Skocz do zawartości

Torowe Porsche 924 by Walenda Motorsport


AdamWalenda

Rekomendowane odpowiedzi

Dziennik budowy mojego kolejnego projektu autka.

Auto szykuję na imprezy Classicauto Cup i ExoticCars Track Day.

Chciałem kupić wiekowe autko z tył napędem, BMW na wejściu odpada, stara zgniła Sierra również, wiec postawiłem na Porsche

Dane auta:

Porsche 924

Rok: 1978

Silnik: 1984 ccm

Moc: 92 kW

Zakres prac:

Tak w skrócie...

Nadwozie:

-Drzwi laminat

-Maska laminat

-Błotniki przód laminat

-Nakładki GT-Racing laminat

-Błotniki tył od 944

-Reflektory Porsche GTP

-Szyby i klaposzyba poliwęglan

-Pełna klatka

-Kolor biały, barwy Martini Porsche

Zawiesznie/hamulce/ Koła:

-Kompletne zawieszenie Porsche S2 (przód gwinty tył również + wywalam drążki skrętne z belki)

-Modyfikowane stabilizatory P + T

-Hamulce Brembo 4 tłoczkowe Porsche S2

-Przewody hamulcowe w oplocie

-Alufelgi tył 17''x10'', opony Toyo R888

-Alufelgi przód 17''x7,5'', opony Toyo R888

Silnik:

-Seria po generalce, głowica dłubnięta i planowana, polerowane kanały

-Wałek Świątka

-Koło zamachowe odchudzone 5 kg, wyważane elektornicznie z układem korbowym

-K-jet wyrzucony, zmiana na gaźniki Kawasaki

-Układ wydechowy Supersprint

A poniżej mały dziennik przebudowy auta.

Auto "Przed":

97458653.jpg

comp1301.jpg

Klip z sesyjki:

13432768.jpg

59809301.jpg

Wybebeszanie auta:

25425197.jpg

68288222.jpg

Nie wiem czy tak jest w każdym 924, ale u mnie wszystkie wykładiny były sklejone na butaprem :/ ...zastanawiam się czym to teraz zczyścić :/

33290606.jpg

92683602.jpg

13521978.jpg

No i... kilka dziurek się znalazło smile.gif ...jutro łatanie smile.gif

92977046.jpg

Najlepsza jest dziura pod nogami kierowcy, ktoś to kiedys zamiast pospawać połatał włóknem i zanitował alu :/ ...co za patatajnia....

69222679.jpg

A tyle złomu wysypało sie z auta smile.gif Ciekawe ile kilo odchudziłem Prosiaka smile.gif

46901976.jpg

Wybebeszanie, odchudzanie & łatanie cd...

38519969.jpg

48541034.jpg

A miałem tylko podłoge pod kierowcą pospawać smile.gif

59293633.jpg

38756868.jpg

Genralnie tylko sie tak wydaje, ale maty to pare ładnych kilo ważą, tylko chol..rnie cieżko je sie zrywa :/

57581501.jpg

Nowe carbonowe boczki tapicerskie smile.gif ...musze je tylko dociąć smile.gif

81367302.jpg

Zrzuciłem dechę do flokowania, tylko muszę ją najpierw spasować i przyciać po wspawaniu klatki.

32944836.jpg

Podłoga częściowo połatana, jutro kolejne starcie smile.gif

31060452.jpg

Pzdr,

AW

Update:

...co prawda dziś wygląda to juz inaczej, ale wyglądało tak:

95820204.jpg

84537877.jpg

Jutro kolejne starcie wink.gif

Pzdr,

AW

Update:

Ok, auto połatane i zabezpieczone, teraz muszę dodrzeć, doczyścić i przygotować wnętrze przed wstawieniem klatki i lakierowaniem.

39130291.jpg

18417312.jpg

Nowe zabaweczki do Prosiaka smile.gif

82052696.jpg

30240969.jpg

Mocowania idealnie pasują pod fabryczne smile.gif

85018217.jpg

35453166.jpg

Boczki docięte smile.gif

81367302.jpg

45379945.jpg

62714975.jpg

Muszę jeszcze dorobić uchwyty do zamykania drzwi.

HRy 36mm smile.gif

72929587.jpg

...i kilka kolejnych drobiazgów do renowacji smile.gif

36584063.jpg

45034200.jpg

70354319.jpg

No dobra, czas wymontowac belkę smile.gif

22465883.jpg

Belka wyrwana "dosłownie"...

32858496.jpg

59125894.jpg

...odpadła wraz z mocowaniami smile.gif

Dobrze, że nie zgubiłem tylnego zawiasu jeżdząc po mieście smile.gif

Teraz czeka mnie troche spawania smile.gif

Mocowanie belki, strona prawa (tam gdzie czerwone - pękło po całości)

31858227.jpg

Mocowanie belki, strona lewa (całe odpadło, muszę to teraz zreanimować)

83855597.jpg

33764633.jpg

Prace trwają smile.gif

W wolnej chwili udało mi się wypiaskować troche gratów.

Jutro akurat wiozę kilka rzeczy do proszku, to przy okazji i to

"malną" w czarny półmat smile.gif

20767658.jpg

45232234.jpg

75471623.jpg

Cześć gratów odebrałem z lakierni proszkowej.

W przyszłym tygodniu musze to poskładać i zabrać się za naprawę mocowań w nadwoziu.

Kolejne graty odpchlone smile.gif

18372452.jpg

Mocowanie belki tył smile.gif

99951811.jpg

Chyba jeszcze trochę powisi smile.gif

26277106.jpg

37794934.jpg

45416515.jpg

No dobra, przedni zawias już cały gotowy i moge go zapinać.

Jutro tylko musze odebrac nowe sworznie smile.gif

Z tyłem jeszcze się zejdzie, troche spawania bede miał...

Rozmontowałem belkę tył... i mam pytanie do znawców Porsche 944 smile.gif

Jak zmontować z powrotem ten aluminiowy korpus do belki? Mam na myśli tą aluminiową fasolke i śrube na dole smile.gif

Czy macie na to jakiś patent? Nie chciało mi sie juz dziś z tym siłować.

201111291882.jpg

Zdjąłem lewy błotnik, musze teraz kupić błotniki z laminatu i powoli przymierzyc sie, do rzeźbienia nadwozia smile.gif

Z prawej strony nie udało mi się już dziś sciagnać błotnika, biedzie diax potrzebny :0 Ktos zespawał błotnik z noskiem i mocowaniem na dole smile.gif

19084958.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36372580.jpg

Muszę tylko tarcze z nawiercania odebrać smile.gif

Jutro podepne sworznie.

91967913.jpg

Przy okazji zdążyłem dzis zerwać prawy błotnik. Niezła żeźba była, ktoś go zespawał z noskiem, a dołem napier..ł pianki do uszczelniania okien, i zaspawał... nie skomentuje tego!

27335264.jpg

Przy okazji znalazło się kilka małych dziurek... jutro łatanie smile.gif

16402527.jpg

51461455.jpg

Odebrałem dziś tarcze z nawiercania smile.gif

13862256.jpg

98449840.jpg

Dystanse juz siedzą smile.gif Muszę tylko szpilki dac dłuższe bo te jakieś krótkawe są.

80232886.jpg

12857017.jpg

...Nowe "klocki", przewody hamulcowe na przód w oplocie:

87119248.jpg

Regeneruję zaciski przód ale do Porsche S2 nigdznie nie moge znaleźc reperaturek zacisków, może ma ktoś nr z brembo??

... i czas na pospawanie tyłu:

-tak to wyglądało:

88281575.jpg

-strona lewa:

85771893.jpg

-strona prawa:

19145835.jpg

Balszka i szablonik smile.gif

26096457.jpg

Docinanie według szablonu:

29283631.jpg

...już mam przypunktowane, pozostało jeszcze dobrze obspawac smile.gif

Reanimacja mocowań belki tył:

99097051.jpg

Nowe zabawki smile.gif

Laminaty smile.gif

12244506.jpg

Zderzaczek od S2 smile.gif

98092597.jpg

Miałem w styczniu mały odpoczynek bo już patrzeć na niego nie mogłem smile.gif

Update:

Dupka pospawana, oczyszczona, zamalowana farbą tlenkową, musze jeszcze tylko masą bitumiczną zabezpieczyć.

09919359159589409221.jpg

Zaspawałem i tak wygnitą wnęke na koło zapasowe.

03713197937456413467.jpg

39450978135438218484.jpg

Udało mi się dorwać kierunkowskazy od S2 smile.gif

06869413951134758258.jpg

W poniedziałek stawiam auto na kołach.

Zabieram się za klatke bezpieczeństwa.

Dupka gotowa i zabezpieczona smile.gif

13694291737474709296.jpg

Zbiorniczek odwszony i juz siedzi smile.gif

31090380346626009121.jpg

Teraz muszę odwircic błotniczki z drugiej dupki smile.gif

67667156853470516811.jpg

45876023133960512135.jpg

Belka siedzi smile.gif

Lewy wahacz siedzi smile.gif

Jutro pakuję skrzynkę, prawy wahacz... moze w weekend, Prosie stanie na 4 łapach smile.gif

No dobra, po wielu godzinach meczarni... smile.gif

00178722643649467293.jpg

95730018883389136175.jpg

...auto stoi na kołach, ale przedni zawias jeszcze bedę musiał przerobić.

Felgi oczywiście tymczasowe, docelowo mam coś innego w planach i dużo szerszego smile.gif

80870192333053560785.jpg

85248386125900106444.jpg

Trochę się ukurzył od listopada smile.gif

05187704957509962810.jpg

03341036106800175925.jpg

51445238624078635906.jpg

56541976586065403601.jpg

Przymiarka błotników laminaowych.

43261854698334787882.jpg

63152563995106599244.jpg

W poniedziałek walczę dalej smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komplecik na przód kupiony smile.gif ...i pękło kolejne 970 zł :/

08722100294332328008.jpg

Zglebiłem go na regulacji, dupa jest na maxa opuszczona, wiec muszę jeszcze raz belkę wyciągnąc aby przestawić na drążkach, ale to później, teraz klatka, błotniki tył, zerwanie noska i wydłubanie motoru mnie czeka smile.gif

23493008421241207014.jpg

1,5 godziny szarpania i udało się oskalpować drania smile.gif

21335165889302328437.jpg

Czekam na laminatowy nosek.

Jutro postaram się wydłubać motor i przed weekendem kupic sztangi bezszwowej na klatkę.

Ufff... cały dzień wiercenia i szarpania ale się udało smile.gif

74994489243320366877.jpg

02564891256440677708.jpg

43688464978020073820.jpg

Teraz klatka i wyciąganie motoru smile.gif

Pałąk główny gotowy smile.gif

44361166274893762395.jpg

Jutro lecę dalej z tematem smile.gif

Laminatowy nosek juz jest smile.gif

76566049151880925770.jpg

Tera zbieram kaske na laminatową maske smile.gif

Nosek spasowany smile.gif

98016674636295882006.jpg

Pałąk główny spasowany i delikatnie przypunktowany smile.gif

75654668640633581038.jpg

Podpora tylna spasowana smile.gif

17930082371195954928.jpg

97448515717005734570.jpg

18454901687096387422.jpg

Dobra, jutro pałąki boczne kończę i przebijam sie z klatką do mocowań McPherson'ów smile.gif

63543296065509791067.jpg

09238881873830139437.jpg

Motorek wyciągniety smile.gif

81626028081352047708.jpg

55795469296776268206.jpg

70557150526367358811.jpg

Kółko wydłubane smile.gif 8,70 kg, ciekawe ile uda sie zdjąć smile.gif

83974399915053558681.jpg

Przez trzy miesiące na takiej tarczy smigałem i nawet jeździł smile.gif

02817868219363813779.jpg

Głowiczka zdjęta smile.gif

17142822465529227434.jpg

Tak patrze na te zawory i chyba jednak większych ssących nie ma co wstawiać...

23235823983382642819.jpg

Koło zamachowe już w planowaniu i wyważaniu,, na dniach bedę miał je z powrotem. Jutro postaram się wydłubać wałek rozrządu, wysłać go do Świątka, i zabrać za głowicę smile.gif

Myślałem, że upchnę zbiornik pod spód, ale jednak się nie zmieści, wiec bedzie stał w bagazniku, musze tylko podłogę bagażnika troche przerobić smile.gif

46212754565474957221.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motorek częściowo rozdłubany, w poniedziałek bedę walczył dalej smile.gif

52606224809358640861.jpg

Decha ostatecznie zrzucona, bedzie z carbonu.

94968476449466590750.jpg

Pół dnia zabawy i jedna rurka wiecej. Na razie tylko tak przyłożona, musze ją jeszcze spasować, przypuntowac i zorbic podstawy.

57233843299128314147.jpg

Nowe kóka, ale będą jednak jeszcze inne i jeszcze szersze, na razie musiałem auto na większych postawić, żeby zaciski sie zmieściły smile.gif

41976414621896257135.jpg

ozpóreczka przyjechała smile.gif

76460189753897959194.jpg

Kółko odchudzone i wyważone smile.gif

Było 8,70 kg, a jest 4,60 kg smile.gif

97616691490416852097.jpg

92866761557027643237.jpg

Maska juz jest smile.gif

50170380691893911941.jpg

39159013943311648078.jpg

Maska oryginalna waży 19,90 kg smile.gif

Maska z laminatu 5,70 kg smile.gif

Kilka nowych drobiazgów:

14474399815971853620.jpg

...i uszczeleczki z niemiec przyszły smile.gif

f854b740da24d737.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz będzie wystarczająco szeroko :twisted:

2b55dcda817f2492.jpg

dc29e7abaed03341.jpg

477c653e326f6cf8.jpg

Widok z boku smile.gif

2c6dbe09f8b75dba.jpg

01ce1e705ea80e63.jpg

Auto po ukończeniu prac bedzie oczywiście koloru białego, w barwach Martini. Felgi Bedą pomarańczowe jak na VW Lupo, które widać w tle smile.gif

8f0582068df67440.jpg

f2738f9a25b0d242.jpg

Musze teraz po ukończeniu klatki wspawać błotniki tył od 944, zamówić z USA nakładki na błotniki przód i tył poszerzającez GT-Racing, zamówić drzwi z laminatu, spasowac laminaty i mozna auto lakierować. Później szybki i klaposzyba z poliwęglanu i mam nadzieje, że auto bedzie ważyło poniżej 1000 kg :D

034740548c6d7c6c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po co felgi tylne 10" i przednie 7,5" do 2 litrow NA ?

Początkowo miały byc 15'' na niskiej gumie aby obwód był jak najmnijszy, ale nie zmieściły się jak założyłem zaciski brembo 4 tłoczkowe od Porsche S2 mimo dystandów 36 mm, wiec trafiłem 16'' ale mimo dystandó zńów było cieżko z zaciskami, wiec kupiłem 17'' smile.gif ...i fajnie wygląda smile.gif Teraz będe poszerzał nadwozie smile.gif

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Początkowo miały byc 15'' na niskiej gumie aby obwód był jak najmnijszy, ale nie zmieściły się jak

> założyłem zaciski brembo 4 tłoczkowe od Porsche S2 mimo dystandów 36 mm, wiec trafiłem 16''

> ale mimo dystandó zńów było cieżko z zaciskami, wiec kupiłem 17'' ...i fajnie wygląda Teraz

> będe poszerzał nadwozie

> Pzdr,

> AW

szczerze zazdroszczę ...

ok.gifok.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ty zmien silnik w tym struclu bo sie udlubiesz ulepisz ucudujesz a potem cie fiacikarz objedzie z

> tymi 90 kilowatami i tyle bedzie

A właśnie, że nie! smile.gif

...właśnie dlatego, że nikt nie wierzy w ten motor, kupiłem 924.

Idąc na łatwiznę mogłem od razu kupić 944 S2 i zrobić wydmuszkę, ale dla mnie była by to nuuuda smile.gif

Dlatego właśnie robię hardcorowe 924, i wycisnę z niego co się da smile.gif

...a sporą przewagą będzie hardcorowo niska masa jak na 924. Według moich wyliczeń jeśli wywalę jeszcze drzwi kierowcy i pasażera, zastosuje laminatowe, i szybki z poliwęglanu łącznie z klaposzybą... powinienem zejść poniżej 900 kg z wagą i było by to najlżejsze w Polsce 924/944/968 ...ale ciiiicho na razie nie zapeszam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale czy takie lekkie auto nie będzie za lekkie, a co za tym

idzie będzie tym rzucać po drodze?

Ja podziwiam - trzeba naprawdę mieć kupę wolnego czasu,

bo ktoś na etacie nie zrobiłby tego w ogóle smile.gif

BTW - jak się robi takie fragmenty nadwozia z laminatu? Są jakieś

specjalistyczne firmy od tego? Bo rozumiem że trzeba zrobić jakaś

formę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale czy takie lekkie auto nie będzie za lekkie, a co za tym

> idzie będzie tym rzucać po drodze?

...Za lekkie?

-Nie rozumiem pytania.

Odnośnie wagi, moje poprzenie auto:

- 570 kg

- 240 KM

A tu kolejne, które właśnie ukończyłem, rejestruję i ubezpieczam smile.gif

> BTW - jak się robi takie fragmenty nadwozia z laminatu? Są jakieś

> specjalistyczne firmy od tego? Bo rozumiem że trzeba zrobić jakaś

> formę?

Ja sam nie bawię sie w robienie form i elementów z laminatu, szkoda zdrowia i czasu. Kupuje gotowe elementy, ale jeśli ten tamat Cię interesuje to na http://kitcarforum.pl chłopaki opisują jak robić formy, elementy itd.

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale czy takie lekkie auto nie będzie za lekkie, a co za tym

> idzie będzie tym rzucać po drodze?

> Ja podziwiam - trzeba naprawdę mieć kupę wolnego czasu,

> bo ktoś na etacie nie zrobiłby tego w ogóle

> BTW - jak się robi takie fragmenty nadwozia z laminatu? Są jakieś

> specjalistyczne firmy od tego? Bo rozumiem że trzeba zrobić jakaś

> formę?

Nie ma czegoś takiego jak zbyt lekki samochód - szczególnie gdy idzie o zakręty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale czy takie lekkie auto nie będzie za lekkie, a co za tym

> idzie będzie tym rzucać po drodze?

jeździłeś kiedyś gokartem? Ile to waży?

Widziałeś kiedyś bolid F1? Rzuca nim po drodze?

> BTW - jak się robi takie fragmenty nadwozia z laminatu? Są jakieś

> specjalistyczne firmy od tego? Bo rozumiem że trzeba zrobić jakaś

> formę?

zleży z czego robisz.

Tu, z tego co widzę, będzie włókno szklane w osnowie żywicy epoksydowej.

Proszę:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeździłeś kiedyś gokartem? Ile to waży?

> Widziałeś kiedyś bolid F1? Rzuca nim po drodze?

No tak, ale drogi zwykle nie są dobrze wyprofilowane i może wypaść.

> Tu, z tego co widzę, będzie włókno szklane w osnowie żywicy epoksydowej.

To ja mam pytanie - dlaczego producenci aut nie wpadli na ten pomysł sami?

Żeby auta były lżejsze? Bo to wygląda na celowe zawyżanie wagi, żeby większość

aut paliwa dużo frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale drogi zwykle nie są dobrze wyprofilowane i może wypaść.

> To ja mam pytanie - dlaczego producenci aut nie wpadli na ten pomysł sami?

> Żeby auta były lżejsze? Bo to wygląda na celowe zawyżanie wagi, żeby większość

> aut paliwa dużo

zapomniales o zasiegu na baku nono.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja mam pytanie - dlaczego producenci aut nie wpadli na ten pomysł sami?

> Żeby auta były lżejsze? Bo to wygląda na celowe zawyżanie wagi, żeby większość

> aut paliwa dużo

wpadli, wpadli, tylko ze jeszcze sa ksiegowi i klienci. Mozna zrobic bolid klasy Panda z wlokna weglowego, bedzie wazyl tyle co ryza papieru, bedzie mial silnik z aluminium, bedzie szedl do setki w 2sec i palil pol szklanki paliwa na 100km... tylko ze bedzie kosztowal milion i nikt go nie kupi. Albo mozna odchudzic taka octavie o cale wygluszenie wnetrza, klime, radia, elektryke i wogole i tez spalanie spadnie, ale komfort jazdy rowniez. Z drugiej strony masz klienta dla ktorego milion to tylko promil w jego portfelu i masz w ofercie weglowe pagani czy inne lotusy - tylko ze tutaj spalanie jest sprawa wtorna, bo jak auto kosztuje milion albo dwa to roznica czy pali 5 czy 20 na setke to jest naprawde pomijalna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba im lżejsze tym gorzej, bo mniej dociska do podłoża w zakręcie?

> Nie znam się, pytam. Lżejsze to chyba ze względu na spalanie się zwykle robi?

> No owszem, kopnięcie będzie, ale sam nie wiem... 500 kilo w zakręcie?

To czemu nie jeździ się ciężarowymi w F1? .....

Wg Ciebie auto , które waży 3 tony lepiej się zachowuje w zakręcie od tego co waży tonę ?

Im lżej tym lepsze przyspieszenie , większa prędkość ... A docisk dają spojlery, dyfuzory itd. I auto 500 kilo z odpowiednimi spojlerami ma bardzo duży docisk do podłoża , więc po co tu waga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale drogi zwykle nie są dobrze wyprofilowane i może wypaść.

Tak. I dlatego wersje aut WRC przygotowane do jazdy po szutrach są cięższe niż na asfalty. ok.gif

hehe.gif

> To ja mam pytanie - dlaczego producenci aut nie wpadli na ten pomysł sami?

Jak to nie?

Renault, pontiac, chevrolet, BMW, Audi... nie wiem co tam jeszcze ale to mi na szybko do głowy przychodzi.

> Żeby auta były lżejsze? Bo to wygląda na celowe zawyżanie wagi, żeby większość

> aut paliwa dużo

Nie. Tu chodzi o małe skomplikowanie procesu produkcji, cenę danego elementu i pewnego rodzaju "zakuty łeb" użytkowników.

Nie wszystkie elementy poza tym da się łatwo wykonać z polimerowych/kompozytowych zamienników.

Zderzaki z czego masz w swoim samochodzie? Ze stali jak kiedyś montowali? Nie. Pewnie są z tworzywa sztucznego.

Elementów konstrukcyjnych nie robi się z kompozytów (znaczy robi się ale rzadko) ponieważ kompozyty mają pewną nieciekawą przypadłość: anizotropię właściwości mechanicznych. Tylko poszycie można sobie strzelić z kompozytu z włóknem szklanym (czyli najbardziej dostępnego kompozytu i jednego z łatwiejszych w produkcji i obróbce).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Aczkolwiek niska waga samochodu ma zastosowanie głównie w sportach

Śmiem polemizować

> Bo nie wyobrażam sobie 500kg Vana przy silnym podmuchu bocznym na autostradzie.

A ja owszem.

> Zresztą każdy kolejny model samochodu "cywilnego" jest z reguły cięższy od poprzednika

Bo rosnie.

> .... a spala

> mniej (i tu nie ma reguły)

Mniej lub podobnie. Generalnie redukcja masy przy ciągle rosnących samochodach to nie tyle temat trudny co drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK.

Cały vczas rozmawiamy o masie. Wszystko się zgadza. Tylko... to nadal jest 130 koni mechanicznych. Ile można z tego silnika wycisnąć, żeby silnik doganiał wygląd? Bo nie oszukujmy się. Z wyglądu to już się robi potwór a jeszcze nawet połowa pracy nie jest ogarnięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję. Lubię oglądać takie fotki. Przypomina to moje boje z...Polonezem (tak wiem że pospolity ale każdy lubi coś innego wink.gif )

A też pierwotnie miałem tylko kilka łat wspawać. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziennik budowy mojego kolejnego projektu autka.

> Auto szykuję na imprezy Classicauto Cup i ExoticCars Track Day.

> Chciałem kupić wiekowe autko z tył napędem, BMW na wejściu odpada, stara zgniła Sierra również,

> wiec postawiłem na Porsche

Widziałem już sporo fotorelacji z podobnych akcji odbudowy samochodu... ale ta jest wyjątkowo ciekawa smile.gif Fajny, oryginalny samochód, ciekawe modyfikacje, bardzo mi się to podoba ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK.

> Cały vczas rozmawiamy o masie. Wszystko się zgadza. Tylko... to nadal jest 130 koni mechanicznych.

> Ile można z tego silnika wycisnąć, żeby silnik doganiał wygląd? Bo nie oszukujmy się. Z

> wyglądu to już się robi potwór a jeszcze nawet połowa pracy nie jest ogarnięta.

Waga to najtańsze konie smile.gif ...i jest podstawą tuningu wg mnie i Colina Chapmana - założyciela marki Lotus smile.gif

Jeśli zejdę poniżej 900 kg, z wagą to nawet te wyciśnięte 160~170 KM będzie robiło robotę na Kielcach czy Ułężu, dalej liczy się już technika i kierowca bo auto to tylko połowa sukcesu smile.gif

Generalnie robię to dla zabawy, a nie zdobywania pucharów bo już nie mam gdzie ich stawiać smile.gif

img_76.jpg

...A jak stwierdzę, że jest za słabo, zawsze mogę wrzucić (chociaż nie chcę) silnik od Porsche S2, albo sprzedać auto i dalej startować Lotusem smile.gif

Pzdr,

AW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A gdyby tak dać go na tył?

Silnik benzynowy o tej samej mocy jest dużo lżejszy. Takie kombinacje jak opisujesz są możliwe ale zwyczajnie nie mają sensu. Do jazdy po torze nie potrzebny Ci gigantyczny moment. Tylko moc i niska masa. Moment jest potrzebny żeby pociągnąć przyczepę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chyba im lżejsze tym gorzej, bo mniej dociska do podłoża w zakręcie?

> Nie znam się, pytam. Lżejsze to chyba ze względu na spalanie się zwykle robi?

> No owszem, kopnięcie będzie, ale sam nie wiem... 500 kilo w zakręcie?

W testach drogowych wyminięcia obciążone samochody ZAWSZE osiągają niższe prędkości na zakręcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak, ale drogi zwykle nie są dobrze wyprofilowane i może wypaść.

> To ja mam pytanie - dlaczego producenci aut nie wpadli na ten pomysł sami?

> Żeby auta były lżejsze? Bo to wygląda na celowe zawyżanie wagi, żeby większość

> aut paliwa dużo

Wszyscy chcą co raz większego komfortu, przestrzeni i bezpieczeństwa co pociąga za sobą wzrost masy.

Chcesz lżejsze, to kup mniejsze, które kiedyś uchodziłoby za większe smile.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.