bergerac Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > wiem że dyskusje o spalaniu nie mają większego sensu ale ta Octavia była zepsuta moja 1.9 TDI 130 > zrobiona na 190 paliła mi tyle po Warszawie a ja słynę z mało ekonomicznego stylu jazdy oczywiście, żeby tyle spalić octavią 1,9 110 km, trzeba być pozbawionym umiejętności prowadzenia pojazdu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > tia, zwłaszcza biorąc pod uwagę że według danych technicznych Outlander jest 300kg cięższy od 6tki > GG 2.0 w benzynie więc pomiajając różną klasę tych aut nie mają najmniejszych szans przy > zbliżonych mocach mieć choćby zbliżone osiągi czy zużycie paliwa. masz racje ale nie piszemy tu o osiagach czy o zuzuciu paliwa , tylko nad sensem uzytkowania diesla przy malych przebiegach w miescie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > nie odczuwam przyjemnosci jazdy dieslem , przy dynamicznej jezdzie trzeba sie namachac lewarkiem, no to tez prawda dlatego tak chce automat poza tym nie samym miastem czlowiek zyje > czyli 1-2 litry wiecej , przy małych przebiegach nie ma to wiekszego znaczenia przy przebiegach np > 1500 km miesiecznie roznica na paliwie to jest moze 100 pare zł więcej lepiej miec to 100 zl niz nie miec IMO i tak przy malych przebiegach za duzo na paliwo wydaje czesc tego co nadplacisz za diesela odzyskasz przy odsprzedazy juz o samej latwosci sprzedazy nie wspomne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > oczywiście, żeby tyle spalić octavią 1,9 110 km, trzeba być pozbawionym umiejętności prowadzenia > pojazdu moze i tak nie wiem nie znam sie jezdze dosc dynamicznie i powiem Tobie ze nie mialem np problemu z dpf-em mimo ze duzo jedze po miescie , znam osoby które osiągają spalanie w on w miescie rzedu 6 litrów , ale też czesto mają problemy ( dpf, zapieczone kieronice w turbinie czy problemy z dwumasą, egr ) niestety nowoczesny diesel nie jest nastawiony na jazde na krótkich odcinkach w miescie przy obrotach max 1,5 rpm , te auta sie sprawdzaja szczególnie przy przebiegach roczynych 25-30 kkm i wiecej , najlepiej na trasach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > masz racje ale nie piszemy tu o osiagach czy o zuzuciu paliwa , w tej odnodze watku wlasnie o tym piszemy dyskutujemy nad teza Quote: A przyjemność jazdy klekotem mają chyba tylko miłośnicy. Silniki wysokoprężne doskonale sprawdzają się w ciężarówkach, maszynach rolniczych i okrętach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mariusz Pieta Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > moze i tak nie wiem nie znam sie jezdze dosc dynamicznie i powiem Tobie ze nie mialem np problemu z > dpf-em mimo ze duzo jedze po miescie , a to 1,9TDI mialy DPFy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekwaw Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > a to 1,9TDI mialy DPFy? nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bulla Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > a to 1,9TDI mialy DPFy? multijety 1,9 tak mają czy tdi nie kojarze , mowie o sporej częsci dieslo-maniaków nie tyczy się konkretnego silnika tylko współczesnych bocianów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > Pierwotnie > założenie było żeby kupoić auto z silnikiem benzynowym a potem dołożyć LPG ale strasznie > cięzko znaleźć dobre auto w benzynie z dieslem będzie jeszcze trudniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > można kupić dobrego diesla znaczy się JTD i wtedy jedynie obchodzi Cię głównie dwumasa i turbina bo > wtryski są bardzo trwałe na tle konkurencji o podobnym poziomie zaawansowania. ty to lubisz ludziom bajki opowiadac......wtryski do jtd też kosztują, do tego masz EGR i inne pierdoły które mogą polecieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aragorn Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 przy 1-1,5 tys km chyba ci się instalka będzie zwracać pół twojego życia..... sensowna wolnossąca benzyna i z głowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > co bys wolal: Dość uporczywie mnie wywołujesz do tablicy. Ostatnie 3 "moje" auta to: 2.0 benzyna 121 KM, 1,2 TSI 105 KM, 1,9 TDi 100 KM. Najprzyjemniejsze - 1,2 TSI, drugie miejsce jednak 2,0 benzyna - koszty eksploatacyjne jak diesel (zasługa LPG), a kilka plusów - brak porannego potrząśnięcia budą i odgłosu przypominającego C-330. Legenda i najbardziej pożądany wśród Polaków silnik zdobywa w tym zestawieniu brązowy medal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > co bys wolal: > - 2.0 benzyna ok. 140 KM > - 2.0 turbo diesel ok. 140 KM > ja zdecydowanie to drugie nie ze wzgledu na mniejsza konsupcje tylko ze wzgledu na REALNE (czyli > takie wykorzystywane na codzien) osiagi A ja dokładnie odwrotnie i co ciekawe z tego samego powodu co Ty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 29 Września 2011 Udostępnij Napisano 29 Września 2011 > nie roznia sie, ale roznia sie wrazenia z jazdy > chociazby przez ilosc kg/KM > no i cala ta czolgowatosc SUVa i AWD... > piszemy o tym jak sie autem jezdzi na codzien > a jesli mowisz o spalaniu to jakie bylo w tej Mazdzie? > moj diesel tez 8 lyka > ale wole nim jezdzic niz takim samym autem z 2.0 140 KM > bo jezdzi sie przyjemniej (moment obrotowy ) > a do tego benzyna lyknelaby mi lekka reka 10 litrow... Tak, moment obrotowy, którego na kołach jakoś specjalnie więcej nie ma... A do tego ten szeroki zakres użytecznych obrotów, kultura pracy i konieczność mieszania w mieście lewarkiem bo pierwszy bieg wystarcza do 20 kmh. Doskonała definicji przyjemności z jazdy i osiągów które można wykorzystać. O spalaniu nie pisze bo sam zauważyłe że tego pod uwagę nie bierzesz - diesla wybierasz ze względu na osiągi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 30 Września 2011 Udostępnij Napisano 30 Września 2011 > Tak, moment obrotowy, którego na kołach jakoś specjalnie więcej nie ma... Patrz co ludziom robi agresywny marketing .... Ciemny lud łyknął jak młody pelikan ściganie się na liczby które nie mają żadnego przełożenia na rzeczywistość. > kultura pracy i konieczność mieszania w mieście lewarkiem Z kulturą pracy to można odszukać jakąś zaletę - jak rano zaspany odpalam benzynę, to mogę nie zauważyć, że już odpaliłem, turboklekot zatrzęsie budą i zaklekocze rozbudzając. Co do mieszania lewarkiem - to też jest dla mnie ciekawe, że zakres 0-70 km/h to 5 biegów, a od 70 do max masz już tylko 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysiek82 Napisano 30 Września 2011 Udostępnij Napisano 30 Września 2011 > ty to lubisz ludziom bajki opowiadac......wtryski do jtd też kosztują, do tego masz EGR i inne > pierdoły które mogą polecieć. w 8v zaślepiasz egr, wtryski są tanie i można je regenerować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 30 Września 2011 Udostępnij Napisano 30 Września 2011 > no i znowu turbo benzyna i LPG srednio ida w parze dlaczemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 30 Września 2011 Udostępnij Napisano 30 Września 2011 > dlaczemu? Się pewnie autorowi pomyliło, albo turbobenzynę kojarzy wyłącznie z TSI i nie wie, że może być turbobenzyna bez bezpośredniego wtrysku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 30 Września 2011 Udostępnij Napisano 30 Września 2011 > Patrz co ludziom robi agresywny marketing .... > Ciemny lud łyknął jak młody pelikan ściganie się na liczby które nie mają żadnego przełożenia na > rzeczywistość. Cyferki to podstawa. A na sugestie żeby jechać na tor i sprawdzić jak cyferki mają się do rzeczywistości można się dowiedzieć że to nie jest samochód torowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szkot7 Napisano 30 Września 2011 Udostępnij Napisano 30 Września 2011 Najprościej i najtaniej - niech kupi rower - zdrówko też się liczy. A wyjazd raz w miesiącu za miasto - taxi - taniej wyjdzie - wystarczy policzyć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kszysztow Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 > Budżet 33-34kzł, rocznik najchętniej nie starsze niż 2005r, auto takie jak Astra Combi, Vectra > Hatchbeck, Saab 93 (sedan lub combi), coś co ma doś spory bagażnik (dwójka dzieci na > pokładzie). > Co do kupna to starszna cienizna na rynku - autka z dość mocnym silnikiem powyżej 120km to > praktycznie nie ma w czym wybierać. Ja bym się tak na te astry i focusy combi nie zasadzał... sam przed rokiem stałem przed takim kłopotem z wyborem auta i skończyło się nowym bravo z salonu... powziłąem decyzję bo tak... zanim pomyslałem o bravo, byłem już w zasadzie zasadzony z zasiekami na astre kombi albo focusa kombi, obydwa auta 3 - 4 latki, sprowadzone z zachodu, w granicach budzetu, w środeczku wyglądają jak nowe, wszystkie jak kraj długi i szeroki mają 140 - 170 tyś km na szafie życie weryfikuje takie rewelacje... w praktyce okazuje się ze te auta mają po 250 - 300 tyś a ja chcę sobie kupić auto którym będę jeździł w założeniu 6 - 8 może 10 lat, moje przebiegi to ok 25 - 28 tyś rocznie więc jak kupie takie auto to ile ono będzie miało po 10 latach? 550 - 600 tyś? wspóczesne silniki nie sa przewidywane na taką eksploatację, przeważnie kończą się po 300kkm... wiem wiem zdażają się wyjątki! to na ciort mi taki focus czy astra... części drogie, spalanie niezbyt atrakcyjne (jak dla mnie 7 - 8 l. ON przy dupowozie do pracy i spowrotem to za dużo) z usterkowością bywa różnie to nie przewidzimy... zależy od egzeplarza, no i te nieszczęsne przebiegi jakie mają auta z zachodu, co prawda jeżdzą tam po stole i przeważnie w trasie ale... przebieg to przebieg. u mnie pało na nowe auto. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 > oczywiście, żeby tyle spalić octavią 1,9 110 km, trzeba być pozbawionym umiejętności prowadzenia > pojazdu widać ja też nie umiem bo moje wszystkie 3 po kolei tyle paliły (1.9 105KM), teraz mi dopiero Golf VI 1.6 TDI mniej pali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 Ile dałes za bravo . ja tez mysle nad focusem ,astra ale w benie na 25kkm rocznie ..i te 32k bedzie ostateczne ,a na bravo nie starczy ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
japan600 Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 >niestety nowoczesny diesel nie jest nastawiony na jazde na krótkich odcinkach w > miescie przy obrotach max 1,5 rpm , ktos wogole tak jezdzi ? przeciez to czyste zabojstwo dla dwumasy. pisane bylo we watku ze benzyna sie nie wajchuje tyle do dieslem. fakt mozna czasem pociagnac benzyna, ale faktem wajchowac trzeba pratycznie tyle samo - bo chcac jezdzic ekonomicznie benzyna chyba nikt nie kreci jej wysoko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 > widać ja też nie umiem bo moje wszystkie 3 po kolei tyle paliły (1.9 105KM), teraz mi dopiero Golf > VI 1.6 TDI mniej pali Płaciłeś za paliwo czy to były służbówki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bergerac Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 > widać ja też nie umiem bo moje wszystkie 3 po kolei tyle paliły (1.9 105KM), teraz mi dopiero Golf > VI 1.6 TDI mniej pali Twoich umiejętności nie znam, natomiast ja pisałem o silniku 1,9 TDI 110KM.Nie znam silników, o których piszesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 > Najprościej i najtaniej - niech kupi rower - zdrówko też się liczy. Jeździsz zimą rowerkiem przy minus 20C po lodzie i śniegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 1 Października 2011 Udostępnij Napisano 1 Października 2011 > Się pewnie autorowi pomyliło, albo turbobenzynę kojarzy wyłącznie z TSI i nie wie, że może być > turbobenzyna bez bezpośredniego wtrysku. ostatnio zapoznałem się z temat .. i np. CX-7 MZR ... gazują .. i podobno jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komandos80 Napisano 2 Października 2011 Udostępnij Napisano 2 Października 2011 > Jeździsz zimą rowerkiem przy minus 20C po lodzie i śniegu? u mnie w pracy kilka osob tak jezdzi, wiec sie da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 2 Października 2011 Udostępnij Napisano 2 Października 2011 > u mnie w pracy kilka osob tak jezdzi, wiec sie da Dla masochistów i to zdrowych - tak. dranio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 2 Października 2011 Udostępnij Napisano 2 Października 2011 > u mnie pało na nowe auto. ale ono już nie jest nowe za 5lat będzie miało 150kkm i zaczną są schody, a sama utrata wartości to będzie ok 30tyś zł ? więc idelanie było by go sprzedać za te 4-5lat i kupić znowu NOWE miałem podobne rozterki i kupiłem używane 5lat, 70kkm z PL więc IMO da się poszukać w miarę młode auto z fajnym przebiegiem a jeździć 10lat jednym autem ... trochę nuda mnie tak po 3 korci żeby zmienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 2 Października 2011 Udostępnij Napisano 2 Października 2011 > ostatnio zapoznałem się z temat .. i np. CX-7 MZR ... gazują .. i podobno jeździ ile jeździ ? jak zrobi z 50kkm to można powiedzieć ze jest w miarę OK skoda też coś kombinowała z TSI więc pewnie w końcu stanie się to dostępne, pytanie na ile opłacalne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
harnas81 Napisano 2 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2011 > ile jeździ ? jak zrobi z 50kkm to można powiedzieć ze jest w miarę OK > skoda też coś kombinowała z TSI > więc pewnie w końcu stanie się to dostępne, pytanie na ile opłacalne Już można kupić skodę z lpg do silnika 1.4 TSI i 1.2 TSI - ale spalanie tam jest w niektórych warunkach 50% LPG i 50% PB więc oszczędność już nie ta A tak swoją drogą - czy orientujecie się czy Honda Civic VIII 2.2 cdti miała montowany filtr cząstek stałych? Słyszałem, że do liftu czyli do roku 2008 nie był montowany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 2 Października 2011 Udostępnij Napisano 2 Października 2011 Zadzwoń do ASO H Nova-Motor w Bydgoszczy, panowie mili i pomocni -myślę, że Ci powiedzą jak to na pewno jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 > ostatnio zapoznałem się z temat .. i np. CX-7 MZR ... gazują .. i podobno jeździ Jedyny sensowny gaz do bezpośredniego wtrysku to lpdi czy jakoś tak. W PL do 1.4 TSI kosztuje bodajże 8 tysięcy. O innych silnikach mi nic nie wiadomo. Pozostałe wynalazki podpierają się benzyną w celu chłodzenia wtryskiwaczy i są tak naprawdę strasznym drutem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 > Jedyny sensowny gaz do bezpośredniego wtrysku to lpdi czy jakoś tak. Dokładnie. Robi to vialle Nie bardzo rozumiem czemu VAG proponuje do TSI właśnie druciarstwo, czyli pośredni wtrysk lpg i podpieranie się benzyną - co totalnie nie ma sensu, bo ekonomia tego rozwiązania jest żadna, zamiast iść w LPdi, pewnie przy współpracy z vialle i hurtowych zamówieniach dałoby się sprowadzić cenę do rozsądnych granic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 > Nie bardzo rozumiem czemu VAG proponuje do TSI właśnie druciarstwo, czyli pośredni wtrysk lpg i > podpieranie się benzyną - co totalnie nie ma sensu, bo ekonomia tego rozwiązania jest żadna, > zamiast iść w LPdi, pewnie przy współpracy z vialle i hurtowych zamówieniach dałoby się > sprowadzić cenę do rozsądnych granic. Na to Ci akurat mogę odpowiedzieć - dla sporej grupy klientów jedynym kryterium zakładania gazu jest różnica w cenie obu paliw. Bo lepiej zapłacić 100 zł przy tankowaniu niż 200. Pozostałe koszty się nie liczą. To że często jest to ekonomicznym absurdem nie ma żadnego znaczenia. Dlatego widuje się takie kwiatki jak Matiz z LPG i przebiegiem 5000 rocznie. Producenci się dostosowują. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 > Na to Ci akurat mogę odpowiedzieć - dla sporej grupy klientów jedynym kryterium zakładania gazu > jest różnica w cenie obu paliw. Bo lepiej zapłacić 100 zł przy tankowaniu niż 200. Pozostałe > koszty się nie liczą. To że często jest to ekonomicznym absurdem nie ma żadnego znaczenia. > Dlatego widuje się takie kwiatki jak Matiz z LPG i przebiegiem 5000 rocznie. Producenci się > dostosowują. kto tak liczy ten matiz to może z drugiej ręki ? ja tam zawsze robię kalkulacje (no ale ja to z krakowa jestem :D) i np vitara gazu nie dostała, choć teraz trochę żałuje bo już by się pewnie zwróciła instalacja mimo przebiegów po 5kkm/rok a sprzedawać jej nie zamierzam prędko inwestując 8 czy nawet 5kzł, bo tyle pewnie by kosztowała ta nowa instalacja przy większej popularności to już trza przekalkulować, co innego jak zakładasz instalkę za 1000zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ziemczon Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 > Na Włochach to był burdel kompletny, bo tam było WW....K, potem L, a potem to już bajzel... WW to też Wilanów i z tego wynika, że niektóre litery są wyjęte spod Włoch, bo jeździ na nich Wilanów. V to chyba jakiś 2007 rok był, bo u mnie w 2008 było R, potem S, potem U, a teraz już jesteśmy w II połowie litery P. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 > kto tak liczy > ten matiz to może z drugiej ręki ? Nie > ja tam zawsze robię kalkulacje (no ale ja to z krakowa jestem :D) > i np vitara gazu nie dostała, choć teraz trochę żałuje bo już by się pewnie zwróciła instalacja > mimo przebiegów po 5kkm/rok > a sprzedawać jej nie zamierzam prędko Dolicz sobie potencjalne problemy i się zastanów czy rzeczywiście żałujesz? I czy rzeczywiście by się zwróciła. > inwestując 8 czy nawet 5kzł, bo tyle pewnie by kosztowała ta nowa instalacja przy większej > popularności Zapominasz o ekologii. To jest bezcenne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 > Nie to nie wiem, jeśli pojeździ 10lat to i tak będzie na plus > Dolicz sobie potencjalne problemy i się zastanów czy rzeczywiście żałujesz? I czy rzeczywiście by > się zwróciła. nie wiem, na 100% bym częściej nią jeździł teraz jak mam jechać fordem za 25zł/100km a vitarą za 50zł/100km to ... > Zapominasz o ekologii. To jest bezcenne jak dorzucą połowę do instalki to mogę na około rozpowiadać jaki jestem eko nawet kwiatki przykleję obok złośnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 > u mnie w pracy kilka osob tak jezdzi, wiec sie da I zimą rowerem dzieci do przedszkola wożą?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 3 Października 2011 Udostępnij Napisano 3 Października 2011 > I zimą rowerem dzieci do przedszkola wożą?? Właśnie. Chętnie bym tych co wszystkich na rowery wsadzają postawił w mojej sytuacji, czyli wieziemy: - siebie, - starsze dziecko (plecak, skrzypce, teczka z nutami), - młodsze dziecko (tornister, plecak na basen) na rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.