Skocz do zawartości

Akumulatory


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad roznymi wyszukiwarkami producentów akumulatorów. W jaki sposób one dobieraja akumulator do danego samochodu?

A dlaczego pytam, skorzystałem z jednej z nich i zastanowiły mnie wyniki:

Quote:

563 401 061 3162 SILVER dynamic 12V 63Ah 610A

574 402 075 3162 SILVER dynamic 12V 74Ah 750A

560 409 054 3132 BLUE dynamic 12V 60Ah 540A

572 409 068 3132 BLUE dynamic 12V 72Ah 680A

570 144 064 3122 BLACK dynamic 12V 70Ah 640A


jak widać powyżej wszystkie modele można zastosować, jednak zastanawia mnie dlaczego np. najwyższy model trzbe stosować o 74 Ah 750 Ah a np. klasowo niższy model można stosować 60Ah 540A ( co dla diesla wydaje mi sie paranoja)?

Ktos wie na jakiej podstawie to działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

> Witam,

> Włożony mam aku 60Ah z takim kupiłem samochód, i w związku z tym moje pytanie czy 60Ah był

> standardowo montowany w tym modelu (gliwicki wypust) czy powinien miec mniejszą/wiekszą Ah. Z

> góry dzięki za uwagi

Aq (nawet gdyby się okazało, że w standardzie było 50-55Ah czy coś koło tego) jest jak najbardziej ok dla tego silnika. Żadna zima mu nie powinna być straszna wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oryginał GM z 2008 roku pojemność 44Ah - omijajcie szerokim łukiem mianowicie potrafi wysiąść w

> nieoczekiwanym momencie ,np po 3 dniach stania samochodu przed domem i nie odpalaniem go :/. W

> lecie też nie lepiej bywało .

to nie była seria GO dla GM? na Polskę specjalna, dużo reklamacji... Szybciutko zniknęły z rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

A ja mam pytanie o wysokość Aq dla mojego silnika.

Z opisu i pomiarow wynika ze moj obecnie 45Ah Futura ma 175 mm wysokosci. W opisach dla 60-62 spotkalem się z wysokościami 190mm. Czy to wejdzie pod maskę?

Niby 15mm różnicy ale wolę zapytać.

Pytanie drugie, jaka max szerokość bez modyfikacji wiązki oraz zagięcia może być wstawiona?. Wg moich szacunków wlaśnie 60-62af pasuje idealnie jako wieksza opcja ale nie wiem jak z 70-72.? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Włożony mam aku 60Ah z takim kupiłem samochód, i w związku z tym moje pytanie czy 60Ah był

> standardowo montowany w tym modelu (gliwicki wypust) czy powinien miec mniejszą/wiekszą Ah. Z

> góry dzięki za uwagi

u mnie w astrze H z tym samym silnikiem z14xep siedzi seryjnie aku GM 44 Ah 420A (norma EN) i spokojnie daje rade ( sporo wiecej elektroniki niż w AII classic) po 4 dniach postoju odpalil bez najmniejszego problemu przy -15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co wspólnego te aku ma z oryginałem GM? Warto to kupic?

> http://moto.allegro.pl/akumulator-50-ah-oryg-gm-opel-fiat-audi-bmw-i2078526405.html

Miałem 44Ah Gm i powiem że drugi raz bym już nie kupił,zresztą ten co podał kolega w linku ma słaby prąd rozruchu .Niech kolega pomyśli nad takim http://www.akumulatory24.com/akumulator/...2-s50-010-.html .

Pozdrawiam .

Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem 44Ah Gm i powiem że drugi raz bym już nie kupił,zresztą ten co podał kolega w

> linku ma słaby prąd rozruchu .Niech kolega pomyśli nad takim

> http://www.akumulatory24.com/akumulator/...2-s50-010-.html .

skoro już mowa o poza GM-owych aku to ja ze swojej strony moge polecić Varta silver. Co prawda nie wiem jak z jej zywotnością bo mam ja dopiero 3 miesiace ale u mnie sprawdza się w 1000%. Tyle co ja na niej krece (czasowo) rozrusznikiem to zaden inny aku u mnie tyle nie dawał rady - poprzednik centra plus(te same parametry) przy -16 stopniach nie był w stanie ani połowy czasu ukręcić z tego co Varta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> patrzę ceny poszły w górę

ruch w interesie się zrobił w oststnich dniach znajomy mi mówił że musieli ztrudnić jeszcze pracowników do sklepu z akumulatorami bo nienadążali taki ruch w interesie mają

> jeszcze 3 tygodnie temu ...

3 tygodnie temu niebyło takich mrozów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy koledzy zgodzą się ze mną, że do silnika1,6 63ah Bosha to rozsądny wybór aby spać spokojnie

> przy takich moraz jak obecnie?

spokojnie wystarczy jeżeli tylko odpowiada ci cenowo

EDIT: każdy z producentów udostepnia aplikacje do doboru aku do swojego auta

przykładowo wyszukiwarka Varta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy koledzy zgodzą się ze mną, że do silnika1,6 63ah Bosha to rozsądny wybór aby spać spokojnie

> przy takich moraz jak obecnie?

jeżeli ładowanie w aucie sprawne i konsumpcja prądu w normie to na tym aq powinieneś odpalić auto nawet po 2-3 tygodnich postoju*.

*oczywiście tej zimy, potem, w miare jak się będzie starzał, będzie tylko gorzej wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> spokojnie wystarczy jeżeli tylko odpowiada ci cenowo

> EDIT: każdy z producentów udostepnia aplikacje do doboru aku do swojego auta

> przykładowo wyszukiwarka Varta

Nie chodzi nawet o cenę, poprostu chcę mieć spokoj i jak ktoś jużnapisał dać 100 więcej i spać spokojnie. Teraz mam 45ah i do -15 daje jeszcze radę ale dalej już jest kiepsko.

Dzięki za wyszukiwarke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w nie wiem jak te nowe GM z niebieskimi naklejkami ale w swojej VB posiadam jeszcze oryginalny akumulator Opla 55Ah ( ten z szarymi naklejkami wiec zapewne dobrych kilka lat ma ) i daje po mroznych nockach w mojej okolicy ok. -25C za dnia -18 auto pali od strzala

z drugiej strony nie polecam Bannera ( kiedys polecane i rewelacyjne aku ale co dobre szybko sie konczy ), ojciec w swoim Combo posiada kilkuletniego Bannera ( okolo 6 lat) i auto nie jezdzone po weekendzie w takie wygwizdowie pali z polobrotu, wiec zakupilem rowniez taki do Skody diesla 1 rok ok drugi mordega albo odpali albo i nie na gwarancje nie przyjeli ( na testerze ok standardowa spiewka malo wody w 2 celach, dolac i podladowac), ale auto wiecej stoi jak jezdzi wiec drugiego nie ma sensu kupywac trzeba sie z tym pomordowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Centra daje na Futurę 3 lata gwarancji.

Moja została wyprodukowana w październiku 2007r., kupiona we wrześniu 2008r. Właśnie - po niecałych 3.5 latach od kupna - nagle dokonała żywota bez żadnych ostrzeżeń.

Objawy: prądu starcza tylko na zapalenie kontrolek. Na automat rozrusznika już nie. Napięcie jałowe 12.54V po obciążeniu prądem ok 40A spadek do 0,1V.

Spodziewana przyczyna: zwarcie w celi spowodowane najprawdopodobniej spływem masy czynnej.

Czynności sprawdzające:

-pomiar gęstości elektrolitu

Ponieważ akumulator jest bezobsługowy pokrywa otworów rewizyjnych jest zespolona z obudową. Myślałem, że klejem tak jak w, pokazywanym w tym wątku, oryginale.

Niestety (a może stety) była zgrzana - próba zadziałania śrubokrętem i dłutem nie powiodła się, wobec czego użyłem perswazji w postaci piły:

285784080-pokrywa.jpg

Pomiar (temp. 8*C):

1,3 1,3 1,3 1,3 1,29 1,28 g/cm3.

- ilość elektrolitu sięgała we wszystkich celach (oprócz dwóch ostatnich) poziomu max. W 5-tej celi brakowało ok 2-3mm, w 6-tej ok. 5mm.

- pomiar napięcia na poszczególnych celach:

W tym przypadku producent również podpisał się umiejętnością zgrzewania tworzyw sztucznych. Piła poszła w ruch.

285784080-trup.jpg

Pomiar napięcia: 1,98 1,99 1,93 1,35 0,7 0 V.

Elektrolit odciągnięty do głębokości ok 2cm poniżej górnej krawędzi płyt - czysty. Po obróceniu akumulatora do góry nogami - wypłynął z ciemnym zabarwieniem.

Dalsza rozbiórka nie była kontynuowana z racji poznania przyczyny zgonu: zwarcie w celach wywołane spływem masy czynnej z płyt akumulatora na dno. Poza tym nie chciało mi się już piłować wink.gif.

Parametry elektryczne instalacji w samochodzie:

ładowanie 14.45V bez obciążenia, 13.95V pod obciążeniem (grzanie szyby, światła, dmuchawa nagrzewnicy). Prąd upływu 7mA.

post-53490-14352515652009_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie rzecz biorac i patrzac na ten rynek akumulatorow to wszystko teraz jest jeden wielki syf czy tani czy drogi markowy, trafic na jakis ktory bezproblemowo pochodzi kilka lat to jak 6 w totolotka,

nowe akumulatory to byle wytrzymal okres gwarancyjny wiec moim zdaniem kupowanie aku typu Futura, jakies super hiper Bosche , Varty i inne cudaki o dwa razy wiekszym pradzie itp. itd. i czego to jeszcze nie maja, mija sie kompletnie z celem, jak kupywac aku to jakies tansze podstawowe zwykle modele ktore zapewne wytrzymaja tyle samo co powyzsze (okres gwarancyjny) jesli nie to raczej laski z wymiana nie robia ewentualnie nie bedzie szkoda pozbyc sie aku za np. niecale 200zl niz takiego za ponad 300zl czy i wiecej

i nie ma to jak Oplowski-czarny z szarymi naklejkami i znaczkiem opla nie GM smile.gif wyglada juz na starego rupiecia zima juz sie konczy i cala krecil jak opetany jeszcze nie zawiodl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Włożony mam aku 60Ah z takim kupiłem samochód, i w związku z tym moje pytanie czy 60Ah był

> standardowo montowany w tym modelu (gliwicki wypust) czy powinien miec mniejszą/wiekszą Ah. Z

> góry dzięki za uwagi

Mysle ze ten co masz jest optymalny, ja mam fabrycznie 55Ah z tym silnikiem co ty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w nie wiem jak te nowe GM z niebieskimi naklejkami ale w swojej VB posiadam jeszcze oryginalny

> akumulator Opla 55Ah ( ten z szarymi naklejkami wiec zapewne dobrych kilka lat ma ) i daje po

> mroznych nockach w mojej okolicy ok. -25C za dnia -18 auto pali od strzala

>zgadza sie mam ten sam juz 7 lat i tej zimy dal rade, czy to nie jest Varta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -pomiar gęstości elektrolitu

> Pomiar (temp. 8*C):

> 1,3 1,3 1,3 1,3 1,29 1,28 g/cm3.

> - ilość elektrolitu sięgała we wszystkich celach (oprócz dwóch ostatnich) poziomu max. W 5-tej celi

> brakowało ok 2-3mm, w 6-tej ok. 5mm.

Mój oryginał padł po 9 latach - zwarcie w pierwszej celi przy /+/. Pomiary gęstości były mniej więcej takie: 5x1,26; 1x<1,10. Wielogodzinne ładowanie nic nie zmieniało. Mam już 3 lata Centrę Plus 43Ah, wartość techniczna jakieś 70% oryginału 44Ah. Podczas ostatnich mrozów ciężko kręcił, mimo iż astra z garażu a instalka we wzorowym stanie.

Myślę, że w Twoim przypadku nastąpiło wewnętrzne rozłączenie elektryczne między celami, bądź w doprowadzeniach do klem, pozostał tylko jakiś skrawek łącza. Wewnętrzne zwarcie musiałoby spowodować rozładowanie celi a tym samym spadek gęstości. Twoje wyniki są jednak w normie.

A czy przypadkiem nie miałeś wycieku na zewnątrz aku z 5 i 6 celi?

Takie -upadki- z dnia na dzień, ba z godziny na godzinę, zdarzały mi się wcześniej, akumulatory które sam formowałem (dla siebie) wytrzymywały średnio 4 lata.

Życzę, by nieuchronny nowy aku służył dłużej ....

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naciąłem dno uszkodzonej celi i po dolaniu małej ilości elektrolitu, z dołu wyciekł szaro-brązowy szlam.

Akumulator nigdy nie doznał uszkodzenia mechanicznego, ani elektrycznego. No, poza wyładowaniem do 10,2V gdy podczas jazdy skończyły się szczotki w alternatorze i trzeba było dojechać bez ładowania (łącznie ok. 30km). Poza tym od samego początku słabiej kręcił w ujemnych temperaturach. Przy -8-9*C kręcił tak jak oryginał pewnej zimy przy -28*C. W temp. dodatnich kręcił jak szalony. mam jeszcze pewne podejrzenia co do rozrusznika i zrobię mu kapitalny przegląd jak się zrobi ciepło. Niemniej jednak podpisuję się pod tym co napisał kol. sobek. Nie ma co przepłacać za cuda wianki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Aku zimę wytrzymał nawet dwie ale ostatnimi dniami coś zaczeło się dziwnego dziać bo po nocnym postoju rano były problemy z odpaleniem. Po wykluczeniu cichych zjadaczy prądu podczas spokoju i naładowaniu aku sytuacja sie powtórzyła. Postanowiłem pojechać dzisiaj do sklepu firmowego producenta na sprawdzenie i tu miłe zaskoczenie sprawdzenie DARMOWE. Pracownik pmierzył posprawdzał wszystko - diagnoza - zwarcie w środkowej celi. Po 15 minutach od stwierdzenia usterki (niesprawności) miałem już nowy aku zamontowany w samochodzie cool.gif

Tak że niewiem jak koledzy się zapatrują na może i nieznaną markę ale mi obsługa i sposób załatwienia reklamacji bardzo zaskoczyła na POZYTYWNIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak że niewiem jak koledzy się zapatrują na może i nieznaną markę ale mi obsługa i sposób

> załatwienia reklamacji bardzo zaskoczyła na POZYTYWNIE

Jakiej firmy jest ten aku bo link juz nie działa?

P.S. Już wiem. To jest Loxa. Mam taką w samochodzie czwarty rok ale na zime musze wymienic. Korki w tych akumulatorach są z kiepskiego materiału i myśle nad innym aku. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

> Czy akumulator BOSCH SILVER S5 63Ah 610A to dobry wybor do ASTRY F 1.4 LPG stojacej pod chmurka?

> Mam dylemat czy kupowac tego BOSCHa czy cos polowe tanszego o podobnych parametrach, np

> takiego DUBLETa 61 Ah 590A?

Mocniejszy od mojego (BOSCH S4 60Ah 540A kupiony rok temu). Na pewno da radę ale...

Gdybym teraz miał kupować akumulator to bym nie wziął go pod uwagę.

Wziąłbym polecanego tutaj autocrafta albo jenoxa - też słyszałem o nim dużo pozytywnych opinii, a cena dużo niższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aa tam, ile ludzi to tyle opinii. Jednemu padł po 2 czy 3 latach to firma jest do bani, "każda pliszka swój ogonek chwali".

Dziadek ma aku od wózka inwalidzkiego w Skodzie Felicii i auto kręci aż miło już drugi rok smile.gif A lekko nie ma, bo stoi nieraz i miesiąc niepalona grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź autocrafra.

Tani i dobry. Mam 4 w tym nastarszy już chyba od 4 lat i złego słowa powiedziec nie mogę.

Dubleta sobie odpuść. Ponieważ jest od tego samego producenta co autocraft, a odrobinę tańszy, to przed pierwszym zakupem napisałem maila do wytwórcy i o dziwo odpisał (duży plus) ok.gif

Sam przyznał, że Dublet jest robiony z gorszych materiałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy akumulator BOSCH SILVER S5 63Ah 610A to dobry wybor do ASTRY F 1.4 LPG stojacej pod chmurka?

> Mam dylemat czy kupowac tego BOSCHa czy cos polowe tanszego o podobnych parametrach, np

> takiego DUBLETa 61 Ah 590A?

parametrami bedzie jak najbardziej

ja rok temu kupiłem Varte Silver i nie załuję

przy -25 akumulator krecił rozrusznikiem jak szalony tak, żę rozrusznik spaliłem a aku dalej chciał krecic wink.gif

a odpalic mojego klekota ponizej -20 to juz nie lada sztuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mocniejszy od mojego (BOSCH S4 60Ah 540A kupiony rok temu). Na pewno da radę ale...

> Gdybym teraz miał kupować akumulator to bym nie wziął go pod uwagę.

> Wziąłbym polecanego tutaj autocrafta albo jenoxa - też słyszałem o nim dużo pozytywnych opinii, a

> cena dużo niższa.

Potwierdzam też polecam Jenoxa ok.gif - kupowałem w Auchan za 129zł lub 149zł (55Ah) poprzedniej zimy i jest ok. Na przekór obiegowym opinią kupiłem w markecie a co mi tam cool.gif, miernik do ręki wybrałem najmocniej naładowany i ze świeżej dostawy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy później...
  • 9 miesięcy później...

> Ja spotkałem się z różnymi opiniami odnośnie akumulatorów firmy FIAMM. Osobiście mam Centrę Futura,

> ale teraz wybierałbym spośród: Topla, Banner, Gigawatt, wspomniany Forse.

To może ten Banner? hmm.gif

Zwłaszcza, że cenowo wychodzi korzystniej niż Fiamm gdzie indziej i Centra w tym samym sklepie,

tutaj zamawiając u nich przez allegro, mam taką samą cenę jak dla stałego klienta. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie musi być z tych najtańszych, ale zastanawiam się nad

> FIAMM TITANIUM PLUS 75Ah / 730A, w sklepie mają za 315zł.

> Ponoć dobre akumulatory...

no to za 380 ja kupowałem Varta Silver 74Ah 750 A - co prawda 1,5 roku temu ale w tym samym sklepie co kupowałem widziałem, że dalej są po tyle samo

W zimie jak były duże mrozy to zdziwiłbyś się, że tyle kręcenia rozrusznika potrafi ten aku wytrzymać

już to kiedyś pisałem; kumple z roboty śmiali się wówczas, że na samym rozruszniku mógłbym zajechać do domu, że taki wytrzymały aku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.