Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, wy ciągle jak te przekupy na bazarze. Na stronie 87 tego wątku napisałem gdzie i za ile można kupić interfejs, który działa i nie ma z nim żadnych problemów. Viaken tu komuś płaci za za polecanie jego towaru? Cały watek od bardzo dawna jest zupełnie bezproduktywny. Kupcie interfejs, który podałem na 87 stronie lub inny, o którym wiadomo, że działa i odpowiednie przejściówki. Nic więcej nie jest potrzebne do diagnostyki dowolnej centralki przez FES.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupcie

> interfejs, który podałem na 87 stronie lub inny, o którym wiadomo, że działa i odpowiednie

> przejściówki. Nic więcej nie jest potrzebne do diagnostyki dowolnej centralki przez FES.

yikes.gifhmm.gif ja widzę tylko 46 stron w tym wątku....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Są osobne aukcje, gdzie interfejs jest przerabiany przez niego do Fiata. Tak przynajmniej są

> opisane.

nie mow hop, bo ja mam takie wlasnie fiatowskie kable a sam widzisz jak wyszlo wink.gif Do tego Kazu kupowal dokladnie w tym samym okresie czasu wiec szansa ze dostalismy kable z tego samego kontenera od chinoli, a mimo to moj byl z oporniczkiem .

Oczywiscie wszystkie kable od viakena spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mow hop, bo ja mam takie wlasnie fiatowskie kable a sam widzisz jak wyszlo Do tego Kazu

> kupowal dokladnie w tym samym okresie czasu wiec szansa ze dostalismy kable z tego samego

> kontenera od chinoli, a mimo to moj byl z oporniczkiem .

> Oczywiscie wszystkie kable od viakena

Chciałem tylko pomóc. Od tego sprzedawcy kupiłem ja i dwie osoby znajome, wszystko działa dobrze.

Wątek ma w chwili pisania tego posta 91 stron.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wątek ma w chwili pisania tego posta 91 stron.

nie bądź pewny, bo to zalezy od indywidualnych ustawień, u mnie ma dopiero 19 stron zlosnik.gif

Więc lepiej podac nr posta, albo bezpośredni link zamiast podawać na której stornie co jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli to faktycznie 1.4b to jest szansa, że będzie śmigać.

no i okazało się, że zakupiony moduł śmiga aż miło

yay.gif

FES zobaczył i połączył się za pierwszym razem bez żadnego problemu grinser006.gif

i teraz zamęczę Was pytaniami zlosnik.gif

1. gdzie sprawdzać przebieg? W sterowniku silnika odometer mam 14 tys z kawałkiem (licznik wskazuje ~68 tys km)

2. do połączenia się z częścią modułów potrzebny jakiś kabel, czy też można przerobić?

3. nie ma żadnych błędów w kompie biglaugh.gif

4. obserwowałem parametry korekty wtrysków i na 1 cylindrze wartości mocno odbiegają od pozostałych:

Czas Inj.c.Cyl. 1 Inj.c.Cyl. 2 Inj.c.Cyl. 3 Inj.c.Cyl. 4

sek mm³/w mm³/w mm³/w mm³/w

0 -0,24 -0,22 -0,01 0,48

2,02 -0,25 -0,21 0 0,47

4,03 -0,25 -0,22 0 0,47

6,05 -0,26 -0,21 0,01 0,46

8,06 -0,27 -0,2 0,01 0,46

10,08 -0,27 -0,19 0,01 0,46

12,06 -0,26 -0,19 0 0,46

14,11 -0,24 -0,21 -0,03 0,52

Czy mam się tym martwić, coś z tym zrobić?

5. Jak mogę wyłączyć pikanie niezapiętych pasów?

6. Co ciekawego mogę jeszcze zmodyfikować, sprawdzić w wersji demo?

ps. Może jest w Wa-wie jakiś doświadczony user FESa, który będzie się chciał spotkać i podzielić wiedzą? blush.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. gdzie sprawdzać przebieg? W sterowniku silnika odometer mam 14 tys z kawałkiem (licznik wskazuje

> ~68 tys km)

W ECU licznika i w ECU silnika.

> 2. do połączenia się z częścią modułów potrzebny jakiś kabel, czy też można przerobić?

Tu masz opisane co do czego.

> 3. nie ma żadnych błędów w kompie

To się ciesz.

> 4. obserwowałem parametry korekty wtrysków i na 1 cylindrze wartości mocno odbiegają od

> pozostałych:

> Czas Inj.c.Cyl. 1 Inj.c.Cyl. 2 Inj.c.Cyl. 3 Inj.c.Cyl. 4

> sek mm³/w mm³/w mm³/w mm³/w

> 0 -0,24 -0,22 -0,01 0,48

> 2,02 -0,25 -0,21 0 0,47

> 4,03 -0,25 -0,22 0 0,47

> 6,05 -0,26 -0,21 0,01 0,46

> 8,06 -0,27 -0,2 0,01 0,46

> 10,08 -0,27 -0,19 0,01 0,46

> 12,06 -0,26 -0,19 0 0,46

> 14,11 -0,24 -0,21 -0,03 0,52

> Czy mam się tym martwić, coś z tym zrobić?

Nie znam się, ale wygląda na lanie, ale mogę się mylić.

> 5. Jak mogę wyłączyć pikanie niezapiętych pasów?

W wersji płatnej: Deska>Marelli Instrument Panel>zakładka adaptacje>pierwsza opcja od góry>F10.

> 6. Co ciekawego mogę jeszcze zmodyfikować, sprawdzić w wersji demo?

Adaptacje silnika i nic więcej w Krowie.

EDIT: Jeszcze wspomaganie, ale musisz mieć adapter albo przerobionego ELM'a albo Vag'a.

> ps. Może jest w Wa-wie jakiś doświadczony user FESa, który będzie się chciał spotkać i podzielić

> wiedzą?

Zapraszam do Łodzi.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Panowie, wy ciągle jak te przekupy na bazarze. Na stronie 87 tego wątku napisałem gdzie i za ile

> można kupić interfejs, który działa i nie ma z nim żadnych problemów. Viaken tu komuś płaci za

> za polecanie jego towaru? Cały watek od bardzo dawna jest zupełnie bezproduktywny. Kupcie

> interfejs, który podałem na 87 stronie lub inny, o którym wiadomo, że działa i odpowiednie

> przejściówki. Nic więcej nie jest potrzebne do diagnostyki dowolnej centralki przez FES.

O nas mówisz że przekupy ?

A ty Poznania jesteś więc w wątku na stronie 87 proponujesz sprzedawcę z Poznania

Może to TY sprzedajesz albo kolega ? A tu robisz reklamę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O nas mówisz że przekupy ?

> A ty Poznania jesteś więc w wątku na stronie 87 proponujesz sprzedawcę z Poznania

> Może to TY sprzedajesz albo kolega ? A tu robisz reklamę

Panowie, przypominam, że jesteście na kąciku technicznym, a on nie służy do dyskusji na temat kto, kogo, gdzie poleca i co ma z nim wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 4. obserwowałem parametry korekty wtrysków i na 1 cylindrze wartości mocno odbiegają od

> pozostałych:

> Czas Inj.c.Cyl. 1 Inj.c.Cyl. 2 Inj.c.Cyl. 3 Inj.c.Cyl. 4

> sek mm³/w mm³/w mm³/w mm³/w

> 0 -0,24 -0,22 -0,01 0,48

> 2,02 -0,25 -0,21 0 0,47

> 4,03 -0,25 -0,22 0 0,47

> 6,05 -0,26 -0,21 0,01 0,46

> 8,06 -0,27 -0,2 0,01 0,46

> 10,08 -0,27 -0,19 0,01 0,46

> 12,06 -0,26 -0,19 0 0,46

> 14,11 -0,24 -0,21 -0,03 0,52

> Czy mam się tym martwić, coś z tym zrobić?

Mierzone na biegu jałowym? jeśli tak to generalnie to jest ok i nie ma się do czego czepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O nas mówisz że przekupy ?

> A ty Poznania jesteś więc w wątku na stronie 87 proponujesz sprzedawcę z Poznania

> Może to TY sprzedajesz albo kolega ? A tu robisz reklamę

Kolego, jak byś chwilę pomyślał, zanim napisałeś, coś co mnie obraża, to doszedł byś do wniosku, że lepiej kupić u siebie i w razie czego, nie mieć problemów z reklamacją/zwrotem! Nie będę dalej komentował, ponieważ twoja wypowiedź, jest poniżej poziomu, poniżej którego nie zejdę. Dodam tylko, że zawsze staram się bezinteresownie pomagać, pisząc moje posty, niestety jak widać, niektórzy tego nie rozumieją. Życzę mniej stresu - może jakiś wyjazd wakacyjny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego, jak byś chwilę pomyślał, zanim napisałeś, coś co mnie obraża, to doszedł byś do wniosku, że

> lepiej kupić u siebie i w razie czego, nie mieć problemów z reklamacją/zwrotem! Nie będę dalej

> komentował, ponieważ twoja wypowiedź, jest poniżej poziomu, poniżej którego nie zejdę. Dodam

> tylko, że zawsze staram się bezinteresownie pomagać, pisząc moje posty, niestety jak widać,

> niektórzy tego nie rozumieją. Życzę mniej stresu - może jakiś wyjazd wakacyjny?

ostrzegam po raz drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mierzone na biegu jałowym? jeśli tak to generalnie to jest ok i nie ma się do czego czepić.

Coś chyba jest nie tak, choć żeby było śmiesznie to wcale pierwszy cylinder nie musi być winny. Zrób test przelewowy lub pojedź do warsztatu, który wymontuje i sprawdzi wtryski. Rozbieżność wskazań jest bardzo duża. Jaki to silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś chyba jest nie tak, choć żeby było śmiesznie to wcale pierwszy cylinder nie musi być winny.

> Zrób test przelewowy lub pojedź do warsztatu, który wymontuje i sprawdzi wtryski. Rozbieżność

> wskazań jest bardzo duża. Jaki to silnik?

Już doczytałem, to JTDm, te wskazania mówią, że cos jest ewidentnie nie tak. Norma korekcji to +/_ 0,7 lub +/_ 2 w zależności od źródła. Taka korekcja jest poza jakimikolwiek normami. Pierwsze co sprawdź to stan wtyczek (kostek) na wtryskiwaczach i/lub stan przewodów, jeśli kostki były wymieniane na niebieskie, to przewody były lutowane i często to lutowanie było bardzo nieumiejętne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Coś chyba jest nie tak, choć żeby było śmiesznie to wcale pierwszy cylinder nie musi być winny.

właśnie inaczej zachowuje się cylinder 4

> Zrób test przelewowy lub pojedź do warsztatu, który wymontuje i sprawdzi wtryski. Rozbieżność

> wskazań jest bardzo duża.

285212643-wtryski_2.jpg

285212643-wtryski_1.jpg

Jaki to silnik?

1.9 150KM

post-88514-14352513685937_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pierwsze

> co sprawdź to stan wtyczek (kostek) na wtryskiwaczach i/lub stan przewodów, jeśli kostki były

> wymieniane na niebieskie, to przewody były lutowane i często to lutowanie było bardzo

> nieumiejętne.

jeśli dobrze pamiętam, to mam czarne wtyczki z żółtymi zabezpieczeniami...

gdzie te nowe wtyczki mozna kupić, jeśli będę musiał je zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już doczytałem, to JTDm, te wskazania mówią, że cos jest ewidentnie nie tak. Norma korekcji to +/_

> 0,7 lub +/_ 2 w zależności od źródła. Taka korekcja jest poza jakimikolwiek normami.

Dla jakich obrotów te dane są? przy jakich obrotach logował kolega?

Dwie istotne sprawy a zero odpowiedzi. To dalej uprawiajcie wróżbiarstwo hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na wykresie jest krzywa obrotów - do 2krpm

To odczytaj teraz coś tego wykresu. Już tyle razy mówiłem że wykres to bajer do niczego nie przydatny. A korekcje sprawdza się na biegu jałowym i przy 3000 obr/min ale stałych a nie falując gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, po przeczytaniu tej lektury i modyfikacji elm'a (połączenie pinów i usunięcie R04) wszystko działa jak należy

Teraz pora na licencję FES'a. Stąd moje pytanko o licencję:

-jak wygląda sprawa po formacie kompa (instaluję FES wpisuję kod licencyjny i działa?

-czy mogę FES'a odpalić na 2 laptopach z jedną licencją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> -jak wygląda sprawa po formacie kompa (instaluję FES wpisuję kod licencyjny i działa?

Przed formatem musisz uwolnić licencję i zapisać kody, które aplikacja Ci poda, na ich podstawie i na podstawie nowego klucza sprzętowego na stronie generujesz nowy klucz.

> -czy mogę FES'a odpalić na 2 laptopach z jedną licencją?

Nie.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To odczytaj teraz coś tego wykresu.

Ja dodam swoje 3 grosze.....

Nie należy na korekty wtrysku patrzeć jednoznacznie.... np: to znaczy skoro mam na wtrysku nr 4 korektę dla biegu jałowego która wynosi "+1,8" a na pozostałych "+/-0,1" to znaczy, że ten wtryskiwacz jest uszkodzony. Nie.... korekta to nic innego jak próba utrzymania równych obrotów silnika przez komputer... czyli może się okazać, że wszystkie wtryskiwacze poza nr "4" dla podanego przypadku są "niesprawne" a ten jeden jest sprawny....

Pamiętajcie o tym old.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...

chciałem włączyć u siebie opcję "Informacje czujnika parkowania na wyświetlaczu" po której należy wykonać procedurę osiowania PROXI lecz pojawiają się u mnie jakieś błędy:

Body Computer (NBC)... NIEUDANY!- Unsupported function error

Tablica przyrządów (NQS) UDANY

Klimatyzator (NCL)... NIEUDANY!- Unknown error

Wezel czujnika parkowania (NSP) UDANY

WYKONANIE NIEUDANE- Unsupported function error

tak to wygląda po kolei

co można zrobić z tym fantem?

FES 3.2 zarejestrowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Kilka dni temu zakupiłem żonie Grande Punto, Stilo nie chciała kara.gif nawet w wersji 5D. Ale do rzeczy. Poprzedni właściciel zamawiając GP wiosną 2007r nie zamówił kluczyka ze sterowaniem centralnym z pilota no.gif W ASO twierdzą że nie da się aktywować w Body kluczyka ze zdalnym sterowaniem, ale ani w nowym ePER (02.2011r) ani na necie nie ma innego rodzaju Body, jak te co mam w aucie.

I czas na pytanie czy FES da rade takie coś zdziałać? Zanabyłem nowy komplet kluczyków (zwykły + scyzoryk z guzikami) wraz z bębenkami za astronomiczną sumę 60zł więc mam na czym eksperymentować. FESa będę musiał kupić bo diagnostyka GP jest tylko dostępna w wersji z licencją. Jakie jest Wasze doświadczenie z takimi zabawami?

Pozdrawiam

Sholek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Jako że macie tu tak rozrośnięty watek o FES-ie to licze że mi ktoś z was pomoze:

Pacjent Punto II, już 2-3 razy zdarzyło sie że zaświeciła się kontrolka AirBag-u już raz kasowałem przy użyciu przerobionego prze zemnie VAGa i bylo ok jednak w weekend wywaliło mi po raz kolejny niestety nie idzie połączyć się z sterownikiem Airbagu, przewody OK z silnikiem łączy sie bezproblemowo tylko coś zaczyna marudzić z AB.... Nie mam pojęcia co to moze być tym bardziej że ostatnio wszystko łączyło się bez problemu (Win 7)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie pamietam

A kasowałeś to przy pomocy FES?

W katalogu gdzie jest zainstalowany FES są gromadzone logi każdego połączenia.

Jeśli masz pewność, że Twój interfejs jest sprawny i poprawnie łączy linięK z pin3 to jeśli masz boczne poduszki to po dociskaj kostki pod fotelami.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> GP nie łączy się czasem z interfejsem za pomocą OBD2?

GP łączy się przy pomocy adaptera A3, ale z tego co kolega pisał wynika, że rozmawiamy o Punto 2, więc OBD2:

- ABS pin1 lub adapter A1,

- poduszki pin3 lub adapter A2,

- silnik pin7,

- wspomaganie pin9.

Oczywiście rozmawiamy o VAG'u.

EDIT: Załapałem o co Ci chodzi:pisałem o pin3 czyli o pinie nr 3 w złączu OBD2 a nie o adapterze 3pin'owym np. Punto1 czy BBM(z wyjątkiem końcówki produkcji).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A kasowałeś to przy pomocy FES?

Tak

> W katalogu gdzie jest zainstalowany FES są gromadzone logi każdego połączenia.

Ale w akcie desperacji odinstalowałem FES`z 2.6 a zainstalowałem najnowsza wersję crazy.gif

> Jeśli masz pewność, że Twój interfejs jest sprawny i poprawnie łączy linięK z pin3 to jeśli masz

> boczne poduszki to po dociskaj kostki pod fotelami.

Nie mam poduszek bocznych tylko dwie przednie..... ale nawet to chyba by mi nic nie dało ?? Błąd airbagów sam sie nie skasuje jak dobrze pamietam trzeba go usunąć przy pomocy FES`a a ja sięnie mogę połączyć slinka.gif

Rozumiem że z ustawieniem kompa też jest wszystko OK skoro bez problemu łaczy siez ECU ??

> Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> może i głupie pytanie, ale czy czasem nie jest tak, że na tych samych ustawieniach kabla nie

> podepniemy się do silnika i airbagu? Może zapomniałeś pozmieniać ustawień w samym kablu?

Po pierwszej nie udanej próbie przyszlo mi to na myśl, ale za drugim razem sprawdzałem i dalej to samo frown.gif nawet rozkręcałem kabel i sprawdzałem połaczenia w poszukiwaniu zimnego lutu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> GP łączy się przy pomocy adaptera A3, ale z tego co kolega pisał wynika, że rozmawiamy o Punto 2,

> więc OBD2:

> - ABS pin1 lub adapter A1,

> - poduszki pin3 lub adapter A2,

> - silnik pin7,

> - wspomaganie pin9.

> Oczywiście rozmawiamy o VAG'u.

> EDIT: Załapałem o co Ci chodzi:pisałem o pin3 czyli o pinie nr 3 w złączu OBD2 a nie o adapterze

> 3pin'owym np. Punto1 czy BBM(z wyjątkiem końcówki produkcji).

> Pozdrawiam BAS

A o co chodzi z tymi Adapterami A1 A2 i A3 one mają na celu zastapienie przepinania przewodu pomiedzy poszczególnymi pinami ??

A i przy okazji jeszcze jedno głupie pytanie hehe.gif

Co to jest ten OBDKey ?? Są jakieś wersje tego ??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem że z ustawieniem kompa też jest wszystko OK skoro bez problemu łaczy siez ECU ??

Jeśli łączy się z ECU silnika a nie łączy się z ECU poduszek powietrznych to albo problem jest z przeróbką VAG'a albo coś złego stało się z ECU poduszek albo coś gdzieś nie styka.

Sprawdź jeszcze pod siedzeniami, bardzo możliwe, że w siedzeniu pasażera jest mata-waga, popraw złączkę.

Jeśli to nie pomoże to zajrzałbym do samego ECU poduszek, znajduje się pod nagrzewnicą w tunelu środkowym przy samej ścianie grodziowej.

Jeśli ECU nie jest zalane i odłączenie oraz ponowne podłączenie kabli nie pomoże to sprawdź bezpieczniki, może któryś padł, ale wątpię.

Dla czystego sumienia możesz wykręcić ECU poduszek, rozkręcić je i zajrzeć do środka czy coś nie jest popalone ani zalane.

Spokojnie, bez stresu, w ECU poduszek siedzi płytka drukowana, z kilkoma scalakami, kondensatorami, rezystorami smd, pewnie jakaś cewka i kilka innych elementów.

Przed grzebaniem przy tym układzie wyjmij kluczyk ze stacyjki a jak jesteś mega ostrożny i Ci się nudzi to możesz odpiąć akumulator, tam nie ma się czego bać, jak na czas grzebania wyciągniesz kluczyk ze stacyjki to nic nie wybuchnie.

Jak już będziesz miął w łapkach sensor poduszek to spisz sobie numerki z niego na wszelki wypadek.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.