benypb Napisano 13 Maja 2014 Udostępnij Napisano 13 Maja 2014 Polecam akumulator baner mam taki w aucie i spisuje się rewelacyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fender Napisano 24 Września 2014 Udostępnij Napisano 24 Września 2014 > Nie musi być z tych najtańszych, ale zastanawiam się nad > FIAMM TITANIUM PLUS 75Ah / 730A, w sklepie mają za 315zł. > Ponoć dobre akumulatory... Kupiłem jakies 3-4 lata temu... jak był nowy i na gwarancji to nie było z nim żadnych problemów. Po gwarancji musiałem ładować raz czy dwa.. Aż do dziś - w ubiegłą niedzielę ledwie zakręcił i cudem udało mi się odpalić.. po powrocie wieczorem wyjąłem go i zostawiłem na noc i na cały poniedziałek do ładowania. We wtorek rano zakręcił z mozołem ale odpalił.. Dziś rano zakręcił kilka razy i powiedział dość.. Spróbuję go zreanimować lepszym prostownikiem bo ten mój raz działa raz nie - może to jest problem. Ale obawiam się, że niestety będę musiał kupić nowy. /edit Cofam negatywną opinię o FIAMM. Akumulator wrócił z badania: Napięcie 13,85V, CCA nomin 730EN, CCA faktyczne 726EN. Naładowany w 100% - winnym okazał się prawdopodobnie rozrusznik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Od tygodnia muszę co dwa dni doładować akku bo, gdy odpalam silnik to napięcie tak spada że wskazówka paliwa drży w rytm obrotów silnika i na chwilkę błyska kontrola ładowania. Wczoraj pomierzyłem napięcie : - na klemach w stanie spoczynku pokazało 12,20 - na klemach i dwóch punktach masowych przy pracującym silniku wynik był 14,23 Widać że alternator pracuje. Co jeszcze pomierzyć aby być pewnym że to akku stracił swą pojemność. Akumulator ma jakieś 4 lata - Centra Silver. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Pomiar prądu upływu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Co jeszcze pomierzyć aby być pewnym że to akku stracił swą > pojemność. spadek napięcia przy rozruchu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Pomiar prądu upływu. Ja bym poprosił tak łopatologicznie gdzie i jak mierzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Ja bym poprosił tak łopatologicznie gdzie i jak mierzyć też przyłączam się do prośby bo z tego to nic nie rozumiem Prąd upływu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Odłącz klemę. W to miejsce podłącz amperomierz. Jeśli masz multimetr to ustaw największy zakres (10A, czy ile tam masz). Włóż kabelki od miernika w odpowiednie gniazda (do pomiaru dużego prądu zwykle jest w mierniku osobne gniazdo). Zamknij wszystko (drzwi, maskę, alarm itp) tak jakbyś szedł do domu. Obserwuj wskazania miernika. Na początku prąd będzie duży, potem zacznie skokowo spadać. Powinno spaść poniżej 0,05A. Nie pamiętam ile czasu usypia się elektronika, ale jeśli nie osiągnie tego pułapu po kilku minutach, to sprawdź za pół godziny. Jak będzie więcej niż 0,05A, to trzeba poszukać urządzenia, które żre prąd. Przemty , już Ty dobrze wiesz o czym mówię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Odłącz klemę. W to miejsce podłącz amperomierz. Jeśli masz multimetr to ustaw największy zakres > (10A, czy ile tam masz). Włóż kabelki od miernika w odpowiednie gniazda (do pomiaru dużego > prądu zwykle jest w mierniku osobne gniazdo). Zamknij wszystko (drzwi, maskę, alarm itp) tak > jakbyś szedł do domu. > Obserwuj wskazania miernika. Na początku prąd będzie duży, potem zacznie skokowo spadać. Powinno > spaść poniżej 0,05A. Nie pamiętam ile czasu usypia się elektronika, ale jeśli nie osiągnie > tego pułapu po kilku minutach, to sprawdź za pół godziny. Jak będzie więcej niż 0,05A, to > trzeba poszukać urządzenia, które żre prąd. pięknie dziękuję za klarowny wykład pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Przemty , już Ty dobrze wiesz o czym mówię. tak podejrzewałem, że o to chodzi do czasu aż nie znalazłem tego hasła na Wikipedii i wtedy naprawdę zgłupiałem co Ty mu karzesz mierzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 Jest tak. Autko stało "bezczynnie" około 2 godziny gdy poszedłem zrobić pomiary. Mulitmetr pokazał wartość 0,05. Centralnym zamknąłem i otworzyłem auto. Alarmu nie mam. Wartość poboru prądu skoczyła na 0,22. Po 20 sekundach spadło do 0,20 i tyle utrzymywało się bez zmian przez 3 minuty. Musiałem niestety jeszcze pojechać więc przerwałem pomiary. Jutro zrobię wszystko jeszcze raz. Pierwszy pomiar wskazuje jednak że nic nie łyka prądu a stanie spoczynku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > Pierwszy pomiar wskazuje jednak że nic nie łyka prądu a stanie spoczynku. zmierz przy odpalaniu tak jak pisałem spadek napięcia, też to dużo powie o aku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2014 > zmierz przy odpalaniu tak jak pisałem spadek napięcia, też to dużo powie o aku OKi, jutro , jutro będzie full serwis pomiarowy. Dam znać co wyszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 6 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2014 > zmierz przy odpalaniu tak jak pisałem spadek napięcia, też to dużo powie o aku Przy odpalaniu napięcie spada do 10,40. Zrobiłem 3 próby i za każdym razem wynik pomiaru był podobny. Dodam że wcześniej była krótka jazda a jeszcze wcześniej dwa razy odpalałem silnik bo musiałem sprawdzić czy wyczyszczony i nasmarowny bendix działa. Pomierzyłem tez upływ prądu. Gdy autko jest zamykane w ciągu kliku senkund napięcie spada do 0,05 - 0,06 A Gdy autko jest otwierane centralnym pobór prądu zatrzymuje się na wartości 0,20. Wystarczy na chwilkę przerwać obwód i wartość spada do 0,06. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 Ostatnio też walczyłem z aku.....2 godz postoju z włączonym wyświetlaczem i Viki nie odpaliła Podjechałem do faceta na Graniczną za 10 zeta wszystko pomierzył i wyszło że alternator, ładowanie i instalacja OK ale z 740A prądu rozruchowego (aku 80Ah 740A) zostało około 430A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 Już po problemie Stara Centra odeszła na przemiał po pięciu latach służby. Kupiłem Centrę Silver 54 A > 740A prądu rozruchowego Taki teraz mam w Aucie Sąsiad użyczył mi swojego zapasowego na czas badania starego i zakupu nowego akku. Pewnie w weekend zrobię zamianę. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Kupiłem Centrę Silver a co to za wynalazek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > a co to za wynalazek ? Nie mam fotki W Norauto kupiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Nie mam fotki W Norauto kupiłem. na pewno Centra ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > na pewno Centra ? Boszsz jasne że nie Varta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jack63 Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Pomiar prądu upływu. Tak to jest jak posługuje się wieloznacznym pojęciem bez wytłumaczenia o którą "wersję" pojęcia chodzi. Ja czytając ten post odniosłem wrażenie, iż chodzi o prąd upływu samego aku czyli samo-rozładowanie. W warunkach garażowych jest to praktycznie niemożliwe do realizacji. Jak się okazało, chodziło o pobór prądu z aku, gdy autko sobie na nas czeka i .. nie zapomnieliśmy wyłączyć świateł. Swoja drogą zamiast podpinać amperomierz lepiej piąć w obwód rezystor znanej wartości i sporej mocy, czasami wystarczy kawałek przewodu, i mierzyć spadek napięcia na nim na najniższym zakresie pomiaru napięcia -np. 200mV. Często wystarczy pomiar spadku napięcia na istniejących kablach. Ta metoda nie prowadzi do błędów złego styku sond multimetru z resztą instalacji oraz ryzyka spalenia przewodów pomiarowych, z reguły cieniutkich jak włosek w tanich miernikach, gdy "pomocny" kolega spróbuje odpalić silnik. Najlepiej robić ro wpinając się w przewód masy, bo z reguły jest jeden. W kwestii zakupu aku. Polecam akumulatory Topla. Słoweński producent więc wiadomo, że nie robili go gdzieś "w krzakach" jak w przypadku Boscha czy Varty. Sam mam najzwyklejszy z korkami i od 1.5 roku spisuje się znakomicie. Swoją drogą jak kupowałem swój zostałem ostrzeżony aby Varty nie kupować. Nawet w niektórych ASO przed nią przestrzegano. Może od tego czasu się coś zmieniło, ale obawiam sie że tylko na gorsze. Nastały takie czasy, że wszyscy wielcy się skur... i produkują w krzakach badziew dalej jadąc na wcześniej wyrobionej marce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Boszsz jasne że nie Varta Norauto miało dosyć fajne ceny w promocji na aku Varta Silver. Za 77Ah 780A dałem 400 zeta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Za 77Ah 780A dałem 400 zeta chora cena.... Dobre i tanie i jakby ci było mało prądu to tanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Za 77Ah 780A dałem 400 zeta Mój ciut ciut tańszy - 269 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > chora cena.... > Dobre i tanie i jakby ci było mało prądu to tanie Nie znam produktów tej marki nie będę ryzykował wole dać więcej i mieć 6-7 lat z bani jak po 3 latach szukać nowego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > Nie znam produktów tej marki znam i polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > wyszło że alternator, > ładowanie i instalacja OK No to w końcu jak, alternator, czy nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 11 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2014 > No to w końcu jak, alternator, czy nie akumulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > akumulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomery Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > zostałem ostrzeżony aby Varty nie kupować. Nawet w niektórych ASO przed nią przestrzegano. A co z tą Vartą niby nie tak ??? > wszyscy wielcy się skur... i produkują w krzakach badziew dalej jadąc na wcześniej wyrobionej marce. Pomijając to, że np. Varta robiona jest u knedli na tej samej linii co Bosze, to europejska fabryka to chyba nie krzaki ??? PS Też ostatnio musiałem kupić do mojego "japończyka" akumulator (fabryczny padł po ok. 4 latach - najprawdopodobniej urwała się płyta powodując zwarcie). Kupiłem "z musu" Vartę silver (musiałem mieć "już" akumulator). Z polecanych marek (spędziłem trochę czasu na czytaniu neta ) to Yuasa ew. Banner. Gdybym nie miał ciśnienia i mógł poczekać z jeden dzień na dostawę to pewnie kupiłbum Yuasę. PS2 W mojej byłej A I (F) oryginał z fabryki wytrzymał z 7-8 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krisb Napisano 12 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2014 > W mojej byłej A I (F) oryginał z fabryki wytrzymał z 7-8 lat no ja mam w Vectrze ciągle oryginał. Vectra 10.2006. GM by ........Varta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tasior Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Nie mam fotki W Norauto kupiłem. Norauto to nie ma w ofercie centry A i chyba centra nie ma link Silver chyba ze jakąś nową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Norauto to nie ma w ofercie centry A i chyba centra nie ma link Silver chyba ze jakąś nową a teraz napisz to jeszcze raz, ale po polsku... Kali pić, kali jeść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonykon Napisano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2017 Witam, Prawdopodobnie padł mi akumulator. Chcę kupić nowy, ale jakiej firmy jest dobry, jaki polecacie ?. Varta B18 Blue dynamic wydaje mi się sensowna, ale opinie są różne. Pozdrawiam Przeniosłem do wątku tematycznego. Następnym razem [Orochimaru] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksionc Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 W Zafirze mam Varte Blue Dynamic, natomiast w Astrze mam Varte Silver. Kupisz Varte za 300zł czy Voltmastera za 200zł, to i tak oba akumulatory maja gwarancję na 2 lata, a padną po 3-4 latach. Obie moje Varty mają 4 lata i to już ostatni rok użytkowania. Silver tak właściwie dogorywa w te mrozy, ale nowy aku kupie przed nastepna zimą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Ja ma silvera już ponad 5 lat i nadal kręci jak szalony zaraz po kupnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksionc Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 Ja ma silvera już ponad 5 lat i nadal kręci jak szalony zaraz po kupnie Przy silniku beznynowym, a ja mam diesla. Po włączeniu zapłonu ampery odpływają do świeć żarowych, to co zostanie w akumulatorze idzie na rozruch. W silniku benzynowym opór/kompresja jest jednak mniejsza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 3 lata służył w dieslu a następnie poszedł do benzyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksionc Napisano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2017 3 lata służył w dieslu a następnie poszedł do benzyny No widzisz, mój do benzyniaka tez nadaje się. Przez 3 zimy, pracujące rano webasto, nawet przez godzinę nie robiło wrażenia na tym akumulatorze. Teraz poranne grzanie to max 20 minut, albo i wcale jesli dzień wczesniej nie było auto w trasie. Na parkingach przy autostradach grzałem się po kilka godzin. Akumulator ogólnie nie jest zły, ale nie widzę też sensu przepłacania 100zł za coś co tyle samo wytrzyma jak ten za 200 złotych. Miałem kupić nowy przed świętami, jednak zabudowałem złączę w zderzaku ( tak jak w Kanadzie) i po powrocie do domu podłączam prostownik z Lidla, a rano przed pracą odłączam i ruszam w drogę. Do ogrzewania postojowego bardzo przyzwyczaiłem się, i używam nawet przy +3 stopniach. Rano i po pracy gdy wsiadam, musi byc cieplo w aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 20 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2018 To ja napiszę o moim zakupie. 10.2013 - Banner Power Bull 62Ah (chyba ). Rok temu dolałem mu i go podładowałem. Teraz jak było -8, to już mu trochę słabiej szło kręcenie rano. Znowu podładowałem. Zobaczymy ile pożyje jeszcze. Jak przetrwa zapowiadane GIGANTYCZNE mrozy to do następnej zimy powinien dotrwać. W sumie miałem nadzieję, że z 6 lat pożyje tak zachwalany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 23 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2018 Niestety u mnie bosch s5 kupiony 12.2015 ledwo co kreci w malym silniczku. Stary zapasowy akumulator daje lepiej rade zakrecic silnikiem jak te dziadostwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 23 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2018 Sprawdziłem u siebie rano wczoraj akumulator po normalnej jeździe poprzedniego dnia, czyli rano i po południu ok. 10km. Stan 12.17V i przy rozruchu chwilowy spadek 9.8V. Warto za to zobaczyć to I odnieść to do swojej eksploatacji. Da nam to odpowiedź na temat żywotności akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 27 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2018 exide 50 Ah zakup 28112011 cena 190pln . jeszcze w te mrozy daje rade . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 27 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2018 5 godzin temu, marianpaszek napisał: exide 50 Ah zakup 28112011 cena 190pln . jeszcze w te mrozy daje rade . jaka wersja i jak użytkowany samochód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 astra f x16sz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 28 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2018 Godzinę temu, marianpaszek napisał: astra f x16sz Chodziło mi o aku i jakie odcinki pokonujesz na raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 13 Marca 2018 Udostępnij Napisano 13 Marca 2018 w tygodniu 2x 15do 20km i w łykend 2 x 150km. Silnik mam na 90* po 5km w temp -10 *,parkuje w blaszaku obstawionym z 3 str. Mam kol .który prowadzi hurt akumulatorów i zawsze mi dobiera taki który wytrzymuje min 6 lat . Synowi dobrał do skody octawi 1,9 .Jezdzi 7,5 roku i ładował go tylko 1x bo zostawił na tydzień w garażu z niedomkniętym bagażnikiem .Kartę gwarancyjna wydaje tylko jak jego elektromechanik stwierdzi ze układ ładowania jest ok. Tu już nie ma koleżeństwa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 17 Marca 2018 Udostępnij Napisano 17 Marca 2018 I to wszystko mówi, jeździsz co tydzień po 300km. Akumulator jest wtedy naładowany. Nawet te 15-20km na raz też jest dobre. Najgorsze są krótkie odcinki i ciągłe odpalania, gdzie nie ma szans na uzupełnienie ubytków z rozruchu. Czyli typowa jazda w mieście. Duże znaczenie ma też w jaki samochód się uruchamia. Jeżeli musi zrobić ze 3-4 obroty, to na dużych mrozach jest zabójcze dla akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 29 Października 2018 Udostępnij Napisano 29 Października 2018 Dnia 17.03.2018 o 11:05, mpek napisał: I to wszystko mówi, jeździsz co tydzień po 300km. Akumulator jest wtedy naładowany. Nawet te 15-20km na raz też jest dobre. Najgorsze są krótkie odcinki i ciągłe odpalania, gdzie nie ma szans na uzupełnienie ubytków z rozruchu. Czyli typowa jazda w mieście. Duże znaczenie ma też w jaki samochód się uruchamia. Jeżeli musi zrobić ze 3-4 obroty, to na dużych mrozach jest zabójcze dla akumulatora. meriva 06 aku VARTA GM 55Ah kreci ale juz czuc slabosc. 12 lat, przebieg 107 tkm wiec krotkie odcinki raczej. W szoku jestem. Prawdopodobnie na FORCE 55Ah zmienie w dobrej cenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 30 Października 2018 Udostępnij Napisano 30 Października 2018 Chcesz jezdzic krótkie odcinki to proponuje autobus lub tramwaj i nie narzekac ze aku pada . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.