Skocz do zawartości

Nowa dacia za 20k


wujek

Rekomendowane odpowiedzi

IMO bedzie hit. Idealne wozidelko do miasta, patrzac na cene nowej pandy to ludzie beda wialic drzwiami i oknami do daci. Nie wiem czy w PL bo za ta cene mozna miec "swiezego" passacika f tdiku.

Maly silnik, 5 drzwi jak bedzie w miare bezpieczne to bedzie hit.

jakiś tekst

Co ciekawe nie jest brzydka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO bedzie hit. Idealne wozidelko do miasta, patrzac na cene nowej pandy to ludzie beda wialic

> drzwiami i oknami do daci. Nie wiem czy w PL bo za ta cene mozna miec "swiezego" passacika f

> tdiku.

W Europie to będzie hit (o ile będzie ostatecznie kosztować 20 kzł), ale u nas nie wypali. Ludzie i tak będą kupować VW od dziadka wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Europie to będzie hit (o ile będzie ostatecznie kosztować 20 kzł), ale u nas nie wypali. Ludzie i

> tak będą kupować VW od dziadka

Jezeli dodatkowo bedzie bezpieczna to na prawde bedzie hit. Wizualizacje wygladaja zachecajaco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Europie to będzie hit (o ile będzie ostatecznie kosztować 20 kzł), ale u nas nie wypali. Ludzie i

> tak będą kupować VW od dziadka

trudno się będzie dziwić, jeśli Dacia będzie wykonana z blachy cienkiej jak puszki po piwie i posiadała klocki hamulcowe z drewna, bo księgowi tak wyliczyli zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trudno się będzie dziwić, jeśli Dacia będzie wykonana z blachy cienkiej jak puszki po piwie i

> posiadała klocki hamulcowe z drewna, bo księgowi tak wyliczyli

księgowi liczą tak jak pasuje zarządowi a wiadomo, że zarząd zarobić musi

zaraz się okaże, że taka dacia z chin będzie za połowę ceny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli dodatkowo bedzie bezpieczna to na prawde bedzie hit. Wizualizacje wygladaja zachecajaco.

Przypominam, że Logan miał być "autem za 5k EUR", co z tego wyszło wszyscy widzimy (jest bliżej 10k niż 5).

Także ja nie wierzę w obietnice Europejskich producentów (gdyby Koreańczycy powiedzieli, że za 2 lata wypuszczą takie auto to na 99% by było i to w tej cenie). Pewnie jak będzie 20k to okaże się, że to cena NETTO i będzie wymagać dopłaty za polakierowanie i zamontowanie kół i kierownicy, a o dodatkach typu wspomaganie kierownicy, czy poduszki będzie można pomarzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 5 kEUR to będzie może totalna bida edyszyn, gdzie "nie będzie niczego" :D.

Wersja, którą da się jeździć będzie droższa. Kwestia tego, o ile droższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za 5 kEUR to będzie może totalna bida edyszyn, gdzie "nie będzie niczego" :D.

> Wersja, którą da się jeździć będzie droższa. Kwestia tego, o ile droższa.

Albo w ogóle wersja za 5.000 będzie istnieć wyłącznie w katalogach, żeby reklama mogła brzmieć "Dacia od 5.000". Taki trik czesto stosują marki budżetowe, takie jak np. Skoda. Tam też w katalogu jest "Fabia od 35.000", wersja full golas, ale tego chyba nawet nie da się kupić. Sprzedawca mówi "paaanie, dołozy pan 2.000 i już mamy wspomaganie kierownicy" grinser006.gif, w końcu człowiek kupi jako tako wyposażony samochód za 40.000, ale hasło zwabiło go do salonu i o to właśnie chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za 5 kEUR to będzie może totalna bida edyszyn, gdzie "nie będzie niczego" :D.

> Wersja, którą da się jeździć będzie droższa. Kwestia tego, o ile droższa.

Dla PH czy jako drugie auto w rodzinie czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tam też w katalogu jest "Fabia od 35.000", wersja full golas, ale tego chyba nawet nie da się kupić.

To podobnie ktoś ostatnio o Mitsu pisał. Reklama TV że od 39 tys. a w salonie najtaniej za 50 tys :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To podobnie ktoś ostatnio o Mitsu pisał. Reklama TV że od 39 tys. a w salonie najtaniej za 50 tys

> :/

No jest taki Colt 3D Inform z silnikiem 1.1 za 35350 grinser006.gif Ale jest jak Yeti (to włochate, nie samochód) - podobno jest, ale tak naprawdę nie ma wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pewnie jak będzie 20k to okaże

> się, że to cena NETTO i będzie wymagać dopłaty za polakierowanie i zamontowanie kół i

> kierownicy, a o dodatkach typu wspomaganie kierownicy, czy poduszki będzie można pomarzyć.

Bez poduszek sprzedawac nie mozna w EU, wiec w oficjalnej sieci (czy nawet wylacznie cenniku) nie moze taki twor istniec raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez poduszek sprzedawac nie mozna w EU, wiec w oficjalnej sieci (czy nawet wylacznie cenniku) nie

> moze taki twor istniec raczej.

to będzie kierowcy grinser006.gif

a już pasażera jako opcja

tak jak w sandero od 30tyś zł (nie ma też wspomagania )

dopiero taka za 33tyś ma 2xpoduchy i wspomaganie

nie widzę wielkiego sukcesu, może faktycznie dla PH do tyrania jako VAN (w zastępstwie 600) hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co to za przepis?

Nie wiem, ale swita mi ze w EU ma od jakiegos czasu byc obowiazkowo ABS, poducha i zapewne kilka innych rzeczy.

Tata miala na EU wyzsza cene niz zakladano, bo w Indiach nie bylo takich wymogow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, ale swita mi ze w EU ma od jakiegos czasu byc obowiazkowo ABS, poducha i zapewne kilka

> innych rzeczy.

> Tata miala na EU wyzsza cene niz zakladano, bo w Indiach nie bylo takich wymogow.

Watpie zeby byl taki obowiazek a raczej "dobra wola" producentow/importerow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, ale swita mi ze w EU ma od jakiegos czasu byc obowiazkowo ABS, poducha i zapewne kilka

> innych rzeczy.

Nie ma być tylko nie kupisz nowego samochodu bez ABS'u, od listopada 2014 ESP ma być obowiązkowe w nowo rejestrowanych samochodach, co ciekawe, teoretycznie w przypadku modeli wchodzących na rynek od 2011roku też ESP jest obowiązkowe a da się kupić nową Pandę bez ESP(w wersji golec wymaga dopłaty 2500zł), więc pewnie pismaki coś pokręciły albo Fiat to jakoś obszedł, nie chce mi się sprawdzać w dokumentach źródłowych.

EDIT: Już wiem co Fiat wykombinował z Pandą, obowiązek był od Listopada 2011, więc pewnie sprzedali komuś 1 sztukę 31.10.2011 i autko formalnie weszło na rynek przed tym magicznym terminem, dlatego mogą je oferować bez ESP.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Watpie zeby byl taki obowiazek a raczej "dobra wola" producentow/importerow

Jest, jest, tez o tym slyszalem. Ostatnio mowa byla o ABSie obowiazkowo w kazdym samochodzie wyprodukowanym od ktoregos roku. Analogicznie moze byc z poduchami i inymi elementami bezpieczenstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli po 2006 roku nie mozna bylo kupic auta bez ABSu?

Co źródło to inne dane, np. wiki twierdzi, że jest obowiązek na terenie EU od 2004roku.

Pamiętam, że można było kupić SC bez ABS, ale dilerzy pozbywali się dość mocno tych autek, w ostatnim roku SC było tylko z ABS.

Diabli wiedzą, może w tym całym bałaganie z ABS'em, chodziło o nowo wprowadzane modele?

> Nawet dzis mozna takie auta kupic

Jakie?

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Europie to będzie hit (o ile będzie ostatecznie kosztować 20 kzł),

+ 1500 za lakier inny niż biały,

+ 3500 Klimatyzacja,

+ 500 za kieszenie w drzwiach,

+ 500 za zegarek

itd, itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trudno się będzie dziwić, jeśli Dacia będzie wykonana z blachy cienkiej jak puszki po piwie i

> posiadała klocki hamulcowe z drewna, bo księgowi tak wyliczyli

Nie utożsamiaj Dacii z pojazdem m-ki Oltcit Club.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Idealne wozidelko do miasta, patrzac na cene nowej pandy to ludzie beda wialic

> drzwiami i oknami do daci.

Nie będą, tak jak nie walili po Taty i inne podobne wynalazki, nie wala dzisiaj po Sandero i Logana, tylko kupują Pandę ok.gifhehe.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jakims linku byla mowa o autach do 3.5t

> SC w wersji VAN tez nie jest osobowy....

kurde rzeczywiście nawet Niva ma ABS hehe.gif

http://otomoto.pl/lada-niva-4x4-nowa-opole-C21138117.html

co to sie podziało - ABS, Euro V - niedługo będzie ESP. Breżniew się w grobie chyba ze śmiechu dusi rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W jakims linku byla mowa o autach do 3.5t

> SC w wersji VAN tez nie jest osobowy....

Myślę, że regulator unijny zapisał, że chodzi o samochody do 3,5T(lub w inny sposób zaznaczył, że chodzi o osobówki), to że SC w PL może być ciężarówką to de facto lokalna regulacja podatkowa.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ABS jest obowiązkowy od 2006roku,

Jak już dajesz jakieś źródło, to chociaż je przeczytaj

Quote:

Zobowiązanie
do instalowania w autach osobowych systemu zapobiegającego całkowitemu blokowaniu się kół podczas hamowania podpisali w 2001 r. wytwórcy zrzeszeni w Europejskim Związku Producentów Samochodów (ACEA).

W Europie Zachodniej już od 1 lipca 2004 r. każdy samochód osobowy dostarczany na rynek wyposażony jest w ABS. W naszym kraju, podobnie jak w innych nowych państwach członkowskich Unii Europejskiej, auta z ABS-em w standardzie dostępne będą od lipca przyszłego roku.

- ACEA skierowała do Komisji Europejskiej list w sprawie obowiązkowego instalowania ABS-u w samochodach oferowanych na nowych rynkach wspólnotowych. Wskazano w nim datę 1 lipca 2006 r. jako tę, od której
zobowiązanie
powinno być realizowane. Komisja co prawda nie odpowiedziała formalnie, ale jej milczenie oznacza przyjęcie propozycji ACEI do akceptującej wiadomości – mówi Jakub Faryś, dyrektor Związku Motoryzacyjnego SOIS.


Dobrowolne zobowiązanie producentów - nie obowiązek narzucony odgórnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez poduszek sprzedawac nie mozna w EU, wiec w oficjalnej sieci (czy nawet wylacznie cenniku) nie

> moze taki twor istniec raczej.

Bzdura wierutna.

Nie ma obowiązku montowania systemów SRS.

Pasy - tak, są obowiązkowe.

Ale ani SRS, ani ABS, ani ESP póki co nie są obowiązkowym wyposażeniem pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niedługo będzie ESP. Breżniew się w grobie chyba ze śmiechu dusi

Prawda jest taka, że są to gotowe rozwiązania, dostarczane przez np. Bosch'a, które na etapie fabrycznym, można łatwo zaadaptować, jest to kwestia odpowiednich mocowań, wiązek, przewodów hamulcowych i samych hamulców, które nie powinny być podatne na łatwe przegrzanie.

O ile ABS ma pewne zalety i wady to ESP(tak wiem, że na ESP składa się ESP+ASR+ABS+EBD i chyba MSR, ale MSR to może być lokalne rozwiązanie w Fiatach) jest naprawdę genialnym rozwiązaniem. Kiedyś byłem bardzo nieszczęśliwy, że mam ESP bo nie mogłem się pobawić zimą bez wyciągania bezpieczników, ale od czasu jak zobaczyłem ESP w akcji przy 100-110(może 120?)km/h to odszczekałem wszystko co marudziłem na ESP i uważam ten system za naprawdę świetne rozwiązanie do dupowozu(oczywiście nie dotyczy to samochodów wykorzystywanych w sporcie samochodowym).

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już dajesz jakieś źródło, to chociaż je przeczytaj

Oczywiście czytałem, znalazłem kilka różnych źródeł co zaznaczyłem, jedne mówią o obowiązku narzuconym przez KE a inne o dobrowolnym zobowiązaniu, tak jak już wcześniej pisałem: nie wiem gdzie leży prawda, ale pewnie gdzieś po środku a nie chce mi się szukać w dokumentach źródłowych.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ani SRS, ani ABS, ani ESP póki co nie są obowiązkowym wyposażeniem pojazdu.

Nie wiem czy od 2013 roku w nowo wprowadzanych pojazdach nie będzie obowiązkowy system automatycznie powiadamiający 112 o wypadku(odpalenie poduszek itp.).

EDIT: Trwają prace na wprowadzeniem obowiązkowego eCall od 2015roku.

Pozdrawiam BAS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawda jest taka, że są to gotowe rozwiązania, dostarczane przez np. Bosch'a, które na etapie

> fabrycznym, można łatwo zaadaptować, jest to kwestia odpowiednich mocowań, wiązek, przewodów

> hamulcowych i samych hamulców, które nie powinny być podatne na łatwe przegrzanie.

> O ile ABS ma pewne zalety i wady to ESP(tak wiem, że na ESP składa się ESP+ASR+ABS+EBD i chyba MSR,

> ale MSR to może być lokalne rozwiązanie w Fiatach) jest naprawdę genialnym rozwiązaniem.

> Kiedyś byłem bardzo nieszczęśliwy, że mam ESP bo nie mogłem się pobawić zimą bez wyciągania

> bezpieczników, ale od czasu jak zobaczyłem ESP w akcji przy 100-110(może 120?)km/h to

> odszczekałem wszystko co marudziłem na ESP i uważam ten system za naprawdę świetne rozwiązanie

> do dupowozu(oczywiście nie dotyczy to samochodów wykorzystywanych w sporcie samochodowym).

> Pozdrawiam BAS

pewnie Cię to zdziwi ale w 100% się zgadzam - np. osobiście nie wyobrażam sobie jezdy wielorybem FWD typu Octavia2 z ciężkim TDI pod maską bez ESP nawet na mokrym - wyjeżdżający na zakręcie jak tył Ikarusa przód tego auta powodował u mnie pocenie się dłoni zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukałem dla dacii sandero tak 2-3 letniej z początku produkcji, każdy egzemplarz, który oglądałem

> miał ogniska rdzy.

> ja dziękuję chyba, że będzie ocynk.

ocynk w aucie za 20k ok.gif

mam wrażenie że niektórzy nie rozumieją że ten samochód ma być z założenia mało trwały - używasz i wyrzucasz - jak chusteczka do nosa zlosnik.gif

producent jasno daje sygnał ceną jakiego typu to produkt zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ocynk w aucie za 20k

> mam wrażenie że niektórzy nie rozumieją że ten samochód ma być z założenia mało trwały - używasz i

> wyrzucasz - jak chusteczka do nosa

> producent jasno daje sygnał ceną jakiego typu to produkt

ale w czym problem? Do ceny zakupu trzeba doliczyć tysiaka na dobrą konserwację i tyle. Po kilku latach powtórzyć i będzie git. A prosta budowa reszty samochodu jak i silników sprawi, że posłuży długo i nie będzie jednorazówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ocynk w aucie za 20k

> mam wrażenie że niektórzy nie rozumieją że ten samochód ma być z założenia mało trwały - używasz i

> wyrzucasz - jak chusteczka do nosa

> producent jasno daje sygnał ceną jakiego typu to produkt

ja rozumiem ze to budżetówka, ale czy po 2 latach mam łatać progi i lakierować maskę oraz drzwi i nadkola? wybacz ale chociaż w newralgicznych miejscach mogliby się wysilić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale w czym problem? Do ceny zakupu trzeba doliczyć tysiaka na dobrą konserwację i tyle. Po kilku

> latach powtórzyć i będzie git. A prosta budowa reszty samochodu jak i silników sprawi, że

> posłuży długo i nie będzie jednorazówką.

wszystko można zrobić - można wsadzić do łady silnik z BMW, ale będzie to raczej bezużyteczna, jednostkowa zabawa. To auto kosztuje niemiecką pensję miesięczną robotniczej klasy średniej zlosnik.gif Ma pojeździć bezproblemowo do wymiany na takie samo za 2-3 lata i tyle. Przynajmniej ja to tak rozumiem. zlosnik.gif

to że u nas jest patologia zarobkowa i ktoś w tym aucie widzi długoletni wół roboczy to nie jest problem producenta zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście czytałem, znalazłem kilka różnych źródeł co zaznaczyłem, jedne mówią o obowiązku

> narzuconym przez KE a inne o dobrowolnym zobowiązaniu, tak jak już wcześniej pisałem: nie wiem

> gdzie leży prawda, ale pewnie gdzieś po środku a nie chce mi się szukać w dokumentach

> źródłowych.

> Pozdrawiam BAS

Na dziś żaden "nowoczesny" system NIE jest obowiązkowy w rozumieniu odgórnego nakazu administracyjnego.

Co będzie za jakiś czas - poza obowiązkiem montowania ESP (dobry pomysł) - nie wiadomo.

Póki co największym wyzwaniem jest EUR6

Zwłaszcza w dieslu, bo w benzynie to nie jest jakieś łał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odszczekałem wszystko co marudziłem na ESP i uważam ten system za naprawdę świetne rozwiązanie

> do dupowozu(oczywiście nie dotyczy to samochodów wykorzystywanych w sporcie samochodowym).

Czyli wszystkich ujeżdżanych przez fanów komiksów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.