marekpol1 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Znajdz mi auto za 120-130k pln, nowe, dobrze wyposazone (ksenony, skora, navi, itp.), ktore bedzie > mialo tyle miejsca z tylu (z przodu fotele ustawione dla mnie, 120kg zyewj wagi przy 193cm > wzrostu > Dla porownania Vectra... > W Vectrze norma bylo kopanie w fotel i trzymanie nog na gornym oparciu Mondeo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Raczej nie chodzi o te sama pojemnosc. Chodzi. bo jak pojdzie i przejedzie sie 1.2 TSI to tylko utwierdzi sie w swoim przekonaniu. Bo jego 1.9 kopie w plecy, a 1.2 TSI nie jedzie w porownaniu z nim. >Gdybym mial do wyboru bene 220km (jak mam teraz) i klekota o > tej samej mocy, wybor bylby jeden - diesel. Chociaz, nie powiem, dobrze mi sie jezdzi > uturbiona benzyna. Twoj wybór. Post był do Twinsa, który ma specyficzne podejście i argumentację dot. momentu obrotowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Sugerujesz, że jak już mi się znudzi/umrze mój traktor, to mam kupować > jakieś 1.2 TSI 250KM i będzie mi się dobrze jeździło? Gdyby nie ten > smród beny mnie się jeździ super, a trochę km octavią 1.4TSI zrobiłem nie ma porównania do mojego 1.8 w c-maxie (moc podobna, choć cmax cieższy) a już do diesla, to w ogóle nie ma co porównywać, dużo wyższy zakres obrotów - auto cięgnie od 2 do 6tyś obr a przy tym jest cicho i przyjemnie ... co do smrodu, przecież ON dłużej capi ? benzyna zaraz wyparuje i nie czuć trochę zależy też od skrzyni i samego auta, bo np berlingo "wyrywa" na 1, 2 ... może jeszcze 3, ale przy 4 czy 5 biegu to już nie jedzie za to kaszkaj nie jedzie na niskich biegach, a bardzo fajnie przyspiesza nawet przy 160km/h aha, pomijam zupełnie koszty utrzymania, serwisu, paliwa itd bo auta służbowe prywatnie c-max z LPG jest nie do przebicia - prosty silnik, tanie paliwo - obecnie ok 2-2.3zł/litr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Daj spokój, nie będę płacić za takie rzeczy, najwyżej przejdę się > do dealera VW na jazdę testową moim zdaniem parę minut za kółkiem nic nie daje, mozna sobie bardzo mylne zdanie o aucie wyrobić dajesz 3 stówki i masz na weekend auto klasy kompakt i jedziesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Twoj wybór. Post był do Twinsa, który ma specyficzne podejście i argumentację dot. momentu > obrotowego Jaką ja mam argumentację? Chyba po prostu mocno osobistą - bardzo podoba mi się charaterystyka pracy diesli z turbosprężarką. I tyle, nie narzucam Ci nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Jaką ja mam argumentację? Chyba po prostu mocno osobistą - bardzo > podoba mi się charaterystyka pracy diesli z turbosprężarką. I tyle, > nie narzucam Ci nic. Tłims wszystko się zgadza, tylko Ty NIE ZNASZ charakterystyki pracy silnika beznzynowego z turbo - mowa o obecnych kontrukcjach. A porównujesz tak naprawdę sam nie wiesz do czego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Jaką ja mam argumentację? Chyba po prostu mocno osobistą - bardzo > podoba mi się charaterystyka pracy diesli z turbosprężarką. ale co? ze wibruje i klekoce? bo to jedyna cecha unikalna dla preferowanego przez Ciebie paliwa. sposób rozwijania mocy jest niezalezny od paliwa - a od doładowania. zarowno turbobenzyna jak i turbodiesel kopie w plecy. zaleznie od konkretnego egzemplarza silnika i przełożeń mocniej/słabiej i w innym zakresie obrotów. ale na kołach jest podobnie. poprostu prawdopodobnie nie jezdziłeś jeszcze fajną turbobenzyną. ja np. tez nie lubie 1.2 i 1.4 TSI, czy mojego THP - bo producent za wszelką cenę chce ugłaskać moment obrotowy i powstaje nudny produkt. a ja lubie turbodziure (dlatego jezdzilem dlugo TCE180). > I tyle, > nie narzucam Ci nic. a czy ja twierdze że mi coś narzucasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Tłims wszystko się zgadza, tylko Ty NIE ZNASZ charakterystyki pracy silnika beznzynowego z turbo - > mowa o obecnych kontrukcjach. > A porównujesz tak naprawdę sam nie wiesz do czego Jak nie znam, jak mam znajomych z takimi silnikami, nawet na placu tutaj pod robotą. I jechałem jako pasażer 1.2 TSI 180KM. Nie podoba mi się coś takiego. Nie i nie. Mnie nie zależy na wytrzeliwaniu do przodu jak z procy. Ja prędkości nabieram bardzo powoli, prawie jak taksówkarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > ale co? ze wibruje i klekoce? bo to jedyna cecha unikalna dla preferowanego przez Ciebie paliwa. Przyzwyczaiłem się Po prostu ja sobie powiedziałem - nigdy więcej w życiu benzyny. NA ani turbo. Nie bo nie. Nie lubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Jak nie znam, jak mam znajomych z takimi silnikami, nawet na placu > tutaj pod robotą. I jechałem jako pasażer 1.2 TSI 180KM. A wyprodukowali już taki ? > mi się coś takiego. Nie i nie. Mnie nie zależy na wytrzeliwaniu do przodu > jak z procy. Ja prędkości nabieram bardzo powoli, prawie jak taksówkarze Ale jaja, a ja myślałem, że to kierowca decyduje jak auto nabiera prędkości. Dobrze ktoś tu napisał, fanatyzm. A ja dodam brak własnych doświadczeń i katastrofa gotowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > A wyprodukowali już taki ? No chyba tak? Maruch nawet ma taki sam. > Ale jaja, a ja myślałem, że to kierowca decyduje jak auto nabiera prędkości. Ja decyduję - a lubię wolno Zaraz tam fanatyzm. Po prostu rezygnuję z możliwości, której nie wykorzystam nigdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > ino bierz benzynę takiej pojemności jak masz teraz diesla zweryfikujesz pogląd o "momęcie" > diesla... Ale tu dyskutujemy o downsizingu. A producenci, zamiast 2L diesla nie proponują wcale, ich zdaniem równie ekonomicznej, 2L turbobenzyny. Tylko jakieś właśnie 1.0-1.4 z turbo. Więc jak jeździ np. Mondkiem czy Paskiem z 2L dieslem o mocy około ~150KM, to nie każ mu szukać 2L turbobenzyny, bo taka będzie miała co najmniej 200KM, a to już 33% więcej mocy. Wyjątkiem jest F4Rt w Lagunie i Megane GT, który z 2L ma 165KM w serii. Ale to nie są auta w idei downsizingu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Ale tu dyskutujemy o downsizingu. nie, mowimy o widzimisię Twinsa. > A producenci, zamiast 2L diesla nie proponują wcale, ich zdaniem > równie ekonomicznej, 2L turbobenzyny. Tylko jakieś właśnie 1.0-1.4 z turbo. Więc jak jeździ > np. Mondkiem czy Paskiem z 2L dieslem o mocy około ~150KM, to nie każ mu szukać 2L > turbobenzyny, bo taka będzie miała co najmniej 200KM, a to już 33% więcej mocy. TCE180? podobna ilość Nmna silniku, jak w srednim dieselku, na których adresatowi wypowiedzi zależy. bez refleksji ze to inne niutki na kołach > Wyjątkiem jest F4Rt w Lagunie i Megane GT, który z 2L ma 165KM w serii. Ale to nie są auta w idei > downsizingu. sie uczepiłeś downsizingu. wątek już dawno poszedł na inne tory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Nie do końca się zgodzę. 170KM w Omedze B paliło 14-14.5l w mieście, a 180KM w Astrze H pali 10.5l. Wiem, że Omega cięższa i RWD, ale mimo to słabsza. Jest jednak różnica in +, ale i to ma swoje wady. Przyjemniej moc rozwijała i brzmiała Omega V6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > No chyba tak? Maruch nawet ma taki sam. Właśnie o tym mówię > Ja decyduję - a lubię wolno Zaraz tam fanatyzm. Po prostu rezygnuję > z możliwości, której nie wykorzystam nigdy Czy źle kojarzę, że chipowałeś to swoje Stilo ? Tłinsie z Będzina vel Wrocławia i Fiacie Stilo nie idźcie tą drogą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Właśnie o tym mówię > Czy źle kojarzę, że chipowałeś to swoje Stilo ? A to coś złego? Chip przysługuje tylko tym spod znaku F&F? Tłins pewnikiem zredukował sobie spalanie o litr, przy zachowaniu swojego kapelutkowego stylu jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Właśnie o tym mówię > Czy źle kojarzę, że chipowałeś to swoje Stilo ? fakt chipował i teraz pamiętam dyskusje typu jak to on nie jest przewaznie pierwszy na starcie spod swiateł dzięki "momentowi" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Czy źle kojarzę, że chipowałeś to swoje Stilo ? Tak, a wiesz dlaczego? Żeby podczas wyprzedzania mieć przewagę. Dla mojego bezpieczeństwa. Na codzień w ogóle nie korzystam z tych dodatkowych koni. Raz na miesiąc solidnie przeganiam auto na A4, ale tylko dlatego, że tak zaleca się robić. I tylko przez jakieś 50 km, potem już normalnie jadę. Wszyscy mówili, że po programie hamulce mi zje od razu. A ja mam ten sam zestaw klocki/tarcze od 2008 roku. Obecnie klocki są zjechane w około 2/3, jeszcze ten sezon spokojine pojeżdżą, a kto wie i może przetrzymają zimę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Tak, a wiesz dlaczego? Żeby podczas wyprzedzania mieć przewagę. > Dla mojego bezpieczeństwa. Na codzień w ogóle nie korzystam z tych > dodatkowych koni. Raz na miesiąc solidnie przeganiam auto na A4, > ale tylko dlatego, że tak zaleca się robić. I tylko przez jakieś 50 km, > potem już normalnie jadę. Wszyscy mówili, że po programie hamulce > mi zje od razu. A ja mam ten sam zestaw klocki/tarcze od 2008 roku. > Obecnie klocki są zjechane w około 2/3, jeszcze ten sezon spokojine > pojeżdżą, a kto wie i może przetrzymają zimę I bardzo fajnie Ale już tak się zapętliłeś, że sam chyba nie wiesz o co Ci chodzi z tym dieslem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > A to coś złego? Absolutnie, jestem za > Tłins pewnikiem zredukował sobie spalanie o litr, przy zachowaniu swojego kapelutkowego stylu > jazdy. Tym lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > I bardzo fajnie > Ale już tak się zapętliłeś, że sam chyba nie wiesz o co Ci chodzi z tym dieslem Ja napisałem o co mi chodzi: by mieć możliwość szybko wyprzedzić, oraz mieć małe spalanie ogólnie. Lubię też to, że nie śmierdzi benzyną. To są argumenty nie do przegadania, bo to są moje gusta. Nie chcę benzyny, turbobenzyny, nigdy więcej w życiu. Choćby nawet kręciły się do 10 tys. obr/min. Po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > Absolutnie, jestem za > Tym lepiej I tym samym przekonałeś mnie, że warto iść w jego ślady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > fakt chipował i teraz pamiętam dyskusje typu jak to on nie jest przewaznie pierwszy na starcie > spod swiateł dzięki "momentowi" Nie, absolutnie moment nie ma z tym nic wspólnego. Bardziej to, że po prostu szybciej zmieniam biegi, niż większość ślamazarnych kierowców Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 > A to coś złego? Chip przysługuje tylko tym spod znaku F&F? > Tłins pewnikiem zredukował sobie spalanie o litr, przy zachowaniu swojego kapelutkowego stylu > jazdy. Program jest tak dobrany, że do pewnej ilości obr/min wszystko jest zubożone, wtryski mało paliwka leją, w dodatku w zoptymalizowanej dawce, co daje duże oszczędności. Dopiero powyżej pewnego progu wciśnięcia przepustnicy program się zmienia i podaje nieco lepiej Także, mam taką taksówkę wespół z małą rakietką gdy trzeba. Dlatego każde auto powinno się stroić indywidualnie pod gusta i potrzeby właściciela, a nie od sztancy programik i tylko modyfikacje na overboost, żeby nie puszczał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2013 Mam fiestę z ecoboostem 1,0l; 100 KM; 170 Nm dostępnych od 1400 obr./min. Brak tzw. turbo dziury w przeciwieństwie do uturbionego silnika clio 4 ( 0,9l; 90 KM ). Przesiadłem się z matiza i widzę, że mam o wiele więcej mocy oraz niższe spalanie. Dla mnie downsizing jest bardziej niż OK! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimbo22 Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > Nie, absolutnie moment nie ma z tym nic wspólnego. inaczej twierdziłeś wtedy > Bardziej to, > że po prostu szybciej zmieniam biegi, niż większość ślamazarnych > kierowców a jak to ma się do tego, że ty lubisz przyśpieszać wolno, jak taksówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TOMMY_B Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > Mam fiestę z ecoboostem 1,0l; 100 KM; 170 Nm dostępnych od 1400 obr./min. Brak tzw. turbo dziury w > przeciwieństwie do uturbionego silnika clio 4 ( 0,9l; 90 KM ). > Przesiadłem się z matiza i > widzę, że mam o wiele więcej mocy oraz niższe spalanie. > Dla mnie downsizing jest bardziej niż OK! jakbys sie przesiadl z np 1,8 N/A to moglibysmy pogadac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > moim zdaniem parę minut za kółkiem nic nie daje, mozna sobie bardzo mylne zdanie o aucie wyrobić > dajesz 3 stówki i masz na weekend auto klasy kompakt i jedziesz A najlepiej wziąć z salonu na weekend albo chociaż na wieczór (oddajesz drugiego dnia). Bo te 15 minut jazdy faktycznie nic nie daje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > A najlepiej wziąć z salonu na weekend albo chociaż na wieczór (oddajesz drugiego dnia). Bo te 15 > minut jazdy faktycznie nic nie daje. nie każdy salon ci da. ale jesli jest możliwość to pewnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > inaczej twierdziłeś wtedy > a jak to ma się do tego, że ty lubisz przyśpieszać wolno, jak taksówki? Tak się ma, że odkryłem że ludzie robią to jeszcze wolniej niż ja, mimo że już jeżdżę na taksówkarza, to nadal bywam pierwszy Ja potem jadę 50-60, a oni mnie doganiają oczywiście, bo ja już szybciej nie jeżdzę po mieście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > Mam fiestę z ecoboostem 1,0l; 100 KM; 170 Nm dostępnych od 1400 obr./min. Brak tzw. turbo dziury w > przeciwieństwie do uturbionego silnika clio 4 ( 0,9l; 90 KM ). a ile masz Nm przy 1000 obr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2013 > jakbys sie przesiadl z np 1,8 N/A to moglibysmy pogadac Matiz to szczególny przypadek, jeździłem nim 5 lat. 800 cm pojemności, 50 KM mocy. Potem jeździłem Golfem, 1600 cm pojemności, 100 KM mocy. Spalanie takie samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > jakbys sie przesiadl z np 1,8 N/A to moglibysmy pogadac Wyraziłem swoją opinię na temat downsizingu. Jestem amatorem miejskich aut i takie porównuję. W przypadku fiesty i silnika ecoboost był to strzał w dziesiątkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > Wyraziłem swoją opinię na temat downsizingu. Jestem amatorem miejskich aut i takie porównuję. W > przypadku fiesty i silnika ecoboost był to strzał w dziesiątkę. Kolego zmartwię Cię, na tym forum Downsizing jest BE, i bardzo niepolityczny Nie pisz zbyt wiele prawdy bo spalą Cię na stosie tak jak mnie próbują od pewnego czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MARS Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > a ile masz Nm przy 1000 obr? Nie mam pojęcia. Dość trudno jest znaleźć szczegółowe informacje. Wiem tylko, że od 1400 obr/min jest już 170 Nm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > a ile masz Nm przy 1000 obr? To nie jest ciągnik siodłowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > Nie mam pojęcia. Dość trudno jest znaleźć szczegółowe informacje. Wiem tylko, że od 1400 obr/min > jest już 170 Nm. Ładnie, podobnie jak w TSi tyle że mój to 1.2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 8 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2013 > To nie jest ciągnik siodłowy Może wprowadzimy nową kategorię - Moment Obrotowy na wolnych obrotach, idealny do wyleczenia przyśpieszenia w korkach od 0 do 3 km/h bez dotykania gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kranu Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 Taki dodatkowy minus downsizingu: aby osiągnąć jak najniższe spalanie i emisję to często jeszcze jest dołączany system start&stop - które jest oczujnikowany, wymaga drogiego akumulatora i niekoniecznie robi dobrze turbinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2013 > Taki dodatkowy minus downsizingu: > aby osiągnąć jak najniższe spalanie i emisję to często jeszcze jest dołączany system start&stop > - które jest oczujnikowany, wymaga drogiego akumulatora i niekoniecznie robi dobrze turbinie. Wiesz, piszesz bzdury. Mazda ma silniki normalne 2,0 2,5 litra w nowej 6 i stosuje start and stop. W bmw start and stop jest od 2007 roku. Jeszcze się nie spotkałem na forum poświęconym tej marce by komuś padła w takim aucie turbina. Za to w poprzednim modelu silnika i bez start and stop była to plaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Wiesz, piszesz bzdury. Mazda ma silniki normalne 2,0 2,5 litra w nowej 6 i stosuje start and stop. > W bmw start and stop jest od 2007 roku. Jeszcze się nie spotkałem na forum poświęconym tej marce by > komuś padła w takim aucie turbina. Za to w poprzednim modelu silnika i bez start and stop była > to plaga. O ile jest droższy aku do auta z systemem stop &go. Czytałem że cała oszczednoscć z tego idzie w etrr jak prxyjdzie aku wymienic. Oczywicie 1 wlascicie aku nie bedzie musial wymienuac.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > O ile jest droższy aku do auta z systemem stop &go. Czytałem że cała oszczednoscć z tego idzie > w etrr jak prxyjdzie aku wymienic. Oczywicie 1 wlascicie aku nie bedzie musial wymienuac.... Nie wiem czy masz rację, do bmw kosztuje pomoc od 600 zl ale mogę się mylić bo nigdy w życiu akumulatora nie wymieniłem w żadnym aucie. Jednak to chyba nie do końca tak jest, że tracisz oszczędności z paliwa bo te akumulatory ponoć mają wyższa trwałość. Przyjmując że a/s daje 0,5 l oszczędności (tyle wyszło w teście w jakiejś gazecie dla bmw) to jest 3 zl na 100km czyli 3000 zł na 100 tyś km, aku raczej wytrzyma dłużej, ale nawet w razie czego to jak widać się opłaci. Acha. Ja w jedynce nie mam teraz a/s że względu na automat, a i tak mam aku żelowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Przyjmując że a/s daje 0,5 l oszczędności (tyle wyszło w teście w jakiejś gazecie dla bmw) to jest > 3 zl na 100km czyli 3000 zł na 100 tyś km, aku raczej wytrzyma Ojjjj tu bym dyskutował, jakie korki , jakie przestoje, jak ciężkie auto i z jakim silnikiem. Całe życie auto nie jeździ w korkach przecież itp... WYDAJE mi się,że test był trochę pod wynik i obrazuje bardziej MAKSYMALNE możliwe do uzyskania oszczędności w spalaniu. Sam mam od 2tyg auto z ASS ale jeszcze ni diabła nie wiem ile to daje. Z czasem może jakieś sensowne obserwacje poczynię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2013 > Ojjjj tu bym dyskutował, jakie korki , jakie przestoje, jak ciężkie auto i z jakim silnikiem. Całe > życie auto nie jeździ w korkach przecież itp... WYDAJE mi się,że test był trochę pod wynik i > obrazuje bardziej MAKSYMALNE możliwe do uzyskania oszczędności w spalaniu. Sam mam od 2tyg > auto z ASS ale jeszcze nie diabła nie wiem ile to daje. Z czasem może jakieś sensowne > obserwacje poczynię. Pewnie że w benzyniaku będzie więcej, a na autostradzie wcale. Podaje wynik z gazety s rzeczywistego testu. Nie pamiętam jakiej, ale jest w kiosku obecnie to sobie sprawdź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.