Skocz do zawartości

Alfa Romeo 147 vs ford focus vs Chevrolet Lacetti czy astra2


VIOLATOR74

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje zakup jednego z tych aut w kwocie do 15 tys i tutaj pytanie do posiadaczy,osób jeżdżących tymi autami o ocenę,chodzi mi głownie o komfort w tym wyciszenie ,dynamikę,właściwości jezdne,spalanie,koszty utrzymania

Osób które nie miały w życiu np alfy romeo 147 a zaczną wypisywać stare stereotypy o awaryjności alfy romeo proszę żeby sobie dały spokój.;)

Auto użytkowane będzie przez 3 osoby w tym 2 osoby dorosłe i małe dziecko wiec nie muszę mieć wielkiego auta i kwestia wielkości odpada smile.gif.

Ponieważ obecne auto ma 100KM wiec raczej silniki jakie będę preferował w tych autach to 1.6 - 2.0 benzyna,diesel.

W chwili obecnej widze tak te auta:)

1 alfa romeo 147 z silnikiem 1.9 JTD lub benzyna 1.6 ale ten 105KM (brak problemu z wariatorem)

2 chevrolet lacetti -tutaj kazdy silnik mi pasuje / ford focus,a moze astra2 lub cos innego tylko nie golfy :D ,auto z segmentu C lub B

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy z wymienionych ma swoje plusy i minusy..

-Alfa najladniejsza slinka.gif

-Lacetti ,mocny trwały,nudny,silnik 1.4 tylko do miasta,na trasie łapie zadyszkę,

Astra-stary model,ale trwały,koszty utrzymania jedne z niższych.

Spójrz w kierunku Toyoty Corolli E12 z silnikiem 1.6 vvti(na Diesla nawet nie patrz-mam świeży uraz.... grinser006.gif)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to widzę tak - od tego na co najbardziej warto zwrócić uwage:

Focus - Astra - Lacetti - Alfa.

Focus IMO dużo lepszy od astry, ale ptrzeba sprawdzić czy nie ma rdzy.

Astra fajna, chodź nudna trochę, kawał solidnego auta.

Lacetti - ot tanie autko, mi nie leży w ogóle, bo emanuje swoją taniością.

Alfa - z całą sympatią dla tego auta, ale nie skupiaj się na problemie wariatora, który akurat jest małym pikusiem wśród innych wad tego samochodu. Niestety po mojemu zbyt aawaryjne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Planuje zakup jednego z tych aut w kwocie do 15 tys i tutaj pytanie do posiadaczy,osób jeżdżących

> tymi autami o ocenę,chodzi mi głownie o komfort w tym wyciszenie ,dynamikę,właściwości

> jezdne,spalanie,koszty utrzymania

Posiadam Lacetti to się wypowiem...

Wyciszenie słabe - do 120km/h jest OK, przy 140 na autostradzie jest głośno.

Dynamika 1.6 wystarczająca do jazdy dookoła komina, można powiedzieć jak każdy kompakt z 1.6 ok 100KM

Właściwości jezdne: jest miękko, dość komfortowo - zawieszenie nie tłucze na dziurach w mieście. Zdecydowanie nie sportowo, ale prowadzi się lepiej niż lanos.

Koszty: mam od nowości (2008) z LPG: spalanie 10 litrów latem, 12 zimą (głównie miasto), koszty materiałów (rozrząd, filtry) - trochę drożej niż w lanosie. Z rzeczy poza eksploatacyjnych miałem na gwarancji wymienione łączniki stabilizatora (lecą mniej więcej co 50kkm), dmuchawę powietrza do kabiny bo ćwierkała i jakieś kabelki od głośnika w drzwiach bo głośnik raz grał, raz nie.

Teraz mam 74kkm i czeka mnie na kolejnym przeglądzie wymiana klocków z tyłu. Więcej grzechów nie pamiętam...

Aha, mam jeszcze problem z klamką bagażnika bo coś tam zardzewiało i sprężynka "nie odbija", więc muszę paluchem odepchnąć. Kupiłem nową klamkę za całe 30 zł ale nie chce mi się wymienić tego wink.gif

Porównując do Focusa II 1.6 silver: IMO lepsza tapicerka siedzień (welur) w lacetti, więcej miejsca na tylnych siedzeniach. Gorsze właściwości jezdne i trochę słabsze wyciszenie. Lacetti jest prostszym, bardziej siermiężnym autem niż focus. Dla jednych jest to wada, dla innych zaleta alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 100KM

> Właściwości jezdne: jest miękko, dość komfortowo - zawieszenie nie tłucze na dziurach w mieście.

> Zdecydowanie nie sportowo, ale prowadzi się lepiej niż lanos.

> Koszty: mam od nowości (2008) z LPG: spalanie 10 litrów latem, 12 zimą (głównie miasto), koszty

> materiałów (rozrząd, filtry) - trochę drożej niż w lanosie. Z rzeczy poza eksploatacyjnych

> miałem na gwarancji wymienione łączniki stabilizatora (lecą mniej więcej co 50kkm), dmuchawę

> powietrza do kabiny bo ćwierkała i jakieś kabelki od głośnika w drzwiach bo głośnik raz grał,

> raz nie.

> Teraz mam 74kkm i czeka mnie na kolejnym przeglądzie wymiana klocków z tyłu. Więcej grzechów nie

> pamiętam...

> Aha, mam jeszcze problem z klamką bagażnika bo coś tam zardzewiało i sprężynka "nie odbija", więc

> muszę paluchem odepchnąć. Kupiłem nową klamkę za całe 30 zł ale nie chce mi się wymienić tego

> Porównując do Focusa II 1.6 silver: IMO lepsza tapicerka siedzień (welur) w lacetti, więcej miejsca

> na tylnych siedzeniach. Gorsze właściwości jezdne i trochę słabsze wyciszenie. Lacetti jest

> prostszym, bardziej siermiężnym autem niż focus. Dla jednych jest to wada, dla innych zaleta

Zauwazylem ze materialy w lacettim sa lepsze niz w focusie,przynajmniej w focus 1 bo focusem 2 nie jezdzilem a I focusem 1 tylko jako pasazer.

Nie ukrywam ze beawaryjnosc to u mnie wazna rzecz. W lanosie przez dwa lata wymienilem tylko sprzeglo ,dobre Lucasa 500zl ,padlo przy 170tys I amortyzatory dlatego mysle ze chevrolet kontynuuje bezawaryjnosc lanosa.

Z drugiej strony korci mnie cos innego.

Alfa Romeo to tez roznie bo jedni nic nie robia I jezdza.

Ford tutaj boli to ze szybko rdzewieje chiciaz wlasciwosci jezdne,trzymanie drogi ma podobne jak alfa romeo.

Lacettich tez duzo jest juz modeli z zachodu I te maja cofniete liczniki a z krajowych malo ktory pisiada ESP a nie ukrywam ze to bedzie wymog w nowym aucie.No ale I sa bezawaryjne jak slysze,jeden minus maly kufer, u nas przy 3 osobach wolalbym wiekszy bagaznik niz miejsce w srodku,teraz robiac wieksze zakupy musze za fotelami bagaze upychac.

Trzeba bedzie sie przejechac wink.gif, japonskie auta jakos mi nie leza specjalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote:

Alfa Romeo to tez roznie bo jedni nic nie robia I jezdza.


I weź teraz kup taki samochód,dopiero się można pochlastać.

Alfę to tylko od "alfisty"się kupuję.Taką dopieszczoną.....

To nie Alfa ale z tej samej zagrody:

serduszka.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli focus I to odradzam ze względu na fotele i z tyłu i z przodu.

O ile z kierowcą i pasażerem nie ma tragedii (choć za dobrze nie jest) to tylna kanapa w foce to jakaś pomyłka. Dłuższe trasy męczą bardzo.

Z rozżewnieniem wspominam fotele i kanapę z meganki I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Osób które nie miały w życiu np alfy romeo 147 a zaczną wypisywać stare stereotypy o awaryjności

> alfy romeo proszę żeby sobie dały spokój.;)

(..)

> 1 alfa romeo 147 z silnikiem 1.9 JTD lub benzyna 1.6 ale ten 105KM (brak problemu z wariatorem)

Najpierw nie chcesz słuchać opinii osób które coś tam może tylko słyszały, a później sam wydajesz wyrok na 1.6 120KM bo nie chcesz mieć problemów z wariatorem zlosnik.gif

Uprzejmie informuję, że rozrząd w tym silniku 1.6 105KM i tak musisz dla spokoju wymienić co 60tyś, to wtedy dołożysz jeszcze 400PLN na wariator.

Dużo więcej przez te 60tyś wydasz na zawieszenie w tej Alfie.

Jak chcesz święty spokój to bierz Astrę 2, a jak chcesz jeszcze dorzucić dobre prowadzenie to sprawdź Focusa.

Na plus Alfy to tylko wygląd i lepsze diesle niż u wymienionej konkurencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (..)

> Najpierw nie chcesz słuchać opinii osób które coś tam może tylko słyszały, a później sam wydajesz

> wyrok na 1.6 120KM bo nie chcesz mieć problemów z wariatorem

> Uprzejmie informuję, że rozrząd w tym silniku 1.6 105KM i tak musisz dla spokoju wymienić co 60tyś,

> to wtedy dołożysz jeszcze 400PLN na wariator.

> Dużo więcej przez te 60tyś wydasz na zawieszenie w tej Alfie.

> Jak chcesz święty spokój to bierz Astrę 2, a jak chcesz jeszcze dorzucić dobre prowadzenie to

> sprawdź Focusa.

> Na plus Alfy to tylko wygląd i lepsze diesle niż u wymienionej konkurencji.

Akurat zawieszenie to czytalem na forum alfaholikow na te 50tys km spokojnie starczy a poniewaz ja duzo nie jezdze bo do pracy mam 500m wiec nie musze auta meczyc a robie okolo 10 tys rocznie wiec zawieszenie to zaden problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak chcesz święty spokój to bierz Astrę 2, a jak chcesz jeszcze dorzucić dobre prowadzenie to

> sprawdź Focusa.

A jak chcesz święty spokój i fajne zawieszenie na polskie drogi, to wybierz Lacetti zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak chcesz święty spokój i fajne zawieszenie na polskie drogi, to wybierz Lacetti

Jak narazie mam coraz wiekszy metlik, opli jest w pip wiec sa opatrzone. Wiec cos czuje ze pole wyboru zawezi sie do alfy romeo,laceti,forda, planowalem zakup tak 2004-2005r a jak sie wnerwie to wezme od ojca jego seata leona tyle ze to tez 2001r 1.9 Tdi przebieg 160 tys-pewny no ale wolalbym nie ukrywam cos innego nowszego z 4 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak chcesz święty spokój i fajne zawieszenie na polskie drogi, to wybierz Lacetti

Tym autem nigdy nie jechałem. Jeśli zawias jest podobny jak w Lanosie, to jest to koszmar.

Koło dobija na byle dziurze, bo amortyzatory są nimi tylko z nazwy zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak narazie mam coraz wiekszy metlik, opli jest w pip wiec sa opatrzone. Wiec cos czuje ze pole

> wyboru zawezi sie do alfy romeo,laceti,forda, planowalem zakup tak 2004-2005r a jak sie

> wnerwie to wezme od ojca jego seata leona tyle ze to tez 2001r 1.9 Tdi przebieg 160

> tys-pewny no ale wolalbym nie ukrywam cos innego nowszego z 4 lata.

Na bank kupisz używkę z mniejszym przebiegiem niż 160tyś z tych roczników. Na bank zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na bank kupisz używkę z mniejszym przebiegiem niż 160tyś z tych roczników. Na bank

No lacetti jest szansa kupic bo to auto czesto kupowane do djspokojnej jazdy.A lacetti ma zawieszenie takie jak focus ,a wiec to juz nie lanos,a w lanosie nie amory tylko sprezyny sa slabe wink.gif a ojca seat ma tylko ABS ,nie ma nawet klimy I ASR czy ESP a bez tego nie chce auta.

Musze przemyslec hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie był bym taki do konca przekonany ...

Lacetti z tyłu ma tzw. duallink - rozwiązanie znane z aut koreańskich i japońskich, choć opracowane w Europie. Na polskich, nierównych i krętych drogach daje radę ok.gif. Za to na równej drodze, przy wyższych prędkościach auto potrafi być mniej stabilne - ale to IMO wina zbyt silnego wspomagania kierownicy i słabej odporności na boczny wiatr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no nie był bym taki do konca przekonany ...

Obydwa maja zawieszenie wielowachaczowe ale czym one sie roznia to nie wiem wink.gif.

Druga sprawa ze w cenie 15k ciezko moze byc wyrwac foke 2 a foka1 to pewnie bedzie podobna.

Ogolnie mowiac bede cos szukal z tych 4 aut,kupno planuje raczej juz w nowym roku,chyba ze sie cos trafi ciekawego nie zajechanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z drugiej strony korci mnie cos innego.

> Alfa Romeo to tez roznie bo jedni nic nie robia I jezdza.

Kup taką 147, którą uda Ci się w miarę szybko sprzedać. Bo rozumiem, że masz wielką ochotę ?

To, że ktoś jeździ i nie dokłada to oznacza (w przypadku nawet 11 letniej 147) że ma słabszy słuch oraz nienajlepszy już wzrok. IMO 147 szybko się starzeje. Zapuszczone zawieszenie trzeba wymieniać w całości, bo zawsze coś będzie już dawało oznaki zużycia - z czasem staje się to irytujące. Silnik - jak na Twoje odległości to 1.6 bez wariatora będzie odpowiedni. Ładnie brzmi, ochoczo wkręca się na czerwone pole. IMO najtrudniejszy do zniszczenia przez poprzednich użytkowników.

Wnętrze i elementy ruchome to przysłowiowe włoskie wykonanie. Ale jeśli poprzednik trochę dbał...

Subiektywna konkluzja:

3 letnia 147 denerwowała mnie drobiazgami, jedenastoletnia doprowadziłaby mnie chyba do szału. Ale kupiłbym ponownie... Pod warunkiem, że nie srebrną i koniecznie z benzynowym silnikiem, który mimo plebejskiego, fiatowskiego rodowodu ma 100% więcej charakteru niż współczesne MA montowane w AR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy później...

> Alfista sie trafil , jja duzo nie jezdze wiec auto szybko sie nie zestarzeje ,wyglad I teraz

> ciekawy. Planuje tak zakup 2004-2006 ,mialem punto2 I tez nie narzekalem

> Dzieki za info.

Odnawiam temat , jak dobrze pojdzie to w weekend sprzedam auto i pytanie co dalej grinser006.gif.

Najbardziej pasuje mi alfa romeo ale ostatnio jezdzilem autem w ktorym sie wyzej siedzi co mi sie spodobalo i zaczynam myslec rowniez nad autem typu renault scenic, citroen picasso. Nic wiekszego nie chce smile.gif

Co byscie poleciili. Kwota do wydania to 11-14 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odnawiam temat , jak dobrze pojdzie to w weekend sprzedam auto i pytanie co dalej .

> Najbardziej pasuje mi alfa romeo ale ostatnio jezdzilem autem w ktorym sie wyzej siedzi co mi sie

> spodobalo i zaczynam myslec rowniez nad autem typu renault scenic, citroen picasso. Nic

> wiekszego nie chce

> Co byscie poleciili. Kwota do wydania to 11-14 tys

Kolega w zeszłym roku kupił alfę 147 1.6 w cenie kilkunastu tysięcy (chyba 15-16). Póki co bardzo chwali, no może poza spalaniem - 10 na 100 jak nic. No ale to kwestia silnika i stylu jazdy.

Auto kupił od kuzyna innego kolegi z pracy, więc z pewnego źródła, przebieg był autentyczny podobnie jak historia auta była znana. A że właścicielbył z tych dbających io samochód, to poza małą wgniotką i przerysownaiem drzwi (coś w garażu spadło) nic nie było.

Wykończenie auta bardzo fajne - jakość materiałów na poziomie, ładne skórzane fotele, nie jest to może marka premium, ale jest tą "lepszą" marką Fiata. Na pewno elegantsza i nowoczesniejsza od Astry 2 i bardziej prestiżowa od Focusa 1. Focus z kolei jest ciut większy.

Poza tym kwestia korozji. Zardzewiałej alfy jakoś nie widziałem (fakt, nie przyglądam sie każdej), a Focusa (MK1 i MK2) czy astrę 2 to niejeden raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w foce 2 się rozczarujesz, drzwi to są płaty plastiku bez kawałka szmaty, focus 1 już pod tym względem lepiej wypadał zlosnik.gif

Co upierdliwego w foce 2- przynajmniej w kombi /takowy słuzbowy posiadam zlosnik.gif/ to tył lubi grzechotać, jedyna rada to wymiana kompletnego elementu, a nie tulei wink.gif Silnik 2.0 fajnie sobie radzi z autem- średnie spalanie ze 180 tyś, wyszło jakieś 10 litrów noPB. W trasie pali znacznie mniej ale, że słuzbowy to często jeździ "wysoko" na obu zegarach.

w 3mieście w 10 się mieści jak go do 3-3.5 tyś trzymasz.

To w sumie tyle. Nie specjalnie widać rudą na aucie także tragedii nie ma. Ogólnie polecam, lepsze od astry z całą pewnością ok.gif

A brzydki patent z fabrycznym radiem jest taki, że po którymś tam błędnym wpisaniu kodu blokujesz je tak, że nawet ASO Ci nie pomoże i magicy od rozkodowywania. U jednego speca polecanego przeleżało miesiąc czasu i się poddał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

> Subiektywna konkluzja:

> 3 letnia 147 denerwowała mnie drobiazgami, jedenastoletnia doprowadziłaby mnie chyba do szału. Ale

> kupiłbym ponownie... Pod warunkiem, że nie srebrną i koniecznie z benzynowym silnikiem, który

> mimo plebejskiego, fiatowskiego rodowodu ma 100% więcej charakteru niż współczesne MA

> montowane w AR.

ok.gif20.GIF

Wyżej ktoś napisał, że Alfa nie jest marką premium. Moim zdaniem jest jak najbardziej i tak należy ją traktować. Pytanie tylko co jest takiego w marce premium:

Japońce - premium serwis i bezawaryjność

Niemcy - premium PR i zaporowe ceny nowych aut dzięki czemu można przyszpanować znaczkiem i modelem

Alfa - premium design oraz w większości modeli radocha z jazdy większa niż w powyższych (Niestety im starszy model tym radocha większa - chociaż ma się to teraz zmienić. Jeżeli chce się brutalne auto na tor - Autodelta nie ma sobie równych)

(z włoskich jest oczywiście jeszcze Lancia, która zawsze się charakteryzowała najwyższej jakości materiałami i komfortem)

Kupując Alfę jednak kupuje się obecnie głównie dziedzictwo historyczne bo prawdziwie genialne auta skończyły się w latach 80tych. Czyli kupuje się markę, z którą wygrywając Enzo Ferrari płakał jak mały dzieciak (i do śmierci jeździł tylko Alfami - ostatnia jego Alfa to 164 Q4), Henry Ford zawsze zdejmował czapkę jak widział przejeżdżająca Alfę i kupuje się markę, która gdziekolwiek się nie pojawiła w sportach motorowych (Od F1 po DTM) zawsze była w czołówce (a przeważnie wygrywała). Przed wojną natomiast była nie do pokonania przez nikogo i byłą wtedy o wiele bardziej kultową, cenioną i pożądaną przez wszystkich marką niż dzisiejsze Ferrari...

Miejmy nadzieję, że za niedługo wrócą do bezpośrednich korzeni (bez półśrodków) z Giulią (następcą 159 RWD z normalną brutalną włoską V6) i następcą 166 który ma być tańszą wersją Maserati Ghibli.

Z powyższych powodów Alfa powinna być traktowana jak marka premium (Na pewno bardziej premium niż VW czy np. Audi). Jeżeli jednak wg kogoś nie spełnia swoich założeń marki premium krytyka w ramach założeń premium jest oczywiście uzasadniona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak najbardziej jest marka premium. Ok. roku 2003 nowa Alfa 147 w standardzie kosztowała ponad 70 tyś zł.

Zależy czego oczekujesz od samochodu? Czy to ma być bezproblemowy, bezemocjonalny dupowóz? Jeżeli tak to kup coś na polskie drogi i miasto z prostym zawieszeniem odpornym na dziury i łatwym do manewrowania przy parkowaniu w mieście. Jeżeli samochód ma też dać frajdę z jady jak i samego faktu posiadania to możesz brać Alfę. Musisz być jednak do niej przekonany i kochać tą markę. Ten samochód jest po prostu sexy - bardzo podoba się kobietom. Jeżeli nigdy nie siedziałeś za kierownicą Alfy 147 to spróbuj. Zobaczysz jak wygląda wnętrze.

Focus z silnikiem 2.0 16V ma porównywalne osiągi do alfy 147 1.6 ts 120 km.

Zerknij jeszcze na to:

http://www.topgear.com/uk/videos/alfa-in-drag

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> żartujesz z tymi osiągami chyba

> 2.0 forda ma w okolicach 145 KM, czyli nijak do 120 KM,

> moment obrotowy 185 Nm, a Alfy bodajże 160 Nm

porównywałeś masy ? alfa będzie lżejsza od focusa

10.6s/100km/h

a ile ma focus ?

z tego co widzę to 1.8 120KM będzie miał porównywalne osiągi hmm.gif

2.0 ma poniżej 10s ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo oprócz masy charakterystyki silnika się liczą - w jakim zakresie obrotów ten moment i moc jest dostępny i jak ze sobą obie wartości współgrają... Co z tego, że ktoś będzie miał 200 Nm maksymalnego momentu w jednym punkcie jak w reszcie będzie miał ledwo 100 - lepiej mieć wtedy 140 nm ale w większym zakresie obrotów.

Stąd właśnie powyższy komentarz zwracający uwagę, że mimo plebejskiego rodowodu Fiata są to jednak silniki z prawdziwie włoskim charakterem i chętnie jadące do przodu dzięki owym w miarę fajnym charakterystykom ok.gif w odróżnieniu od benzyn z GM które mimo Twin Phasera, JTSa i innych cudów są po prostu beznadziejne no.gif i potrzebują "pomocy" w postaci Autodelty (kompressor/turbo i wymiana niektórych elementów dolotu i rozrządu) bo same z siebie są bardzo słabe do auta, które ma być GT o sportowym charakterze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dodatkowo oprócz masy charakterystyki silnika się liczą - w jakim zakresie obrotów ten moment i moc

> jest dostępny i jak ze sobą obie wartości współgrają... Co z tego, że ktoś będzie miał 200 Nm

> maksymalnego momentu w jednym punkcie jak w reszcie będzie miał ledwo 100 - lepiej mieć wtedy

> 140 nm ale w większym zakresie obrotów.

> Stąd właśnie powyższy komentarz zwracający uwagę, że mimo plebejskiego rodowodu Fiata są to jednak

> silniki z prawdziwie włoskim charakterem i chętnie jadące do przodu dzięki owym w miarę fajnym

> charakterystykom w odróżnieniu od benzyn z GM które mimo Twin Phasera, JTSa i innych cudów są

> po prostu beznadziejne

akurat duratec forda ma fajny przebieg momentu, dzięki zmiennej geometrii dolotu

minusem forda jest waga, niektóre wersje mają pod 1400kg MW, alfa ma 1200kg z hakiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopowiem coś na temat AR 147 1.6 ZI 105[hp]. brat taką ma od 2 miesiecy. Auto sie fajnie prowadzi, wykończenie na dobrym poziomie plastiki i itp, akurat on ma skórę. Jak to przy zakupie auta używanego trzeba uważac, te silniki lubia brac olej. Części drogie w porównaniu do Fiata, komplet świec 150zl [Twinspark--> mamy 8 świec]. przewody WN NGK 250zl, termostat 200zl, to co wymieniłem z cenami brat juz wymienil, bo był problem z szarpaniem przy niskich obrotach silnika. Okazało sie ze to wina cewek na 1 i 4 cylindrze, ceny nowych cewek zwalają z nóg. On kupił używki, póki co problemu niema. Zawieszenie wielowahacz aluminiowy, więc dobry komplet na przód trzeba liczyc 1000zl. to narazie tyle co pamietam co wymienił do tej pory wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dopowiem coś na temat AR 147 1.6 ZI 105[hp]. brat taką ma od 2 miesiecy. Auto sie fajnie prowadzi,

> wykończenie na dobrym poziomie plastiki i itp, akurat on ma skórę. Jak to przy zakupie auta

> używanego trzeba uważac, te silniki lubia brac olej. Części drogie w porównaniu do Fiata,

> komplet świec 150zl [Twinspark--> mamy 8 świec]. przewody WN NGK 250zl, termostat 200zl, to co

> wymieniłem z cenami brat juz wymienil, bo był problem z szarpaniem przy niskich obrotach

> silnika. Okazało sie ze to wina cewek na 1 i 4 cylindrze, ceny nowych cewek zwalają z nóg. On

> kupił używki, póki co problemu niema. Zawieszenie wielowahacz aluminiowy, więc dobry komplet

> na przód trzeba liczyc 1000zl. to narazie tyle co pamietam co wymienił do tej pory

Mi się wydaje że termostat niecałe 80zł:

http://allegro.pl/termostat-vernet-oryg-alfa-146-147-156-1-6-1-8-2-0-i3067432614.html

co do przewodów to do większości 16 zaworowych silników kosztują podobnie,

a co do świec to na aukcji kosztują w okolicach 100zł:

http://allegro.pl/swiece-ngk-alfa-romeo-145-146-147-156-166-ts-8-szt-i3110868437.html

niewiem.gif

zestaw wahaczy FAST kosztuje 560zł

http://allegro.pl/wahacze-laczniki-gumy-alfa-romeo-156-147-wysylka-0-i3047423361.html smile.gif

to tak na szybko znalezione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi się wydaje że termostat niecałe 80zł:

> http://allegro.pl/termostat-vernet-oryg-alfa-146-147-156-1-6-1-8-2-0-i3067432614.html

> co do przewodów to do większości 16 zaworowych silników kosztują podobnie,

> a co do świec to na aukcji kosztują w okolicach 100zł:

> http://allegro.pl/swiece-ngk-alfa-romeo-145-146-147-156-166-ts-8-szt-i3110868437.html

> zestaw wahaczy FAST kosztuje 560zł

> http://allegro.pl/wahacze-laczniki-gumy-alfa-romeo-156-147-wysylka-0-i3047423361.html

> to tak na szybko znalezione

a w fordzie nie masz kabli (są cewki na świecach)

nie masz paska rozrządu, bo jest łańcuch

niestety zawias też nie jest tani w utrzymaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi się wydaje że termostat niecałe 80zł:

> http://allegro.pl/termostat-vernet-oryg-alfa-146-147-156-1-6-1-8-2-0-i3067432614.html

> co do przewodów to do większości 16 zaworowych silników kosztują podobnie,

> a co do świec to na aukcji kosztują w okolicach 100zł:

> http://allegro.pl/swiece-ngk-alfa-romeo-145-146-147-156-166-ts-8-szt-i3110868437.html

> zestaw wahaczy FAST kosztuje 560zł

> http://allegro.pl/wahacze-laczniki-gumy-alfa-romeo-156-147-wysylka-0-i3047423361.html

> to tak na szybko znalezione

mozna i tak jeśli auta chcemy sie po prostu pozbyc, wystarczy poczytac na forum Alfaholików, co polecaja a czego nie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozna i tak jeśli auta chcemy sie po prostu pozbyc, wystarczy poczytac na forum Alfaholików, co

> polecaja a czego nie

z tym mitem auta od fana marki to nie jest wcale tak różowo zlosnik.gif

Kącikowicze mi jedną alfę oglądali, na forum echy i achy jaka to ona super, w rzeczywistości jak pojechali ją obejrzeć było nie co inaczej.

Sprzedawca jeszcze 3 miesiące po moich zainteresowaniach proponował kupno auta, z ceną schodząc prawie o 1/3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odnawiam temat , jak dobrze pojdzie to w weekend sprzedam auto i pytanie co dalej .

> Najbardziej pasuje mi alfa romeo ale ostatnio jezdzilem autem w ktorym sie wyzej siedzi co mi sie

> spodobalo i zaczynam myslec rowniez nad autem typu renault scenic, citroen picasso. Nic

> wiekszego nie chce

> Co byscie poleciili. Kwota do wydania to 11-14 tys

a może Opel Meriva ?

1.6 chyba starczy jak LPG nie chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozna i tak jeśli auta chcemy sie po prostu pozbyc, wystarczy poczytac na forum Alfaholików, co

> polecaja a czego nie

Ale o co chodzi ?

Vernet zły termostat ? świece ngk

O wahaczach też możesz sobie poczytać jeśli uważasz że się rozpadną po wyjechaniu z garażu:

http://www.forum.alfaholicy.org/forum_og..._sprzedaje.html

miałem 156 a to w sumie to samo co 147 smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a w fordzie nie masz kabli (są cewki na świecach)

> nie masz paska rozrządu, bo jest łańcuch

> niestety zawias też nie jest tani w utrzymaniu

Nie porównuje do konkretnego forda, tylko do ogółu rynkowego smile.gif

Nie znam się na focusach ale jakieś przewody mają w ofercie na allegro niewiem.gif

A łańcuch o ile nie ma jakiejś wady fabrycznej to rzeczywiście fajna rzecz.

W alfie zawias jest dokładnie tak drogi w utrzymaniu jak u konkurencji z tymi samymi rozwiązaniami smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale o co chodzi ?

> Vernet zły termostat ? świece ngk

> O wahaczach też możesz sobie poczytać jeśli uważasz że się rozpadną po wyjechaniu z garażu:

> http://www.forum.alfaholicy.org/forum_og..._sprzedaje.html

> miałem 156 a to w sumie to samo co 147

kto co woli, akurat brat wychodzi z założenia ze lepiej dołożyc i miec spokój wink.gif ja sie dokładnie nie wtajemniczałem w zakup części, ale brat na bieżąco śledzi forum i kupił to co ludzie polecaja i tyle w temacie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a może Opel Meriva ?

> 1.6 chyba starczy jak LPG nie chcesz

Tyle ze Meriva jest strasznie kanciata 270751858-jezyk.gif .

Najbardziej kusi mnie alfa smile.gif

Druga sprawa jest taka ze moim autem jezdzi tez tesciu nieraz.

Ostatnio codziennie ,sam swojego auta nie ma bo uwaza ze nie musi.

Dzis zalatwil mi w lanosie halogen. zderzak juz mi dwa razy porysowal.

I jak mysle ze mam zmienic auto i moze mi porysowac itd to mnie :/.

W lanosie jakos to przeboleje ,a glupio mi jest powiedziec ze mu nie pozycze bo zone nieraz wozi jak w pracy jestem.

Inaczej prawde mowiac juz dawno bym auto zmienil heh.

Odnosnie szukanego auta robie rocznie tylko5-10tys km bo pracuje na miejscu wiec dojazd do pracy odpada, zawieszenie nawet alfy spory okres u mnie wytrzyma wink.gif. Zalezy mi glownie na aucie ktorego rdza nie wcina bo nie naleze do osob ktore zmieniaja co rok auto smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.