Skocz do zawartości

Nowy Porsche Boxter


Florydzialski

Rekomendowane odpowiedzi

> Silnik jak w Subaru - płaska czwórka - wersja obecnego plaskiego 6-cylindrowca z obcietymi dwoma

> cylindrami. Wersja S będzie miała turbodoladowanie. Porsche z 4 cylindrami, koniec swiata...

Może ten Silnik "mały, ale wariat" zlosnik.gif

Zresztą, Boxter był bardziej dla ludu ... tylko, czy teraz lud będzie chciał tak okrojone Porsche kupować zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Silnik jak w Subaru - płaska czwórka - wersja obecnego plaskiego 6-cylindrowca z obcietymi dwoma

> cylindrami. Wersja S będzie miała turbodoladowanie. Porsche z 4 cylindrami, koniec swiata...

Byly juz 4 cylindrowe Porsche wiec to zadna nowosc.

Przeciwnie - to taki powrot do korzeni. Cos jak model 356 a pozniej 944.

Spodziewalem sie 4 cylindrowego BMW 1M, na ksztalt BMW M3 E30.

No ale tu akurat, mimo nawiazan do historycznego modelu, zastosowali R6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez przesady - subaraki mają "tylko" po 4 cylindy, a brzmią ładnie.

ja nie mówie, że 4 cylindry brzmią źle, ale jednak jest jakaś tam różnica, nawet przy dobrym zaprojektowaniu wydechu hmm.gif.

No i druga psychologiczna bariera - czy ktoś zainteresowany Porsche, będzie chciał "pospolitą" 4 cylindrówke niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie mówie, że 4 cylindry brzmią źle, ale jednak jest jakaś tam różnica, nawet przy dobrym

> zaprojektowaniu wydechu .

> No i druga psychologiczna bariera - czy ktoś zainteresowany Porsche, będzie chciał "pospolitą" 4

> cylindrówke

80% użytkowników bmw serii 1 nie wie że auto ma napęd na tył!!! z boxterami też tak będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie mówie, że 4 cylindry brzmią źle, ale jednak jest jakaś tam różnica, nawet przy dobrym

> zaprojektowaniu wydechu .

> No i druga psychologiczna bariera - czy ktoś zainteresowany Porsche, będzie chciał "pospolitą" 4

> cylindrówke

Pokusilbym sie o stwierdzenie, ze 50% uzytkownikow Porsche nawet nie wie ile ich samochod ma KM, a co dopiero mowic o typie silnika zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A kto kupuje BMW nie ze wzgledu na naped?

jak widzisz większość. Ludzie w większości na prawdę nie mają pojęcia o samochodach. Bardziej liczy się postrzeganie marki, wygląd, kolor lakieru, przestronność wnętrza.

Mam nadzieję, że na dłuższą metę filozofia tworzenia aut przez BMW się utrzyma. To jak dotąd chyba ostatnia popularna marka która nie zrezygnowała z pryncypiów technicznych w żadnym z produkowanych modeli. Nawet w najmniejszym, kompaktowym aucie masz RWD i możesz mieć silnik R6 oraz podział masy zbliżony lub równy do 50:50.

Imho bardzo fajnie pojechali z Efficient Dynamic. Dla większości jest zauważalne obniżenie zużycie paliwa, a dla tych zainteresowanych osiągami jest poprawa tychże. Ekologia jak widać może iść w parze z dynamiką.

Nowość tegoroczna to skrzynie ośmiobiegowe, a od modelu X3 także z systemem start/stop. Miejmy nadzieję, że podobnie jak to było w wersji ze skrzyniami manualnymi nie będzie pogorszenia awaryjności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ankieta przeprowadzona przez bmw!!! dlatego nowa jedynka będzie fwd

Nowa jedynka nie będzie fwd, choć niewykluczona jest jakaś odmiana z takim napędem. Prawdopodobnie powstanie model "0" z FWD mający wspólną platformę z mini. Dla mnie to trochę strzał w stopę, ale umówmy się, że to nie ja decyduję....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowa jedynka nie będzie fwd, choć niewykluczona jest jakaś odmiana z takim napędem. Prawdopodobnie

> powstanie model "0" z FWD mający wspólną platformę z mini. Dla mnie to trochę strzał w stopę,

> ale umówmy się, że to nie ja decyduję....

Przecież w normalnym codziennym użytkowaniu samochodu napęd nie ma znaczenia. Ten na tył zwany "klasycznym" hehe.gif ma zalety w ciężarówkach i większych dostawczakach, w samochodach osobowych jest przeżytkiem z poprzedniej epoki hehe.gif. Prowadzenie wału, most, trakcja, recykling itd... facepalm.gif Gdyby BMW produkowało te same modele z napędem do wyboru jako opcję, te z przednim sprzedawały by sie lepiej ok.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowa jedynka nie będzie fwd, choć niewykluczona jest jakaś odmiana z takim napędem. Prawdopodobnie

> powstanie model "0" z FWD mający wspólną platformę z mini. Dla mnie to trochę strzał w stopę,

> ale umówmy się, że to nie ja decyduję....

klikamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież w normalnym codziennym użytkowaniu samochodu napęd nie ma znaczenia.

sto procent zgoda jeśli rozważamy auta z mocą zauważalnie poniżej 100KM.

BMW nie produkuje tak słabych aut, a im mocniejszy silnik tym większego znaczenia nabiera rodzaj napędu.

Szczególnego rodzaju kuriozum są tzw hot-hatche FWD, gdzie do kompaktu wkłada się silniki nawet pow 300 KM nie potrafiące przełożyć tej mocy na asfalt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sto procent zgoda jeśli rozważamy auta z mocą zauważalnie poniżej 100KM.

Dlatego napisałem, że w normalnym użytkowaniu i powiedzmy do 200 koni, boi z tym <100 trochę przesadziłeś hehe.gif. BMW 3, 5 i 7 to nie są samochody sportowe, a przysłowiowy lekarz, adwokat czy dyrektor jadący takim samochodem na codzień nie zawraca sobie głowy tym, na którą oś przenoszony jest napęd hehe.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego napisałem, że w normalnym użytkowaniu i powiedzmy do 200 koni, boi z tym

Ale zwróć uwagę, że BMW serii 5 występuje tylko z jednym silnikiem z mocą poniżej 200KM (Diesel 184KM). Oczywiście, że większość użytkowników nie zawraca sobie tym głowy. Auto ma jechać, a jak to jest zrobione to mało kogo obchodzi. To, że auto nie jest sportowe nie zmienia nic w kwestii, że FWD ma ograniczone możliwości przeniesienia mocy, a także całą masę innych wad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak widzisz większość. Ludzie w większości na prawdę nie mają pojęcia o samochodach. Bardziej liczy

> się postrzeganie marki, wygląd, kolor lakieru, przestronność wnętrza.

Tez nie mam pojecia o samochodach ale wystarczy sie przejechac.

Roznice czuc od razu. Nie tylko w mocnych autach.

Ja mam FWD i RWD. Akurat oba dysponuja ta sama moca 140 KM.

> Mam nadzieję, że na dłuższą metę filozofia tworzenia aut przez BMW się utrzyma. To jak dotąd chyba

> ostatnia popularna marka która nie zrezygnowała z pryncypiów technicznych w żadnym z

> produkowanych modeli. Nawet w najmniejszym, kompaktowym aucie masz RWD i możesz mieć silnik R6

Jesli faktycznie 80% nabywcow nie wie, co kupuje,

to ten stan nie utrzyma sie juz dlugo. A byl powod do dumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak widzisz większość. Ludzie w większości na prawdę nie mają pojęcia o samochodach. Bardziej liczy

> się postrzeganie marki, wygląd, kolor lakieru, przestronność wnętrza.

> Mam nadzieję, że na dłuższą metę filozofia tworzenia aut przez BMW się utrzyma. To jak dotąd chyba

> ostatnia popularna marka która nie zrezygnowała z pryncypiów technicznych w żadnym z

> produkowanych modeli. Nawet w najmniejszym, kompaktowym aucie masz RWD i możesz mieć silnik R6

> oraz podział masy zbliżony lub równy do 50:50.

subaru

stale symetryczne 4x4 + boxser (nawet w dieslu)

> Imho bardzo fajnie pojechali z Efficient Dynamic. Dla większości jest zauważalne obniżenie zużycie

> paliwa, a dla tych zainteresowanych osiągami jest poprawa tychże. Ekologia jak widać może iść

> w parze z dynamiką.

> Nowość tegoroczna to skrzynie ośmiobiegowe, a od modelu X3 także z systemem start/stop. Miejmy

> nadzieję, że podobnie jak to było w wersji ze skrzyniami manualnymi nie będzie pogorszenia

> awaryjności.

szczeze nie znam wiekszego dzichadoBMWdowca niz ty 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pokusilbym sie o stwierdzenie, ze 50% uzytkownikow Porsche nawet nie wie ile ich samochod ma KM, a

> co dopiero mowic o typie silnika

hmm.gif myślę że częściowo masz rację. Za bardzo patrzę przez pryzmat 911, a boxter ma konkurować przecież z audi tt, gdzie jest 2.0 tfsi i to chyba najsilniejszy silnik jest hmm.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> podobnie jak wersja imprezy 1.5i FWD

No ale to jest szczyt szczytów. Gdzie tu w ogóle można znaleźć jakieś porównanie do BMW, gdzie jest mowa o ewentualnym wprowadzeniu FWD do segmentu B, gdzie powiedzmy sobie szczerze bardzo ciężko jest zmieścić RWD. RWD w jedynce jest na granicy dobrego smaku, bo w środku jest dość ciasno. To są jednak te techniczne kompromisy, a nie wynik jakiejś polityki firmy.

BMW też jest poddane naciskom ekoterrostów, ale odpowiedzią są mocniejsze, a nie słabsze silniki, lepsza optymalizacja strat w napędzie, a nie potworki typu FWD 1,5 N/A i 15 sekund do setki.

Dla mnie BMW "liczy" się właśnie dopiero od wprowadzenia tej odpowiedzi na ekoterrozyzm. Można kupić auto klasy premium płacąc na starcie więcej, ale odbierając to sobie czasem z nawiązką na stacji benzynowej oraz w postaci wartości rezydualnej i sumarycznie wyjść na zero lub nawet poniżej kosztów w porównaniu do auta marki popularnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No ale to jest szczyt szczytów. Gdzie tu w ogóle można znaleźć jakieś porównanie do BMW, gdzie jest

> mowa o ewentualnym wprowadzeniu FWD do segmentu B, gdzie powiedzmy sobie szczerze bardzo

> ciężko jest zmieścić RWD. RWD w jedynce jest na granicy dobrego smaku, bo w środku jest dość

> ciasno.

nie dosyć ciasno tylko BARDZO ciasno jak na wspólczeny kompakt.

Impreza tez jest kompaktem ma wzdluzny silnik + wal napedowy, tradycyjny dyfer a w srdodku jest rownie przestronna co stare legacy/outback

>To są jednak te techniczne kompromisy, a nie wynik jakiejś polityki firmy.

> BMW też jest poddane naciskom ekoterrostów, ale odpowiedzią są mocniejsze, a nie słabsze silniki,

> lepsza optymalizacja strat w napędzie, a nie potworki typu FWD 1,5 N/A i 15 sekund do setki.

na szczescie impreza FWD jest dostepna TYLKO na nielicznych rynkach.

BTW a co mogło byc odpowiedzia subaru?

Impreza 1.5i RWD ?

Naturalnym rozwiazaniem w dla aut AWD jest kastracja do FWD a nie RWD

> Dla mnie BMW "liczy" się właśnie dopiero od wprowadzenia tej odpowiedzi na ekoterrozyzm. Można

> kupić auto klasy premium płacąc na starcie więcej, ale odbierając to sobie czasem z nawiązką

> na stacji benzynowej oraz w postaci wartości rezydualnej i sumarycznie wyjść na zero lub nawet

> poniżej kosztów w porównaniu do auta marki popularnej.

kolejny raz pomine to milczeniem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Impreza tez jest kompaktem ma wzdluzny silnik + wal napedowy, tradycyjny dyfer a w srdodku jest

> rownie przestronna co stare legacy/outback

Ja tam nie chcę się kłócić co jest kompaktem a co nie jest. Fakt jest jednak taki, że impreza jest 20 cm dłuższa od jedynki. Trudno się dziwić, że jest w niej więcej miejsca.

Co smutne ma przy tym mniejszy o 12 cm rozstaw osi... na poziomie niektórych aut z segmentu B.

> na szczescie impreza FWD jest dostepna TYLKO na nielicznych rynkach.

> Naturalnym rozwiazaniem w dla aut AWD jest kastracja do FWD a nie RWD

To zależy od wyjściowej konstrukcji auta. Zresztą jakie to ma znaczenie? Liczy się efekt końcowy, a ten jest bardzo marny, wręcz dramatycznie marny.

> kolejny raz pomine to milczeniem....

Nie mam nic przeciwko. Z faktami się nie da dyskutować, ale jeśli uważasz, że są nieprawdziwe, to możesz je zanegować podając źródło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co smutne ma przy tym mniejszy o 12 cm rozstaw osi... na poziomie niektórych aut z segmentu B.

Auto RWD i FWD nie ma co porównywać pod względem rozstawu osi, bo RWD zawsze ten rozstaw będzie miało większy.

Nie przekłada się on tu na miejsce w środku, bo to nie tylna oś jest dalej, ale przednia.

Ma to wpływ tylko na komfort jazdy - mniejsze bujanie wzdłużne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja nie mówie, że 4 cylindry brzmią źle, ale jednak jest jakaś tam różnica, nawet przy dobrym

> zaprojektowaniu wydechu .

> No i druga psychologiczna bariera - czy ktoś zainteresowany Porsche, będzie chciał "pospolitą" 4

> cylindrówke

Mowisz o kims zainteresowanym porsche czy kims zainteresowanym 911?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten na tył zwany

> "klasycznym" (...)> jest przeżytkiem z poprzedniej epoki (...) trakcja,

O tak, trakcja w FWD to cos czym wiekszosc FWD zdecydowanie bije na glowe RWD. Nawet niektorzy producenci szczyca sie tym, ze ich przednionapedowe modele wprowadza sie rownie dobrze jak np BMW. Jest tez wiele samochodow FWD ktore potrafia naprawde swietnie skrecac. Tylko dlaczego nie mowi sie o nich jako o "best handling car" a jedynie jako o "best handling fwd"? hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> subaru

> stale symetryczne 4x4 + boxser (nawet w dieslu)

Tyle, ze subaru trzyma sie swojego symetrycznego AWD jak tylko moze...bo tak naprawde to jest jedyne co maja hehe.gif

Poza tym, ze subaru ma naped na 4 kola ( i dlatego kliencvi je kupuja) to samochody tej marki nie wybijaja sie NICZYM na tle konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.