Skocz do zawartości

Fiat ECU Scanner


lopez306

Rekomendowane odpowiedzi

> koledzy potrzebuję pomocy, chciałbym zakupić interfejs aby sprawdzać sobie zapchanie dpf'a w alfie

> 159. Czy ktoś poleci jakąś aukcję na allegro?

Co do zasady to takie informacje znajdziesz w ECU silnika(co pewnie wiesz jeśli przeczytałeś cały wątek).

Z ECU silnika połączysz się VAG KKL (nawet bez przeróbki), analogicznie jest z ELM'em.

Optymalnie będzie jak kupisz ELM'a dedykowanego do F/AR/L od Viakena, z silnikiem połączysz się, ale jeśli nie będzie działać CAN(problem rezystora, o którym pewnie czytałeś wcześniej) to Viaken Ci go wymieni/naprawi.

Aukcji nikt Ci nie wskaże bo to jest loteria(to, że ja kupiłem od danego sprzedawcy ELM'a, który nie miał problemu rezystora, nie oznacza, że do Ciebie trafi działający).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli to kupię nie będzie problemów?

> Będzie dobrze się łączył z autem?

Jeśli akurat trafi Ci się ELM bez problemu rezystora to tak.

Pamiętaj, że w darmowej wersji FES, może połączyć się w AR159 MJTD tylko z silnikiem i CANinfo(co jest Ci w praktyce zbędne), w pozostałych AR159 nie połączysz się nawet z silnikiem, więc jak chcesz mieć wszystko to dorzuć do pakietu 50EURO.

Tu więcej.

UWAGA: Zalecam zakup licencji bezpośrednio przez stronę FES od autora FES a nie przez polskiego dystrybutora.

UWAGA2: Przed zakupem licencji FES, załóż sobie konto na forum FES i podaj nick z tamtego forum przy zakupie.

UWAGA3: Licencje sprzedawane po 29.01.2012 uprawniają do darmowych aktualizacji tylko przez 1 rok od aktywacji, więc gdyby udało Ci się odkupić licencję od kogoś kto zakupił przed tą datą to byłoby lepiej, ale jest to nierealne i nie wiem czy licencja pozwala na cesję.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Własnie walczyłem z ELMem od Viakena .... Jak juz straciłem koncepcję, to dopiero wtedy (o ja głupi) wziąłem miernik do łapy i co ? > Oczywiscie 120 omow pomiędzy pin 6 a 14!!! ... > Obiecali, ze jezeli stwierdzą rezystor (a co nie mają stwierdzić jak pokazuje) to zwrocą koszt

> wysyłki do serwisu. Po pracy wysyłam, napiszę o efektach jak dostanę interfejs z powrotem. >

Viaken wylutował 120 om, przeprosili i zwrocili koszty przesyłki. Firma jest w porządku.

Teraz interfejs połączył po Canie bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chciałem za pomocą FES'a zgrać panel klimatyzacji z komputerem, bo miga mi licznik kilometrów...

> Niestety za każdym razem wywala FAIL. :/ Robie to kablem ELM. Jak zgrać to badziewie, żeby się

> udało?

Która wersja FES/MES?

Czy możesz połączyć się z BC?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostania wersja FES'a.

> Z BC? Chyba tak, bo kasowałem ostatnio 'Service Due'

Akurat Servis interval jest funkcją zegarów, ale to bez znaczenia bo chodziło mi o to, czy działa Ci CAN.

Spróbuj przeprowadzić kolejny raz osiowanie proxy, jeśli znowu się wywali to wklei log z tego osiowania.

Logi znajdują się w katalogu, w którym jest zainstalowany FES, znajdziesz tam sporo logów, więc interesuje Cie ostatni. Pliki nazywają się przykładowo: FESLog_1206201408_FIAT STILO 1.6 16V.txt. Po dacie i godzinie dojdziesz, który plik masz wrzucić.

Tak wygląda przykładowy log z osiowania proxy(tu akurat z Pandy, ale to bez znaczenia, w Stilo będzie dłuższy):

Code:



Odczyt danych konfiguracyjnych CAN ...

CAN CONFIGURATION DATA:

00 00 00 0B 00 00 00 0B 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

00 00 00 0B 00 00 00 09 00 00 00 0B 00 00 00 09 00 00 00 01

33 32 31 36 39 30 30 30 30 36 39 4F 55 54 50 55 54 4A 49 54 20 20 03 04 29 0B 00 00 00 09 00 00 00 01 00 00 00 00 01 14 00 00 00 04 06 01 00 00 00 00 00 00 10 00 00

OBECNIE SKONFIGUROWANE MODUŁY CAN:

Komputer nadwozia (NBC)

Sterowanie silnika (NCM)

Tablica przyrządów (NQS)

OBECNIE DOSTĘPNE MODUŁY CAN:

Komputer nadwozia (NBC)

Sterowanie silnika (NCM)

Tablica przyrządów (NQS)

MODUŁY CAN KTÓRE WYMAGAJĄ PROGRAMOWANIA EOL:

Komputer nadwozia (NBC)

Tablica przyrządów (NQS)

2012-07-24 21:49:13

CONNECTED TO:

FIAT PANDA '03 1.1 8V

CAN Setup / PROXI Alignment Procedure

--------------------------------------------------------------

OBECNIE SKONFIGUROWANE MODUŁY CAN::

Komputer nadwozia (NBC):

Sterowanie silnika (NCM):

Tablica przyrządów (NQS):

:

OBECNIE DOSTĘPNE MODUŁY CAN::

Komputer nadwozia (NBC):

Sterowanie silnika (NCM):

Tablica przyrządów (NQS):

:

MODUŁY CAN KTÓRE WYMAGAJĄ PROGRAMOWANIA EOL::

Komputer nadwozia (NBC):

Tablica przyrządów (NQS):

AKTYWOWANIE REGULACJI...

Auto-zamykanie drzwi

Stara wartość: Disabled

Nowa wartość: Enabled

WYKONANE

AKTYWOWANIE REGULACJI...

PROCEDURA 'OSIOWANIA' PROXI

Zapis danych konfiguracyjnych CAN ...

Zapis do modułu: Komputer nadwozia (NBC) UDANY!

Zapis do modułu: Tablica przyrządów (NQS) UDANY!

WYKONANE


Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie coś.

Code:


Reading CAN configuration data ...

CAN CONFIGURATION DATA:

00 02 05 7F 00 02 05 7F 00 00 04 01 00 00 00 00 00 00 00 00

00 02 05 7F 00 00 04 09 00 02 05 7F 00 00 04 09 00 00 00 09

30 34 31 39 32 30 32 30 32 33 30 54 45 52 4D 3A 32 39 20 20 20 20 04 09 20 7F 05 02 00 09 04 00 00 C0 00 00 00 00 85 16 00 00 02 54 06 00 00 00 00 00 00 00 11 50 A0

CURRENTLY CONFIGURED CAN MODULES:

Body Computer Node (NBC)

Engine Control Node (NCM)

Electric Steering Node (NGE)

Dashboard Node (NQS)

Steering Wheel Controls Node (NVO)

Receiver Radio/Radio Navigator Node (NRR/RMN)

Brake System Node (NFR)

Driver Door Node (NPG)

Climate Control Node (NCL)

Passenger Door Node (NPP)

CURRENTLY AVAILABLE CAN MODULES:

Body Computer Node (NBC)

Engine Control Node (NCM)

Electric Steering Node (NGE)

Dashboard Node (NQS)

Steering Wheel Controls Node (NVO)

Receiver Radio/Radio Navigator Node (NRR/RMN)

Brake System Node (NFR)

Driver Door Node (NPG)

Climate Control Node (NCL)

Passenger Door Node (NPP)

CAN MODULES THAT REQUIRE EOL PROGRAMMING:

Body Computer Node (NBC)

Dashboard Node (NQS)

Climate Control Node (NCL)

2012-08-16 14:16:39

CONNECTED TO:

FIAT STILO 1.9 JTD 16V

CAN Setup / PROXI Alignment Procedure

--------------------------------------------------------------

CURRENTLY CONFIGURED CAN MODULES::

Body Computer Node (NBC):

Engine Control Node (NCM):

Electric Steering Node (NGE):

Dashboard Node (NQS):

Steering Wheel Controls Node (NVO):

Receiver Radio/Radio Navigator Node (NRR/RMN):

Brake System Node (NFR):

Driver Door Node (NPG):

Climate Control Node (NCL):

Passenger Door Node (NPP):

:

CURRENTLY AVAILABLE CAN MODULES::

Body Computer Node (NBC):

Engine Control Node (NCM):

Electric Steering Node (NGE):

Dashboard Node (NQS):

Steering Wheel Controls Node (NVO):

Receiver Radio/Radio Navigator Node (NRR/RMN):

Brake System Node (NFR):

Driver Door Node (NPG):

Climate Control Node (NCL):

Passenger Door Node (NPP):

:

CAN MODULES THAT REQUIRE EOL PROGRAMMING::

Body Computer Node (NBC):

Dashboard Node (NQS):

Climate Control Node (NCL):

EXECUTING ADJUSTMENT...

PROXI Alignment Procedure

Writing CAN configuration data ...

Writing to module: Body Computer Node (NBC) SUCCESS!

Writing to module: Dashboard Node (NQS) SUCCESS!

Writing to module: Climate Control Node (NCL) FAILED! - Unknown error

FAILED TO EXECUTE

Unknown error


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Writing to module: Climate Control Node (NCL) FAILED! - Unknown error

> FAILED TO EXECUTE

> Unknown error

Kombinowałeś coś przy klimatyzacji? Włączałeś jakieś opcje np. ptc, pollution sensor, fog sensor, defrost sensor, rear climate...?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kombinowałeś coś przy klimatyzacji? Włączałeś jakieś opcje np. ptc, pollution sensor, fog sensor,

> defrost sensor, rear climate...?

> Pozdrawiam BAS

Hmm. Zmieniłem panel klimatyzacji, bo w moim ledy sie nie swieciły. A te opcje? Hmm.. Nawet nie wiem gdzie je można zlokalizować. smile.gif

Może dodam, że to panel z anglika. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nawet nie

> wiem gdzie je można zlokalizować.

W tej samej zakładce gdzie proxy alignment.

Wyłącz wszystkie, włącz AQS(pollution...), zosiuj, następnie(bez względu na wynik osiowania) włącz czujnik oszronienia i to powinno wystarczyć, zrób osiowanie i powinno być ok.

> Może dodam, że to panel z anglika.

Bez znaczenia.

EDIT: Teraz zauważyłem, że jesteś z jedynie słusznego miasta, jak chce Ci się podjechać na Julianów to daj znać na pw to podam Ci mój adres i telefon.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. a ja mam tylko takie opcje. :/

2d0fghg.jpg

Dziwna sprawa...

--

Jak mi się nie uda i wrócę z urlopu to podjadę. 270751858-jezyk.gif

> W tej samej zakładce gdzie proxy alignment.

> Wyłącz wszystkie, włącz AQS(pollution...), zosiuj, następnie(bez względu na wynik osiowania) włącz

> czujnik oszronienia i to powinno wystarczyć, zrób osiowanie i powinno być ok.

> Bez znaczenia.

> EDIT: Teraz zauważyłem, że jesteś z jedynie słusznego miasta, jak chce Ci się podjechać na Julianów

> to daj znać na pw to podam Ci mój adres i telefon.

> Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące później...
  • 1 miesiąc później...

Chciałem zrobić update:

00:34.891: Uploading obdlink-3.3.0.bin...

00:34.891: Connecting to device...

00:36.143: Connection successfull.

00:36.143: Bootloader Version: 2.12

00:36.143: Device: STN1110

00:36.143: HW Revision: 1.0

00:36.151: Serial Number: 10170596

00:36.151: Valid firmware present.

00:36.151: Selected firmware file is for a different device. Update aborted.

Ale nie działa frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda na to, że Viaken oszukuje ludzi na Allegro:

> COMMAND: ATZ

> RESPONSE: ATZ

> ELM327 v1.3a

> COMMAND: ATI

> RESPONSE: ATI

> ELM327 v1.3a

> Szkoda że już go rozebrałem, bo bym mu go odesłał...

> Coż, 99 zł do piachu

A próbowaleś zadzwonić do Viakena ?

Telefon niewiele kosztuje , a może zdziałać dużo.

Oni są raczej ugodowi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygląda na to, że Viaken oszukuje ludzi na Allegro:

> COMMAND: ATZ

> RESPONSE: ATZ

> ELM327 v1.3a

> COMMAND: ATI

> RESPONSE: ATI

> ELM327 v1.3a

> Szkoda że już go rozebrałem, bo bym mu go odesłał...

> Coż, 99 zł do piachu

nie kumam.co jest nietak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie kumam.co jest nietak?

Jak myślisz, czy wersja 1.3a, to jest "Nowy ELM327 v2 USB Euroscan

2013 na chipie STN1110 (NOWA GENERACJA EUROSCANA 16bit -

10x szybszy od starego ELM327) UWAGA POLSKI PRODUKT A NIE

MADE IN CHINA"?

"Dlaczego ELMv2 na STN1110 jest lepszy od starego ELM327 v1.4 ?"

"- Chip STN1110 zastosowany w interfejsie ELM327 v2 jest 16

bitowy, dziesięciokrotnie szybszy od starego ELM327 dzięki czemu

umożliwia poprawną komunikację z protokołami takimi jak J1850 PVM

oraz CAN

- Niezawodną pracę w nowych samochodach z magistralą CAN

zapewnia 8KB RAM i 128KB ROM

- Poprawna praca z protokołami Forda, Mazdy, Jaguara, Fiata

w przeciwieństwie do niektórych wersji ELM327"

A to, nie dość że nie jest opisywany v2 cośtam, to nawet nie jest 1.4

Tylko jakaś przedpotopowa wersja 1.3a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A próbowaleś zadzwonić do Viakena ?

> Telefon niewiele kosztuje , a może zdziałać dużo.

> Oni są raczej ugodowi .

Na razie napisałem maila w łagodnym tonie. Nie dzwonię do ludzi w niedzielę,

szanuję czyjś wolny dzień. Przeczytają jutro maila i zobaczymy co dalej.

Co prawda napisałem że to otwierałem w poszukiwaniu opornika, ale

powołałem się też na niezgodność towaru z opisem na Allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, połączył się. Problemem był jakiś stary FES. No i fakt,

że miałem stare sterowniki FDTI oraz fakt że łączyłem się w trybie

ELM 1.3+ zamiast w trybie OBDLink. Wersją DEMO można bez

problemu podłączyć się do tego modułu. To tak jakby ktoś pytał.

Tyle, że oczywiście nikt nigdzie nie napisał że trzeba łączyć się

w trybie OBDLink. Mógłby ktoś wreszcie porobić screeny tych

wszystkich okienek i wstawić w pierwszy post? crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety, oszustwo w jawnej postaci. Już drapię maila, że albo zwraca

> koszty i ja odsyłam kabel na jego koszt, albo przysyła na tym ST

> chipie i ten odsyłam także na jego koszt...

> Zaś opisywany w aukcji chip wygląda tak:

Przecież masz ten niby STN, a co pisze w tabeli w typie STN1110 - microcontroler PIC24 jak u Ciebie. STN to pewnie oznaczenie przez producenta oprogramowania zawartego w tym PICu. Tak samo jak oryginalny ELM ma nadruk ELM327.

> miałem stare sterowniki FDTI oraz fakt że łączyłem się w trybie

> ELM 1.3+ zamiast w trybie OBDLin

Ja ma wersję 1.3a na PICu i łączę się jako ELM bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież masz ten niby STN, a co pisze w tabeli w typie STN1110 - microcontroler PIC24 jak u

> Ciebie. STN to pewnie oznaczenie przez producenta oprogramowania zawartego w tym PICu.

No już to wszystko obczaiłem. Problem polega na tym, że Viaken

nie ma żadnego manuala jak ustawić FES czy też nie tłumaczy jak

krowie na rowie, że STN1110 = PIC24 jakiś tam. Zaglądam, z przerażeniem

widzę jak to jest zmontowane, że to chyba jest wszystko ręcznie

polutowane i załamka. Do tego jeszcze ten id string na 1.3a....

Dopiero w mailach od Viakena napisał, że tam można podczas

update firmware wpisać 'dupa' i tak będzie wyświetlał.

Podobno za tydzień Viaken opublikuje metodę jak wgrać najnowszy

soft ze scantool.net na jego elma v2.

Mimo wszystko, ten cały ELM czy to polski czy to chiński, to nędzna

podróbka OBDLinka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejszy poranek zepsuł mi 'Engine Fault' co prawda z autem się nic nie dzieje ale błąd wywaliło.

Ponieważ w kwestii inspekcji jestem zielony pozwolę sobie zapytać czy takim oto kablem 'Vag K+Can Commander 2.5' coś zdołam odczytać ?

Rozumiem że muszę ściągnąć jakis program do tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzisiejszy poranek zepsuł mi 'Engine Fault' co prawda z autem się nic nie dzieje ale błąd wywaliło.

> Ponieważ w kwestii inspekcji jestem zielony pozwolę sobie zapytać czy takim oto kablem 'Vag K+Can

> Commander 2.5' coś zdołam odczytać ?

> Rozumiem że muszę ściągnąć jakis program do tego?

podlaczam sie do pytania..mam kkl'a i przelacznik na piny..spokojnie podpinam sie pod ABS i AirBag..a z silnikiem nie chce sie polaczyc... oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mam manetkę od AR 147. Musisz najpierw włączyć tempomat w FES a następnie zrobić osiowanie

> proxy, w FES 3.4 masz obie opcje w

> Pozdrawiam BAS

Pomimo wszystko kontrolki tempomatu nie mogę włączyć. Mam pytanie: czy FES-em 3,3 włączę kontrolkę, bo FES-a 3,4 nie mam.

I jeszcze pytanie: czy osiowanie proxy i procedura wyrównywania proxy to jest to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pomimo wszystko kontrolki tempomatu nie mogę włączyć. Mam pytanie: czy FES-em 3,3 włączę

> kontrolkę, bo FES-a 3,4 nie mam.

> I jeszcze pytanie: czy osiowanie proxy i procedura wyrównywania proxy to jest to samo?

Mi się udało za pomocą bodajże 3.3 (nie jestem pewny, bo nie był mój, a nie spojrzałem na wersję). Wydaje mi się, że osiowanie to co innego od wyrównania. Wykonałem to tak, jak opisał bas i zadziałało. Sygnalizacja zamykania kierunkowskazami się wyłączyła, ale to normalne. Nie chce mi się włączać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.