Florydzialski Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Czy jest możliwe planowanie tarcz hamulcowych takich z dziurami? Czyż takich tarcz sie nie planuje tylko wymienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janiol13 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Czy jest możliwe planowanie tarcz hamulcowych takich z dziurami? Czyż takich tarcz sie nie planuje > tylko wymienia? sprzegła też nie wymieniasz na nowe tylko tajesz zakuć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Czy jest możliwe planowanie tarcz hamulcowych takich z dziurami? Czyż takich tarcz sie nie planuje tylko wymienia? AFAIK też je można przetoczyć, ale czy każdy warsztat to robi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > sprzegła też nie wymieniasz na nowe tylko tajesz zakuć ? Co się dziwisz skoro są sprzęgła warte kilka tysięcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Czy jest możliwe planowanie tarcz hamulcowych takich z dziurami? Czyż takich tarcz sie nie planuje > tylko wymienia? takie dziadostwo w Leksusie robią? czy przegrzałeś? jest możliwe - zalezy od grubości tarczy i grubości minimalnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Jeśli grubość tarczy to nie jest dopuszczalnym minimum to można toczyć, aczkolwiek osobiście nie polecam toczenia tarcz, czy gładkich, czy nawiercanych, czy nacinanych. To jest tylko odwlekanie w czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumun Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > To jest tylko odwlekanie w czasie. Założenie nowych to też tylko odwlekanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Jeśli grubość tarczy to nie jest dopuszczalnym minimum to można toczyć, aczkolwiek osobiście nie > polecam toczenia tarcz, czy gładkich, czy nawiercanych, czy nacinanych. To jest tylko > odwlekanie w czasie. Popieram. HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Założenie nowych to też tylko odwlekanie O kolejne 100k km ,a nie może 10k ? HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Czy jest możliwe planowanie tarcz hamulcowych takich z dziurami? Czyż takich tarcz sie nie planuje > tylko wymienia? Wszystko jest możliwe, ale nie słyszałem, by to była skuteczna metoda. Wymień na nowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Założenie nowych to też tylko odwlekanie Tak, z tą różnicą że jest to dłuższy okres, a dodatkowo jeśli były skrzywione przed toczeniem to niekoniecznie nie będą bić PO toczeniu, zależy od tokarza i sprzętu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Tak, z tą różnicą że jest to dłuższy okres, a dodatkowo jeśli były skrzywione przed toczeniem to > niekoniecznie nie będą bić PO toczeniu, zależy od tokarza i sprzętu. predzej wplyw na to ma pewna cecha pokrzywionych tarcz - zazwyczaj mocniej bija jak sa rozgrzane - a na tokarce splanujesz na zimno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janiol13 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Co się dziwisz skoro są sprzęgła warte kilka tysięcy. ale na pewno kolega takiego auta nie posiada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Czy jest możliwe planowanie tarcz hamulcowych takich z dziurami? Czyż takich tarcz sie nie planuje > tylko wymienia? Jest możliwe toczenie nawet ciętych/nawiercanych tarcz. Imho jeśli problem jest z pogięta tarczą to nic nie da. jeśli z wybraną to da to radę trochę dłużej ale i tak problem powróci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Tak, z tą różnicą że jest to dłuższy okres, a dodatkowo jeśli były skrzywione przed toczeniem to > niekoniecznie nie będą bić PO toczeniu, zależy od tokarza i sprzętu. Zależy czy były pokrzywione czy wybrane. To dwie zupełnie inne sprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 Czasami mam wrażenie, że forum jest jak biurokracja... ;-) Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prebek Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Wszystko jest możliwe, ale nie słyszałem, by to była skuteczna metoda. > Wymień na nowe. Po przejechaniu 32000 km zaczęły mi tarcze przednie niemiłosiernie bić. Wymiana się mi nie uśmiechała więc znalazłem warsztat co sie podjął przetoczenia - i działają jak ta lala. Ale one jeszcze mocno grube były, nie miały rantów. Swego czasu w Daewoo Lanos (firmowego miałem) sie tarcze z założenia po 15000 km krzywiły. Na początku wymieniali (raz się załapałem), potem przetaczali bo toczone dłużej wytrzymywały - ASO! na gwarancji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 5 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2013 > Zależy czy były pokrzywione czy wybrane. To dwie zupełnie inne sprawy. swego czasu w granadzie po wymianie i kilku praktycznie dniach tarcze zaczęły podczas hamowania tak bić, że od telepania myslałem, że auto się rozsypie. Tarcze były przetaczane na samochodzie u gościa który dysponował taką maszyną, jak na początek lat 90-tych było to nowum. Aż do sprzedaży auta był spokój /czyli zrobiły ok. 60 tyś. km/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Dla wyjaśnienia - będę pewnie na jesieni musiał zrobić klocki w IS-F. Tarcze są równe, ale zakładanie nowych klocków na niewyplanowane tarcze to zbrodnia i tego nie zrobię. W serwisie mówią ze w IS-F sie nie planuje tarcz bo nie maja maszyny ktora umie to zrobić z dziurawymi tarczami bo by sie im maszyna popsula. Zadzwoniłem z ciekawości do innych serwisów i wszyscy mi to samo mówią - dziurawych sie nie da przetoczyć. Potem poczytalem na internecie i takich tarcz nie wolno planowac bo powoduje to naprezenia materialu ktore moga przy ostrym hamowaniu spowodowac rozpadniecie sie tarczy. wiec zadalem Wam takie podchwytliwe pytanie, bo podejrzewalem ze polscy magicy pewnie robią takie manewry bez przejmowania sie konsekwencjami. I nie myliłem sie W końcu jak mozna Samochod pospawać z dwóch, to co za problem przetoczyć tarcze z dziurkami P.S. Zawsze zmieniam tarcze wraz z klockami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > tarcz nie wolno planowac bo powoduje to naprezenia materialu ktore moga przy ostrym hamowaniu > spowodowac rozpadniecie sie tarczy. wiec zadalem Wam takie podchwytliwe pytanie, bo > podejrzewalem ze polscy magicy pewnie robią takie manewry bez przejmowania sie konsekwencjami. > I nie myliłem sie W końcu jak mozna Samochod pospawać z dwóch, to co za problem przetoczyć > tarcze z dziurkami > P.S. Zawsze zmieniam tarcze wraz z klockami. A jak klocek zbiera tarcze to nie powstaja naprezenia itp? Jak dla mnie jedynym minusem toczenia tarcz wierconych jest to, ze noz moze szybciej sie zuzyc. Zakladasz na maszyne, ustawiasz od strony do piasty i heja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > P.S. Zawsze zmieniam tarcze wraz z klockami. A samochód jak się benzyna w zbiorniku skończy ? HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > A samochód jak się benzyna w zbiorniku skończy ? > HanYs Nie, ale uważam ze nie ma co sie bawić, szczególnie ze tarcze drogie nie są. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > ... zadalem Wam takie podchwytliwe pytanie, Nie bądź taki hop do przodu! Jeśli dobrze czytam, pytanie zasadnicze brzmiało Quote: Czy jest możliwe planowanie tarcz hamulcowych takich z dziurami? A czy wolno wymieniać, to było pytanie dodatkowe. > bo, podejrzewalem ze polscy magicy pewnie robią takie manewry bez przejmowania sie > konsekwencjami. I nie myliłem sie W końcu jak mozna Samochod pospawać z dwóch, to co za > problem przetoczyć tarcze z dziurkami Żaden. Klient nasz pan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HanYs Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Nie, ale uważam ze nie ma co sie bawić, szczególnie ze tarcze drogie nie są. Przy wymianie żarówek wymieniaj reflektory to też tylko parę stówek HanYs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > sprzegła też nie wymieniasz na nowe tylko tajesz zakuć ? Widać, że młody jesteś i mało wiesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > będę pewnie na jesieni musiał zrobić klocki w IS-F. w jueseju juz tyle szanowny kolega zaoszczedzil na cenach serwisu i czesci w porownaniu do PL ze na pewno stac go na klocki + tarcze. Pewnie jeszcze bedzie sam wymienial zeby potem polansowac sie na AK > zakładanie nowych klocków na niewyplanowane tarcze to zbrodnia a skad taka teoria? Nie widze tu nic specjalnie zbrodniczego, co najwyzej klocki beda dluzej sie docierac. zeby nie bylo mam troche doswiadczenia z ukladami hamulcowymi, od pewnego czasu we wszystkich swoich autach sam wszystko robie przy hamulcach bo wtedy dzialaja najlepiej. Zdarzylo sie zakladac nowe klocki na uzywane tarcze i nie bylo problemu takze przy hamowaniu z wiekszych predkosci > co za problem przetoczyć tarcze z dziurkami kiedys obilo mi sie o uszy ze tarcze powinno sie szlifowac a nie toczyc. Ale ile w tym prawdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Dla wyjaśnienia - będę pewnie na jesieni musiał zrobić klocki w IS-F. Tarcze są równe, ale > zakładanie nowych klocków na niewyplanowane tarcze to zbrodnia i tego nie zrobię. W serwisie > mówią ze w IS-F sie nie planuje tarcz bo nie maja maszyny ktora umie to zrobić z dziurawymi > tarczami bo by sie im maszyna popsula. Zadzwoniłem z ciekawości do innych serwisów i wszyscy > mi to samo mówią - dziurawych sie nie da przetoczyć. Potem poczytalem na internecie i takich > tarcz nie wolno planowac bo powoduje to naprezenia materialu ktore moga przy ostrym hamowaniu > spowodowac rozpadniecie sie tarczy. wiec zadalem Wam takie podchwytliwe pytanie, bo > podejrzewalem ze polscy magicy pewnie robią takie manewry bez przejmowania sie konsekwencjami. > I nie myliłem sie W końcu jak mozna Samochod pospawać z dwóch, to co za problem przetoczyć > tarcze z dziurkami > P.S. Zawsze zmieniam tarcze wraz z klockami. Raz używasz pojęcia planowanie a raz toczenie. Uważasz, że to synonimy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > zakładanie nowych klocków na niewyplanowane tarcze to zbrodnia i tego nie zrobię. Kto Ci tak wkrecil?? Wielokrotnie tak robilem (bo klocki maja u mnie krotki zywot) i NIGDY nie bylo problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Raz używasz pojęcia planowanie a raz toczenie. Uważasz, że to synonimy? Raz planuje kupić tarcze, a raz chce je przetoczyć To, że w Polsce jest jak jest, może nie tak kolorowo jak w USA, to nie znaczy, że każdy mechanik/właściciel auta idzie po kosztach i robi wszystko żeby było jak najtaniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Potem poczytalem na internecie i takich tarcz nie wolno planowac bo powoduje to naprezenia materialu > ktore moga przy ostrym hamowaniu spowodowac rozpadniecie sie tarczy. Niech mnie ktos poprawi, ale zawsze myslalem, ze planowanie = szlifowanie; przetaczanie = toczenie. O ile w drugim przypadku nie mam pewnosci jak zachowaloby sie narzedzie skrawajace, ktore co chwila "wpadaloby" w otwor, o tyle w przypadku szlifowania nie widze najmniejszego problemu > przetoczyć tarcze z dziurkami Dziurke to wiesz kto ma, a w tarczy masz otwory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Niech mnie ktos poprawi, ale zawsze myslalem, ze planowanie = szlifowanie; przetaczanie = toczenie. Ogólnie dobrze kombinujesz. Pojęcie planowanie odnosi sie po prostu do maszynowego wyrównywania powierzchni. Jaką maszyną jest to robione to już zależy od kształtu przedmiotu: tokarka, frezarka, szlifierka, strugarka. W przypadku wierconych tarcz pewnie sprawdziło by się szlifowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumun Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > O kolejne 100k km ,a nie może 10k ? > HanYs a skąd wiesz w jakim stanie sa te tarcze, może po przetoczeniu śmigną jeszcze z 30 - 50 kkm. Nie znajac stanu twierdzenie że toczenie tarcz to tylko odwlekanie jest równie dobre jak twierdzenie że wymiana tarcz to tez odwlekanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Tarcze mogą być i po przebiegu 10kkm, ale mogą być tak skrzywione że aby zlikwidować te nierówności trzeba będzie się zbliżyć do granicznej grubości minimalnej. Takich tarcz się nie przetacza. To samo jeśli tarcza ma próg, zwykle tarcza taka ma już na tyle małą grubość, że toczenie po prostu się nie opłaca. Co do tarcz nawiercanych, nie trzeba ich toczyć żeby powstały naprężenia. Popatrzcie na parkingach ile takich tarcz będzie miało pęknięcia w miejscach nawierceń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 Kiedyś dawałem tarcze (były to tarcze ATE) do przetoczenia. Może nie przetoczenia, a pozbycia się rantów. Później jeździłem około 2 lat. Zrobiłem stosunkowo niedużo km (może 20kkm) i była zmiana hamulców na większe. Uważam, że te które były poddane zabiegowi zlikwidowania rantów, długo by jeszcze jeździły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Ogólnie dobrze kombinujesz. Pojęcie planowanie odnosi sie po prostu do maszynowego wyrównywania > powierzchni. Jaką maszyną jest to robione to już zależy od kształtu przedmiotu: tokarka, > frezarka, szlifierka, strugarka. W przypadku wierconych tarcz pewnie sprawdziło by się > szlifowanie. OK. Czyli teraz mowimy nie o jezyku "potocznym" tylko wlasciwym technicznym. Czyli planowanie = uzyskanie plaskiej powierzchni/plaszczyzny. Spoko. Prywatnie nie widze jak tocznie mialoby wprowadzic jakies "zle" naprezenia (bo sa tez oczywiscie naprezenia "dobre" ). Moze oprocz zniszczenia noza tokarskiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Uważam, że te które były poddane zabiegowi zlikwidowania rantów, długo by jeszcze jeździły. To wszystko zalezy od tego, jaka minimalna dopuszczalna grubosc przewidzial producent. Aczkolwiek smiem twierdzic, ze skoro byly juz "konkretne ranty", ze trzeba je bylo usuwac, to tarcze juz przekroczyly ta minimalna grubosc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość adam_w Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > smiem twierdzic, ze skoro byly juz "konkretne ranty", ze trzeba je bylo usuwac, to tarcze juz przekroczyly ta minimalna grubosc Gdyby po pozbyciu się rantów, miałaby być przekroczona minimalna grubość tarczy to chyba nie zawracałbym sobie tym głowy. Oczywista jest chyba NAJPIERW ocena czy tarcze w ogóle nadają się do jakiejkolwiek obróbki. Próbujesz twierdzić nie widząc tarcz nawet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Próbujesz twierdzić nie widząc tarcz nawet. Mialem kilka aut w swoim zyciu i nigdy nie musialem zadnych rantow staczac. Ponad to, z moich doswiadczen producent przewaznie przewiduje 2-3mm ubytku na szerokosci tarczy - takie ranty (1.0-1.5mm na strone) raczej nie wymagaja ich przetaczania. Aczkolwiek chwali sie, ze wczesniej sprawdziles grubusc tarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Mialem kilka aut w swoim zyciu i nigdy nie musialem zadnych rantow staczac. Ponad to, z moich doswiadczen producent przewaznie przewiduje 2-3mm ubytku na szerokosci tarczy - takie ranty (1.0-1.5mm na strone) raczej nie wymagaja ich przetaczania. Dokładnie tak Szczególnie dotyczy to tarcz wentylowanych, które często mają mniejsze dopuszczalne zużycie, niż tarcze lite (z przyczyn oczywistych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > ... > Prywatnie nie widze jak tocznie mialoby wprowadzic jakies "zle" naprezenia (bo sa tez oczywiscie > naprezenia "dobre" ). Moze oprocz zniszczenia noza tokarskiego Może chodzić o uderzenia noża tokarskiego o krawędzie otworów w tarczy. Jeśli tarcza jest zrobiona z kruchego materiału mogą powstać malutkie pęknięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Może chodzić o uderzenia noża tokarskiego o krawędzie otworów w tarczy. Jeśli tarcza jest zrobiona > z kruchego materiału mogą powstać malutkie pęknięcia. Skoro da sie skrawac na zwyklej tokarce, to kruchy ten material to raczej nie jest Poza tym Marek pisal o naprezeniach, nie uszkodzeniach (mikropeknieciach), ktore moga prowadzic do dalszego uszkodzenia tarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gondoljerzy Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Skoro da sie skrawac na zwyklej tokarce, to kruchy ten material to raczej nie jest > Poza tym Marek pisal o naprezeniach, nie uszkodzeniach (mikropeknieciach), ktore moga prowadzic do > dalszego uszkodzenia tarczy Czy w ogóle da się skrawać to tylko od materiału końcówki noża tokarskiego zależy. Przy małej głebokości skrawania nie potrzeba dużo mocy. Naprężenia to informacja z internetu, więc wiarygodność nie jest równa 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
draco40 Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Skoro da sie skrawac na zwyklej tokarce, to kruchy ten material to raczej nie jest mylisz sie > Poza tym Marek pisal o naprezeniach, nie uszkodzeniach (mikropeknieciach), ktore moga prowadzic do > dalszego uszkodzenia tarczy a to juz marketing, naprezenia=kup nowa tarcze notabene naprezenia tam zawsze beda ale czy one beda niebezpieczne?? klocek tez wprowadza naprezenia, tylko zamiast skrawac sciera sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > mylisz sie Nie mowie, ze nie. Nie jestem eksperten obrobki wiorowej Ale ogolnie chodzilo mi o to, ze dla mnie "kruchy" material, to tak 56-64HRc, przy czym ~36HRc przyjmuje za granice skrawalnosci na urzadzeniach "konwencjonalnych" (do 3k rpm) > a to juz marketing, naprezenia=kup nowa tarcze > notabene naprezenia tam zawsze beda ale czy one beda niebezpieczne?? > klocek tez wprowadza naprezenia, tylko zamiast skrawac sciera sie IMO naprezenia z noza i szlifowania beda rozne, z czym szlifowanie wprowadzi naprezenia sciskajace - pytanie, czy w tarczy cos takiego jest przydatne/dobre? No i jaki mechanizm dziala w przypadku klocka/tarczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MateuszCCS Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Czy jest możliwe planowanie tarcz hamulcowych takich z dziurami? Czyż takich tarcz sie nie planuje > tylko wymienia? Ale ze z jakiej okazji planowanie ? Od biedy rant mozna zeszlifowac, ale toczenie calej plaszyzny raczej nie ... Poza tym pytanie bez sensu - tarcze nawiercane do smietnika razem ze zuzytymi klockami - przy drugim komplecie klockow masz juz duze szanse na widoczne golym okiem pekniecia tarczy. M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Ale ze z jakiej okazji planowanie ? Od biedy rant mozna zeszlifowac, ale toczenie calej plaszyzny > raczej nie ... > Poza tym pytanie bez sensu - tarcze nawiercane do smietnika razem ze zuzytymi klockami - przy > drugim komplecie klockow masz juz duze szanse na widoczne golym okiem pekniecia tarczy. > M. To samo mi mówią w serwisie - założenie nowych klocków na stare tarcze to spora szansa na duże problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > sprzegła też nie wymieniasz na nowe tylko tajesz zakuć ? owszem. Ba, zdarza sie, że fabrycznie nowe sprzęgło idzie do przekucia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Dla wyjaśnienia - będę pewnie na jesieni musiał zrobić klocki w IS-F. Tarcze są równe, ale > zakładanie nowych klocków na niewyplanowane tarcze to zbrodnia i tego nie zrobię. Tak? Wyaśnisz dlaczego? Naturalnie zakładam, że tarzcze są wq porządku W serwisie > mówią ze w IS-F sie nie planuje tarcz bo nie maja maszyny ktora umie to zrobić z dziurawymi > tarczami bo by sie im maszyna popsula. Zadzwoniłem z ciekawości do innych serwisów i wszyscy > mi to samo mówią - dziurawych sie nie da przetoczyć. Potem poczytalem na internecie i takich > tarcz nie wolno planowac bo powoduje to naprezenia materialu ktore moga przy ostrym hamowaniu > spowodowac rozpadniecie sie tarczy. Podchwytliwie powiem, że zawodnicy startujący w autocross toczą tarzcze - również wiercone - i nic sie nie rozpada. wiec zadalem Wam takie podchwytliwe pytanie, bo > podejrzewalem ze polscy magicy pewnie robią takie manewry bez przejmowania sie konsekwencjami. > I nie myliłem sie W końcu jak mozna Samochod pospawać z dwóch, to co za problem przetoczyć > tarcze z dziurkami pieprzysz kolego i tyle. > P.S. Zawsze zmieniam tarcze wraz z klockami. każdy według potrzeb i grubości portfela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > To samo mi mówią w serwisie - założenie nowych klocków na stare tarcze to spora szansa na duże > problemy. Jakie problemy dokładanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 6 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2013 > Kto Ci tak wkrecil?? Wielokrotnie tak robilem (bo klocki maja u mnie krotki zywot) i NIGDY nie bylo > problemu. twoje auta za wolno jeźdża i sa za delikatnie użytkowane abyś mógł owe problemy poczuć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.