG - po prostu

> dostaniesz więcej gazu za tą samą kasę

> jak będzie bardzo gorąco, to na pewno niczego nie wyłączą i najwyzej dostaniesz mniej gazu za to

> samo

tak jest, ale to niech podniosą sobie cenę i problem znika

IMO faktycznie może być kwestia nalewaków, ma "homologacje" do -10, -15 i kicha, nikt nie będzie ryzykował

ostatnio zaliczyłem wpadkę ze szlabanem, wysłałem ofertę a w specyfikacji wyszło że działa do -10'C grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie do końca.

Pisałem na przykładzie stacji z których korzystam/korzystałem wink.gif

> LPG jest mieszaniną propanu i butanu. Właściwości fizykochemiczne każdego z tych gazów i procentowy

> udział w mieszaninie ma znaczący wpływ na właściwości mieszaniny LPG szczególnie zimą.

> Decydujący wpływ mają w tym wypadku temperatury parowania obu gazów. Propan odparowuje już w

> temperaturze ok. -42 stopnie, natomiast butan już powyżej -0,6 C.Zbyt duży udział butanu w

> mieszaninie LPG zimą powoduje znaczące obniżenie ciśnienia w zbiorniku.Może więc to jest

> przyczyną?

O tym wiem zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu tankowałem na Shellu. Najpierw gość spojrzał na termometr wiszący przy dystrybutorze. Pokazywało -20 i powiedział, że nie naleje, ja mu na to, że w aucie termometr pokazuje -16 i ma lać. W końcu się przemógł i nalał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak w szczególności na zachodzie..., wiesz po co u nas są te uprawnienia ? po to aby czerpać z tego

> zyski ze szkoleń...

Nie o tym była mowa tylko o samodzielnym tankowaniu, a jest to zabronione osobie bez odpowiednich uprawnień TDT

> a po drugie nie sądzisz że

> w czym ?

Jak w czym ? Poważnie nie sądzisz że zatankowanie LPG jest trudniejsze niż benzyny ?

icon_eek.gif

> przez wymysł krawaciarzy... "v pałerka może zaleję ? "

Tak zgadza się, ale prawda jest taka że są również tacy kierowcy którzy potrzebują aby ktoś im zatankował benzyne/olej napędowy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja widziałem jak ludzie w DE sobie ładnie rączki parzyli gazem, oczywiście Ci którzy mieli wlewy

> typu włoskiego.

Przyjaciel pracujący na stacji raz nie założył rękawiczek i miał pecha. Poparzył sobie dłoń dośĆ mocno, a niby doświadczenie miał ogromne. Nie zgłosił tego nikomu bo bał sie że go wywalą. Tankował dalej w roboczych budowlanych rękawiczkach i długo leczył rane sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co druga osoba miała problem żeby poprawnie za pierwszym razem się podpiąć. A wystarczy że

> widziałem jedną osobe która sobie poparzyła ręce.

Ja tez sobie raz poparzylem rece, ale tak naprawde jakie to poparzenie - troche poszczypie i przestanie ok.gif

Bo na znajomej stacji sam sobie tankuje LPG... obsluga troche leniwa jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pokazywało -20 i powiedział, że nie naleje, ja mu na to, że w aucie termometr pokazuje -16 i

> ma lać. W końcu się przemógł i nalał.

Mnie gostek na stacji dziś mówił, że tankują własnie do -20. Na szczęście było jeszcze -16 i się załapałem bez awantur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tez sobie raz poparzylem rece, ale tak naprawde jakie to poparzenie - troche poszczypie i

> przestanie

> Bo na znajomej stacji sam sobie tankuje LPG... obsluga troche leniwa jest

To zależy jak bardzo Cię obleje gazem, można się bardzo mocno oparzyć. I zależy to też od temperatury na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mnie gostek na stacji dziś mówił, że tankują własnie do -20. Na szczęście było jeszcze -16 i się

> załapałem bez awantur.

U mnie na Bliskiej w Trzebini powiedzieli, że kierownik stacji pozwolił do -15*C tankować... rano widziałem był nieczynny dystrybutor, ale po południu już normalnie zatankowałem LPG grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)Na dystrybutorze LPG z obu stron powinna znajdować się tabliczka znamionowa z zakresem temperatur dla dystrybutora np: temperatura minimalna -10'C , maksymalna +50'C i taki jest zakres pracy dystrybutora, jak są inne temperatury to obsługa może odmówić tankowania

2)Chyba przy -18'C oddziela się palny propan od niepalnego butanu(czy jakoś tak) i przy tankowaniu może być bum tzn.przy odłączaniu pistolecika .

3)Powinna być samoobsługa-wszystko by się rozwiązało ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiaj na dwóch stacjach Shell odmówili mi zatankowania gazu ze względu na mróz - pierwszy raz się

> z tym spotkałem - powie mi ktoś dlaczego tak?

tak jak poprzednicy stwierdzili, takie są przepisy. Pracuje na stacji paliw i rzeczą normalną jest, że przy -20 nie tankujemy podobnie jak podczas burzy czy dostawy gazu.

Druga sprawą jest to, że przy -20 wyjście z budynku gdzie jest +20 i za chwilę powrót znów do ciepłego pomieszczenia jest nieprzyjemne, czytaj katar. Dlatego pracownicy chętnie wykorzystują zakaz tankowania przy tak niskiej temp. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy takim mrozie jak dzisiaj pistolet nie odbije

Dziwna sprawa, jak w 2005r przy temperaturach takich jak obecnie nie było kłopotu z tankowaniem icon_eek.gif

Niektóre stacje, które wcześniej tankowały bez problemów przy niskich temperaturach miały dystrybutory wyłączone już przy -10*C smirk.gif

Fizyka fizyką, a lenistwo lenistwem skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1)Na dystrybutorze LPG z obu stron powinna znajdować się tabliczka znamionowa z zakresem temperatur

> dla dystrybutora np: temperatura minimalna -10'C , maksymalna +50'C i taki jest zakres pracy

to chyba jakaś nowość ? bo ja nie pamiętam problemów z tankowaniem, fakt że ostatnie kilka lat to może nie trafiłem na mrozy, a i stacje się pozmieniały

pewnie za 5lat będziemy tankować do -5'C grinser006.gif

> 2)Chyba przy -18'C oddziela się palny propan od niepalnego butanu(czy jakoś tak) i przy tankowaniu

> może być bum tzn.przy odłączaniu pistolecika .

jak się oddziela ? icon_eek.gif

butan nie paruje w takiej temp i tyle, jak może się oddzielić ciecz od cieczy ?

a temperatura zamarzania: -140 st. C

przy takich mrozach problem jest z nieogrzewanymi zbiornikami, jak np butle 11kg bo faktycznie spali się propan i zostanie "niepalny" butan

ale co ma odłączanie pistoletu ?

mnie wychodzi że jest bezpieczniej bo nie odparuje spineyes.gif

> 3)Powinna być samoobsługa-wszystko by się rozwiązało

co by to zmieniło ? jest zakaz albo go nie ma ?

i tak jak pisałem, u mnie na wiosce dwie sieciówki stoją już 3dzień, a prywaciarz leje na całego

statoill w Krk też tankował, ale cenę wywalili pod 3zł - 2.99zł hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziwna sprawa, jak w 2005r przy temperaturach takich jak obecnie nie było kłopotu z tankowaniem

> Niektóre stacje, które wcześniej tankowały bez problemów przy niskich temperaturach miały

> dystrybutory wyłączone już przy -10*C

> Fizyka fizyką, a lenistwo lenistwem

IMO może tak być, że te nowe dystrybutory dostosowali już od globalnego ocieplenia zlosnik2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO może tak być, że te nowe dystrybutory dostosowali już od globalnego ocieplenia

najśmieszniejsze jest, to, że to te same urządzenia, które były w latach poprzednich wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.