Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

> To w jaki kabel lepiej się zaopatrzyć? W KKL czy CAN?

> Właśnie mam zamiar zakupić i nie wiem jaki będzie lepszy do FiatECUScan - mój stilon z 2004

Na tą chwilę nie jest to takie proste. Osobiście posiadam zarówno przerobionego vag-kkl jak i elm327 1.3a.

Vag-kkl łączy się z:

- ABS,

- Silnik,

- Wspomaganie,

- Poduszki,

ELM:

- Silnik,

- Body computer(np. service reset),

z pozostałymi elm nie chciał mi się połączyć a w jednym wypadku wywalił komunikat, że do tego należy użyć vag'a.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czy moglbys wskazac na alegro palcem dla niekumatego co wybrac ?

Wprawdzie mam innego elma(w innej obudowie, ale to bez znaczenia):

ELM327,

Vag-kkl,

plus przesyłka.

Do tego musisz sobie przerobić vag'a, ale o tym już pisałem w tym wątku.

Jeśli Ci się nie śpieszy to może za jakiś czas będzie pełne wsparcie dla elm'a, wtedy zrobisz sobie przełącznik do elm'a i będziesz miał jeden interfejs do wszystkiego.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli Ci się nie spieszy, to zaczekaj na elm 1.4.

Quote:

There are limitations for both interfaces - VagCom does not work for CAN modules, and ELM 327 does not work with some of the older modules (like the airbags) and that is a limitation of ELM 327 v1.3.
The newer versions of ELM 327 v1.4+ does work with those modules, but I don't have support for that interface yet.


Faktycznie, wyszedł nowy elm http://elmelectronics.com/new.html . Więc możliwe, że w przyszłości wystarczy najnowszy elm zlosnik.gif

A teraz pytanie do użyszkodników FEC: czy centralka ABS chomikuje błędy tak jak ECU i można je odczytać za pomocą FEC? Ostatnio zdarza mi się nagłe wyłączenie silnika i zawsze jest ono poprzedzone ASR czy ESP failurem

(pewnie jakiś czujnik na chwilę pada). ECU niestety milczy w tym temacie, więc się zastanawiam czy centralka od ABS nie będzie chciała może ze mną pogadać? hmm.gif

Aha, pytam bo nie mam KKL, tylko elm, nie mam jak samemu tego sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote:

Osobiście posiadam zarówno przerobionego vag-kkl jak i elm327 1.3a.


Skoro posiadasz oba - Ciebie zapytam..

Mam nieprzerobionego VAGa który łączy się na COM5 ze starym FES bez problemu.

Mam Ci ja też ELMa i jakieś tam programiki typu pcmscan itp - też się łączy bez problemu.

No i jak odpalę nowego FES to po VAGu się łączy jak stary bez problemu, a jak próbuję się dostać po ELMie to ni hu hu.

Komunikaty tylko, że potrzeba ELMa327- na zmianę z informacją o braku skonfigurowanego portu.

Czy to oznacza, że zmieniając kabelek muszę każdorazowo przestawiać porty?

Gdzie robię błąd?

Jak ew. ustawić port aby gadał z dwoma kablami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety elm i vag maja inne porty przydzielone z automatu pewnie

sprawdź po podłączaniu kabla w menadżerze urządzeń jaki przydzielił ci com

potem wypnij kabel podepnij 2

i sprawdź jaki tam masz com (powinno się dać zmienić w jednym i drugim ) tak abyś miał te same comy

ale jak podepniesz obydwa kable na raz będziesz miął błąd

potem w programie ustawiasz ten com i działasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nieprzerobionego VAGa który łączy się na COM5 ze starym FES bez problemu.

Vag'a masz na COM5

> Mam Ci ja też ELMa i jakieś tam programiki typu pcmscan itp - też się łączy bez problemu.

> No i jak odpalę nowego FES to po VAGu się łączy jak stary bez problemu, a jak próbuję się dostać po

> ELMie to ni hu hu.

> Komunikaty tylko, że potrzeba ELMa327- na zmianę z informacją o braku skonfigurowanego portu.

Bo elm'a masz na COMX gdzie X !=5

> Czy to oznacza, że zmieniając kabelek muszę każdorazowo przestawiać porty?

Tak, za każdym razem musisz wybrać inny COM.

Pozdrawiam BAS

ps. "!=" oznacza "różne"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jak podepniesz obydwa kable na raz będziesz miął błąd

A na co mnie 2 na raz, ja tam monogamista jestem.....

Jak dobrze rozumiem przestawić ELMa na ustawienia z VAGa na stałe.

Wtedy używając pojedynczo nic nie będę musiał za każdym razem przestawiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na co mnie 2 na raz, ja tam monogamista jestem.....

> Jak dobrze rozumiem przestawić ELMa na ustawienia z VAGa na stałe.

> Wtedy używając pojedynczo nic nie będę musiał za każdym razem przestawiać?

no jak zawsze będziesz podpinał się do tego samego usb to tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no jak zawsze będziesz podpinał się do tego samego usb to tak

Nawet jak podmieni com'y to i tak będzie musiał przełączać w FES vag/elm. Skoro i tak musi wybierać rodzaj interfejsu to jaki problem przy okazji zmienić com?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet jak podmieni com'y to i tak będzie musiał przełączać w FES vag/elm. Skoro i tak musi wybierać

> rodzaj interfejsu to jaki problem przy okazji zmienić com?

> Pozdrawiam BAS

no wiesz chciał na jednym comie to mu powiedziałem jak zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet jak podmieni com'y to i tak będzie musiał przełączać w FES vag/elm. Skoro i tak musi wybierać

> rodzaj interfejsu to jaki problem przy okazji zmienić com?

> Pozdrawiam BAS

No kutfa, ciemna masa ze mnie.

Uwaga teraz się śmiejemy........ nie zmieniałem ustawienia interfejsu...

Teraz dopiero czytam.

Tak to jest jak się na światłach wgrywa program, a na następnych kabelki przepina.

Jutro mamy spotkanko z SOME1 to przetestujemy.

Może uda się któregoś traktora unieruchomić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, mam problem z odpaleniem wersji 2.0 programu FiatECUScan. Program nie uruchamia się, tylko wyskakuje taki oto błąd:

9ecd669c52d1f30866c4511eaeddf797.jpg

I jak biore kontynuuj, to nic się nie dzieje, program nie chce się uruchomić. Co z tym fantem zrobić?

Dodam tylko, że mam też starszą wersję programu, tą 1,6 i ona uruchamia się bez żadnego problemu. Tylko z tą nową są takie jajca.

Edit: Jeszcze dopiszę, że ściągnąłem ten program przedwczoraj, zainstalowałem, i było ok, uruchamiał się. Dograłem plik ze spolszczeniem, też było ok. Dopiero dziś, gdy chciałem znów go uruchomić, to tak się porobiło. Odinstalowanie, i ponowne zainstalowanie nic nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Faktycznie, wyszedł nowy elm http://elmelectronics.com/new.html . Więc możliwe, że w przyszłości wystarczy najnowszy elm

Myślę że i tak większość ELM-ów sprzedawana na Allegro to podróbki na scalaku PIC .

I tu może leżeć przyczyna złej współpracy z FES 2.0

Sam kupiłem kiedyś wer. 1,3 a w środku siedzi ładniutki PIC ,chociaż w programach diagnostycznych typu scanXL widzi go jako ELM tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Myślę że i tak większość ELM-ów sprzedawana na Allegro to podróbki na scalaku PIC .

Pewnie wszystkie.

> I tu może leżeć przyczyna złej współpracy z FES 2.0

> Sam kupiłem kiedyś wer. 1,3 a w środku siedzi ładniutki PIC ,chociaż w programach diagnostycznych

> typu scanXL widzi go jako ELM

Oryginał to też pewnie jakiś programowany procesor, tak myślę ponieważ mają naklejki z typem serii, a nie nadruk na scalaku.

Może te podróbki nie są idealnie skopiowane, a technicznie (schemat) to zgadza się idealnie ze schematem ELMa tylko brak naklejki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tomtom daj znać jak przetestujesz bo cały czas mam dylemat czy kupić VAG'a czy ELM'a. Naczytałem

> się juz o tych kablach tyle, że zgłupiałem

No poklikalismy ok.gif

Tom ma oba kable z tym ze oba oryginaly, nieprzerabiane.

Nawet sobie porty COM przekonfigurowal oink.gif jak mu BAS podpowiedzial wink.gif

Kabelki zagadaly z bog wie czym (silnik/centralka itd) ja na to patrzylem jak krowa na chinskie znaki, tomek udawal ciut madrzejszego hehe.gifFiat ecuScan2 skasowal mi SERVICE DUE CHECK ( popularna inspekcja serwisowa ) i ustawilo mi na kolejne 20 tysi / 365dni spokoju wink.gif

Zadnych bledow nie odczytalo - bo nie bylo.

Generalnie fajny gadzet ale to nie jest na jedna sesje baterii laptopa. Trzeba softy poznac zeby wiedziec co auto do nas krzyczy smile.gif Fiat EcuScan2 z nakladka polska powiedzial "brak bledow" wiec jest dopsz pub2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tomtom daj znać jak przetestujesz bo cały czas mam dylemat czy kupić VAG'a czy ELM'a. Naczytałem

> się juz o tych kablach tyle, że zgłupiałem

Kabelki mam oryginalne jak je zrobiły małe żółte rączki.

W tej postaci oba się łączą z silnikiem.

Dodatkowo elm skasował bez problemu SOME1 inspekcję nie kasowaną od 2007 roku jak dobrze pamiętam.

Innych opcji nie próbowałem, nie przerabiałem jeszcze nic.

Musisz innych podpytać o szczegóły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zdaje się, że powinien się kolega pofatygować i poczytać moje posty, napisałem dość jasno co i jak.

> Pozdrawiam BAS

Jesteś pewien, że mnie chciałeś odpowiedzieć?

Wiem, że mogłem odpisać co by poczytać wszystko od początku.

Odpowiedziałem co wiedziałem, a po resztę odesłałem do Was.

Nie bawiłem się w przerabianie, a jak się zdecyduję to tu już wszystko jest.

koniec spamowania na technicznym, MODzie wybacz 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie mojego problemu przy włączaniu FiatECUScan 2.0 - już jest z powrotem wszystko ok smile.gif

Okazało się, że wina była związana z podmianą pliku z polską wersją komunikatów. Tzn. najpierw dograłem plik z jęz. polskim sciągnięty z forum FES (i było oczywiście wszystko ok), a później ściągnąłem i wrzuciłem do programu plik, który dokładał tutaj na forum któryś z kolegów. I właśnie po tej podmianie program przestał się uruchamiać. Usunięcie tego pliku nic nie dawało, nawet ponowne zainstalowanie programu, też nic. Dopiero usunięcie wszystkich wpisów z rejestru, wszystkich które dotyczyły FES 2.0 pomogło, program zaczął mi się ponownie poprawnie uruchamiać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodatkowo elm skasował bez problemu SOME1 inspekcję nie kasowaną od 2007 roku jak dobrze pamiętam.

I o to mi chodziło. Dzięki stary, kupuję ELM'a. Bałem się, że nie zagada gdyż linia CAN w/g opisu tylko w wersji płatnej FEC 2.0, ale najwyraźniej ELM'a to nie dotyczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyszla kolejna edycja oznaczona 2.1 zarowno w wersji FREE jak i platnej

Zmiany:

04/14/2010 - Version 2.1

- Commercial version released.

- Fixed problems with the airbag communication protocol.

- Fixed the requirement for "Run as administrator" on VIsta and Windows 7.

- Added Alfa 147 Service Interval Reset

- Added Alfa GT Service Interval Reset

- Added Fiat Punto '03 Service Interval Reset

- Added Fiat Panda '03 Service Interval Reset

- Added Fiat Idea Service Interval Reset

- Added Fiat Doblo Service Interval Reset

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tych co mają ELM i testowali już - czy duża różnica jest w stosunku VAG-owego kabelka czy nie, bo mam kabel, jeszcze go nie popsułem, ale się zastawiam czy kupić elm .... czy jest sens i czy daje dużo więcej możliwości, poza oczywiście kasowaniem inspekcji serwisowej hmm.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie głównie inspekcja.

Za pomocą elm można też gadać z bc marelli mf i chyba widziałem tam różne testy, których raczej się nie zrobi vagiem. Ale nie zmienia to faktu, że jedyna naprawdę przydatna rzecz, której bez elma się nie zrobi to tylko inspekcja.

W przyszłości może elm będzie potrafił gadać z poduszkami i abs, vag z kolei nigdy nie usunie inspekcji, więc myślę, że najlepiej czekać na udoskonalonego elma i równie udoskonalonego FES.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko jasne, psuję kabelek VAGowski, żeby działa jak należy, a muszę sprawdzić co mi sie z ABSem dzieje, bo już 2 razy w czasie jazdy failura złapałem. Inspekcją się nie przejmuję, bo i tak zawsze mi przy wymienię oleju kasują w ASO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to wszystko jasne, psuję kabelek VAGowski, żeby działa jak należy, a muszę sprawdzić co mi sie z

> ABSem dzieje, bo już 2 razy w czasie jazdy failura złapałem. Inspekcją się nie przejmuję, bo i

> tak zawsze mi przy wymienię oleju kasują w ASO.

Kolejne ciekawe funkcjonalności są w drodze:

Quote:

> he wants to say that he can stop the bip did it when you don't put your seatbelt.

That is actually a function of the dashboard ecu.

And, yes, I will add it soon. As well as activation/deactivation of the emergency blinkers when locking/unlocking the doors with the remote control.


Jeszcze trochę i examiner nie będzie potrzebny biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no i wreszcie mam i ja w pełnej funkcjonalności po kablu VAG-owskim.

Moge polecić dla przyszłych pokoleń przełączanie przy pomocy DIP-switcha 4 przełącznikowego zamontowanego w płytce SO-8. Odpowiednie wycięcie obudowy pozwoliło na zamontowanie go stabilnie. Radzę nie uzywać do lutowania lutownicy transformatorowej bo ma za gruby grot i strasznie się z tym namęczyłem

Płytka:

60575.jpg

DIP wchodzi w wiercone otwory odpowednio cienkie przewody mieszczą sie razem z jego nóżkami w otworach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i wreszcie mam i ja w pełnej funkcjonalności po kablu VAG-owskim.

> Moge polecić dla przyszłych pokoleń przełączanie przy pomocy DIP-switcha 4 przełącznikowego

> zamontowanego w płytce SO-8.

Kolego każdy pomysł jest dobry ale zeby był w pełni przydatny jak sam to nazwałeś dla przyszłych pokoleń to zrób kilka zdjęć poglądowych... ułatwi to sprawę innym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.