Skocz do zawartości

Jaki SUV?


Ryb

Rekomendowane odpowiedzi

> Tyle że kryterium "price" dramatycznie wpływa w tym aucie na wszystkie pozostałe.

> Zresztą w klasie cenowej 200+ kpln to już można wybierać między BMW X3, X5, Tuaregiem, Land

> Roverami, Land Cruiserem, Jeepem, itd. Zrobi się temat na nowy wątek.

Nie doczytałem, jaki masz budżet i ew. ile lat zamierzasz się cieszyć tym samochodem.

W przypadku wszystkich większych SUVów, jakie zostały wymienione w tym wątku obawiałbym się o dużą utratę wartości. BMW, i pewnie inne auta premium z tego segmentu, powinny trzymać swoją wartość.

Takich X5 sporo widuję na ulicach, w większości to prawdopodobnie leasingi, więc i nie powinno być dużego problemu ze znalezieniem egzemplarza 1-2 letniego. Dzięki temu masz ciągle premium, a już nie tak drogo, jak w salonie.

Nie namawiam do niczego konkretnego, to w końcu Twoje pieniądze. Ja po prostu mam takie podejście, że jak szukam samochodu za worek złota, to chcę ten worek wydać na coś możliwie najlepszego, niekoniecznie nowego.

Pozdrawiam

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie doczytałem, jaki masz budżet i ew. ile lat zamierzasz się cieszyć tym samochodem.

> W przypadku wszystkich większych SUVów, jakie zostały wymienione w tym wątku obawiałbym się o dużą

> utratę wartości. BMW, i pewnie inne auta premium z tego segmentu, powinny trzymać swoją

> wartość.

> Takich X5 sporo widuję na ulicach, w większości to prawdopodobnie leasingi, więc i nie powinno być

> dużego problemu ze znalezieniem egzemplarza 1-2 letniego. Dzięki temu masz ciągle premium, a

> już nie tak drogo, jak w salonie.

> Nie namawiam do niczego konkretnego, to w końcu Twoje pieniądze. Ja po prostu mam takie podejście,

> że jak szukam samochodu za worek złota, to chcę ten worek wydać na coś możliwie najlepszego,

> niekoniecznie nowego.

> Pozdrawiam

> Bartek

Na razie dyskusja jest luźna. Budżet nie przekroczy 150kpln chocbym nawet w totka wygrał, bo to się kłóci z moimi przekonaniami co do przeznaczenia samochodu.

hehe.gif

Tak sobie dywagujemy. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poczytałem forum Subaru i włosy mi się na głowie jeżyły. A chyba bzdur tam nie piszą tylko po to

> żeby pisać.

Ja tam nie wiem co tam piszą swiety.gif

> Tyle że powyższe firmy nie przyznały same, że zrobiły coś nie tak, nie modyfikowały silników żeby

> sie nie rozpadały i

No to jest ciekawe, szczególnie, że nie tak dawno odstawiałem rozlecianego VAGa (40tys km) i choć cały internet huczy od informacji o błedach w silniku TSI płacilismy za naprawę z własnej kieszeni.

> nie wysyłały użytkowników na specjalne kursy zaklinania

> pedału sprzęgła przy ruszaniu.

To było szkolenie bezpiecznej jazdy, połaczone z krótkim szkoleniem ruszania w trudnych warunkach, co by sie wielu osobom przydało. To, ze importer zapłacił za te szkolenia to tylko chwała mu za to.

> Wierzę. Nie słyszałem złych opinii o prowadzeniu i układzie napędowym (poza oczywiście silnikiem

> diesla i sprzęgłem). Wszyscy raczej są zachwyceni.

No są... chyba, że zajadą sprzeta, to nie są.

> Siedizałem niedawno w nowym X3. I z całą odpowiedzialnością powiem, że jest przepaść między tymi

> autami.

Może sie zagalapowałem, a moze to rozczarownie X3 po doświadczeniach z innymi BMW.

> Żeby skomplikować sytuację to podoba mi się też Legacy sedan. Mało w nim SUVa, ale podoba mi się i

> co mam zrobić?

Raz się żyje, kup to co zawsze chciałeś mieć, jak tak zrobiłem 6 lat temu i niestety zostałem Subarofanatoholikiem, nawet jak ostatnio we własnej Subarce siedziałem 3 tygodnie temu... brak czasu na zabawy.... beksa.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam Mazdę CX-5 Silnik diesla 2.2 175KM 4x4 Automat wyjdzie mniej wiecej 150 tysi w najbogatszej specyfikacji bez dodatków. Silnik 150 KM będzie tańszy bo można zejść niżej z wypasem.

Jak dla mnie jest to SUV rodzinny ale mam małą rodzinę biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdyby się nad tym zastanowić to coś w tym jest - brak ramy, wysoko buda, 4x4 - istny dziadek

> Kaszkaja

Stary... Tarpan miał rame, zejebisty silnik 3 cylindry diesla z traktora, Vmax 90km/h.... uzbroj_zlo.gif

Troche się takim najeździłem... ale w prawdziwym Pickupie a nie w przedłuzonej budzie. biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Chevrolet Captiva 2.2D 184KM: nadawałby się.

> - Citroen C-Crosser: patrz Mitsubishi Outlander.

> - Fiat Freemont: fajny, ale to nie SUV i ma niedobre silniki (TDI).

> - Ford Kuga: mały.

> - Honda CRV: wszyscy śmieją się z jej napędu 4x4. Czy słusznie? Brak automatu.

> - Hyundai: patrz Kia.

> - Jeep: cenami są w klasie premium.

> - Kia Sorrento 2.2D 200KM: nadawałaby się, chociaż trochę tam ciasno za kierownicą.

> - Mazda CX-7: diesel nie jedzie.

> - Mitsubishi Outlander: nowy ma absurdalną cenę. Stary ma problemy z jakością wnętrza i słaby

> silnik TDI. Silnik PSA może by się nadawał.

> - Nissan X-Trail 2.2D 173KM: fajny. Szkoda że nie można mieć tego silnika z automatem.

> - Opel: patrz Chevrolet.

> - Peugeot: patrz Mitsubishi.

> - Renault Koleos: mały.

> - Subaru Outback: to nie SUV, ale co tam. Szkoda że silnik eksploduje po 100kkm. Subaru Forester:

> mógłby być większy. Ten sam problem z silnikiem.

> - Suzuki Grand Vitara: za słaby.

> - Toyota RAV4 2.2D 177KM: niby fajny. Wkurzające drzwi bagażnika otwierające się w przeciwną

> stronę.

> - VW Tuareg: cenowo w klasie premium.

> I co zostaje? Chevy/Opel i Hyundai/Kia. Gdyby zrezygnować z automatu to jeszcze Nissan i Toyota. I

> to jest cały rynek SUVów czy ja coś przeoczyłem?

Helou smile.gif A Infiniti fx30d ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chyba jednak pierwszy był czirok

hint - Niva nie ma ramy, jest konstrukcją samonośną wykorzystującą w znacznym stopniu podzespoły zwykłej osobówki - nikt wcześniej tak do tego nie podszedł.

Jak już tak chcesz licytować to była jeszcze taka Pobieda:

2-12.jpg

i Wołga:

2.jpg

ale były to auta jedynie małoseryjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Stary... Tarpan miał rame, zejebisty silnik 3 cylindry diesla z traktora, Vmax 90km/h....

> Troche się takim najeździłem... ale w prawdziwym Pickupie a nie w przedłuzonej budzie.

ma ramę = nie jest SUVem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hint - Niva nie ma ramy, jest konstrukcją samonośną wykorzystującą w znacznym stopniu podzespoły

> zwykłej osobówki - nikt wcześniej tak do tego nie podszedł.

hmm a suv nie może mieć ramy ?

"The term "Sport Utility" appears for the first time in the 1974 Cherokee sales brochure" hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Freemont jest moim zdaniem słaby... Pod różnymi względami... Jeżeli już byś się faktycznie nad nim

> poważnie zastanawiał to lepiej używaną Alfę Crosswagon. 150KM, przyspieszenie znośne i jest

> Torsen czyli dużo lepsze własności jedne niż w większości SUVów... W dobrym stanie da się

> znaleźć.

Mowa o nowym, duzym SUVie a ty mu tu z uzywana Alfa wyjezdzasz biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmm a suv nie może mieć ramy ?

> "The term "Sport Utility" appears for the first time in the 1974 Cherokee sales brochure"

wiadomo że wszystko jest kwestią umowną - ale IMO Cherokee, Patrol, Samurai, Defender, Discovery itp. to są raczej auta terenowe, na ramie o wysokich możliwościach mobilnych poza asfaltem - co je odróżnia od SUVów które te możliwości mają w porównaniu do nich ograniczone albo wręcz żadne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiadomo że wszystko jest kwestią umowną - ale IMO Cherokee, Patrol, Samurai, Defender, Discovery

> itp. to są raczej auta terenowe, na ramie o wysokich możliwościach mobilnych poza asfaltem -

> co je odróżnia od SUVów które te możliwości mają w porównaniu do nich ograniczone albo wręcz

> żadne.

ale jeep nie ma ramy, a rame ma range rover i kupa innych aut które są suv'ami hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale jeep nie ma ramy, a rame ma range rover i kupa innych aut które są suv'ami

byłem przekonany że on ma ramę icon_eek.gif

tak czy siak, Niva jest z 77 a Jeep z 84 - wiadomo że Ruscy nie wymyślili terminu SUV, ale Niva to pierwszy SUV jak bum cyk cyk zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> byłem przekonany że on ma ramę

> tak czy siak, Niva jest z 77 a Jeep z 84 - wiadomo że Ruscy nie wymyślili terminu SUV, ale Niva to

> pierwszy SUV jak bum cyk cyk

znowu pudło "w latach 1974-1983 Jeep Cherokee SJ" hmm.gif

wcześniej wrzucałem cytat o ulotce z 74r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Budżet nie przekroczy 150kpln chocbym nawet w totka wygrał, bo to się

> kłóci z moimi przekonaniami co do przeznaczenia samochodu.

> Tak sobie dywagujemy.

Ale jakby jednak smirk.gif o te +5000 to można mieć gołą X3 xDrive obecnie z automatem i 5 lat serwisu bez klocków i tarcz icon_rolleyes.gif

BTW jeździsz dużo i jeżeli nie są to autostrady, ekspresówki to możesz być rozczarowany w stosunku do plaskacza. Tę masę i wysokość się czuje czacha.gif

I osobiście nie przypuszczałem, że hałas diesel'a może tak męczyć dopóki go sobie nie sprawiłem sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale jakby jednak o te +5000 to można mieć gołą X3 xDrive obecnie z automatem i 5 lat serwisu bez

> klocków i tarcz

Nie chcę premium bo to są koszty również po zakupie.

> BTW jeździsz dużo i jeżeli nie są to autostrady, ekspresówki to możesz być rozczarowany w stosunku

> do plaskacza. Tę masę i wysokość się czuje

Głownie po autostradach i innych dwupasmówkach jeżdżę. Ale i tak pewnie będzie czuć różnicę.

> I osobiście nie przypuszczałem, że hałas diesel'a może tak męczyć dopóki go sobie nie sprawiłem

Od ponad 300+kkm jeżdżę dieslami i mi się to podoba. Nawet uważam, że w czasie jazdy jest cicho. Zwariowałem?

spineyes.gifwink.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardzo dobrze. V6 niech bierze

I tak się pewnie skończy na Captivie. Ale dieslu.

Chyba że moja mulher.gif się uprze przy Subaru. Wtedy mi nie będzie wypadało nic innego sobie kupić i będzie Outback lub Legacy sedan.

alien.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nareszcie.

> Chociaż i tak RAV4 wydaje mi się trochę damska. W porównaniu z X-Trailem wygląda jak zabawka.

proponuje zobaczyć i przejechać się nową RAV4

napiszę tyle - jest to zupełnie inne auto niż poprzednie

większy rozstaw osi, dłuższa od poprzedniej, bardziej komfortowa, lepiej wyciszona i co najfajniejsze nie jest droższa, a wręcz przeciwnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak sobie myślałem luźno o SUVach, patrzę na to co na rynku - i co? Krucho. Niby pełno tego jest,

> ale jak człowiek chciałby coś wybrać to nie ma. Sami popatrzcie:

> Założenia: Duży, rodzinny z przyzwoitym silnikiem diesla (ponad 150KM, poniżej 10s do setki).

> Fajnie żeby napęd 4x4 był czymś więcej niż znaczkiem na bagażniku - czyli mile widziane

> napędzane co najmniej dwa koła naraz. Mile widziany automat. Odpadają auta premium.

> No i jedziemy alfabetycznie:

> - Chevrolet Captiva 2.2D 184KM: nadawałby się.

> - Citroen C-Crosser: patrz Mitsubishi Outlander.

> - Fiat Freemont: fajny, ale to nie SUV i ma niedobre silniki (TDI).

> - Ford Kuga: mały.

> - Honda CRV: wszyscy śmieją się z jej napędu 4x4. Czy słusznie? Brak automatu.

> - Hyundai: patrz Kia.

> - Jeep: cenami są w klasie premium.

> - Kia Sorrento 2.2D 200KM: nadawałaby się, chociaż trochę tam ciasno za kierownicą.

> - Mazda CX-7: diesel nie jedzie.

> - Mitsubishi Outlander: nowy ma absurdalną cenę. Stary ma problemy z jakością wnętrza i słaby

> silnik TDI. Silnik PSA może by się nadawał.

> - Nissan X-Trail 2.2D 173KM: fajny. Szkoda że nie można mieć tego silnika z automatem.

> - Opel: patrz Chevrolet.

> - Peugeot: patrz Mitsubishi.

> - Renault Koleos: mały.

> - Subaru Outback: to nie SUV, ale co tam. Szkoda że silnik eksploduje po 100kkm. Subaru Forester:

> mógłby być większy. Ten sam problem z silnikiem.

> - Suzuki Grand Vitara: za słaby.

> - Toyota RAV4 2.2D 177KM: niby fajny. Wkurzające drzwi bagażnika otwierające się w przeciwną

> stronę.

> - VW Tuareg: cenowo w klasie premium.

> I co zostaje? Chevy/Opel i Hyundai/Kia. Gdyby zrezygnować z automatu to jeszcze Nissan i Toyota. I

> to jest cały rynek SUVów czy ja coś przeoczyłem?

szukasz używki , powoli się zastanawiam nad sprzedażą mojgo, jeszcze tylko wymienie przepustnice i na jakies 50 kkm powinno być spoko z naprawami 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I co zostaje? Chevy/Opel i Hyundai/Kia. Gdyby zrezygnować z automatu to jeszcze Nissan i Toyota. I

> to jest cały rynek SUVów czy ja coś przeoczyłem?

tiguan

kuga

hultaj

glk

xc60

ewentualnie sprowadź sobie jakąs porządną toyotę z florydy ... ale prosto z salonu ...

choć tak na prawde nie rozuiem czemu sie upierasz przy suvie ... skoro chevrolety dają rade na codzień to ja bym poszedł w kierunku dużego kombi z 4x4 zlosnik.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> szukasz używki , powoli się zastanawiam nad sprzedażą mojgo, jeszcze tylko wymienie przepustnice i

> na jakies 50 kkm powinno być spoko z naprawami

A jak ci sie to sprawuje?Masz silnik chyba VW jeszcze?

Bo osobiscie szukam crv albo outlandera,tylko z tym silnikiem mitsubishi.Chociaz osobiscie bardziej mi sie podoba outlander,to podobno w crv ten diesel jest jak na wspolczesne diesle malo awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> - Honda CRV: wszyscy śmieją się z jej napędu 4x4. Czy słusznie? Brak automatu.

Niesłusznie. Zjeździłem II gen. 315kkm. przez 6 lat od nowości i np. na szkoleniach z jazdy w terenie CR-V-ki radziły sobie tak samo jak np. Navary o tyle o ile nie zawisły wcześniej na podwoziu. Za to mnóstwo miejsca i komfort jazdy jak w osobówce. Nie ma tej taczkowatości co np. w X-Trail-u II gen, którym zrobiłem kolejne 150kkm.

> - Nissan X-Trail 2.2D 173KM: fajny. Szkoda że nie można mieć tego silnika z automatem.

Ciasne wnętrze (jak w małym aucie klasy B), bagażnik niby duży ale kompletnie nieustawny (bardzo niski). W CR-V miał niecałe 500l. a zawartości nie mogłem przepakować do X-Trail-a, w którym miał prawie 700l. Ledwie wcisnąłem.

No i napęd do niczego. Niby możliwość blokady (do 40km./h), niby załączanie błyskawiczne ale imitacja szpery hamulcami, której nie da się wyłączyć skutecznie unieruchamiała auto w byle błotku. CR-V nie miał w takich warunkach żadnego problemu. Tam np. na postoju napęd zawsze był spięty i przy ruszaniu nic nie go nie dławiło. Dopiero po ruszeniu był płynnie rozpinany i załączany płynnie przy różnicy prędkości osi. Sprawdzał się na szosie i w terenie.

No i wnętrze X-Trail-a, kompletnie nieprzemyślane, plastikowe, durne schowki i uchwyty, które do niczego nie pasują, pasy, których nie można zapiąć bo klinują się w milimetrowej szczelinie między siedziskiem a boczkiem drzwi, itd. Trudno wszystko wyliczyć. Irytowało mnie to przez całe 3 lata.

Z tych dwóch nie zastanawiałbym się ani chwili i wybrał CR-V. Za wnętrze, za obszerność za wrażenie jazdy osobówką.

Jeździłem benzyną, więc nie wiem jak spisuje się Diesel.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - Honda CRV: wszyscy śmieją się z jej napędu 4x4. Czy słusznie? Brak automatu.

Slusznie i nieslusznie. Jesli potrzebujesz drugiej osi zeby wygrzebac sie ze sniegu albo sprawnie ruszac - sprawdzi sie.

Trudnosci pojawiaja sie przy probie skrecania, kiedy prowadzenie staje sie malo przewidywalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak ci sie to sprawuje?Masz silnik chyba VW jeszcze?

> Bo osobiscie szukam crv albo outlandera,tylko z tym silnikiem mitsubishi.Chociaz osobiscie bardziej

> mi sie podoba outlander,to podobno w crv ten diesel jest jak na wspolczesne diesle malo

> awaryjny.

ogólnie nie jest źle ale: wymagająca bestia 270751858-jezyk.gif

jak to silnik z vw nic się nie psuje z takich drobnostek to :

turbina przy 80 kkm na gwrancji , zawór egr przy 60 kkm na gwarancji, teraz przy 112 kkm przepustnica i nie mam jeszcze 100 % diagnozy czy nie strzeliw zawór regulujący podciśnienie ,

czyli zapominając że mamy silnik od helmutów nic w aucie się nie zepsuło 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda CX5old.gif[...] jesli tylko dolewanie oleju cie nie przerazazlosnik.gif[...]

New RAV4 , powinienem moja ocene skonczyc na piatek;zlosnik.gif - wlasnie skrobie. drive.gif tym tygodniu i jestok.gif[...]

IMVHO nowy Rav4 ma pare plusowok.gif[...]

photo4ya.jpg

[...] jesli wybaczyc, ze to Corolla na steroids lizak.gif[...]

Abstrakcyjniezlosnik.gif[...]

Toyota Prado, Toyota Land Cruiser to tez SUVzlosnik.gif[...]

photo31ne.jpg

photo11sqt.jpg

photo21yl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ogólnie nie jest źle ale: wymagająca bestia

> jak to silnik z vw nic się nie psuje z takich drobnostek to :

> turbina przy 80 kkm na gwrancji , zawór egr przy 60 kkm na gwarancji, teraz przy 112 kkm

> przepustnica i nie mam jeszcze 100 % diagnozy czy nie strzeliw zawór regulujący podciśnienie

> ,

> czyli zapominając że mamy silnik od helmutów nic w aucie się nie zepsuło

A rozrzad w tym 2.0tdi to jest na lancuchu?

Jak realnie wychodzi spalanie?

Tak patrzac po allegro,to ceny nie sa zbyt wygorowane,faktem jest,ze ladniejszy jest z tym nowszym przodem,ale ten starszy tez jest calkiem,calkiem cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A rozrzad w tym 2.0tdi to jest na lancuchu?

> Jak realnie wychodzi spalanie?

> Tak patrzac po allegro,to ceny nie sa zbyt wygorowane,faktem jest,ze ladniejszy jest z tym nowszym

> przodem,ale ten starszy tez jest calkiem,calkiem

jest na pasku ja placilem na oryginalach kolo 1300 zł z robocizna wymina co ok 100 kkm

spalanie srednie masz w motostat wychodzi 9 , osatatnio troszke spokojniej jezdze i mozna zejsc na 8,5 srednio

nowsza buda mi sie podoba tylko w ciemnych kolorach 270751858-jezyk.gif

jak bylbys zainteresowany daj znac

http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/35799

masz wszystkie koszty , no procz myjni i srodkow czystosci smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

> Trudnosci pojawiaja sie przy probie skrecania, kiedy prowadzenie staje sie malo przewidywalne.

Nie zauważyłem. Podsterowność jest w tym aucie tak głęboka, że nawet gdyby na sztywno w najciaśniejszym zakręcie dołączyć tył to nic by to nie dało ;-)

I właśnie potworna podsterowność to jedyny mankament jaki mi ie pasował w tym aucie.

Co nie oznacza, że np. X-Trail był znacząco lepszy pod tym kątem.

Oba ryja nosem jak Vectra GTS prowadzona przez Clarksona w TopGear ;-)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.