Skocz do zawartości

Uno 1.4 co można zmienić pod maską ?


Hose

Rekomendowane odpowiedzi

Witam smile.gif Jak w temacie posiadam uniaczka z silniczkiem 1.4 na mono wtrysku, wcześniej zastanawiałem się jedynie nad jego strona wizualną a dziś z rana zacząłem się zastanawiać co by mogło mu dodać kilka "osiołków". Pierwsza myśl to stożkowy filtr powietrza ( obudowa filtra z tipo jako dolot ) czy waszym zdaniem będzie to pasować ? Kolejna rzecz to wyrzucić katalizator i sportowy wydech smile.gif ale nie mam więcej pomysłów frown.gif , więc moi drodzy mogli byście coś więcej doradzić z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Hose smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki. zaciekawiła mnie ta wymiana wałka rozrządu na wałek z punto. Ale pytanko czy do mojego silnika by ten wałek pasował? Bo w tym uniaczku silnik jest budowany na podzespołach lanci (ponoć) bynajmniej tak jest napisane na obudowie silnika ( FIAT - Lancia) i to mnie niepokoi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dzięki. zaciekawiła mnie ta wymiana wałka rozrządu na wałek z punto. Ale pytanko czy do mojego

> silnika by ten wałek pasował? Bo w tym uniaczku silnik jest budowany na podzespołach lanci

> (ponoć) bynajmniej tak jest napisane na obudowie silnika ( FIAT - Lancia) i to mnie niepokoi

Nie będzie pasował.

Najlepiej odrazu zmienić silnik na nowszy 1.4 16V lub 1.6 i uturbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie będzie pasował.

> Najlepiej odrazu zmienić silnik na nowszy 1.4 16V lub 1.6 i uturbić.

To już jest niestety dość kosztowna inwestycja frown.gif a ja potrzebuję czegoś co podniesie osiągi w miarę niskim kosztem smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tanim kosztem to możesz auto doprowadzić do zdrowej serii, bo od tego się zaczyna, czyste filtry, brak wycieków, odpowiednia kompresja, nie trzymające hamulce, itp... a potem myśl o dodawaniu koników

ale pamiętaj, to nie jest w przypadku silników wolnossących tania zabawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tanim kosztem to możesz auto doprowadzić do zdrowej serii, bo od tego się zaczyna, czyste filtry,

> brak wycieków, odpowiednia kompresja, nie trzymające hamulce, itp... a potem myśl o dodawaniu

> koników

I tak chyba jednak zrobię na początek jedynie stożek w trakcie wydech ale przede wszystkim cala budę auta i wszystko co zepsute do stanu użyteczności doprowadzę. Pompkę paliwa muszę nabyć smile.gif bo auto kupiłem i sprzedawca mówił ze pompka paliwa się popsuła i nie jeździ na paliwie, no oki to się zrobi (tak pomyślałem). Ku zdziwieniu po dobraniu się do pompki paliwa okazało się ze jej nie ma tylko jakaś "fikuśna" zaślepka a poprzedni właściciel się zastanawiał dlaczego nie jeździ na benzynce hihi smile.gif teraz akcja szrot i wykręcanko z jakiegoś uniaczka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I tak chyba jednak zrobię na początek jedynie stożek w trakcie wydech ale przede wszystkim cala

> budę auta i wszystko co zepsute do stanu użyteczności doprowadzę. Pompkę paliwa muszę nabyć

> bo auto kupiłem i sprzedawca mówił ze pompka paliwa się popsuła i nie jeździ na paliwie, no

> oki to się zrobi (tak pomyślałem). Ku zdziwieniu po dobraniu się do pompki paliwa okazało się

> ze jej nie ma tylko jakaś "fikuśna" zaślepka a poprzedni właściciel się zastanawiał dlaczego

> nie jeździ na benzynce hihi teraz akcja szrot i wykręcanko z jakiegoś uniaczka

stożek sobie daruj, bo bez odpowiednio obliczonego dolotu i odseparowania go od ciepłego powietrza z silnika osiągniesz odwrotny skutek od zamierzonego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chip z allegro za 6 zł, turbinka w dolot i już masz 15 koni

Nie rób se jaj, gość pyta poważnie - pisał wcześniej,że się nie zna i jeszcze weźmie na poważnie Twoją odpowiedź 270751858-jezyk.gif

Emotę choć odpowiednią dodaj zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stożek sobie daruj, bo bez odpowiednio obliczonego dolotu i odseparowania go od ciepłego powietrza

> z silnika osiągniesz odwrotny skutek od zamierzonego.

toć tu problem bo to by mi wypadało akurat zrobić frown.gif bo oryginalna obudowa filtra jest popękana i auto raz łapie odpowiednią a raz za duża dawkę powietrza i mam wrażenie ze przez to go trzęsie gdy silnik jest zimny ale expertem nie jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak stan klapki termostatu w obudowie, poza tym tak jak pisze JFK, jak dolotu nie policzysz to możesz stracić parę KM a nie zyskać...

a najlepiej na shrot i dolot z 1.4 kup, to nie będzie drogie.... i tak jak piszę, pierw seria kolego, seria

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> . i tak jak piszę, pierw seria

> kolego, seria

i co? ma ładować kasę w seria hample? niech od razu wsadzi 240mm

ma kupować seria zawias? niech od razu kupi lepszy

ma kupić dupiate felgi z oponami w moim wieku? niech kupi lepsze, większe i ładniejsze a nie 8 razy robić to samo, niestety tuning kosztuje i albo auto wygląda albo nie wygląda i budzi śmiech na sali, zawsze zostaje skuter w razie wu...

co masz mu jeszcze do polecenia? lampy z clio pierwszej generacji? zawias z tarpana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o zdrowa serię... eh... nie wyrywaj się tak do przodu

jeżeli chodzi o hample przód to a i owszem 240 lub 257, polecam, ale co mu z przodu jak np będzie miał wyciek z serwa itd... a nie każdy ma czas i kasę aby pakować w coś mocniejszego...

poza tym wyraźnie kolega pytał, nawet w tytule "co pod maską"

zawias i reszta to sprawa na inny temat i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodzi o zdrowa serię... eh... nie wyrywaj się tak do przodu

> jeżeli chodzi o hample przód to a i owszem 240 lub 257, polecam, ale co mu z przodu jak np będzie

> miał wyciek z serwa itd... a nie każdy ma czas i kasę aby pakować w coś mocniejszego...

> poza tym wyraźnie kolega pytał, nawet w tytule "co pod maską"

> zawias i reszta to sprawa na inny temat i tyle

ale w innych wątkach pisał o reszcie i Ci odpisałem, po jaką cholerę robić serię skoro i tak wywali te części i zastąpi je lepszymi... chyba że ktoś lubi robić dwa razy to samo ale to inna bajka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może dlatego, że:

- sam nie umie

- nie stać go na "lepsze"

- pyta o stożek...

w zasadzi to kolega nie określił czego od auta oczekuje, i napisał jak typowy laik "co można zrobią by parę kucy przybyło"... i w tym konkretnym kontekście w tym temacie odpowiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hamulce tez będę musiał wymienić skoro o tym mowa bo są dość słabe i nie czuję się zbyt pewnie na drodze ale na to trzeba już większą gotówkę bo to trzeba nowe tarcze zaciski jarzma i najlepiej pompkę (bo wydaje mi się ze daje za niskie ciśnienie - klocki tarcze są w stanie tolerancyjnym cały układ jest odpowietrzony a hamulec mimo to jest słaby) a wracając do dolotu to nie wiem jak obliczyć jego długość ale zimne powietrze to nie problem (na to mam patent a mianowicie wlot z T4 270751858-jezyk.gif w prawym błotniku i odgrodzić kawałek komory silnika (tam gdzie filtr) i zimne powietrze zapewnione smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dolotu to zasada jest taka, że generalnie krótki dolot = mocny dół słaba góra, długi dolot = słaby dół mocna góra ok.gif

ja u siebie mam dolot niewiele dłuższy niż seria w 1.6 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety Joshi się machnąłeś, krótki dolot to mocna góra, długi dolot to mocny dół...

dla przykładu, gdybym chciał mieć max moment z z dolotu przy 2000 rpm to dolot musiałby mieć 210cm smile.gif licząc od kanałów dolotowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> poleruje sie jak najbardziej , problem moze sie pojawic zima ale nigdy latem

a i tak najważniejsze w tej całe zabawie z kolektorami jest zgranie ich otworów (tj żeby schodków nie było).

polerowanie to tylko taki dodatek do tego grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską w 1,4 najlepiej wymienić silnik, bo ten jest raczej nietuningowalny. U mnie zmieniony wydech, zmieniony dolot i coś tam ponoć dało. Ale to raczej moja autosugestia. Na hamowni wyszło 69kuców (po 13 latach jazdy). Ale pomiar był zrypany, bo nie miałem zimnego nawiewu praktycznie w ogóle, a temp były mega wysokie. Ale do 7000 sie kręci tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może temat dawno nie był odwiedzany i teraz troszeczkę odbiegnę od tematu ale tutaj kolega wyżej wspomniał o hamulcach 240 mm ... no oki tu się zgodzę hamulce mam do kitu slinka.gif (w toyocie były lepsze - przyzwyczajenie z "eLki" ) ale obecnie mam stalowe felgi 13" i tu pytanie czy tarcze 240 mm i zaciski ze sieny bravo brava (toć to jeden ciort ;P ) wejdą w te kółeczka ? bo na aluski myślę że uzbieram dopiero tak gdzieś na wakacje frown.gif tyle ze to uno mam do "zajeżdżenia" a jak skończę szkołę i praktyki nowe uno (buda w idealnym stanie) i tutaj zainspirował mnie "wujek" Joshi i planuję uno 1,6 16V :D bo co mi po jakimś bmw czy mitshubishi z silnikiem ponad 2 litry ? a tak to niepozornym autem z dużą mocą (i dobrym nagłośnieniem ) dopiero można się "lansować" smile.gif odkąd kupiłem uno zakochałem się w tym aucie (teraz całkiem odbiegłem od tematu ale trudno - miłego czytania ;P )

Pozdrawiam Hose smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lepsze - przyzwyczajenie z "eLki" ) ale obecnie mam stalowe felgi 13" i tu pytanie czy tarcze

> 240 mm i zaciski ze sieny bravo brava (toć to jeden ciort ;P )

Tak, 240 wchodzą pod zwykłą felgę. Nie jestem pewien ale chyba bravo/brava tarcze 240 były lite. Podobanie jak np. w seicento. Lepiej szukaj 240 wentylowanych, od sieny / palio.

> (buda w idealnym stanie)

Niemożliwe yikes.gif

> "wujek" Joshi i planuję uno 1,6 16V :D

Szykuj 3 000 (słownie: trzy tysiące) złotych i możesz przechodzić do czynów cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niemożliwe

Możliwe. Na warsztacie wymienialiśmy o ile dobrze pamiętam dolny sworzeń wahacza w uno pewnego dziadka. podłoga i karoseria nie draśnięta nawet. Dziadek nim jeździ tylko na zakupy i widać ze autko ma zadbane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możliwe. Na warsztacie wymienialiśmy o ile dobrze pamiętam dolny sworzeń wahacza w uno pewnego

> dziadka. podłoga i karoseria nie draśnięta nawet. Dziadek nim jeździ tylko na zakupy i widać

> ze autko ma zadbane

Bywają takie, trzeba poszukać waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może uznasz to za szarlanaterię ale...

Nic nie rób. Dbaj o zakupione autko, żeby było sprawne. Ciesz się

fabryczną lub bliską fabrycznej mocą silnika 1.4 i...

Zbieraj kasę na następny samochód. smile.gif

Dlaczego tak piszę?

Bo miałem Uno 1.4, na początku byłem owładnięty takimi samymi

myślami co Ty, potem mi przeszło.

Życzę Ci, żeby Ci jak najdłużej nie przeszło, ale samochód to

ciągła bezdenna skarbonka. A zabawa w tuning, nie ważne, czy

optyczny, czy mechaniczny to... jak dowolne uzależnienie...

Skończyć je może TYLKO brak kasy :D

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A to o Tobie krążą legendy na UKP, ześ z Białego i kiedyś wpadał na OZU i spoty.

Daj znać kiedy będzie najbliższy... kto wie... może ... może smile.gif

Legendy powiadasz... To miłe... i odrobinkę w tym prawdy jest... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Jak w temacie posiadam uniaczka z silniczkiem 1.4 na mono wtrysku, wcześniej zastanawiałem

> się jedynie nad jego strona wizualną a dziś z rana zacząłem się zastanawiać co by mogło mu

> dodać kilka "osiołków". Pierwsza myśl to stożkowy filtr powietrza ( obudowa filtra z tipo jako

> dolot ) czy waszym zdaniem będzie to pasować ? Kolejna rzecz to wyrzucić katalizator i

> sportowy wydech ale nie mam więcej pomysłów , więc moi drodzy mogli byście coś więcej

> doradzić z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Hose

Zasadniczo jest kilka drog prowadzacych do wiekszej mocy. Tyle ze bardzo malo z nich ma sens...

Dolot i wydech czyli stozki i takie tam. Zasadniczo bez sensu. Przyrostu mocy nie bedzie lub bedzie sie miescil w bledzie pomiarowym hamowni. Jakies liczone doloty itp mozna sobie darowac. Jedyna sensowna droga to gazniki ale raz ze koszta sa spore dwa ze auto przestaje byc user frendly na codzien. Patrzac na stosunek kosztow do efektow BEZ SENSU.

Jedyna sensowna modyfiakcja to wymiana silnika na mocniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stożek sobie daruj, bo bez odpowiednio obliczonego dolotu i odseparowania go od ciepłego powietrza

> z silnika osiągniesz odwrotny skutek od zamierzonego.

Po odpowiednim policzeniu efekt tez nie bedzie lepszy. Nie kiedy silnik jest karmiony pojedyncza przepustnica o srednicy (z tego co pamietam) 38mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zrzuć głowicę i ją splanuj żeby zwiększyć kompresję

Pomysl ok, podniesiony stopien sprezania zasadniczo podnosi sprawnosc jednostki. tyle przy o ile przeskoki z niskiego stopnia do okolic 9:1 daja odczuwalne efekty to powyzej nie jest to juz az tak spektakularne. A 1,4 ma 9:5 o ile pamietam. Poza tym pasowaloby do tego poprawic zaplon a w 1,4 jerst on nie modyfikowalny.

Planowanie wiec nie ma jakiegos wiekszego sensu. przyrost bedzie nieodczuwalny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to w takim razie widzę tylko jedno rozwiązanie: odchudzić niuńka a skoro temat dotyczy "pod

> maską", to ja usunąłem wygłuszenie maski... no ale od czegoś trzeba zacząć

Bardzo rozsadna rada. Uno po wypruiu do blachy jezdzi zauwazalnie lepiej - i nie chodzi tu tylko o przyspieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co do dolotu to zasada jest taka, że generalnie krótki dolot = mocny dół słaba góra, długi dolot =

> słaby dół mocna góra

> ja u siebie mam dolot niewiele dłuższy niż seria w 1.6

Generalnie w silniku o ktorym mowa w tym watku nie ma sensu z tym kombinowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.