zielin Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Witam Nadeszła wiekopomna chwila i zmieniam wozidło mojej żonie i właśnie chciałbym się dowiedzieć więcej na temat Renault Clio z 2003 roku z silnikiem 1,5 dci jakie są największe mankamenty tego samochodu na co zwracać uwagę podczas zakupów i czy tam jest łańcuch rozrządu czy pasek?! Podpowiedzcie drodzy użytkownicy. Kiedyś jeździłem taką jako służbową tylko ja miałem wtedy 1,2 benzynę i nigdy nie miałem turboklekota. pozdrawiam zielin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Silnik cieszy się złą sławą, kolega Łysy na pewno rozwinie temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 Auto dobre, ale bierz dowolną benzynę. Przy odrobinie szczęścia zapomnisz że masz samochód, co przy dieslu takie oczywiste nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Witam > Nadeszła wiekopomna chwila i zmieniam wozidło mojej żonie i właśnie chciałbym się dowiedzieć więcej > na temat Renault Clio z 2003 roku z silnikiem 1,5 dci jakie są największe mankamenty tego > samochodu na co zwracać uwagę podczas zakupów i czy tam jest łańcuch rozrządu czy pasek?! > Podpowiedzcie drodzy użytkownicy. Kiedyś jeździłem taką jako służbową tylko ja miałem wtedy > 1,2 benzynę i nigdy nie miałem turboklekota. > pozdrawiam > zielin Daj sobie spokoj z nim i kup jakąś benzynke. Mialem Clio dokladnie z tego samego roku i z tez 1.5dci. Jako ze pisałem dużo tutaj ile wlozylem i co sie działo to napisze w skrócie. Miałem auto od przebiegu około 90tys km z pewnych rąk. Problemy zaczęły sie od około 130tys. 2 x turbina za kazdym razem kupowalem nowe. Kolo 150tys po wymianie drugiej turbiny zaczął brać olej az co raz więcej. Do roboty był caly silnik bo robiłem dla siebie a nie na handel. Robocizna głowicy , wymiana pierścieni oraz tłoków wymiana panewek. Do roboty wszystkie wtryski końcówki szt 150zl jeden wymiana zaworka koszt 450zl. O takich rzeczach jak zacierajace sie sprzegielko w alternatorze nie bede pisal bo to sprawa eksploatacyjna koszt okolo 500. Sam remont z nowa turbina wyszedl kolo 6.5 tys koszt samej turbiny po rabatach kolo 1400-1600zl. Podsumowując koszty potrafią zabić i taniej wyjdzie uzytkowanie wersji benzynowej. Jak by co to pisz chetnie odpowiem na pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Silnik cieszy się złą sławą, kolega Łysy na pewno rozwinie temat Rozwinął Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 21 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2013 > Rozwinął wiedziałem, że można na Ciebie liczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blizniak1435053579 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 Jak koledzy juz napisali kup z silnikiem benzynowym. Najlepiej 1.2 16V silnik nie do zabicia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Jak koledzy juz napisali kup z silnikiem benzynowym. Najlepiej 1.2 16V silnik nie do zabicia. Ja osobiscie kupil bym coś mocniejszego Np 1.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielin Napisano 22 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Jak koledzy juz napisali kup z silnikiem benzynowym. Najlepiej 1.2 16V silnik nie do zabicia. Miałem taką wersję służbową - co do wypowiedzi kolegi Łysego to powiem Ci że jest to straszne co piszesz że to potrafi aż tylko kosztuję i są takie problemy. Z tego co wiem to wtryski właśnie zostały wymienione na nowe i teraz sam nie wiem co mam zrobić - tylko że mojej żonce się to autko spodobała i już nie chce odpuścić. Dziś jadę ze swoim mechanikiem i on się wypowie na temat tego samochodu. Dzięki za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Miałem auto od przebiegu około 90tys km z pewnych rąk. > Problemy zaczęły sie od około 130tys. > 2 x turbina za kazdym razem kupowalem nowe. Łysy, jedno pytanko, czemu dwukrotnie wymieniałeś turbo które najczęściej normalnie "żyje" do okolic 200kkm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Łysy, jedno pytanko, czemu dwukrotnie wymieniałeś turbo które najczęściej normalnie "żyje" do > okolic 200kkm? Ponieważ jak popytasz sie ludzi to ponoć te turbiny w 1.5 DCI az tak długo nie żyją. Po drugie to nie mam pojęcia czemu padło. Padło zaraz po tym jak skończyła sie gwarancja na nie. Olej zawsze wymienialem co 9tys km na jakiegoś castrola chyba magnatec. Oczywiscie nigdy nie ruszalem zaraz po odpaleniu i po dojechaniu zawsze czekałem z2-3 min. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysq11998866 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Ponieważ jak popytasz sie ludzi to ponoć te turbiny w 1.5 DCI az tak długo nie żyją. > Po drugie to nie mam pojęcia czemu padło. > Padło zaraz po tym jak skończyła sie gwarancja na nie. > Olej zawsze wymienialem co 9tys km na jakiegoś castrola chyba magnatec. > Oczywiscie nigdy nie ruszalem zaraz po odpaleniu i po dojechaniu zawsze czekałem z2-3 min. No wszystko zgoda, ale jak znam życie to przewody olejowe turbo zostały stare, a to powoduje że mógłbyś jeszcze i dziesięć razy sprężarkę wymieniać, a kolejne interwały byłyby coraz krótsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Ponieważ jak popytasz sie ludzi to ponoć te turbiny w 1.5 DCI az tak długo nie żyją. No właśnie najczęściej dożywają dwusetki... Zależy od mocy jeszcze. Ale przecież Clio miałeś nie jakoś mocno wysilone. > Po drugie to nie mam pojęcia czemu padło. > Padło zaraz po tym jak skończyła sie gwarancja na nie. I to nowe były, a nie jakieś regenerowane? Pytam bo mam 110 kkm i chcę wiedzieć co mnie czeka ;-) > Oczywiscie nigdy nie ruszalem zaraz po odpaleniu i po dojechaniu zawsze czekałem z2-3 min. Wow, nigdy tyle nie czekam, puszczam na niskie obroty, kilkanaście sekund i gaszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Miałem taką wersję służbową - co do wypowiedzi kolegi Łysego to powiem Ci że jest to straszne co > piszesz że to potrafi aż tylko kosztuję i są takie problemy. Z tego co wiem to wtryski właśnie > zostały wymienione na nowe i teraz sam nie wiem co mam zrobić - tylko że mojej żonce się to > autko spodobała i już nie chce odpuścić. Dziś jadę ze swoim mechanikiem i on się wypowie na > temat tego samochodu. Dzięki za odpowiedzi Czyli jak zawsze każdy kto pyta i tak juz podjął decyzję wie lepiej Życzę Ci szczęścia ale pamietaj ze kazda naprawa bedzie kosztować tyle co uzywany benzynowy silnik.Gdyz koszt turbiny to 2tys a pewnie padnie jak nie była wymieniana. Podziwiam Cię ze az tak chcesz ryzykowac na auto ktorego pewnie latwo nie sprzedaz bo ja za moj doinwestowany egzeplarz dostałem 8.6 tys Aaa no i podziwiam ze ktoś wydał taką kasę na wtryski bo ja bym regenrowal tym bardziej ze sprzedaje samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > No wszystko zgoda, ale jak znam życie to przewody olejowe turbo zostały stare, a to powoduje że > mógłbyś jeszcze i dziesięć razy sprężarkę wymieniać, a kolejne interwały byłyby coraz krótsze. Co jak co ale ufam mojemu mechanikowi i myślę ze zna sie nie lepiej niz jeden autokacikowicz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Dziś jadę ze swoim mechanikiem i on się wypowie na > temat tego samochodu. Dzięki za odpowiedzi Ty nie jedź z mechanikiem, bo on g... zobaczy tylko umów się do ASO albo chociaż do jakichś speców od renówek - jeśli jesteś naprawdę zdecydowany na to auto. ASO znajdzie sporo usterek, i musisz się z tym liczyć i szczególnie nie zrażać nimi, ale na ich podstawie ocenisz jaka jest szansa na poważniejszą naprawę. W turbo dieslu jest parę elementów o których pisał Łysy (który w Cilo wygrał kumulację ) które są mocno drogie jak sie posypią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Co jak co ale ufam mojemu mechanikowi i myślę ze zna sie nie lepiej niz jeden autokacikowicz Wymiana dwóch dmuchawek w krótkim czasie świadczyłaby zgoła o czymś innym... No offence Ja nie ufam nikomu prócz własnej matki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > No właśnie najczęściej dożywają dwusetki... Zależy od mocy jeszcze. Ale przecież Clio miałeś nie > jakoś mocno wysilone. No wlasnie i jak popytasz sie ludzi którzy robią te auta to ci kazdy powie ze max po 100tys z hakiem > I to nowe były, a nie jakieś regenerowane? A co ja napisałem ? Napisalem ze byly nowe czy regenerowane ? Za kazdym razem kupowalem nowe i sam odbieralem w intercarsie. > Pytam bo mam 110 kkm i chcę wiedzieć co mnie czeka ;-) No jak by ci powiedziec to zależy ktory rok i jaki siknik. Bo jak podobny tak jak ja miałem to koniec oszczędności bo to co zyskasz na oszczednosci paliwa wydasz 5 razy tyle na serwis > Wow, nigdy tyle nie czekam, puszczam na niskie obroty, kilkanaście sekund i gaszę. Jak widać po moim przypadku wcale wiecej to nie pomogło na żywotność. I teraz odpukac moja megane jezdzi bez awaryjnie i wydalem mniej kasy niz w ostatnich latach na clio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Wymiana dwóch dmuchawek w krótkim czasie świadczyłaby zgoła o czymś innym... No offence Tak tak wiem ze tu najlepsi psychologowie i znawcy wiec nie dziwi mnie ten tekst Był czas sie przyzwyczaic > Ja nie ufam nikomu prócz własnej matki A ja zazwyczaj ufam innym i jak za razie za duzo razy sie nie przejechałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Ty nie jedź z mechanikiem, bo on g... zobaczy tylko umów się do ASO albo chociaż do jakichś speców > od renówek - jeśli jesteś naprawdę zdecydowany na to auto. > ASO znajdzie sporo usterek, i musisz się z tym liczyć i szczególnie nie zrażać nimi, ale na ich > podstawie ocenisz jaka jest szansa na poważniejszą naprawę. > W turbo dieslu jest parę elementów o których pisał Łysy (który w Cilo wygrał kumulację ) które są > mocno drogie jak sie posypią. Zapomniałem dodać ze bez clipa bym nawet nie pojechał oglądać takiego dci. W kompie pewnie sporo informacji sie znajdzie. A mechanik gowno zobaczy jak nie bedzie mial clipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Zapomniałem dodać ze bez clipa bym nawet nie pojechał oglądać takiego dci. > W kompie pewnie sporo informacji sie znajdzie. > A mechanik gowno zobaczy jak nie bedzie mial clipa O tym właśnie mówię. To już nie te czasy kiedy wystarczą dwie przegazówki, poszarpanie za koła i powiedzenie "dobry" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > I teraz odpukac moja megane jezdzi bez awaryjnie i wydalem mniej kasy niz w ostatnich latach na > clio Nie chcę Cię martwić ale ja ostatnio zrobiłem amorki z przodu, łożyska amorków i drążki, do tego przegląd olejowy, filtr kabinowy itp. i 1700 poszło sie paść Pierdoły typu przerwana wiązka w klapie robię sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Nie chcę Cię martwić ale ja ostatnio zrobiłem amorki z przodu, łożyska amorków i drążki, do tego > przegląd olejowy, filtr kabinowy itp. i 1700 poszło sie paść > Pierdoły typu przerwana wiązka w klapie robię sam. jop wiem ale jakoś w Clio co chwilę mi się coś zużywało Pewnie po zimie będę robił tuleje z tyłu bo się powoli odzywają więc nie ma tak że jeździ się za darmo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Wymiana dwóch dmuchawek w krótkim czasie świadczyłaby zgoła o czymś innym... No offence To samo sobie pomyślałem Turbina to wbrew potocznym antydieslowskim frazesom bardzo trwałe urządzenie - pod warunkiem właściwej eksploatacji. Jeżeli nie jest dobrze smarowana (to właściwie jedyna możliwość uszkodzenia jej), to padnie szybko - dokładnie tak, jak piszesz - kolejne wymienia się już coraz częściej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielin Napisano 22 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > O tym właśnie mówię. > To już nie te czasy kiedy wystarczą dwie przegazówki, poszarpanie za koła i powiedzenie "dobry" To powiem tak jade dla pewności z moim mechanikiem ale do tego jestem umówiony w ASO renaulta mają podłączyć pod Clipa i sprawdzić dokładnie czy ten egzemplarz się nadaję - ja powiem tak że na 100% nie jestem zdecydowany bo jak mam wydać kasę na samochód i później znowu co chwila wędrować do mechanika to wolę poczekać aż znajdę coś godnego zakupu. Dopiero od jakiegoś czasu patrzę na francuzy ( bo sam jeżdżę francem ) ale do tej pory miałem wyłącznie benzyny i tak jak już pisałem miałem podobną tylko że była to 1,2 benzyna i to co można było uskuteczniać tym samochodem przechodzi ludzkie pojęcie, wszystko się dziś okaże czy samochód kupię czy odpuszczę i poszukam jeszcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > jop wiem ale jakoś w Clio co chwilę mi się coś zużywało > Pewnie po zimie będę robił tuleje z tyłu bo się powoli odzywają więc nie ma tak że jeździ się za > darmo Ale tuleje z tyłu to raczej dość trwałe u nas są, jakie masz objawy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > To powiem tak jade dla pewności z moim mechanikiem ale do tego jestem umówiony w ASO renaulta mają > podłączyć pod Clipa i sprawdzić dokładnie czy ten egzemplarz się nadaję - ja powiem tak że na > 100% nie jestem zdecydowany bo jak mam wydać kasę na samochód i później znowu co chwila > wędrować do mechanika to wolę poczekać aż znajdę coś godnego zakupu. Dopiero od jakiegoś czasu > patrzę na francuzy ( bo sam jeżdżę francem ) ale do tej pory miałem wyłącznie benzyny i tak > jak już pisałem miałem podobną tylko że była to 1,2 benzyna i to co można było uskuteczniać > tym samochodem przechodzi ludzkie pojęcie, wszystko się dziś okaże czy samochód kupię czy > odpuszczę i poszukam jeszcze. To szukaj benzyny, a nie 10-letniego diesla! Pierwsza awaria osprzetu pochlonie pewnie cala oszczednosc z nizszego spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielin Napisano 22 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 To powiem tak - nie kupiliśmy go ponieważ z zewnątrz wszystko ładnie ale jak podłączyli Clipa to wyszło że jest problem z poduszkami i nie łączy się ze sterownikami wtrysku i dlatego zrezygnowałem bo jak mam kupić i pakować kasę w naprawę to mi się to nie opłaca. Jutro jedziemy oglądać Peugota 206 2.0hdi oraz Clio 1,2 benzynę dam znać jutro jak mi poszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 A może tylko bład poduchy do wykasowania..Wogóle czym moge sprawdzic swoja megane przed 2002r bo chyba elm 327 pow.2002r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > A może tylko bład poduchy do wykasowania..Wogóle czym moge sprawdzic swoja megane przed 2002r bo > chyba elm 327 pow.2002r. ale w czym problem, przecież diagnostyka na clipie to ok 50PLN i masz pewność, że wszystko widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Htcdesirez Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > A może tylko bład poduchy do wykasowania..Wogóle czym moge sprawdzic swoja megane przed 2002r bo > chyba elm 327 pow.2002r. Np taki kabelek jakiś tekst i do tego DDT2000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Np taki kabelek jakiś tekst i do tego DDT2000 niestety to nie zawsze działa. Próbowałem podpiąć się do MII ELMem i DDT2000 go nie widziało, inne programy, które się połączyły widziały tylko czasem jakieś pojedyncze wpisy. Dopier Clip wywalił ich kilkanaście i pokasował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Htcdesirez Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > niestety to nie zawsze działa. Próbowałem podpiąć się do MII ELMem i DDT2000 go nie widziało, inne > programy, które się połączyły widziały tylko czasem jakieś pojedyncze wpisy. Dopier Clip > wywalił ich kilkanaście i pokasował Kolego na Elmie nie odczyta dlatego wkleiłem link do interfejsu VAG KKL i w połączeniu z DDT2000 można zdziałać prawie wszystko. Linke do najnowszej bazy 680mb mogę podać na prv. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Kolego na Elmie nie odczyta dlatego wkleiłem link do interfejsu VAG KKL i w połączeniu z DDT2000 > można zdziałać prawie wszystko. Linke do najnowszej bazy 680mb mogę podać na prv. to ja poproszę o info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Telly Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > to ja poproszę o info Ja też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Ja też I ja i ja Poproszę bardzo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > Kolego na Elmie nie odczyta dlatego wkleiłem link do interfejsu VAG KKL i w połączeniu z DDT2000 > można zdziałać prawie wszystko. Linke do najnowszej bazy 680mb mogę podać na prv. Jak wszyscy to i babcia też prosi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 a to sorki za wprowadzanie zamieszania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2013 > To powiem tak - nie kupiliśmy go ponieważ z zewnątrz wszystko ładnie ale jak podłączyli Clipa to > wyszło że jest problem z poduszkami i nie łączy się ze sterownikami wtrysku i dlatego > zrezygnowałem bo jak mam kupić i pakować kasę w naprawę to mi się to nie opłaca. Jutro > jedziemy oglądać Peugota 206 2.0hdi oraz Clio 1,2 benzynę dam znać jutro jak mi poszło Szukał bym clio w benzynie Pamietaj ze zawsze taniej naprawic niz diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Ponieważ jak popytasz sie ludzi to ponoć te turbiny w 1.5 DCI az tak długo nie żyją. > Po drugie to nie mam pojęcia czemu padło. > Padło zaraz po tym jak skończyła sie gwarancja na nie. > Olej zawsze wymienialem co 9tys km na jakiegoś castrola chyba magnatec. > Oczywiscie nigdy nie ruszalem zaraz po odpaleniu i po dojechaniu zawsze czekałem z2-3 min. No to odpowiedź na pytanie dlaczego padło może być banalna: - Po pierwsze błędy montażowe, mechanik który wymieniał Ci turbo nie podszedł do tematu z należytą starannością. Powinien zrobić czyszczenie układu smarowania, być może nawet płukankę jakąś zastosować do silnika. - Po drugie olej Castrol zwany ścierwolem zrobił swoje. Mam DCi w Twingo, leję castrola magnatec profesjonal bo mam go okazjonalnie pół piwnicy, ale następna wymiana będzie na dużo lepszy olej (castrol do sprzedaży). Moje obserwacje z tego ścierwola to zużycie oleju w granicach 0,2-0,3 l na 1000 km a przebieg 32 tys od nowości. Testowałem sprawę w innych silnikach i zachowanie na tym oleju zawsze podobne - głośniejsza praca i zużywanie oleju przez zdrowy silnik. Wystarczy poszukać trochę w google na temat Castrola i sprawa staje się jasna, te oleje to marketingowa wydumka i raczej nic więcej. Miałeś pecha, niestety. Tak czy owak, kupno mocno używanego DCi to bardzo kontrowersyjna sprawa, sam wybrał bym 1,2 16v prawdopodobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > Np taki kabelek jakiś tekst i do tego DDT2000 A tem DDT2000 skad wziążć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2013 > A tem DDT2000 skad wziążć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zielin Napisano 24 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2013 > Szukał bym clio w benzynie > Pamietaj ze zawsze taniej naprawic niz diesla To pochwalę się kupiłem Renault Clio II z 2002 roku w jedynym najsłuszniejszym silniku czyli 1,2 benzyna, autko ma na wyposażeniu min. elektrykę szyb; luster;klimę ( to był warunek podstawowy ) ABS, 2xpoduszki; central itp. jest od 3 lat w kraju i jest w kolorze hmm srebrnym wpadającym w lekko błękitny. Nie chce już nigdy słyszeć o turbo klekocie ( przyrzekam jak kiedyś powiem że chce kupić turbośmiecia walnijcie mnie ) Dzięki wszystkim za porady i za dość wyczerpująca dyskusję, co do ceny za podłączenia do Clipa to w Grudziądzu kosztuję to 150 zł więc we wtorek straciłem bez sensu kasę na tamtego DCika - wierzę że Nasza nowa benzynka będzie Nam służyć bezawaryjnie poniżej link do ogłoszenia jutro jadę odbierać http://otomoto.pl/renault-clio-1-2-klima-zarejestrowany-C23778686.html pozdrawiam P.S. czekam na słowa krytyki że z komisu i że np coś zauważyłem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 K9K nie jest moze najgorszym dieslem na swiecie, ale niewiele mu do takiego brakuje, nie polecam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 25 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2013 K9K jest (zdaje się) 4 rodzaje i ZTCW nie wszystkie padają. pewnie w tej clijówce dCi jest 82KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > K9K nie jest moze najgorszym dieslem na swiecie, ale niewiele mu do takiego brakuje, nie polecam K9K sprawują się różnie w zależności od wersji, mocniejsze odmiany mają problemy z obracającymi się panewkami itp. Dodatkowo silniki te zabija wygórowany okres pomiędzy wymianami oleju silnikowego. Interwał co 30 tys jest zabójczy na dłuższą metę. Mam najsłabszą wersję K9K, silnik rewelacja, spalanie w zimę w mieście około 5 litrów, w trasie poniżej 4 to nie problem. Olej wymieniam co 10 tys km, mam nadzieję, że pojeździ, jesli nie to odszczekam to co dobrego o nim napisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lysy1980 Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > K9K sprawują się różnie w zależności od wersji, > mocniejsze odmiany mają problemy z obracającymi się panewkami itp. Dodatkowo silniki te zabija > wygórowany okres pomiędzy wymianami oleju silnikowego. Interwał co 30 tys jest zabójczy na > dłuższą metę. > Mam najsłabszą wersję K9K, silnik rewelacja, spalanie w zimę w mieście około 5 litrów, w trasie > poniżej 4 to nie problem. Olej wymieniam co 10 tys km, mam nadzieję, że pojeździ, jesli nie to > odszczekam to co dobrego o nim napisałem Mialem taki sam i tez olej wymieniłem co 10 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luki29m Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > To pochwalę się kupiłem Renault Clio II z 2002 roku w jedynym najsłuszniejszym silniku czyli 1,2 > benzyna, autko ma na wyposażeniu min. elektrykę szyb; luster;klimę ( to był warunek podstawowy > ) ABS, 2xpoduszki; central itp. jest od 3 lat w kraju i jest w kolorze hmm srebrnym wpadającym > w lekko błękitny. Nie chce już nigdy słyszeć o turbo klekocie ( przyrzekam jak kiedyś powiem > że chce kupić turbośmiecia walnijcie mnie ) Dzięki wszystkim za porady i za dość > wyczerpująca dyskusję, co do ceny za podłączenia do Clipa to w Grudziądzu kosztuję to 150 zł > więc we wtorek straciłem bez sensu kasę na tamtego DCika - wierzę że Nasza nowa benzynka > będzie Nam służyć bezawaryjnie poniżej link do ogłoszenia jutro jadę odbierać > http://otomoto.pl/renault-clio-1-2-klima-zarejestrowany-C23778686.html > pozdrawiam > P.S. > czekam na słowa krytyki że z komisu i że np coś zauważyłem.... Miałem kiedyś takie clio. Nawet dość byłem zadowolony . Jak byś był zainteresowany to mam komplet orygialnych chlapaczy przód i tył do tego modelu. Oczywiście używane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siwyyy77 Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 mam 1.5DCI 47kW 5 lat bezproblemowej jazdy przebiegi robię niewielkie max 15kkm rocznie. Oleje i wszystkie filtry wymieniam co rok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 26 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2013 > Mialem taki sam i tez olej wymieniłem co 10 tys podstawowe pytanie na jaki olej bo w tych silnikach to znacząca informacja.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.