Maciej__ 25484 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 1 minute ago, koNik said: Niekoniecznie tak musi być. Choćby w BMW skrzynie 6 były krótsze od 5. Także sypanie ilościami biegów bez wartości przełożeń i przełożenia głównego jest bessęsu Kiedy tak bylo w BMW? 30 lat temu? Dlatego napisalem, ze w przypadku wspolczesnych aut Znajdz chociaz jeden model, gdzie skrzynia 5b bedzie dluzsza niz 6b Quote Link to post Share on other sites
wladmar 7323 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 34 minuty temu, wlad napisał: Patrzac w ten sposob to najlepiej kupic Suzuki Jimny. Tyle że go nie kupisz, bo nie ma. Quote Link to post Share on other sites
wlad 1821 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 2 minuty temu, Maciej__ napisał: Kiedy tak bylo w BMW? 30 lat temu? Dlatego napisalem, ze w przypadku wspolczesnych aut Znajdz chociaz jeden model, gdzie skrzynia 5b bedzie dluzsza niz 6b W Audi A4 mialem piatke ktora miala takie samo przelozenie ostatniego biegu jak szostka z tym samym silnikiem. Quote Link to post Share on other sites
wlad 1821 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Teraz, wladmar napisał: Tyle że go nie kupisz, bo nie ma. Mozna kupic ale wersje ciezarowa Quote Link to post Share on other sites
wladmar 7323 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 2 minuty temu, wlad napisał: Mozna kupic ale wersje ciezarowa Czym się różnią? Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25484 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 2 minutes ago, wlad said: W Audi A4 mialem piatke ktora miala takie samo przelozenie ostatniego biegu jak szostka z tym samym silnikiem. To chyba musialo byc B5, ewentualnie max b6 Quote Link to post Share on other sites
maro_t 2275 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 6 minut temu, Maciej__ napisał: Kiedy tak bylo w BMW? 30 lat temu? Dlatego napisalem, ze w przypadku wspolczesnych aut Znajdz chociaz jeden model, gdzie skrzynia 5b bedzie dluzsza niz 6b Dokładnych wartości Ci nie podam, ale moja Kia Rio rocznik 2014 ma skrzynię 6b, która był standardem z silnikiem 1.4, natomiast z silnikiem 1.2 była skrzynia 5b. Wrażenie jest takie że sześciobiegowa jest po prostu ciaśniej zestopniowana, a obroty na ostatnim biegu są podobne przy podobnych prędkościach w 1.2 i 1.4. 1 Quote Link to post Share on other sites
wlad 1821 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 8 minut temu, iwik napisał: Przypominam, że tematem wątku jest fiat tipo. To sprzęt AGD nie mający nic wspólnego z jakąkolwiek przyjemnością 😄 A ktore wozidlo klasy popularnej nie jest sprzetem AGD? Jakie to szczescie ze dla mnie przyjemnoscia jest przemieszczanie sie-nie majace zadnego powiazania z klasa samochodu Wieksze emocje mialem jadac Simsonem niz MB CLK Quote Link to post Share on other sites
wlad 1821 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 2 minuty temu, wladmar napisał: Czym się różnią? Ta pierwsza miala 4 fotele,druga-tylko 2... Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25484 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 1 minute ago, maro_t said: Dokładnych wartości Ci nie podam, ale moja Kia Rio rocznik 2014 ma skrzynię 6b, która był standardem z silnikiem 1.4, natomiast z silnikiem 1.2 była skrzynia 5b. Wrażenie jest takie że sześciobiegowa jest po prostu ciaśniej zestopniowana, a obroty na ostatnim biegu są podobne przy podobnych prędkościach w 1.2 i 1.4. Ale to jest kompletnie bez sensu... W takim ukladzie, to skrzynia 6b powinna byc w slabszym silniku Quote Link to post Share on other sites
wladmar 7323 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Teraz, wlad napisał: Ta pierwsza miala 4 fotele,druga-tylko 2... U nas w ogóle nie ma już Jimny w ofercie, chyba w całęj UE. Poza UE - są, ale długo się czeka. Quote Link to post Share on other sites
wlad 1821 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Ale to jest kompletnie bez sensu... W takim ukladzie, to skrzynia 6b powinna byc w slabszym silniku Ale podobnie bylo z Primera P12 w wersji 2,2dCi-wersja 126KM miala dluzsze przelozenie niz wersja 140KM. Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25484 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Just now, wlad said: Ale podobnie bylo z Primera P12 w wersji 2,2dCi-wersja 126KM miala dluzsze przelozenie niz wersja 140KM. Ale jedno to byl chyba diesel a drugie noPB? Quote Link to post Share on other sites
wlad 1821 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 (edited) 1 minutę temu, Maciej__ napisał: Ale jedno to byl chyba diesel a drugie noPB? Nie-to ten sam silnik diesel.Ten mocniejszy na CR. Edited December 30, 2020 by wlad Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25484 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Just now, wlad said: Nie-to ten sam silnik d.Ten mocniejszy na CR. Ale to byly 2 rozne silniki, jeden Nissana a drugi Renault Quote Link to post Share on other sites
wlad 1821 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Teraz, Maciej__ napisał: Ale to byly 2 rozne silniki, jeden Nissana a drugi Renault Chyba wiem co mialem Francuski byl tylko znaczek dCi. Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25484 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Just now, wlad said: Chyba wiem co mialem Francuski byl tylko znaczek dCi. Ja mialem P12 z dieslem 1.9 i tak na pewno byl silnik Renault Quote Link to post Share on other sites
wlad 1821 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Teraz, Maciej__ napisał: Ja mialem P12 z dieslem 1.9 i tak na pewno byl silnik Renault Ten tak Co ciekawe-nie tak awaryjny jak w Reno Quote Link to post Share on other sites
koNik 11099 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 56 minut temu, Maciej__ napisał: Kiedy tak bylo w BMW? 30 lat temu? Dlatego napisalem, ze w przypadku wspolczesnych aut Znajdz chociaz jeden model, gdzie skrzynia 5b bedzie dluzsza niz 6b 20 lat temu, myślę że wtedy BMW ostatni raz oferowało 5b A co do innych aut to ciężko znaleźć choćby dla fiata tipo jakieś wiarygodne dane techniczne więc nie chce mi się. Poza tym generalnie w sumie mnie to niespecjalnie interesuje Chodziło mi o to tylko że utożsamianie wartości przełożeń z liczba biegów to ślepa uliczka bo np 6b skrzynia może być gęstrza i krótsza ale za to mieć np dłuższe przełożenie główne. Plus dochodzi np różnica w rozmiarze opon pomiędzy odmianami tego samego auta. 2 Quote Link to post Share on other sites
koNik 11099 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 58 minut temu, maro_t napisał: Dokładnych wartości Ci nie podam, ale moja Kia Rio rocznik 2014 ma skrzynię 6b, która był standardem z silnikiem 1.4, natomiast z silnikiem 1.2 była skrzynia 5b. Wrażenie jest takie że sześciobiegowa jest po prostu ciaśniej zestopniowana, a obroty na ostatnim biegu są podobne przy podobnych prędkościach w 1.2 i 1.4. Nadbiegi w przypadku większości skrzyń czy 5 czy 6 b oscylują w okolicach 0.8:1 Dopiero niektóre automaty mają np dwa albo i 3 dłuższe nadbiegi. Natomiast różnice mogą być w przelozeniu głównym które się zmienia też np w zależności od nadwozia (kombi może mieć inne niż sedan czy htchbk) Quote Link to post Share on other sites
wujek 4603 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Godzinę temu, wladmar napisał: U nas w ogóle nie ma już Jimny w ofercie, chyba w całęj UE. Poza UE - są, ale długo się czeka. Wroci jako wersja ciezarowa z innymi normami Dlatego bedzie 2 os. Pewnie nadal nie wyrabiaja z produkcja to im sie nie spieszy zeby wrocilo do EU. Quote Link to post Share on other sites
wladmar 7323 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 (edited) 6 minut temu, wujek napisał: Wroci jako wersja ciezarowa z innymi normami Dlatego bedzie 2 os. Pewnie nadal nie wyrabiaja z produkcja to im sie nie spieszy zeby wrocilo do EU. W porównaniu do tego, ile sprzedają w Azji, Europa dla nich nie jest priorytetem. A swoją drogą wersja dwusobowa będzie jeszcze lepsza, bo z tyłu i tak tam się nie da jeździć, a przynajmniej będzie miejsce na ładunek. Edited December 30, 2020 by wladmar Quote Link to post Share on other sites
amazaque 1146 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 1 godzinę temu, koNik napisał: Niekoniecznie tak musi być. Choćby w BMW skrzynie 6 były krótsze od 5. Także sypanie ilościami biegów bez wartości przełożeń i przełożenia głównego jest bessęsu Dawno temu próbowałem to ogarnąć i wychodziło mi, ze czwórka jest 1:1 a 5 i 6 to są nadbiegi, przy czym w skrzyniach 5 było tyle co w 6 na 6 . Na jedno wychodziło a mniej ruszania dźwignią. Ja i tak w sumie używam tylko biegów nieparzystych 1-3-5 . Quote Link to post Share on other sites
PawelWaw 9145 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 Jechalem wlasnie i taka reklama. Cena chyba dobra. Quote Link to post Share on other sites
steyr 319 Posted December 30, 2020 Share Posted December 30, 2020 16 minut temu, PawelWaw napisał: Jechalem wlasnie i taka reklama. Cena chyba dobra. Stary model to i stara cena. Quote Link to post Share on other sites
Azbest 566 Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 19 godzin temu, Maciej__ napisał: W teorii zadne, ale w praktyce wiekszosc wspolczesnych skrzyn 5b bedzie jednak "krotsza" niz 6b Przy silniku turbo, który ma większy zakres obrotów z odpowiednio wysokim momentem obrotowym to ta 5b może mieć nawet "dłuższe" biegi. Będzie liczyło się tak na prawdę ostatnie przełożenie + przełożenie główne w całym podsumowaniu tych skrzyń - zakładam, ze w skrzyni 5b 120km/h osiągniesz przy niższych obrotach niż w wolnossaku+6b. Reszta niższych biegów nie będzie miała praktycznego znaczenia przy silniku turbo. 1 Quote Link to post Share on other sites
iwik 2967 Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 17 godzin temu, PawelWaw napisał: Jechalem wlasnie i taka reklama. Cena chyba dobra. Nieaktualna reklama i cena. Teraz zmieni się znaczek na grillu i będzie "od 53000 zł" 😄 Quote Link to post Share on other sites
gregoryj 408 Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 20 hours ago, Maciej__ said: To chyba musialo byc B5, ewentualnie max b6 w B6 byla roznica, cale 1-1,5% ta 6biegowa byla dluzsza. dla normalnego czlowieka bez roznicy, nawet piatka lepsza bo mniej mieszania biegami, ale jeden potencjalny kupujacy mowił że jest RÓŻNICA duża, około 200 obrotow przy 140km/h 😀 1 hour ago, Azbest said: w wolnossaku+6b. Reszta niższych biegów nie będzie miała praktycznego znaczenia przy silniku turbo. ja nie czaje czemu nadbiegow nie daja do kazdego wolnossaka. to powinien byc standard. 5 biegow do rozpedzania wystarczy a 6ka do toczenia sie z predkoscia autostradowa Quote Link to post Share on other sites
PawelWaw 9145 Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 3 minuty temu, iwik napisał: Nieaktualna reklama i cena. Teraz zmieni się znaczek na grillu i będzie "od 53000 zł" 😄 dzisiaj sie cisnie do salonu i maja sprzedac taki z reklamy z cena z reklamy Quote Link to post Share on other sites
ppmarian 1019 Posted December 31, 2020 Share Posted December 31, 2020 Nieaktualna reklama i cena. Teraz zmieni się znaczek na grillu i będzie "od 53000 zł" Z drugiej strony w2001 kupiłem nowego Toledo 1.6 za 55kkm z wyposażeniem jak to tipo.Moje zarobki są od tamtego czasu kilkukrotnie wyższe a porównywalne auta kosztuje "tyle samo "Wysłane z tel. 3 Quote Link to post Share on other sites
Majkiel 910 Posted January 23 Share Posted January 23 Chyba pierwszy test i to nie wersji full wypas Quote Link to post Share on other sites
czachabrava 535 Posted January 23 Share Posted January 23 (edited) Z tą ceną za Tipo to trochę pojechali, bo rok temu najtańsza wersje spokojnie można było kupic za 45tys. Cena za HB 66tys z 1.0 100KM gdzie nie ma nawet świateł dziennych led, czy podgrzewanych lusterek z monochromatycznym radiem... Edited January 23 by czachabrava 1 1 Quote Link to post Share on other sites
iwik 2967 Posted January 23 Share Posted January 23 (edited) 2 godziny temu, czachabrava napisał: Cena za HB 66tys z 1.0 100KM gdzie nie ma nawet świateł dziennych led, czy podgrzewanych lusterek z monochromatycznym radiem... No jak go doposażyć do normalnego poziomu (tylko potrzebne opcje bez ekstrawagancji) to wychodzi tyle, co podstawowy golf (który już te dodatki w wyposażeniu bazowym ma) W wersji przed FL za 65k wyjeżdżało się tipo kombi 120KM w wersji Lounge. Oczywiście po rabatach, więc kwestia jak będą chcieli rabatować FL, bo na te chwilę to bez 10k bym nawet poszedł oglądać go w salonie. Edited January 23 by iwik Quote Link to post Share on other sites
Camel 196 Posted January 23 Share Posted January 23 W dniu 30.12.2020 o 15:53, Maciej__ napisał: Ale to jest kompletnie bez sensu... W takim ukladzie, to skrzynia 6b powinna byc w slabszym silniku Ale tak jest w KIA. Dodatkowo skrzynia Renault 5 ma większy nadbieg niż 6. Miałem taką i taka (pisałem) piątką się przyjemniej jeździ. Quote Link to post Share on other sites
norbert123 154 Posted January 23 Share Posted January 23 (edited) 8 godzin temu, Majkiel napisał: Chyba pierwszy test i to nie wersji full wypas Szalu nie ma jesli chodzi o osiagi Ciekawi mnie to lpg...watpie ze to bedzie do tego 1.0. Bo on ma bezposredni wtrysk... A co do isofixow. W kazdym sklepie z fotelikami sa takie plastikowe wkladki naprowadzajace - zapina je sie do isofixow na stale (tzn dopoki dziecko uzywa fotelika) bo nie przeszkadza to w siedzeniu pasażerom kiedy fotelika nie ma I wtedy fotelik zapina sie bez problemow. Np wkladki Ja dostalen za darmo w sklepie mimo ze fotelika finalnie nie kupilem a tylko ogladalem. Edited January 23 by norbert123 Quote Link to post Share on other sites
norbert123 154 Posted January 23 Share Posted January 23 (edited) W dniu 31.12.2020 o 12:07, ppmarian napisał: Z drugiej strony w2001 kupiłem nowego Toledo 1.6 za 55kkm z wyposażeniem jak to tipo. Moje zarobki są od tamtego czasu kilkukrotnie wyższe a porównywalne auta kosztuje "tyle samo " Wysłane z tel. Tak? Mial ekran multimedialny, isofixy itp itd? ). To musila wtedy wzbudzac kosmiczna sensacje;). Zwlaszcza ten ekran bo isofixy teoretycznie mogly juz byc choć wtedy to raczej mialy je bardziej wypasne auta Edited January 23 by norbert123 Quote Link to post Share on other sites
ppmarian 1019 Posted January 23 Share Posted January 23 Tak? Mial ekran multimedialny, isofixy itp itd? ). To musila wtedy wzbudzac kosmiczna sensacje;). Zwlaszcza ten ekran bo isofixy teoretycznie mogly juz byc choć wtedy to raczej mialy je bardziej wypasne autaIsofix był. A radio było normalne z CD i 6 głośników Wysłane z tel. Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25484 Posted January 23 Share Posted January 23 26 minutes ago, norbert123 said: Tak? Mial ekran multimedialny, isofixy itp itd? ). To musila wtedy wzbudzac kosmiczna sensacje;). Zwlaszcza ten ekran bo isofixy teoretycznie mogly juz byc choć wtedy to raczej mialy je bardziej wypasne auta Ale to nie zmienia faktu, ze w relacji do srednich zarobkow Polakow auta dosc znaczaco stanialy przez ostatnie 20 lat Wystarczy sie rozejrzec po ulicach. Quote Link to post Share on other sites
bielaPL 1756 Posted January 23 Share Posted January 23 Z tą ceną za Tipo to trochę pojechali, bo rok temu najtańsza wersje spokojnie można było kupic za 45tys. Cena za HB 66tys z 1.0 100KM gdzie nie ma nawet świateł dziennych led, czy podgrzewanych lusterek z monochromatycznym radiem...Wyprzedadza wersję przed fl i zaczną się rabaty. Na razie cena taka żeby sprzedać starsze Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
wladmar 7323 Posted January 23 Share Posted January 23 2 godziny temu, Maciej__ napisał: Ale to nie zmienia faktu, ze w relacji do srednich zarobkow Polakow auta dosc znaczaco stanialy przez ostatnie 20 lat Wystarczy sie rozejrzec po ulicach. Poza tym znacznie spadły koszty kredytów. 1 Quote Link to post Share on other sites
czachabrava 535 Posted January 23 Share Posted January 23 1 godzinę temu, bielaPL napisał: Wyprzedadza wersję przed fl i zaczną się rabaty. Na razie cena taka żeby sprzedać starsze Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Ciężko widzę te rabaty, mi na Tipo proponowali rabat coś około 400zł (T-Jet zarejestrowany na dealera w poprzednim roku). Z resztą na ich stronie ze stockiem mieli sporo długich lezaków Quote Link to post Share on other sites
Majkiel 910 Posted January 23 Share Posted January 23 7 godzin temu, czachabrava napisał: Z tą ceną za Tipo to trochę pojechali, bo rok temu najtańsza wersje spokojnie można było kupic za 45tys. Cena za HB 66tys z 1.0 100KM gdzie nie ma nawet świateł dziennych led, czy podgrzewanych lusterek z monochromatycznym radiem... Za 45 to był chyba sedan, cennikowo był za 49. Fakt, obecnie wersja czterodrzwiowa jest od 60 (58 cena promocyjna), ale z ciut mocniejszym silnikiem, asystentami pasa ruchu, prędkości z systemem rozpoznawania znaków drogowych, radiem DAB, systemem wykrywania zmęczenia kierowcy. Trochę dużo, ale wszystko drożeje i nic z tym nie zrobimy Godzinę temu, czachabrava napisał: Ciężko widzę te rabaty, mi na Tipo proponowali rabat coś około 400zł (T-Jet zarejestrowany na dealera w poprzednim roku). Z resztą na ich stronie ze stockiem mieli sporo długich lezaków Fiat ma rabaty dla konkretnych grup zawodowych - taksówkarze, prawnicy, lekarze, nauczyciele. I to nie wiem czy nie 10-15%. Quote Link to post Share on other sites
Camel 196 Posted January 23 Share Posted January 23 Godzinę temu, Majkiel napisał: Za 45 to był chyba sedan, cennikowo był za 49. Fakt, obecnie wersja czterodrzwiowa jest od 60 (58 cena promocyjna), ale z ciut mocniejszym silnikiem, asystentami pasa ruchu, prędkości z systemem rozpoznawania znaków drogowych, radiem DAB, systemem wykrywania zmęczenia kierowcy. Trochę dużo, ale wszystko drożeje i nic z tym nie zrobimy Fiat ma rabaty dla konkretnych grup zawodowych - taksówkarze, prawnicy, lekarze, nauczyciele. I to nie wiem czy nie 10-15%. jesteś pewien? bo kiedyś też tak w Oplu było, a teraz na grupy zawodowe 2 % Quote Link to post Share on other sites
czachabrava 535 Posted January 23 Share Posted January 23 2 godziny temu, Majkiel napisał: Za 45 to był chyba sedan, cennikowo był za 49. Fakt, obecnie wersja czterodrzwiowa jest od 60 (58 cena promocyjna), ale z ciut mocniejszym silnikiem, asystentami pasa ruchu, prędkości z systemem rozpoznawania znaków drogowych, radiem DAB, systemem wykrywania zmęczenia kierowcy. Trochę dużo, ale wszystko drożeje i nic z tym nie zrobimy Fiat ma rabaty dla konkretnych grup zawodowych - taksówkarze, prawnicy, lekarze, nauczyciele. I to nie wiem czy nie 10-15%. Zgadza sie to był sedan i uwazam, że to w tej cenie był bardzo dobry wybór. Z resztą widać było po wynikach sprzedaży, ze niezle sie wpasował z ceną w podstawowej wersji. I ja rozumiem nowy silnik, pare bajerów. Ale zeby cena az tak urosła? VW z golfa VII zrobił VIII i cena jest niewiele wyzsza. A tutaj gbyby nie nowy znaczek to by pewnie 90% ludzi nie odróżniło go od MY2015. Quote Link to post Share on other sites
maro_t 2275 Posted January 23 Share Posted January 23 6 godzin temu, Maciej__ napisał: Ale to nie zmienia faktu, ze w relacji do srednich zarobkow Polakow auta dosc znaczaco stanialy przez ostatnie 20 lat Wystarczy sie rozejrzec po ulicach. Przez wiele lat tak po roku mniej wiecej 2005 ceny rosły bardzo powoli, na pewno wolniej niż inflacja, do tego samochody się rozwijały, były coraz nowocześniejsze, więc w efekcie taniały patrząc na to co dostajesz w stosunku do wartości pieniądza. Dopiero od jakichś dwóch lat zaczęły drożeć bardzo wyraźnie. 3 Quote Link to post Share on other sites
maro_t 2275 Posted January 23 Share Posted January 23 16 godzin temu, Majkiel napisał: Chyba pierwszy test i to nie wersji full wypas Fiat zrobił silniczek 1.0 R3 długo po konkurencji, ale wygląda na to, że wyszło im to bardzo dobrze. Quote Link to post Share on other sites
amazaque 1146 Posted January 23 Share Posted January 23 6 godzin temu, Maciej__ napisał: Ale to nie zmienia faktu, ze w relacji do srednich zarobkow Polakow auta dosc znaczaco stanialy przez ostatnie 20 lat Nie pamiętam kiedy zrobiłem to zdjęcie, ale raczej pod koniec produkcji Bravo. Dzisiaj za te pieniądze kupimy najtańszą Dacię albo Citigo? Quote Link to post Share on other sites
iwik 2967 Posted January 23 Share Posted January 23 7 godzin temu, Maciej__ napisał: Ale to nie zmienia faktu, ze w relacji do srednich zarobkow Polakow auta dosc znaczaco stanialy przez ostatnie 20 lat Wystarczy sie rozejrzec po ulicach. Średnie zarobki Polaków nie są żadną bazą, do której należy się odnosić, bo my startowalosmy z poziomu płacy 30$ miesięcznie w latach 80-tych. Czy w relacji do średniej płacy w Niemczech też staniały? Quote Link to post Share on other sites
Majkiel 910 Posted January 23 Share Posted January 23 12 minut temu, maro_t napisał: Fiat zrobił silniczek 1.0 R3 długo po konkurencji, ale wygląda na to, że wyszło im to bardzo dobrze. Od kilku lat (2018), trzycylindrowe silniki turbo są w 500X/Renegade, a wcześniej, bo od 2016 wersje bez turbo montowali w południowoamerykańskich Uno, Argo czy Mobi. W sumie mogli już wcześniej zapakować ten silnik do Tipo. 1 Quote Link to post Share on other sites
maro_t 2275 Posted January 23 Share Posted January 23 1 minutę temu, amazaque napisał: Nie pamiętam kiedy zrobiłem to zdjęcie, ale raczej pod koniec produkcji Bravo. Dzisiaj za te pieniądze kupimy najtańszą Dacię albo Citigo? popatrz szerzej. Tak mnie ten wątek natchnął na wspomnienia . Jakoś około roku 1995-96 mój wujek kupił Daewoo Espero. Pamiętam że ten samochód kosztował 48 tys. pln. Ja wtedy byłem gówniarzem w liceum i dla mnie to była kosmiczna kwota, ale nawet dla mojego taty, który wtedy jeździł Polonezem (oczywiście kupionym jako używany) to były nieosiągalne pieniądze. I raczej tak było dla większości normalnie pracujących ludzi. Wujek był klasycznym bisnesmenem-ruloniarzem, zawsze miał zwitek banknotów w kieszonce na piersi i w innych miejscach, zajmował się różnymi działalnościami, nie do końca jasnymi czasami . A samo Espero było wypasem: silnik 1.8, poduszka w kierownicy, ABS i klima. To było coś! Teraz przeskoczmy do roku 2008, w którym to mój tata kupuje Hyundaia I30 za ... 48 tys. pln. Kwota już jest dużo bardziej przystępna, a samochód jakoś tak o dwie epoki motoryzacyjne wyprzedza to Espero pod każdym względem, które do tego czasu już dawno zgniło. Ja w tym samym roku kupiłem Fiata Bravo za 60 tys. pln, ale miał mocniejszy silnik z turbo, lepsze wyposażenie i był po prostu fajniejszym autem niż to I30. Teraz znowu hop, jest styczeń 2015, moja małżonka rozbiła Fiata Stilo, poszlismy do salonu i kupiliśmy Kiję Rio za 47 tys. pln. Niby auto klasy B, w pórównaniu z I30 z roku 2008 może trochę mniejsze, z gorszymi materiałami w niektórych miejscach i bardziej "miejskim" prowadzeniem, ale oferujące praktycznie tyle samo miejsca, trochę szybsze, zwinniejsze, z lepszym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa. Porównując do Espero sprzed 20 lat trzy epoki motoryzacyjne, całkiem inne bezpieczeństwo, prowadzenie, wyposażenie. A sama kwota dla mnie już nie jest kosmiczna. Może nie noszę tyle w kieszonce na piersi, ale również nie musiałem sobie niczego przez to odmówić. To jest niesamowite moim zdaniem jak ta cała branża automotive poszła do przodu utrzymując praktycznie stałe ceny. Dzisiaj nadrabiają trochę ale nadal to jest niewiele patrząc w dłuższej skali. A dzieje się rewolucja, bo wchodzą na dużą skalę elektryki, hybrydy plugIn, hybrydy miękkie, wyposażenie się rozwija. Jakby ktoś 20 lat temu powiedział że dzisiaj miejski samochód będzie potrafił oświetlać sobie drogę sam wiedząc w które miejsca ma świecić, widząc inne samochody, ludzi, teren zabudowany itd, to byśmy go uznali za bajkopisarza. Patrzę sobie że dzisiaj za przyzwoite Rio trzeba zapłacić 62 tys. pln, ale znowu w porównaniu z moim to jest nowszy model, z lepszym prowadzeniem, wyciszeniem, wyposażeniem, bardziej dynamicznym silnikiem. Czyli w sumie raczej nie zdrożało za bardzo. 5 Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.