Skocz do zawartości

Renault Clio 1,5 dci


zielin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nadeszła wiekopomna chwila i zmieniam wozidło mojej żonie i właśnie chciałbym się dowiedzieć więcej na temat Renault Clio z 2003 roku z silnikiem 1,5 dci jakie są największe mankamenty tego samochodu na co zwracać uwagę podczas zakupów i czy tam jest łańcuch rozrządu czy pasek?! Podpowiedzcie drodzy użytkownicy. Kiedyś jeździłem taką jako służbową tylko ja miałem wtedy 1,2 benzynę i nigdy nie miałem turboklekota.

pozdrawiam

zielin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Nadeszła wiekopomna chwila i zmieniam wozidło mojej żonie i właśnie chciałbym się dowiedzieć więcej

> na temat Renault Clio z 2003 roku z silnikiem 1,5 dci jakie są największe mankamenty tego

> samochodu na co zwracać uwagę podczas zakupów i czy tam jest łańcuch rozrządu czy pasek?!

> Podpowiedzcie drodzy użytkownicy. Kiedyś jeździłem taką jako służbową tylko ja miałem wtedy

> 1,2 benzynę i nigdy nie miałem turboklekota.

> pozdrawiam

> zielin

Daj sobie spokoj z nim i kup jakąś benzynke.

Mialem Clio dokladnie z tego samego roku i z tez 1.5dci.

Jako ze pisałem dużo tutaj ile wlozylem i co sie działo to napisze w skrócie.

Miałem auto od przebiegu około 90tys km z pewnych rąk.

Problemy zaczęły sie od około 130tys.

2 x turbina za kazdym razem kupowalem nowe.

Kolo 150tys po wymianie drugiej turbiny zaczął brać olej az co raz więcej.

Do roboty był caly silnik bo robiłem dla siebie a nie na handel.

Robocizna głowicy , wymiana pierścieni oraz tłoków wymiana panewek.

Do roboty wszystkie wtryski końcówki szt 150zl jeden wymiana zaworka koszt 450zl.

O takich rzeczach jak zacierajace sie sprzegielko w alternatorze nie bede pisal bo to sprawa eksploatacyjna koszt okolo 500.

Sam remont z nowa turbina wyszedl kolo 6.5 tys koszt samej turbiny po rabatach kolo 1400-1600zl.

Podsumowując koszty potrafią zabić i taniej wyjdzie uzytkowanie wersji benzynowej.

Jak by co to pisz chetnie odpowiem na pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak koledzy juz napisali kup z silnikiem benzynowym. Najlepiej 1.2 16V silnik nie do zabicia.

Miałem taką wersję służbową - co do wypowiedzi kolegi Łysego to powiem Ci że jest to straszne co piszesz że to potrafi aż tylko kosztuję i są takie problemy. Z tego co wiem to wtryski właśnie zostały wymienione na nowe i teraz sam nie wiem co mam zrobić - tylko że mojej żonce się to autko spodobała i już nie chce odpuścić. Dziś jadę ze swoim mechanikiem i on się wypowie na temat tego samochodu. Dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem auto od przebiegu około 90tys km z pewnych rąk.

> Problemy zaczęły sie od około 130tys.

> 2 x turbina za kazdym razem kupowalem nowe.

Łysy, jedno pytanko, czemu dwukrotnie wymieniałeś turbo które najczęściej normalnie "żyje" do okolic 200kkm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Łysy, jedno pytanko, czemu dwukrotnie wymieniałeś turbo które najczęściej normalnie "żyje" do

> okolic 200kkm?

Ponieważ jak popytasz sie ludzi to ponoć te turbiny w 1.5 DCI az tak długo nie żyją.

Po drugie to nie mam pojęcia czemu padło.

Padło zaraz po tym jak skończyła sie gwarancja na nie.

Olej zawsze wymienialem co 9tys km na jakiegoś castrola chyba magnatec.

Oczywiscie nigdy nie ruszalem zaraz po odpaleniu i po dojechaniu zawsze czekałem z2-3 min.

ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ jak popytasz sie ludzi to ponoć te turbiny w 1.5 DCI az tak długo nie żyją.

> Po drugie to nie mam pojęcia czemu padło.

> Padło zaraz po tym jak skończyła sie gwarancja na nie.

> Olej zawsze wymienialem co 9tys km na jakiegoś castrola chyba magnatec.

> Oczywiscie nigdy nie ruszalem zaraz po odpaleniu i po dojechaniu zawsze czekałem z2-3 min.

No wszystko zgoda, ale jak znam życie to przewody olejowe turbo zostały stare, a to powoduje że mógłbyś jeszcze i dziesięć razy sprężarkę wymieniać, a kolejne interwały byłyby coraz krótsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ jak popytasz sie ludzi to ponoć te turbiny w 1.5 DCI az tak długo nie żyją.

No właśnie najczęściej dożywają dwusetki... Zależy od mocy jeszcze. Ale przecież Clio miałeś nie jakoś mocno wysilone.

> Po drugie to nie mam pojęcia czemu padło.

> Padło zaraz po tym jak skończyła sie gwarancja na nie.

I to nowe były, a nie jakieś regenerowane?

Pytam bo mam 110 kkm i chcę wiedzieć co mnie czeka ;-)

> Oczywiscie nigdy nie ruszalem zaraz po odpaleniu i po dojechaniu zawsze czekałem z2-3 min.

Wow, nigdy tyle nie czekam, puszczam na niskie obroty, kilkanaście sekund i gaszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałem taką wersję służbową - co do wypowiedzi kolegi Łysego to powiem Ci że jest to straszne co

> piszesz że to potrafi aż tylko kosztuję i są takie problemy. Z tego co wiem to wtryski właśnie

> zostały wymienione na nowe i teraz sam nie wiem co mam zrobić - tylko że mojej żonce się to

> autko spodobała i już nie chce odpuścić. Dziś jadę ze swoim mechanikiem i on się wypowie na

> temat tego samochodu. Dzięki za odpowiedzi

Czyli jak zawsze każdy kto pyta i tak juz podjął decyzję wie lepiej grinser006.gif

Życzę Ci szczęścia ale pamietaj ze kazda naprawa bedzie kosztować tyle co uzywany benzynowy silnik.Gdyz koszt turbiny to 2tys a pewnie padnie jak nie była wymieniana.

Podziwiam Cię ze az tak chcesz ryzykowac na auto ktorego pewnie latwo nie sprzedaz bo ja za moj doinwestowany egzeplarz dostałem 8.6 tys zlosnik.gif

Aaa no i podziwiam ze ktoś wydał taką kasę na wtryski zlosnik.gif bo ja bym regenrowal tym bardziej ze sprzedaje samochód zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wszystko zgoda, ale jak znam życie to przewody olejowe turbo zostały stare, a to powoduje że

> mógłbyś jeszcze i dziesięć razy sprężarkę wymieniać, a kolejne interwały byłyby coraz krótsze.

Co jak co ale ufam mojemu mechanikowi i myślę ze zna sie nie lepiej niz jeden autokacikowicz ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś jadę ze swoim mechanikiem i on się wypowie na

> temat tego samochodu. Dzięki za odpowiedzi

Ty nie jedź z mechanikiem, bo on g... zobaczy tylko umów się do ASO albo chociaż do jakichś speców od renówek - jeśli jesteś naprawdę zdecydowany na to auto.

ASO znajdzie sporo usterek, i musisz się z tym liczyć i szczególnie nie zrażać nimi, ale na ich podstawie ocenisz jaka jest szansa na poważniejszą naprawę.

W turbo dieslu jest parę elementów o których pisał Łysy (który w Cilo wygrał kumulację grinser006.gif ) które są mocno drogie jak sie posypią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie najczęściej dożywają dwusetki... Zależy od mocy jeszcze. Ale przecież Clio miałeś nie

> jakoś mocno wysilone.

No wlasnie i jak popytasz sie ludzi którzy robią te auta to ci kazdy powie ze max po 100tys z hakiem zlosnik.gif

> I to nowe były, a nie jakieś regenerowane?

A co ja napisałem ? Napisalem ze byly nowe czy regenerowane ?

Za kazdym razem kupowalem nowe i sam odbieralem w intercarsie.

> Pytam bo mam 110 kkm i chcę wiedzieć co mnie czeka ;-)

No jak by ci powiedziec to zależy ktory rok i jaki siknik.

Bo jak podobny tak jak ja miałem to koniec oszczędności bo to co zyskasz na oszczednosci paliwa wydasz 5 razy tyle na serwis grinser006.gif

> Wow, nigdy tyle nie czekam, puszczam na niskie obroty, kilkanaście sekund i gaszę.

Jak widać po moim przypadku wcale wiecej to nie pomogło na żywotność. zlosnik.gif

I teraz odpukac moja megane jezdzi bez awaryjnie i wydalem mniej kasy niz w ostatnich latach na clio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymiana dwóch dmuchawek w krótkim czasie świadczyłaby zgoła o czymś innym... No offence

Tak tak wiem ze tu najlepsi psychologowie i znawcy wiec nie dziwi mnie ten tekst zlosnik.gifok.gif

Był czas sie przyzwyczaic ok.gif

> Ja nie ufam nikomu prócz własnej matki

A ja zazwyczaj ufam innym i jak za razie za duzo razy sie nie przejechałem ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ty nie jedź z mechanikiem, bo on g... zobaczy tylko umów się do ASO albo chociaż do jakichś speców

> od renówek - jeśli jesteś naprawdę zdecydowany na to auto.

> ASO znajdzie sporo usterek, i musisz się z tym liczyć i szczególnie nie zrażać nimi, ale na ich

> podstawie ocenisz jaka jest szansa na poważniejszą naprawę.

> W turbo dieslu jest parę elementów o których pisał Łysy (który w Cilo wygrał kumulację ) które są

> mocno drogie jak sie posypią.

Zapomniałem dodać ze bez clipa bym nawet nie pojechał oglądać takiego dci.

W kompie pewnie sporo informacji sie znajdzie.

A mechanik gowno zobaczy jak nie bedzie mial clipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zapomniałem dodać ze bez clipa bym nawet nie pojechał oglądać takiego dci.

> W kompie pewnie sporo informacji sie znajdzie.

> A mechanik gowno zobaczy jak nie bedzie mial clipa

O tym właśnie mówię.

To już nie te czasy kiedy wystarczą dwie przegazówki, poszarpanie za koła i powiedzenie "dobry" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I teraz odpukac moja megane jezdzi bez awaryjnie i wydalem mniej kasy niz w ostatnich latach na

> clio

Nie chcę Cię martwić ale ja ostatnio zrobiłem amorki z przodu, łożyska amorków i drążki, do tego przegląd olejowy, filtr kabinowy itp. i 1700 poszło sie paść sick.gif

Pierdoły typu przerwana wiązka w klapie robię sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie chcę Cię martwić ale ja ostatnio zrobiłem amorki z przodu, łożyska amorków i drążki, do tego

> przegląd olejowy, filtr kabinowy itp. i 1700 poszło sie paść

> Pierdoły typu przerwana wiązka w klapie robię sam.

jop wiem ale jakoś w Clio co chwilę mi się coś zużywało sciana.gif

Pewnie po zimie będę robił tuleje z tyłu bo się powoli odzywają więc nie ma tak że jeździ się za darmo zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymiana dwóch dmuchawek w krótkim czasie świadczyłaby zgoła o czymś innym... No offence

To samo sobie pomyślałem wink.gif Turbina to wbrew potocznym antydieslowskim frazesom bardzo trwałe urządzenie - pod warunkiem właściwej eksploatacji. Jeżeli nie jest dobrze smarowana (to właściwie jedyna możliwość uszkodzenia jej), to padnie szybko - dokładnie tak, jak piszesz - kolejne wymienia się już coraz częściej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O tym właśnie mówię.

> To już nie te czasy kiedy wystarczą dwie przegazówki, poszarpanie za koła i powiedzenie "dobry"

To powiem tak jade dla pewności z moim mechanikiem ale do tego jestem umówiony w ASO renaulta mają podłączyć pod Clipa i sprawdzić dokładnie czy ten egzemplarz się nadaję - ja powiem tak że na 100% nie jestem zdecydowany bo jak mam wydać kasę na samochód i później znowu co chwila wędrować do mechanika to wolę poczekać aż znajdę coś godnego zakupu. Dopiero od jakiegoś czasu patrzę na francuzy ( bo sam jeżdżę francem ) ale do tej pory miałem wyłącznie benzyny i tak jak już pisałem miałem podobną tylko że była to 1,2 benzyna i to co można było uskuteczniać tym samochodem przechodzi ludzkie pojęcie, wszystko się dziś okaże czy samochód kupię czy odpuszczę i poszukam jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jop wiem ale jakoś w Clio co chwilę mi się coś zużywało

> Pewnie po zimie będę robił tuleje z tyłu bo się powoli odzywają więc nie ma tak że jeździ się za

> darmo

Ale tuleje z tyłu to raczej dość trwałe u nas są, jakie masz objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To powiem tak jade dla pewności z moim mechanikiem ale do tego jestem umówiony w ASO renaulta mają

> podłączyć pod Clipa i sprawdzić dokładnie czy ten egzemplarz się nadaję - ja powiem tak że na

> 100% nie jestem zdecydowany bo jak mam wydać kasę na samochód i później znowu co chwila

> wędrować do mechanika to wolę poczekać aż znajdę coś godnego zakupu. Dopiero od jakiegoś czasu

> patrzę na francuzy ( bo sam jeżdżę francem ) ale do tej pory miałem wyłącznie benzyny i tak

> jak już pisałem miałem podobną tylko że była to 1,2 benzyna i to co można było uskuteczniać

> tym samochodem przechodzi ludzkie pojęcie, wszystko się dziś okaże czy samochód kupię czy

> odpuszczę i poszukam jeszcze.

To szukaj benzyny, a nie 10-letniego diesla!

Pierwsza awaria osprzetu pochlonie pewnie cala oszczednosc z nizszego spalania grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem tak - nie kupiliśmy go ponieważ z zewnątrz wszystko ładnie ale jak podłączyli Clipa to wyszło że jest problem z poduszkami i nie łączy się ze sterownikami wtrysku i dlatego zrezygnowałem bo jak mam kupić i pakować kasę w naprawę to mi się to nie opłaca. Jutro jedziemy oglądać Peugota 206 2.0hdi oraz Clio 1,2 benzynę dam znać jutro jak mi poszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może tylko bład poduchy do wykasowania..Wogóle czym moge sprawdzic swoja megane przed 2002r bo

> chyba elm 327 pow.2002r.

ale w czym problem, przecież diagnostyka na clipie to ok 50PLN i masz pewność, że wszystko widać niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Np taki kabelek jakiś tekst i do tego DDT2000

niestety to nie zawsze działa. Próbowałem podpiąć się do MII ELMem i DDT2000 go nie widziało, inne programy, które się połączyły widziały tylko czasem jakieś pojedyncze wpisy. Dopier Clip wywalił ich kilkanaście i pokasował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety to nie zawsze działa. Próbowałem podpiąć się do MII ELMem i DDT2000 go nie widziało, inne

> programy, które się połączyły widziały tylko czasem jakieś pojedyncze wpisy. Dopier Clip

> wywalił ich kilkanaście i pokasował

Kolego na Elmie nie odczyta dlatego wkleiłem link do interfejsu VAG KKL i w połączeniu z DDT2000 można zdziałać prawie wszystko. Linke do najnowszej bazy 680mb mogę podać na prv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolego na Elmie nie odczyta dlatego wkleiłem link do interfejsu VAG KKL i w połączeniu z DDT2000

> można zdziałać prawie wszystko. Linke do najnowszej bazy 680mb mogę podać na prv.

Jak wszyscy to i babcia też prosi biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To powiem tak - nie kupiliśmy go ponieważ z zewnątrz wszystko ładnie ale jak podłączyli Clipa to

> wyszło że jest problem z poduszkami i nie łączy się ze sterownikami wtrysku i dlatego

> zrezygnowałem bo jak mam kupić i pakować kasę w naprawę to mi się to nie opłaca. Jutro

> jedziemy oglądać Peugota 206 2.0hdi oraz Clio 1,2 benzynę dam znać jutro jak mi poszło

Szukał bym clio w benzynie ok.gif

Pamietaj ze zawsze taniej naprawic niz diesla ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ponieważ jak popytasz sie ludzi to ponoć te turbiny w 1.5 DCI az tak długo nie żyją.

> Po drugie to nie mam pojęcia czemu padło.

> Padło zaraz po tym jak skończyła sie gwarancja na nie.

> Olej zawsze wymienialem co 9tys km na jakiegoś castrola chyba magnatec.

> Oczywiscie nigdy nie ruszalem zaraz po odpaleniu i po dojechaniu zawsze czekałem z2-3 min.

No to odpowiedź na pytanie dlaczego padło może być banalna:

- Po pierwsze błędy montażowe, mechanik który wymieniał Ci turbo nie podszedł do tematu z należytą starannością. Powinien zrobić czyszczenie układu smarowania, być może nawet płukankę jakąś zastosować do silnika.

- Po drugie olej Castrol zwany ścierwolem zrobił swoje.

Mam DCi w Twingo, leję castrola magnatec profesjonal bo mam go okazjonalnie pół piwnicy, ale następna wymiana będzie na dużo lepszy olej (castrol do sprzedaży).

Moje obserwacje z tego ścierwola to zużycie oleju w granicach 0,2-0,3 l na 1000 km a przebieg 32 tys od nowości.

Testowałem sprawę w innych silnikach i zachowanie na tym oleju zawsze podobne - głośniejsza praca i zużywanie oleju przez zdrowy silnik. Wystarczy poszukać trochę w google na temat Castrola i sprawa staje się jasna, te oleje to marketingowa wydumka i raczej nic więcej.

Miałeś pecha, niestety. Tak czy owak, kupno mocno używanego DCi to bardzo kontrowersyjna sprawa, sam wybrał bym 1,2 16v prawdopodobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Szukał bym clio w benzynie

> Pamietaj ze zawsze taniej naprawic niz diesla

To pochwalę się kupiłem Renault Clio II z 2002 roku w jedynym najsłuszniejszym silniku czyli 1,2 benzyna, autko ma na wyposażeniu min. elektrykę szyb; luster;klimę ( to był warunek podstawowy ) ABS, 2xpoduszki; central itp. jest od 3 lat w kraju i jest w kolorze hmm srebrnym wpadającym w lekko błękitny. Nie chce już nigdy słyszeć o turbo klekocie ( przyrzekam jak kiedyś powiem że chce kupić turbośmiecia walnijcie mnie kara.gifkara.gif ) Dzięki wszystkim za porady i za dość wyczerpująca dyskusję, co do ceny za podłączenia do Clipa to w Grudziądzu kosztuję to 150 zł więc we wtorek straciłem bez sensu kasę na tamtego DCika sciana.gifsciana.gifsciana.gifsciana.gif - wierzę że Nasza nowa benzynka będzie Nam służyć bezawaryjnie poniżej link do ogłoszenia jutro jadę odbierać http://otomoto.pl/renault-clio-1-2-klima-zarejestrowany-C23778686.html

pozdrawiam

P.S.

czekam na słowa krytyki że z komisu i że np coś zauważyłem.... zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> K9K nie jest moze najgorszym dieslem na swiecie, ale niewiele mu do takiego brakuje, nie polecam

K9K sprawują się różnie w zależności od wersji,

mocniejsze odmiany mają problemy z obracającymi się panewkami itp. Dodatkowo silniki te zabija wygórowany okres pomiędzy wymianami oleju silnikowego. Interwał co 30 tys jest zabójczy na dłuższą metę.

Mam najsłabszą wersję K9K, silnik rewelacja, spalanie w zimę w mieście około 5 litrów, w trasie poniżej 4 to nie problem. Olej wymieniam co 10 tys km, mam nadzieję, że pojeździ, jesli nie to odszczekam to co dobrego o nim napisałem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> K9K sprawują się różnie w zależności od wersji,

> mocniejsze odmiany mają problemy z obracającymi się panewkami itp. Dodatkowo silniki te zabija

> wygórowany okres pomiędzy wymianami oleju silnikowego. Interwał co 30 tys jest zabójczy na

> dłuższą metę.

> Mam najsłabszą wersję K9K, silnik rewelacja, spalanie w zimę w mieście około 5 litrów, w trasie

> poniżej 4 to nie problem. Olej wymieniam co 10 tys km, mam nadzieję, że pojeździ, jesli nie to

> odszczekam to co dobrego o nim napisałem

Mialem taki sam i tez olej wymieniłem co 10 tys zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To pochwalę się kupiłem Renault Clio II z 2002 roku w jedynym najsłuszniejszym silniku czyli 1,2

> benzyna, autko ma na wyposażeniu min. elektrykę szyb; luster;klimę ( to był warunek podstawowy

> ) ABS, 2xpoduszki; central itp. jest od 3 lat w kraju i jest w kolorze hmm srebrnym wpadającym

> w lekko błękitny. Nie chce już nigdy słyszeć o turbo klekocie ( przyrzekam jak kiedyś powiem

> że chce kupić turbośmiecia walnijcie mnie ) Dzięki wszystkim za porady i za dość

> wyczerpująca dyskusję, co do ceny za podłączenia do Clipa to w Grudziądzu kosztuję to 150 zł

> więc we wtorek straciłem bez sensu kasę na tamtego DCika - wierzę że Nasza nowa benzynka

> będzie Nam służyć bezawaryjnie poniżej link do ogłoszenia jutro jadę odbierać

> http://otomoto.pl/renault-clio-1-2-klima-zarejestrowany-C23778686.html

> pozdrawiam

> P.S.

> czekam na słowa krytyki że z komisu i że np coś zauważyłem....

Miałem kiedyś takie clio. Nawet dość byłem zadowolony . Jak byś był zainteresowany to mam komplet orygialnych chlapaczy przód i tył do tego modelu. Oczywiście używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.