AdamWalenda Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Dziennik budowy mojego kolejnego projektu autka. Auto szykuję na imprezy Classicauto Cup i ExoticCars Track Day. Chciałem kupić wiekowe autko z tył napędem, BMW na wejściu odpada, stara zgniła Sierra również, wiec postawiłem na Porsche Dane auta: Porsche 924 Rok: 1978 Silnik: 1984 ccm Moc: 92 kW Zakres prac: Tak w skrócie... Nadwozie: -Drzwi laminat -Maska laminat -Błotniki przód laminat -Nakładki GT-Racing laminat -Błotniki tył od 944 -Reflektory Porsche GTP -Szyby i klaposzyba poliwęglan -Pełna klatka -Kolor biały, barwy Martini Porsche Zawiesznie/hamulce/ Koła: -Kompletne zawieszenie Porsche S2 (przód gwinty tył również + wywalam drążki skrętne z belki) -Modyfikowane stabilizatory P + T -Hamulce Brembo 4 tłoczkowe Porsche S2 -Przewody hamulcowe w oplocie -Alufelgi tył 17''x10'', opony Toyo R888 -Alufelgi przód 17''x7,5'', opony Toyo R888 Silnik: -Seria po generalce, głowica dłubnięta i planowana, polerowane kanały -Wałek Świątka -Koło zamachowe odchudzone 5 kg, wyważane elektornicznie z układem korbowym -K-jet wyrzucony, zmiana na gaźniki Kawasaki -Układ wydechowy Supersprint A poniżej mały dziennik przebudowy auta. Auto "Przed": Klip z sesyjki: Wybebeszanie auta: Nie wiem czy tak jest w każdym 924, ale u mnie wszystkie wykładiny były sklejone na butaprem :/ ...zastanawiam się czym to teraz zczyścić :/ No i... kilka dziurek się znalazło ...jutro łatanie Najlepsza jest dziura pod nogami kierowcy, ktoś to kiedys zamiast pospawać połatał włóknem i zanitował alu :/ ...co za patatajnia.... A tyle złomu wysypało sie z auta Ciekawe ile kilo odchudziłem Prosiaka Wybebeszanie, odchudzanie & łatanie cd... A miałem tylko podłoge pod kierowcą pospawać Genralnie tylko sie tak wydaje, ale maty to pare ładnych kilo ważą, tylko chol..rnie cieżko je sie zrywa :/ Nowe carbonowe boczki tapicerskie ...musze je tylko dociąć Zrzuciłem dechę do flokowania, tylko muszę ją najpierw spasować i przyciać po wspawaniu klatki. Podłoga częściowo połatana, jutro kolejne starcie Pzdr, AW Update: ...co prawda dziś wygląda to juz inaczej, ale wyglądało tak: Jutro kolejne starcie Pzdr, AW Update: Ok, auto połatane i zabezpieczone, teraz muszę dodrzeć, doczyścić i przygotować wnętrze przed wstawieniem klatki i lakierowaniem. Nowe zabaweczki do Prosiaka Mocowania idealnie pasują pod fabryczne Boczki docięte Muszę jeszcze dorobić uchwyty do zamykania drzwi. HRy 36mm ...i kilka kolejnych drobiazgów do renowacji No dobra, czas wymontowac belkę Belka wyrwana "dosłownie"... ...odpadła wraz z mocowaniami Dobrze, że nie zgubiłem tylnego zawiasu jeżdząc po mieście Teraz czeka mnie troche spawania Mocowanie belki, strona prawa (tam gdzie czerwone - pękło po całości) Mocowanie belki, strona lewa (całe odpadło, muszę to teraz zreanimować) Prace trwają W wolnej chwili udało mi się wypiaskować troche gratów. Jutro akurat wiozę kilka rzeczy do proszku, to przy okazji i to "malną" w czarny półmat Cześć gratów odebrałem z lakierni proszkowej. W przyszłym tygodniu musze to poskładać i zabrać się za naprawę mocowań w nadwoziu. Kolejne graty odpchlone Mocowanie belki tył Chyba jeszcze trochę powisi No dobra, przedni zawias już cały gotowy i moge go zapinać. Jutro tylko musze odebrac nowe sworznie Z tyłem jeszcze się zejdzie, troche spawania bede miał... Rozmontowałem belkę tył... i mam pytanie do znawców Porsche 944 Jak zmontować z powrotem ten aluminiowy korpus do belki? Mam na myśli tą aluminiową fasolke i śrube na dole Czy macie na to jakiś patent? Nie chciało mi sie juz dziś z tym siłować. Zdjąłem lewy błotnik, musze teraz kupić błotniki z laminatu i powoli przymierzyc sie, do rzeźbienia nadwozia Z prawej strony nie udało mi się już dziś sciagnać błotnika, biedzie diax potrzebny :0 Ktos zespawał błotnik z noskiem i mocowaniem na dole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Muszę tylko tarcze z nawiercania odebrać Jutro podepne sworznie. Przy okazji zdążyłem dzis zerwać prawy błotnik. Niezła żeźba była, ktoś go zespawał z noskiem, a dołem napier..ł pianki do uszczelniania okien, i zaspawał... nie skomentuje tego! Przy okazji znalazło się kilka małych dziurek... jutro łatanie Odebrałem dziś tarcze z nawiercania Dystanse juz siedzą Muszę tylko szpilki dac dłuższe bo te jakieś krótkawe są. ...Nowe "klocki", przewody hamulcowe na przód w oplocie: Regeneruję zaciski przód ale do Porsche S2 nigdznie nie moge znaleźc reperaturek zacisków, może ma ktoś nr z brembo?? ... i czas na pospawanie tyłu: -tak to wyglądało: -strona lewa: -strona prawa: Balszka i szablonik Docinanie według szablonu: ...już mam przypunktowane, pozostało jeszcze dobrze obspawac Reanimacja mocowań belki tył: Nowe zabawki Laminaty Zderzaczek od S2 Miałem w styczniu mały odpoczynek bo już patrzeć na niego nie mogłem Update: Dupka pospawana, oczyszczona, zamalowana farbą tlenkową, musze jeszcze tylko masą bitumiczną zabezpieczyć. Zaspawałem i tak wygnitą wnęke na koło zapasowe. Udało mi się dorwać kierunkowskazy od S2 W poniedziałek stawiam auto na kołach. Zabieram się za klatke bezpieczeństwa. Dupka gotowa i zabezpieczona Zbiorniczek odwszony i juz siedzi Teraz muszę odwircic błotniczki z drugiej dupki Belka siedzi Lewy wahacz siedzi Jutro pakuję skrzynkę, prawy wahacz... moze w weekend, Prosie stanie na 4 łapach No dobra, po wielu godzinach meczarni... ...auto stoi na kołach, ale przedni zawias jeszcze bedę musiał przerobić. Felgi oczywiście tymczasowe, docelowo mam coś innego w planach i dużo szerszego Trochę się ukurzył od listopada Przymiarka błotników laminaowych. W poniedziałek walczę dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Komplecik na przód kupiony ...i pękło kolejne 970 zł :/ Zglebiłem go na regulacji, dupa jest na maxa opuszczona, wiec muszę jeszcze raz belkę wyciągnąc aby przestawić na drążkach, ale to później, teraz klatka, błotniki tył, zerwanie noska i wydłubanie motoru mnie czeka 1,5 godziny szarpania i udało się oskalpować drania Czekam na laminatowy nosek. Jutro postaram się wydłubać motor i przed weekendem kupic sztangi bezszwowej na klatkę. Ufff... cały dzień wiercenia i szarpania ale się udało Teraz klatka i wyciąganie motoru Pałąk główny gotowy Jutro lecę dalej z tematem Laminatowy nosek juz jest Tera zbieram kaske na laminatową maske Nosek spasowany Pałąk główny spasowany i delikatnie przypunktowany Podpora tylna spasowana Dobra, jutro pałąki boczne kończę i przebijam sie z klatką do mocowań McPherson'ów Motorek wyciągniety Kółko wydłubane 8,70 kg, ciekawe ile uda sie zdjąć Przez trzy miesiące na takiej tarczy smigałem i nawet jeździł Głowiczka zdjęta Tak patrze na te zawory i chyba jednak większych ssących nie ma co wstawiać... Koło zamachowe już w planowaniu i wyważaniu,, na dniach bedę miał je z powrotem. Jutro postaram się wydłubać wałek rozrządu, wysłać go do Świątka, i zabrać za głowicę Myślałem, że upchnę zbiornik pod spód, ale jednak się nie zmieści, wiec bedzie stał w bagazniku, musze tylko podłogę bagażnika troche przerobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Motorek częściowo rozdłubany, w poniedziałek bedę walczył dalej Decha ostatecznie zrzucona, bedzie z carbonu. Pół dnia zabawy i jedna rurka wiecej. Na razie tylko tak przyłożona, musze ją jeszcze spasować, przypuntowac i zorbic podstawy. Nowe kóka, ale będą jednak jeszcze inne i jeszcze szersze, na razie musiałem auto na większych postawić, żeby zaciski sie zmieściły ozpóreczka przyjechała Kółko odchudzone i wyważone Było 8,70 kg, a jest 4,60 kg Maska juz jest Maska oryginalna waży 19,90 kg Maska z laminatu 5,70 kg Kilka nowych drobiazgów: ...i uszczeleczki z niemiec przyszły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 No to teraz będzie wystarczająco szeroko :twisted: Widok z boku Auto po ukończeniu prac bedzie oczywiście koloru białego, w barwach Martini. Felgi Bedą pomarańczowe jak na VW Lupo, które widać w tle Musze teraz po ukończeniu klatki wspawać błotniki tył od 944, zamówić z USA nakładki na błotniki przód i tył poszerzającez GT-Racing, zamówić drzwi z laminatu, spasowac laminaty i mozna auto lakierować. Później szybki i klaposzyba z poliwęglanu i mam nadzieje, że auto bedzie ważyło poniżej 1000 kg :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Śledzę temat na SR.pl. świetna robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Szacun! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Fajne autko byłoby nawet, gdyby je odrestaurować do cywilnego użytku bez wybebeszania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 +1 Bardzo fajny projekt i świetna robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
katorznik Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 śledzimy na racingforum ilość pracy... ogrom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZyBA88 Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Zacny project BTW. Te lupo ostatnio widziałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ref Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Po co felgi tylne 10" i przednie 7,5" do 2 litrow NA ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 > Po co felgi tylne 10" i przednie 7,5" do 2 litrow NA ? bo fajnie wyglądają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 ty zmien silnik w tym struclu bo sie udlubiesz ulepisz ucudujesz a potem cie fiacikarz objedzie z tymi 90 kilowatami i tyle bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 > Po co felgi tylne 10" i przednie 7,5" do 2 litrow NA ? Początkowo miały byc 15'' na niskiej gumie aby obwód był jak najmnijszy, ale nie zmieściły się jak założyłem zaciski brembo 4 tłoczkowe od Porsche S2 mimo dystandów 36 mm, wiec trafiłem 16'' ale mimo dystandó zńów było cieżko z zaciskami, wiec kupiłem 17'' ...i fajnie wygląda Teraz będe poszerzał nadwozie Pzdr, AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 > Początkowo miały byc 15'' na niskiej gumie aby obwód był jak najmnijszy, ale nie zmieściły się jak > założyłem zaciski brembo 4 tłoczkowe od Porsche S2 mimo dystandów 36 mm, wiec trafiłem 16'' > ale mimo dystandó zńów było cieżko z zaciskami, wiec kupiłem 17'' ...i fajnie wygląda Teraz > będe poszerzał nadwozie > Pzdr, > AW szczerze zazdroszczę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 > ty zmien silnik w tym struclu bo sie udlubiesz ulepisz ucudujesz a potem cie fiacikarz objedzie z > tymi 90 kilowatami i tyle bedzie A właśnie, że nie! ...właśnie dlatego, że nikt nie wierzy w ten motor, kupiłem 924. Idąc na łatwiznę mogłem od razu kupić 944 S2 i zrobić wydmuszkę, ale dla mnie była by to nuuuda Dlatego właśnie robię hardcorowe 924, i wycisnę z niego co się da ...a sporą przewagą będzie hardcorowo niska masa jak na 924. Według moich wyliczeń jeśli wywalę jeszcze drzwi kierowcy i pasażera, zastosuje laminatowe, i szybki z poliwęglanu łącznie z klaposzybą... powinienem zejść poniżej 900 kg z wagą i było by to najlżejsze w Polsce 924/944/968 ...ale ciiiicho na razie nie zapeszam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 No tak, ale czy takie lekkie auto nie będzie za lekkie, a co za tym idzie będzie tym rzucać po drodze? Ja podziwiam - trzeba naprawdę mieć kupę wolnego czasu, bo ktoś na etacie nie zrobiłby tego w ogóle BTW - jak się robi takie fragmenty nadwozia z laminatu? Są jakieś specjalistyczne firmy od tego? Bo rozumiem że trzeba zrobić jakaś formę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Fajnie się czyta i ogląda Naprawdę ogrom pracy włożyłeś w Prosiaczka Nieźle buda była "popsuta" przez rudą i "piankarzy"... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Colin Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Od jakiegoś czasu śledzę Twoją stronę. Masz chłopie zapał. Zazdroszczę i jednocześnie gratuluję efektów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 Moje zdanie znasz projekt super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 1 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 > No tak, ale czy takie lekkie auto nie będzie za lekkie, a co za tym > idzie będzie tym rzucać po drodze? ...Za lekkie? -Nie rozumiem pytania. Odnośnie wagi, moje poprzenie auto: - 570 kg - 240 KM A tu kolejne, które właśnie ukończyłem, rejestruję i ubezpieczam > BTW - jak się robi takie fragmenty nadwozia z laminatu? Są jakieś > specjalistyczne firmy od tego? Bo rozumiem że trzeba zrobić jakaś > formę? Ja sam nie bawię sie w robienie form i elementów z laminatu, szkoda zdrowia i czasu. Kupuje gotowe elementy, ale jeśli ten tamat Cię interesuje to na http://kitcarforum.pl chłopaki opisują jak robić formy, elementy itd. Pzdr, AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 > No tak, ale czy takie lekkie auto nie będzie za lekkie, a co za tym > idzie będzie tym rzucać po drodze? > Ja podziwiam - trzeba naprawdę mieć kupę wolnego czasu, > bo ktoś na etacie nie zrobiłby tego w ogóle > BTW - jak się robi takie fragmenty nadwozia z laminatu? Są jakieś > specjalistyczne firmy od tego? Bo rozumiem że trzeba zrobić jakaś > formę? Nie ma czegoś takiego jak zbyt lekki samochód - szczególnie gdy idzie o zakręty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > No tak, ale czy takie lekkie auto nie będzie za lekkie, a co za tym > idzie będzie tym rzucać po drodze? jeździłeś kiedyś gokartem? Ile to waży? Widziałeś kiedyś bolid F1? Rzuca nim po drodze? > BTW - jak się robi takie fragmenty nadwozia z laminatu? Są jakieś > specjalistyczne firmy od tego? Bo rozumiem że trzeba zrobić jakaś > formę? zleży z czego robisz. Tu, z tego co widzę, będzie włókno szklane w osnowie żywicy epoksydowej. Proszę: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > ...Za lekkie? > -Nie rozumiem pytania. No chyba im lżejsze tym gorzej, bo mniej dociska do podłoża w zakręcie? Nie znam się, pytam. Lżejsze to chyba ze względu na spalanie się zwykle robi? No owszem, kopnięcie będzie, ale sam nie wiem... 500 kilo w zakręcie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > jeździłeś kiedyś gokartem? Ile to waży? > Widziałeś kiedyś bolid F1? Rzuca nim po drodze? No tak, ale drogi zwykle nie są dobrze wyprofilowane i może wypaść. > Tu, z tego co widzę, będzie włókno szklane w osnowie żywicy epoksydowej. To ja mam pytanie - dlaczego producenci aut nie wpadli na ten pomysł sami? Żeby auta były lżejsze? Bo to wygląda na celowe zawyżanie wagi, żeby większość aut paliwa dużo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > No tak, ale drogi zwykle nie są dobrze wyprofilowane i może wypaść. > To ja mam pytanie - dlaczego producenci aut nie wpadli na ten pomysł sami? > Żeby auta były lżejsze? Bo to wygląda na celowe zawyżanie wagi, żeby większość > aut paliwa dużo zapomniales o zasiegu na baku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjaszo Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > To ja mam pytanie - dlaczego producenci aut nie wpadli na ten pomysł sami? > Żeby auta były lżejsze? Bo to wygląda na celowe zawyżanie wagi, żeby większość > aut paliwa dużo wpadli, wpadli, tylko ze jeszcze sa ksiegowi i klienci. Mozna zrobic bolid klasy Panda z wlokna weglowego, bedzie wazyl tyle co ryza papieru, bedzie mial silnik z aluminium, bedzie szedl do setki w 2sec i palil pol szklanki paliwa na 100km... tylko ze bedzie kosztowal milion i nikt go nie kupi. Albo mozna odchudzic taka octavie o cale wygluszenie wnetrza, klime, radia, elektryke i wogole i tez spalanie spadnie, ale komfort jazdy rowniez. Z drugiej strony masz klienta dla ktorego milion to tylko promil w jego portfelu i masz w ofercie weglowe pagani czy inne lotusy - tylko ze tutaj spalanie jest sprawa wtorna, bo jak auto kosztuje milion albo dwa to roznica czy pali 5 czy 20 na setke to jest naprawde pomijalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > No chyba im lżejsze tym gorzej, bo mniej dociska do podłoża w zakręcie? > Nie znam się, pytam. Lżejsze to chyba ze względu na spalanie się zwykle robi? > No owszem, kopnięcie będzie, ale sam nie wiem... 500 kilo w zakręcie? To czemu nie jeździ się ciężarowymi w F1? ..... Wg Ciebie auto , które waży 3 tony lepiej się zachowuje w zakręcie od tego co waży tonę ? Im lżej tym lepsze przyspieszenie , większa prędkość ... A docisk dają spojlery, dyfuzory itd. I auto 500 kilo z odpowiednimi spojlerami ma bardzo duży docisk do podłoża , więc po co tu waga? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Ok już rozumiem. Byłem zatem w błędzie myśląc że im cięższe tym lepiej "siedzi" w zakręcie Myślałem, że chodzi tylko o paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fazi87Fazi Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Aczkolwiek niska waga samochodu ma zastosowanie głównie w sportach Bo nie wyobrażam sobie 500kg Vana przy silnym podmuchu bocznym na autostradzie. Zresztą każdy kolejny model samochodu "cywilnego" jest z reguły cięższy od poprzednika .... a spala mniej (i tu nie ma reguły) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COffin Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > Ok już rozumiem. Byłem zatem w błędzie myśląc że im cięższe tym lepiej "siedzi" > w zakręcie Myślałem, że chodzi tylko o paliwo. na fizyce to chyba spałeś ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > No tak, ale drogi zwykle nie są dobrze wyprofilowane i może wypaść. Tak. I dlatego wersje aut WRC przygotowane do jazdy po szutrach są cięższe niż na asfalty. > To ja mam pytanie - dlaczego producenci aut nie wpadli na ten pomysł sami? Jak to nie? Renault, pontiac, chevrolet, BMW, Audi... nie wiem co tam jeszcze ale to mi na szybko do głowy przychodzi. > Żeby auta były lżejsze? Bo to wygląda na celowe zawyżanie wagi, żeby większość > aut paliwa dużo Nie. Tu chodzi o małe skomplikowanie procesu produkcji, cenę danego elementu i pewnego rodzaju "zakuty łeb" użytkowników. Nie wszystkie elementy poza tym da się łatwo wykonać z polimerowych/kompozytowych zamienników. Zderzaki z czego masz w swoim samochodzie? Ze stali jak kiedyś montowali? Nie. Pewnie są z tworzywa sztucznego. Elementów konstrukcyjnych nie robi się z kompozytów (znaczy robi się ale rzadko) ponieważ kompozyty mają pewną nieciekawą przypadłość: anizotropię właściwości mechanicznych. Tylko poszycie można sobie strzelić z kompozytu z włóknem szklanym (czyli najbardziej dostępnego kompozytu i jednego z łatwiejszych w produkcji i obróbce). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > na fizyce to chyba spałeś ... Fizyk jest dla mnie czarną magią, ale może nie roztrząsajmy tego tutaj. Spytałem, dostałem odpowiedź i mimo że nie rozumiem fizycznych podstaw, to ją przyjmuję. I tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > anizotropię właściwości mechanicznych Co to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > Co to jest? Twinsen, proszę. Nie trolluj już w tym fajnym wątku. Skoro masz dostęp do AK to masz też dostęp do google. Jeśli nie to polecam: kupić to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 > Aczkolwiek niska waga samochodu ma zastosowanie głównie w sportach Śmiem polemizować > Bo nie wyobrażam sobie 500kg Vana przy silnym podmuchu bocznym na autostradzie. A ja owszem. > Zresztą każdy kolejny model samochodu "cywilnego" jest z reguły cięższy od poprzednika Bo rosnie. > .... a spala > mniej (i tu nie ma reguły) Mniej lub podobnie. Generalnie redukcja masy przy ciągle rosnących samochodach to nie tyle temat trudny co drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 OK. Cały vczas rozmawiamy o masie. Wszystko się zgadza. Tylko... to nadal jest 130 koni mechanicznych. Ile można z tego silnika wycisnąć, żeby silnik doganiał wygląd? Bo nie oszukujmy się. Z wyglądu to już się robi potwór a jeszcze nawet połowa pracy nie jest ogarnięta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2012 Gratuluję. Lubię oglądać takie fotki. Przypomina to moje boje z...Polonezem (tak wiem że pospolity ale każdy lubi coś innego ) A też pierwotnie miałem tylko kilka łat wspawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pafnucy Napisano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2012 > Dziennik budowy mojego kolejnego projektu autka. > Auto szykuję na imprezy Classicauto Cup i ExoticCars Track Day. > Chciałem kupić wiekowe autko z tył napędem, BMW na wejściu odpada, stara zgniła Sierra również, > wiec postawiłem na Porsche Widziałem już sporo fotorelacji z podobnych akcji odbudowy samochodu... ale ta jest wyjątkowo ciekawa Fajny, oryginalny samochód, ciekawe modyfikacje, bardzo mi się to podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamWalenda Napisano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > OK. > Cały vczas rozmawiamy o masie. Wszystko się zgadza. Tylko... to nadal jest 130 koni mechanicznych. > Ile można z tego silnika wycisnąć, żeby silnik doganiał wygląd? Bo nie oszukujmy się. Z > wyglądu to już się robi potwór a jeszcze nawet połowa pracy nie jest ogarnięta. Waga to najtańsze konie ...i jest podstawą tuningu wg mnie i Colina Chapmana - założyciela marki Lotus Jeśli zejdę poniżej 900 kg, z wagą to nawet te wyciśnięte 160~170 KM będzie robiło robotę na Kielcach czy Ułężu, dalej liczy się już technika i kierowca bo auto to tylko połowa sukcesu Generalnie robię to dla zabawy, a nie zdobywania pucharów bo już nie mam gdzie ich stawiać ...A jak stwierdzę, że jest za słabo, zawsze mogę wrzucić (chociaż nie chcę) silnik od Porsche S2, albo sprzedać auto i dalej startować Lotusem Pzdr, AW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > Waga to najtańsze konie Powiedz to wyznawcom diesla A projekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > Powiedz to wyznawcom diesla A kto powiedział że nie możnaby odchudzić auta z dieslem? Ciekaw jestem jak by takie wówczas jeździło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bas Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > A kto powiedział że nie możnaby odchudzić auta z dieslem? Ciekaw > jestem jak by takie wówczas jeździło Miałoby nieproporcjonalnie ciężki przód. Pozdrawiam BAS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > A kto powiedział że nie możnaby odchudzić auta z dieslem? Ciekaw > jestem jak by takie wówczas jeździło Problem w tym że diesel (silnik) sam w sobie jest ciężki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > Problem w tym że diesel (silnik) sam w sobie jest ciężki. A gdyby tak dać go na tył? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > A gdyby tak dać go na tył? Silnik benzynowy o tej samej mocy jest dużo lżejszy. Takie kombinacje jak opisujesz są możliwe ale zwyczajnie nie mają sensu. Do jazdy po torze nie potrzebny Ci gigantyczny moment. Tylko moc i niska masa. Moment jest potrzebny żeby pociągnąć przyczepę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > Miałoby nieproporcjonalnie ciężki przód. I tak ma. Ostatnio pojeździłem trochę Octavią I TDI. Dramat To w ogóle nie skręca, a właściwie to skręca, ale tył zawsze szybciej A że z tyłu jest belka, to po prostu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > No chyba im lżejsze tym gorzej, bo mniej dociska do podłoża w zakręcie? > Nie znam się, pytam. Lżejsze to chyba ze względu na spalanie się zwykle robi? > No owszem, kopnięcie będzie, ale sam nie wiem... 500 kilo w zakręcie? W testach drogowych wyminięcia obciążone samochody ZAWSZE osiągają niższe prędkości na zakręcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 5 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 > No tak, ale drogi zwykle nie są dobrze wyprofilowane i może wypaść. > To ja mam pytanie - dlaczego producenci aut nie wpadli na ten pomysł sami? > Żeby auta były lżejsze? Bo to wygląda na celowe zawyżanie wagi, żeby większość > aut paliwa dużo Wszyscy chcą co raz większego komfortu, przestrzeni i bezpieczeństwa co pociąga za sobą wzrost masy. Chcesz lżejsze, to kup mniejsze, które kiedyś uchodziłoby za większe . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.