Skocz do zawartości

1.2 puretech 110 km lub 130 km wady i zalety


Morgan

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, interesują mnie wady i zalety tego typu silnika. Zastanawiam się nad zakupem peugeota z tym silnikiem. 

 

W necie piszą, że ten silnik to dobra jednostka napędowa i trwała mimo iż osiągi przyśpieszenie itd. nie są z typu demona prędkości.

 

Samochód będzie głównie służył do  poruszania się w koło komina jak to mawiają, ale i czasami zdarzą się mu dalsze trasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Morgan napisał:

Jak w temacie, interesują mnie wady i zalety tego typu silnika. Zastanawiam się nad zakupem peugeota z tym silnikiem. 

 

W necie piszą, że ten silnik to dobra jednostka napędowa i trwała mimo iż osiągi przyśpieszenie itd. nie są z typu demona prędkości.

 

Samochód będzie głównie służył do  poruszania się w koło komina jak to mawiają, ale i czasami zdarzą się mu dalsze trasy

 

IMHO najwieksza zaleta 130KM to skrzynia 6b.

Chyba, ze celujesz w automat, to wtedy bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Morgan napisał:

manualna skrzynia, automat mnie nie interesuje choć podobno to wygoda

 

 

Ja jezdzilem wersja 110KM w C4 i P308 i osiagi sa wystarczajace jak dla mnie.

Nie wiem ile jezdzisz po autostradach, ale wtedy bym rozwazyl 130KM.

Do jazdy wkolo komina ten slabszy jest jak najbardziej OK.

Nie slychac, zeby te silniki sprawialy jakies problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak elektronika w tym 308 nie sypała się? Jakieś inne problemy stwarzał?

 

Autostrady to już inna bajka, ale rzadko na nich bywam, a jak już jestem to nie szaleje, bo przeważnie z dzieckiem jadę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Morgan napisał:

Jak w temacie, interesują mnie wady i zalety tego typu silnika. Zastanawiam się nad zakupem peugeota z tym silnikiem. 

 

W necie piszą, że ten silnik to dobra jednostka napędowa i trwała mimo iż osiągi przyśpieszenie itd. nie są z typu demona prędkości.

 

Samochód będzie głównie służył do  poruszania się w koło komina jak to mawiają, ale i czasami zdarzą się mu dalsze trasy

 

Jeździłem 208 z tym silnikiem. Bardzo fajnie mi się tym autem jeździło, tym bardziej że ten silnik występuje tylko w wersji allure. Słychać że to 3 cylindry, ale nie jest irytujący. Jedzie zaskakująco żwawo od samego dołu jak diesel w takim lekkim autku. Do miasta ideał. Poza miastem brakuje 6tego biegu, ale wyprzedza sprawnie :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Morgan napisał:

Zastanawiam się nad zakupem peugeota z tym silnikiem. 

Jeździłem p3008 pierwszej wersji z tym motorem 130km. Poezja: cicho, elastycznie, wystarczająco dynamiczne. Skrzynia M6. Masę auta Sprawdzisz sobie na autocentrum.

Przy 130km/h na S8 na tempomacie chwilowe to 6.5/100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Morgan napisał:

Jak w temacie, interesują mnie wady i zalety tego typu silnika. Zastanawiam się nad zakupem peugeota z tym silnikiem. 

 

W necie piszą, że ten silnik to dobra jednostka napędowa i trwała mimo iż osiągi przyśpieszenie itd. nie są z typu demona prędkości.

 

Samochód będzie głównie służył do  poruszania się w koło komina jak to mawiają, ale i czasami zdarzą się mu dalsze trasy

żonie ostatnio kupiłem Puga 2008 z silnikiem 1,2 110KM ze skrzynią EAT6. Jeździ całkiem sympatycznie, wiadomo, że rajdówka to nie jest, ale naprawdę fajnie się zbiera. Wszystko zależy z jakim autem. 

Moja żona jest bardzo zadowolona. Jeździ bardzo krótkie odcinki, kręci się po mieście. Ja zrobiłem nim trasę 300 km i było lepiej niż myślałem. O trwałości się nie wypowiadam, bo jeździ dopiero od listopada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, el_guapo napisał:

 

A ekran centralny i jednostka się jeszcze nie resetują same? :phi:

osobiście uważam, że cały system audio-sterujący w Pugu jest lepszy niż w Mercedesie, Fordzie czy Oplu (tylko do tego mam porównanie). Fajnie współpracuje z telefonem, nawigacja działa dobrze, pobiera dane o ruchu z netu, wszystko szybko i sprawnie. CarPlay też jest dużo bardziej stabilny niż w moim aucie, gdzie czasem potrafi rozłączyć bez powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bergerac napisał:

osobiście uważam, że cały system audio-sterujący w Pugu jest lepszy niż w Mercedesie, Fordzie czy Oplu (tylko do tego mam porównanie).

 

Ja mam tylko doświadczenie z używanym P3008 i tam była masakra - resetował się kilka razy dziennie.

Sam interfejs był OK, choć irytujące było że niektóre funkcje konfiguracji samochodu trzeba było "doprogramować" do sterownika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Morgan napisał:

 

o jakich funkcjach mowa?

 

Ale to dot. p3008.

Np.: # możliwość sterowania automatycznym składaniem lusterek, # możliwość sterowania automatycznym włączaniem hamulca postojowego, # opuszczanie lusterek przy wrzuceniu wstecznego....i coś tam jeszcze.

Wszystko to dało się doprogramować tym fejsem do francuzów (nazwy nie pamiętam), ale nie było w "standardzie", podobnie jak światła dzienne, za które służyły główne xenony, choć były specjalne żarówki od tego (nieaktywowane).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Morgan napisał:

Jak w temacie, interesują mnie wady i zalety tego typu silnika. Zastanawiam się nad zakupem peugeota z tym silnikiem. 

 

W necie piszą, że ten silnik to dobra jednostka napędowa i trwała mimo iż osiągi przyśpieszenie itd. nie są z typu demona prędkości.

 

Samochód będzie głównie służył do  poruszania się w koło komina jak to mawiają, ale i czasami zdarzą się mu dalsze trasy

Ujeżdzam 308 w wersji 130 km z EAT. Do jazdy po mieście dobry wybór, zwłaszcza że silnik ma bardzo mocny dół. 

Z elektroniką nie ma problemów, jedyny problem to że centralny wyświetlacz czasami ożyje zaraz po włączeniu samochodu a czasami po 30 sekundach a czasami po minucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Cactusem z tym silnikiem (110 KM). W porównaniu z moją Omegą - ma kopa, dobrze ciągnie od dołu. Tylko czasem żywotność tego silnika deklarowana przez producenta to coś ok. 120-150 tysięcy km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, PanMaciej napisał:

Tylko czasem żywotność tego silnika deklarowana przez producenta to coś ok. 120-150 tysięcy km?

Pokaż no te deklaracje, żebym uwierzył, że śnię.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko podkreślę, że to było pytanie :D W którejś z gazet motoryzacyjnych na pewno pisali tak na temat jakiegoś współczesnego 1.2. Tymczasem, po wpisaniu w Google "1.2 PureTech trwałość" wyskakują spekulacje oscylujące wokół 240k kilometrów, także to nie ten... No i to tylko gdybanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Rado_ napisał:
Dnia 03/02/2018 o 16:05, kenickie napisał:
Pokaż no te deklaracje, żebym uwierzył, że śnię.
 

Daj spokój z takimi badurami.

 

Cos jest na rzeczy - na otomoto nie ma Puga z wiekszym przebiegiem niz 150kkm :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, grogi napisał:

 

Cos jest na rzeczy - na otomoto nie ma Puga z wiekszym przebiegiem niz 150kkm :) 

 

Bo ten silnik jest montowany od zaledwie kilku, a floty biora raczej 1.6 hdi ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W biegłym roku kupiłem nowe C4 Picasso 1.2PT w wersji 130 konnej. Użytkuję je od listopada więc póki co nic się jeszcze nie wysypało. ;)

Z wyboru jednostki napędowej jestem zadowolony - jak dla mnie (nie mam już takiej potrzeby żeby cokolwiek komuś na drodze udowadniać) silnik całkiem sprawnie radzi sobie zarówno w ruchu miejskim jak i poza obszarem zabudowanym. ;]

W mieście, przy odpowiednio delikatnym traktowaniu pedału gazu i z wyłączoną funkcją START/STOP, spalanie mojej maszyny oscyluje w przedziale 8 - 8,5 litra. :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i dziś udało mi się dosiąść P308 sw z silnikiem 1,2 tylko 110km i powiem wiem, że daje radę. Jako, że trafiła się okazja to podjąłem decyzję i zanabyłem ten wóz. Po pierwszych 200km jestem mega zadowolony 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Morgan napisał:

no i dziś udało mi się dosiąść P308 sw z silnikiem 1,2 tylko 110km i powiem wiem, że daje radę. Jako, że trafiła się okazja to podjąłem decyzję i zanabyłem ten wóz. Po pierwszych 200km jestem mega zadowolony 

Tam jest skrzynia 5b? Jak będziesz gdzieś na trasie, to dopisz jakieś są obroty silnika przy 140km/h + subiektywana głośność + spalanie z jakiegoś sensownego dłuższego odcinka (pow. 10km)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Fili_P napisał:

Szwagier na starość sobie kupił elysee. Zaskakująco sensowne autko z tym silniczkiem i całkiem nieduzo pali zarówno w trasie i po miescie

...
 

 

C-Elysée ma inny silnik niż w temacie. Jest on wolnossący, a kolega pyta o silniki turbodoładowane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki te raczej nie sprawiają problemów ale jest jedna uwaga. Od różnych osób w kraju słyszałem o pojedynczych przypadkach rozpuszczających się paskach rozrządu które jak wiadomo w tym silniku pracują w oleju. Odrywające się strzępy paska zapychały smok i kicha. U mnie póki co 1 przypadek - na szczęście bez strat w żelastwie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2/4/2018 o 21:52, Maciej__ napisał:

Bo ten silnik jest montowany od zaledwie kilku, a floty biora raczej 1.6 hdi ;) 

 

Na otomoto to bez znaczenia jaki silnik i ile lat ma auto. Max przebieg to 189kkm :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.02.2018 o 21:52, Maciej__ napisał:

 

Bo ten silnik jest montowany od zaledwie kilku, a floty biora raczej 1.6 hdi ;) 

Flotowe 1,2 z przebiegiem ponad 100 000km też są np. w 308SW. Póki co dają radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, 2Rotor napisał:

Flotowe 1,2 z przebiegiem ponad 100 000km też są np. w 308SW. Póki co dają radę.

 

no ja właśnie takiej szukałem i jest masa takich które mają najechane 100kkm i więcej. Na szczęście udało mi się wyrwać sztukę od dziadka z przebiegiem niecałe 27k w ciągu 4 lat. Co prawda wersja nie zbyt bogata, ale od dziadka, serwisowana i nie bita

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Morgan napisał:

 

no ja właśnie takiej szukałem i jest masa takich które mają najechane 100kkm i więcej. Na szczęście udało mi się wyrwać sztukę od dziadka z przebiegiem niecałe 27k w ciągu 4 lat. Co prawda wersja nie zbyt bogata, ale od dziadka, serwisowana i nie bita

Ja już sobie powiedziałem, że przy szukaniu auta przebieg nie może być priorytetem. Gdybym znalazł identyczne auto, ale mające 100kkm w ciągu tych 4-ech lat, również serwisowane i nie bite, ale bogatsze, to wziąłbym je, niż taki dziadkowóz, w którym brakowałoby mi wyposażenia. Późniejsze uzupełnianie braków zbyt często jest niemożliwe, albo za drogie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.02.2018 o 12:11, 1Marek1 napisał:

A gdyby porównać 1,2 TCE Renault 118 KM do 1,2 Puretech Peugeot? Ten od Renault ma cylinder więcej. A jak z kulturą pracy, trwałością?

Jeśli w Renault to ta sama jednostka co w Nissanie a chyba tak jest to te silniki mają problem z nadmiernym popijaniem oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Novy81 napisał:

Jeśli w Renault to ta sama jednostka co w Nissanie a chyba tak jest to te silniki mają problem z nadmiernym popijaniem oleju.

Ponoć od któregoś tam roku problem został wyeliminowany, nie pamiętam dokładnie od kiedy...

A problem chyba był dość spory z tego co czytałem na forach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć od któregoś tam roku problem został wyeliminowany, nie pamiętam dokładnie od kiedy...
A problem chyba był dość spory z tego co czytałem na forach.
 
Własnie sie zastanawiam czy cos zmienili w konstrukcji. Kolega ma QQ i miał akcje serwisową polegajacą na zmianie softu dzięki której te silniki miały brać mniej oleju. Podobno brał mniej.... i na jakiś czas zapomniał sprawdzać olej po czym okazało się że bagnet suchy. Po dolaniu 2 litrów oleju stan na bagnecie delikatnie powyżej minimum. Przebieg 80kkm

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Novy81 napisał:

Własnie sie zastanawiam czy cos zmienili w konstrukcji. Kolega ma QQ i miał akcje serwisową polegajacą na zmianie softu dzięki której te silniki miały brać mniej oleju. Podobno brał mniej....

Mnie z kolei coś się kojarzy że zmieniono uszczelniacze zaworów.

Ale to musiałbym pogrzebać w necie na forach.

 

U mojego taty w Capturze z tym silnikiem przebieg 16kkm, zużycia oleju na razie nie zanotowano a auto zrobiło kilka tras autostradowych z prędkościami ~150km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




 
U mojego taty w Capturze z tym silnikiem przebieg 16kkm, zużycia oleju na razie nie zanotowano a auto zrobiło kilka tras autostradowych z prędkościami ~150km/h.


Autko Twojego Taty pewnie świeższe. Kolegi z czerwca 2014. Na szczęście przedłużył gwarancję do 5 lat. Jak zużycie oleju będzie dalej duże to jest szansa na nowy silnik.



Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Novy81 napisał:

Autko Twojego Taty pewnie świeższe. Kolegi z czerwca 2014. Na szczęście przedłużył gwarancję do 5 lat. Jak zużycie oleju będzie dalej duże to jest szansa na nowy silnik.
 

 

 

Tak, auto taty produkcja w samej końcówce 2016.

Fabryczna gwarancja 4 lata w ramach jakiejś tam promocji na wyprzedaż rocznika była więc jakby co to jeszcze 3 lata spokojnej głowy :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.