kordirko Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 (edytowane) 18 godzin temu, jaceq napisał: - wymiana automatyczna w pare minut i jazda zapewne będzie cena prądu 7,50, robocizna (ładowanie+wymiana+koszt wynajmu baterii) 192,49, razem 199,99, zasięg do 400km. Edytowane 22 Lipca 2021 przez kordirko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 (edytowane) 5 minutes ago, kordirko said: cena prądu 7,50, robocizna (ładowanie+wymiana) 192,49, razem 199,99 Koszt ponoc ok 40gr (10 centow) za mile, czyli w przeliczeniu ok 24pln / 100km zrodlo: https://techcrunch.com/2021/06/15/ev-battery-swapping-startup-ample-charges-up-operations-in-japan-nyc/ Z drugiej strony trzeba pamietac ze to opcja ktorej wiekszosc ludzi przez wiekszosc czasu by nie uzywala tylko ladowala fure w domu. Ta usluga kierowana jest obecnie do flot, przedewszystkim Uber i Lyft, normalny smiertelnik potrzebuje czegos takiego tylko w dalszej trasie. Edytowane 22 Lipca 2021 przez jaceq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 18 godzin temu, Dark_Knight napisał: Ja nie mam nic przeciwko elektrykom ale mój sposób korzystania z samochodu wyklucza ich użytkowanie w sposób, który nazwałbym nieuciążliwym. Z wymianą baterii problemy by znikły a ja jeździłbym elektrykiem bardzo chętnie. Ale jeśli ja teraz jeszcze pracuję a wieczorem chcę być w hotelu 500km stąd, jutro po porannym spotkaniu zrobić kolejne 600 i wieczorem odbyć jeszcze jedno to nie tylko elektryk, ale nawet hybryda czy benzyna byłyby upierdliwe z uwagi na zasięg. Mając elektryka nie miałbym najbliższego weekendu albo pracował o połowę mniej efektywnie. Już sama jazda na drugi koniec kraju żeby odbyć dwu-, trzygodzinne spotkanie jest mocno nieefektywna a co dopiero gdyby miała ona trwać kilka dni. Oczywiście wtedy poleciałbym samolotem i cały zysk z nieemitowania CO2 w postaci spalin szlag by trafił. Niech wreszcie zrobią elektryki z wymianą baterii a postawie sobie takiego pod domem. Na razie jednak jego miejsce będą zajmowały diesle. No bo jesteś zachłanny Nie wystarcza Ci ogarnięcie spotkań max 200km od domu? A tak to zabierasz ludziom pracę w innych rejonach 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 Godzinę temu, jaceq napisał: Koszt ponoc ok 40gr (10 centow) za mile, czyli w przeliczeniu ok 24pln / 100km zrodlo: https://techcrunch.com/2021/06/15/ev-battery-swapping-startup-ample-charges-up-operations-in-japan-nyc/ Z drugiej strony trzeba pamietac ze to opcja ktorej wiekszosc ludzi przez wiekszosc czasu by nie uzywala tylko ladowala fure w domu. Ta usluga kierowana jest obecnie do flot, przedewszystkim Uber i Lyft, normalny smiertelnik potrzebuje czegos takiego tylko w dalszej trasie. A jak rozwiązany będzie problem ubytku pojemności baterii w czasie. Jedziesz w trasę nowym autem z nową baterią i dostajesz na stacji coś co ma 5 lat i 80% pierwotnej pojemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 1 hour ago, Mike_wwl said: A jak rozwiązany będzie problem ubytku pojemności baterii w czasie. Jedziesz w trasę nowym autem z nową baterią i dostajesz na stacji coś co ma 5 lat i 80% pierwotnej pojemności. zakladam ze jest to bateria 'as a service' tzn placisz abo za wymiany ale wlascicielem nie jestes, wiec Ci to obojetne 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 16 minut temu, jaceq napisał: zakladam ze jest to bateria 'as a service' tzn placisz abo za wymiany ale wlascicielem nie jestes, wiec Ci to obojetne No to w drugą stronę, nie jesteś właścicielem. Jeździsz i ładujesz tylko w domu. Z czasem zaczyna się zużywać, więc jedziesz na wymianę i "dostajesz" (wypożyczasz) nową tylko za koszt nabytej energii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 15 godzin temu, sherif napisał: No właśnie. Ostatnio tak z dealerem odnośnie Sorento rozmawiałem. Namawiał mnie na PHEV, bo po rabacie wyjdzie w zbliżonej cenie co zwykły. Mówię mu, że mam kartę firmową paliwową i nie zamierzam w domu go ładować. On na to, że to moja sprawa ale za to będę miał mocniejsze auto.. I co tu robić . Wybrać EV6 325 KM. Proste Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 23 godziny temu, Dark_Knight napisał: Ja nie mam nic przeciwko elektrykom ale mój sposób korzystania z samochodu wyklucza ich użytkowanie w sposób, który nazwałbym nieuciążliwym. Z wymianą baterii problemy by znikły a ja jeździłbym elektrykiem bardzo chętnie. Ale jeśli ja teraz jeszcze pracuję a wieczorem chcę być w hotelu 500km stąd, jutro po porannym spotkaniu zrobić kolejne 600 i wieczorem odbyć jeszcze jedno to nie tylko elektryk, ale nawet hybryda czy benzyna byłyby upierdliwe z uwagi na zasięg. Mając elektryka nie miałbym najbliższego weekendu albo pracował o połowę mniej efektywnie. Już sama jazda na drugi koniec kraju żeby odbyć dwu-, trzygodzinne spotkanie jest mocno nieefektywna a co dopiero gdyby miała ona trwać kilka dni. Oczywiście wtedy poleciałbym samolotem i cały zysk z nieemitowania CO2 w postaci spalin szlag by trafił. Niech wreszcie zrobią elektryki z wymianą baterii a postawie sobie takiego pod domem. Na razie jednak jego miejsce będą zajmowały diesle. Cóż za dramaturgia A na weekend do Makarskiej zapomniałeś dopisać Nie będzie EV z wymiennymi bateriami dla zwykłego usera, także cieszy mnie, że będziesz męczyć się z dieslami przez najbliższe lata. Zasłużyłeś na to . No życie 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 Godzinę temu, mrBEAN napisał: Cóż za dramaturgia Cóż za sarkazm. Godzinę temu, mrBEAN napisał: A na weekend do Makarskiej zapomniałeś dopisać Bo byłoby to głupie. I tak oto ten wątpliwy zaszczyt przypadł Tobie. Godzinę temu, mrBEAN napisał: Nie będzie EV z wymiennymi bateriami dla zwykłego usera, także cieszy mnie, że będziesz męczyć się z dieslami przez najbliższe lata. Zasłużyłeś na to . No życie Właśnie kupiłem kolejnego. Na razie jesteś żywą przestrogą przed elektrykami bo pamiętam Cię z forum z czasów zanim kupiłeś elektryka. Męka z dieslami nic w porównaniu z tym, co z Tobą się stało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 17 minut temu, Dark_Knight napisał: Właśnie kupiłem kolejnego. Co do diesli to tylko taka mała moja dygresja. Pisałem już, że jak jeździłem kamperem to musiałem uzywac rękawiczek, bo wąż zawsze uwalony OO i ręce śmierdzą. Oczywiście zaraz ktos tam napisał, że nigdy takiego dystrybutora nie znalazł i zawsze czyste Teraz pływałem jachtem w Chorwacji, ale na "żaglówce" silnik jest i go uzywalismy. Diesel. Na koniec trzeba zatankować. Pistolet tak był uwalony, że musiałem pobiec zaraz i ręce umyć dokładnie, bo całe koło sterowe by było smierdzące Sama radość 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaceq Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 3 hours ago, Mike_wwl said: No to w drugą stronę, nie jesteś właścicielem. Jeździsz i ładujesz tylko w domu. Z czasem zaczyna się zużywać, więc jedziesz na wymianę i "dostajesz" (wypożyczasz) nową tylko za koszt nabytej energii? No tak, czemu nie? Moze byc tez jakas oplada abonamentowa ktora by to wyrownala (czyli za wynajem baterii). Z reszta u mnie juz sa chinskie elektryki JAC w ofercie (badziewie jakies) gdzie mozesz kupic z bateria lub... bez i miec na nia jakies finansowanie / leasing Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 38 minut temu, kravitz napisał: Co do diesli to tylko taka mała moja dygresja. Pisałem już, że jak jeździłem kamperem to musiałem uzywac rękawiczek, bo wąż zawsze uwalony OO i ręce śmierdzą. Oczywiście zaraz ktos tam napisał, że nigdy takiego dystrybutora nie znalazł i zawsze czyste Teraz pływałem jachtem w Chorwacji, ale na "żaglówce" silnik jest i go uzywalismy. Diesel. Na koniec trzeba zatankować. Pistolet tak był uwalony, że musiałem pobiec zaraz i ręce umyć dokładnie, bo całe koło sterowe by było smierdzące Sama radość Mam wrażenie, że jestem dość reprezentatywny w tym temacie, mając za sobą setki kkm dieslami (bez łódek, tu się nie znam). Brudny pistolet trafił mi się może kilka razy w życiu na tysiące tankowań. Ale i temu można zaradzić na co najmniej kilka sposobów: - od roku 2020 należy tankować w rękawiczkach jednorazowych - tankuję głównie na Shellu (to może być przyczyna tego, że problem mnie nie dotyka) - tam obsługa nalewa więc albo Ci naleje albo i tak wyczyści pistolety żeby samemu się nie brudzić - pistolety paliw premium są czyste bo rzadziej używane i przez klientów w krawatach 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 W dniu 21.07.2021 o 15:08, damianX napisał: ale z wagą to nie problem ,wystarczy zaprojektować automatyczny loader ,podjeżdżasz pod wskazane miejsce i coś ala widlak robi to za Ciebie ,Ty tylko płacisz na terminalu zbliżeniowo i lecisz dalej w trasę. ps. chyba opatentuję pomysł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 22 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 9 godzin temu, kravitz napisał: W VW co 2 lata wymieniają. W zwykłym 1.0 Golf pierwszy raz po 2 latach, potem co rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 3 godziny temu, Dark_Knight napisał: Właśnie kupiłem kolejnego. Na razie jesteś żywą przestrogą przed elektrykami bo pamiętam Cię z forum z czasów zanim kupiłeś elektryka. Męka z dieslami nic w porównaniu z tym, co z Tobą się stało. To zaszczyt, miło mi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 Godzinę temu, Janosik z Pogranicza napisał: pierwszy raz po 2 latach, potem co rok. Po roku jest podobno przegląd, ale bez wymiany oleju. Sprawdze w październiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 22 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 Godzinę temu, kravitz napisał: Po roku jest podobno przegląd, ale bez wymiany oleju. Sprawdze w październiku no to przeca napisałem, że olej pierwszy raz po dwóch latach, a potem co rok. BTW zacząłem się mocno zastanawiać nad kupnem takiej hybrydy. Chyba najrozsądniejsza się wydaje Cupra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 22 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 12 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał: generalnie nie widzę sensu dla tego rozwiązania co konkretnie masz na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 8 godzin temu, mrBEAN napisał: Wybrać EV6 325 KM. Proste To już zupełnie bezsensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 no to przeca napisałem, że olej pierwszy raz po dwóch latach, a potem co rok. BTW zacząłem się mocno zastanawiać nad kupnem takiej hybrydy. Chyba najrozsądniejsza się wydaje Cupra.Nie, po 3 roku jest przegląd z wymianą płynu hamulcowego. Olej zgodnie z instrukcją co 2 lata lub 30kkm, więc wymiana będzie po 4 latach.Na przeglądzie po 3 roku oleju nie wymienia sami z siebie jak nie zlecisz dodatkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 22 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 2 minuty temu, Maciej__ napisał: Nie, po 3 roku jest przegląd z wymianą płynu hamulcowego. Olej zgodnie z instrukcją co 2 lata lub 30kkm, więc wymiana będzie po 4 latach. Na przeglądzie po 3 roku oleju nie wymienia sami z siebie jak nie zlecisz dodatkowo. mam inne doświadczenia (Golf VII) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 22 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 22 Lipca 2021 W dniu 21.07.2021 o 18:08, Dark_Knight napisał: 1kW/m2 to tyle ile do Ziemi dociera ze słońca. Biorąc pod uwagę, że mamy jednak atmosferę, zjawiska pogodowe i to, że nie każdy mieszka na równiku to szacuje się średnią rzędu 300W/m2. I to bez strat, parkowania w cieniu budynków, drzew czy na parkingach podziemnych. 8h światła słonecznego masz wyłącznie latem i wyłącznie przy sprzyjających warunkach. Do tego powierzchnia samochodu musi być aerodynamiczna (inaczej stracisz na oporach i cała pozyskana energia w piach), więc zakładanie ekspozycji całego samochodu na światło słoneczne jest bardzo dużym (i nieuzasadnionym) optymizmem. W związku z powyższym można optymistycznie przyjąć, że auto efektywnie wykorzysta jakieś 2-2.5m2 swojej powierzchni przez 5h dziennie przy mocy paneli 200W/m2. Daje to okrągłe 2,5kW przy dobrej pogodzie latem oraz poniżej 1kW lub nic przy złej pogodzie zimą. Dokładnie taki sam wywód przeprowadzałem po pijaku ostatnio jakiemuś znajomemu. PV na EV zdecydowanie kłóci się z matematyką. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 23 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 3 godziny temu, format napisał: Dokładnie taki sam wywód przeprowadzałem po pijaku ostatnio jakiemuś znajomemu. PV na EV zdecydowanie kłóci się z matematyką. Koncepcja PV mi się generalnie podoba tylko nie uważam, żeby koniecznie należało je akurat na samochodach umieszczać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 23 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 23 Lipca 2021 Zrobiłem dziś 50 km po drogach pod miastem spiesząc się dość mocno, korzystając z pełnej mocy spalanie 6,1 /100 (pusta bateria). Powrót na spokojnie 4,1/100 Dziś ruszyłem tyłek i podłączyłem do ładowania. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 25 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2021 Pojeździłem trochę na prądzie. Zrobiłem ok 35 km po mieście na zakupy do marketu, potem pod miasto nad jeziorko. Aku spadł do 53 procent plus spalanie 0,7l/100 km. Byłoby mniej tej benzyny, gdyby nie to, że przez przypadek włączyłem tryb sport, ale ogólnie jazda nastawiona na eko. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 26 Lipca 2021 Autor Udostępnij Napisano 26 Lipca 2021 Mam ostatnio relatywnie dość intensywny jeśli chodzi o częstotliwość jeżdżenia po mieście okres. Jak dotąd nie zdarzyło się jednak bym rozładował akumulator do zera. Jak obserwują bardzo dużo prądu pochłania klima na starcie, gdy musi schłodzić rozgrzane auto. Niestety w ciągu dnia taka sytuacja ma miejsce kilkukrotnie. Ciul tam jednak z tym spalaniem i zużyciem prądu. Największa korzyść z tego napędu to błyskawiczna reakcja na pedał przyspieszenia (a silnik el. ma ledwie 100 KM) i bezszelestna jazda. Żadnej turbo dziury, żadnej zwłoki, żadnego rzężenia. Czysta przyjemność. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 27 Lipca 2021 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2021 10 godzin temu, Janosik z Pogranicza napisał: Mam ostatnio relatywnie dość intensywny jeśli chodzi o częstotliwość jeżdżenia po mieście okres. Jak dotąd nie zdarzyło się jednak bym rozładował akumulator do zera. Jak obserwują bardzo dużo prądu pochłania klima na starcie, gdy musi schłodzić rozgrzane auto. Niestety w ciągu dnia taka sytuacja ma miejsce kilkukrotnie. Ciul tam jednak z tym spalaniem i zużyciem prądu. Największa korzyść z tego napędu to błyskawiczna reakcja na pedał przyspieszenia (a silnik el. ma ledwie 100 KM) i bezszelestna jazda. Żadnej turbo dziury, żadnej zwłoki, żadnego rzężenia. Czysta przyjemność. Odkryłeś to co użytkownicy EV wiedzą od dawna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 6 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 Kilka dni temu moja przygoda z hybryda się skończyła. Wrażenia bardzo pozytywne. Drażniła nieco jedynie sytuacja gdy kończył się prąd (głównie przez to, ze nie chciało mi się ładować ) i auto jeździło na benzynie. Jeżdżę teraz autem o podobnych osiągach. Licząc tylko silnik elektryczny to nawet obecne auto jest dużo mocniejsze, ale wrażenie dynamiki jest dużo gorsze. w trybie eco na prądzie ma się wrażenie lepszej dynamiki niż w benzynie w trybie sport. Mowa o warunkach miejskich podmiejskich. Zrobiłem tysiąc kilkaset km. srednie spalanie 4,3 l/100 plus 4,7 kWh/100 jak na benzynę wydałem 7 razy więcej niż na prąd. Jazda mieszana. Dynamiczna plus eko. Dynamicznie w mieście w trasie płynnie, raczej eko. Były tez odcinki autostrady w Niemczech gdzie jechałem pod 200 km/h przez kilkanaście km. generalnie żałuje ze nie zamówiłem auta z takim napędem. Następnym razem będę mądrzejszy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 53 minuty temu, Janosik z Pogranicza napisał: Kilka dni temu moja przygoda z hybryda się skończyła. Wrażenia bardzo pozytywne. Drażniła nieco jedynie sytuacja gdy kończył się prąd (głównie przez to, ze nie chciało mi się ładować ) i auto jeździło na benzynie. Jeżdżę teraz autem o podobnych osiągach. Licząc tylko silnik elektryczny to nawet obecne auto jest dużo mocniejsze, ale wrażenie dynamiki jest dużo gorsze. w trybie eco na prądzie ma się wrażenie lepszej dynamiki niż w benzynie w trybie sport. Mowa o warunkach miejskich podmiejskich. Zrobiłem tysiąc kilkaset km. srednie spalanie 4,3 l/100 plus 4,7 kWh/100 jak na benzynę wydałem 7 razy więcej niż na prąd. Jazda mieszana. Dynamiczna plus eko. Dynamicznie w mieście w trasie płynnie, raczej eko. Były tez odcinki autostrady w Niemczech gdzie jechałem pod 200 km/h przez kilkanaście km. generalnie żałuje ze nie zamówiłem auta z takim napędem. Następnym razem będę mądrzejszy. Jeżeli nie chciało Ci się ładować to nie wiem czy to auto dla Ciebie . Tutaj przykład auta które było ładowane: Z czego połowa to trasy, część po Skach (do 140kmph), reszta miasto. Do spalania trzeba doliczyć prąd ok 13.5kWh/100km. Pali podobnie jak EV plus narzut benzyny za komfort zasięgu. Btw. Benzyna tankowania raz od nowości kilka miesięcy temu, coś za coś . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 17 minut temu, sherif napisał: Btw. Benzyna tankowania raz od nowości kilka miesięcy temu, coś za coś . zakładam że takie auto ma też GPFa dla silnika benzynowego. Czy tam są jakieś procedury wypalania? Że np. czasem się uruchomi spalinowy, popracuje 10 minut żeby się rozgrzać i wypalić filtr? Bo przy jeździe głównie na prądzie spalinowiec załącza się zazwyczaj na chwilę i wyłącza, jest pewnie wiecznie niedogrzany, warunki najgorsze z możliwych dla filtrów. Wiadomo jak to jest rozwiązane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 18 minut temu, maro_t napisał: zakładam że takie auto ma też GPFa dla silnika benzynowego. Czy tam są jakieś procedury wypalania? Że np. czasem się uruchomi spalinowy, popracuje 10 minut żeby się rozgrzać i wypalić filtr? Bo przy jeździe głównie na prądzie spalinowiec załącza się zazwyczaj na chwilę i wyłącza, jest pewnie wiecznie niedogrzany, warunki najgorsze z możliwych dla filtrów. Wiadomo jak to jest rozwiązane? Z tego co mówił dealer nie ma filtra. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 3 godziny temu, Janosik z Pogranicza napisał: Drażniła nieco jedynie sytuacja gdy kończył się prąd (głównie przez to, ze nie chciało mi się ładować ) i auto jeździło na benzynie. Potwierdzasz to o czym był artykuł który tutaj linkowałem. Jak się zastanowię jak by u mnie to wyglądało to ładowałbym tylko wtedy jak autem wjeżdżałbym do garażu (mamy dwa miejsca garażowe z czego jedno zajęte przez auto teściów, dom jednorodzinny przerobiony na osobne mieszkania). Już to widzę jakbym ciągnął kable na podjeździe . Wiec ma sens tylko jak jest zapewniona infrastruktura choćby dla samej (albo aż) wygody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 17 minut temu, stig napisał: Potwierdzasz to o czym był artykuł który tutaj linkowałem. Jak się zastanowię jak by u mnie to wyglądało to ładowałbym tylko wtedy jak autem wjeżdżałbym do garażu (mamy dwa miejsca garażowe z czego jedno zajęte przez auto teściów, dom jednorodzinny przerobiony na osobne mieszkania). Już to widzę jakbym ciągnął kable na podjeździe . Wiec ma sens tylko jak jest zapewniona infrastruktura choćby dla samej (albo aż) wygody. ale co to za problem pociągnąć kabel? Ja mam dwa długie kable używane do koszenia trawy, gniazdka na zewnątrz domu i nawet jakbym postawił samochód za bramą, to mógłbym taki kabel podłączyć. Tym bardziej że hybryda plug in nie ma takich pojemności baterii jak pełny elektryk i przez noc naładuje się nawet ze zwykłego gniazdka. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 Godzinę temu, maro_t napisał: ale co to za problem pociągnąć kabel? Ja mam dwa długie kable używane do koszenia trawy, gniazdka na zewnątrz domu i nawet jakbym postawił samochód za bramą, to mógłbym taki kabel podłączyć. Tym bardziej że hybryda plug in nie ma takich pojemności baterii jak pełny elektryk i przez noc naładuje się nawet ze zwykłego gniazdka. Przez noc to się EV ładuje. Takie 50km hybrydy to ok 4h (10kWh). U siebie i u rodziców ładowanie w garażu przy domu jest tak rozwiązana, że ładowarka wisi na kołku przy gnieździe, wtyczka na drugim w ok klapki (tak, żeby przejście było). Podpięcie to ok 5s. Do tego jest jeszcze "mądra" wtyczka w gnieździe przed ładowarką aby zliczyć zużycie i mieć możliwość on/off przyciskiem bądź aplikacją. Znacznie dłużej schodzi na tankowanie benzyny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 Godzinę temu, maro_t napisał: ale co to za problem pociągnąć kabel? Ja mam dwa długie kable używane do koszenia trawy, gniazdka na zewnątrz domu i nawet jakbym postawił samochód za bramą, to mógłbym taki kabel podłączyć. Tym bardziej że hybryda plug in nie ma takich pojemności baterii jak pełny elektryk i przez noc naładuje się nawet ze zwykłego gniazdka. Deszcz, śnieg, etc. Wszystko mokre i brudne. Super wygoda! Pominę już kwestie bawiącego się dziecka na podwórku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 6 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 7 godzin temu, sherif napisał: 8 godzin temu, Janosik z Pogranicza napisał: Jeżeli nie chciało Ci się ładować to nie wiem czy Jakbym kupił takie auto to bym sobie przygotował infrastrukturę do ładowania. Tu była prowizorka, niezbyt wygodna, stąd niechęć. Dość często też parkowałem poza miejscem gdzie mogłem ładować. Ponadto miałem wyjątkowo intensywny okres. Normalnie jeżdżę kilka razy mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 6 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 2 godziny temu, stig napisał: Deszcz, śnieg, etc. Wszystko mokre i brudne. Super wygoda! Pominę już kwestie bawiącego się dziecka na podwórku. Można gniazdko zabezpieczyć, zrobić skrzyneczkę na kabel i rękawiczki. Ja w tym nie widzę problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 50 minut temu, Janosik z Pogranicza napisał: Można gniazdko zabezpieczyć, zrobić skrzyneczkę na kabel i rękawiczki. Ja w tym nie widzę problemu. No i zmierzamy do odpowiedniej infrastruktury właśnie opartej głównie na wygodzie. Stąd zapewne takie były statystyki w tym artykule. Pisałem przecież wyżej jak by to wyglądało bez odpowiedniego przygotowania, ale widzę, że post nie został zrozumiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 6 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 13 minut temu, stig napisał: No i zmierzamy do odpowiedniej infrastruktury właśnie opartej głównie na wygodzie. Stąd zapewne takie były statystyki w tym artykule. Pisałem przecież wyżej jak by to wyglądało bez odpowiedniego przygotowania, ale widzę, że post nie został zrozumiany. Tyle ze zrobienie czegoś takiego to żaden problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 (edytowane) 31 minut temu, Janosik z Pogranicza napisał: Tyle ze zrobienie czegoś takiego to żaden problem. Nie będziemy chyba się licytować co dla kogo jest problemem? Po raz kolejny odniosę się do tego artykułu z którego wynika, że jednak dla dużej ilości osób ten typ pojazdu problemem jest. Z mojej strony EOT. A nie moment! Sam napisałeś , że ci się nie chciało przez co nie były aku zawsze naładowane i że wtedy to Ciebie najbardziej irytowało podczas jazdy…. Przeczysz zatem sam sobie. Edytowane 6 Sierpnia 2021 przez stig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 W dniu 22.07.2021 o 16:24, kravitz napisał: Co do diesli to tylko taka mała moja dygresja. Pisałem już, że jak jeździłem kamperem to musiałem uzywac rękawiczek, bo wąż zawsze uwalony OO i ręce śmierdzą. Oczywiście zaraz ktos tam napisał, że nigdy takiego dystrybutora nie znalazł i zawsze czyste Teraz pływałem jachtem w Chorwacji, ale na "żaglówce" silnik jest i go uzywalismy. Diesel. Na koniec trzeba zatankować. Pistolet tak był uwalony, że musiałem pobiec zaraz i ręce umyć dokładnie, bo całe koło sterowe by było smierdzące Sama radość Też mi piszą że u nich czyste. U mnie zawsze uwalone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 W dniu 26.07.2021 o 23:57, Janosik z Pogranicza napisał: Mam ostatnio relatywnie dość intensywny jeśli chodzi o częstotliwość jeżdżenia po mieście okres. Jak dotąd nie zdarzyło się jednak bym rozładował akumulator do zera. Jak obserwują bardzo dużo prądu pochłania klima na starcie, gdy musi schłodzić rozgrzane auto. Niestety w ciągu dnia taka sytuacja ma miejsce kilkukrotnie. Ciul tam jednak z tym spalaniem i zużyciem prądu. Największa korzyść z tego napędu to błyskawiczna reakcja na pedał przyspieszenia (a silnik el. ma ledwie 100 KM) i bezszelestna jazda. Żadnej turbo dziury, żadnej zwłoki, żadnego rzężenia. Czysta przyjemność. Swietna historia!!! Ja dzis rano mialem srednia 8l a po obiedzie 23l przez korki. Mam blyskawiczna reakcje napedu szkoda, ze nie ma gdzie reagowac przez korki a ma 3x tyle mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2021 9 godzin temu, sherif napisał: Jeżeli nie chciało Ci się ładować to nie wiem czy to auto dla Ciebie . Tutaj przykład auta które było ładowane: Z czego połowa to trasy, część po Skach (do 140kmph), reszta miasto. Do spalania trzeba doliczyć prąd ok 13.5kWh/100km. Pali podobnie jak EV plus narzut benzyny za komfort zasięgu. Btw. Benzyna tankowania raz od nowości kilka miesięcy temu, coś za coś . To jest najwiekszy prblem wlasnie niechec do ladowania. W UK znajomi maja sluzbowki plugin nikt nie laduje Na Pb jezdzo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 7 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2021 12 godzin temu, wujek napisał: To jest najwiekszy prblem wlasnie niechec do ladowania. W UK znajomi maja sluzbowki plugin nikt nie laduje Na Pb jezdzo. Dlaczego, skoro wetknięcie wtyczki obok trwa znacznie krócej niż włożenie pistoletu z paliwem ? Służbówki to co innego, też bym nie ładował, ale takie auta nie wybiorę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 7 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2021 13 godzin temu, stig napisał: Nie będziemy chyba się licytować co dla kogo jest problemem? Po raz kolejny odniosę się do tego artykułu z którego wynika, że jednak dla dużej ilości osób ten typ pojazdu problemem jest. Z mojej strony EOT. A nie moment! Sam napisałeś , że ci się nie chciało przez co nie były aku zawsze naładowane i że wtedy to Ciebie najbardziej irytowało podczas jazdy…. Przeczysz zatem sam sobie. Nie chciało mi się bo miałem auto tylko kilka tygodni i nie przygotowałem infrastruktury. jakbym miał auto na stałe to bum przygotował infrastrukturę i lądował codziennie, albo dwa razy dziennie w razie potrzeby. Na prądzie jeździ się o wiele przyjemniej. Czego nie możesz tu zrozumieć ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 7 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2021 (edytowane) Godzinę temu, sherif napisał: Dlaczego, skoro wetknięcie wtyczki obok trwa znacznie krócej niż włożenie pistoletu z paliwem ? Służbówki to co innego, też bym nie ładował, ale takie auta nie wybiorę. Najczesciej domki bez garazu kable trzeba ciagnac no i swoj prad Pod praca rotacja do ladowania i mowia ze to upierdliwe. Dla mnie takie 330e byloby idealne ale nie mam gdzie ladowac. Edytowane 7 Sierpnia 2021 przez wujek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 7 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2021 2 godziny temu, Janosik z Pogranicza napisał: Nie chciało mi się bo miałem auto tylko kilka tygodni i nie przygotowałem infrastruktury. jakbym miał auto na stałe to bum przygotował infrastrukturę i lądował codziennie, albo dwa razy dziennie w razie potrzeby. Na prądzie jeździ się o wiele przyjemniej. Czego nie możesz tu zrozumieć ? A ty czego jak już wyżej pisałem, że trzeba mieć infrastrukturę bo inaczej się nie chce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 9 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2021 W dniu 22.07.2021 o 16:24, kravitz napisał: Co do diesli to tylko taka mała moja dygresja. Pisałem już, że jak jeździłem kamperem to musiałem uzywac rękawiczek, bo wąż zawsze uwalony OO i ręce śmierdzą. Oczywiście zaraz ktos tam napisał, że nigdy takiego dystrybutora nie znalazł i zawsze czyste Trafił Ci się brudny wąż lub pistolet, trafi Ci się prędzej czy później przy ładowarce kabel z uszkodzoną izolacją. Popieści Cię 800V czy tam ile to zatęsknisz za brudnym wężem i myciem rąk. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 9 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2021 6 minut temu, szafir napisał: Trafił Ci się brudny wąż lub pistolet, trafi Ci się prędzej czy później przy ładowarce kabel z uszkodzoną izolacją. Popieści Cię 800V czy tam ile to zatęsknisz za brudnym wężem i myciem rąk. Słowo "trafił" jest trochę nie na miejscu. Przy przejechaniu ponad 8kkm tym kamperem (Portygalia i Gibraltar) trochę się natankowałem. Każdy wąż do diesla jest brudny i śmierdzący. Bez rękawiczek nie mozna brac do ręki. A odnośnie kabla, to nie jestem pewny, ale chyba to tak nie działa. Tam nie masz napięcia, ewentualnie jakieś znikome pozwalające na komunikację pomiędzy autem i stacją. Dopiero jak zacznie się ładowanie to idzie wysokie napięcie. Ale wtedy już kabla nie dotykasz bo i po co? Kabla przynajmniej z mojego auta nie wyciągniesz. Musisz na pilocie/kluczyku samochodu wcisnąć "otwórz". Wtedy kabel jest zwalniany i ładowanie zatrzymywane. I znowu...brak napięcia w kablu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 9 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, kravitz napisał: Ale wtedy już kabla nie dotykasz bo i po co? Życie pisze scenariusze jakie nam się nie śniły. W D zarejestrowano kilka przypadków popieszczenia. Jakiś czas temu o jednym czytałem osobiście w lokalnej prasie internetowej, bardzo krótką wzmiankę. Pana ładującego popieściło i zabrali go do szpitala - tyle. O takich przypadkach jak i o pożarach aut elektrycznych i problemach straży pożarnej z gaszeniem tu się nie pisze , nie mówi i nie pokazuje w TV, wszechobecna poprawność polityczna, propaganda i pranie mózgów . Auta elektryczne są zbawieniem świata a aureola wokół nich jest boska, taki jest i ma pozostać przekaz władz. Taka tu jest "wolność słowa". Wzmianki w "Gelsenkirchener Nachrichten" o popieszczonym już nie znalazłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.