Skocz do zawartości

Jaki olej, amorki, świece i inne materiały eksploatacyjne...


denus

Rekomendowane odpowiedzi

> Co ile bezpiecznie wymienić w klekocie po remapie ? Oczywiście mówimy o ori , mój narazie ma 15kkm

Duzo zalezy od paliwa. Ja mam teraz cos okolo 54kkm i powoli sie przymierzam do pierwszej wymiany. Wg ksiazki jest co 60kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Duzo zalezy od paliwa. Ja mam teraz cos okolo 54kkm i powoli sie przymierzam do pierwszej wymiany.

> Wg ksiazki jest co 60kkm.

aa to luzik , myślałem czy przy 20 , ale spokojnie mogę przeciągnąć do 30kkm , paliwo 90% Statoil , ale w PL różnie to bywa na stacjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pasek rozrządu 54 zł

> rolka paska 98 zł,

> pompa wody 117 zł,

> pasek wielorowkowy - klimy 34 zł

> i silikon 15 zł

> Razem 318 zł + wymiana 82 zł = 410 zł kompletny rozrząd na dobrych częściach Robiłem to na koniec

> lutego

Czy do tego potrzebny jest jakiś napinacz paska klimy?

Pacjent to P2fl 1,2 8v z kwietnia 2005r., pewnie pozmianowy crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Do osób znających się w temacie.

Warto dopłacać do nawiercanych tarcz Mikody w stosunku do nie nawiercanych? pacjent to Fiat Punto II 1.2 16V

Dopłaty jest 65zł ale nie wiem czy warto?Nie chciałbym wydać kasy dla picu i lansu żeby tylko mieć nawiercane.

Chciałbym jutro coś kupić także czekam na jakieś wypowiedzi jeśli ktoś przerabiał temat i ma jakieś porównanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybciej zużywają klocki, jeśli nie jeździsz wyczynowo zainwestuj w lepsze tarcze i klocki i będzie lepiej niż na nawiercanych. skromny.gif

Tak, przerabiałem temat i na zwykłych ATE hamowało lepiej niż na mikodach "z dziurami" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tarcze niewentylowane, lite, więc nawiercanie pomoże tyle co nic. Nacinanie poprawi nieco działanie hamulców. Jak spalisz klocki (zeszklisz), tarcze pójdą się "pieścić" po 30kkm-40kkm.

Lepiej kupić zaciski z JTD(100zł), reperaturki(58zł), tarcze wentylowane( zwykle około 200zł, B MAX 310zł) i będziesz miał mniej więcej czym hamować ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pasek rozrządu 54 zł

> rolka paska 98 zł,

> pompa wody 117 zł,

> pasek wielorowkowy - klimy 34 zł

> i silikon 15 zł

> Razem 318 zł + wymiana 82 zł = 410 zł kompletny rozrząd na dobrych częściach Robiłem to na koniec

> lutego

pasek rozrządu Gates - 49pln - pozmianowy 22mm

rolka paska INA 88pln

pompa wody Dolz - 88pln

pasek wielorowkowy z klimą Gates - o dziwo KP5, a nie KP6 jak katalog wskazywał, 30pln

płyn chłodniczy 40pln

robota 120pln

a to wszystko po przebiegu 148kkm na seryjnym rozrządzie swiety.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nagrzewnica powoli domaga się wymiany, po włączeniu ogrzewania na maxa czuć przez chwilę zapach płynu, dywaniki jak na razie suche.

Pompa wody również nie przetrwała zimy i troszkę przepuszcza, nowa już zakupiona na dniach wymiana.

Gzie można kupić "sprawdzoną i pewną" nagrzewnice typu boretti.

Na a... jest sporo po ok 50zł - 60zł ale nikt nie chwali się kto jest producentem.

Znalazłem tylko jedną firmy MILE w cenie 84zł (nie mało) i brak informacji do jakiego systemu pasuje boretti czy valeo - czy warto jest się nią interesować?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kończące się Brembo MAX-y. Kupione w Intercarsie, więc raczej oryginały + klocki Ferodo Performance chyba. Zestaw hamuje zacnie. Na tor się nie nadaje. Duuuuużo lepiej niż seria w każdym razie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Nagrzewnica powoli domaga się wymiany, po włączeniu ogrzewania na maxa czuć przez chwilę zapach

> płynu, dywaniki jak na razie suche.

> Pompa wody również nie przetrwała zimy i troszkę przepuszcza, nowa już zakupiona na dniach wymiana.

> Gzie można kupić "sprawdzoną i pewną" nagrzewnice typu boretti.

> Na a... jest sporo po ok 50zł - 60zł ale nikt nie chwali się kto jest producentem.

> Znalazłem tylko jedną firmy MILE w cenie 84zł (nie mało) i brak informacji do jakiego systemu

> pasuje boretti czy valeo - czy warto jest się nią interesować?

> Pozdrawiam

Witam

Np tutaj masz nagrzewnicę Borletti MM (chyba od Magneti Marelli) za 84 zł

http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop?info=4Y1AZ100&sid=253f37a9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wlasnie jakiej firmy tym razem wybrac?

> SWAG

> Febi Bilstein

> Lemforder

> MOOG

> Na oryginalach by ASO (czyli TRW) raptem 100 000 robie na poprzednich SWAG zrobilem 150 000.

> Osobiście sklaniam sie za SWAG.

Znam ludzi którzy śmigają na Lemforderach i chwalą sobie. Osobiście nie sprawdzałem. Febi i Moog odpuść bo szkoda pieniędzy. Swaga nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Próbowałem na głównym - chyba post został wywalony :-(

> Więc próbuję tu: czy te tarcze są ok do PII 1.2 8V? Czy MM robi dobre tarcze - zastosowanie tylko

> do normalnego jeżdżenia, żadne ściganki i palenia gum.

Polecam mikodę , kupuj na stronie mikoda.pl ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Padła żarówka tylna postojowa. Prawa jeśli to ma znaczenie

> Jaki model żarówki tam siedzi?

R10W

> Jakaś trudność z wymianą?

Klucz 17 i odkrecach dwie nakretki na slupkach od srodka kabiny, a pozniej rozkrecasz lampe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> R10W

> Klucz 17 i odkrecach dwie nakretki na slupkach od srodka kabiny, a pozniej rozkrecasz lampe.

Aż zlazłem do auta, bo sobie nie przypominałem, aby od wewnątrz była tam widoczna jakaś śruba hmm.gif

Zdjąłem zaślepkę, taką o średnicy jakiś 6-7cm i pod spodem widzę coś ala nakrętkę w kształcie trójkąta, do której odkręcenia będzie potrzebny klucz nasadowy. To to?

Swoją drogą nie potrafię już tej zaślepki wsadzić na jej miejsce faint.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aż zlazłem do auta, bo sobie nie przypominałem, aby od wewnątrz była tam widoczna jakaś śruba

Dwie sa, takie blaszane nakretki.

> Zdjąłem zaślepkę, taką o średnicy jakiś 6-7cm i pod spodem widzę coś ala nakrętkę w kształcie

> trójkąta, do której odkręcenia będzie potrzebny klucz nasadowy. To to?

To, druga masz w baganiku pod tapicerka. Tam jest taka zaslepka materialowa, ktora sie odchyla.

> Swoją drogą nie potrafię już tej zaślepki wsadzić na jej miejsce

Pasuje tylko w jednej pozycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Czy świece Denso będą dobre jakościowo do Punto 1,2 8v "przedzmianowego"?

> Do tej pory były NGK, ale jakość ich mocno spadła, szukam czegoś innego, niedrogiego

Mozesz zakladac Denso. Gdybym stal przed takim wyborem, to pewnie wlasnie kupil bym tej firmy. NGK nie polecam, po tym jak kiedys mi sie ukrecila jedna i czesc zostala w glowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozesz zakladac Denso. Gdybym stal przed takim wyborem, to pewnie wlasnie kupil bym tej firmy. NGK

> nie polecam, po tym jak kiedys mi sie ukrecila jedna i czesc zostala w glowicy.

zamontowałem już, co prawda w Pandzie, ale świetnie chodzi teraz, przewody WN też nowe, NGK wink.gif

NGK stare wykręcone bez problemu waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zamontowałem już, co prawda w Pandzie, ale świetnie chodzi teraz, przewody WN też nowe, NGK

> NGK stare wykręcone bez problemu

U mnia wlasnie NGK ukrecila sie przy wykrecaniu, a wlasciwie pekla. Kiedys zamieszczalem foto jak wygladala taka urwana swieca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np tutaj masz nagrzewnicę Borletti MM (chyba od Magneti Marelli) za 84 zł

> http://www.automotosklep.pl/cgibin/shop?info=4Y1AZ100&sid=253f37a9

Wielkie dzięki za linka, wysłałem zapytanie czy to oby oryginał MM, potwierdzili, że tak, kupiłem. Wymiana jak będzie ciepło i ochota smile.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jakie polecacie sprawdzone sprzęgło do Punto 1 z silnikiem 1,1 oprócz Valeo ? Nie bardzo widzę sens kupowania do prawie 16 letniego Punciaka sprzęgła z najwyższej półki, więc szukam dobrego zamiennika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakie polecacie sprawdzone sprzęgło do Punto 1 z silnikiem 1,1 oprócz Valeo ? Nie bardzo widzę sens

> kupowania do prawie 16 letniego Punciaka sprzęgła z najwyższej półki, więc szukam dobrego

> zamiennika.

Jeśli wolisz zaoszczędzić 20-30zł to kupuj dowolne sprzęgło firmy krzak. I tak zdechnie szybciej niż valeo czy luk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli wolisz zaoszczędzić 20-30zł to kupuj dowolne sprzęgło firmy krzak. > I tak zdechnie szybciej niż valeo czy luk.

Luk kosztuje około 170-180zł, Valeo 280-300zł więc różnica spora.

Nie mówię o sprzęgłach za 60zł a o dobrym zamienniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód pod względem stanu technicznego jest ok, sprzęgło do wymiany. Karoseria jest dosyć mocno skorodowana (podłoga, progi, klapa bagażnika).

Nie zamierzam długo jeździć tym samochodem i swoje lata już ma (96 rok).

Koszty wymiany sprzęgła około 140zł+180zł sprzęgło przy wartości samochodu max 2000zł powoli tracą sens.

Dzięki za wskazówkę, zastanawiałem się na kupnem Luk-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

Po 6 latach i 1 miesiącu chyba ostatecznie zdechł aku w moim wycescu. crazy.gif

Co byście polecieli w seryjną donicę?

Dodam, że Bosch i Centra nie są brane pod uwagę biglaugh.gif

Może jakiś Zap lub Topla, lub coś innego?

MM oryginał mogę mieć za 215pln, czy to dobra cena?

Pozdrawiam,

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może Varta Silver?

Jednak znalazłem powód padu aku - matula zostawia kluczyk w stacyjce lekko przekręcone i się rozładował- noc na prostowniku i śmiga grinser006.gif

Ale chętnie poznam Wasze propozycje, bo przed zimą ma do wymiany 2 sztuki tego gabarytu zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jednak znalazłem powód padu aku - matula zostawia kluczyk w stacyjce lekko przekręcone i się

> rozładował- noc na prostowniku i śmiga

> Ale chętnie poznam Wasze propozycje, bo przed zimą ma do wymiany 2 sztuki tego gabarytu

Ja kupiłem Zap Piastów, wcześniej oddałem na gwarancji Bosch Silver wiec Bosch'a nie polecam :/

Teraz zainwestowałbym w większą donicę ok 30zł i do tego Centra Futura 47Ah lub 53Ah

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja kupiłem Zap Piastów, wcześniej oddałem na gwarancji Bosch Silver wiec Bosch'a nie polecam :/

Ok, czyli Zap też jest brany pod uwagę wink.gif

> Teraz zainwestowałbym w większą donicę ok 30zł i do tego Centra Futura 47Ah lub 53Ah

nie ma potrzeby skoro fabryczny przelatał 6 lat i do jesieni da radę, albo i dłużej,

bo z winy użyszkodnika się rozładował grinser006.gif

Przelot to 152kkm póki co skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, czyli Zap też jest brany pod uwagę

> nie ma potrzeby skoro fabryczny przelatał 6 lat i do jesieni da radę, albo i dłużej,

> bo z winy użyszkodnika się rozładował

> Przelot to 152kkm póki co

To oczywiście tylko moje spostrzeżenia po użytkowaniu. Nie wiem jak to sie dzieje ze oryginały zawsze wytrzymuje powiedzmy 6-8 lat a jak wymienisz nastepny to dużo mniej :/

Jeśli parkujesz pod chmurką to w zimie taki mały akumulator straci duzo pojemności przy dużych mrozach, z drugiej strony większy może być niedoładowany jeśli jeździsz tylko po mieście, więc sprawa jak najbardziej indywidualna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoi w garażu, gdzie w tą zimę temp. spadła do -10. Spokojnie daje radę taki aku.

Jednorazowo robi trasę 25km 2x dziennie, odrobinka po mieście.

Zostanę przy takiej pojemności ze względu na brak miejsca - lpg grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam! 20.GIF

Jestem przed zakupem wycieraczek do swoich bolidów grinser006.gif

Zastanawiam się nad producentem, Bosch odpada w przedbiegach sick.gif

Co proponujecie jeśli chodzi o niedrogi sposób odgarniania wody z przedniej szyby?

Chodzi mi o STANDARDOWE wycieraczki, żadne płaskie/bez przegubowe waytogo.gif

Może Champion, może Motgum, może coś innego?

Czy można sobie zmienić długość wycieraczki, na krótsze, jakie są tego konsekwencje,

poza zmniejszoną powierzchnią czyszczenia szyby? Czy mechanizm nie dostaje mocniej po kara.gif ?

Chodzi mi o zmianę prawej z 450mm na 410mm zlosnik.gifok.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam!

> Jestem przed zakupem wycieraczek do swoich bolidów

> Zastanawiam się nad producentem, Bosch odpada w przedbiegach

> Co proponujecie jeśli chodzi o niedrogi sposób odgarniania wody z przedniej szyby?

> Chodzi mi o STANDARDOWE wycieraczki, żadne płaskie/bez przegubowe

> Może Champion, może Motgum, może coś innego?

Motgum swego czasu nie byl zly, chociaz ostatnio slyszalem, ze troche zszedl na psy. Zaklad produkcyjny jest niedaleko mnie, wiec moze to prawdziwe info zlosnik.gif

> Czy można sobie zmienić długość wycieraczki, na krótsze, jakie są tego konsekwencje,

> poza zmniejszoną powierzchnią czyszczenia szyby? Czy mechanizm nie dostaje mocniej po ?

> Chodzi mi o zmianę prawej z 450mm na 410mm

Jak zalozysz krotsza, to sie nic nie stanie po za tym, ze bedziesz mniej widzial tongue.gif.

Ja kiedys w PII jak i teraz w GP zakladalem/zakladam przewaznie delikatnie dluzsze i jest ok

> Pozdrawiam.

Pozdro 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja kupowałem i nadal kupuję komplety Valeo Compact 5345 - ok 37 zł . Po wypróbowaniu rożnych producentów (nawet w stilo) nadal sądzę, że to najlepsze wycieraczki, choć czasem zdarzy się że w którąś stronę zaczynają źle zbierać op ok 1-2 m-cach, jak w powrotną to wtedy obracam ją i jest git.

Motgum ostatnio próbowałem ponownie i jakie dziadostwo było 2-3 lata temu, nadal jest. Dobre to to było 4-5 lat temu.

Alca - dobre i tanie, ale głośne (głównie w momentach zawracania, co mnie denerwuje) i dość szybko twardnieją, ale cena poniżej 20 zł za komplet może się opłacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od Valeo odszedłem 6 lat temu, bo kilka kompletów miałem lipnej jakości, obecnie mam Championa od 5 lat i widzę, że od zeszłego roku coś się popsuli z jakością sick.gif

Może wrócę do valeo znów waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

W moim kropku (1.4 16V Sport) skończyły się klocki i tarcze z przodu (dosłownie się skończyły). No i stoję przed dylematem co kupić, żeby nie wydać góry pieniędzy ani nie zatrzymywać się ze skutecznością taką jak uniakiem wink.gif

Tarcze o średnicy 284mm czy w 1.4 16V są inne?

Czy kżda tarcza z każdym klockiem dobrze działa (teoretycznie powinna), czy są jakieś "nielubiące się duety" ?

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio wymieniałem u siebie klocki z przodu. Dałem Ferodo i jest dużo inaczej niż seria, zdecydowanie zwiększył się zakres działania hamulców, łatwiej jest je dawkować, ale... wolałem serię i przy depnięciu upór-decha grinser006.gif chyba mocniej brały zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.