Skocz do zawartości

Takie tam feriowe podsumowanie dla spalaniowych onanistow


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent

Insignia kombi ON 160KM 2,0L 4cyl

Na pokładzie: 2 dorosłych, dwójka dzieciaków z fotelikami 4 i 6 lat

Bagażnik wypchany po bokach w bakistch i pod podłogą łacznie z obłozeniem koła zapasowego, ale udało się zasunąc roletę. Bambetli na 10 dni

Do tego box na dachu 580L 6 kompletów narciarskich w środku oczywiście z butami, kaskami, jabłuszkami, sankami itd itp...

Jazda A1 Gdańsk-Toruń licznikowe dozwolone 140km/h

potem Kotlina Kłodzka na szybkiego ruchu i ekspresówkach przepisowo, w terenie niezabudowanym i przez wiochy nie więcej niż +10 z rzadka ale jednak i czasami +20km/h, w centrach zabudowanych bez gwałtowenego hamowania ale z zejściem do przepisowego 50. Żaden fotoradar po drodze nie pstryknął.

Dużo mało? Nie wiem. Wydaje mi się, że przyzwoicie.

286714772-20130217.jpg

286714897-20130217_001.jpg

286714903-20130217_002.jpg

Zaczynamy dyskusję od nowa. grinser006.gif

P.

Noooo panie admin daj Pan chwile wlasnie pomniejszam obrazki bo jakies wielkie wyszly

post-16121-14352519304745_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam nie wiem, nigdy nie miałem diesla, chyba wynik normalny

Tez sie zastanawiam, nad czym tu dyskutowac grinser006.gif

Splalil ile spalil, co za roznica czy litr mniej czy wiecej...

Przy kosztach calego wyjazdu, to pewnie i tak jakis smieszny ulamek calej kwoty wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja tam nie wiem, nigdy nie miałem diesla, chyba wynik normalny

wcielo jakeis posty

wiec powtorze

z jazdy autostradowej wynikalo ze box dolozy mi nawet ze dwa litry (w sumie miałoby to sens gdyż zdaje się, że wzrost prędkości jest proporcjonalny ze wzrostem kwadratu oporu)

ale w sumie wyszło ciut ponad litr więcej niż standardowo na tej trasie bez boxa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tez sie zastanawiam, nad czym tu dyskutowac

> Splalil ile spalil, co za roznica czy litr mniej czy wiecej...

> Przy kosztach calego wyjazdu, to pewnie i tak jakis smieszny ulamek calej kwoty

dyskutowac nikt nie każe :-)

ot po prostu taki punkt odniesienia do lexusów na highway'ach w naszych pl warunkach

btw paliwo jako całośc stanowiło jakieś pirazydrzwi 10% kwoty więc jeszce litr więcej mniej od tych 10% to rzeczywiście bez znaczenia :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dużo mało? Nie wiem. Wydaje mi się, że przyzwoicie.

To tylko cyferki z komputera. Np w moim galaxy komputer potrafi zaniżyć nawet ponad 1l/100km. A jak na diesla w takiej klasie to tak normalnie. Ja spalanie określam "względnie" +/- 1l i uważam, ze wchodzenie w dziesiątki nie ma większego sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tylko cyferki z komputera. Np w moim galaxy komputer potrafi zaniżyć nawet ponad 1l/100km. A jak

> na diesla w takiej klasie to tak normalnie. Ja spalanie określam "względnie" +/- 1l i uważam,

> ze wchodzenie w dziesiątki nie ma większego sensu.

u mnie komuptr przekłamuje w normalnej jeżdzie o ok 0,2L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli mówiąc inaczej pomimo ze diesel i tylko 4 cylindry i malo mocy i mały samochod to pali tyle

> co nowoczesny, benzynowy V6 w samochodzie o klasę wyższa.

Troche zbyt daleko idace wnioski wyciagasz grinser006.gif

Jest spora szansa, ze takie V6 spalilo by w tych warunkach 10+ wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli mówiąc inaczej pomimo ze diesel i tylko 4 cylindry i malo mocy i mały samochod to pali tyle

> co nowoczesny, benzynowy V6 w samochodzie o klasę wyższa.

Marek a z ciekawości jak masy twojego Lexa do masy Isi (zaraz sprawdzę u mnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dużo mało? Nie wiem. Wydaje mi się, że przyzwoicie.

> Zaczynamy dyskusję od nowa.

Bez rewelacji. Pytanie o ile box podniósł spalanie.

Ja we wrześniu spaliłem 7,5l benzyny na setkę przy średniej 92 km/h z czterema dorosłymi osobami i pełnym bagażnikiem. Dystans zmierzony 3739km.

Poddaje to w wątpliwość sens zakupu dużego diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez rewelacji. Pytanie o ile box podniósł spalanie.

> Ja we wrześniu spaliłem 7,5l benzyny na setkę przy średniej 92 km/h z czterema dorosłymi osobami i

> pełnym bagażnikiem. Dystans zmierzony 3739km.

> Poddaje to w wątpliwość sens zakupu dużego diesla.

To może napisz jeszcze, jakie auto, jaki motor, jaka moc, jaka trasa, bo tak to porównanie troochę z sufitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może napisz jeszcze, jakie auto, jaki motor, jaka moc, jaka trasa, bo tak to porównanie troochę

> z sufitu.

Nie wydaje mi się, ale proszz

Kompakt 1.4t 150KM, masa pojazdu 1320kg, trasa Szczecin-Rzym-Wenecja-Salzburg-Szczecin

I żeby nie było, że ciągle gładka jazda to stałem/jechałem w korku który wydłużył podróż o 6 godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wydaje mi się, ale proszz

Tę sama średnią można uzyskać drąc autostradą pod dwie paczki + jazda na "trójce" po górach, ale równiez jadąc non-stop z prędkością x. ok.gif

> Kompakt 1.4t 150KM, masa pojazdu 1320kg, trasa Szczecin-Rzym-Wenecja-Salzburg-Szczecin

> I żeby nie było, że ciągle gładka jazda to stałem/jechałem w korku który wydłużył podróż o 6

> godzin.

No to dodaj z litr na wyższa masę, drugi na box i masz 3 ltr róznicy - 15 zł na każde 100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fachowe wyliczenie

Równie fachowe, jak Twoje. ok.gif

> Wystarczy żebym zwolnił do średniej jak u kolegi wyżej to spalanie spadłoby o litr...

Wystarczy, że przechodziliśmy flotowo z ON na noPb i widziałem, jak się kształtuje spalanie przy tych samych kierowcach w taki i takim aucie. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Równie fachowe, jak Twoje.

Pokaż mi moje obliczenia, bo nie kojarzę żebym coś liczył.

> Wystarczy, że przechodziliśmy flotowo z ON na noPb i widziałem, jak się kształtuje spalanie przy

> tych samych kierowcach w taki i takim aucie.

I wyszło litr za masę, litr za box i litr za cokolwiek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bez rewelacji. Pytanie o ile box podniósł spalanie.

> Ja we wrześniu spaliłem 7,5l benzyny na setkę przy średniej 92 km/h z czterema dorosłymi osobami i

> pełnym bagażnikiem. Dystans zmierzony 3739km.

> Poddaje to w wątpliwość sens zakupu dużego diesla.

diesle często ma sens, ale nie zawsze.

Jeżeli bierzesz pod uwagę tylko spalanie to benzyna n/a może i dużo więcej nie pali bez boxów i szybkich autostrad.

Porówanie widać np w moich trasach do Pragi przez Kłodzko.

moje 1.8 TDCi w focusie MKII FL spala ca. 5,4 - 5,8 gdzie 1.6 w focusie MKIII spaliło ca. 6,1 - 6,2. Różnica praktycznie żadna, tyle że w 1.6 śmiało powiem naraża się często życie żeby jakieś zestawy z ciągnikiem wyprzedzić, głupie bo głupie ale (Turbo)dci bez problemu radzi sobie z większością przypadków, może też przez to że jest o ponad 30 KM mocniejsze wink.gif Ale przy spalaniu starałem się to pominąć wink.gif

Dlatego też albo Turbo benzyniaki albo turbo diesle. Na trasie nie widzę racjonalnego wykorzystywania niczego poniżej 2.5 - 3.0 bez sprężarki. W PL warunkach chcąc jechać bezpiecznie i dynamicznie dmuchanie w komorę spalania jest istotne jednak grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy, że przechodziliśmy flotowo z ON na noPb i widziałem, jak się kształtuje spalanie przy

> tych samych kierowcach w taki i takim aucie.

Jeżeli możesz, to wskaż powód zmiany aut z napędzanych dieslem na benzynowe (mnie interesuje metoda wyliczenia korzyści z takiego a nie innego napędu) oraz 2-3 przykłady różnic w spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli możesz, to wskaż powód zmiany aut z napędzanych dieslem na benzynowe (mnie interesuje metoda

> wyliczenia korzyści z takiego a nie innego napędu) oraz 2-3 przykłady różnic w spalaniu.

Powód prozaiczny - polityka centrali. spineyes.gif

Fijord mondeo mk4 - 2.0noPb spala ok. 45-50% więcej, niż mk4 2.0 tdci 140KM, kierownik, trasy - te same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to dla porównania honda odyssey van 8 osób + full bagażnik + 600 l. box na dachu i 140 km/h na

> tempomacie na autostradzie 19 litrów lpg czyli pewnie z 15 benzyny Silnik v6 3,5 l.

dużo w sumie, mi załadowane E32 przy trzymaniu cały czas 180-200km/h wciągnęło dokładnie 17l LPG na 100km (oczywiście nie w PL)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to dodaj z litr na wyższa masę, drugi na box i masz 3 ltr róznicy - 15 zł na każde 100km.

Wg mnie przynajmniej litr różnicy będzie jeszcze z racji trasy i jakości paliwa - o wiele lepsze warunki jazdy poza PL i o wiele lepsza jakość paliwa... oczywiście również poza PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astra H, 1,7 cdti.

> 4,8/100 z komputera na trasie wawa- gdynia - wawa, krajową 7. Zimno, deszczowo, jesienna plucha. Na

> stacji wyszło 5,1 litra.

Astra G 1,7 dti

Z Lublina nad morze (Stegna), od Wawy krajową "7".

Dwie osoby z bagażem na tydzień.

Obliczenie własne po zatankowaniu do pełna.

3,97l/100km zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to dla porównania honda odyssey van 8 osób + full bagażnik + 600 l. box na dachu i 140 km/h na

> tempomacie na autostradzie 19 litrów lpg czyli pewnie z 15 benzyny Silnik v6 3,5 l.

No to dla porównania Dodge RAM Viper 2 osoby + full cargo + skuter na pace (choć obciążenie nie ma raczej wpływu na spalanie) i normalne tempo w trasie (100-120km/h) Wawa - Augustów (czyli bez autostrady) +kilka atomowych przyspieszeń = 14,7litra benzyny. I nie ma opcji, żeby było mniej horse.gif Silnik - V10 8,3l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja się nie znam - onanistą spalaniowym nie byłem nigdy i nie będę chyba

> pojechałem na ferie, wróciłem - spaliłem dokładnie tyle ile było potrzeba - ani kropelki więcej

> dyskusja totalnie bez sensu

Ja tak samo. Nigdy nie wiem ile mi spalil. I nawet nie zamierzam wiedziec, bo jakby sie okazalo ze za duzo to bym musial zmienic styl jazdy na oszczedniejszy - a po co? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to dla porównania Dodge RAM Viper 2 osoby + full cargo + skuter na pace (choć obciążenie nie ma

> raczej wpływu na spalanie) i normalne tempo w trasie (100-120km/h) Wawa - Augustów (czyli bez

> autostrady) +kilka atomowych przyspieszeń = 14,7litra benzyny. I nie ma opcji, żeby było mniej

> Silnik - V10 8,3l.

dzwieku v10 nie zastapi marny dizel zlosnik.gif

Co do tematu - malo wyszlo. Paszmata 2,0 tdi z tym samym obladowaniem, na banie przy 160+ wciaga 8,5 ON i litr oleju na 1500km

Mam teraz taka insi i spalanie oscyluje 8-10 w mieszanym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to ciężko będzie przebić tyż tak kcem! Na pocieszenie - wspomniany wyżej skuter Yamaha Vity

> 125ccm Wawa-Lublin (średnia ca. 50km/h, max 80km/h) 2,15l

Postarałem się. zlosnik.gif

Ekonomiczny silnik + eco driving + lekka gleba i daje radę. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jada z Belgii do Polski z srednia predkosci 140km/h, oczywiscie przez 150km miasteczka, a potem autostrada to moja Insignia Htb, spalila 5,2l smile.gif

A w miescie spalanie mam kolo 7,4l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..... i litr oleju na 1500km :-))))))))

> Mam teraz taka insi i spalanie oscyluje 8-10 w mieszanym

8-10?! jakis slabo mieszany ten mieszany....

w zasadzie co bym nie robil (w sensie zima zimniej, lato+klima wiecej) - max to 7,2 (zazwyczaj 7-7,1)w cyklu typowo mieszanym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 8-10?! jakis slabo mieszany ten mieszany....

> w zasadzie co bym nie robil (w sensie zima zimniej, lato+klima wiecej) - max to 7,2 (zazwyczaj

> 7-7,1)w cyklu typowo mieszanym

Ja to nie umiem dizlem jezdzic, frown.gif

Mam tez honde i jak wsiadam do opla to sie zapominam smile.gif

No bardziej miasto i obwodnica to ten moj mieszany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spalanie w normie, do 100 byś jechał by było mniej, powyżej box już swoje dodał

dla pocieszenia mój kompakt turbo bena w trasie (nie autostrada) przy mojej nodze i delikatniej jeździe bez większych szaleństw i raczej przepisowo spala koło 6,7 w 2 osoby mało załadowany zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to dla porównania Dodge RAM Viper 2 osoby + full cargo + skuter na pace (choć obciążenie nie ma

> raczej wpływu na spalanie) i normalne tempo w trasie (100-120km/h) Wawa - Augustów (czyli bez

> autostrady) +kilka atomowych przyspieszeń = 14,7litra benzyny. I nie ma opcji, żeby było mniej

> Silnik - V10 8,3l.

to niezle.

mustang gt v8. jazda spokojna 90-110 i spalanie 6.8 litra Pb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to dla porównania Dodge RAM Viper 2 osoby + full cargo + skuter na pace (choć obciążenie nie ma

> raczej wpływu na spalanie) i normalne tempo w trasie (100-120km/h) Wawa - Augustów (czyli bez

> autostrady) +kilka atomowych przyspieszeń = 14,7litra benzyny. I nie ma opcji, żeby było mniej

> Silnik - V10 8,3l.

U mnie przy 120 na autostradzie spalanie spadło do 14 lpg. Powyżej 120 km/h każde parę kilometrów więcej to już spora różnica w spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Powyżej 120 km/h każde parę kilometrów

> więcej to już spora różnica w spalaniu.

U mnie tak samo. Powyżej 180km/h wchodzi na ok. 20l. W spokojnym ruchu podmiejskim ok. 19l, w mieście 25l. W okolicach V-max drive.gif (240-250km/h) spalanie jest >40l, czyli w ciągu godziny można opróżnić zbiornik 100l, a kierowca zaczyna marzyć o prywatnym szybie naftowym screwy.gif Natomiast tak jak wspomniałem - spokojna jazda w trasie owocuje, jak na pojemność, naprawdę przyzwoitą konsumpcją oink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powód prozaiczny - polityka centrali.

Ale jakoś obliczali? Trudno mi wierzyć, że to jest pomysł z sufitu...

> Fijord mondeo mk4 - 2.0noPb spala ok. 45-50% więcej, niż mk4 2.0 tdci 140KM, kierownik, trasy - te

> same.

Hmm... na forach podają +2 litry, to trochę duża różnica u Was.

A pozapaliwowe koszty eksploatacji są istotnie niższe? Przy założeniu 200.000km różnica w paliwie to lekko 22.000 zł. Chociaż zakładając wymianę koła dwumasowego (3.000 zł), DPF (3.000 zł), paska rozrządu (chyba 2.000zł) i jedną awarię układu zasilania (2.000 zł) połowę oszczędności zostaje w ASO: dobrze liczę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.