Jump to content

Tipo 2021


Recommended Posts

1 minute ago, koNik said:

 

Niekoniecznie tak musi być. Choćby w BMW skrzynie 6 były krótsze od 5. Także sypanie ilościami biegów bez wartości przełożeń i przełożenia głównego jest bessęsu ;]

 

 

Kiedy tak bylo w BMW? 30 lat temu? Dlatego napisalem, ze w przypadku wspolczesnych aut ;]

Znajdz chociaz jeden model, gdzie skrzynia 5b bedzie dluzsza niz 6b ;)

 

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Kiedy tak bylo w BMW? 30 lat temu? Dlatego napisalem, ze w przypadku wspolczesnych aut ;]

Znajdz chociaz jeden model, gdzie skrzynia 5b bedzie dluzsza niz 6b ;)

 

W Audi A4 mialem piatke ktora miala takie samo przelozenie ostatniego biegu jak szostka z tym samym silnikiem.

Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, wlad said:

W Audi A4 mialem piatke ktora miala takie samo przelozenie ostatniego biegu jak szostka z tym samym silnikiem.

 

To chyba musialo byc B5, ewentualnie max b6 ;]

 

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Kiedy tak bylo w BMW? 30 lat temu? Dlatego napisalem, ze w przypadku wspolczesnych aut ;]

Znajdz chociaz jeden model, gdzie skrzynia 5b bedzie dluzsza niz 6b ;)

 

 

Dokładnych wartości Ci nie podam, ale moja Kia Rio rocznik 2014 ma skrzynię 6b, która był standardem z silnikiem 1.4, natomiast z silnikiem 1.2 była skrzynia 5b. Wrażenie jest takie że sześciobiegowa jest po prostu ciaśniej zestopniowana, a obroty na ostatnim biegu są podobne przy podobnych prędkościach w 1.2 i 1.4.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
8 minut temu, iwik napisał:

Przypominam, że tematem wątku jest fiat tipo. To sprzęt AGD nie mający nic wspólnego z jakąkolwiek przyjemnością 😄

A ktore wozidlo klasy popularnej nie jest sprzetem AGD?

Jakie to szczescie ze dla mnie przyjemnoscia jest przemieszczanie sie-nie majace zadnego powiazania z klasa samochodu:palacz:

Wieksze emocje mialem jadac Simsonem niz MB CLK:hehe:

 

Link to post
Share on other sites
1 minute ago, maro_t said:

 

Dokładnych wartości Ci nie podam, ale moja Kia Rio rocznik 2014 ma skrzynię 6b, która był standardem z silnikiem 1.4, natomiast z silnikiem 1.2 była skrzynia 5b. Wrażenie jest takie że sześciobiegowa jest po prostu ciaśniej zestopniowana, a obroty na ostatnim biegu są podobne przy podobnych prędkościach w 1.2 i 1.4.

 

Ale to jest kompletnie bez sensu... W takim ukladzie, to skrzynia 6b powinna byc w slabszym silniku ;]

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to jest kompletnie bez sensu... W takim ukladzie, to skrzynia 6b powinna byc w slabszym silniku ;]

 

Ale podobnie bylo z Primera P12 w wersji 2,2dCi-wersja 126KM miala dluzsze przelozenie niz wersja 140KM.

Link to post
Share on other sites
Just now, wlad said:

Ale podobnie bylo z Primera P12 w wersji 2,2dCi-wersja 126KM miala dluzsze przelozenie niz wersja 140KM.

 

Ale jedno to byl chyba diesel a drugie noPB?

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

Ale jedno to byl chyba diesel a drugie noPB?

Nie-to ten sam silnik diesel.Ten mocniejszy na CR.

Edited by wlad
Link to post
Share on other sites
Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ale to byly 2 rozne silniki, jeden Nissana a drugi Renault ;)

 

Chyba wiem co mialem:hehe:

Francuski byl tylko znaczek dCi.

Link to post
Share on other sites
56 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Kiedy tak bylo w BMW? 30 lat temu? Dlatego napisalem, ze w przypadku wspolczesnych aut ;]

Znajdz chociaz jeden model, gdzie skrzynia 5b bedzie dluzsza niz 6b ;)

 

 

20 lat temu, myślę że wtedy BMW ostatni raz oferowało 5b

A co do innych aut to ciężko znaleźć choćby dla fiata tipo jakieś wiarygodne dane techniczne więc nie chce mi się. Poza tym generalnie w sumie mnie to niespecjalnie interesuje ;]

Chodziło mi o to tylko że utożsamianie wartości przełożeń z liczba biegów to ślepa uliczka bo np 6b skrzynia może być gęstrza i krótsza ale za to mieć np dłuższe przełożenie główne. Plus dochodzi np różnica w rozmiarze opon pomiędzy odmianami tego samego auta.

  • Like 2
Link to post
Share on other sites
58 minut temu, maro_t napisał:

 

Dokładnych wartości Ci nie podam, ale moja Kia Rio rocznik 2014 ma skrzynię 6b, która był standardem z silnikiem 1.4, natomiast z silnikiem 1.2 była skrzynia 5b. Wrażenie jest takie że sześciobiegowa jest po prostu ciaśniej zestopniowana, a obroty na ostatnim biegu są podobne przy podobnych prędkościach w 1.2 i 1.4.

 

Nadbiegi w przypadku większości skrzyń czy 5 czy 6 b oscylują w okolicach 0.8:1

Dopiero niektóre automaty mają np dwa albo i 3 dłuższe nadbiegi. Natomiast różnice mogą być w przelozeniu głównym które się zmienia też np w zależności od nadwozia (kombi może mieć inne niż sedan czy htchbk)

 

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, wladmar napisał:

 

U nas w ogóle nie ma już Jimny w ofercie, chyba w całęj UE. Poza UE - są, ale długo się czeka. 

Wroci jako wersja ciezarowa z innymi normami :phi: Dlatego bedzie 2 os. Pewnie nadal nie wyrabiaja z produkcja to im sie nie spieszy zeby wrocilo do EU.

Link to post
Share on other sites
6 minut temu, wujek napisał:

Wroci jako wersja ciezarowa z innymi normami :phi: Dlatego bedzie 2 os. Pewnie nadal nie wyrabiaja z produkcja to im sie nie spieszy zeby wrocilo do EU.

 

W porównaniu do tego, ile sprzedają w Azji, Europa dla nich nie jest priorytetem. 

A swoją drogą wersja dwusobowa będzie jeszcze lepsza, bo z tyłu i tak tam się nie da jeździć, a przynajmniej będzie miejsce na ładunek. 

Edited by wladmar
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, koNik napisał:

 

Niekoniecznie tak musi być. Choćby w BMW skrzynie 6 były krótsze od 5. Także sypanie ilościami biegów bez wartości przełożeń i przełożenia głównego jest bessęsu ;]

 

Dawno temu próbowałem to ogarnąć i wychodziło mi, ze czwórka jest 1:1 a 5 i 6 to są nadbiegi, przy czym w skrzyniach 5 było tyle co w 6 na 6 :phi:. Na jedno wychodziło a mniej ruszania dźwignią. Ja i tak w sumie używam tylko biegów nieparzystych 1-3-5 ;]

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

W teorii zadne, ale w praktyce wiekszosc wspolczesnych skrzyn 5b bedzie jednak "krotsza" niz 6b ;)

 

Przy silniku turbo, który ma większy zakres obrotów z odpowiednio wysokim momentem obrotowym to ta 5b może mieć nawet "dłuższe" biegi.

Będzie liczyło się tak na prawdę ostatnie przełożenie + przełożenie główne w całym podsumowaniu tych skrzyń - zakładam, ze w skrzyni 5b 120km/h osiągniesz przy niższych obrotach niż w wolnossaku+6b. Reszta niższych biegów nie będzie miała praktycznego znaczenia przy silniku turbo.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
17 godzin temu, PawelWaw napisał:

Jechalem wlasnie i taka reklama. 

Cena chyba dobra. 

 

IMG_20201230_183131.jpg

Nieaktualna reklama i cena. 

Teraz zmieni się znaczek na grillu i będzie "od 53000 zł" 😄

 

Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Maciej__ said:

To chyba musialo byc B5, ewentualnie max b6 

w B6 byla roznica, cale 1-1,5% ta 6biegowa byla dluzsza.

 

dla normalnego czlowieka bez roznicy, nawet piatka lepsza bo mniej mieszania biegami, ale jeden potencjalny kupujacy mowił że jest RÓŻNICA duża, około 200 obrotow przy 140km/h 😀

1 hour ago, Azbest said:

w wolnossaku+6b. Reszta niższych biegów nie będzie miała praktycznego znaczenia przy silniku turbo.

ja nie czaje czemu nadbiegow nie daja do kazdego wolnossaka. to powinien byc standard. 5 biegow do rozpedzania wystarczy a 6ka do toczenia sie z predkoscia autostradowa

Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, iwik napisał:

Nieaktualna reklama i cena. 

Teraz zmieni się znaczek na grillu i będzie "od 53000 zł" 😄

 

 

dzisiaj sie cisnie do salonu i maja sprzedac taki z reklamy z cena z reklamy :)

Link to post
Share on other sites
Nieaktualna reklama i cena. 
Teraz zmieni się znaczek na grillu i będzie "od 53000 zł"
 
Z drugiej strony w2001 kupiłem nowego Toledo 1.6 za 55kkm z wyposażeniem jak to tipo.

Moje zarobki są od tamtego czasu kilkukrotnie wyższe a porównywalne auta kosztuje "tyle samo "

Wysłane z tel.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Z tą ceną za Tipo to trochę pojechali, bo rok temu najtańsza wersje spokojnie można było kupic za 45tys.

 

Cena za HB 66tys z 1.0 100KM gdzie nie ma nawet świateł dziennych led, czy podgrzewanych lusterek z monochromatycznym radiem...

Edited by czachabrava
  • Like 1
  • shocked 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, czachabrava napisał:

Cena za HB 66tys z 1.0 100KM gdzie nie ma nawet świateł dziennych led, czy podgrzewanych lusterek z monochromatycznym radiem...

No jak go doposażyć do normalnego poziomu (tylko potrzebne opcje bez ekstrawagancji) to wychodzi tyle, co podstawowy golf (który już te dodatki w wyposażeniu bazowym ma) 

W wersji przed FL za 65k wyjeżdżało się tipo kombi 120KM w wersji Lounge. Oczywiście po rabatach, więc kwestia jak będą chcieli rabatować FL, bo na te chwilę to bez 10k bym nawet poszedł oglądać go w salonie. 

Edited by iwik
Link to post
Share on other sites
W dniu 30.12.2020 o 15:53, Maciej__ napisał:

 

Ale to jest kompletnie bez sensu... W takim ukladzie, to skrzynia 6b powinna byc w slabszym silniku ;]

 

Ale tak jest w KIA.

Dodatkowo  skrzynia Renault 5 ma większy nadbieg niż 6. Miałem taką i taka (pisałem) piątką się przyjemniej jeździ.

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Majkiel napisał:

Chyba pierwszy test i to nie wersji full wypas

 

 

Szalu nie ma jesli chodzi o osiagi

Ciekawi mnie to lpg...watpie ze to bedzie do tego 1.0.  Bo on ma bezposredni wtrysk...

A co do isofixow. W kazdym sklepie z fotelikami sa takie plastikowe wkladki naprowadzajace - zapina je sie do isofixow na stale (tzn dopoki dziecko uzywa fotelika) bo nie przeszkadza to w siedzeniu pasażerom kiedy fotelika nie ma I wtedy fotelik zapina sie bez problemow.  Np

 

wkladki

 

Ja dostalen za darmo w sklepie mimo ze fotelika finalnie nie kupilem a tylko ogladalem.

 

 

Edited by norbert123
Link to post
Share on other sites
W dniu 31.12.2020 o 12:07, ppmarian napisał:

Z drugiej strony w2001 kupiłem nowego Toledo 1.6 za 55kkm z wyposażeniem jak to tipo.

Moje zarobki są od tamtego czasu kilkukrotnie wyższe a porównywalne auta kosztuje "tyle samo "

Wysłane z tel.
 

Tak? Mial ekran multimedialny, isofixy itp itd? ). To musila wtedy wzbudzac kosmiczna sensacje;). Zwlaszcza ten ekran bo isofixy teoretycznie mogly juz byc choć wtedy to raczej mialy je bardziej wypasne auta

Edited by norbert123
Link to post
Share on other sites
Tak? Mial ekran multimedialny, isofixy itp itd? ). To musila wtedy wzbudzac kosmiczna sensacje;). Zwlaszcza ten ekran bo isofixy teoretycznie mogly juz byc choć wtedy to raczej mialy je bardziej wypasne auta
Isofix był. A radio było normalne z CD i 6 głośników

Wysłane z tel.

Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, norbert123 said:

Tak? Mial ekran multimedialny, isofixy itp itd? ). To musila wtedy wzbudzac kosmiczna sensacje;). Zwlaszcza ten ekran bo isofixy teoretycznie mogly juz byc choć wtedy to raczej mialy je bardziej wypasne auta

 

Ale to nie zmienia faktu, ze w relacji do srednich zarobkow Polakow auta dosc znaczaco stanialy przez ostatnie 20 lat :ok:

Wystarczy sie rozejrzec po ulicach.

Link to post
Share on other sites
Z tą ceną za Tipo to trochę pojechali, bo rok temu najtańsza wersje spokojnie można było kupic za 45tys.
 
Cena za HB 66tys z 1.0 100KM gdzie nie ma nawet świateł dziennych led, czy podgrzewanych lusterek z monochromatycznym radiem...
Wyprzedadza wersję przed fl i zaczną się rabaty. Na razie cena taka żeby sprzedać starsze

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to nie zmienia faktu, ze w relacji do srednich zarobkow Polakow auta dosc znaczaco stanialy przez ostatnie 20 lat :ok:

Wystarczy sie rozejrzec po ulicach.

 

Poza tym znacznie spadły koszty kredytów.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bielaPL napisał:

Wyprzedadza wersję przed fl i zaczną się rabaty. Na razie cena taka żeby sprzedać starsze

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
 

 

Ciężko widzę te rabaty, mi na Tipo proponowali rabat coś około 400zł (T-Jet zarejestrowany na dealera w poprzednim roku). Z resztą na ich stronie ze stockiem mieli sporo długich lezaków 

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, czachabrava napisał:

Z tą ceną za Tipo to trochę pojechali, bo rok temu najtańsza wersje spokojnie można było kupic za 45tys.

 

Cena za HB 66tys z 1.0 100KM gdzie nie ma nawet świateł dziennych led, czy podgrzewanych lusterek z monochromatycznym radiem...

 

Za 45 to był chyba sedan, cennikowo był za 49. Fakt, obecnie wersja czterodrzwiowa jest od 60 (58 cena promocyjna), ale z ciut mocniejszym silnikiem, asystentami pasa ruchu,  prędkości z systemem rozpoznawania  znaków drogowych, radiem DAB, systemem wykrywania zmęczenia kierowcy.  Trochę dużo, ale wszystko drożeje i nic z tym nie zrobimy :(

 

Godzinę temu, czachabrava napisał:

 

Ciężko widzę te rabaty, mi na Tipo proponowali rabat coś około 400zł (T-Jet zarejestrowany na dealera w poprzednim roku). Z resztą na ich stronie ze stockiem mieli sporo długich lezaków 

 

Fiat ma rabaty dla konkretnych grup zawodowych - taksówkarze, prawnicy, lekarze, nauczyciele. I to nie wiem czy nie 10-15%.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Majkiel napisał:

 

Za 45 to był chyba sedan, cennikowo był za 49. Fakt, obecnie wersja czterodrzwiowa jest od 60 (58 cena promocyjna), ale z ciut mocniejszym silnikiem, asystentami pasa ruchu,  prędkości z systemem rozpoznawania  znaków drogowych, radiem DAB, systemem wykrywania zmęczenia kierowcy.  Trochę dużo, ale wszystko drożeje i nic z tym nie zrobimy :(

 

 

Fiat ma rabaty dla konkretnych grup zawodowych - taksówkarze, prawnicy, lekarze, nauczyciele. I to nie wiem czy nie 10-15%.

jesteś pewien? bo kiedyś też tak w Oplu było, a teraz na grupy zawodowe 2 % 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Majkiel napisał:

 

Za 45 to był chyba sedan, cennikowo był za 49. Fakt, obecnie wersja czterodrzwiowa jest od 60 (58 cena promocyjna), ale z ciut mocniejszym silnikiem, asystentami pasa ruchu,  prędkości z systemem rozpoznawania  znaków drogowych, radiem DAB, systemem wykrywania zmęczenia kierowcy.  Trochę dużo, ale wszystko drożeje i nic z tym nie zrobimy :(

 

 

Fiat ma rabaty dla konkretnych grup zawodowych - taksówkarze, prawnicy, lekarze, nauczyciele. I to nie wiem czy nie 10-15%.

 

Zgadza sie to był sedan i uwazam, że to w tej cenie był bardzo dobry wybór. Z resztą widać było po wynikach sprzedaży, ze niezle sie wpasował z ceną w podstawowej wersji.

I ja rozumiem nowy silnik, pare bajerów. Ale zeby cena az tak urosła? VW z golfa VII zrobił VIII i cena jest niewiele wyzsza. A tutaj gbyby nie nowy znaczek to by pewnie 90% ludzi nie odróżniło go od MY2015.

 

 

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to nie zmienia faktu, ze w relacji do srednich zarobkow Polakow auta dosc znaczaco stanialy przez ostatnie 20 lat :ok:

Wystarczy sie rozejrzec po ulicach.

 

Przez wiele lat tak po roku mniej wiecej 2005 ceny rosły bardzo powoli, na pewno wolniej niż inflacja, do tego samochody się rozwijały, były coraz nowocześniejsze, więc w efekcie taniały patrząc na to co dostajesz w stosunku do wartości pieniądza. Dopiero od jakichś dwóch lat zaczęły drożeć bardzo wyraźnie.

  • Like 3
Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, Majkiel napisał:

Chyba pierwszy test i to nie wersji full wypas

 

Fiat zrobił silniczek 1.0 R3 długo po konkurencji, ale wygląda na to, że wyszło im to bardzo dobrze. :ok:

Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, Maciej__ napisał:

Ale to nie zmienia faktu, ze w relacji do srednich zarobkow Polakow auta dosc znaczaco stanialy przez ostatnie 20 lat :ok:

Nie pamiętam kiedy zrobiłem to zdjęcie, ale raczej pod koniec produkcji Bravo. Dzisiaj za te pieniądze kupimy najtańszą Dacię albo Citigo? 

 

 

Przechwytywanie.png

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to nie zmienia faktu, ze w relacji do srednich zarobkow Polakow auta dosc znaczaco stanialy przez ostatnie 20 lat :ok:

Wystarczy sie rozejrzec po ulicach.

Średnie zarobki Polaków nie są żadną bazą, do której należy się odnosić, bo my startowalosmy z poziomu płacy 30$ miesięcznie w latach 80-tych. 

Czy w relacji do średniej płacy w Niemczech też staniały? 

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, maro_t napisał:

 

Fiat zrobił silniczek 1.0 R3 długo po konkurencji, ale wygląda na to, że wyszło im to bardzo dobrze. :ok:

 

Od kilku lat (2018), trzycylindrowe silniki turbo są w 500X/Renegade, a wcześniej, bo od 2016 wersje bez turbo montowali w południowoamerykańskich Uno, Argo czy Mobi.

W sumie mogli już wcześniej zapakować ten silnik do Tipo.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, amazaque napisał:

Nie pamiętam kiedy zrobiłem to zdjęcie, ale raczej pod koniec produkcji Bravo. Dzisiaj za te pieniądze kupimy najtańszą Dacię albo Citigo? 

 

popatrz szerzej. Tak mnie ten wątek natchnął na wspomnienia ;]. Jakoś około roku 1995-96 mój wujek kupił Daewoo Espero. Pamiętam że ten samochód kosztował 48 tys. pln. Ja wtedy byłem gówniarzem w liceum i dla mnie to była kosmiczna kwota, ale nawet dla mojego taty, który wtedy jeździł Polonezem (oczywiście kupionym jako używany) to były nieosiągalne pieniądze. I raczej tak było dla większości normalnie pracujących ludzi. Wujek był klasycznym bisnesmenem-ruloniarzem, zawsze miał zwitek banknotów w kieszonce na piersi i w innych miejscach, zajmował się różnymi działalnościami, nie do końca jasnymi czasami ;]. A samo Espero było wypasem: silnik 1.8, poduszka w kierownicy, ABS i klima. To było coś! Teraz przeskoczmy do roku 2008, w którym to mój tata kupuje Hyundaia I30 za ... 48 tys. pln. Kwota już jest dużo bardziej przystępna, a samochód jakoś tak o dwie epoki motoryzacyjne wyprzedza to Espero pod każdym względem, które do tego czasu już dawno zgniło. Ja w tym samym roku kupiłem Fiata Bravo za 60 tys. pln, ale miał mocniejszy silnik z turbo, lepsze wyposażenie i był po prostu fajniejszym autem niż to I30. Teraz znowu hop, jest styczeń 2015, moja małżonka rozbiła Fiata Stilo, poszlismy do salonu i kupiliśmy Kiję Rio za 47 tys. pln. Niby auto klasy B, w pórównaniu z I30 z roku 2008 może trochę mniejsze, z gorszymi materiałami w niektórych miejscach i bardziej "miejskim" prowadzeniem, ale oferujące praktycznie tyle samo miejsca, trochę szybsze, zwinniejsze, z lepszym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa. Porównując do Espero sprzed 20 lat trzy epoki motoryzacyjne, całkiem inne bezpieczeństwo, prowadzenie, wyposażenie. A sama kwota dla mnie już nie jest kosmiczna. Może nie noszę tyle w kieszonce na piersi, ale również nie musiałem sobie niczego przez to odmówić. To jest niesamowite moim zdaniem jak ta cała branża automotive poszła do przodu utrzymując praktycznie stałe ceny. Dzisiaj nadrabiają trochę ale nadal to jest niewiele patrząc w dłuższej skali. A dzieje się rewolucja, bo wchodzą na dużą skalę elektryki, hybrydy plugIn, hybrydy miękkie, wyposażenie się rozwija. Jakby ktoś 20 lat temu powiedział że dzisiaj miejski samochód będzie potrafił oświetlać sobie drogę sam wiedząc w które miejsca ma świecić, widząc inne samochody, ludzi, teren zabudowany itd, to byśmy go uznali za bajkopisarza.

Patrzę sobie że dzisiaj za przyzwoite Rio trzeba zapłacić 62 tys. pln, ale znowu w porównaniu z moim to jest nowszy model, z lepszym prowadzeniem, wyciszeniem, wyposażeniem, bardziej dynamicznym silnikiem. Czyli w sumie raczej nie zdrożało za bardzo.

  • Like 5
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.