Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> op-com pokazuje ciśnienie ok 620 kPa- na wyłączonej klimie

> po włączeniu cisnienie spada do ok 300 kPa

> za zaworem chyba nic juz po drodze nie ma, więc dumam, że być może on jest walnięty i nie puszcza

> czynnika dalej

I pewnie masz rację, ciśnienie powinno wzrosnąć do 12-16 bar, jeśli spada to znaczy że sprężarka walnięta bądź nie ma czego zasysać, czyli układ zatkany.

Rurka wysokiego ciśnienia przy zaworze ma być mocno ciepła, rurka niskiego ciśnienia (o większej średnicy) zimna, kilka *C.

BTW: jeśli układ jest napełniony właściwą ilością czynnika to w temperaturze 20*C ciśnienie w układzie ok. 5 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma mozliwości regulacji, szczelina jest taka, jaka powinna być. No chyba, że pogubiłeś

> podkładki, które sa wewnatrz... Pozdr.

Przy cewce było widać, że ktoś wcześniej grzebał. Były 2 podkładki, sprzęgiełko obcierało o koło pasowe. Dałem dodatkowo jedną, sprzęgiełko nie obciera i klimatyzacja chodzi aż miło smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedną klimę naprawiłem, to druga padła :/

pacjent to Astra 1.7 CDTI 2005 r. Klima chodziła bardzo ładnie, nabita szczelna.

Potem stopniowo chłodziła słabiej, aż padła całkowicie.

Sprzęgiełko chodzi, ale wentylator od klimatyzacji się nie załącza. Wentylator na krótko załącza się, ale we wtyczce nie ma prądu.

Po podłączeniu do komputera wyszedł błąd P1530. Zbyt niskie napięcie przekaźnika sprężarki klimatyzacji.

Gdzie go szukać?? Co sprawdzić i jak naprawić?:)

NIe wiem czy to ma coś wspólnego, ale coś z napięciem rzeczywiście jest nie tak. Obroty i całe oświetlenie regularnie falują po odpaleniu silnika..

Pomoże ktoś ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klima chodziła bardzo ładnie, nabita szczelna.

> Potem stopniowo chłodziła słabiej, aż padła całkowicie.

> Wentylator na krótko załącza się, ale we wtyczce nie ma prądu.

Mi to wygląda na ucieczkę czynnika z układu. Podczas nabijania nie da rady wykryć małych nieszczelności i maszyna pokazuje, że układ szczelny, a czynnik ucieka. Jedyna opcja to dodanie "barwnika" który świeci w UV chyba i szukanie nieszczelności. Proponuję podjechać do klimiarza i sprawdzić czy czynnik nie uciekł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi to wygląda na ucieczkę czynnika z układu. Podczas nabijania nie da rady wykryć małych

> nieszczelności i maszyna pokazuje, że układ szczelny, a czynnik ucieka. Jedyna opcja to

> dodanie "barwnika" który świeci w UV chyba i szukanie nieszczelności. Proponuję podjechać do

> klimiarza i sprawdzić czy czynnik nie uciekł.

Hmm no wlasnie wszystko by na to wskazywalo.. Choc barwnik byl dodany do czynnika, ale nie widac go nigdzie.. Jest troche mokro pod obudowa filtra powietrza obok przewodu klimatyzacji, ale barwnika nie ma..

Myslalem, ze moze modul sterowania padl, wiec podmienilem z drugiej Astry.. Zalozylem na zmiane jeden w jednej drugi w drugiej i dziala.. Bezpieczniki sa wporzadku. Sprzegielko chodzi, tylko wentylator sie nie zalcza i nie leci zimne powietrze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm no wlasnie wszystko by na to wskazywalo.. Choc barwnik byl dodany do czynnika, ale nie widac go

> nigdzie..

Ale teraz, kiedy klima już się nawet na chwilę nie włącza, była sprawdzana ilość czynnika?? Od tego trzeba by zacząć, żeby w ogóle wiedzieć czy klima ma co pompować. Co do ewentualnego wycieku, to u mnie był dosyć mały - ładowanie trzymało około miesiąca - ale plama przy przecieku była dość duża, tak na oko to obszar rozłożonej dłoni na chłodnicy był w tym barwniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram sie podjechac do norauto zeby spawdzili ilosc czynnika i szczelnosc.. Gdy najbijalem byla naszczescie promocja i w przypadku neiszczelnosci ponowne nabicie i test szczelnosci mam za free..Ciekaw jestem co z tego wyniknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.fertuje te strony i nie moge znalesc problemu jaki mam z moja klima w asterce f kombi 16.16v 96r.

Napelnilem kilka dni temu plyn do klimy weszlo tego az 900g + olej. Urzadzenie nie stwierdziło nieszczelnosci. Moj problem z klima wyglada tak. Podam przyklam z wyjazdu wakacyjnego kilka dni temu. Wsiadam z rodzinka do autka ,klima pieknie chłodzi jade 200km i robimy postoj. Wsiadamy potem do auta ale klima juz sie nie włacza frown.gif. Jedziemy dalej jakies 100km i robimy kolejny postoj jakies 30 min. Wsiadam do auta a klima znowu działa. i tak jest ciagle.Raz zaskoczy a potem znowu nie frown.gif .Poprostu nie zawsze sie załącza ta sprezarka bo to słychac jak sie załączy. Teraz jak odpalam auto to nasłuchuje czy sprezara zaskoczy i informuje rodzine czy bedzie chłodno czy nie 270751858-jezyk.gifP:P:P:P:P

Sorki za błedy itp.

Z gory dziekuje za pomoc smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogladałem avi i podejrzewam że masz przypchany zawór rozprezny i przez to porownik zamarza i komp

> wył. sprezarke. Podłacz astre pod manometry i prawdopodobnie cisnienie na niskiej stronie

> spada ponizej 1.9 bara .(jak pomoętam wartosci ok 1.9 - 2.1 bara)

Odświeżam temat. Okazuje się, że mam coś z układem. Najpierw wczoraj zaczęło syczeć z zaworu rozprężnego i przestało chłodzić. Dziś byłem na nabijaniu klimy, miałem tylko 400 g czynnika, zamiast 680, czyli przez 2 miesiące uciekło ok. 300 g. Klimy prawie nie uzywałem, może raz, czy dwa...

Nabili klimę: 680 g czynnik, 10 g olej i 10 g barwnik UV, razem 700 g. Po nabiciu nie pozwoliłem na odłaczenie manometrów i właczyłem silnik, potem klimę. Sprężarka się załaczyła. Zaczęło chłodzić w kabinie, przewód HP przed parownikiem jest letni, przewód LP za parownikiem wyraźnie zimny. Temperatura otoczenia w okolicach 23*C.

Mam wątpliwość co do ciśnień: HP pływało między 10 i 15 bar, ale LP było prawie tyle samo, co HP!!! A powinno być stałe w okolicy 2 bar, jak pisałeś.

Czy to oznacza usterkę zaworu rozprężnego (cały czas otwarty), czy coś innego?

Może za dużo czynnika w układzie?

Sprężarka tłoczy w drugą stronę, czy co?

Czy ona w ogóle działa, jeśli po obu jej stronach jest to samo ciśnienie?

Którędy ucieka czynnik? Po stronie LP, czy HP?

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam wątpliwość co do ciśnień: HP pływało między 10 i 15 bar, ale LP było prawie tyle samo, co HP!!!

Klima chyba nie chłodziła przy takich ciśnieniach? Skraplacz robił się gorący? Jaką masz sprężarkę? Może ma wewnętrzny zawór uszkodzony (o ile ma), albo tłoki przepuszczają? Zawór rozprężny też może być uwalony... Ale tak na logikę, jeśli włączony układ miał takie ciśnienia, to rozgrzany wyłączony powinien też mieć takie same, powoli spadające w miarę schładzania.

Oczywiście zakładam że ilość czynnika jest prawidłowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klima chyba nie chłodziła przy takich ciśnieniach?

Chłodziła, nawet przewód powrotny z zaworu rozprężnego był mocno zimny, może parownik nie odbierał ciepła i dlatego takie wysokie LP? Może trzeba było właczyć wyższy bieg nadmuchu do kabiny, było na 2.

> Skraplacz robił się gorący? Jaką masz sprężarkę?

Skraplacz był gorący, jeśli ciśnienia wędrowały na ok. 15 bar, wtedy właczał się wiatrak skraplacza i ciśnienia spadały do ok. 9-10. Sprężarka to DELPHI 4396 nr części 09174396 ident. QS...

Ja myślę, że zawór rozprężny był otwarty na maksa i dlatego ciśnienie HP=LP. Tylko, czy podczas pracy sprawnej instalacji takie sytuacje mogą mieć miejsce? Właśnie wtedy, gdy układ jest zbyt wydajny - w kabinie chłodno, na zewnątrz cień, przez parownik przepływa mały strumień powietrza i z parownika wraca zimny gaz pod wysokim cisnieniem... A jeszcze nie czas na zadziałanie czujnika oblodzenia.

Jeszcze mi chodzi po głowie, że czynnika było za dużo. Bo maszyna do pozycji "Astra G 1,6 beznzyna" pokazywała 600 g czynnika. Na nalepce w samochodzie mam napisane 0,68 kg, czyli 680 g. Facet wtedy przestawił ręcznie na 680 g, 10 g oleju i 10 g barwnika UV. Teraz nie wiem, czy nie powinien zostawić na 600 g?

PS. zadzwoniłem do kumatego serwisu klimy i spytałem o te ciśnienia, a mechanik od razu pyta, czy zawory na stacji zamknęli? Bo jak nie, to czynnik przepływał przez maszynę i stąd te równe HP=LP ciśnienia. jadę tam dziś i mi gratis podłaczą manometry, więc sprawa chyba się wyjaśni.

PS. No i wyjasniło się: miły pan w porządnym serwisie klimy podłaczył manometry, kazał właczyć silnik i klimę. Cisnienia: HP=15bar, LP=2,5 bar. Spytałem, czy LP nie za wysokie, bo wyczytałem, że powinno być ok. 1,9-2,1. Pan odpowiedział, że LP zależy od zaworu rozprężnego i w róznych autach jest różnie, a w AstrzeG powinno być właśnie 2,5 bar i mam ciśnienia idealne. Przewód od HP jest ciepły, a od LP mam lodowaty, co jest jak najbardziej prawidłowe. Teraz tylko mam czekać, aż klima przestanie chłodzić i zlokalizować lampką UV (mam, zrobiłem sobie na 3 LED-ach UV na 12V!!!) miejsce wycieku. Pan powiedział, że zamiast 2. raz nabijać mi klimę (i sobie kabzę) powinni mi za 50 zł wpuścić azot z barwnikiem pod wysokim ciśnieniem i od razu sprawdzać nieszczelności. Mam teraz doświadczenie: omijać z daleka tanie zakłady typu "wulkanizacja-klimatyzacja". I jeszcze jedno, spytałem o ilości czynnika i oleju, pan powiedział, że jeśli oleju wlali mi 10g (co widziałem na wyświetlaczu maszyny), to za mało, bo na nalepce jest info, że oleju ma być dla Delphi CVC 150 cm3, czyli ok. 100g, więc mam 10x mniej niż powinienem. Na szczęście w układzie na pewno pozostał jakiś olej i sprężarka nie powinna się zatrzeć. Wartości z nalepki dotyczą suchego, fabrycznie nowego układu.

I jeszcze jedną informację pan potwierdził: jesli głośno syczy w kabinie z okolic parownika i zaworu rozprężnego i nie chłodzi, to za mało jest czynnika, ale jeszcze na tyle dużo, że wytwarza się ciśnienie i presostat nie odłacza sprężarki.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szsukaj lampą uv . U mnie ot tak wywaliło czynnik na złączy spreżarki i też sobi syczało w okolicach zaworu rozpreżnego brak 400 . Po płukaniu układu z oleju i nabiciu układu po odpaleniu samochodu skonczyła się skala na zegarach (zdazyłem zgasić) i wywaliło tylko uszczelniacz czołowy na sprezarce i tam mi cznnik zwiewał. Na LP mam 2.1 i jest zimno.Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szsukaj lampą uv

Wiem, mam lampkę. Kiedyś wieczorem zrobię oględziny. Na razie mogę sobie jeździć dopóki się czynnik nie ulotni, chodzi o to, żeby wybarwiło wszystkie nieszczelności. I tak do naprawy trzeba będzie czynnik usunąć, więc będę korzystał z tego co mam.

PS. Przed chwilą oświeciłem lampką UV cały układ klimatyzacji w komorze silnika, okularki żółte oczywiście były. Żadnych wycieków nie dostrzegłem. Kiedyś zrobię to samo przy właczonym silniku i klimatyzacji (wysokie ciśnienie).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po zakupie asterki F z klimą okazuję się że jest miło i przyjemnie ale wiadomo do czasu. Mój problem polega na tym że przy jeździe po mieście ,w korkach itd po jakiś 20-30min klima się wyłącza na jakieś 10-15min i ponownie sie włącza. po za miastem nie odczułem tego zjawiska. Wydajność klimy oceniam na średnią , porównywałem z inną astrą z tym samym silnikiem itd i tam jest znacznie chłodniej. Dodam że z tego co poprzedni właściciel mówi to do klimy nikt nie zaglądał przez conajmniej 5 lat alien.gif Czy możliwe że jest mało czynnika w układzie i przez to klima wyłącza się ?? Dodam iż wentylator klimy pracuje po jej włączeniu wraz z wentylatorem chłodnicy , zawsze na pierwszym biegu , sprawdzałem na krótko przy presostat i po zwrarciu pinów drugi bieg wentylatora chłodnicy włącza się , z tego co czytałem to powinien załączać się kiedy to ciśnienie w układzie jest z byt wysokie więc z tego wnioskuję iż powodem wyłączania się jest zbyt niskie ciśnienie ale wole się upewnić przed wizytą w warsztacie. Filtr przeciwpyłkowy totalnie zapchany tzn na 3biegu dopiero czuć że jakoś dmucha na 1-2 słabo. Już go zamówiłem ale myślę że to nie ma raczej związku z klimą . pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem polega na tym że przy jeździe po mieście ,w korkach itd po jakiś 20-30min klima się

> wyłącza na jakieś 10-15min i ponownie sie włącza. po za miastem nie odczułem tego zjawiska.

Według mnie wzrasta za bardzo ciśnienie w układzie i presostat odłącza sprężarkę. Przyczyną może być niedrożny układ, niewydajny skraplacz (obejrzyj i przedmuchaj) lub też za dużo czynnika. Ewentualnie nawalił presostat ale to mało prawdopodobne.

Sprawdź też taką rzecz: jak się klima sama wyłączy to zmierz czy presostat przewodzi - obstawiam że będzie mieć przerwę na odpowiednich pinach.

Więcej sam nie zbadasz - trzeba zmierzyć ciśnienia w układzie podczas pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Ma taki problem, ze jak dłużej pochodzi klima to mam mokry dywanik od pasażera (w smaku czysta woda nie płyn chłodniczy).

Idąc tropem chce sprawdzić czy nie jest zatkany odpływ od klimy.

Zaglądałem wczoraj pod auto ale nie mogę znaleść tego odpływu. Macie może foty gdzie dokładnie to się znajduje?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Mam problem z kliamtyzacją:

- słabo chłodzi

- wydaje dziwne dźwięki syczenia w przewodach wentylacyjnych w środku, szczególnie w srodkowym tunelu

- lewa strona kierowcy jakby lepiej schładzała, a strona pasażera cały czas "ciepła" dziwnie się zachowuje jakbym miał klimatronika z podziałem na strefy schładzania

co sprawdziłem

- czynniki w układzie jest bo sprawdziłem przez otwór do napęlniania wciskając zaworek i trochę upuściłem

- podłączyłem Opelscaner i wyszło tak że ćisnienie szczególnie te ...SENSOR SIGNAL waha się od 1,1 -1,8, gdy dochodzi do 1,8 to syczenie jest większe.

285341448-01klima.jpg

co to może być ?

post-41280-14352514138422_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam problem z kliamtyzacją:

> - słabo chłodzi

> - wydaje dziwne dźwięki syczenia w przewodach wentylacyjnych w środku, szczególnie w srodkowym

> tunelu

Mało czynnika dlatego syczy przy rozprężaniu w parowniku i stąd też niska wydajność.

> - czynniki w układzie jest bo sprawdziłem przez otwór do napęlniania wciskając zaworek i trochę

> upuściłem

Jest ale mało. Obstawiam że pewnie połowa. Nie wiem jak się przelicza wskazania napięcia na bary więc nic dokładniej nie umiem powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mało czynnika dlatego syczy przy rozprężaniu w parowniku i stąd też niska wydajność.

> Jest ale mało. Obstawiam że pewnie połowa. Nie wiem jak się przelicza wskazania napięcia na bary

> więc nic dokładniej nie umiem powiedzieć.

No to w takim razie muszę podjechać do serwisu bo w czerwcu uzupełniali mi czynnik i było ok, więc zakładam że jest jakaś nieszczelność w układzie mad.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na sprawdzeniu szczelności w zakładzie auto clima

- odciągnięto 250 miligramów odczynnnika

- nieszczelność ukazała się po odkręceniu wentylatora klimatyzacji i wtłoczeniu azotu, podobno to miejsce to standard.

Koszty jakie mi zaproponował

- Chłodnica klimy Niessen, gabrat - 450 zł

- wymiana 100 zł

- napełnienie czynnikiem to 120 zł + 50 zł za czynnik

w sumie daje to 720 zł

Ja jednakże kupię chłodnicę na allegro niessena i sam wymienię i wtedy podjadę na sprawdzenie szczelności i napełnienie.

Jakie oringi wymienić przy wymianie chłodnicy klimy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - odciągnięto 250 miligramów odczynnnika

Gramów smile.gif

> Jakie oringi wymienić przy wymianie chłodnicy klimy ??

Do skraplaczy czasem dają oringi. Poza tym gdzieś był manual do wymiany skraplacza w G ale nie potrafię go znaleźć... Gość pisał że kolega mu potem napełniał układ maszynką próżniową. Azja, hilfe! grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

> czy włączona, czy wyłączona jest 0V

> kurna czarno to widzę

Może być wiele przyczyn. Na początek trzeba sprawdzić bezpieczniki/przekaźniki(dokładnie nie wiem jak to tam wygląda w F'ce, mam nadzieję, że ktoś podpowie, no chyba, że Kolega wie gdzie szukać), później czy jest czynnik w układzie. Brak czynnika = brak napięcia. To takie zabezpieczenie. Jak to nie pomoże to trzeba szukać przerwy w przewodach. Nie wiem dokładnie ale też czujnik oblodzenia parownika (tak, chyba tak nazywa się ta "chłodniczka" w kabinie co chłodzi) może coś mieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy włączona, czy wyłączona jest 0V

> kurna czarno to widzę

Do sprawdzenia presostat (poszukaj moich postów w tym wątku, są nawet zdjęcia z opisem, na presostat powinno przychodzić 12V), czujniki w chłodnicy (one też mogą odcinać sprężarkę), bezpieczniki (zdaje się że też robiłem zdjęcie).

Jak to sprawdzisz to dopiero zajmiemy się kablami ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Ponieważ wreszcie zrobiło się cieplej, dzisiaj robiłem pomiary op-comem i wyszło mi, że przy wyłączonej klimatyzacji mam 540 kPa. Po włączeniu klimy ciśnienie skacze do ok. 1380, chwilę się utrzymuje i po włączeniu wentylatora (mam tylko jeden wspólny od chłodnicy i klimy) spada do ok. 1080 kPa.

Czy takie ciśnienia są dobre (samochód mam od niedawna i jeszcze nie zaznajomiłem się z klimą). Nie miałem pod ręką termometru więc nie zmierzyłem temperatury powietrza wylatującego z kratek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Chciałem się zapytać gdzie jest odpływ skroplin z klimatyzacji ? Problem w tym że po wyłączeniu klimy parują mi szyby... A pod nogami kierowcy mokro frown.gif Płynu chłodniczego nie ubywa więc to raczej nie nagrzewnica... Może jakiś wężyk jest niedrożny i nie odprowadza skroplin ? Auto to Zafira A ale to to samo co Astra G :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> choroba dopadla w koncu i moja asterke (H ´05)

> Skraplacz klimatyzacji przegnil (byc moze to uszodzenia mechaniczne od kamyczkow tudziez soli w

> zimie).

> jakiej firmy nowa chlodniczka ?? jakie polecacie a jakie odradzacie ?

> pozdro

Ja też dziś wymieniałam ta chłodnicę.

U mnie pod wentylatorem rozszczelniło się i po klimie.

Dziś założyli mi nową chłodnicę. Wybrałem zamiennik z ASO ~400zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jakiej firmy nowa chlodniczka ?? jakie polecacie a jakie odradzacie ?

Ja kupiłem do Astra G benzyna chłodnicę nr 35301 firmy NRF kpl. z osuszaczem (!) za 415 zł, do tego doszedł montaż 80 zł oraz napełnienie (ręczne: olej osobno, czynnik osobno wagą! nie jakieś tam automaty...) i odgrzybianie 200 zł, razem wszystko 695 zł w profesjonalnym serwisie klimatyzacji (tylko klimatyzacji, a nie "wulkanizacja-klimatyzacja" itp.)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Mam problem z klimą, wczoraj rano po włączeniu coś nieźle zaczęło buczeć/wyć. Myśląc że to nic takiego pomyślałem że pojadę na przegląd klimy. Tak też zrobiłem, koleś powiedział że to wina prawdopodobnie małej ilości czynnika. Podpiął się machiną i wyszło że było 320mg czynnika z 700mg które powinno tam być. Uzupełnił czynnik no i... dalej to samo. Koleś powiedział że to wiatrak no ale po wyłączeniu klimy wiatrak jeszcze chwile chodzi a buczenie ustaje prawie że natychmiast po wciśnięciu przycisku. Klima chłodziła ok, dzisiaj dopiero w ostrym upale takie prawdziwe zimno jak z klimy pojawiło się po około 30sek (wcześniej tak nie było). Szpec który mi nabijał klimę powiedział żeby zgłosić się do niego za 2 tygodnia to zobaczy czy niema wycieków. Co to może być ? Dodam że jak w zimę odpalałem klimę kilka razy żeby sobie pochodziła to było cicho. Chodziła normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, roczny samochód, klima działa dużo mniej wydajniej, jakieś 50% gorzej. Po włączeniu słysze jakiś hałas metaliczny.

Podczas pracy wydobywa sie smród jakby z dlugo nieużywanej plastykowej rury. Po wyłączeniu klimy smród ten zmienia się w odór gówniany. O co tu biega?

PS, umówiłem sie do serwisu, niestety dopiero za tydz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, roczny samochód, klima działa dużo mniej wydajniej, jakieś 50% gorzej. Po włączeniu słysze

> jakiś hałas metaliczny.

> Podczas pracy wydobywa sie smród jakby z dlugo nieużywanej plastykowej rury. Po wyłączeniu klimy

> smród ten zmienia się w odór gówniany. O co tu biega?

> PS, umówiłem sie do serwisu, niestety dopiero za tydz.

Jak roczny to nie ma gwarancji? A jakie to auto? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej to nie czujnik, IMO po to on jest, żeby ECM wiedział, że można włączyć klimę, bo ciśnienie

> jest ok - więc jeśli podnosi obroty silnika po naciśnięciu przycisku, to znaczy, że wykrył

> prawidłowe ciśnienie.

Sorki, ale głupoty piszesz.

Przycisk AC podaje tylko sygnał do ECU silnika aby podciągnąć obroty i zrekompensować obciązenie uruchomionej sprężarki AC oraz uruchomić wentylator kabinowy na 1 bieg aby nie zamarzł wymiennik.

Ciśnienie czy też brak nie ma tutaj znaczenia, obroty się zmienią.

Załączeniem sprężarki zajmuje się inny moduł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sorki, ale głupoty piszesz.

> Przycisk AC podaje tylko sygnał do ECU silnika aby podciągnąć obroty i zrekompensować obciązenie

> uruchomionej sprężarki AC oraz uruchomić wentylator kabinowy na 1 bieg aby nie zamarzł

> wymiennik.

> Ciśnienie czy też brak nie ma tutaj znaczenia, obroty się zmienią.

> Załączeniem sprężarki zajmuje się inny moduł.

Oki prawie dobrze smile.gif

poza jednym detalem: ECU nie uruchamia wentylatora smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam przyłączę się do tematu brak zasilania na sprężarce moje pytanie jest następujące jeżeli będę miał zupełnie pusty układ brak czynnika czy po załączeniu przycisku ac powinno być zasilanie na złączu przy sprężarce ? sam już nie wiem czytając wszystkie posty ? Dodam jeszcze raz że mam zupełnie pusty układ klimatyzacji .Gdzieś czytałem że nie zależnie czy mam czynnik czy nie powinno być zasilanie po załączeniu przycisku ac czy to jest prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.