Skocz do zawartości

Czy 12-letnia opona letnia z 7mm bieżnka nadaje się do jazdy


TWENTIS

Rekomendowane odpowiedzi

> Mam Ci ja takie opony.

> NIe są popękane, nie mają gul no generalnie żadnych uszkodzeń.

> Mają 6,5-7 mm bieżnika.

> Nadaje sie to do jazdy czy odbojnica do molo ?

Jak najbardziej się nadaje. Jeśli wygląda "normalnie" to możesz śmiało jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Ci ja takie opony.

> NIe są popękane, nie mają gul no generalnie żadnych uszkodzeń.

> Mają 6,5-7 mm bieżnika.

> Nadaje sie to do jazdy czy odbojnica do molo ?

nadawać się nadaje, ale na mokrym może być różnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nadaje sie to do jazdy czy odbojnica do molo ?

Zależy jaki styl jazdy zamierzasz "uprawiać".

Przy prędkości wyższych niż 100km/h bałbym się ich używać, bo ryzyko "odstrzału" większe, a skutki zależą od prędkości wink.gif

Niestety guma i plastik im starsze, tym mniej wytrzymałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nadaje sie to do jazdy czy odbojnica do molo ?

Być może to jest cecha indywidualna konkretnych opon, zależna np. od składu mieszanki i może być zupełnie przyzwoicie, a może być tak, jak mam ja: opony zaczną w tym roku 7. sezon na kołach, bieżnik OK i stwierdzam, że do dynamicznego ruszenia na mokrym nie mam trakcji - stoję w miejscu... (a jak dynamicznie może ruszać stadko 69 kucyków?) i w mokrych zakrętach też jest "ciut inaczej" ooniee.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Ci ja takie opony.

> NIe są popękane, nie mają gul no generalnie żadnych uszkodzeń.

> Mają 6,5-7 mm bieżnika.

> Nadaje sie to do jazdy czy odbojnica do molo ?

Ja bym na takiej na niemiecką autostradę nie pojechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 12 letnia to będzie już bardziej plastikowa niż gumowa...ale jeździć się da...

> ja mam czternastolatki na maździe...dają radę...ale samochód mało jeździ...i wolno

Moje zimowki na Mazda'zie maja 11 lat, do plastikowych im daleko, ale w przeciwienstwie, ja troche tych km nawijam.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Ci ja takie opony.

> NIe są popękane, nie mają gul no generalnie żadnych uszkodzeń.

> Mają 6,5-7 mm bieżnika.

> Nadaje sie to do jazdy czy odbojnica do molo ?

Będe ostry , co ważniejsze twoje życie i zdrowie oraz życie pasażerów czy owa 12 letnia opona , w każdej chwili z taką oponą mogą się dziać cuda , ja bym nie jezdził na takiej oponie ale wiadomo kasa na nowe -----

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Ci ja takie opony.

> NIe są popękane, nie mają gul no generalnie żadnych uszkodzeń.

> Mają 6,5-7 mm bieżnika.

> Nadaje sie to do jazdy czy odbojnica do molo ?

Można jeździć tylko mieć świadomość na czym jedziesz i dostosować do tego styl jazdy ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Można jeździć tylko mieć świadomość na czym jedziesz i dostosować do tego styl jazdy

Lucyfer stosuje tą technikę, ja uważam że lepiej jechać na świeżych oponach w bezpiecznym samochodzie, bo nie jesteśmy sami na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem 9-letnie opony w Clio, bieżnik 7mm.

Na zakręcie trzypasmowej drogi leciałem zewnętrznym najszybszym pasem z dopuszczalną prędkością 100 km/h.

Pękła przednia lewa opona. Nie najechałem na kamień ani na nic ostrego, po wypadku strażacy oglądali i stwierdzili, że ze starości się rozleciała guma. Continentale.

Auto kasacja, ja bez obrażeń, żona par siniaków od poduszki powietrznej. Teraz jak zbliża się 5 rok, kupuję nowy komplet (rocznych używek:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie ryzykował. Bo jestem pewien że jak je założysz, napompujesz i pomacasz to:

1. Okaże się, że guma twarda jeśli porównasz organoleptycznie do opon młodych

2. Dopiero po napompowaniu i przejechaniu się będzie widać spękania parciejącej gumy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Ci ja takie opony.

> NIe są popękane, nie mają gul no generalnie żadnych uszkodzeń.

> Mają 6,5-7 mm bieżnika.

> Nadaje sie to do jazdy czy odbojnica do molo ?

Załóż i się przekonaj, namacalny dowód wart więcej niż 1000 słów na forum. Najlepiej zrób test hamowania na mokrym i opisz wrażenia. smile.gif

Tylko zrób to zanim wyjedziesz w dłuższą trasę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Ci ja takie opony.

> NIe są popękane, nie mają gul no generalnie żadnych uszkodzeń.

> Mają 6,5-7 mm bieżnika.

> Nadaje sie to do jazdy czy odbojnica do molo ?

kupilem motocykl z nastoletnimi opona. Bieznik nowka, elegancko wypastowane - taki bylem najarany motocyklem ze przeoczylem smile.gif

opony slizgaly sie wszedzie i ciagle... na szczescie silnik tez byl troche zmulony to dawalo sie troszke pojezdzic. Zmienilem przednia na dostana od kolegi 5letnia gume z bieznikiem w okolicy polowy - motocykl zaczal sie prowadzic wink.gif i nawet bez strachu mozna bylo uzywac przedniego hamulca wink.gif

Przejechalem sie identycznym Zephyrem jak moj tylko z dobrze wyregulowanym silnikiem i dobrymi 2letnimi oponami - normalnie nie moj motocykl wink.gif

wiec teraz obie gumy zmieniam na nowki sztuki smile.gif

* serwis juz byl i moj tez juz jest ladnie wyregulowany... tylko jeszcze opony, pogoda i mozna jezdzic wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja miałem 9-letnie opony w Clio, bieżnik 7mm.

> Na zakręcie trzypasmowej drogi leciałem zewnętrznym najszybszym pasem z dopuszczalną prędkością 100

> km/h.

> Pękła przednia lewa opona. Nie najechałem na kamień ani na nic ostrego, po wypadku strażacy

> oglądali i stwierdzili, że ze starości się rozleciała guma. Continentale.

> Auto kasacja, ja bez obrażeń, żona par siniaków od poduszki powietrznej. Teraz jak zbliża się 5

> rok, kupuję nowy komplet (rocznych używek:))

Katowice "Murckowska" spy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja bym na takiej na niemiecką autostradę nie pojechał.

Bylem dzisiaj z kursantem, zarowno kursant jak i opony maja sie dobrze, tyle, ze przy wjezdzie na autostrade mo amy wlos zostali bysmy zgarnieci przez 40 ton, ktory nie zatrzymal sie na STOP podczas wjazdu na autostrade i wjechal nam 5 m przed nos.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Załóż i się przekonaj, namacalny dowód wart więcej niż 1000 słów na forum. Najlepiej zrób test

> hamowania na mokrym i opisz wrażenia.

> Tylko zrób to zanim wyjedziesz w dłuższą trasę

Dzisiaj rano jechalem egzamin, egzaminator zazyczyl sobie hamowanie awaryjne, wszyscy cali, gumy maa sie dobrze, kwestia firmy / producenta i przechowywania tych opon / kol.

I nie robcie z tego wielkiego halo, opona moze byc stara i bedzie trzymac, tak samo jak nwa oopony moze wystrzelic.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Załóż i się przekonaj, namacalny dowód wart więcej niż 1000 słów na forum. Najlepiej zrób test

> hamowania na mokrym i opisz wrażenia.

> Tylko zrób to zanim wyjedziesz w dłuższą trasę

hmm.gif ale czy taka opona nie będzie "zmęczona" ?

w przyczepce rok temu wywaliłem 10letnie gumy, mimo że wyglądały jak nowe

wszyscy straszyli wystrzałem, bo kwestia trakcji w przyczepie to sprawa pomijalna

więc jak to jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kupilem motocykl z nastoletnimi opona. Bieznik nowka, elegancko wypastowane - taki bylem najarany

> motocyklem ze przeoczylem

> opony slizgaly sie wszedzie i ciagle... na szczescie silnik tez byl troche zmulony to dawalo sie

> troszke pojezdzic. Zmienilem przednia na dostana od kolegi 5letnia gume z bieznikiem w okolicy

> polowy - motocykl zaczal sie prowadzic i nawet bez strachu mozna bylo uzywac przedniego

> hamulca

> Przejechalem sie identycznym Zephyrem jak moj tylko z dobrze wyregulowanym silnikiem i dobrymi

> 2letnimi oponami - normalnie nie moj motocykl

> wiec teraz obie gumy zmieniam na nowki sztuki

> * serwis juz byl i moj tez juz jest ladnie wyregulowany... tylko jeszcze opony, pogoda i mozna

> jezdzic

Prosilbym nie porownywac opony motocyklowej do samochodowej, bo porownujesz cytryny do mlotka.

1. Jakie przebiegi uzyskujesz na motocyklowej, a jakie na samochodowej ?

2. Jaki jest sklad mieszanki tej a tej.

O cenie nie wspomne, bo do katamarana kupuje komplet za 250 jurkow a do motocykla zaczynaja sie od 300 jurkow w gore, do tego dochodzi montaz dwa razy tyle co do katamarana.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale czy taka opona nie będzie "zmęczona" ?

> w przyczepce rok temu wywaliłem 10letnie gumy, mimo że wyglądały jak nowe

> wszyscy straszyli wystrzałem, bo kwestia trakcji w przyczepie to sprawa pomijalna

> więc jak to jest ?

Kwestia DMC przyczepy i co na niej wozisz, do tego dochodza dwa indexy, predkosci i nosnosci. Jezeli przyczepa stoi w lecie na sloncu, to gumy beda pruchniec, bo rozpuszczalniki beda wyparowywac, inaczej juz bedzie w garazu. O dziwo przepisy niemieckie reguluja prawie wszystko ( np. dlugosc waznosci opony w przyczepie ktore moze byc holowan az predkoscia 100 km/h - 6 lat ) a nie reguluja wogole tego w przypadk gdy tylko do 80 km/h. W autach rowniez nie reguluja. Co najwyzej ADAC zaleca, ale jak przegladam ich czasopismo, to wiecej tam reklam niz literek w artykulach, wiec nasowa sie pewna teoria - moze nawet i spiskowa.

Sponsoring machts möglich.

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale czy taka opona nie będzie "zmęczona" ?

> w przyczepce rok temu wywaliłem 10letnie gumy, mimo że wyglądały jak nowe

> wszyscy straszyli wystrzałem, bo kwestia trakcji w przyczepie to sprawa pomijalna

> więc jak to jest ?

Wystrzału bym się nie obawiał,mankamentem może być jej twardość,poprostu opona będzie śliska na mokrym i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Ci ja takie opony.

> NIe są popękane, nie mają gul no generalnie żadnych uszkodzeń.

> Mają 6,5-7 mm bieżnika.

> Nadaje sie to do jazdy czy odbojnica do molo ?

do molo zdecydowanie, ryzyko jest zbyt duze. wiekszosc oszczedza jak moze, do pierwszego wypadniecia z drogi albo do tragedi, a pozniej płacz bo naprawa wozu kosztuje wiecej niz klp nowych opon, a zycia nikomu nikt nie odda.

tylko opona trzyma cie na drodze, mysl o tych ktorzy jada z toba a takze o tych ktorych mijasz na drodze, bo nigdy nie wiesz kiedy moze ci braknac tego 1 metra.

sam kupilem na felgach opony z dobrym miesiem firmy na Y, kiedys topowy model, rok temu skonczyly 10 lat. na suchym ok, na mokrym tragedia - abs mial sporo roboty. kupilem nowe na ten sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kwestia DMC przyczepy i co na niej wozisz, do tego dochodza dwa indexy, predkosci i nosnosci.

przyczepa kempingowa, więc raczej masa stała wink.gif

8lat miały jak przyczepka przyjechała z NL

a jak pisałem, wyglądały jak nowe, bo stoją pod wiatą gdzie słońce nie dochodzi

kwestia prędkości odpada bo to opony od osobówki więc pewnie mają powyżej 160km/h

nośność, tu był problem bo było 82, a DMC przyczepy 1000kg

jeśli chodzi o stare gumy, to mam doświadczenia i do tej pory obyło się bez wpadek

w bagażowej miałem opony które miały chyba z 30lat i też dawały radę

(bieżniki pamiętające jeszcze PRL, coś jak do syreny koła)

vitara przyjechała na oryginalnych oponach z włoch i jeździła rok po PL, opony z 96r. czyli miały jakieś 15lat blush.gif

z drugiej strony wystrzał to nie jest fajna sprawa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale czy taka opona nie będzie "zmęczona" ?

czym zmęczona? Leżeniem? Bo skoro nie jest zużyta to znaczy, że nie była używana.

> w przyczepce rok temu wywaliłem 10letnie gumy, mimo że wyglądały jak nowe

> wszyscy straszyli wystrzałem, bo kwestia trakcji w przyczepie to sprawa pomijalna

> więc jak to jest ?

Nijak jest. Zależy od konkretnej opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czym zmęczona? Leżeniem? Bo skoro nie jest zużyta to znaczy, że nie była używana.

auto stało na kołach i obciążało w jednym miejscu, może był nawet flak ?

niewiem.gif

tak jak pisałem, vitara miała 15letnie gumy na kołach i wcale źle nie wyglądały

ba na zapasie dalej mam oryginał z 96r czy nawet 94

> Nijak jest. Zależy od konkretnej opony.

ano, więc może lepiej nie ryzykować w ruchu miejskim ?

wiesz ja przyczepka bagażową na tych 30latkach jeździłem po swojej łące, więc nawet jakby strzeliła to żadne ryzyko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kupilem motocykl z nastoletnimi opona.

Opony w motocyklu a opony w samochodzie to dwie zupełnie różne bajki.

Autem, jeżdżąc względnie spokojnie, z wyłączeniem skrajnych warunków, różnica między takimi starymi oponami a nawet nowymi i z wyższej półki będzie relatywnie nieduża i w codziennej eksploatacji dla laika praktycznie niewyczuwalna... w motocyklu różnica jest kolosalna, dlatego aż tak bardzo bym tego nie porównywał.

Oczywiście różnice są, taka guma twardnieje i jest dużo bardziej śliska niż nowa, ale przy normalnej "dupowoźnej" jeździe da się na tym spokojnie śmigać, biorąc tylko poprawkę na to na czym jeździmy.

Ja mam takie 14 albo 15 letnie opony z tyłu we fieście i jeździ się na nich dużo lepiej niż na nowych, bo przód trzyma zdecydowanie lepiej niż tył, co niweluje bardzo podsterowną charakterystykę samochodu, ale to już co kto lubi. Do ostrej jazdy na oś kierowaną, raczej bym się trzy razy wcześniej zastanowił, ale w takim układzie jak u mnie, ew. jeżdżąc spokojnie raczej bym nie miał większych skrupułów żeby je założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> auto stało na kołach i obciążało w jednym miejscu, może był nawet flak ?

Nigdy nic nie wiadomo. Zwłaszcza jak to nie nasze opony od nowości.

> tak jak pisałem, vitara miała 15letnie gumy na kołach i wcale źle nie wyglądały

> ba na zapasie dalej mam oryginał z 96r czy nawet 94

Ale opona ma mieć przyczepność i nośność a nie wyglądać wink.gif

> ano, więc może lepiej nie ryzykować w ruchu miejskim ?

A co kto lubi. Założyć, przetestować, pochwalić się na forum wynikiem testów. ok.gif

> wiesz ja przyczepka bagażową na tych 30latkach jeździłem po swojej łące, więc nawet jakby strzeliła

> to żadne ryzyko

ryzyko właśnie duże. Ty próbowałeś kiedyś w grząskim terenie zmieniać koło? grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Ci ja takie opony.

> NIe są popękane, nie mają gul no generalnie żadnych uszkodzeń.

> Mają 6,5-7 mm bieżnika.

> Nadaje sie to do jazdy czy odbojnica do molo ?

odpowiem - kategorycznie nie nadaje się do jazdy, szkoda życia sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odbojnica wink.gif

Chociaż ja mam takie stare pirelki seju i na rajdach amatorskich auto zachowuje sie jak przednio napędowy driftowóz wink.gif

Tak więc przy odrobinie samozaparcie i koncentracji da się, a na codzień w dupowozie to porażka, zwłaszcza na mokrym.

Na ten sezon zakupiłem w końcu komplet nowych Yoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Odbojnica

> Chociaż ja mam takie stare pirelki seju i na rajdach amatorskich auto zachowuje sie jak przednio

> napędowy driftowóz

P700z palacz.gif Piękna opona na deszcz. Tylko Dębica Vivo jest to w stanie przebić.

> Tak więc przy odrobinie samozaparcie i koncentracji da się, a na codzień w dupowozie to porażka,

> zwłaszcza na mokrym.

> Na ten sezon zakupiłem w końcu komplet nowych Yoko.

A539?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dla mnie prędkość przelotowa jest bez różnicy,ważniejsze jest hamowanie. Na mokrej drodze przy

> takiej starej oponie nawet 60 czy 80 może być stresujące.

jezdzilem juz na wiekszych próchnachni to co autor watku przytoczyl, jezdzic sie dalo, hamowac i przyspieszac tez. i jakos specjalnie mnie to nie stresowalo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeszcze w ubiegłym sezonie dokończyłem jeden komplet tego wynalazku. 140-konne auto nagle zaczyna

> się zachowywać jak drifterski potwór

ojciec kupił nową 406tkę na tych oponach w 1997 może 1998... dżizas jaki to był dramat, naprawdę na mokrym mogły iść w szranki z Vivo które miałem wtedy na służbowej Felicji rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Ci ja takie opony.

> NIe są popękane, nie mają gul no generalnie żadnych uszkodzeń.

> Mają 6,5-7 mm bieżnika.

> Nadaje sie to do jazdy czy odbojnica do molo ?

Jeździć można - niemniej jednak przy jakicholwiek objawach niewyważenia lub przynajmniej raz w sezonie trzeba zerknąć co się dzieje od wewnętrznej stronie opony. Miałem stare opony - ale nowsze, niż te o które pytasz - i o ile były na zewnątrz idealne - to w środku były mocno popękane i zaczęły wychodzić druty sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam Ci ja takie opony.

> NIe są popękane, nie mają gul no generalnie żadnych uszkodzeń.

> Mają 6,5-7 mm bieżnika.

> Nadaje sie to do jazdy czy odbojnica do molo ?

Ja ci odpowiem tak: 10-o letnie zimówka dawała rade cały sezon zimowy i jeszcze na koniec w czwartek znalazłem kupca na mój komplet za 400 pln. Więc powoli zaczynam odpuszczać bajki o jakości gumy itd. Oczywiście ilość mięcha ma jak najbardziej znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystrzału bym się nie obawiał,mankamentem może być jej twardość,poprostu opona będzie śliska na

> mokrym i tyle.

Miałem je założone w lecie i rzeczywiście na mokrym ABS dudnił dość szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak najbardziej się nadaje. Jeśli wygląda "normalnie" to możesz śmiało jeździć.

Miałem założone w ostatnie lato - bo na nich kupiłem auto.

Dopiero jak zdjąłem i założyłem zimówki to byłem w szoku.

Myślałem że DOT źle czytam.

Opona wygląda jakby DOT był z 2010 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.