Skocz do zawartości

Honda Civic - dodawanie koni.


Alanka

Rekomendowane odpowiedzi

Znajomy poprosił, żeby was zapytać o taką rzecz:

Pacjent: Honda Civic, rok 1998

Silnik 1,4

Ilość koni - 90

On chce dodać z 20 koni.

Rozpytywał gdzieś tam i powiedzieli mu o jakimś tam "planowaniu mapy/wirusowaniu/przeprogramowywaniu"

Pytanie było takie - czy jest sens się bawić w takie coś, czy lepiej odpuścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy poprosił, żeby was zapytać o taką rzecz:

> Pacjent: Honda Civic, rok 1998

> Silnik 1,4

> Ilość koni - 90

> On chce dodać z 20 koni.

> Rozpytywał gdzieś tam i powiedzieli mu o jakimś tam "planowaniu

> mapy/wirusowaniu/przeprogramowywaniu"

> Pytanie było takie - czy jest sens się bawić w takie coś, czy lepiej odpuścić?

Nie lepiej wymienić silnik na 1.6, jakieś 160 KM?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy poprosił, żeby was zapytać o taką rzecz:

> Pacjent: Honda Civic, rok 1998

> Silnik 1,4

> Ilość koni - 90

> On chce dodać z 20 koni.

> Rozpytywał gdzieś tam i powiedzieli mu o jakimś tam "planowaniu

> mapy/wirusowaniu/przeprogramowywaniu"

> Pytanie było takie - czy jest sens się bawić w takie coś, czy lepiej odpuścić?

Wg mnie programami to on w benzynie, zwłaszcza bez turbo wiele nie ugra zlosnik.gif

odpuścić zlosnik.gif

Nie wiem jak jest w hondzie, ale chyba na początek najlepiej dać kolektor 4-2-1, chyba najbardziej zauważalnie poprawi charakterystykę pracy silnika zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor dolotowy z dolotem dedykowanym + kolektor wydechowy powinny dac jakies 10-15KM (na uzywanych częściach z 1000-1500zł na nowych trochę więcej- jak by chciął więcej to walek i program to myśle że by z tego jakies 120-130 wyszło. SWAP to najlepsaza opcja lecz zapewne dośc droga ,nie wiem jak w Hondach ale chyba z 4000zł i wyjedzie więcej mocy niż wspomniane wcześniej mody. Tylko że tam moża robic po jednym elemencie a tu trzeba odrazu wywalic kase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy poprosił, żeby was zapytać o taką rzecz:

> Pacjent: Honda Civic, rok 1998

> Silnik 1,4

> Ilość koni - 90

> On chce dodać z 20 koni.

> Rozpytywał gdzieś tam i powiedzieli mu o jakimś tam "planowaniu

> mapy/wirusowaniu/przeprogramowywaniu"

> Pytanie było takie - czy jest sens się bawić w takie coś, czy lepiej odpuścić?

Niech odpuści, 20 KM nie odczuje.

Koszt nakładów na dolot, kolektor, wydech, program, wałek przekroczy wartość połowy jak nie 2/3 swapa.

Niech poszuka jakiekolwiek B18C i wsadzi ew. H22

Na H3M często sa kompletne zestawy.

Z jakiego miasta jest kolega?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech odpuści, 20 KM nie odczuje.

> Koszt nakładów na dolot, kolektor, wydech, program, wałek przekroczy wartość połowy jak nie 2/3

> swapa.

> Niech poszuka jakiekolwiek B18C i wsadzi ew. H22

> Na H3M często sa kompletne zestawy.

ok.gif Przekażę

> Z jakiego miasta jest kolega?

Z Przemyśla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech odpuści, 20 KM nie odczuje.

> Koszt nakładów na dolot, kolektor, wydech, program, wałek przekroczy wartość połowy jak nie 2/3

> swapa.

> Niech poszuka jakiekolwiek B18C i wsadzi ew. H22

> Na H3M często sa kompletne zestawy.

> Z jakiego miasta jest kolega?

Jak włoży B18C.. to jeszcze nie ogarnie i będzie problem. Lepiej kupić D16Y2 i cieszyć z przyrostu prawie 40 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niech odpuści, 20 KM nie odczuje.

> Koszt nakładów na dolot, kolektor, wydech, program, wałek przekroczy wartość połowy jak nie 2/3

> swapa.

> Niech poszuka jakiekolwiek B18C i wsadzi ew. H22

> Na H3M często sa kompletne zestawy.

> Z jakiego miasta jest kolega?

Zawsze można tak: KLIK 1

Ewentualnie tańszym kosztem tak: KLIK 2 opis operacji pod koniec tematu.

W HONDzie każdy przyrost jest odczuwalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś pewien, ze wyjdzie tanio

Nie wyjdzie. Tuning nigdy nie wychodzi tanio. Poza chipem w dieslu... jak ktoś dużo jeździ i jeździ z głową, to na spalaniu jakoś mu się to zwróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nijak ma się to do założeń-ok. 20km.-da się prosto-dolot dedykowany/wydech(4-2-1)-wynik 104km/pierwotnie 87,6km.

Koszt 1650zł z pomiarem na hamowni.

Z 5-10 i podobnie NM można dołożyć podstawową obróbką głowicy/kolektorów.

2s. szybciej do 100km/ 8km/h większy v-max.

Te Angole swapy i korzyści tylko tak pięknie wyglądają jak się pisze-w rzeczywistości to idziesz w harcor cenowo i z robotą, bo to klocki lego nie są niestety. wink.gif

Ele efekt 1/3 auta bywa ok.gif-dosyć długo nawet wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze można tak: KLIK 1

Niewiele drożej wsadzisz B18C..ileś

D16Z6 jest bardzo fajny ale jako kompromis osiągi/spalanie

Szału nie robbi

> Ewentualnie tańszym kosztem tak: KLIK 2 opis operacji pod koniec tematu.

IMO szkoda kasy

> W HONDzie każdy przyrost jest odczuwalny.

W każdym aucie jest.

Chodzi mi o to, że 20 KM jest mniej niż 100 KM

i przyzwyczajenie się do 20KM to jest moment i nie czujesz nic potem.

Generalnie najbardziej odczuwalny jest większy moment a w Hondzie bez pojemności to wiesz jaki jest.

I dwa VTEC. devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nijak ma się to do założeń-ok. 20km.-da się prosto-dolot dedykowany/wydech(4-2-1)-wynik

> 104km/pierwotnie 87,6km.

> Koszt 1650zł z pomiarem na hamowni.

No to też tanio nie jest

> Z 5-10 i podobnie NM można dołożyć podstawową obróbką głowicy/kolektorów.

> 2s. szybciej do 100km/ 8km/h większy v-max.

Głowicę trzeba zdjąć, rozebrać, sprawdzić przy okazji szczelność.

Wyrównać i dać nową uszczelkę.

Kolejny 1000 zł?

> Te Angole swapy i korzyści tylko tak pięknie wyglądają jak się pisze-w rzeczywistości to idziesz w

> harcor cenowo i z robotą, bo to klocki lego nie są niestety.

> Ele efekt 1/3 auta bywa -dosyć długo nawet

Ale masz moda 90 > 169 KM, masz bazde do dłubania, masz wyższy moment.

Sam wiesz, ze D seria kończy się tam gdzie zaczyna się B seria wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niewiele drożej wsadzisz B18C..ileś

Nie, no wcale nie ma różnicy. Co Ty wypisujesz za pierdoły.

Tu wystarczy sam silnik i wiązka z kompem.

Przy B18 potrzebne jest wszystko z pod maski łącznie z półosiami i przerabianiem mocowań silnika do nadwozia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, no wcale nie ma różnicy. Co Ty wypisujesz za pierdoły.

> Tu wystarczy sam silnik i wiązka z kompem.

> Przy B18 potrzebne jest wszystko z pod maski łącznie z półosiami i przerabianiem mocowań silnika do

> nadwozia.

ok. masz rację. sick.gif wyraziłem się nieprecyzyjnie. oslabiony.gif

Za mocny skrót myślowy. oink.gif

Chodziło mi, że doprowadzenie D serii do mocy B18.. wyjdzie cenowo tak samo albo drożej niż włożenie od razu B18 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ok. masz rację. wyraziłem się nieprecyzyjnie.

> Za mocny skrót myślowy.

> Chodziło mi, że doprowadzenie D serii do mocy B18.. wyjdzie cenowo tak samo albo drożej niż

> włożenie od razu B18 ...

To się niestety zgadza. Sam porządny porting głowicy to ponad 1000 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, tak, na pewno takie sprowadzałeś z tego co widać.

> Powodzenia w poszukiwaniach opłacalnego egzemplarza.

Nie sprowadzałem.

Patrzyłem po ogłoszeniach.

Trochę tych silników jest, często na forach pojawiają się gotowe swapy.

Tuning nigdy nie jest opłacalany.

Możesz tylko szukać rozwiązań gdzie KM wyjdzie najtaniej albo szukać rozwiązań, które zaprocentują na przyszłość - bo np.: łatwiej będzie modować B18 na 200KM niż D16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuścić, nie jest to opłacalne przy tej bazie, swap na D-serię da bardzo niewiele w porównaniu do kosztów, natomiast B16 czy B18 to już bardzo duży wydatek biorąc pod uwagę, że wtedy trzeba się zająć nie tylko silnikiem, ale i hamulcami, zawieszeniem itd. H22 to już w ogóle nieporozumienie, silnik ciężki, auto będzie wyjeżdżać przodem na każdym zakręcie. Jedyną sensowną opcją moim zdaniem, byłoby sprzedanie tego auta i kupienie D16, które w sumie dość tanio można wyrwać, bo VTI w sensownym stanie to już trochę duży koszt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprościej IMO kompresorem - dorobić łapę, nadmuchać niewiele (z 0,3 bara) to i seryjny komp ogarnie. Całość do zamknięcia w 2kzł

W dodatku zysk z tej mocy będzie bardziej odczuwalny, bo auto będzie miało zdecydowanie lepszy dół, co przy Hondzie jest zasadniczym problemem. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najprościej IMO kompresorem - dorobić łapę, nadmuchać niewiele (z 0,3 bara) to i seryjny komp

> ogarnie. Całość do zamknięcia w 2kzł

> W dodatku zysk z tej mocy będzie bardziej odczuwalny, bo auto będzie miało zdecydowanie lepszy dół,

> co przy Hondzie jest zasadniczym problemem.

I to jest opcja najlepsza ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> najprościej IMO kompresorem - dorobić łapę, nadmuchać niewiele (z 0,3 bara) to i seryjny komp

> ogarnie. Całość do zamknięcia w 2kzł

> W dodatku zysk z tej mocy będzie bardziej odczuwalny, bo auto będzie miało zdecydowanie lepszy dół,

> co przy Hondzie jest zasadniczym problemem.

Również jestem za. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy poprosił, żeby was zapytać o taką rzecz:

> Pacjent: Honda Civic, rok 1998

> Silnik 1,4

> Ilość koni - 90

> On chce dodać z 20 koni.

> Rozpytywał gdzieś tam i powiedzieli mu o jakimś tam "planowaniu

> mapy/wirusowaniu/przeprogramowywaniu"

> Pytanie było takie - czy jest sens się bawić w takie coś, czy lepiej odpuścić?

na UKP masz znawcę tego typu tematu ok.gif

pytaj o marasa zlosnik.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znajomy poprosił, żeby was zapytać o taką rzecz:

> Pacjent: Honda Civic, rok 1998

> Silnik 1,4

> Ilość koni - 90

> On chce dodać z 20 koni.

> Rozpytywał gdzieś tam i powiedzieli mu o jakimś tam "planowaniu

> mapy/wirusowaniu/przeprogramowywaniu"

> Pytanie było takie - czy jest sens się bawić w takie coś, czy lepiej odpuścić?

tak jak już pisali - najlepsze value for money da swap. Oprocz zwiekszenia mocy, przydalyby się tez hamulce, w 1.4 bywaly tarcze 240 z przodu i bebny z tylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie, swap to nie wszystko. Zmiana silnika i (ewentualnie) skrzyni to nie wszystko, trzeba wziąć też pod uwagę hamulce (np. swap 282/240 + pompa) i inne pierdoły, które wyjdą po drodze. Nie ma tak, że przekładam silnik i jest ogień smile.gif Jak ktoś chce dobrze to całość nie wyjdzie 2-3kpln tylko równowartość tej Hondy, bo wiadomo w jakim stanie jest większość silników D16Z6 czy B18C4.

Mając pewny swój silnik wolałbym dołożyć czapkę D16Z6, ewentualnie myślałbym nad kompresorem jak wspomniał Konik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie, swap to nie wszystko. Zmiana silnika i (ewentualnie) skrzyni to nie wszystko, trzeba wziąć

> też pod uwagę hamulce (np. swap 282/240 + pompa) i inne pierdoły, które wyjdą po drodze. Nie

> ma tak, że przekładam silnik i jest ogień Jak ktoś chce dobrze to całość nie wyjdzie 2-3kpln

> tylko równowartość tej Hondy, bo wiadomo w jakim stanie jest większość silników D16Z6 czy

> B18C4.

> Mając pewny swój silnik wolałbym dołożyć czapkę D16Z6, ewentualnie myślałbym nad kompresorem jak

> wspomniał Konik.

Rynek tuningowy Hondy jest już bardzo dojrzały i da się zrobić praktycznie wszysytko - kwestia pieniędzy. Swapów na B18C4 jest jak psów, jezdziły też takie hondki z silnikami H22 Turbo mające ponad 500 KM, są też z K20/K24.

Większość info jest nawet do znalezienia na forum civicklubu i innych JDMowych.

Przypominają mi się czasy, kiedy rynek zmian raczkował i znajomy się chwalił, że dodał do takiej właśnie 6gen 1.4 10-15 koni. Byłem mocno zdziwiony, ale padłem ze śmiechu jak powiedział, że na zmiany składają sie magnetyzer rotfl.gif i końcowy tłumik ultera yay.gifsmile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale 0,3 bara? Przy wyjściowo 90KM powinno być idealnie +20KM po odjęciu strat i specjalnie to

> silnika nie wysili.

Znam osobiscie 2 D14, ktore soft-zaturbiono na 0.4-0.5b...w obu wybuchly silniki. Oczywiscie to dawne dzieje a 0.3 to nie 0.5 ale wiadomo o co chodzi.

Dalej sam kompresor to nie wszystko - wydech w 1.4 to zart, podobnie jak wtryski. Trzeba przejsc na pelne PGM-FI i jeszcze to jakos wystroic. A komputer i OBD w D14 nie sa latwe, oj nie cool.gif

Reasumujac - swap i nic innego jesli buda zdrowa. A dopiero potem sie bawic co najwyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na UKP masz znawcę tego typu tematu

> pytaj o marasa

dzięki zlosnik.gif

w d14 można zrobić te 110KM przy dobrych wiatrach tylko nadal to nie bedzie jechało smile.gif a za tą kasę to można szukać silnika zlosnik.gif

ogólnie rzecz biorąc to jeśli poszukuje niedużego przyrostu mocy to swap na d15z6/d16z6/d16y8

wtedy za 2500zł kupuje się swapa + przekładka i w serii ma się już ~125KM

potem można dołożyć dolot + wydech i 140KM pęknie ok.gif

a jak komuś mało to b seria ok.gif

wtedy jak ktoś wcześniej wspomniał tam gdzie się kończy d seria zaczyna b seria - sam sie o tym przekonałem i nie warto modzić w d grinser006.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zadaj mu pytanie, co mu po tych 110 koniach...!?

Nie wiem.

> Chce się ścigać?

Wątpię.

> SWAP

W rozmowie powiedział o "planowaniu mapy komputera" czy coś, więc przypuszczam, że swap pewnie nie wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jesteś pewien, ze wyjdzie tanio

kto napisał że ma byc tanio ?

wbrew pozorom biorąc pod uwage bezsensowne 20km zlosnik.gif i koszta z tym zwiazane swap jest lepszym rozwiązaniem a po sprzedaży części blacharskich i wnętrza z anglika nie jest żle waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kupić anglika VTI ( B18c4) swapować silnik ,hamulce - reszte gratów sprzedać i cieszyć sie z

> fajnego auta

i to jest sluszna opcja. Osobiscie z rok temu doradzilem tak koledze wlascicielowi wtedy D14, bo trafil sie swap B18C ze skrzynia z LSD za dobre pieniadze (poprzedni wlasciciel nie ogarnal i zakonczyl znajomosc po paru km podobno clown.gif) i od tego czasu banan mu z geby nie schodzi. Mimo ze co rusz trzeba wymienic przeguby albo sprzeglo etc. zlosnik.gif

BTW. zonie powiedzial ze wyregulowal zawory, dlatego tak dobrze jezdzi zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeszcze raz ja.

Rozmawiałam z tym znajomym.

Kompletnie nie interesuje go swap.

Chodzi po prostu o to, czy ingerencja w komputer samochodu w celu uzyskania tych 20 koni jest skuteczna czy nie.

Koszt wynosi około 400zł (z tego co się dowiedział) i gdzieś wyczytał, że taka "operacja" zwiększa moc silnika, a zmniejsza zużycie paliwa.

Pytania:

1. Czy grzebanie w kompie (tam się coś ma przylutować) jest ryzykowne?

2. Czy to prawda, że w ten sposób mozna zwiększyć moc silnika, a obniżyć zużycie paliwa.

O tym, że żywotność silnika się skraca - wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.