gorex Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Taki silnik Renault'a. Czytałem, że sypie się w Lagunach, ale Laguna II to w ogóle dość dziwny samochód. Czytałem, że jest to najgorszy wybór również w Megane. W telewizorze mówili że był montowany też w Suzuki Grand Vitara i tam również się sypie. Dlaczego?? Co właściwie jest nim nie tak?? 1.9TD był silnikiem wręcz wzorowym. Mój brat R19 z tym silnikiem jeździł aż mu zgniło nadwozie, a z silnikiem problemów nie było. Myślałem, że 1.9 dCi to rozwinięcie tamtego turbodiesla i oprócz wtrysków będzie podobnie niezawodne. Okazuje się, że jednak nie. Co się "sypie" w tych silnikach, że mają opinię gorszą niż..................silniki VW?? Wyjaśnienie dla "czepiających się" - NIE kupuję auta z takim silnikiem, ani takowego nie sprzedaję. Nikt ze znajomych też takim nie jeździ, ani nie ma zamiaru. Pytam z ciekawości. btw. Miałem 1.5 dCi kiedyś w MII. To też taki "syf" jak F9Q?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 info z sieci Quote: Dostajemy z wielu źródeł informacje o awariach turbiny w silnikach Renault 1.9 DCi F9Q. Główną przyczyną tego problemu jest wadliwa konstrukcja systemu EGR. Sam system działa dobrze, gdy silnik jest prawidłowo obsługiwany. Niestety, wielu właścicieli po długiej i intensywnej eksploatacji silnika nie decyduje się na poświęcenie czasu i pieniędzy celu solidnego zbadania silnika, wielu postanawia zminimalizować swoich koszty napraw i po prostu sprzedaje auto. EGR zwraca niespalone paliwo z powrotem do cylindra w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. W silniku 1.9DCi F9Q częstą przyczyną niestabilności EGR jest zanieczyszczenie styków gnieździe zasilnia. W połączeniu z kolejnymi czynnikami, takimi jak uszkodzenia zaworu, ewentualnie nieszczelności chłodnicy (intercooler) może nastąpić przekroczenie prędkości obrotów wała turbiny w warunkach dużego obciążenia. Gdy zawór EGR ulega uszkodzeniu, możliwe jest przegrzanie rdzenia turbosprężarki które spowoduje jej uszkodzenie. Turbosprężarka jest zasilana ciśnieniem 2-3 barów oleju z pompy oleju, jeśli olej z turbosprężarki dostanie się do układu dolotowego powietrza dojdzie do niekontrolowanego spalania oleju w komorze co może spowodować, iż silnik wejdzie na bardzo wysokie obroty bez możliwości zgaszenia go, co w 80% przypadków prowadzi do uszkodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 silniki są ok Tylko ludzie są mało poważni leją najgorszy syfiasty olej do tego silnika + wymiana co 30 tyś bo tak zaleca producent i wychodzą potem kwiatki i Co mądrzejsze istoty leją czerwonkę lub jeszcze inne gorsze wynalazki i w ten sposób zabiją ten cudowny czuły CR - common rail Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Miałem F9Q w Lagunie II, głównie problemy w Lagunach sprawiała elektryka, co chwile jakiś błąd wywalało, mało kto miał Clipa żeby się podłączyć i dobrze zdiagnozować jakiś padnięty czujnik. Do pewnego momentu było to auto bezobsługowe a później bałem się odjechać na 50km od domu bo co chwile coś padało. Problemy ze smarowaniem turbiny - wymieniałem 2 razy na regenerowaną (z wymianami oleju i wszystkimi czynnościami zgodnie z instrukcją obsługi) pierwszy raz po 25kkm od zakupu - wytrzymała ok 20kkm, następna wytrzymała 8kkm i po tym powiedziałem KONIEC - sprzedałem z zatartą turbiną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 No tak. Mnie też proponowali wymiany oleju według "zaleceń producenta", ale nie zgodziłem się i wymieniałem co 15tys. ON też pilnowałem - to fakt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 O padających turbinach też słyszałem, ale myślałem, że ich padanie to zjawisko normalnego zużycia. Podobno po 150tys. i tak trzeba turbinę wymienić/zregenerować, a biorąc pod uwagę , że większość samochodów na rynku wtórnym ma kręcone liczniki........... Może faktycznie jak napisał Kolega poniżej awaryjność tych silników to w dużej mierze wynik głupiej eksploatacji. Niemniej jednak o żadnym (prawie) silniku nie naczytałem się tyle złego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Kolega kiedyś opowiadał, że ta sama turbina potrafiła w jednym samochodzie (konstrukcji) przejechać bardzo dużo, a w innym modelu, nawet tej samej firmy, ze względu na np. złe umiejscowienie padała od razu. .....ale pisali też o "obracających się panewkach" a w telewizorze pan żaląc się na Suzuki mówił coś o uszczelniaczu wału korbowego. Przyznam szczerze że nie potrafię sobie wyobrazić "obracającej się panewki". Rozumiem tylko, że powodem uszkodzenia "panewek" może być złe smarowanie (czyli znów - olej, jakość, częstość wymiany itp.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 Panewki to raczej problem w 2.2dci Problemy z turbinami są ze względu na smarowanie chociaż starałem się mieć oleju zawsze ponad połowę wskaźnika. Strzałem w kolano było ustawienie wymiany oleju na 30kkm. Taki przedstawiciel handlowy jeździł bez zaglądania na stan oleju a te silniki lubią sobie łyknąć trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Rozumiem tylko, że powodem uszkodzenia "panewek" może być złe smarowanie (czyli znów - olej, > jakość, częstość wymiany itp.). Obracające się panewki to taki gratis od firmy w 2.2dCi. Komu się jeszcze nie obróciły to się obrócą. Na bank. F9Q to dobre silniki, tylko osprzęt trochę wadliwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chemicq Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 po 30kkm f9q-716 w lagunie wymienilem turbo (po nieznanym a prawdopodobnie bardzo wysokim przebiegu) i zaslepilem egr. Ale jazda całkiem przyjemna i pomijajac turbine i zaslepke egr za 15zł fajna. Kilku znajomych ma podobne auta, i nie jestem jedynym mającym problem z turbo. Po prostu są słabe. Sam silnik dTi/dCi 1.9 niewiele si rozni procz common raila i kompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > silniki są ok > Tylko ludzie są mało poważni > leją najgorszy syfiasty olej do tego silnika + wymiana co 30 tyś bo tak zaleca producent i wychodzą > potem kwiatki i > Co mądrzejsze istoty leją czerwonkę lub jeszcze inne gorsze wynalazki i w ten sposób zabiją ten > cudowny czuły CR - common rail to powiedz mi jak to jest-czytajac np.forum nissana o primerze p12 co chwila cos jest o awariach 1,9dCi [renault]a b.malo o awariach 2,2dCi[nissan].a przeciez to taki sam target-wiec i ewentualne bledy w obsludze aut popelniaja takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gorex Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Obracające się panewki to taki gratis od firmy w 2.2dCi. Komu się jeszcze nie obróciły to się > obrócą. Na bank. Ale jak to jest możliwe?? Przecież panewki (tak to sobie wyobrażam) to półkoliste kawałki metalu wpuszczone w blok silnika. Przy normalnym spasowaniu elementów powinny tam siedzieć aż się zetrą. Dodatkowo nie wyobrażam sobie żeby ich dodatkowo nie umocować. Jakąś "wypustką" czy przykręcić. Nigdy nie widziałem rozebranego silnika i tym samym panewek więc może wyglądają zupełnie inaczej. btw. Co to znaczy, że "panewki w tym silniku są bez zamków"?? > F9Q to dobre silniki, tylko osprzęt trochę wadliwy. To samo słyszałem jak kupowałem K9K. Kazali mi tylko częściej wymieniać olej i dbać o jakość paliwa. Nic się nie zdarzyło, ale przebieg miałem niewielki (niecałe 150tys.). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Ale jak to jest możliwe?? Przecież panewki (tak to sobie wyobrażam) to półkoliste kawałki metalu > wpuszczone w blok silnika. Przy normalnym spasowaniu elementów powinny tam siedzieć aż się > zetrą. Dodatkowo nie wyobrażam sobie żeby ich dodatkowo nie umocować. Jakąś "wypustką" czy > przykręcić. > Nigdy nie widziałem rozebranego silnika i tym samym panewek więc może wyglądają zupełnie inaczej. > btw. Co to znaczy, że "panewki w tym silniku są bez zamków"?? > To samo słyszałem jak kupowałem K9K. Kazali mi tylko częściej wymieniać olej i dbać o jakość > paliwa. Nic się nie zdarzyło, ale przebieg miałem niewielki (niecałe 150tys.). te panewki zamka nie mają tylko są wklejane z tego co kojarzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Ale jak to jest możliwe?? Przecież panewki (tak to sobie wyobrażam) to półkoliste kawałki metalu > wpuszczone w blok silnika. Przy normalnym spasowaniu elementów powinny tam siedzieć aż się > zetrą. Dodatkowo nie wyobrażam sobie żeby ich dodatkowo nie umocować. Jakąś "wypustką" czy > przykręcić. Nie wpuszczone w blok tylko umocowane swojego rodzaju zaczepem w podporach wału korbowego. Przy nieodpowiednim smarowaniu się zacierają i próbują się obrócić razem z wałem korbowym. > Nigdy nie widziałem rozebranego silnika i tym samym panewek więc może wyglądają zupełnie inaczej. > btw. Co to znaczy, że "panewki w tym silniku są bez zamków"?? Pewnie nie mają żadnego "cyngla" który pełniłby rolę zaczepu/zapinki/blokady przed zmianą lokalizacji panewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 3 Kwietnia 2013 > Nie wpuszczone w blok tylko umocowane swojego rodzaju zaczepem w podporach wału korbowego. Przy > nieodpowiednim smarowaniu się zacierają i próbują się obrócić razem z wałem korbowym. > Pewnie nie mają żadnego "cyngla" który pełniłby rolę zaczepu/zapinki/blokady przed zmianą > lokalizacji panewki. Jak się zacznie zacierać to żadne "cyngle" nie pomogą Czemu się zacierają-pewnie jest kilka możliwości: -jak padnie turbina i wyciągnie olej z silnika to nie ma smarowania i efekt znany -jak padnie turbina i poda olej w sposób niekontrolowany do silnika to silnik zacznie się kręcić zbyt szybko i może się uszkodzić jeszcze przed całkowitym wypiciem oleju -być może są za duże obciążenia układu korbowego powodujące uszkodzenia panewek -pewnie jeszcze inne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blizniak1435053579 Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Miałem taki silnik w Megane II.Kupiłem z przebiegiem 120kkm a sprzedałem z 240kkm(udokumentowane).Zrobione w 3 lata.Turbosprężarka fabryczna do końca i nie było z nią żadnych problemów.Podobnie z EGR.Sprzęgło i DKZ również fabryczne i bezproblemowe.Wymiany oleju co 15kkm.Złego słowa o tym silniku nie powiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Miałem Trafica II z silnikiem 1.9 dCi, to chyba to samo? Szczerze mówiac padaczka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lawnowerman Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > EGR zwraca niespalone paliwo z powrotem do cylindra w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. ??????? chyba spaliny zwraca?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Okazuje się, że jednak nie. Co się "sypie" w tych silnikach, że mają opinię gorszą > niż..................silniki VW?? Kolega miał 1,9dCi w Grand Scenicu II. Od nowości w jego rękach. Przy 100kkm obróciły się panewki, naprawa już po gwarancji na jego koszt z użyciem części nowych i regenerowanych zamknął się u znajomego mechanika w 2500zł. Przy 120kkm poleciała turbosprężarka-regeneracja 1500zł. Przy 140kkm znowu panewki i pompa oleju. Naprawione "po kosztach" i 5 letnie auto pchnięte za psi grosz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Panewki z powodu oszczędności nie miały zamków. Przy duzym obciążeniu i słabym smarowaniu (wymiana co 30 tys..) obracały się, powodując brak smarowania czopów wału. I tylko tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Kolega miał 1,9dCi w Grand Scenicu II. Od nowości w jego rękach. Przy 100kkm obróciły się panewki, > naprawa już po gwarancji na jego koszt z użyciem części nowych i regenerowanych zamknął się u > znajomego mechanika w 2500zł. Przy 120kkm poleciała turbosprężarka-regeneracja 1500zł. Przy > 140kkm znowu panewki i pompa oleju. Naprawione "po kosztach" i 5 letnie auto pchnięte za psi > grosz. A moi znajomi mają Granda z 1,9 dci 120KM z 2005 roku i dobija do 250kkm. Od strony silnika jedynym problemem był ostatnio EGR. Reszta fabryczna. Wszystko zależy jak sie trafi i pewnie jak się dba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Wszystko zależy jak sie trafi i pewnie jak się dba. A podobno Polonezów już nie produkują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > A podobno Polonezów już nie produkują. Chodzi Ci o pierwszą czy drugą część mojej wypowiedzi. Bo jak o dbałość to znam takich, co ich auta się ciągle psują ale jedyną obsługą jaka powinni wykonywać jest (wg nich) tankowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Chodzi Ci o pierwszą czy drugą część mojej wypowiedzi. Bo jak o dbałość to znam takich, co ich auta > się ciągle psują ale jedyną obsługą jaka powinni wykonywać jest (wg nich) tankowanie. też znam takich userów. Zrobione 190kkm ze świecącym się "check engine" (zatkany kat) i zdziwko, że nierówno pracuje, bierze olej itp. Dolewki oleju jak się zaświeci "olejarka" bo po co wcześniej. Dopóki odpala jest git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > też znam takich userów. Zrobione 190kkm ze świecącym się "check engine" (zatkany kat) i zdziwko, że > nierówno pracuje, bierze olej itp. Dolewki oleju jak się zaświeci "olejarka" bo po co > wcześniej. Dopóki odpala jest git Czyli tzw. poziom 'europejski' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Chodzi Ci o pierwszą czy drugą część mojej wypowiedzi. Bo jak o dbałość to znam takich, co ich auta > się ciągle psują ale jedyną obsługą jaka powinni wykonywać jest (wg nich) tankowanie. Pierwszą, o tej losowej jakości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Kolega miał 1,9dCi w Grand Scenicu II. Od nowości w jego rękach. Przy 100kkm obróciły się panewki, > naprawa już po gwarancji na jego koszt z użyciem części nowych i regenerowanych zamknął się u > znajomego mechanika w 2500zł. Przy 120kkm poleciała turbosprężarka-regeneracja 1500zł. Przy > 140kkm znowu panewki i pompa oleju. Naprawione "po kosztach" i 5 letnie auto pchnięte za psi > grosz. praktycznie taka sama historia u mojego znajomego, tez nowka inny kupil uzywke scenica, panewka padla inny laguna II , panew,a turbina, skrzynia kolejny to samo poza skrzynia i ostatni, ma , jezdzi, nic sie nie dzieje ale te ostatnie przebiegi nieznane (niepotwierdzone) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sajmon Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 tak sie zastanawiam jak wielkie są oszczedności na "nie zrobieniu" zamka .Przecierz nie potrzeba do tego więcej materiału itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > tak sie zastanawiam jak wielkie są oszczedności na "nie zrobieniu" zamka .Przecierz nie potrzeba do > tego więcej materiału itp Dodatkowe operacje technologiczne - zarówno w silniku, jak i w panewkach. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandw Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Że tak zacytuje: Quote: W ciągu ostatnich miesięcy na rynku pojawiły się panewki firmy Glyco, które nie posiadają tzw. zamków. Wbrew powszechnej opinii bowiem owe zamki nie chronią półpanewek przed obrotem w otworze osadczym, a jedynie wskazują właściwe ich osadzenie przy ich niesymetrycznym wykonaniu. W przypadku panewek symetrycznych nie ma jednak znaczenia, która z nich zostanie użyta jako górna a która jako dolna dzięki zastosowaniu nieco większej średnicy półpanewki od średnicy wewnętrznej gniazda osadczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Taki silnik Renault'a. A F9Q to 1.9dCi o jakiej mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prysiek Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Chiba 85 KW przynajmniej tak mam w DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 kazdy, f9q to rodzina silnikow, potem sa ich wyznaczniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biniu Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > kazdy, f9q to rodzina silnikow, potem sa ich wyznaczniki Nawet 1,9 dTi to F9Q. Można poszukac w necie. Np tutaj w lagunie lub strone do tylu i wybierasz model auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 dobrze, dla uscislenia, zapomnialem o jednym fakcie, kazdy z Common Railem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > kazdy, f9q to rodzina silnikow, potem sa ich wyznaczniki Czyli wszystkie F9Q gawiedź wrzuca do jednego wora Przecież na przestrzeni 10 lat powstało ich kilka odmian... Tak samo jak z 2.0 TDI Volkswagena, nie wszystkie są do dupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 ztcw. to najmniej podatny na te uszkodzenia jest motor najslabszy bodajze 105KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k_maro Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 Oto lista F9Q. I tera który jest ten najgorszy edit: a to chyba i tak nie wszystkie F9Q. To są silniki stosowane w Lagunie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > Oto lista F9Q. I tera który jest ten najgorszy chyba BG0G miał najgorszą renomę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michbaran Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > chyba BG0G miał najgorszą renomę i taki też miałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > i taki też miałem i ja Z tym ze ja nie narzekam, licznik jak kupowalem pokazywal 210 000km, przejechalem jakies 30 000km w ciagu 5 miesiecy i jedyna awaria to wymiana intercoolera po wyladowaniu w rowie Silnik odpalal przy -28 i zadna panewka sie nie ukrecila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > i ja > Z tym ze ja nie narzekam, licznik jak kupowalem pokazywal 210 000km, przejechalem jakies 30 000km w > ciagu 5 miesiecy i jedyna awaria to wymiana intercoolera po wyladowaniu w rowie > Silnik odpalal przy -28 i zadna panewka sie nie ukrecila bo przy takim przebiegu to już wszystkie wady zostały wcześniej wyeliminowane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widaw Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 widocznie coś nie zadziałało w tej technologii. Najprawdopodobniej, różnica średnic gniazd (łoża) panewek, okazała się niewystarczająca a przytarta panewka, wyskakiwała ze swojej połówki. Dokąd stosowano klasyczne zamki lub półpanewki różnej szerokości problem nie występował. No chyba że ktoś naprawdę mocno piłował silnik bez właściwego smarowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2013 > widocznie coś nie zadziałało w tej technologii. > Najprawdopodobniej, różnica średnic gniazd (łoża) panewek, okazała się niewystarczająca a przytarta > panewka, wyskakiwała ze swojej połówki. > Dokąd stosowano klasyczne zamki lub półpanewki różnej szerokości problem nie występował. No chyba > że ktoś naprawdę mocno piłował silnik bez właściwego smarowania. Ale praktycznie bez znaczenia czy panewka z zamkiem czy bez - jak już raz wał ją złapie, to długo razem nie pociągną. IMHO problemem było to 30kkm między zmianami oleju... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariusz12879 Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Jest jeszcze inny fajny wynalazek Renaul 3.0 dci montowany w dostawczakach Renault i Nissanach i jeszcze w jakiś tam osobówkach. Rozpada się nie dając wcześniej żadnych oznak nadchodzącego armagedonu. Mam taki w Patrolu, ale jeszcze działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > Jest jeszcze inny fajny wynalazek Renaul 3.0 dci montowany w dostawczakach Renault i Nissanach i > jeszcze w jakiś tam osobówkach. Rozpada się nie dając wcześniej żadnych oznak nadchodzącego > armagedonu. > Mam taki w Patrolu, ale jeszcze działa a to już jest produkt Isuzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > a to już jest produkt Isuzu Bzdura. Mylicie silniki V6 z R4. Dostawczaki miały silnik R4 produkcji Nissana o kodzie zaczynającym się ZD3. W Nissanie Patrolu oczywiście też nie ma silnika V6, ciekawe, że niektórzy nawet nie wiedzą co mają pod maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > Bzdura. Mylicie silniki V6 z R4. Dostawczaki miały silnik R4 produkcji Nissana. pisałem o V6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 Primo nie renault tylko Isuzu, secundo tylko w osobowkach, tercio motor montowany w renault/saab/opel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Napisano 5 Kwietnia 2013 > Primo nie renault tylko Isuzu, secundo tylko w osobowkach, tercio motor montowany w > renault/saab/opel. kiedys w turbo kamerze gosc sie wypowiadal ze oryginalny silnik isuzu jest nieawaryjny.dopiero przerobka[dostosowanie do aut w/w] zaowocowala tym problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.